Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

hyvä mortteli

apis

Tietäisköhän kukaan täällä jotain hyviä esim. etnisiä liikkeitä, joista saisi hankittu hyvän kivimorttelin edullisesti(~20e)? Näyttävät olevan noissa tavarataloissa melko hinnakkaita. Esim Jamie Oliver kivimortteli Stockkalla 40e, merkki maksanee puolet.

20

16201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään

      ei kukaan hullu osta Stokkalta mitään; samat tuotteet maksaa halpahalleissa murto-osan ja kun Stokkalta ei saa edes bonusta;

      ei sinne mennä ostoksille vaan sen takia, että toivoo, että joku bongaa sut ja saat rahakasta seuraa

      olihan se Helsignissä ennen muinoin tosiaan suomenruotsalaisten valtaama paikka, kuten vanhan valtaus...

    • puista

      mortteli ei voi olla puusta tehty, kuten joissain kouluissa erheellisesti teetetään puutöissä; puuhan imee kaikki maut ja väriäkin tarttuu vai miten

      mistä kivestä sen tulee olla tehty, marmorisia saa ainakin tosi halvalla, ellei sorru tyhmyyttään ostamaan jostain lahjatavaraliikkeestä

      • Italiassa myydään oliivipuisia mortteleita, jotka ovat koko hyviä yrttien, yrttiöljyjen ja aiolin tekoon. Oliivipuu ei ime itseensä makuja, koska on tosi kovaa puuta.

        Ainoa huono puoli on siinä, että survin on myös puusta ja vähän liian kevyt. Jos tällaiseen investoi - melko hinnakas! - niin kannattaa kuitenkin ostaa riittävän iso, jossa voi tehdä esimerkiksi salaatin yms. jo valmiiksi asti.

        Olen yhtenä käyttänyt tällaista jo monta vuotta ja esineenä kaunis ja myös toimiva omassa lajissaan.

        Marmori on melko huokoista ja imee itseensä öljyjen kautta makuja.


      • pippurit
        crudo kirjoitti:

        Italiassa myydään oliivipuisia mortteleita, jotka ovat koko hyviä yrttien, yrttiöljyjen ja aiolin tekoon. Oliivipuu ei ime itseensä makuja, koska on tosi kovaa puuta.

        Ainoa huono puoli on siinä, että survin on myös puusta ja vähän liian kevyt. Jos tällaiseen investoi - melko hinnakas! - niin kannattaa kuitenkin ostaa riittävän iso, jossa voi tehdä esimerkiksi salaatin yms. jo valmiiksi asti.

        Olen yhtenä käyttänyt tällaista jo monta vuotta ja esineenä kaunis ja myös toimiva omassa lajissaan.

        Marmori on melko huokoista ja imee itseensä öljyjen kautta makuja.

        Jollei oteta huomioon pippurimyllyä. Eikö m. ole siihen sopiva?


    • etniseen

      miten mortteli liittyisi erityisesti tekniseen keittiöön

      • Laatutietoinen nautiskelija

        Useimmat mausteseokset hierretään kivi, tai messinkihuhmaressa, ennen ruokaan laittamista. Veisen ohella huhmare, eli mortteli on etnisen keittiön tärkeimpiä työvälineitä, avautuiko?


      • messinkisestä
        Laatutietoinen nautiskelija kirjoitti:

        Useimmat mausteseokset hierretään kivi, tai messinkihuhmaressa, ennen ruokaan laittamista. Veisen ohella huhmare, eli mortteli on etnisen keittiön tärkeimpiä työvälineitä, avautuiko?

        olen kuullut

        enkä nyt ryhdy veistelemään m essi inkisistä


      • Laatutietoinen nautiskelija
        messinkisestä kirjoitti:

        olen kuullut

        enkä nyt ryhdy veistelemään m essi inkisistä

        Että messinki,raudan ohella oli yleisin mortteliaine
        ennen. Itsellänikin on melkomoinen kokoelma kyseisiä valettuja messinkisiä ja rautaisia huhmareita eri vuosisadoilta. Kaipa ennen ei oltu niin selvillätinan ja kuparin myrkyllisyydestä. Mutta niin se vain on.


      • isovanhempien
        Laatutietoinen nautiskelija kirjoitti:

        Että messinki,raudan ohella oli yleisin mortteliaine
        ennen. Itsellänikin on melkomoinen kokoelma kyseisiä valettuja messinkisiä ja rautaisia huhmareita eri vuosisadoilta. Kaipa ennen ei oltu niin selvillätinan ja kuparin myrkyllisyydestä. Mutta niin se vain on.

        perus on tuon kivisen käyttö, vaikkakin eri mortteli

        ovatko ne metalliset sitten ennenaikaistaneet kuolemaa, jos niistä irtoaa jotain vai irtoaako


      • cu/zn
        Laatutietoinen nautiskelija kirjoitti:

        Että messinki,raudan ohella oli yleisin mortteliaine
        ennen. Itsellänikin on melkomoinen kokoelma kyseisiä valettuja messinkisiä ja rautaisia huhmareita eri vuosisadoilta. Kaipa ennen ei oltu niin selvillätinan ja kuparin myrkyllisyydestä. Mutta niin se vain on.

        messinki valmistetaan kuparista ja sinkistä, ei tinasta. on sitten erikseen tinapronssit ja muut


    • Hämeentie 3

      Helsingissä Hämeentie 3 on aasialainen kauppa, jossa on myös kiveksestä valmistettuja mortteleita. On erikokoisia.

      • että ovat

        "kiveksestä" valmistettuja nuo morttelit?!

        Aika hurjaa...


      • apis

        Pitänee käydä tsekkaamassa toi Hakaniemen liike. Joskus ohi mennessä olen huomannut, että siinä on useampiakin etnisiä ruokaliikkeitä.

        Kivestä sen täytyy olla. Olen joskus joutunut sähläämään messinkisen kanssa eikä sillä saa oikein mitään aikaan.


      • ruokataivas ja niissä
        apis kirjoitti:

        Pitänee käydä tsekkaamassa toi Hakaniemen liike. Joskus ohi mennessä olen huomannut, että siinä on useampiakin etnisiä ruokaliikkeitä.

        Kivestä sen täytyy olla. Olen joskus joutunut sähläämään messinkisen kanssa eikä sillä saa oikein mitään aikaan.

        kaikkea kivaa http://www.lintulaakso.net/kallionbasaari/index.php


      • eli mortteli

    • Aasiankauppa

      Tuolta saa Huhmareet ja paljon muuta!

      www.asianmarket.fi

    • Juuri ostanut

      Carlsson Oy myy asiakasomistajahintaan Jamie Oliver kivimorttelia hintaan 19.90 E

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe