***************""**************''
""
Päivän "Sela"!
16
518
Vastaukset
- to..
nyt mihin kristinusko tarvitaan Jeesusta kun jo Jahve antoi anteeksi ja auttoi kaikessa?
- to...
tarvitaan..
to... kirjoitti:
tarvitaan..
eilen, tänään aina ja iankaikkisesti.
*Tämä armon osoitus tuli tietenkin aina ensin Israelille, Jumalan valitulle kansalle. He rikkoivat Jumalan käskyt jatkuvasti, mutta niinpä he myöskin lankesivat katumuksessa Israelin elävän Jumalan eteen, ja saivat anteeksi, uudestaan ja uudestaan, aina kun rikkoivat Jumalan käskyt, Jumalan armo tuli aina avuksi.
*Nyt tässä tarvittiin Jeesusta Kristusta, että me pakanatkin saisimme osallisuuden Jumalan mittaamattomasta armosta.
*Jeesus sovitti syntimme, ja jokainen uudestisyntynyt on "oikea" isaraelilainen, nyt Jeesuksen tähden tämä Psalmi kuuluu myös panakoille, sitä mukaa, kun pakanat tulee uskoon.
*Ymmärsitkö?- huh,
Mohikaani_27 kirjoitti:
*Tämä armon osoitus tuli tietenkin aina ensin Israelille, Jumalan valitulle kansalle. He rikkoivat Jumalan käskyt jatkuvasti, mutta niinpä he myöskin lankesivat katumuksessa Israelin elävän Jumalan eteen, ja saivat anteeksi, uudestaan ja uudestaan, aina kun rikkoivat Jumalan käskyt, Jumalan armo tuli aina avuksi.
*Nyt tässä tarvittiin Jeesusta Kristusta, että me pakanatkin saisimme osallisuuden Jumalan mittaamattomasta armosta.
*Jeesus sovitti syntimme, ja jokainen uudestisyntynyt on "oikea" isaraelilainen, nyt Jeesuksen tähden tämä Psalmi kuuluu myös panakoille, sitä mukaa, kun pakanat tulee uskoon.
*Ymmärsitkö?miten voikaan ihminen nukkua siki unta ja sitä samaa unilääkettä toisillekin tyrkyttää, että hekin nukkuisivat. Aina uudelleen ja uudelleen tämä mies kertoo "israelilaisena"rikkovansa Jumalaa vastaan, eikä puhu sellaisesta parannuksen teosta mitään, jossa mieli muuttuu siihen, että enää ei riko, eli tee armahduksen päälle uudelleen rikosta. Jos muutkin helluntailaiset ovat samalla uskon pohjalla, niin asia on erittäin vakava.
- tullut armoa
Mohikaani_27 kirjoitti:
*Ymmärsitkö?aina osaksi, sillä se osa Israelin kansaa, joka ei kertakaikkiaan taipunut lain ja käskyjen piirissä elämään joutui hävitettäväksi jo vanhassa liitossa ja niin joutuu uudessakin, jos ei ala tehdä hyvää hedelmää, vaan aina uudestaan ja uudestaan rikkoo rakkautta vastaan. Tämä on sen verran vakava asia, että kehoittaisin Mohikaania27 puhumaan tästä asiasta jonkun luotettavan uskon mihen kanssa, jotta valaistus tähän asiaan tulisi.
Jeesus rakastaa sinua ja kaikkia ihmisiä, mutta kaikella on aikansa, niin on sillä kärsivällisyydelläkin, mitä Jumala osoittaa tietämöttömyyden aikoja kohtaan, eli nyt kannattaa todella tehdä parannus, sillä nyt on vielä armon aika. - to...
Mohikaani_27 kirjoitti:
*Ymmärsitkö?olevan sama kun mm muuttui yhdestä kolmeksi. Tuon psalmin mukaan Jahve antoi anteeksi kun sitä pyysi ja VT kertoo että muutkin kuin israelilaiset voivat parantaa tapansa ja asia oli sillä selvä (Joona).Ei tarvinnut vaihtaa uskontoa mihinkään eikä edes uhattu helvetillä.
huh, kirjoitti:
miten voikaan ihminen nukkua siki unta ja sitä samaa unilääkettä toisillekin tyrkyttää, että hekin nukkuisivat. Aina uudelleen ja uudelleen tämä mies kertoo "israelilaisena"rikkovansa Jumalaa vastaan, eikä puhu sellaisesta parannuksen teosta mitään, jossa mieli muuttuu siihen, että enää ei riko, eli tee armahduksen päälle uudelleen rikosta. Jos muutkin helluntailaiset ovat samalla uskon pohjalla, niin asia on erittäin vakava.
tiedät mun parannuksen teosta, se on minun ja Jumalan välinen asia? Ja mistä rikoksesta sinä puhut? Onkos itselläs noita rikoksia selvittämättä, vai mitä on sydämelläsi?
tullut armoa kirjoitti:
aina osaksi, sillä se osa Israelin kansaa, joka ei kertakaikkiaan taipunut lain ja käskyjen piirissä elämään joutui hävitettäväksi jo vanhassa liitossa ja niin joutuu uudessakin, jos ei ala tehdä hyvää hedelmää, vaan aina uudestaan ja uudestaan rikkoo rakkautta vastaan. Tämä on sen verran vakava asia, että kehoittaisin Mohikaania27 puhumaan tästä asiasta jonkun luotettavan uskon mihen kanssa, jotta valaistus tähän asiaan tulisi.
Jeesus rakastaa sinua ja kaikkia ihmisiä, mutta kaikella on aikansa, niin on sillä kärsivällisyydelläkin, mitä Jumala osoittaa tietämöttömyyden aikoja kohtaan, eli nyt kannattaa todella tehdä parannus, sillä nyt on vielä armon aika.kun noin varma olet mun syyllistämisessä, että mistä mun pitäis tehdä parannus? Ei riitä, että, kylläs tiedät, tai vastaavaa.
*Sano nyt ihan selvään, mistä mun pitää tehdä parannus? Avoimeen kysymykseen avoin vastaus, kiitos!to... kirjoitti:
olevan sama kun mm muuttui yhdestä kolmeksi. Tuon psalmin mukaan Jahve antoi anteeksi kun sitä pyysi ja VT kertoo että muutkin kuin israelilaiset voivat parantaa tapansa ja asia oli sillä selvä (Joona).Ei tarvinnut vaihtaa uskontoa mihinkään eikä edes uhattu helvetillä.
armo kelpaa, koska sen saa ainoastaan Jeesuksen kautta?
*Sinä kyllä haluaisit pelastua, mutta omalla viisaudellasi ja omilla käsityksillä Jumalasta, vaan et halua sitä Hänen rakentamansa pelastuksen tien kautta, joka on Jeesus!
*Jokainen joka ei mene lammastarhaan Jeesus ovesta, on varas ja ryöväri!- frihet
huh, kirjoitti:
miten voikaan ihminen nukkua siki unta ja sitä samaa unilääkettä toisillekin tyrkyttää, että hekin nukkuisivat. Aina uudelleen ja uudelleen tämä mies kertoo "israelilaisena"rikkovansa Jumalaa vastaan, eikä puhu sellaisesta parannuksen teosta mitään, jossa mieli muuttuu siihen, että enää ei riko, eli tee armahduksen päälle uudelleen rikosta. Jos muutkin helluntailaiset ovat samalla uskon pohjalla, niin asia on erittäin vakava.
Minä en ole tavannut sellaista taapertajaa tältä tellukselta, joka olisi täydellinen.
Minä tarvitsen armoa vielä tänäänkin ja paljon on puutteita, vaikka armosta olenkin jo pelastettu. - tokikin
to... kirjoitti:
tarvitaan..
Mooses oli Israelille annetun Vanhan liiton välimies ja Jeesus asetti Uuden Liiton, kuten profeetta Jeremia oli kirjoittanut.
Jeremiassa kerrotaan, että Uudessa Liitossa Jumala antaa ISRAELILLE lakinsa ihmisten sisimpään.
Liittoon kuukuu myös Juudan heimo, mutta heille ei profeetan kirjoituksessakaan puhuta lakia annettavaksi uudella tavalla.
Israel ja Juuda (juutalaiset) ovat kaksi eri joukkoa.
Jeesus edusti Israelia, koska juutalaiset hylkäsivät hänet.
Kuollessaan Jeesus oli "ainoa Israelilainen".
Kun aika on lopussa, kääntyvät myös juutalaiset "Messiaansa" puoleen ja vasta silloin annetaan kaikkien sydämiin laki sisimpään.
Hoosea on ISRAELIN profeetta, eikä niinkuin yleensä luullaan, juutalaisten.
HOOSEA 1
1. Herran sana, joka tuli Hoosealle, Beerin pojalle, Juudan kuningasten Ussian, Jootamin, Aahaan ja Hiskian päivinä ja Israelin kuninkaan Jerobeamin, Jooaan pojan, päivinä.
2. Kun Herra alkoi Hoosealle puhua, sanoi Herra Hoosealle: "Mene, ota itsellesi haureellinen vaimo ja haureudesta syntyneet lapset, sillä maa on peräti rikkonut avion luopumalla Herrasta".
3. Niin hän meni ja otti Goomerin, Diblaimin tyttären. Ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti hänelle pojan.
4. Ja Herra sanoi hänelle: "Pane hänelle nimeksi Jisreel, sillä vähän aikaa vielä, ja minä kostan Jisreelin verivelat Jeehun suvulle ja teen lopun Israelin heimon kuningaskunnasta.
5. Ja sinä päivänä minä särjen Israelin jousen Jisreelin laaksossa."
6. Ja vaimo tuli jälleen raskaaksi ja synnytti tyttären, ja Herra sanoi Hoosealle: "Pane hänelle nimeksi Loo-Ruhama, sillä en minä enää tästedes armahda Israelin heimoa, niin että antaisin heille anteeksi.
7. Mutta Juudan heimoa minä armahdan: minä pelastan heidät Herran, heidän Jumalansa, avulla, mutta en pelasta heitä jousella, miekalla enkä sodalla, en hevosilla enkä ratsumiehillä."
8. Kun vaimo oli vieroittanut Loo-Ruhaman, tuli hän raskaaksi ja synnytti pojan.
9. Ja Herra sanoi: "Pane hänelle nimeksi Loo-Ammi, sillä te ette ole minun kansani, enkä minä tahdo olla teidän omanne.
10. (2:1) Mutta israelilaisten luku on oleva niinkuin meren hiekka, jota ei voi mitata eikä lukea. Ja siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', heille sanotaan: 'Elävän Jumalan lapset!'
11. Ja Juudan miehet ja Israelin miehet kokoontuvat yhteen ja asettavat itsellensä yhteisen pään; ja he lähtevät sotaan siitä maasta, sillä suuri on Jisreelin päivä.
Matt:15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."
Juudan kääntyminen onkin luvattu vasta lopussa tapahtuvaksi.
Täällä on lisää Uudesta liitosta;
http://p069.ezboard.com/The-following-points-have-not-been-answered/fmessiahtruthfrm8.showMessage?topicID=34.topic
- MVB
Kirjottele vaan noita listojasi...
"Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. (1 Kor. 13:1)"
Ottaa päähän tollaset kaksinaismoralistit...
Lue edes kerran raamattu kannesta kanteen! Daavidin olemassaolosta ei ole löydetty ainoatakaan todistetta.
Tuokin virsi on kirjoitettu n. viisisataa vuotta oletetun Daavidin jälkeen Daavidin nimiin.
Raamatussahan Daavid on murhamies vailla vertaa.
Hän murhautti kaikki kuningas Saulin jälkeläisetkin.
Raamatun mukaan Jeesus on hänen jälkeläinen vaikka on syntynyt Pyhän hengen siittämänä.
Daavidin ja poikansa Salomen tarinoita ja viisauksia löytyy varhaisemmista Egyptiläisistä Jumaluustarinoista.- yli ei
mene kiitos Psalmit, sillä kiitos Psalmit kuuluvat vain tämän opetuksen uskoville:
Matteus 7
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.uskoa Jeesukseen, joka on maksanut Golgatalla minunkin syntini, kaikki, kehdosta hautaan, ei missään sanota, että se ei koskisi myös minua.
*Ja tuon tuomion meidän tulisi jättää Jeesukselle, Hänhän se juuri itse on Sanassaan luvannut sen tehdä, viimeisellä tuomiolla.
*""
*Tiedätkö muuten, joka toisen tuomitsee, tuomitsee myös itsensä?
*Koska et VOI tietää, minun ja Jumalan välistä suhdetta, joka on jokaisella ihmisellä täysin henkilökohtainen, Jeesus välimiehenä.
*Vain Jumala tuntee sydämet, ihminen ei näe kuin ulkokuoren, et siis sinäkään VOI tietää, minun sisäistä Jumala suhdetta, siksi, jätä tuomitseminen Hänelle, joka on oikeudenmukainen ja vanhurskas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 61920
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111843Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla264793- 55732
- 50648
- 57580
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k93576Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45566- 23556
- 79554