Mitä haluaisit

saada elämältä?

Miksi juuri sitä?

55

1380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunnon mies

ilmaa...

• ap.

hengität juuri nyt?

• kunnon mies
        ap. kirjoitti:

hengität juuri nyt?

Kyllä! Se on ilmaa! Olen pelastettu!

• asioita

Parisuhteen - läheisyys, jakaminen, yhteenkuuluvuuden tunne, hellyys

mielenkiintoisia työtehtäviä ja ammatillista arvostusta - mutta en ihailua

Hyvän toimeentulon - että ei tarvitse stressata jokapäiväisessä elämässä toimeentulosta

Terveyttä - vaikka en kyllä näköjään mitään jaksa tehdä sen ylläpitämiseksi

Mielenrauhaa - tuskin kaipaa selityksiä

Hauskuutta - kuka sitä aina jaksaa tylsää pitää? En nyt tarkoita mitään jatkuvaa bilettämistä.

• ap.

estää saamasta parisuhteen? Tai haluatko kenties parisuhteen veruukkeella jotain muuta?

Duuni joo. Se on omasta ammattitaidosta ja asenteesta kiinni.

Pienemmillä menoilla on vähemmän stressattavaa. Velaton ihminen on vapaampi ihminen. Velkainen on omaisuutta ja velkainen omistaja. Kummatkin riippuvaisia toisista.

Mielenrauhaa? Sen saa helposti. Tekee kaiken, minkä tekeekin, stressaamatta. Stressaaminen ei ainakaan helpota tekemistä. Päinvastoin. Mitä ei tänään ehdi, ehtii huomenna. Mitä ei huomenna ehdi, ehtii ylihuomenna...

Tylsyydestä valittaa tylsät ihmiset. Sinähän et ole tylsä? Ethän?

• vonkale

haluan vain tarpeeksi aikaa, jotta ehdin toteuttaa tietyt järjettömät projektit.

Lisäksi toivon, että lähden nopeasti ja yllättäen niin, etten ehdi harmitella tekemättä jääneitä juttuja.

• bebs

elää terveenä ja onnellisena, tärkeiden ihmisten ympäröimänä siihen ikään kun päästä ei löydy kuin harmaita hiuksia ja kasvoista miljuuna ryppyä, muistoista monia monia onnellisia hetkiä ja kokemuksia (ellen ole pahasti dementoitunu). Silloin toivon asioiden olevan niin, että voin tyytyväisenä kiikkustuolista katsoa lastenlapsia ja lastenlastenlapsia..ja olla ylpeä jälkikasvusta. :) Siinäpä sitä tavotetta.

• sarvikuonokas

tosta kuvauksesta jäi nyt puuttumaan jotain :D

• bebs
        sarvikuonokas kirjoitti:

tosta kuvauksesta jäi nyt puuttumaan jotain :D

se on kato tää varhaisdementia ..Tai ehkä mä pelkäsin,että sä ilmotat poliisille hullun naisen ahdistelusta ;D

Mä nyt vaan olin jo niin tottunu ajatukseen siitä,että sä harmaan tukkas ja naururyppyines komennat kepin kanssa kurittomia pikku mukuloita jotka on meillä hoidossa,etten sitten tajunnu sitä erikseen mainita. Onko selitys hyväksytty? :)

• sarvikuonokas
        bebs kirjoitti:

se on kato tää varhaisdementia ..Tai ehkä mä pelkäsin,että sä ilmotat poliisille hullun naisen ahdistelusta ;D

Mä nyt vaan olin jo niin tottunu ajatukseen siitä,että sä harmaan tukkas ja naururyppyines komennat kepin kanssa kurittomia pikku mukuloita jotka on meillä hoidossa,etten sitten tajunnu sitä erikseen mainita. Onko selitys hyväksytty? :)

mut menköön nyt.

"Tai ehkä mä pelkäsin,että sä ilmotat poliisille hullun naisen ahdistelusta ;D "

Mitä!?? missä ahdistellaan hullua naista? :)

• bebs
        sarvikuonokas kirjoitti:

mut menköön nyt.

"Tai ehkä mä pelkäsin,että sä ilmotat poliisille hullun naisen ahdistelusta ;D "

Mitä!?? missä ahdistellaan hullua naista? :)

On siinäkin sitten kultainen kurasuoja, heti kiusaa pienempiään kun tilaisuus tulee.

Eikä ollu ollenkaan horjuvaa, siinä oli monta ihan tosi järkevää selitystä. =P

• sarvikuonokas
        bebs kirjoitti:

On siinäkin sitten kultainen kurasuoja, heti kiusaa pienempiään kun tilaisuus tulee.

Eikä ollu ollenkaan horjuvaa, siinä oli monta ihan tosi järkevää selitystä. =P

että mitä enemmän selityksiä on niin sitä todennäköisemmin ne on kaikki keksitty :)?

ei vaan...

Mutta muista.. olet vain fyysisesti pienempi :)

• bebs
        sarvikuonokas kirjoitti:

että mitä enemmän selityksiä on niin sitä todennäköisemmin ne on kaikki keksitty :)?

ei vaan...

Mutta muista.. olet vain fyysisesti pienempi :)

Höh. En selitä enää. :D

Ja mulla fyysisesti on apuna tuo paistinpannu,että ei kannata kiusata tai lukee pian Hackman ottassa..tai jossain muualla ;D

Kiitos :)

• sarvikuonokas
        bebs kirjoitti:

Höh. En selitä enää. :D

Ja mulla fyysisesti on apuna tuo paistinpannu,että ei kannata kiusata tai lukee pian Hackman ottassa..tai jossain muualla ;D

Kiitos :)

mun paistinpannussa lukee matador.. elikkäs osaan väistellä hyvin :P

• bebs
        sarvikuonokas kirjoitti:

mun paistinpannussa lukee matador.. elikkäs osaan väistellä hyvin :P

haasteen lykkäsit. Tähänhän nyt ei sitten saa selvyyttä kuin kokeilemalla kumpi on vikkelämpi.

• sarvikuonokas
        bebs kirjoitti:

haasteen lykkäsit. Tähänhän nyt ei sitten saa selvyyttä kuin kokeilemalla kumpi on vikkelämpi.

mä luovutan :)

• bebs
        sarvikuonokas kirjoitti:

mä luovutan :)

arkajalka. Kyllä mä tiesinkin,että jalat jo vapisee pelosta. ;)

• problem.

Heh, mihinkähän perustuu uskomuksesi, että kukaan haluaisi viettää aikaansa sun kanssa? Puhumattakaan siitä, kun olet mummo?? Itserakkauteesi???

• bebs
        problem. kirjoitti:

Heh, mihinkähän perustuu uskomuksesi, että kukaan haluaisi viettää aikaansa sun kanssa? Puhumattakaan siitä, kun olet mummo?? Itserakkauteesi???

Enkös mä sanonu,että sitä mä elämältä haluaisin ja toivon..en suinkaan niin,että näin se tulee menemään kun niin haluan? :)

• haluaisin saada

Mä haluaisin saada miehen ja lapsia.Sellaisen tavallisen tasapaksun elämän.Rakkautta ja sellaisen työn että tykkää ja tulee toimeen...En mitään erikoista mut sekin näyttää liikaa toivotulta....Koska mä tykkään tavallisesta elämästä...en kaipaa mitään erikoista edes

• ap.

näyttäisi olevan tänäpäivänä erittäin epätavallista. Ymmärrän yskän. Vaikeaa. Sanoisin, että erittäin vaikeaa. Mutta onnea! Toivottavasti saat haluamasi ja tulet onnelliseksi.

• Minullahan on jo mielestäni kaikkea, mitä kohtuudella voin toivoa. Toivoisin, että oppisin vielä avostamaan tätä kaikkea ja tulemaan sitä kauttan entistäkin onnellisemmaksi. Hyväänkin kun tuntuu turtuvan eikä mikään tunnu riittävän. Ai ai, ahneus on perisyntini.

• ap.

onko muuta keinoa oppia arvostamaan sitä kaikkea, jos ei menetä sitä. Tai kävisi sellainen läheltä piti tilanne, missä on vaarana on kaiken menetys. Ehkä. En ole ainakaan kuullut sellaisesta.

Ne kaikki on kuitenkin vaan materiaa tai jotain. Ne tarvitsee enemmän sinua ollakseen olemassa kuin sinä niitä.

• ap. kirjoitti:

onko muuta keinoa oppia arvostamaan sitä kaikkea, jos ei menetä sitä. Tai kävisi sellainen läheltä piti tilanne, missä on vaarana on kaiken menetys. Ehkä. En ole ainakaan kuullut sellaisesta.

Ne kaikki on kuitenkin vaan materiaa tai jotain. Ne tarvitsee enemmän sinua ollakseen olemassa kuin sinä niitä.

Oikeastaan ajattelin enemmän terveyttä, Rouva Ratikkaa, ystäviäni, harrastuksiani, työtäni, elämyksiäni jne... Osa näistä asioista tarvitsee minua, osa ei. Mutta siinä olet oikeassa, että hetkellinenkin menettämisen pelko saa aina hetkellisesti arvostamaan tätä kaikkea, kunnes tähän taas turtuu.

Entäs sinä itse?

• ap.
        Ratikkakuski kirjoitti:

Oikeastaan ajattelin enemmän terveyttä, Rouva Ratikkaa, ystäviäni, harrastuksiani, työtäni, elämyksiäni jne... Osa näistä asioista tarvitsee minua, osa ei. Mutta siinä olet oikeassa, että hetkellinenkin menettämisen pelko saa aina hetkellisesti arvostamaan tätä kaikkea, kunnes tähän taas turtuu.

Entäs sinä itse?

Enpä oikein tiedä. Elän aika askeettisesti ja en ole ikinä voinut niin hyvin kuin nyt. En omista paljoa muttei velkaakaan. Muutama ulosottoeuro muistona vielä nuoruuden typeryydestä maksettava ja sitten se on siinä. En oikeastaan edes kaipaa mitään ihmeellistä. Kaikki ylimääräinen, mitä mulla nyt, on eräänlaista bonusta. Vointini ei tulisi yhtään huonommaksi ilmankaan. Tarpeet on helpompi tyydyttää kuin halut. Tarpeita on paljon vähemmän kuin haluja. En siis yritä tyydyttää haluja vaan olen lakanut haluamasta.

Jos nyt jotain pitäisi tähän hätään keksiä niin ehkä hyvä pariusuhde. Parisuhde, missä ei vituttaisi olla ja ei olisi tarvetta lähteä pois siitä. En ole vielä kokenut sellaista, enkä tiedä miltä tuntuu olla sellaisessa. Se on minulle yksi mysteeri. Joskus mietin, että onko edes sellaisia? Onko kenelläkään?

• kunnon mies
        ap. kirjoitti:

Enpä oikein tiedä. Elän aika askeettisesti ja en ole ikinä voinut niin hyvin kuin nyt. En omista paljoa muttei velkaakaan. Muutama ulosottoeuro muistona vielä nuoruuden typeryydestä maksettava ja sitten se on siinä. En oikeastaan edes kaipaa mitään ihmeellistä. Kaikki ylimääräinen, mitä mulla nyt, on eräänlaista bonusta. Vointini ei tulisi yhtään huonommaksi ilmankaan. Tarpeet on helpompi tyydyttää kuin halut. Tarpeita on paljon vähemmän kuin haluja. En siis yritä tyydyttää haluja vaan olen lakanut haluamasta.

Jos nyt jotain pitäisi tähän hätään keksiä niin ehkä hyvä pariusuhde. Parisuhde, missä ei vituttaisi olla ja ei olisi tarvetta lähteä pois siitä. En ole vielä kokenut sellaista, enkä tiedä miltä tuntuu olla sellaisessa. Se on minulle yksi mysteeri. Joskus mietin, että onko edes sellaisia? Onko kenelläkään?

"Parisuhde, missä ei vituttaisi olla ja ei olisi tarvetta lähteä pois siitä. En ole vielä kokenut sellaista, enkä tiedä miltä tuntuu olla sellaisessa. Se on minulle yksi mysteeri. Joskus mietin, että onko edes sellaisia? Onko kenelläkään?"

En tiedä onko kenelläkään mutta ehkä toivoa ainakin on...

http://youtube.com/watch?v=3IPVtv6AFjA

• ap.
        kunnon mies kirjoitti:

"Parisuhde, missä ei vituttaisi olla ja ei olisi tarvetta lähteä pois siitä. En ole vielä kokenut sellaista, enkä tiedä miltä tuntuu olla sellaisessa. Se on minulle yksi mysteeri. Joskus mietin, että onko edes sellaisia? Onko kenelläkään?"

En tiedä onko kenelläkään mutta ehkä toivoa ainakin on...

http://youtube.com/watch?v=3IPVtv6AFjA

Se ei takaa hyvää parisuhdetta. Uskoisin asian olevan päinvastoin. Toisaalta en tiedä. En tule ikinä kokemaan vastaavaa.

"Ja kaukan minusta pysyköön myös jumala, joka ontuen saapuu siunaamaan jotain, mitä hän ei ole yhteen liittänyt." (Nietzsche)

• tuli kysymyksestä mieleen, että mitä olisin valmis antamaan elämälle, että jotain saisin takaskin. Eikä ny oikein tule muuta mieleen, kuin aika. Aikaa olisin valmis vähän jakamaan jonkun kanssa, mutta en missään nimessä kohtuuttomasti.

• ap.

on jotain, mitä on jokaisella. Kyse on kai siitä, että miten sen ajan käyttää. Kuin paljon ajasta käytetään kaikkeen ylimääräiseen ja turhaan ja kuin paljon siihen, mikä on hyväksi meille itselle henkilökohtaisesti.

• ap. kirjoitti:

on jotain, mitä on jokaisella. Kyse on kai siitä, että miten sen ajan käyttää. Kuin paljon ajasta käytetään kaikkeen ylimääräiseen ja turhaan ja kuin paljon siihen, mikä on hyväksi meille itselle henkilökohtaisesti.

Mä en halua elämältä mitään, mutta olen valmis jonkin verran sille elämälle antamaan.

Ei muutaku vituta toi saamisen kinuaminen.

• ap.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mä en halua elämältä mitään, mutta olen valmis jonkin verran sille elämälle antamaan.

Ei muutaku vituta toi saamisen kinuaminen.

kyllä totta. Jokaipaikassa on aina se "Anna! Anna! Anna!". Ja ei elämälle tarvitse mitään antaa. Olemassaolosi on sille riittävä anti.

Silloin loppuu se "Anna! Anna! Anna!" juttu kun ei ole enää mitään annettavaa. Silloin jää jäljelle se, mikä ei ole enää annettavissa. Jäljelle jää ainoastaan se jaettavissa oleva. Mutta joo. Ei ole välttämätöntä kyllä luopuakaan siitä. Sille voi olla antamatta enemmän arvoa kuin sillä todella on. Siinä olisi yksi keino.

• The Jeff

Iso hampurilainen niittais pisteet.

• lottovoiton ja totaalisen velvoitteettoman loppuelämän.

• vänkyrä-nainen

saada mahdollisimman paljon kokemuksia mahdollisimman monista eri asioista.

Uteliaisuuteni on monissa asioissa loputon ja mitä enemmän jotain asiaa saa "maistaa" sitä enemmän sitä alkaa tehdä mieli. Se alkaa vaan tuntua siltä et sitä mun kuuluukin tehdä - ainakin just sillä hetkellä.

Kiinnostuksenkohteeni kuitenkin vaihtelee, koska kyllästyn nopeasti kaikkeen silloin kun olen mielestäni saanut siitä irti kaiken sen mitä tarvitsen.
      Joku uusi mielenkiinnonkohde tulee kuitenkin hetken kuluttua tilalle.
      Ihmissuhteita tuo ei silti koske, vaan ainoastaan asioita ja tekoja.

Eli nuo kokemukset ja rakkaus.. Tai tietysti ne on helposti yhdistettävissäkin, jos niitä kokemuksia sais kerättyä sen oman rakkaan kanssa niin se olis se kaikkein paras.

• ap.

kokemuksia? Miksi eri kokemuksia? Mikä erottaa ne toisista? Mikä yhdistää? Voi v***u! Hankalia kysymyksiä.

Rakkaus joo. Moni sitä haluaa, vaan harvat sen tunnistaa. Se on siellä, mistä se ei ole koskaan poistunutkaan. Himo ei ole rakkautta, eikä rakkaus ole himoa.

ps. Intohimokin on himo.

• vänkyrä-nainen
        ap. kirjoitti:

kokemuksia? Miksi eri kokemuksia? Mikä erottaa ne toisista? Mikä yhdistää? Voi v***u! Hankalia kysymyksiä.

Rakkaus joo. Moni sitä haluaa, vaan harvat sen tunnistaa. Se on siellä, mistä se ei ole koskaan poistunutkaan. Himo ei ole rakkautta, eikä rakkaus ole himoa.

ps. Intohimokin on himo.

koska elämä on tylsää jos ei tapahdu mitään. Mä kaipaan sitä jännityksen tunnetta vatsanpohjassa, kun on joku uusi juttu tiedossa ja se vasta saa elämän tuntumaan elämisen arvoiselta. Silloin on jotain odotettavaa, jonka avulla jaksaa arkea eteenpäin. Niinkuin joku porkkana odottamassa =)

Tavallinen arki ei nyt vaan koskaan oo tuntunut hyvältä. Tulee ahdistunut olo, jos ei oo mitään hienoa tai uutta odotettavissa...
        Esim. juuri nyt ei ole ja kyllä sekin nyt hiukan tympii.:/

Rakkaus on rakkautta ja vasta silloin voin tuntea himoa, jos rakastan. Ei ne ole mun kohdalla erillisiä tunteita, vaan kuuluvat yhteen.

• ap.
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

koska elämä on tylsää jos ei tapahdu mitään. Mä kaipaan sitä jännityksen tunnetta vatsanpohjassa, kun on joku uusi juttu tiedossa ja se vasta saa elämän tuntumaan elämisen arvoiselta. Silloin on jotain odotettavaa, jonka avulla jaksaa arkea eteenpäin. Niinkuin joku porkkana odottamassa =)

Tavallinen arki ei nyt vaan koskaan oo tuntunut hyvältä. Tulee ahdistunut olo, jos ei oo mitään hienoa tai uutta odotettavissa...
        Esim. juuri nyt ei ole ja kyllä sekin nyt hiukan tympii.:/

Rakkaus on rakkautta ja vasta silloin voin tuntea himoa, jos rakastan. Ei ne ole mun kohdalla erillisiä tunteita, vaan kuuluvat yhteen.

Vielä kerran tylsyys tässä ketjussa. Tylsyydestä valittaa tylsä. Sinähän et ole tylsä? Ethän?

Minkälainen on olemukseltaan himo? Onko himo kärsivällinen? Ymmärtääkö himo?

Minkälainen on olemukseltaan halu? Onko halu kärsimätön? Ymmärtääkö halu?

Ja onhan sulla nytkin tekemistä. Tuskin kovin vastentahtoisesti palstailemassa olet. Osaat olla sosiaalinen täällä. Moni ei osaa olla sitä edes täällä. Reaalista puhumattakaan. Onhan sekin jotain.

• vänkyrä-nainen
        ap. kirjoitti:

Vielä kerran tylsyys tässä ketjussa. Tylsyydestä valittaa tylsä. Sinähän et ole tylsä? Ethän?

Minkälainen on olemukseltaan himo? Onko himo kärsivällinen? Ymmärtääkö himo?

Minkälainen on olemukseltaan halu? Onko halu kärsimätön? Ymmärtääkö halu?

Ja onhan sulla nytkin tekemistä. Tuskin kovin vastentahtoisesti palstailemassa olet. Osaat olla sosiaalinen täällä. Moni ei osaa olla sitä edes täällä. Reaalista puhumattakaan. Onhan sekin jotain.

ihmisellä voi olla tylsää:D Kukapa sitä tylsyyttä sitä paitsi osaisi niin tarkkaan määritellä - Sitä on niin monenlaista.

Jos on lapsuudesta asti tottunut kokemaan vauhtia ja vaarallisia tilanteita, niin kai niihin jää joku sisäinen kaipuu. Elämä tuntuu tyhjältä, ellei tapahdu jotain. Paremminkaan en sitä osaa selittää. Eikä aina tarvitse kyse olla jännityksestä, vaan kyse voi olla jostain muusta mukavasta tekemisestä, joka kuitenkin kohoaa arjen yläpuolelle.:)

Himon ja halun analysointeihin en nyt jaksa hirveesti panostaa, vaikka onhan se niin, että siitä puhe mistä puute(seksi), joten sen puolesta tekstiä kyllä tarvittaessa irtoaa, mutta uskon että pärjäät ilman analysointejanikin.

• ap.

ihmisellä voi olla tylsää:D Kukapa sitä tylsyyttä sitä paitsi osaisi niin tarkkaan määritellä - Sitä on niin monenlaista.

Jos on lapsuudesta asti tottunut kokemaan vauhtia ja vaarallisia tilanteita, niin kai niihin jää joku sisäinen kaipuu. Elämä tuntuu tyhjältä, ellei tapahdu jotain. Paremminkaan en sitä osaa selittää. Eikä aina tarvitse kyse olla jännityksestä, vaan kyse voi olla jostain muusta mukavasta tekemisestä, joka kuitenkin kohoaa arjen yläpuolelle.:)

Himon ja halun analysointeihin en nyt jaksa hirveesti panostaa, vaikka onhan se niin, että siitä puhe mistä puute(seksi), joten sen puolesta tekstiä kyllä tarvittaessa irtoaa, mutta uskon että pärjäät ilman analysointejanikin.

Kenties on parempi, etten jatka enää tylsästä ja tylsyydestä. Tulisin olemaan aika tyly. En haluaisi olla sitä. En siis ole.

En kysy kysymyksiä, mihin en tiedä vastauksia, muilta. Jos haluan tietää jotain, otan asiasta selvää. Tavalla tai toisella. Keinoja on lukemattomia. Kokeileminen on ollut kenties yksi parhaista. Kun on itse kokenut, tietää varmasti mistä on kyse, vaikka ei osaisikaan sitä selittää ymmärrettävästi muille. Niissäkin kysymyksissä oli vastaukset valmiina. Kysymykset ja vastaukset ei ollut erillään. Ne joko ymmärtää tai sitten ei. Se ei ole sen kummempaa. Ne ei tarvitse syvempää pohdintaa.

Minun pärjäämisestä ei tarvi olla huolissaan. Minulla on ihan hyvä olla itseni kanssa. Myös yksin.

• vänkyrä-nainen
        ap. kirjoitti:

Kenties on parempi, etten jatka enää tylsästä ja tylsyydestä. Tulisin olemaan aika tyly. En haluaisi olla sitä. En siis ole.

En kysy kysymyksiä, mihin en tiedä vastauksia, muilta. Jos haluan tietää jotain, otan asiasta selvää. Tavalla tai toisella. Keinoja on lukemattomia. Kokeileminen on ollut kenties yksi parhaista. Kun on itse kokenut, tietää varmasti mistä on kyse, vaikka ei osaisikaan sitä selittää ymmärrettävästi muille. Niissäkin kysymyksissä oli vastaukset valmiina. Kysymykset ja vastaukset ei ollut erillään. Ne joko ymmärtää tai sitten ei. Se ei ole sen kummempaa. Ne ei tarvitse syvempää pohdintaa.

Minun pärjäämisestä ei tarvi olla huolissaan. Minulla on ihan hyvä olla itseni kanssa. Myös yksin.

minä mielestäsi tylsä vai miksi palaat siihen kokoajan?

Omasta mielestäni ihmisen itsensä ei tarvitse olla tylsä, vaikka elämä kaikenkaikkiaan olisikin tylsää.

• ap.

minä mielestäsi tylsä vai miksi palaat siihen kokoajan?

Omasta mielestäni ihmisen itsensä ei tarvitse olla tylsä, vaikka elämä kaikenkaikkiaan olisikin tylsää.

merkitys on siinä asiassa olematon. Merkitystä on sillä, mitä mieltä itse olet siitä.

Tarkoitin lähinnä sitä, että jos alan määrittelemään tylsyyttä, paljastuu suurin osa ihmisistä tylsäksi. Myös minä. Kai minä olenkin loppujen lopuksi aika tylsä. Ainakin muille. Joskus.

Mutta jos haluat kuulla mielipiteeni... Haluat kuitenkin.
        Et. Et ole mielestäni tylsä. Ollaan keskusteltu aikaisemminkin ja minulla ei ollut tylsää keskustella kanssasi. Ei haukotuttanut. Jos niin käy en enää jaksa keskustella. En täällä, en reaalissa.

• vänkyrä-nainen
        ap. kirjoitti:

merkitys on siinä asiassa olematon. Merkitystä on sillä, mitä mieltä itse olet siitä.

Tarkoitin lähinnä sitä, että jos alan määrittelemään tylsyyttä, paljastuu suurin osa ihmisistä tylsäksi. Myös minä. Kai minä olenkin loppujen lopuksi aika tylsä. Ainakin muille. Joskus.

Mutta jos haluat kuulla mielipiteeni... Haluat kuitenkin.
        Et. Et ole mielestäni tylsä. Ollaan keskusteltu aikaisemminkin ja minulla ei ollut tylsää keskustella kanssasi. Ei haukotuttanut. Jos niin käy en enää jaksa keskustella. En täällä, en reaalissa.

Mulle se on eniten verrattavissa yllätyksettömyyteen ja ennalta-arvattavuuteen käyttäytymisessä.

Ainakin tutuille ihmisille voin ollakin tylsähkö, koska he tuntevat ja tietävät mitä on odotettavissa tai miten käyttäydyn tietyissä tilanteissa,
        mutta jos siis ajatellaan laajemmin, niin varmaan on paljon minuakin tylsempiä ihmisiä.

• ap.

Mulle se on eniten verrattavissa yllätyksettömyyteen ja ennalta-arvattavuuteen käyttäytymisessä.

Ainakin tutuille ihmisille voin ollakin tylsähkö, koska he tuntevat ja tietävät mitä on odotettavissa tai miten käyttäydyn tietyissä tilanteissa,
        mutta jos siis ajatellaan laajemmin, niin varmaan on paljon minuakin tylsempiä ihmisiä.

Suurin osa ihmisistä on ennalta-arvattavissa. Suurin osa ihmisistä toimii kaavamaisesti. Suurin osa ihmisistä reagoi ennalta-arvattavasti eri tilanteisiin. Usein vaikka sillä tavalla, että kysymällä kysymyksen, tietää heidän vastauksen ennen kuin ne ehtii kertoa sen.

Tylsin ihminen on sellainen, joka aina odottaa jonkun muun poistavan sen tylsyyden. Joka ei kykene siihen tylsyyden poistamiseen itse. Se on mielestäni henkistä köyhyyttä. Mutta se onkin vaan minun mielipide, millä ei pitäisi olla merkitystä muille.

• vänkyrä-nainen
        ap. kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä on ennalta-arvattavissa. Suurin osa ihmisistä toimii kaavamaisesti. Suurin osa ihmisistä reagoi ennalta-arvattavasti eri tilanteisiin. Usein vaikka sillä tavalla, että kysymällä kysymyksen, tietää heidän vastauksen ennen kuin ne ehtii kertoa sen.

Tylsin ihminen on sellainen, joka aina odottaa jonkun muun poistavan sen tylsyyden. Joka ei kykene siihen tylsyyden poistamiseen itse. Se on mielestäni henkistä köyhyyttä. Mutta se onkin vaan minun mielipide, millä ei pitäisi olla merkitystä muille.

Tylsyyden poistamiseen toki käy hetkellisesti toinen ihminenkin, mutta kyllä olen samaa mieltä siinä että itse sen tylsyyden poistamiseen on jotain tehtävä.

Osa ihmisistä on silti tyytyväisiä siihen tylsyyteen, eivätkä edes halua muuttaa mitään asioita elämässään.
        Osa taas, itseni mukaanlukien, yrittää välttää ettei elämä olisi liian sitä.

No, ei tää tästä muutu vaikka miten päin asiaa kääntelisi.:) Mulla ainakin on tavoitteena niitä elämyksiä ja kokemuksia lähteä metsästään, kunhan tää tilanne nyt hiukan tästä paranee.

• ap.

Tylsyyden poistamiseen toki käy hetkellisesti toinen ihminenkin, mutta kyllä olen samaa mieltä siinä että itse sen tylsyyden poistamiseen on jotain tehtävä.

Osa ihmisistä on silti tyytyväisiä siihen tylsyyteen, eivätkä edes halua muuttaa mitään asioita elämässään.
        Osa taas, itseni mukaanlukien, yrittää välttää ettei elämä olisi liian sitä.

No, ei tää tästä muutu vaikka miten päin asiaa kääntelisi.:) Mulla ainakin on tavoitteena niitä elämyksiä ja kokemuksia lähteä metsästään, kunhan tää tilanne nyt hiukan tästä paranee.

itse kokenut kaikennäköistä riittävästi, koska en kaipaa mitään erityisiä kokemuksia. En ainakaan tiedä kaipaavani. En ajattele niin vaikeita. En tarvitse enää kokemuksia kokeakseen jotain, mitä koen tarpeelliseksi kokea.

• vänkyrä-nainen
        ap. kirjoitti:

itse kokenut kaikennäköistä riittävästi, koska en kaipaa mitään erityisiä kokemuksia. En ainakaan tiedä kaipaavani. En ajattele niin vaikeita. En tarvitse enää kokemuksia kokeakseen jotain, mitä koen tarpeelliseksi kokea.

aina uusia kokemuksia, vaan ne samat hyväksi havaitutkin käyvät, aina uudelleen ja uudelleen, niin kauan kunnes tuntuu hyvältä.:)

Kiitos sulle ajattelunaiheista.

• ap.

aina uusia kokemuksia, vaan ne samat hyväksi havaitutkin käyvät, aina uudelleen ja uudelleen, niin kauan kunnes tuntuu hyvältä.:)

Kiitos sulle ajattelunaiheista.

Ajattelu helpottuu silloin kun ei enää ajattele, että "minä ajattelen". Helpottuu silloin kun ainoastaan ajattelee...

• Jäykkä Penis

Aaaaaa...

• ap.

munalla on vähän hommia...

• Kyllä

hiljaseksi tahtoo vetää. Ehkä ensimmäiseksi haluaisin tietää sen mitä haluan :)

Helvetti jos en haluakaan enää mitään! Kyllä on asiat heikosti, ja vielä niin monta vuosikymmentä edessä.

• ap.

et enää halua mitään, saat päätösvallan haluillesi. Voit itse päättää mitä haluat ja milloin haluat. Voit itse päättää mitä et halua ja milloin et halua. Sekin on vaan jotain, mitä täytyy oppia käyttämään. Sitä voi sanoa myös vapaaksi tahdoksi.

• Mangusti.

saada elämältä mahdollisuudet tehdä mitä haluan; toteuttaa omia haaveitani.

Oikeastaan eihän mun tarvitse muuta kuin toteuttaa ne vaan, itsestähän se on kiinni. Eikse riitä, että on saanut sen elämän syntymälahjaksi?

• ap.

Suurempaa lahjaa ei voi saada. Se on vaan liian ilmiselvää ja siksi monen on vaikea uskoa sitä.

• Aurinko79-

Luin tämän kysymyksen eilen, mutta jätin vastaamatta koska en saanut mieleeni mitään järkevää vastausta. En saa vieläkään, mutta yritän kuvailla edes jotain. Taidan olla omassa elämässäni jonkinlaisessa murrosvaiheessa edelleen ja tuntuu, että toiveet ja halut eivät ole tällä hetkellä ihan järjestyksessä oman pään sisällä.

Mä toivoisin, että saisin elämältä mahdollisuuden olla minä. Haluaisin tuntea eläväni joka päivä, olipa se sitten tylsä tai tapahtumarikas, surullinen tai onnellinen mutta mä haluan tuntea jokaisen minuutin siitä. Mä haluan huomata elämän ympärilläni enkä kulkea pää maahan suunnattuna koska silloin jää kokematta niin paljon kaunista.

Tottakai toivon, että saan pitää läheiseni mahdollisimman pitkään ja että elämä kohtelee heitä hyvin. Toivon joku päivä saavani oman perheen, oman ison puutarhan, matkustella, nähdä uusia paikkoja ja ihmisiä, tehdä mielekästä työtä ja nauttia elämästä.

Mä toivon elämältä onnea, iloa, terveyttä, rauhaa. Toivon myös pystyväni omalta osaltani vaikuttamaan jonkun toisen elämään positiivisella tavalla. Jos mä olen yhdenkin ihmisen elämään onnistunut vaikuttamaan positiivisesti, niin mä en oo ollut täällä turhaan.

• ap.

Kysymyksiin ei ole helppoa vastata järkevästi, koska moni haluamamme asia ei ole kovin järkevä. En siis odottanutkaan kovin järkeviä vastauksia.

Mahdollisuus olla sinä? Mikä tai kuka estää sinua olemasta sinä? Olet elossa joka päivä, joka minuutti, joka sekuntti... Miten voit olla tuntematta sitä? Kuuntele itseään. Tunne itsesi päästä varpaisiin. Älä pue sitä sanoiksi, älä määrittele sitä ja tunnet elämän virtaavan sinussa joka hetki. Sen tuntemiseen ei tarvita mitään elämää suurempia kokemuksia, ei draamaa eikä muutakaan voimakasta tunnetilaa. Hiljentyminen itsekseen riittää. Ainoastaan hiljentyminen.

Silloin kun vaikutat itseesi positiivisesti, ei ole mahdollista vaikuttaa muihin negatiivisesti. Muut voi kokea vaikutuksesi joskus negatiiviseksi mutta seuraus sillekin on positiivinen. Negatiiviseksi asian kokevat ei vaan silloin näe asiaa pitemälle, koska eivät yksinkertaisesti halua nähdä sitä. Moni positiivinen asia elämässämme tuntuu aluksi erittäin negatiiviselta. Näin se vaan on.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe