Mikä on aiheuttanut eniten pettymyksiä / pahimman pettymyksen tähän mennessä?
Osaatko ottaa opiksesi vai katkeroidutko vihaamaan?
Pettymyksistä
17
960
Vastaukset
- Marie-Cecile
Eniten pettymyksiä aiheutta minulle minä itse. Eniten tulee petyttyä omaan typeryyteen, idiotismiin ja se, että ei tule otettua kerrasta opiksi.
Pyrin ottamaan opikseni. Ja toivon, että en joudu mielentilaan, jossa katkeroidun ja syytän muita ja lopulta alan vihaamaan. Tähän mennessä en vielä ole onneksi ollut vielä sellaisessa tilanteessa. Itsetutkiskelu on kyllä ollut tähän mennessä tarpeeksi kivutonta, ettei ole ollut tarvetta väittää itselle, että olisi jonkun muun syytä.- la.ra
mullakin.
Vaikka valehtelisin, jos edes yrittäisin väittää ettenkö joskus olisi myrkyttänyt mieltäni toiseen ihmiseen kohdistuvalla vihalla ja katkeruudella pitkiäkin aikoja.
Täytyy sanoa, että onneksi olen kasvanut :)
Mutta kaikista armottomin olen aina ollut itselleni. Omalla kohdalla opiksi ottaminen ja anteeksi antaminen on myös kaikkein vaikeinta. - -eräsmies-
Suurin pettymyksen aiheuttaja olen ollut minä itse. Virheistä pyrin ottamaan opiksi ja katkeroitumista ei vielä ole päässyt tapahtumaan. Toivossa eletään, ettei koskaan pääsekään.
- Marie-Cecile
la.ra kirjoitti:
mullakin.
Vaikka valehtelisin, jos edes yrittäisin väittää ettenkö joskus olisi myrkyttänyt mieltäni toiseen ihmiseen kohdistuvalla vihalla ja katkeruudella pitkiäkin aikoja.
Täytyy sanoa, että onneksi olen kasvanut :)
Mutta kaikista armottomin olen aina ollut itselleni. Omalla kohdalla opiksi ottaminen ja anteeksi antaminen on myös kaikkein vaikeinta.ja muille anteeksi antaminen ja heidän inhimillisyyden hyväksyminen on todella paljon helpompaa kuin itselle anteeksi antaminen. Jotenkin se itsekriittisyys on hiukka liian korkealla, joka johtaa siihen, että vaatii itseltä enemmän kuin muilta samanarvoisuuteen (pitäisi uskoa DR.Phil:iä, joka kehoittaa olemaan oman itsensä paras kaveri).
Ex-avovaimo meni sänkyyn kaverini kanssa, kun hääpäivämme oli jo sovittu. Ja toinen on varmaan, kun aikoinaan reputin yo-kirjoituksissa ensimmäisellä yrittämällä. Nyttemmin molemmat asiat ovat kääntyneet parhain päin.
- SengaSengana.
Kai se on oma itse - sillä en keksi oikein muuta kuin sen, että elämä. Sen tajuaminen ihan realistisesti aikuusuuden koitettua, että mitään kohtuullisuutta ei ole; mitään oikeudenmukaisuutta ei ole. Elämä vain on. Parhaansa yrittää, mutta paskassa räpiköi, nippa nappa pinnalla. :-)
Mua ei ole tietääkseni mieheni koskaan pettäneet, en ainakaan ole saanut selville, tai edes ole ollut tarvetta epäillä. Enkä mä ole pettänyt heistä ketään. se se avioero ja 'perheen menetys' aikoinaan suurin pettymys on ollut. Ja vaikka kaipuuta vanhaan ei ole, ni ohan se kuitenkin epäonnistuminen.
En tiedä opinko siitä mitään, mutten ainakaan katkeroitunut.
Itteeni petyn pelikentällä aika ajoin ku ei se meekään maaliin. Kevätkausi on kyl alkanut ihan kuningasmaisesti. Jottei voi valittaa.Tuossa iltasatua lukiessa tuli mieleen, että varmasti olisin sen suhteen aikoinaan helpommalla pelastanut, kuin nyt uuden rakentanut. Jotta, sen verran siitä opin.
- SengaSengana.
relaxed_eyes kirjoitti:
Tuossa iltasatua lukiessa tuli mieleen, että varmasti olisin sen suhteen aikoinaan helpommalla pelastanut, kuin nyt uuden rakentanut. Jotta, sen verran siitä opin.
Tuon takia mua ärsyttääkin aivan erityisesti kaikki vonkaavat ukkomiehet, jos ne esittää syyksi, että akka ei anna.
Jos ne pistäisi yhtä paljon efoorttia sen vaimon iskemiseen/huomioimiseen, kuin vieraan lihan hankintaan, niin se kyllä antaisi. Mutta kun ei.
Ja en nyt puhu mitenkään sinusta RE, pistän vain mieleeni tulleen yleisen kommentin tuohon. SengaSengana. kirjoitti:
Tuon takia mua ärsyttääkin aivan erityisesti kaikki vonkaavat ukkomiehet, jos ne esittää syyksi, että akka ei anna.
Jos ne pistäisi yhtä paljon efoorttia sen vaimon iskemiseen/huomioimiseen, kuin vieraan lihan hankintaan, niin se kyllä antaisi. Mutta kun ei.
Ja en nyt puhu mitenkään sinusta RE, pistän vain mieleeni tulleen yleisen kommentin tuohon.mä oon niitä miehiä, jotkei sinkkuna ollessaan edes yritä olla kunnollisia, vaan vonkaan kaikkia ja kaikkialla. Ni, sitte ei enää niin suhteessa jaksa, aina edes siltä toiselta osapuolelta.
Perkele. Nythän mä sen hokasin. Mullahan on väärinajoitettu kunnollisuus.
- vili
tapauksessa vihaamaan sorru. jos ei onnistu, niin yritetään kovempaa.
jos ei tule pettymyksiä, niin itsensä ylittämisetkään ei tunnu miltään. - Enrique_Lister
En katkeroidu vihaamaan. Nyt vaan tiedän millaisen kumppanin haluan, jos uusi mahdollisuus tulee.
- olen kertakaikkiaan
suhde- ja intiimielämässäni täysin luuseri ja saamaton.
En äärimmäisen ujona koskaan saa ketään jonka haluan, harvemmin sellaistakaan jota en niin halua ja kun saan edes jonkun, niin seksi ei onnistu suorituspaineiden takia.
Todella monta vuotta ollut tällaista. Kyllä se loppupeleissä jo hieman katkeroittaa. Varsinkinkun en ole mikään junnu enää ollenkaan. Että mikä olis sellainen suuri pettymys. Menneet heilat ei tunnu enää pettymyksiltä, ennemminkin työvoitoilta kun on saanut selville ettei se oo se oikee tai pysyvä.
Onhan noita karuja tilanteita ja asioita ollut... mut niistä on selvitty. Hampaankoloon ei ole jäänyt oikeastaan mitään. "Voitot kotiutetaan hitaasti, tappiot kuitataan nopeasti ja lopullisesti" sanoo pörssisijoittajan opas (jonka olen lukenut huvikseni, en ole todellakaan mikään pörssipeluri.).
On kuitenkin yksi asia mihin olen pettynyt. Viime kesänä aloin taas harrastaa kalastamista kun löyty kalakaveri jolla on paatti. Sain siltä vavankin ja kaikkee. Käytiin kaksisteen järvellä melko ahkeraan. Se oli ostanut hirveen kasan uistimia erään urheiluliikkeen loppuunmyynnistä.
Noh. Se tietenkin joka reissulla nykii veneeseen ihan helvetistä järvimuonaa. Minä en saa yhtään mitään. Tehtiin vielä silleen että kun havaittiin että joku tietty kuva syö niin vaihdettiin mulle pakista samanlaiset (sillä oli vähintään kaks kaikkia kuvia). Ei koskaan. Välillä jopa vaihdettiin vapaa koska sitäkin alkoi haittaamaan että mikäs helvetti kun mulla ei nappaa lainkaan.
Eli, hänen saaliinsa kesän aikana oli n. 40 kiloa kalaa. Minun saaliini oli yksi hikinen hauki joka heitettiin äärimmäisen varmasta ottipaikasta ja vielä maalta käsin.
Toi lannisti kyllä niin pahasti että loppukestästä toi järvi-innostus hiipui. Ihan vihaksi sitä nyt ei vielä voi sanoa... mutta enivei. Pirunmoinen pettymys. Ja tuli sille yhdelle hauelle aika hemmetisti hintaakin sitten loppujen lopuksi.- huomannut että
muutkin eläimet suhtautuisivat sinuun (kukkoon) epäluuloisesti? Koirat murisevat, hevoset vauhkoontuvat, hyttyset kiertävät jne?
- cypriN
Mä yritin tässä puoliunessa miettiä mutta kovinkaan suuria pettymyksiä ei ole tullu mieleen..
Yks pettymys oli se kun nuoruuden lähin ystävä lakkas pitämästä yhteyttä. Eikä siinä mitään, mutta kun se on pojan sylikummi ja olin aivan varma,että olis pojan elämässä aina.
Toisen pettymyksen koin joskus nuorempana kun tajusin,että millanen mies se meidän isä on oikeesti. Tästä oon kuitenkin täällä jo puhunu ja asioita yritetään nyt (taas) paikkailla.
Nuo on kuitenkin pettymyksiä mitkä on menneet ohi ja niiden korjaamisen eteen voisi jotain varmastikkin tehdäkkin. Suurimpia pettymyksiä olen kokenu itseni suhteen..ne hetket kun saa ajatella,että pitikö taas olla noin sinisilmäinen tai miksi en taaskaan osannut ajatella asioita pidemmälle tai että nyt en tehnyt parastani on niitä hetkiä mistä en tykkää yhtään. Mutta niistä oppii, ja on oppinu jo paljon.
Todella pahoilta pettymyksiltä olen välttyny joten tämä (liika) luottavaisuus ja toisten pohjimmaiseen hyvyyteen uskominen on edelleen mukana. Mutta enköhän mäkin sitten kymmenen vuoden päästä ole epäluuloinen ja kyyninen =P - ronjashka
Pahimpia pettymyksiö ovat olleet ystävien petollisuus ja kieroilu; selän takana puhuminen, luottamuksen pettäminen. En katkeroidu kovin helposti, on parempi saada selville myöhään kuin ei milloinkaan ja oppiipahan ketkä ovat tosiystäviä, ketkä ei.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611179- 42891
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että327659- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116626- 51618
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 93600
- 75576
- 56564