Ahdistaa tämä maailma

niin pirusti !

Miten pystytte elämään täällä onnellisina ?
"Ei ole muuta vaihtoehtoa", ihan hyvä vastaus , mutta miksi maailma on niin täynnä paskaa ?!
Ja epäselvyyttä ,!!! MISTÄÄN ei oikein voi olla varma.
Kuka minä olen ? En pysty vastaamaan tuohon tyydyttävsäti kuten en paljoon muuhunkaan kysymykseen, jolla on mielestäni merkitystä.

Olen 15 vuotias tyttö ja olen menettänyt ainakin jonikn verran uskoa elämään.
Ilmastonmuutos tuntuu epäoikeudenmukaiselta ja nujertavalta, ylitspäääsemättömältä..

MISTÄ tiedän, kuinka olisi parasta elää itseni ja juuri tuon ilmastonmuutoksen kanssa.
Tuntuu, että olen aivan hukassa.
Eihän elämälläole mitään tarkoitusta.

Kaikki tuntuu turhalta mutta samalta niin perhanan tärkeältä, eihän mulla ole muuta.

28

1023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lord_juhani9 ( ei kirj. )

      >>Miten pystytte elämään täällä onnellisina ?>>

      Näin Gandhin sanoin:

      ”Onnellisuus on se, kun ajatuksesi, sanasi ja tekosi ovat sopusoinnussa.”

      ”Ei ole tietä rauhaan, rauha on tie.”

      >>miksi maailma on niin täynnä paskaa ?!>>

      Maailmaa ei ole suotuisaa katsoa mustavalkoisesti. On osattava asettua "harmaalle massalle". Toisin sanoen maailmassa on monelta osalta asiat hyvin, mutta parannettavaakin löytyy runsaasti.

      >>Kuka minä olen ?>>

      Olet ainakin se, joka pohtii kyseistä kysymystä. Vain sinä voit löytää perimmäisen vastauksen kysymykseesi.

      >>Ilmastonmuutos tuntuu epäoikeudenmukaiselta ja nujertavalta, ylitspäääsemättömältä..>>

      Tässä asiassa en voi auttaa sinua. Minä en usko ilmastonmuutokseen. Kaksi kärpästä ( ? ) yhdellä iskulla.

      >>MISTÄ tiedän, kuinka olisi parasta elää itseni ja juuri tuon ilmastonmuutoksen kanssa.>>

      Mikäli olet huolissasi asiasta niin paljon, voit toki ainakin tyydyttääksesi edellisen halusi osittaisesti pyrkiä ehkäisemään maapallomme lämpenemistä elintavoillasi. Kierrätät, pyydät vanhempiasi ostamaan kotimaisia tuotteita, vältät sähkönkulutusta jne...

      >>Eihän elämälläole mitään tarkoitusta.>>

      Ja kenen mukaan?

    • nuori ihminen

      Moni varmasti sanoisi, että tuossa iässä kuuluu nauttia elämästä, eikä stressata liikaa. Toisaalta jokainen ihminen pohtii elämänsä aikana näitä "elämää suurempia" kysymyksiä. Oletko muuten lukenut kirjan "Sofian maailma". Siinä eräs toinen 15-vuotias tyttö pohtii samoja kysymyksiä ja pääsee samalla elämänsä seikkailulle filosofian historiaan.

      Toivottavasti löydät oman elämäsi tarkoituksen.

    • Zaviola

      Ilmastonmuutos on nykyajan muotijuttuja, mitä höpöttävät kaikki ne, jotka ovat siihen syyllisiä ja tarvitsevat raskaalle syyllisyyden taakalleen tukijoita, jotka voisivat ottaa taakan kannettavakseen.
      Kun kortit alkaa olla vähissä, niin stressataan 15-vuotiasta tyttöä ja väitetään tälle, että ilmastonmuutos on nyt "in", nyt täytyy ihmetellä sitä. "Nyt täytyy toimia"... Todellisuudessa ilmastonmuutos on käännetty markkinakikaksi ja siellä missä on syyllisyyden siirtoa, on markkinointia.

      Neuvo: älä osta tuota teoriaa, sillä voit olla onnellinen ilman sitäkin ja anna niiden sillä ratsastavien runkkareiden ihmetellä itse omia aikaansaannoksiaan.
      Populaarisista uhista ja teorioista et löydä yhtään mitään, sillä ne on tehty aina enemmän, tai vähemmän hyväksikäytön mielessä.

    • aloittaja

      keskittyä tekemään omasta elämästä mahdollisimman onnellista, vaiko laittaa koko voimansa ja elämämänsä maailmanpelastukseen ?
      ku en tiedä miten elää keveällä sydämellä, syyllisyys painaa pirusti kun ei tiedä kuinka olisi parasta elää..

    • niin pirusti !

      Voi voivoi. Ilnastonmuutos on kuin painava kivi mahassa.se raahantuu joka paikkaan ja musertaa alleen kauniit ajatukset ja ihanat tunteet.
      Seuraavaski kerron vaiheittain asioista, joille en
      tiedä mitä tehdä tai jotka muuten vain mietittävät:

      SHOPPAILU :
      Mä tykkään vaatteista. Mä ostan aika paljon uusia , n 50-1000€ per kk. Ostan myös aika paljon käytettyjä.
      Mä meikkaan. Ostan ihan näitä perustuotteita(MaxFactor, Make Up Store, Lumene ja Rimmel.) En ota selvää että ovatko eläintestatut. vaikkka pitäis.

      Käytän paljon erilaisia hiustuotteita :hiusta korjaavia hoitoja, ihanan hajuista suihkukeeliä ja boduShopin shampoita.

      Nyt oon alkanu ahdistumaan näistä. Mitä ja kuinka paljon mun pitäis ostella asioita , jotten tuntisi syyllisyyttä ja edesauttaisin huono kehitystä.
      Ostan mm paljon vaatteitta Hm-kaupasta, joiden kokolapuissa lukee usein Made In Singapore/ muuta vastaavaa. Onko se sitten oikein ?
      Entä vaatteiden materiaalit.. Puuvillaa, , farkkua.. Monet puuvilla kasvatellaan ulkomailla, lentokoneet tuovat mmateriaalit suomeen (ta jo valmiit tuotteet) ja kuluu taas niinvitun paljon hiilidioksidipäästöjä.
      Täytyiskö ostaa vain ns. luomuvaatteita ?

      No entäs kosmetiikka. Eläimillä testattuja.. Miten tämä asia ratkaistaan. ? En ole kovin rikas mutta rakastan meikkaamista. Välitän kuitenkin eläimistä paljon.
      Haluan hoitaa hiuksiani hyvillä aineilla, mutta kuinka paljon se maksaa luonnolle ?
      Oon sekasin kun en vain tietdä mitä teen.

      RUOKA:
      huhu. tämä on jtn niin ahdistavaa että!
      Perheeni on sekaruokainen. Ostamme paljon vihanneksia, mutta myös paljon eineksiä. Syömme kalaa noin 3krt/viiikko.

      En voi enään syödä muuta punaista tai kanalihaa kuin luomua. Mutta onko luomukaan luotettavaa. Olen lukenut mm city-lehdestä, ettei olisi..

      MITEN VITUSSA KAIKKI ON NIIN SEKAISIN ?
      mIHINKÄÄN EI VOI LUOTTAA, KAIKKEA PYÖRITTÄÄ VAIN RAHA ?

      Juu pieni purkauss :D haha jatkuu.. :

      Katsoin Maa ilmasta-dokumentin, jossa puhuttiin tehotuotantokalan huonoista puolista, mitä on paljon.
      Mitäs kalaa tässä nyt sitten syödään ?
      Sama hedelmien kanssa ? enkö voi enää ikinä hyvällä omallatunnolla nauttia mtn appelssiinia sisältäviä hommeleita, kun ne lennätetään jostain kaukaa ja siihen taas menee kulutusta..
      ärh.
      ja kaikki pakkaukset sitten MUOVIA, MUOVIA.. Mihin muovi muuten kannattaisi kierrättää ? Sekajätteeseen ? Mitä sekajätteellle sitten tehdään ?...

      Ja kaikki rakastamani karkit muut herkut. Liivatetta,liivatetta,liiivatetta.Mitään ei voi enää syödän hyvällä omallla tunnolla.

      SÄHKÖNKULUTUS:
      Ah! oon koneella vaihtelevasti n 40min-3h.
      3h on aivan liikaa.. kuinka paljon sitten kannattaisi olla koneella ?
      Katsoa televisiota ?
      Sähkösaunako vittuun ?
      Vihreä sähkö kyllä tulee tavallisen tilalle ,se on varma.
      Rakastan soittamista. Mulla on SÄHKÖpiano. Lisäksi kuuntelen paljon vinyyleita cd-levyjä. Pitääkö näistä luopua ? Jos en luovu ,niiin maailma menee mönkään, ainakin sitä edesautan.
      Liskäsi kaikki tekniikan ihmeet: konserttien kaunnit valot, leffateattereiden leffojenpyörtys.. Kaikkiin tarvitaan varmaankin hirveät määrät SÄHKÖÄ.huvipuistot...
      ...

      ...

      VEDENKULUTUS:
      Ei oo voimia alkaa kirjoittaa tähän. Kaikki sitä tuhlaa ja kohta se loppuu ja sitten teen itsemurhan.
      noei nyt aivan noin dramaattista.3 vikaa sanaa pois.

      Tnutuu, että elämä on jollain lailla pettänyt mut.
      Tai sitten oon vaan heränny onnellisesta lapsuuden KUVITELMISTA todellisuuteen..

      oonn niin ahdistunut, etten saa oikein mtn aikaiseksi, ajatukset on lukossa, oon nykyään eristäytyvä..
      tuntuu ettei missään ole mtn mieltä.

      ja taas toisaalta nään erilaisia pieniä kauniita asioita ja hetkiä. mutta ne eicät riitä sillä ilmastomuutosta ei oi estää ja minä en pysty elämään mitenkään päin kun tuntuu että teen koko ajan väärin.
      Maapalloa ja tulevia sukupolvia kohtaan.

      • Zaviola

        Ilmaston lämpeneminen johtuu Golfvirran vaikutuksen kavamisesta. Markkinoijat käyttävät tilannetta hyödykseen ja vääristävät asian johtuvan materiaalisista asioista, jolloin he tuovat markkinaraon uusille tuotteille, mitä asiakkaat ostavat.
        Ilmaston lämpenemisen markkinoinnissa on siis kyse siitä, että ihmiset koitetaan saada kuluttamaan enemmän, ei siitä, että sitä koitettaisiin vähentää.

        Kun ihmiset luonnon puolesta ostavat uusia "hyviä" tuotteita, näistä tuotteista voidaan pyytää järjettömiä hintoja niiden todelliseen arvoon nähden.


      • niin pirusti !
        Zaviola kirjoitti:

        Ilmaston lämpeneminen johtuu Golfvirran vaikutuksen kavamisesta. Markkinoijat käyttävät tilannetta hyödykseen ja vääristävät asian johtuvan materiaalisista asioista, jolloin he tuovat markkinaraon uusille tuotteille, mitä asiakkaat ostavat.
        Ilmaston lämpenemisen markkinoinnissa on siis kyse siitä, että ihmiset koitetaan saada kuluttamaan enemmän, ei siitä, että sitä koitettaisiin vähentää.

        Kun ihmiset luonnon puolesta ostavat uusia "hyviä" tuotteita, näistä tuotteista voidaan pyytää järjettömiä hintoja niiden todelliseen arvoon nähden.

        tää maailma on pimee..
        mä en van kestä niitä kauhukuvia, jollloin huomataan että on liian MYÖHÄISTÄ.
        vittu tällainen olo vie voimia. mua suoraansanottuna harmittaa että synnyin. tai toisaalta ei, onhan tää pallo täynnä ihanuuksia,mutta sitten on tää ilmast.muut. joka pilaa KAIKEN!

        "Kun ihmiset luonnon puolesta ostavat uusia "hyviä" tuotteita, näistä tuotteista voidaan pyytää järjettömiä hintoja niiden todelliseen arvoon nähden."
        Mitä mä sitten ostan..

        ku tietty täytyis mieettiä nää asiat ite läpi, tehdä ratkaisut ja sitten elää rauhan tunteessa, mmutta jos ne ovatkin vääriä päätöksiä.


      • eeeee

        Siis ootsä se 15-vuotias? Mistä saat noin paljon rahaa?!?

        Eettisiä vaatteita: http://www.karmashop.fi/

        MEIKIT:
        Body Shop ei testaa eläimillä mutta kuuluu Lorealille joka testaa, ostan kuitenkin itsekin BS:n meikkejä. Lumene itse ilmoittaa ettei testaa, eli se on ainakin parempi kuin esim. Loreal.
        Keskusteluja ja listoja eläinystävällisestä kosmetiikasta http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?showforum=43

        HIUKSET: Paul Mitchell ei testaa, tilaa sitä ulkomailta verkkokaupasta niin saat halvemmalla.

        LENTOKONERAHTI:
        Lentokoneella ei kauheesti tuoda mitään Suomeen vaan rekoilla ja laivalla, kuljetus ei ole kovinkaan epäekologista koska tavaraa on tosi paljon yhessä rekassa.

        RUOKA:
        Hedelmien syöminen ei ole kovin epäekologista, ne tuodaan rahtilaivoilla eikä lentokoneella. Kaikkein epäekologisinta on liha, sen jälkeen juusto ja muut eläinperäise tuotteet. Riisin viljely on myöskin tosi epäekologista, kannattaa mieluummin syödä perunaa ja pastaa. Soija on paljon ekologisempaa kuin liha vaikka se tuodaankin ulkomailta. Lähiruoka ei siis aina ole ekologista.

        http://www.nuukuusviikko.fi/kotitalouksien-luonnonvarojen-kulutus/ruoka

        Vegaanisia herkkuja http://vegaani.antisankari.net/herkut.php

        SÄHKÖ: Osta sähkönkulutusmittari (Clas Ohlsonilta noin 15e), niin näet paljon mikäkin laite kuluttaa sähköä ja voit välttää sellaisten laitteiden käyttöä jotka tuhlaavat paljon sähköä, esim. musiikin kuuntelu tuskin kuluttaa paljon sähköä.

        Jos päättäisit ostaa vähemmän vaatteita, voisit lahjoittaa osan rahoistasi ja jos sinulla on aikaa voisit myös osallistua järjestöjen toimintaan jotta voisit tutustua muihin samalla tavalla ajatteleviin nuoriin ja voisit kokea itsesi hyödylliseksi. Tässä linkkejä järjestöihin jotka voisivat kiinnostaa sinua:

        http://www.maanystavat.fi/
        http://www.animalia.fi/
        http://www.sll.fi/
        http://www.greenpeace.org/finland/
        http://www.dodo.org/
        http://www.reilukauppa.fi/
        http://www.nuhevi.net/
        http://www.vegaaniliitto.fi/
        http://www.oikeuttaelaimille.net/

        Muita linkkejä

        http://www.motiva.fi/fi/
        http://www.ilmasto.org/
        http://www.myfootprint.org/en/
        http://www.kepa.fi/kampanjat/nain_osallistut/maailmanparannusvinkit
        http://www.eettinenvalinta.fi/
        http://www.eettinenkuluttaja.net/
        http://tuukkasimonen.blogspot.com/


        Suosittelen lainaamaan kirjastosta Maailman tila-kirjoja


      • Paulin_kaveri

        Tuotemainostaja


    • mutta monet kyllä

      ymmärtävät olosi. Monet kokevat samoin.

      Suosittelen sinulle piristykseksi luettavaa, Stefan Einhorn: Aidosti kiltti. Kirjastoissa on aika hyvin.

      Terv. mie vaan

      • varsin filosoofinen

        teos eikä ollenkaan lässyn lässyn kiltteydestä. Kirjoittaja on hyvin elämää kokenut juutalainen. Lääkäri, mutta ruotsalainen.


      • niin pirusti !

        aattelevat samalla lailla, niin eihän me saada mitään aikaseks...

        Kiitos kirjavinkistä :)


    • gdjjgd

      Itselläni onnellisuus vaihtelee. Ennen enemmän, nykyisin vähemmän. Jossain lehdessä oli jokin testi (en yleensä näitä 'ämmäinlehtien' testejä sen ihmeemmin viitsi edes katsoa, mutta puolisoni otti aiheen puheeksi), jonka mukaan asteikko oli 1-10. Ennen, siis nuorempana ja herkemmin reagoivana, onnellisuuteni vaihteli näiden 1:n ja 10:n välillä, mutta nykyisin ehkä välillä 4-8 (puolisoni muuten otti itseensä, kun ilmoitin olevani onnellisuusasteikossa luvussa 7, sillä hän ei ymmärrä onnellisuutta samalla tavalla kuin minä).

      Itse asiassa opiskelu, lukeminen, yms. auttavat käsittämään itsensä maailmankaikkeudessa paremmin. Kun ymmärtää, ettei monille asioille voi hevon paskaakaan ja kärsii ajatuksia sulatellessaan pala kerrallaan, kehittyy ihminen vahvemmaksi masentumista ja vitutusta vastaan.

      Juuri tuo esiinnostamasi huoli ilmastonmuutoksesta oikeastaan jopa naurattaa minua. Ei sinun huolesi, vaan lähinnä oma erittäinkin huoleton suhtautumiseni koko ilmastonmuutokseen (jota en tietysti pomminvarmaksi ajatusmalliksi voi julistaa). Hiilidioksiidin osuus etenkin huvittaa, sillä kasvit yhteyttävät kiihtyvällä tahdilla, kun hiilidioksidin määrä lisääntyy (tästä on olemassa runsaasti vasta-argumenttejakin, mutta jätän niiden tiedon varmuuden toisille, enkä ala kinata). Toinen mikä ilmastonmuutoksessa huvittaa on se, että siihen herättiin ihan yhtäkkiä, vaikka merkkejä ilmaston lämpiämisestä on ollut jo pidempään olemassa. Muutama lämmin talvi on saanut ihmiset paskantamaan housunsa, vaikka kyseessä on ainakin yhtä paljon normaali vaihtelu kuin ilmastonmuutos. Sitä paitsi ilmastonmuutosta on tapahtunut kautta maapallomme olemassaolon. Kun olen seurannut arvioita menneen 10 000 vuoden ajalta, on joukossa huomattavan lämpimiä jaksoja, joskin myös jääkautta enteileviäkin. Olemme edelleen megatrendissä arvioiden jääkauden jälkeisen lämpiämisaallon nousuvaiheessa, joka jossain vaiheessa jyrähtää hitaasti ja sahaten kylmenemisen puolelle. Vaikka suhtaudunkin aika löperösti ideaan ilmaston hiilidioksiidista johtuvaan muutokseen, toimin silti omalta osaltani aika tavalla luontoa ajatellen. Pyrin mahdollisimman paljon erilaisiin pieniin ympäristötekoihin.

      Kaikista maailman huolista ei yksilön tarvitse välittää. Ihminen ei voi elää, jos kantaa jatkuvasti ylitsepääsemätöntä huolta milloin mistäkin vaikeasti vaikutettavasta asiasta. Yksilö ei voi muuttaa loputtomasti toistenkaan toimintaa, vaikkakin tosin jokaisen panosta tarvittaisiin.

      Itse olen hankkinut mielenrauhaa lisää jättämällä monia asioita pois murhelistaltani. Samalla havaitsen monet ongelmat vain ihmisen tai maapallon ongelmiksi. Vaikka tuntuu omalta kannalta ajatellen pahalta maapallon tuho, tms. niin koko maailmankaikkeus pyörii, vaikka siinä ei Telluksella tallottaisikaan. Maailmanloppua ei ole olemassakaan koko universumia ajatellen. Ihmiset ja maapallo on yksi hyttysen kusi Itämeressä. Toki vastuuta on otettava oman etumme nimissä. Ihmisen kun on lajina tarkoitus toimia oman lajinsa säilymiseksi. Raadollista ja monen mielestä surullista on tulevien sukupolvien kohtalo. Itsellänikin on pieni poika, jota rakastan. Kuitenkaan en pysty mitenkään kuvittelemaan toden näköistä (siis ei todennäköistä) kuvaa maailmastamme 20 vuoden kuluttua. En tiedä onko sillä mitään merkitystäkään, osaanko kuvitella tulevaisuuden vaiko en.


      Minusta elämässä kaikella on väliä ja toisaalta millään ei ole mitään väliä. Jokainen elää elämäänsä itsensä kautta, ajatteli hän toisia miten paljon hyvänsä. Itse olen varsin paljon toisten asioista välittävä, mutta kun ole oikein rehellinen itselleni, on minun myönnettävä että elämäni päähenkilö olen minä itse. Vaikka minulla onkin erittäin tärkeitä ihmisiä ympärilläni. En voi elää onnellisena heidänkään kanssaan, jos pelkään koko ajan maailmaa ja elämää, omaa ja toisten kuolemaa tai mitä hyvänsä maailman uhkia.

      Monet ihmiset eivät löydä elämän tarkoitusta Suomen kaltaisessa jälkiteollistuneessa maassa. Tuntuu oudolta, että juuri aineellisen hyvän valtakunnissa ihminen on eniten kadoksissa. Tavoittelut on tavoiteltu. Aineellinen elämä on siis liian hyvällä pohjalla...?

      Minusta vain omien arvojen miettiminen, oma paikantamisensa tässä maailmassa ja elämän muuttaminen sellaiseen suuntaan, että uskaltaa elää omana itsenään ja suurista huolista, joille ei itse realistisesti mitään mahda, mahdollisimman vähän huolehtien. En suosittele taistelun lopettamista, mutta ajattelua siitä, mikä on oikeasti itselle tärkeintä kannattaa harrastaa. Itselleni tärkeää on yksinkertainen, joskin yhteisön mukana eläminen lähimpien ihmisteni kanssa. Toisaalta oma ajatusmaailmani on se, jonka kanssa viihdyn paljon. Toisille on erittäin vaikeaa luoda onnellista elämää, varsinkaan tuota em. testin 10:n arvoista, mutta minusta ihmisen elämä on elämisen arvoista, kun pääsee edes tuohon vaihteluväliin 4-8...

    • Realismismi_ismo

      Minä ehdotan, että käyt kävelylenkillä lähimmällä kaatopaikalla ja haistelet sitä kuvottavaa löyhkää, mitä ihmisten heittävät vuosien ajan pois omasta lähipiiristään. Yrität siellä sisäistää tämän maailman onnettomimman elollisen toimintaa. Yritä päätellä kaatisnäkymästä, kuinka moneen vuoden kuluttua se löyhkäläjä kattaa puolet Suomen pinta-alasta. Yritä eläytyä niiden ihmisten maailmaan, jotka yrittävät pihisevillä keuhkoillaan tuskaisesti repiä ilmaa keuhkoihinsa löyhkäävän ilmamassan läpi. Ei tällaisista epäoleellisista asioista pidä olla huolissaan. Heitä vaan ihan reippaasti omatkin jätökset samaan kassaan kuin missä muidenkin lemuavat ja mätänevät sivutuotteet makaavat. Ihminenhän tuntee olevansa yhtä maailman kanssa, kun saa surutta tehdä samaa sonnan heittoa. Ei huolta huomisesta. Eihän se meille lankea se lopullinen sotku. Joku muu sen keskelle päätyy. Miksi siitä tarvitsee huolestua? Tää on elämää ei sen enempää.

      • MikäMaaMikäVuosikymmen

        Mistä luulet sen kaatopaikan löytäväsi? Ei Suomessa jätteitä enää ajeta kaatopaikoille.
        Menehän tutustumaan jonkun suuren kaupungin jätteenkäsittelylaitokseen. Esimerkiksi Keski-Suomessa Mustankorkealla jätteen uusiokäyttö oli 2013 jo 68 % ja nyt kun jätteestä valmistetaan mm. biokaasua autoihin, uusiokäyttö on entistä tehokkaampaa. Suuri osa talouksien kuivajätteistä menee polttolaitoksiin.

        Millä vuosisadalla elät.


    • Oikeasti kukaan ei ole onnellinen, ja teinejä on aina ahistanut.

      Tämä aika ei ole juurikaan sen huonompaa kuin joku aikaisempi.

      Monessa suhteessa asiat on paremmin kuin esim. 1970-l. jolloin itse olin nuori. Vaikkapa internet! Ei -70-l. osannut edes kuvitella sellaisesta. Näköpuhelimia ja pilleriaterioita ja omituisia vaatteita tulevaisuutena silloin esiteltiin. Ja saasteita tietysti. Ja ydinsotaa myös.

      Mutta kuinka kävi saasteille? Ainakaan ydinsotaa ei tullutkaan. Vähintäänkin Suomessa saastuttaminen on kauheasti vähentynyt sitten 1970-luvun ja moni silloin uhanalainen elukka on nykyään melko yleinen.

      Eli ei kaikki sentään mene kauhuskenaarioiden mukaan. Asiat voi muuttua paremmiksikin.

    • kohtaa-elämä

      Tuota, ajattelen asiaa niin, että jos luet ja seuraat mediaa, et koskaan ole onnellinen.
      Juuri julkaistiin mm. tiedelehdessä, että nk. ilmastomuutoksia on ollut aikoja ennen teollistunutta yhteiskuntaakin. Maaperästä löytyneet tutkimuskohteet kertovat asiasta.
      Mitään ilmastomuutosta ei siis ole. Sitä on turha miettiä. Media kyllä keksii satuja ja suoranaisia valheita siksi, että ihmiset kuuntelisivat sitä ja seuraisivat sitä, ikäänkuin he sanoisivat, että miten sinun täytyy ajatella ja mitä sinun täytyy ajatella.
      Jos jätät median seuraamisen ja lopetat hörhötelijöiden kuuntelemisen, niin huomaat, että linnut laulaa, aurinko paistaa ja sataakin. Aivan kuten ennekin aina.
      En tiedä mikä tarkoitus medialla on ahdistella ihmisiä ja joidenkin politikoiden sitten keksiä maksuja ihmisille sen mukaan ( esim. polttoaine vero tai autovero), kun niillä ei oikeasti ole mitään tekemistä asian kanssa. Rahaahan siitä huijarit kerää mielellään.

      • ÄläHöpötä

        "Mitään ilmastomuutosta ei siis ole."

        Minulle tulee Tiede. Pitänee tarkastaa.
        olen ennakkoon jo varma, ettei tuollaista vöäitettu lehdessä. Ilmasto on muuttunut, mutta ei ikinä läheskään näin nopeasti, jos ei lyhytaikaisia tulivuorten aiheuttamia "ydintalvia" lasketa. Ja nykyinen muutos on kiistatta ihmisen aiheuttamaa. Kerrohan mikä Tiede lehden artikkeli kiiståää sen.


      • jkhkhkjhjk
        ÄläHöpötä kirjoitti:

        "Mitään ilmastomuutosta ei siis ole."

        Minulle tulee Tiede. Pitänee tarkastaa.
        olen ennakkoon jo varma, ettei tuollaista vöäitettu lehdessä. Ilmasto on muuttunut, mutta ei ikinä läheskään näin nopeasti, jos ei lyhytaikaisia tulivuorten aiheuttamia "ydintalvia" lasketa. Ja nykyinen muutos on kiistatta ihmisen aiheuttamaa. Kerrohan mikä Tiede lehden artikkeli kiiståää sen.

        Numero 11/-18 käsittelee ilmastonmuutosta yhdessä artikkelissa. Pääkirjoituksen mukaan toimenpiteet ilmastonmuutoksen torjumiseksi ovat aivan liian vähäisiä. Nimimerkin "kohtaa-elämä" väitteitä ei lehdessä ollut.


    • KTuomari

      Ei ole helppoa analysoida syitä, miksi nuorukainen on toivoton. Kasvuiässä hormoonit vaikuttavat henkiseen heilahteluun laidasta laitaan. Peloittavia uutisia on paljon, mutta niihin kangistuminen, ei auta mitään. Epäjärjestyksen parissa kasvaminen jättää meihin jokaiseen jälkensä, eikä täydellistä yhteiskuntaa ole missään. Opiskeluun keskittyminen on monelle pelastus alakuloisuudesta, ja toimettomuudesta, mutta jokaiselle ei riitä siihen kestävyyttä. Sitten tulee eteen seksuaaliset suhteet
      jotka vaativat paljon päättävyyttä, valttääkseen asioita jotka saattavat vaikuttaa loppuelämän ajaksi.
      Asiasta riittää sivukaupalla polemiikkia, jatkakoon joku muu.

      • IkäMuuttaa

        Nykyään aloittaja on jo 23 v. Olisi mielenkiintoista tietää, miten hän nyt ajattelee.


      • Aloitus_vuodelta2007
        IkäMuuttaa kirjoitti:

        Nykyään aloittaja on jo 23 v. Olisi mielenkiintoista tietää, miten hän nyt ajattelee.

        Missä olet opiskellut matikkaa? ;D


      • Kiertokankikoulu
        Aloitus_vuodelta2007 kirjoitti:

        Missä olet opiskellut matikkaa? ;D

        Iästä on vähennetty verot.


      • Sipiläland
        Kiertokankikoulu kirjoitti:

        Iästä on vähennetty verot.

        Eikös verot yleensä lisätä kaikkeen? Niin no joo, kepulaisethan voi ne vähentää kaikesta.


      • klkjlkjllj
        Sipiläland kirjoitti:

        Eikös verot yleensä lisätä kaikkeen? Niin no joo, kepulaisethan voi ne vähentää kaikesta.

        Käteen jäävä osuus on brutto miinus verot.


      • Sipiläland
        klkjlkjllj kirjoitti:

        Käteen jäävä osuus on brutto miinus verot.

        Niin, paitsi kepulaisilla.


    • ammattiprofiloija

      Aloitus on puppua.Ei 15 v tyttö kirjoita tuollaisilla sanoilla,paremminkin siinä on äänessä 60 v änkyrädenialisti joka pyrkii levittämään denialistipropagandaa filosofia palstalle.Denialistit on jo saaneet selkäänsä ilmastomuutos palstalla ja pyrkivät nyt levittäytymään muille palstoille.

      Denialismi on kuin syöpä joka pyrkii leviämään kaikkialle!

    • planeetta_ei.kirj

      Elämä on pieniä tekoja, joista joskus voi tulla suuriakin tekoja.

      Mitään erityistä yhtä tietä onneen ei ole. Jokainen löytää oman onnensa ja oman tarkoituksensa jostain. Ison tai pienen.

      Kokeilemalla erilaisia asioita se oma tarkoitus ja oma onni löytyy.

      Voi olla, ettei se löydy ensimmäsellä yrityksellä, joten ei kannata lannistua vaan ottaa oppi ja yrittää uudelleen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe