Silmusta

Olin hauras
ja eksyksissä elämältä
en etsinyt mitään
enkä kuullut ihmisen ääntä.

Näin vain liikkumattoman veden
puhumattomat puut
eivätkä nekään
nyyhkytyksistäni piitanneet.

Odottamatta
vesi heräsi eloon
puut kuiskivat
ja satamattomien pilvien alta
kumpusi auringon kulta.

Nyt tiedän
että tullessasi juurrutit minut
herätit sylissäsi intohimon
annoit rakkaudelleni kasvot.

12

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaru

      Elämä kulki ohi eri kaistaa
      hymyilin
      silmäni eivät hymyilleet
      en kiintynyt mihinkään
      olin kuin eloton nukke
      jota arki raahasi perässään

      Vuodenajat vuorottelivat
      näin jatkui vuosia
      Sitten tutustuin Sinuun
      ympärilläni solisi puro
      aurinko paistoi
      rakkauteni löysi kasvot

      Taas nukuin pitkään ja ihmettelin ettei koskaan ole ollut tähän aikaan näin pimeää...onko?

      Ja täällä Sinä vain kirjoittelet niin kauniisti...kiitos:)

      • lindalinda1

        Aivan ihana vastaruno !

        " Sitten tutustuin Sinuun
        ympärilläni solisi puro
        aurinko paistoi
        rakkauteni löysi kasvot "

        Tuo iski kuin metrinen halko - huoks.
        Ei varmaankaan ole ollut näin pimeää tähän
        aikaan, samaa mieltä.

        Ja se tärkein - kiitos.


    • Ihanaa kun saa heti aamusta lukea.
      Päivään hymyä.

      • lindalinda1

        Ihanaa lukea palautettasi, kiitos.

        Hymyssä suin päivää päin :)


    • peres

      Pidän tällaisesta runosta joka elää luonnon kautta
      Sitähän me olemme
      Kiitos

      • lindalinda1

        melko usein käytän runoissani luonnon elementte-
        jä, vaihtelevalla menestyksellä.

        Kiittäen, sillä se kuuluu Sinulle.


    • Mysteriet

      Odottamatta
      luin kauniin runon
      sanat juurtuivat sydämeeni
      antoivat auringon päiviini
      ja lopulta oivalsin
      pilvien sateet
      poskillani

      ---

      Sanoissasi aurinko ja sade...

      Ihanaa, Linda !

      • lindalinda1

        Sinä ilmestyit
        odottamatta täytit maailmani
        ja silmissäni
        pilvien reunat olivat yllättäin kultaa.

        Minulla on nyt juuret
        olen kasvanut kiinni Sinuun
        ravitset
        ja minä hengitän Sinusta.

        ***

        Mys - kiitos ihanasta vastarunostasi.
        Sinun sanoissasi on lämpö ja minä
        olen yllättynyt " jestas "


    • TöllinLiisa

      Pienessä "Silmussa".
      Eteeni aukeaa kalmiston portti,
      josta sisään kuljin ja koin.
      "enkä kuullu ihmisten ääniä".

      Sielun maisemia sielä.
      hiljaisuus syvää,
      Juureni niitä vettä kohti,
      työnsin, muuta en voinu.

      Silloin koin
      se kallio kestää,
      juurieni kautta saan ravinnon.

      "Odottamatta
      vesi heräs eloon
      puut kuiskiat
      ja sanattomien pilvien alta
      kumpusi auringon kulta".

      lindalinda....huokaus kaunista
      sielun vaellusta, koskettavaa.Liisa

      • lindalinda1

        niin muistaakseni alunperin otsikoin runon, mutta
        sitten ajattelin, että " silmusta " riittää.

        Sinun tekstisi melkeinpä pysäyttää, olet syväl-
        listä pohtinut ja aina yhtä tunteikkaasti sanot
        mitä sielusi kertoo.

        Niin, tuo säkeistö runostani johon viittaat. Se
        voisi siis olla noin, rakastumisen alkumetreil-
        lä. Runoni on lähes aina, osittain fiktiota ja
        osittain faktaa - niin nytkin.

        Mutta siinä olet oikeassa, että sielun vaellusta
        tässä on käyty.

        Lämmin kiitos. Sain puhelimessa päivällä vinkin
        Sinun runostasi, joten se pitää käydä lukemassa.
        Varmaan sen olisin muutenkin lukenut, eipä sen
        puoleen.

        Mukavaa illan jatkoa ja viikonloppua Liisa,
        t. linda


    • Sinä osuit runollasi minunkin sieluni
      kipeimpään kulmaan.
      Runosi on tälläkin kertaa
      solmittu langoista, jotka ikävä kultaa.
      Muistosi on kaunis,
      se ansaitsi näin kauniin runon:)

      • lindalinda1

        Ai että mie nauran vieläkii, ja arvaa vaan kuka
        kuuli asiasta ensimmäisenä, hih.
        Helkkarin mukava katsella tätä kirjoittaessa ni-
        ciäsi, voi jee :)

        Niistä langoistahan se, kuinkapa muuten.
        Olen itse tämän runoni sisältöön oikeastaan aika
        tyytyväinen, mutta muokkaamista se olisi kyllä
        vieläkin kaivannut, vaikka onkin paperille ensin
        kirjoitettu. Tuossahan tuo nyt köllöttää, olok-
        koon.

        Mutta tärkein, k i i t o s
        ja onnittelut vielä rekkautumisesta, kauan se
        kesti että se tapahtui, huoh.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe