Olen tässä ihmetellyt, miksi pitää säästää kouluruoan kustannuksissa? Nykyisessä koulussani oli ennen hyvä ruoka, kunnes konsultti tuli tutkimaan, missä voisi säästää. Hän huomasi, että keittäjillä ei ollut tarpeeksi työtä ja koulun keittiöstä tuli keskuskeittiö. Sieltä kuljetetaan ruokaa muihin kunnan kyläkouluihin. Nykyisin keittiö on alimitoitettu. Sitten konsultti päätti tehdä uuden ruokalistan, joka oli paljon yksinkertaisempi ja samoja ruokia on samalla nimellä kaksi kertaa. Kuvitellaanko, että ruoka on hyvää jos huonolaatuisia lihanpalasia ja ruskeaa kastiketta yhdistetään keskenään ja laitetaan broilerikastikkeeseen hyvin makeita ananaspaloja? Käyn joka päivä ruoalla, vaikka ruoka ei olisikaan mitään hyvää. On näet maksapihvejä ja maksasuikalekastiketta. Näinhän myös, kun keittäjät kuljettivat kottikärryllä maksapihvejä roska-astiaan. Miksi ei voitaisi tehdä yksinkertaisia ja herkullisia perusruokia perinteisellä tavalla, eikä sekoittelemalla kaikenlaisia eineksiä? Valittaminen koulun keittäjille on turhaa, sillä he eivät voi tehdä asialle mitään. Onhan kunnanjohtaja jo käynyt maistamassa muutaman kerran ruokaa. Ei auta kuin toivoa korjausta asiaan.
Kouluruoan laatu
4
1278
Vastaukset
- Reppukansalainen
Hyvä pointti. On surkeaa, miten lapset ja nuoret joutuvat syömään liisteriksi keitettyä punakaalia ja 'Italialaista jauhelihakeittoa' -merkillä ruokalistaan painettua kasvissotkua. Gah. Ei kiitos.
- enää koulussa..
Mitä vikaa maksapihveissä, olisiko jokin "tarttuvatauti" kun kolme sanoo yök niin kohta kolmekymmentä sanoo yök kun erilaisuutta ei voi olla.
Ottakaa vaan jenkkilandian ruokakulttuurista mallia, rasvaa eri muodoissa: On pihviä, kahta pihviä, jauhokansia, cocakolaa.- eineksiä
Minä aloittajan viestistä luin tuon minkä itsekin olen huomannut. Kouluruoka on lämmitettyjä eineksiä, ei kotiruoan veroista. Materiaalikustannuksiahan tulisi vähemmän, jos ruoka tehtäisiin paikan päällä raaka-aineista, mutta se lisää henkilöstökuluja.
Maksaa ei saisi syödä liian usein. - ...
Cokessa ei oo rasvaa tyhmä, kato tuoteseloste
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984