100 SYYTÄ EROTA KIRKOSTA

one hundred

8

1034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja ole onnellinen

      Onhan noita syitä miksi kannattaa erota kirkosta ja niillä uskotella, että se on hyvä asia.

      Suurin syy tietysti on raha. Tietysti tienaat 100 000€ vuodessa ja kirkollisvero vie siitä 1,5% eli joudut maksamaan kaiken 1500€. Tämä 1500€ on tajuttoman suuri rahasumma ja jäljelle jäävä 98 500€ ei voi tehdä sinua onnelliseksi.

      Heti kun olet eronnut kirkosta, niin voit sijoittaa tämän 1500€ johonkin hyödylliseen. Suomalaisella se tarkoittaa viinaa, tupakkaa ja bensaa.

      Sen sijaan kirkko, joka törkeästi verottaa tämän 1,5% verirahan useilta ihmisiltä. Tällä rahalla saadaa autettua monia vanhuksia ja vaikeissa elämäntilanteessa olevia lapsia.

      Itse en usko jumalaan ja jeesusteluun. Tiedän, että kirkko on auttaja monille ilman hengellistä hössötystä. Omasta mielestäni 1,5% ei ole liian suuri uhraus, kun tietää että sillä autetaan muita.

      Joten kyllä. Eroa kirkosta ja pidä huoli, ettei kukaan hyödy sinun ansioista.

      • kansalainenX

        Niin, miksi ei saisi sijoittaa bensaan? Onko siinä että liikkuu eri paikkakunnilla ehkä jotain rikollista? Onko siinä että tapaa ystäviä jotka asuvat 20 km päässä jotain vikaa????


        Miksi valtio verottaa ihmisten liikkumista? Ei liikkumista saa verottaa eikä sille saa asettaa rajoituksia.


      • sdfsdf

        Eiköhän tuosta kirkollisverosta mene suurin osa ihan muuhun kuin vanhusten ja lasten auttamiseen... Eikö mieluummin kannattaisi lahjoittaa palkastaan Suoraan 1,5% prosenttia näihin tärkeisiin asioihin.


      • EI NÄIN!!!
        sdfsdf kirjoitti:

        Eiköhän tuosta kirkollisverosta mene suurin osa ihan muuhun kuin vanhusten ja lasten auttamiseen... Eikö mieluummin kannattaisi lahjoittaa palkastaan Suoraan 1,5% prosenttia näihin tärkeisiin asioihin.

        KYLLÄ ON PAREMPI MAKSAA VEROSTA PAPPIEN MERSUT!!!!!111111


      • Ei kumminkaan
        sdfsdf kirjoitti:

        Eiköhän tuosta kirkollisverosta mene suurin osa ihan muuhun kuin vanhusten ja lasten auttamiseen... Eikö mieluummin kannattaisi lahjoittaa palkastaan Suoraan 1,5% prosenttia näihin tärkeisiin asioihin.

        Et sinäkään anna palkastasi 1,5 % "tärkeisiin asioihin". Joten ole hiljaa.


    • Protest-Antti

      ... vaahtoamista: älä asettaudu muiden yläpuolelle liikaa neuvomalla! Teet enemmän hallaa kuin hyvää.
      Itse olen pakana, mutta tuollaiset luettelopäsmärit ärsyttävät eniten asiassa kuin asiassa, hyvässäkin, vaikka olen asiasta samaa mieltä.
      Perkele, pitäisköhän liittyä kirkoon, kun tuollaisia jästipäitä on ei-kirkkoonkuuluvissakin?

      • Yahohushuab

        Kristillisen etiikan mukaan lainsäädännön ja lainkäytön tulisi olla puolueetonta (Joh.7:24) ja suvaitsevaa (Matt.7:1). Tämän takia oikeat kristityt eivät tuomitse ihmisiä heidän mielipiteidensä, uskonnollisen vakaumuksensa, ulkonäön, seksuaalisen suuntautumisensa tai sukupuolen mukaan vaan kukin tuomitaan TEKOJENSA MUKAAN. Kristityt uskovat siihen että lain tulee olla sama kaikille, ja että rangaistuksen tulee olla järkevässä suhteessa rikokseen ("silmä silmästä"). Edellämainituista seikoista johtuen kristillinen etiikka edellyttää kirkon ja valtion erottamista. Me kristityt emme voi asettaa muiden uskontojen, muiden kirkkojen tai muiden maailmankatsomuksellisten suuntien edustajia eriarvoiseen asemaan lainsäädännössä, minkä tähden uskonnollista puolueellisuutta ei saa esiintyä lainsäädännössä. Kristillinen arvojärjästelmää vaatii että kirkko ja valtio on erotettava. Ei tule olla pakollista uskontoa, tai pakollista uskontunnusta, ei myöskään kiellettyjä uskontoja. Kirkon ja valtion erottaminen ei silti merkitse politiikan ja uskonnon erottamista koska jokaisella poliitikolla saa olla oma henkilökohtainen vakaumus ja maailmankatsomus.

        Raamatussa sanotaan että kaikki maailman hallitukset on korruptoituneita ja pahoja (Joh.14:30, Luuk.4:5-8, 1.Joh.5:19, Psa.2:2, Hoos.8:3-4, Hes.45:9). Tästäkin näkökulmasta katsoen virkamiesten ei tule sorkkia uskontoa, vaan uskonto on oma itsenäinen instituutio kuten kristillisessä USA:ssa.


    • Nwofrl

      Tarvitaan vain yksi syy: Henkisyys ja Uskonto eivät ole sama asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1808
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      180
      1324
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1168
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      35
      1067
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      82
      986
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      816
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe