Näkikö joku Nigellan joulukeittiössä kalkkunan valmistus jakson ?
paljonko oli kokonaisaika uunissa ?
nelosen sivuilla sanotaa 2,5 tuntia.. minen usko :o
siellä myös luki etteä sipulit kuorittuina ja Nigella itse sanoi ohjelmassa että sipulit kuorineen niin tulee väriä kalkkunaan (;
Toivottavasti joku muistaisi
Kiitus
Nigellan joulukalkkuna
5
2151
Vastaukset
että uunisa yhden tunnin, mikä tuntuu kyllä taasen melko lyhyeltä ajalta. Kaksi ja puoli toisaalta ehkä vähän pitkältä. Uskon, että kuulin oikein, koskapa ihmettelin ajan lyhyyttä.
Sipulit laitettiin kuorimatta marinadiin.
Englantilaiset ressptit ovat joskus melko erikoisia - olisikohan siirtomaa-ajan peruja? Paljon erilaista makujen sekamelskaa ilman oikein mitään varsinaista osoitetta - vain siitä riemusta, että siirtomaat ovat niitä aikanaan tuoattaneet ja niitä on ollut saatavilla paremmin kuin ehkä muualla.
En erikoisemmin perusta tästä Nigellasta ja hänen tyylistään. Kyllä edelleenkin Jamie Oliver ja Gordon Ramsey ovat sen maan järkevämmästä päästä. Tosin kumpikaan ei tee sitä perinteistä brittipöppiä.- Poro Tallinnasta
annetaan yleensä paisto-ohjeeksi 18 min/1 pauna (n. 450g), eli esim. 4,5 kg:n kalkkunalle tulee paistoaikaa 3 tuntia.
- mielestä sen
Nigellan kaikki ohjeet menee niin yhtä kaikki sujuvasti, ettei kuvaajakaan kerkiä perässä saati sitten suomennoksen tekijä.
Se kalkkuna meni kylmään veteen kaikkien niiden marinointiaineiden kanssa pariksi tunniksi. Kuinka mahtaa marinoitua ulkona siinä ajassa, no telkussa on kaikki mahdollista.
Sipulit meni kuorimatta, kaksi ja puoli tuntia (= kuulin minä) oli lintu uunissa. Sitä valeltiin välillä ja lopussa jollain soosilla.
En oikein pidä koko ohjelmasta, se Jamie Oliver on parempi ja Tylerin keittiö myös. - Anonyymi
1 vaihe-->kalkkuna uuniin 180 1½ tuntia.
Ko .ohjelmassa kalkkuna jäädytettiin ja laitettiin yöksi jääkaappiin.
Toinen paisto ennen tarjoilua , uuni 225 ja 1 tunti. "paljonko oli kokonaisaika uunissa ?"
Uunissa kypsennettävien isojen lihapalojen kypsyys pitää mitata aina lämpömittarilla. Kalkkunan paino voi vaihdella useita kiloja ja se vaikuttaa suoraan kysennysaikaan - mitä suurempi lintu, sitä pitempi kypsennysaika. USA:n maatalousministeriön (USDA) mukaan kalkkunan sisälämpötilan minimilämpö tulee olla 165F eli 74 C. Itse olen savustanut useana jouluna kalkkunan ja laitan lämpömittarin rintalihaan. Otan kalkkunan savustimesta kun sisälämpö on 78 C.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663195
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272253Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681839Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t261688Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161391- 281361
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61256Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281230Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631157