Karjalan

..paisti?

- Luin vanhaa, 1971, Karjalanpaisti ohjetta ja siinä käsketään hauduttamaan "joko uunissa 4-5 tuntia tai paperissa tai heinässä".
- Missä ihmeen "paperissa" ja "heinässä"?

10

4043

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • länsi-karjalainen
      • Taannoin takavuosina telkkarissa mainostettu Aromipesä palveliu samaa tarkoitusperää - pitkää hauduttamista vähällä energialla.

• Laatutietoinen nautiskelija
        crudo kirjoitti:

Taannoin takavuosina telkkarissa mainostettu Aromipesä palveliu samaa tarkoitusperää - pitkää hauduttamista vähällä energialla.

Vehje todella toimii ja on lisäksi suomalainen keksintö Turun seuduilta. Puuron teossa erinomainen ja muussakin pitkän haudutuksen vaativassa ruuanlaitossa. Ainoastaan hinta on järjetön, koska samantapaisen voi valmistaa helposti styroxlevystä, silikonia liimana käyttäen. Olen valmistanut useita eri kokoisia, toimivat yhtä hyvin kuin kallis tehdastekoinen.

• styrox kylmälaatikko
        Laatutietoinen nautiskelija kirjoitti:

Vehje todella toimii ja on lisäksi suomalainen keksintö Turun seuduilta. Puuron teossa erinomainen ja muussakin pitkän haudutuksen vaativassa ruuanlaitossa. Ainoastaan hinta on järjetön, koska samantapaisen voi valmistaa helposti styroxlevystä, silikonia liimana käyttäen. Olen valmistanut useita eri kokoisia, toimivat yhtä hyvin kuin kallis tehdastekoinen.

eli pohjalle pannunalunen ja esim ruispuuro sinne yöksi hautumaan pannumyssyllä peitettynä tai vuorattuna sanomalehtiin.
        Evakon olen keittänyt parikytä minsaa painekattilassa, jäähdyttänyt , kuorinut rasvat (yönyli seisottaen sen liemen) ja jatkanut keitosta liedellä kasvisten kypsymiseen mausteiden kera. Ja on ko kotona Karjalas

• juhlaruokaa
        styrox kylmälaatikko kirjoitti:

eli pohjalle pannunalunen ja esim ruispuuro sinne yöksi hautumaan pannumyssyllä peitettynä tai vuorattuna sanomalehtiin.
        Evakon olen keittänyt parikytä minsaa painekattilassa, jäähdyttänyt , kuorinut rasvat (yönyli seisottaen sen liemen) ja jatkanut keitosta liedellä kasvisten kypsymiseen mausteiden kera. Ja on ko kotona Karjalas

http://koliski.fi/service.cntum?pageId=117647
        http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=117
        http://www.soppakauha.com/index.asp?s=/reseptit/6244.htm
        paras tulis savipadassa hiljaa hauduttaen !
        Makoisia hetkiä !

• tiedosta!

- Oppi ja ikä kaikki. Enpä ollut kuullut moista vaikka synnyin Joensuussa.
      - Minä panen paljon lanttua, porkkanaa ja joskus perunaa samaan pataan kun lihat alkaa olla mureita ja on hyvää. Ja nostaa kolesteroolitkin kohdalleen :)

• karjalanpaistin

uunissa,ja laittoi sinne joskus jopa maksaa antamaan hyvää makua.
        Tuohon haudutukseen käy myös se kylmäpussi,missä kuskataan pakasteita/jäätelöä kottin.
        Vuoraat sen "karjalaisella tai heilillä" ja laitat sen patasi sinne,sanomalehteä päälle ja vot,hyvä tulee!
        Mulla on usein myös pyyhe vielä lisäeristeenä siellä sisällä.
        Mutta "tavaran" pitää olla kiehuvaa että toimii!
        Terveisiä Joensuuhun!

• paistin

ja ylimääräsestä paistin lopusta lihakeitto on muuten Hyyyyvääää.Paisti uuniin lihat kypsiksi ja juurekset sitten joukkoon tulee LIHAJUURESPATA jaon kansa tosi HYYYYVÄÄÄÄ.Minäkin P-K lähtösin, mummoni teki näitä kaikenlaisia MAUKKAITA pataruokia.

• lämmin tavara

olisi vanhaa lihaa ellei kypsyisi heh.heh,heeeeeeee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      66
      4500
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3505
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3208
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2628
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2523
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2139
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2014
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      197
      1913
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1552
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1418
    Aihe