Edessä olisi 2 vk:n reissu Thaimaan auringon alla, ja kyselisinkin keinoja, että miten selvitä mahd. vähillä lisä kiloilla? Minkä tyyppisiä ruokia kannattaa suosia? Thaimaalainen keittiö kun ei itselleni kovin tuttu ole, enkä tiedä sen ruuista juurikaan.. Kannattaako viedä mukana kaurahiutaleita, näkkäreitä ym. täysjyvätuotteita, joita syödä aamiaisilla? Kun hotelliaamiainen on ilmeisesti pelkkää hedelmää, pekonia ja vaalea mössö leipää
Kevyt loma Thaimaassa!
9
3018
Vastaukset
- sinulle!!!
hei, hotellimme aamiaisella oli monipuolisesti tarjolla erilaisia ruokia ja tuotteita. hedelmä, mehu ja vihannesvalikoima oli hyvä. tarjolla oli myös erilaisia myslejä ja muroja. matkallani oli mahdollisuus ruokailla useissa eri paikoissa, tarjolla oli loistavaa kalaruokaa. totta, että moni ruoka oli riisi- ja nuudelipohjaista. tutustu ihmeessä maan ruokatapoihin ennen matkaa, voipi olla, että hotellin aamiaisella tulee herkästi loukattua paikallista henkilökuntaa kaivamalla omat eväät mukaan. no, painohallinnan kannalta kaksi viikkoa ei ole katastrofi. muista juoda tarpeeksi vettä tai kevyitä virvoitusjuomia, mehut ovat ihania, vaan voivat olla varsinaisia kaloripommeja. ota maistelun kannalta, ei mättö ja palaa ruotuun sitten kotimaassa. hyvää matkaa!
- voi tapahtua...
Jos on totuttanut elimistön jo ja elänyt sinnikkäästi oikein pitkiä aikoja, voi kahdessa viikossa saada rytmin sekaisin. Thairuuissa on nuudeleissa ym. palmuöljyä ja muita ihme rasvaa, joissa on kaloreita ihan tuhottomasti eikä se valkea riisikään ole mitenkään terveellistä.
Aloittajalle suosittelen, että syöt hedelmiä ja vihanneksia ja et laita salaatteihin kastikkeita. Ruokajuomaksi vesi ja sitä pitää juoda lämpimässä enemmän kuin Suomen pakkasissa. Laihdutuksessa vettä voi juoda normaalia reilummin.
Kyllä omassa hotellihuoneessa voi pureskella näkkäriä. Eihän sitä tarvitse viedä hotellinpitäjien nähtäväksi.
Omasta lomakokemuksesta voin kertoa, että piilokaloreita tulee herkemmin kuin Suomessa, jossa ruokien ravintosisältöjä voi tarkkailla helpommin. - Meet matkalle
voi tapahtua... kirjoitti:
Jos on totuttanut elimistön jo ja elänyt sinnikkäästi oikein pitkiä aikoja, voi kahdessa viikossa saada rytmin sekaisin. Thairuuissa on nuudeleissa ym. palmuöljyä ja muita ihme rasvaa, joissa on kaloreita ihan tuhottomasti eikä se valkea riisikään ole mitenkään terveellistä.
Aloittajalle suosittelen, että syöt hedelmiä ja vihanneksia ja et laita salaatteihin kastikkeita. Ruokajuomaksi vesi ja sitä pitää juoda lämpimässä enemmän kuin Suomen pakkasissa. Laihdutuksessa vettä voi juoda normaalia reilummin.
Kyllä omassa hotellihuoneessa voi pureskella näkkäriä. Eihän sitä tarvitse viedä hotellinpitäjien nähtäväksi.
Omasta lomakokemuksesta voin kertoa, että piilokaloreita tulee herkemmin kuin Suomessa, jossa ruokien ravintosisältöjä voi tarkkailla helpommin.Syö nyt ihmeessä paikallista ruokaa kaksi viikkoa! Matkallehan sinä menet. Harmittaa sitten jälkeenpäin jos olet mussuttanut huoneessasi kotoa tuotua näkkileipää ja olet jättänyt väliin aasian ruoat! Siellä on niin lämmintä ettei ole edes nälkä usein ja kun on niin syö paikallista. Se on täyttävää mutta ei tule kuitenkaan ähkyä kuten helposti suomalaisesta ruoasta.
Lihana siellä on usein kanaa tai kalaa tms. joten et sinä nyt niiiin hirveästi tai helposti pääse siellä lihomaan!
- thaimaa<3
Itse asuin viime vuonna 6 kuukautta Thaimaassa ja kokemuksesta tiedän, että siellä voi helposti syödä hyvinkin kevyesti.
Thaikeittiössä käytetään paljon vihanneksia ja erilaisia lihoja, kanaa ja kalaa. Esimerkiksi grillattu kana ja kala sekä katkaravut ovat kevyitä ja hyviä proteiinilähteitä. Erilaiset kylmät seafood-salaatit ovat myös hyviä. Monet ruokalajit on kuitenkin paistettu rasvassa, näitä kannattaa välttää sekä erilaisia fried rice-ruokalajeja. Tom yam gung -keitossa on kasviksia ja katkarapuja, se on hyvää ja herkullista.
Ravintoloissa kannattaa yrittää pitää alkoholinkäyttö kurissa, ja korvata se esim. light-kokiksella tai Pepsi Maxilla jotka kuuluvat lähes aina valikoimiin.
7/11 -kaupoissa on todella hyviä rasvattomia jogurtteja (80kcal/purkki) sekä erilaisia terveysjuomia ja vihannesmehupillimehuja ym. Tuoreita hedelmiä saa esim. katukärryistä, erittäin herkullista, tuoretta, halpaa ja puhdasta. - ...
Luin teidän kaikkien vastaukset, kiitos (en siis kuitenkaan ole aloittaja). Mitä sanotte onko hyvin ruokaa kasvissyöjälle, vai onko monessa mukana kalaa, kanaa tai äyriäisiä?
- thaimaa<3
Mielestäni pelkän kasvisruoan löytäminen ravintoloissa on hankalaa. En tiedä juuri ollenkaan thairuokalajeja, jotka olisivat kokonaan kasvisruokia. Yleensä vihanneksia tms. on lisukkeena tai lihan seassa. Kalliimmissa kansainvälisissä ravintoloissa luultavasti onnistuu.
- kasvissyöjä
Olen ollut Thaimaassa useita kertoja ja minun mielestä thaimaalainen ruoka on taivaallista. Olen kasvissyöjä ja aina olen löytänyt ruokaa, tosin syön myös kalaa.
Kastikkeet ovat usein kookosmaitopohjaisia ja melko raskaita. Nauti ihmeessä lomalla ruoasta, itse en ottaisi näkkäriä mukaan.
Hedelmiä on tarjolla kaikkialla ja ne on tuoreita ja maukkaita. Pidä mielessä annoskoot ja rajoita riisin määrää. Lipittele olutta ja drinkkejä kohtuudella sillä niistä kertyy huomaamatta kaloreita.
Hauskaa lomaa!- Pistaasihalva
Näkkäristä saa kuitenkin hyvän kuitulisän, niin vatsa toimii paremmin, ainakin minulla.
- <3thaimaa
Pistaasihalva kirjoitti:
Näkkäristä saa kuitenkin hyvän kuitulisän, niin vatsa toimii paremmin, ainakin minulla.
... saa muuten myös Thaimaasta, ainakin Bangkokista suurempien ostoskeskusten foodland-osastoilta, Ryvitaa tai Wasaa muistaakseni. Myös muita laihduttajalle sopivia tuttuja juttuja, myslipatukoita (esim Alpenin light-patukat) ym. Villa-marketeista saattaa myös löytyä. Samoin löytyy samat Kellogs fitness-murot ym, jopa instant-puuropusseja. Terveellistä lomaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887