Suklaa - huonoin joululahja!

NäinOn!

Älkää ihmiset kiltit ostelko kauheasti suklaarasioita lahjoiksi, ellette nimenomaan tiedä saajan todella sellaista kaipaavan. Mikä kumma siinä on, että täytyy jouluna jokaisen antaa toiselle suklaarasia. Syökö niitä edes kukaan. Itse pidän suklaasta mutta rajansa kaikella. On tympeää kun suklaata tulee ovista ja ikkunoista. Minulla on varaa ostaa omat, itselleni mieleiset suklaat, kiitos vain!

18

2464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksei kukaan tuo

      LAKUA,LAKUA! LAKUA ,PRKL olis voinu Matikainenkin huutaa silloin hiihtäessään!
      Hauskaa JOULUA!

      • lakua pöytään

        Kannatan.


    • hyvä joululahja

      Tumma suklaa on oikeata suklaata. :) Siis sellainen, jossa päällä on kaakaopitoisuus ilmoitettu prosenttiluvulla, esimerkiksi 85. Mitä isompi prosenttiluku, sitä parempi.

      Tummassa suklaassa on kaakaon terveelliset ainesosat mukana eikä ole niin paljon sokeria kuin tavallisissa.

      • ...

        tummasuklaa on terveellisempää, mutta itse en ainakaan pidä sen mausta. Mieluummin syön ihan maitosuklaata mutta harvemmin, kuin että popsin väkisin joitain "terveellistä" suklaata vaikken siitä tykkää. Lidlin 65% on ihan ok, mutta jos on yhtään tummempaa niin sitten tökkii. En voi kyllä sietää valkosuklaatakaan. Se on aivan liian makeaa (ja epäterveellisintä).


      • suklaayöks

        Juuh, osta vaan joku 500-1000 grammaa sitä jumalaista tummaa suklaata ja katso arvostaako saaja lahjaansa. :(

        Antakaa olla sen suklaan kanssa, viimeisen kerran!!!!! Se on nykyisin kaikkea muuta kuin kallista, taitaa kaikilla olla varaa ostaa sitä jos mieli tekee. Joten miksi ostaa ihmisille suklaata oman makunsa mukaan, voihan olla ettei vastaanottaja yksinkertaisesti sellaista H A L U A ????


    • ..........

      Jotenkin pitää aina naapureita ja tuttavia muistaa, ja mikä onkaan yksinkertaisempaa kuin sujauttaa juhlapöydän konvehtirasia postilaatikosta lahjapaperiin käärittynä?

      Kyllä suklaat tulee aina syötyä, ja jos ei muuten niin tarjoaa vaikka vieraille. Parempi lahja suklaa on kuin ne jokajouluiset kynttilälyhdyt, joille ei tahdo millään riittää kaappitilaa. Suklaasta pääsee helpommin eroon.

      • suklaayöks

        Mitä jos vaikka askartelisit ystävälle kivan kirjanmerkin ihan itse? Tai ostaisit vaikka kimpun tulppaaneja. Maksaa saman verran kuin suklaarasia. Itse tehty korttikin on kiva. Mitä vain, kunhan ei suklaata! :(

        Oikeasti: harva ilahtuu suklaasta juuri joulun alla!!!! Sitä tunkee joka luukusta sisään.. sitten parin kuukauden päästä heitetään pois avaamattomia rasioita. Ei kiva!

        Eikä kaikilla käy sellaisia vieraita, jotka kilokaupalla ahtavat suklaata itseensä!


      • ........
        suklaayöks kirjoitti:

        Mitä jos vaikka askartelisit ystävälle kivan kirjanmerkin ihan itse? Tai ostaisit vaikka kimpun tulppaaneja. Maksaa saman verran kuin suklaarasia. Itse tehty korttikin on kiva. Mitä vain, kunhan ei suklaata! :(

        Oikeasti: harva ilahtuu suklaasta juuri joulun alla!!!! Sitä tunkee joka luukusta sisään.. sitten parin kuukauden päästä heitetään pois avaamattomia rasioita. Ei kiva!

        Eikä kaikilla käy sellaisia vieraita, jotka kilokaupalla ahtavat suklaata itseensä!

        Mun kohdalla lahjan saaja on kohteliaasti törkännyt itse tekemäni lahjan roskiin, eikä tunnu kiltiltä ajatukselta viedä kukka-allergiselle naapurintädille tulppaaneja.

        Kiitos kuitenkin vinkeistä.


      • ........
        suklaayöks kirjoitti:

        Mitä jos vaikka askartelisit ystävälle kivan kirjanmerkin ihan itse? Tai ostaisit vaikka kimpun tulppaaneja. Maksaa saman verran kuin suklaarasia. Itse tehty korttikin on kiva. Mitä vain, kunhan ei suklaata! :(

        Oikeasti: harva ilahtuu suklaasta juuri joulun alla!!!! Sitä tunkee joka luukusta sisään.. sitten parin kuukauden päästä heitetään pois avaamattomia rasioita. Ei kiva!

        Eikä kaikilla käy sellaisia vieraita, jotka kilokaupalla ahtavat suklaata itseensä!

        Mun kohdalla lahjan saaja on kohteliaasti törkännyt itse tekemäni lahjan roskiin, eikä tunnu kiltiltä ajatukselta viedä kukka-allergiselle naapurintädille tulppaaneja. Lahja saajan mukaan. Jos tietäisin, että joku tuttu vihaa sydämestään suklaata, niin varmasti lahjoittaisin hänelle jotain muuta. Olethan kohteliaasti maininnut tutuille asiasta??

        Kiitos kuitenkin vinkeistä.


    • lahjaksi

      3 rasiaa suklaata. Huh onpa mulla nyt urakkaa saada ne alas... hyi yök. Hyvää on mutta liika on liikaa ja kun ei osaa säänöstellä itseään... uskokaa tai älkää mutta se rasia vaivaa mun mieltä niin kauan kuin se on mun kaapissa...mä oksennan kohta.
      Todellakin antakaa lahjaksi jotain muuta kuin suklaata.

      • suklaayöks

        viskaa rasiat roskiin, jos ne ei ole sun mieleisiä eikä mene alas! niin teen minäkin. Ei tosiaan ole eka kerta kun joudun heittämään joulusuklaita oikein huimia määriä roskiksen syöveriin. En tunne siitä pienintäkään syyllisyyttä. En kehtaa laittaa kiertämään jotain halpisrasioita - roskis on niinlle juuri oikea paikka. ;)

        Ehkä ensi jouluna ihmiset tajuavat, että suklaa oikeasti on kehno joululahja. Mieluummin vaikka kokonaan ilman, oikeasti!


      • ...
        suklaayöks kirjoitti:

        viskaa rasiat roskiin, jos ne ei ole sun mieleisiä eikä mene alas! niin teen minäkin. Ei tosiaan ole eka kerta kun joudun heittämään joulusuklaita oikein huimia määriä roskiksen syöveriin. En tunne siitä pienintäkään syyllisyyttä. En kehtaa laittaa kiertämään jotain halpisrasioita - roskis on niinlle juuri oikea paikka. ;)

        Ehkä ensi jouluna ihmiset tajuavat, että suklaa oikeasti on kehno joululahja. Mieluummin vaikka kokonaan ilman, oikeasti!

        hyvää tavaraa roskiin heittäkö! Säästäkää mieluummin ne rasiat ja antakaa muille lahjana tai tuliaisena. (Viedäänhän kahviakin tuliaisena eikä ajatella että onpa halpa tuliainen)...


      • Chocolate.
        ... kirjoitti:

        hyvää tavaraa roskiin heittäkö! Säästäkää mieluummin ne rasiat ja antakaa muille lahjana tai tuliaisena. (Viedäänhän kahviakin tuliaisena eikä ajatella että onpa halpa tuliainen)...

        Hullunhommaahan se on viskellä hyvää tavaraa roskiin. Paljon parempi antaa vaikka tulijaislahjaksi. Suklaarasioissa on vielä usein niin pitkälle seuraavaa vuotta päiväys tallessa, että säilyvät ainakin jonkin aikaa jossain kaapin perukoilla kunnes saat tilaisuuden ilahduttaa jonkun herkkusuun elämää. Ei tuliaisiinkaan tarvitse omaisuuksia tärvätä.


    • ....

      Tärkeintä on ajatella kenelle lahjan antaa ja valita lahja, suklaa tai mikä muu tahansa, sen mukaisesti. Itse ottaisin erittäin mielelläni vastaan suklaata, mielessäni jopa toivon, että muutamasta paketista löytyisi suklaata!

      Ja aivan varmasti löytyy jokaisen lähipiiristä joku, joka kelpuuttaa "kierrätetyt" lajasuklaat, mikäli varsinainen lahjan saaja ei ymmärrä hyvän päälle.. En todellakaan lähtisi roskiin heittämään, vaan silkasta kiukusta ja pettymyksestä.

    • Dremeli

      Da Capo on miusta aika pirteä yllätys tänä vuonna(ei sitä aikasemmi kait oo ollu tällei pikkukarkkiversiona). Sain joululahjaks sellasen, oikein hyviä on.

      • ...

        Da Capoa ei ole onnen ollut tuollaisissa rasioissa, ainoastaan pieninä patukoina. Ne ovat muuten aika hyviä, eikä liian makeita!


      • Dremeli
        ... kirjoitti:

        Da Capoa ei ole onnen ollut tuollaisissa rasioissa, ainoastaan pieninä patukoina. Ne ovat muuten aika hyviä, eikä liian makeita!

        Vielä ku Jim-patukoita sais tollasina pikkukarkkiversioina.


    • Anonyymi

      Ei suklaassa mitään vikaa ole, kunhan pikkusen ottaa selvää vastaanottajan mieltymyksestä. Systerillä on tapana antaa viinakarkkeja ja sellaisia erikoissuklaita joita ei sikakaan vinkumatta niele! Arvostan ennemmin Fazerin sinistä tai Pandan juhlapöydän konvehteja kuin ihme sesonkimakuja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe