perinteinen kinkkukastike

muisti pätkii

Kertokaa hyvät ihmiset minulle perinteisen kinkkukastikkeen ohje. Olen omani hukannut. Tulee omenasosetta, kinkun lientä, sinappia,kermaa ja vieläkö jotain.

4

9019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuorikko'

Ei meillä mitään kastiketta ole kinkun kanssa. Sinappia vaan ja laatikoita.

Kinkun liemikin on niin suolainen että olen heittänyt sen pois.

• tulla vähän

myöhään, mutta vaikka ensi joulua varten.
      Mä olen tehnyt näin: kun se kinkusta paistoastiaan tullut liemi on jähmettynyt, niin olen kuorinut sen valkoisen talin pois.
      Sitä kirkasta lientä laitan kattilaan, lisään keitettyä vettä (joskus suurustan vehnäjauholla)ja ihan loppuvaiheessa pieni tilkka kermaa, kannattaa maistaa välillä, jos tuntuu liian suolaiselta.
      Omenasosekin on hyvä maustaja, sillä liemihän on pelkästään suolalla maustettu.
      Kannattaa kokeilla pienellä määrällä ensin, sillä sitä lientä yleensä riittää. Ja säilyy kylmässä jonkun aikaa.
      Mun ohjeessa ei ole muita mausteita, sillä sinappiahan sitä kinkun päälle kukin halunsa mukaan laittaa.
      Siis: vettä, kermaa vähän ja omenasosetta vähän.

Onhan näille ohjeita ja monet ohjeet menee niin överiksi ulkomaalaisiksi, että.

• soossaaja

pistä paistinpannuun yksi tasainen ruokalusikallinen vehnäjauhoja ja saman verran voita, kytke lämpö ja sulata. Lisää yksi silputtu sipuli ja kolme ruokalusikallista smetanaa ja yksi ruokalusikallinen sinappia. Trimmaa jäykkyys sopivaksi kinkkuliemellä. Toiset lisäävät myös omena-, tai luumusosetta.

• Ota talteen ensi jouluksi!

Kinkun kastike:

3 dl kinkun paistolientä
        4 dl ruokakermaa
        2 dl omenasosetta
        1 dl sinappia
        2 rkl voita
        2 rkl vehnäjauhoja
        jauhettua valkopippuria

1. Sulata voi kattilassa, älä kuitenkaan ruskista sitä.
        2. Sekoita mukaan vehnäjauhot.
        3. Lisää paistoliemi ja kerma ohuena nauhana koko ajan sekoittaen. Lisää omenasose ja sinappi.
        4. Hauduta noin 5 minuuttia, ja mausta valkopippurilla.

Halutessasi kevyemmän kastikkeen, valmista se lihaliemestä ja omenasoseesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1783
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      359
      1196
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1188
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1058
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      848
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      774
    8. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      141
      723
    9. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      716
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe