Karjalan

..paisti?

- Luin vanhaa, 1971, Karjalanpaisti ohjetta ja siinä käsketään hauduttamaan "joko uunissa 4-5 tuntia tai paperissa tai heinässä".
- Missä ihmeen "paperissa" ja "heinässä"?

10

3778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • länsi-karjalainen
      • Taannoin takavuosina telkkarissa mainostettu Aromipesä palveliu samaa tarkoitusperää - pitkää hauduttamista vähällä energialla.

• Laatutietoinen nautiskelija
        crudo kirjoitti:

Taannoin takavuosina telkkarissa mainostettu Aromipesä palveliu samaa tarkoitusperää - pitkää hauduttamista vähällä energialla.

Vehje todella toimii ja on lisäksi suomalainen keksintö Turun seuduilta. Puuron teossa erinomainen ja muussakin pitkän haudutuksen vaativassa ruuanlaitossa. Ainoastaan hinta on järjetön, koska samantapaisen voi valmistaa helposti styroxlevystä, silikonia liimana käyttäen. Olen valmistanut useita eri kokoisia, toimivat yhtä hyvin kuin kallis tehdastekoinen.

• styrox kylmälaatikko
        Laatutietoinen nautiskelija kirjoitti:

Vehje todella toimii ja on lisäksi suomalainen keksintö Turun seuduilta. Puuron teossa erinomainen ja muussakin pitkän haudutuksen vaativassa ruuanlaitossa. Ainoastaan hinta on järjetön, koska samantapaisen voi valmistaa helposti styroxlevystä, silikonia liimana käyttäen. Olen valmistanut useita eri kokoisia, toimivat yhtä hyvin kuin kallis tehdastekoinen.

eli pohjalle pannunalunen ja esim ruispuuro sinne yöksi hautumaan pannumyssyllä peitettynä tai vuorattuna sanomalehtiin.
        Evakon olen keittänyt parikytä minsaa painekattilassa, jäähdyttänyt , kuorinut rasvat (yönyli seisottaen sen liemen) ja jatkanut keitosta liedellä kasvisten kypsymiseen mausteiden kera. Ja on ko kotona Karjalas

• juhlaruokaa
        styrox kylmälaatikko kirjoitti:

eli pohjalle pannunalunen ja esim ruispuuro sinne yöksi hautumaan pannumyssyllä peitettynä tai vuorattuna sanomalehtiin.
        Evakon olen keittänyt parikytä minsaa painekattilassa, jäähdyttänyt , kuorinut rasvat (yönyli seisottaen sen liemen) ja jatkanut keitosta liedellä kasvisten kypsymiseen mausteiden kera. Ja on ko kotona Karjalas

http://koliski.fi/service.cntum?pageId=117647
        http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=117
        http://www.soppakauha.com/index.asp?s=/reseptit/6244.htm
        paras tulis savipadassa hiljaa hauduttaen !
        Makoisia hetkiä !

• tiedosta!

- Oppi ja ikä kaikki. Enpä ollut kuullut moista vaikka synnyin Joensuussa.
      - Minä panen paljon lanttua, porkkanaa ja joskus perunaa samaan pataan kun lihat alkaa olla mureita ja on hyvää. Ja nostaa kolesteroolitkin kohdalleen :)

• karjalanpaistin

uunissa,ja laittoi sinne joskus jopa maksaa antamaan hyvää makua.
        Tuohon haudutukseen käy myös se kylmäpussi,missä kuskataan pakasteita/jäätelöä kottin.
        Vuoraat sen "karjalaisella tai heilillä" ja laitat sen patasi sinne,sanomalehteä päälle ja vot,hyvä tulee!
        Mulla on usein myös pyyhe vielä lisäeristeenä siellä sisällä.
        Mutta "tavaran" pitää olla kiehuvaa että toimii!
        Terveisiä Joensuuhun!

• paistin

ja ylimääräsestä paistin lopusta lihakeitto on muuten Hyyyyvääää.Paisti uuniin lihat kypsiksi ja juurekset sitten joukkoon tulee LIHAJUURESPATA jaon kansa tosi HYYYYVÄÄÄÄ.Minäkin P-K lähtösin, mummoni teki näitä kaikenlaisia MAUKKAITA pataruokia.

• lämmin tavara

olisi vanhaa lihaa ellei kypsyisi heh.heh,heeeeeeee

• Hän ja Minä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3892
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      34
      2803
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      97
      2206
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      27
      1710
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1697
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      30
      1584
    7. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1508
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1481
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1464
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1453
    Aihe