Dissaatko

rekisteröitymättömiä

ja tunnistamattomia keskustelijoita?

Siis osallistutko heidän kanssaan yhtä aktiivisesti keskusteluun kuin niiden toisten?

Jos näin, niin miksi?

Joskus kun koettaa osallistua näin nimettömänä johonkin mielestään mielenkiintoiseen keskusteluun ihan asiallisesti ja asiapohjalta, jopa mahdollisesti perustellen, niin tuntuu siltä, että nimimerkitön kommentti ei aktivoi muita osallistumaan, ellei sisältö ole tahallista provokaatiota.

Koetan kuitenkin kaikissa keskusteluissa noudattaa sellaista hyvää tapaa, että yhden ketjun kommentit ovat selkeästi havaittavissa samalta näppikseltä tulleiksi.

Vai onko tälläkin foorumilla keskustelijat ja heidän persoonansa mielenkiintoisempaa tavaraa kuin asia, josta kulloisessakin ketjussa keskustellaan? Kiistätkö, myönnätkö?

Hiukkasen sisäänpäin lämpiävää tuntuu joskus olevan.

Tiedän, että asia olisi helposti ratkaistavissa, mutta ihan periaatteesta (ja epäluulosta) en kirjaudu millekään sellaisille foorumeille/sivustoille joiden käyttämistä en koe melkeinpä pakolliseksi.

75

1999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • la.ra

"dissaan" keskusteluja, ketjuja ja aloituksia, jotka eivät minua kiinnosta.

• /rekisteröitymättömiä/

meidän nimettömien puolesta toivottavasti rehellisestä panoksestasi tähän ketjuun.

• la.ra
        /rekisteröitymättömiä/ kirjoitti:

meidän nimettömien puolesta toivottavasti rehellisestä panoksestasi tähän ketjuun.

joskus, toisinaan kiinnostukseeni vaikuttaa se, että tiedän kirjoittajasta tai hänen elämästään jotain.

Eli juttu kiinnostaa, kun sille tietää jonkun kehyksen ja siksi sama juttu ei välttämättä kiinnosta yhtä paljoa puskista tulleena (koska silloin pitää monella viestillä selvittää taustat ennen kuin voi vastata tai olettaa mitään).

• /rekisteröitymättömiä/
        la.ra kirjoitti:

joskus, toisinaan kiinnostukseeni vaikuttaa se, että tiedän kirjoittajasta tai hänen elämästään jotain.

Eli juttu kiinnostaa, kun sille tietää jonkun kehyksen ja siksi sama juttu ei välttämättä kiinnosta yhtä paljoa puskista tulleena (koska silloin pitää monella viestillä selvittää taustat ennen kuin voi vastata tai olettaa mitään).

tämä kuulostaa jo rehellisemmältä, noin oman kokemusmaailmani mukaan.

Jotkuthan näyttää saavan täällä shown aikaiseksi aina, vaikka niillä harvoin olis mitään kunnon keskusteltavaa. Lähinnä tuntuu omalta blogilta tai muutaman ihmisen väliseltä chattailyltä.

• la.ra

tämä kuulostaa jo rehellisemmältä, noin oman kokemusmaailmani mukaan.

Jotkuthan näyttää saavan täällä shown aikaiseksi aina, vaikka niillä harvoin olis mitään kunnon keskusteltavaa. Lähinnä tuntuu omalta blogilta tai muutaman ihmisen väliseltä chattailyltä.

että molemmat viestini olivat yhtä rehellisiä.

• On rekisteröityneiden suuntaan mutta en tee sitä tietoisesti. Kyllä se on enemmänkin aihealue joka kiehtoo. Vakionimimerkin kanssa on vaan helpompaa jutella... ja jos se on vakio muttei rekisteröity niin välillä voi miettiä että koskahan joku alkaa feikkaamisen.

• myös.

Samaten jotkut tietyt nikit sallii toisille rekkautuneille paljon enemmän (vittumaisempia kommentteja) ja rekkautumattomia kohtaan heti vetävät herneen nenään.

• myös. kirjoitti:

Samaten jotkut tietyt nikit sallii toisille rekkautuneille paljon enemmän (vittumaisempia kommentteja) ja rekkautumattomia kohtaan heti vetävät herneen nenään.

Puskasta ampuminen on aina luuseritouhua. Nimimerkillä toimiessa se on enemmänkin naamasta naamaan ja asiat voi muistaa jos vaivautuu.

• paskaa sisällä?
        Kukkomies kirjoitti:

Puskasta ampuminen on aina luuseritouhua. Nimimerkillä toimiessa se on enemmänkin naamasta naamaan ja asiat voi muistaa jos vaivautuu.

Julkisivun pitohommat jää.

• /rekisteröitymättömiä/

sen puolesta, että persoonan kanssa pitäisi päästä keskustelemaan.

• /rekisteröitymättömiä/ kirjoitti:

sen puolesta, että persoonan kanssa pitäisi päästä keskustelemaan.

Mut mielenkiintoinen aihe on itsessäänkin riittävä syy.

• kokemukseni myös

Olen samaa mieltä AP:n kanssa. Rekkautumattomien mielipiteet pääsääntöisesti ohitetaan ilman kommentteja. Muutamat kommentoi; valtaosa ei. Toisaalta puskassa on mielenkiintoisempia keskusteluita, sillä rekkautuneet tahtovat puhua vain sisäpiirin jutuista, joihin ei pääse mukaan, kun ei tiedä taustoja.

• /rekisteröitymättömiä/

jaetaan.

• Enrique_Lister

Yleensä rekisteröityneistä käyttäjistä pystyy pidemmän päälle muodostamaan jonkinlaisen kuvan. Kuten minä, joka leimauduin juuri äsken oudoksi, kun kysymykseni ymmärrettiin väärin ja puhdasta kysymystä pidettiin mielipiteenäni.
      Nyt olen tästälähtien, kuin punainen vaate, joka suorastaan kerää kommentteja.

• rekisteröitymättömiä

kirjoittajia ei voi luokitella, eikä meille voi rakentaa persoonaa/imagoa.

Kysymys olikin juuri se. Tarvitaanko persoona keskusteluun osallistumiselle, vai riittääkö siihen pelkät näkemykset juuri sitä yhtä, kyseessä olevaa aihetta kohtaan?

En ole täällä henkilökohtaista huomiota hakemassa, mutta joskus asiasta keskustelu voi olla ihan mukavaa. Se vähän syö miestä, että kommentit sivuuttuvat helpommin, kun niiden takana ei ole persoonaa.

• Enrique_Lister
        rekisteröitymättömiä kirjoitti:

kirjoittajia ei voi luokitella, eikä meille voi rakentaa persoonaa/imagoa.

Kysymys olikin juuri se. Tarvitaanko persoona keskusteluun osallistumiselle, vai riittääkö siihen pelkät näkemykset juuri sitä yhtä, kyseessä olevaa aihetta kohtaan?

En ole täällä henkilökohtaista huomiota hakemassa, mutta joskus asiasta keskustelu voi olla ihan mukavaa. Se vähän syö miestä, että kommentit sivuuttuvat helpommin, kun niiden takana ei ole persoonaa.

Valitettavasti se on vähän niin, että pitää olla tunnistettavissa, jos haluaa saada aikaan keskustelua. Se on syy miksi minäkin rekisteröin nimimerkkini.

• olla tunnistettavissa
        Enrique_Lister kirjoitti:

Valitettavasti se on vähän niin, että pitää olla tunnistettavissa, jos haluaa saada aikaan keskustelua. Se on syy miksi minäkin rekisteröin nimimerkkini.

halutessaan osallistua oikeanlaiseen keskusteluun. Nikilliset ovat niin sisäänpäinolevaa massaa, jolloin on usein mahdottomuus saada täysipäistä keskustelua aikaan.

• ehkä sisäänpäinlämpiävää
        olla tunnistettavissa kirjoitti:

halutessaan osallistua oikeanlaiseen keskusteluun. Nikilliset ovat niin sisäänpäinolevaa massaa, jolloin on usein mahdottomuus saada täysipäistä keskustelua aikaan.

• Papeete1

Kaikkea mikä ei mua kiinnosta.
      Nikittömiin suhtaudun erittäin suurella varovaisuudella, koska ne on yleensä vihamielisiä, asiattomia, etsii kohtaa päästä vittuileen, selkärangattomia rekattuja, nikkivarkaita jne. En tykkää että tässä ketjussa esitetään tätä ja toisessa tota.

"Vai onko tälläkin foorumilla keskustelijat ja heidän persoonansa mielenkiintoisempaa tavaraa kuin asia, josta kulloisessakin ketjussa keskustellaan?"
      -Kiinnostaa tietysti. Haluan tietää kenen kanssa keskustelen etten vaan vahingossakaan puhu jonkun inhoamani ällölimatuttunikin kanssa :D

Kyllä mä mustanikinkin/puskan kanssa keskustelen ainakin niin kauan ku ensimmäinen vihje vääristä aikomuksista esiintyy.

• rekisteröitymättömiä

kirjoittajia on tietysti monenlaisia.

Itseäni kiinnostaa lähinnä asiat ja joskus täältä "teidänkin" foorumilta löytyy mielenkiintoinen keskustelu. Ei minulle ole väliä kenen kanssa keskustelen. Tämähän on hyvä paikka vaihtaa ajatuksia täysin anonyymisti.

Ihan hyvä, että jaksat edes sen verran lukaista tai kommentoida, että selviää kuka keskustelee asiallisesti, kuka ei.

Mitä ovat väärät aikomukset keskustelupalstalla? Olen kyllä huomannut, ettei tämän palstan keskustelukulttuuri ole kovin kovalla tasolla. Kaikenlaista provoamista ja mustamaalaamista esiintyy liian kanssa.

• Papeete1
        rekisteröitymättömiä kirjoitti:

kirjoittajia on tietysti monenlaisia.

Itseäni kiinnostaa lähinnä asiat ja joskus täältä "teidänkin" foorumilta löytyy mielenkiintoinen keskustelu. Ei minulle ole väliä kenen kanssa keskustelen. Tämähän on hyvä paikka vaihtaa ajatuksia täysin anonyymisti.

Ihan hyvä, että jaksat edes sen verran lukaista tai kommentoida, että selviää kuka keskustelee asiallisesti, kuka ei.

Mitä ovat väärät aikomukset keskustelupalstalla? Olen kyllä huomannut, ettei tämän palstan keskustelukulttuuri ole kovin kovalla tasolla. Kaikenlaista provoamista ja mustamaalaamista esiintyy liian kanssa.

Omat tunteet riippuu siitä paljonko kirjoittelee ja millainen suhde kehityy toisiin nikkeihin. Minä olen hevijuuseri joten mielipidettä löytyy laidasta laitaan. Jonkun minut joskus kunnolla suututtaneen mielipiteet eivät kiinnosta enää pätkääkään, eikä keskustelu sen kanssa.

Rekattujen nikkien perässä pyörii stalkkereita yms. Ne voi huoritella sua tässä ketjussa, tehdä aloituksen missä pitäisi kaikkien pohtia monenko kanssa se on pannu, ja sitten toisessa ketjussa olla ystävällisenä kyselemässä mukavia. Kunnes niittaa taas jonkun älyvapaan jutun perään. Siinä vituttaa juuri se kun sitä ei pysty tunnistamaan, eikä näinollen edes vältteleen. Tai varautuun että tältä tyypiltä voi odottaa ihan mitä vaan.

Ne on lähinnä kiusaamistarkoituksessa niskassa ja se tekee "keskustelusta" mitättömän. Ennemmin mä tuhlaan aikaani johonkin järkevämpään.

• on painolasti

Nimimerkki aiheuttaa sen, että ihmiset profiloidaan jonkun räväkämmän mielipiteen takia joksikin ja sen jälkeen kaikki muut mielipiteet tulkitaan sen kautta.

Näen nimimerkin pitämisessä enemmän haitallisia elementtejä kuin hyödyllisiä.

Itsellänikin on joitain todella räväköitä mielipiteitä ja sitten jossain toisissa asioissa konservatiivisempia ja vähemmän räväköitä.

Jos rekkaisin tänne, niin ei kestäisi aikaakaan kun rupeaisin saamaan huomautuksia siitä että "ei tuo nyt ole oikein linjassa sen kanssa mitä olet aiemmin kirjoittanut".

Lisäksi nimimerkin rekatessaan altistaa itsensä ihan suoranaiselle vittuilulle, josta tietenkin voi olla välittämättäkin. Mutta kyllä se voisi alkaa ottamaan ikenestä kun lukee kaikenlaista paskaa, mm. sellaista mitä olen lukenut useastakin nimimerkistä täällä.

Minua kiinnostavat ensisijaisesti mielipiteet ja keskustelu, en ole koskaan halunnut kuulua mihinkään nettiyhteisöön ja olla jossain sisäpiirin sosiaalisessa kimpparunkkauskerhossa.

• vaan paskanjauhantaa
        on painolasti kirjoitti:

Nimimerkki aiheuttaa sen, että ihmiset profiloidaan jonkun räväkämmän mielipiteen takia joksikin ja sen jälkeen kaikki muut mielipiteet tulkitaan sen kautta.

Itsellänikin on joitain todella räväköitä mielipiteitä ja sitten jossain toisissa asioissa konservatiivisempia ja vähemmän räväköitä.

Jos rekkaisin tänne, niin ei kestäisi aikaakaan kun rupeaisin saamaan huomautuksia siitä että "ei tuo nyt ole oikein linjassa sen kanssa mitä olet aiemmin kirjoittanut".

Lisäksi nimimerkin rekatessaan altistaa itsensä ihan suoranaiselle vittuilulle, josta tietenkin voi olla välittämättäkin. Mutta kyllä se voisi alkaa ottamaan ikenestä kun lukee kaikenlaista paskaa, mm. sellaista mitä olen lukenut useastakin nimimerkistä täällä.

Minua kiinnostavat ensisijaisesti mielipiteet ja keskustelu, en ole koskaan halunnut kuulua mihinkään nettiyhteisöön ja olla jossain sisäpiirin sosiaalisessa kimpparunkkauskerhossa.

Niin, toi on juuri sitä, että oikeita asiakeskusteluita ei synny rekkautuneille. Pitää varoa "kaikkea".

• /rekisteröitymättömiä/
        on painolasti kirjoitti:

minua eniten häiritsee se, että minun pitäisi antaa taas yhteen paikkaan henkilötietojani, vielä jollekin suomi24 -foorumille, jonka luetettavuus on täysin tasan nolla. Toinen vaihtoehto olisi tietysti antaa väärät tiedot, mutta en näe siinäkään mitään mieltä. Vähintäänkin moraalitonta toimintaa, ellei jopa laitonta.

• kunnon mies
        Papeete1 kirjoitti:

Omat tunteet riippuu siitä paljonko kirjoittelee ja millainen suhde kehityy toisiin nikkeihin. Minä olen hevijuuseri joten mielipidettä löytyy laidasta laitaan. Jonkun minut joskus kunnolla suututtaneen mielipiteet eivät kiinnosta enää pätkääkään, eikä keskustelu sen kanssa.

Rekattujen nikkien perässä pyörii stalkkereita yms. Ne voi huoritella sua tässä ketjussa, tehdä aloituksen missä pitäisi kaikkien pohtia monenko kanssa se on pannu, ja sitten toisessa ketjussa olla ystävällisenä kyselemässä mukavia. Kunnes niittaa taas jonkun älyvapaan jutun perään. Siinä vituttaa juuri se kun sitä ei pysty tunnistamaan, eikä näinollen edes vältteleen. Tai varautuun että tältä tyypiltä voi odottaa ihan mitä vaan.

Ne on lähinnä kiusaamistarkoituksessa niskassa ja se tekee "keskustelusta" mitättömän. Ennemmin mä tuhlaan aikaani johonkin järkevämpään.

että samassa ketjussa peräkkäin ei välttämättä esiinny sama henkilö, ja törkeimmät käyttää sen toisen nikkiä niin kuin se olisi jatkumoa keskusteluun. Jos tuollaista alkaa tapahtua enemmänkin niin silloin on jo oikeutetttu rekkautumaan ilman että leimautuu imago buustaajaksi ja narsistiksi joka kerää vain huomiota palstoilla.

• cat.mint

koska ei-rekkautuneilta tulee yleensä tyhmimmät kommentit. Tai sitten ne ovat rekattuja puskissa, kuka tietää.

• moninikeiltä tulee ainakin

yhtä paljon jonnenjoutavaa tekstiä, enkä usko että nikittömät ovat teitä nikillisiä paljoakaan huonompia.

• kyllä aina

pyrkinyt mahdollisimman asialliseen keskusteluun, vaikka en ole rekkautunut ja tuskin tulen niin tekemäänkään.

Nimimerkki voi tietysti olla jonkinlainen tae jonkinlaisesta tasosta, mutta toisaalta rekisteröinti luo tietynlaisen sosiaalisen paineen olla heittämättä sitä mitä ehkä joskus oikeasti ajattelee. Kukapa sitä viitsii heittää jotain todella räväköitä mielipiteitä ja leimata oman nimimerkkinsä mahdollisesti iäksi?

Minusta netissä on hienoa juuri se anonymiteetti, joka mahdollistaa kaikenlaisten yhteiskunnan alavirtausten havaitsemisen.

Esim. tämä lutkitteluilmiöhän on käytännössä netin oma juttu. Ei sellaista raivokasta kommentointia koskaan muualla kuule, ainakaan missään mediassa. On kuitenkin hyvä tietää sellaisenkin olemassaolosta.

Tietenkin voi olla että ihmiset heittävät niitä lutkittelukommentteja eri nimimerkeillä ja näin vääristävät kuvaa sen ilmiön todellisesta laajuudesta, mutta kuitenkin.

Varmasti rekisteröitymisessä ja rekisteröimättömyydessä on kummassakin hyvät ja huonot puolensa. Minä kalistun rekisteröimättömyyteen, koska en koe olevani kovin yhteisöllinen ja haluan vapauden esittää omia mielipiteitäni joka kerta puhtaalta pöydältä ilman että joku alkaa vertailemaan niitä aikaisempiin mielipiteisiini. Koska mielipiteeni voivat olla keskenään ristiriitaisia joskus.

Ja joskus voin olla eri mieltä asiasta kuin joskus aiemmin. Ihminen kun kääntää joskus ihan luontaisestikin takkinsa asioissa, ilman että se olisi tahallista provoamista tai valehtelua.

• /rekisteröitymättömiä/

Et kuitenkaan vastannut kysymykseen.

Vai tarkoittiko tuo sitä, ettet dissaa? Niin sen täytyi tarkoittaa.

En kuitenkaan ihan usko, varsinkin jos olet saanut puskista piruilua osaksesi. Eikö enää edes haluta katsoa, että kirjaittaako tuo puska asiallisesti vai ei?

• cat.mint
        kyllä aina kirjoitti:

pyrkinyt mahdollisimman asialliseen keskusteluun, vaikka en ole rekkautunut ja tuskin tulen niin tekemäänkään.

Nimimerkki voi tietysti olla jonkinlainen tae jonkinlaisesta tasosta, mutta toisaalta rekisteröinti luo tietynlaisen sosiaalisen paineen olla heittämättä sitä mitä ehkä joskus oikeasti ajattelee. Kukapa sitä viitsii heittää jotain todella räväköitä mielipiteitä ja leimata oman nimimerkkinsä mahdollisesti iäksi?

Minusta netissä on hienoa juuri se anonymiteetti, joka mahdollistaa kaikenlaisten yhteiskunnan alavirtausten havaitsemisen.

Esim. tämä lutkitteluilmiöhän on käytännössä netin oma juttu. Ei sellaista raivokasta kommentointia koskaan muualla kuule, ainakaan missään mediassa. On kuitenkin hyvä tietää sellaisenkin olemassaolosta.

Tietenkin voi olla että ihmiset heittävät niitä lutkittelukommentteja eri nimimerkeillä ja näin vääristävät kuvaa sen ilmiön todellisesta laajuudesta, mutta kuitenkin.

Varmasti rekisteröitymisessä ja rekisteröimättömyydessä on kummassakin hyvät ja huonot puolensa. Minä kalistun rekisteröimättömyyteen, koska en koe olevani kovin yhteisöllinen ja haluan vapauden esittää omia mielipiteitäni joka kerta puhtaalta pöydältä ilman että joku alkaa vertailemaan niitä aikaisempiin mielipiteisiini. Koska mielipiteeni voivat olla keskenään ristiriitaisia joskus.

Ja joskus voin olla eri mieltä asiasta kuin joskus aiemmin. Ihminen kun kääntää joskus ihan luontaisestikin takkinsa asioissa, ilman että se olisi tahallista provoamista tai valehtelua.

sellaiset epäasialliset viestit yleensä tulee rekkautumattomilta, tai rekkautuneilta jotka ovat puskassa.

• cat.mint

Et kuitenkaan vastannut kysymykseen.

Vai tarkoittiko tuo sitä, ettet dissaa? Niin sen täytyi tarkoittaa.

En kuitenkaan ihan usko, varsinkin jos olet saanut puskista piruilua osaksesi. Eikö enää edes haluta katsoa, että kirjaittaako tuo puska asiallisesti vai ei?

Eli en dissaa. Mutta pitäisi tosiaan ohittaa ne sekopäisten stalkkereiden kommentit. Minun ärsytyskynnykseni vain on hyvin matala.

Kyllä minä aina luen ne viestit ja katson, onko viesti asiallinen vai ei.

• cypriN

Harvemmin kyllä kukaan nimimerkitön keskustelija tulee myöskään mulle asiallisesti mitään kommentoimaan/mistään keskustelemaan. Se on aina ollut sitä pään aukomista, ikävä kyllä.

Itselle ei ole merkitystä vastaanko rekisteröidylle vai puskasta kirjoittelijalle vaikka rekisteröidylle onkin helmpompi vastata kun taustoista jo jotain tietää,niinku larakin sano.

• /rekisteröitymättömiä/

on se, että kun itse käyttäytyy asiallisesti, niin voi saada järkevää keskustelua aikaiseksi, jos ja kun hyvä tuuri käy.

Kait joidenkin provoamisessa on kyse siitäkin, että sitä paljon haluttua huomiota ei muuten saada.

• Aurinko79-

En kyllä oikeastaan osaa sanoa. En ainakaan tarkoituksellisesti syrji ketään, mutta kyllähän sitä useammin tulee käytyä pitempiä keskusteluja rekattujen kanssa ja varmaan vastattuakin heille useammin eli on kai tuossa jotain perää.

• /rekisteröitymättömiä/

ovela tapa personoitua.

Ei tarvitse rekisteröityä, kunhan tuuppaa riittävän monta kertaa samat merkit tuohon nimimerkkikohtaan. Vastauksestasi päätellen lasket itsesi ihan yhtä rekkautuneeksi kuin nuo oikeasti rekisteröityneetkin. Eikö kukaan koskaan yritä laittaa sanoja puolestasi näytölle?

• Aurinko79-

ovela tapa personoitua.

Ei tarvitse rekisteröityä, kunhan tuuppaa riittävän monta kertaa samat merkit tuohon nimimerkkikohtaan. Vastauksestasi päätellen lasket itsesi ihan yhtä rekkautuneeksi kuin nuo oikeasti rekisteröityneetkin. Eikö kukaan koskaan yritä laittaa sanoja puolestasi näytölle?

En ole miettinyt tuota noin pitkälle. Isken saman nimimerkin lähinnä laiskuuttani kun en jaksa miettiä mitä tuohon laittais, mutta ehkä siitä on tullut sitten jonkinlainen tapani personoituakin. En tosin laske itseäni kuuluvaksi mihinkään, en rekkautuneisiin tai rekkautumattomiin. Minä olen vain minä.

Onhan samalla nimimerkillä joskus aikoinaan joku pari kommenttia kirjoitellut mutta ei se mun maailmaa nyt hetkauttanut suuntaan tai toiseen.

• cypriN
        Aurinko79- kirjoitti:

En ole miettinyt tuota noin pitkälle. Isken saman nimimerkin lähinnä laiskuuttani kun en jaksa miettiä mitä tuohon laittais, mutta ehkä siitä on tullut sitten jonkinlainen tapani personoituakin. En tosin laske itseäni kuuluvaksi mihinkään, en rekkautuneisiin tai rekkautumattomiin. Minä olen vain minä.

Onhan samalla nimimerkillä joskus aikoinaan joku pari kommenttia kirjoitellut mutta ei se mun maailmaa nyt hetkauttanut suuntaan tai toiseen.

juttu kun sulla meinas kiehahtaa (siis painotus sanalla meinas) ja mä täällä hysteerisenä nauroin sun ameeba-jutuilles :D

Joo ja tuo jako rekatut-rekkautumattomat on muutenkin jotenkin hölmö. Kuka tahansa voi halutessaan rekisteröityä, ei se ole mikään sisäpiiri tai vastapuoli. Eikö täällä nyt vaan voi keskustella ilman mitään sen kummempia ryhmäjakoja?

• Aurinko79-
        cypriN kirjoitti:

juttu kun sulla meinas kiehahtaa (siis painotus sanalla meinas) ja mä täällä hysteerisenä nauroin sun ameeba-jutuilles :D

Joo ja tuo jako rekatut-rekkautumattomat on muutenkin jotenkin hölmö. Kuka tahansa voi halutessaan rekisteröityä, ei se ole mikään sisäpiiri tai vastapuoli. Eikö täällä nyt vaan voi keskustella ilman mitään sen kummempia ryhmäjakoja?

Ei todellakaan tarttis olla mitään ryhmäjakoja, kukin keskustelkoot omalla tyylillään ja parhaimmaksi havaitsemallaan tavalla olipa sit rekattu tai ei :)

Mulla tais tosiaan hiukan kiristyä ruuvit silloin mutta sitten pidin pienen tauon kirjottelussa. Katoin jälkikäteen että hetken tällä nimerkillä vielä oli joku kirjotellut mutta päätin sit olla vetämättä siitä sen enempää hernettä nenään :) Taisin ameebaankin jotain verrata ;) Hyi mua.

• Se ovat varmasti kaikki minun kanssani keskustelleet rekisteröitymättömät huomanneet.

Tietty tulee keskusteltua sellaisten nikkien kanssa, joiden kommenttejakin tulee enemmän luettua. Ei kaikkee jaksa lukee, jotta pakostikin voi mennä joku hyvä ajatus/mielipide ihan ohi.

• en ainakaa omasta mielestä. Mut kukapa nyt miun kaa jaksaakaa vääntää pitkään :D en ainakaan mie

• Olisihan se ideaalitilanne, että asioista puhuttaisiin asioina, eikä kirjoittaja vaikuttaisi. Mutta kun se vaikuttaa. Mielikuva rekatun persoonasta antaa kirjoitukselle mielestäni enemmän syvyyttä. Niinhän se on oikeassakin elämässä. Suhtautumisessani on vissi ero riippuen, kuka asia esittää. Jollain on enemmän auktoriteettiä ja luottamusta.

• /rekisteröitymättömiä/

myös asiasta kiinni, kenellä on mihinkin asiaan eniten sanottavaa, osaamista ja auktoriteettiä?

Jos joku osoittautuu päteväksi kommentoimaan vaikkapa pesänjakajan hankkimista, niin en välttämättä samaan keskustelijaan luottaisi esim. pajupillin veistämisessä.

Tietysti jonkinlainen yleinen luottamus voi tiettyyn persoonaan syntyä, mutta jumalausko rajaa jonkin verran näkökulmia miten mitäkin asiaa voi lähestyä.

• /rekisteröitymättömiä/ kirjoitti:

myös asiasta kiinni, kenellä on mihinkin asiaan eniten sanottavaa, osaamista ja auktoriteettiä?

Jos joku osoittautuu päteväksi kommentoimaan vaikkapa pesänjakajan hankkimista, niin en välttämättä samaan keskustelijaan luottaisi esim. pajupillin veistämisessä.

Tietysti jonkinlainen yleinen luottamus voi tiettyyn persoonaan syntyä, mutta jumalausko rajaa jonkin verran näkökulmia miten mitäkin asiaa voi lähestyä.

En varsinaisesti tarkoittanut, että palstalla olisi minulle varsinaisia auktoriteettejä. Tarkoitin, että rekattu nimimerkki ja tarpeeksi monta luettua kommenttia antaa ainakin minulle jonkinmoisen ymmärryksen, miksi joku on jostain asiasta jotain mieltä.

• ex-Wastaaja

"Dissaatko
      rekisteröitymättömiä 20.1.2008 klo 17.15
         ja tunnistamattomia keskustelijoita?"

En koskaan tietoisesti ole tehnyt tuota. En ole ollu tältä keskustelupalstalta kavereita tms. hakemassa vaan aidosti ihan keskustelun itsensä takia täällä hengannut, joten en suurelti mieti, että kuka kulloisenkin kommentin kirjoittaja on... Ensisijaisesti huomio on aina siinä, mitä missäkin tekstissä lukee. Tietysti myönnettäköön, että koska melko kauan olen kirjoitellut, joihinkin usein kirjoittaviin muodostuu välillä ehkä tiedostamattomastikin asenteita: vaistomaisesti olen saattanu joskus esim.lukea keskusteluketjusta ensin niiden tunnistettavien kirjoittajien tekstejä, joiden juttuja pidän mielenkiintoisina. Samaten kaipa sitä pakostikin on muodostunu myös negatiivisiakin asenteita joihinkin niihin, jotka on osoittaneet liiallista herkkyyttä (vihamielistä provosoitumista) yksittäisistä puheenalaisiin asioihinkin liittyvistä kommenteista tai jotka ovat käyttäytyneet suoranaisen törkeästi esim. itseäni kohtaan. Kuitenkin ketjukohtaisesti ja ketjukohtaisiin asiasisältöihin liittyen jotenkin ajattelen tätä keskustelumeininkiä: siten tää musta pitää ottaa, ei sen vakavammin... Ei mulla ketään kirjoittajaa vastaan pysyväisluontoisesti ole mitään.

"Vai onko tälläkin foorumilla keskustelijat ja heidän persoonansa mielenkiintoisempaa tavaraa kuin asia, josta kulloisessakin ketjussa keskustellaan? Kiistätkö, myönnätkö? "

No kyllä muuten ainakin yleisesti ottaen vois sanoa mainitsemastasi ilmiöstä, että on juuri noin. Toi on sellanen piirre, mikä musta on tälle kyseiselle palstalle erityisen leimallista.;D Joskus on joutunu laittamaan ihan käsiä silmillekin, kun näkee oikein selkeää perseennuolentaa asioiden kustannuksella. Lisäksi täällä on ihan todella myös joitakin yksittäisiä sellaisiakin keskustelijoita, jotka ottaa tän keskustelupalstan niin tosissaan ( vaikka muuta väittävätkin), että saattavat jopa alkaa uhkailemaan sua, jos mielipiteesi eivät satu miellyttämään.;) Vakituisen nimimerkin käytön mukana tulevia 'luontoisetuja' ehkä osin sekin.;D

Jonkin verran oon kieltämättä joskus miettinyt, että mistä toikin keskustelijoiden kiinnostavuus asioiden kustannuksella johtuisi... Joitakin syitä siihen piilee tietysti ainakin siinä, että S24 (ylipäätään) on viihteellinen foorumi, missä on myös tota deittijuttua. Toisaalta enpä tiedä, että muuttuisko omakin käytökseni paljolti myös, jos mulla olis kuvani täällä näytillä, tai jos mun paras kaveri kirjoittelis tänne kanssa.;) Ehkä muuttuisi. Jokatapauksessa moukkamaisuutena ( jos nyt ihan rehellisesti sanon) pidän sitä, jos ei ymmärretä pitää mielessä, että tää on yleinen keskustelufoorumi, missä ihmisillä on hirveän monenlaisia intressejä kirjoittaa... Kyllä se nyt vaan näkyy kirjoittajasta, jos tämä on keskustelupalstalla vaan muodon vuoksi juttelemassa kevyitä, mutta todellisuudessa tsekkailemassa kuumia tytsyjä tai sällejä.;)

Keskusteluiden taso ei täällä todellakaan ole korkea, joten en rekisteröitymisestä siksi ole innostunut. Keskustelijoiden mustamaalaamista jopa täysin keskusteluiden sisältöihin liittymättömillä tavoilla täällä esiintyy paljon, samaten on tietoisesti toimivia nikkivarkaita ja sen sellaisia... Tääkin nikki, mikä nyt tossa nikkikentässä mulla näkyy ja mitä (mm. mä) olen käyttäny, on aivan "umpiraiskattu" tällä keskustelupalstalla. Arvoiltaan aivan toisenlaiset ihmiset kuin itse olen ovat käyttäneet tätä myös, samaten tällä nimimerkillä on joidenkin keskustelijoiden mielestä ollut myös esimerkiksi "vakavia mielenterveysongelmia" & sen sellaista.:DD Olenkin viimeisinä aikoina (paljastettakoon nyt) käyttänyt tätä lähinnä silkan huvin ja urheilun kannalta nähdäkseni, mitä reaktioita tähän kohdistuu...

Hyvää ja viehättävää just tän keskustelupalstan keskusteluissa on musta kuitenkin rekisteröitymispakon puuttumisesta seuraava mielipiteen ilmaisun laajuus. Aika avoimesti täällä usein jutellaan ja näissä keskusteluissa on paljon sellasta jäntsyä anarkistisuutta, mikä on ihan aidosti kiehtovaa keskustelukulttuuria.

"Hiukkasen sisäänpäin lämpiävää tuntuu joskus olevan."

No niin, mutta ei täällä sinänsä mitään 'sisäpiirejä' ole. Jotkut tuntee toisiaan, mutta samahan se kai elämässä muuallakin. Tietysti voihan joku tietysti johonkin keskustelupalstan sisäpiiriin ajatellakin kuuluvansa, mutta mulle aivan sama.:P Ei täällä kuitenkaan suinkaan kaikki useammin kirjoittavat toisiaan tunne.

Jk. En muuten kovin suurelti ihmettelisi, jos tulis taas pikkusen turpiinkin näistä joistakin suorasukaisista kommenteista...

• /rekisteröitymättömiä/

kirposi tekstiä.

Tuo se taitaa monen keskustelupalstan kirous olla asialliselta kannalta katsottuna, että niin monet ovat reaalielämän seuraa vailla ja käyttävät siihen tarkoitukseen myös keskustelupalstoja.

Alkaa kuulostaa masokismilta tuo rekkautuminen tai vakionimimerkin käyttö.

• ex-Wastaaja

Noi tohon nikkikentässä näkyvään nimimerkkiin kohdistuneet törkeät mm. mielenterveysongelma-solvauksetkin johtuu ihan siitä, että tällä kyseisellä keskustelupalstalla on ollu yks miesnimimerkki, joka solvasi keskusteluissa mua joskus pari kertaa sellaisella termistöllä ja siitä, että jotkut yksinkertaiset kotkottajat pitää tätä mainittua nimimerkkiä havaitusti tyyliin puolijumalanaan. Lisäksi johtuu siitä, että joillakin ei ole tarpeeksi ajattelykykyä kyseenalaistaa yhtään mitään.

Olen muuten parin naisnimimerkin kohdalta lyönyt jo kympin vetoa siitä, etteivät koskaan tule sanomaan mitään asiasisältöihin liittyvästi kriittistä ( =ei persettä nuolevaa) tuolle kys. tässä nimeämättömälle miesnimimerkille.;D Sais vähän vähemmän ilkeitä toisille naisille (kuten esim.allekirjoittaneelle) olla kuitenkin.;( Ymmärrän, jos negatiiviset puheet johtuvat keskusteluketjun asiasisältöihin liittyvästä _todellisesti_ sanotusta, mutta aivan h*vetin vastenmielistä on, jos lynkataan, haukutaan tai alennetaan ihan ketä tahansa keskustelijaa/ nimimerkkiä silkasta epäloogisuudesta johtuen...

Ihan jokapaikassa inhoan yhtä paljon ihmisiä, joiden ajattelukyky ei riitä asiasidonnaiseen & asiakohtaiseen objektiiviseen arviointiin. Keskustelupalsta ei tee poikkeusta siihen...

• /rekisteröitymättömiä/
        ex-Wastaaja kirjoitti:

Noi tohon nikkikentässä näkyvään nimimerkkiin kohdistuneet törkeät mm. mielenterveysongelma-solvauksetkin johtuu ihan siitä, että tällä kyseisellä keskustelupalstalla on ollu yks miesnimimerkki, joka solvasi keskusteluissa mua joskus pari kertaa sellaisella termistöllä ja siitä, että jotkut yksinkertaiset kotkottajat pitää tätä mainittua nimimerkkiä havaitusti tyyliin puolijumalanaan. Lisäksi johtuu siitä, että joillakin ei ole tarpeeksi ajattelykykyä kyseenalaistaa yhtään mitään.

Olen muuten parin naisnimimerkin kohdalta lyönyt jo kympin vetoa siitä, etteivät koskaan tule sanomaan mitään asiasisältöihin liittyvästi kriittistä ( =ei persettä nuolevaa) tuolle kys. tässä nimeämättömälle miesnimimerkille.;D Sais vähän vähemmän ilkeitä toisille naisille (kuten esim.allekirjoittaneelle) olla kuitenkin.;( Ymmärrän, jos negatiiviset puheet johtuvat keskusteluketjun asiasisältöihin liittyvästä _todellisesti_ sanotusta, mutta aivan h*vetin vastenmielistä on, jos lynkataan, haukutaan tai alennetaan ihan ketä tahansa keskustelijaa/ nimimerkkiä silkasta epäloogisuudesta johtuen...

Ihan jokapaikassa inhoan yhtä paljon ihmisiä, joiden ajattelukyky ei riitä asiasidonnaiseen & asiakohtaiseen objektiiviseen arviointiin. Keskustelupalsta ei tee poikkeusta siihen...

sitten uudistaa imagoaan ja vaihtaa koko identiteettiä, jos omaan nimimerkkiin kohdistuva herjaus vaikeuttaa asiakeskusteluita?

Onhan se tavallaan selkärangatonta, mutta ehkä juuri tästä syystä varaan itselleni oikeuden kirjoittaa tuohon nimimerkki-kenttään joka keskustelussa eri merkit. Minulle riittää, että mielipiteeni tulee sen yhden asian osalta siinä yhdessä ketjussa selkeästi esitettyä ja siitä ajatuksia vaihdettua.

• la.ra

kirposi tekstiä.

Tuo se taitaa monen keskustelupalstan kirous olla asialliselta kannalta katsottuna, että niin monet ovat reaalielämän seuraa vailla ja käyttävät siihen tarkoitukseen myös keskustelupalstoja.

valitsee oman tapansa. Minusta rekisteröidyn nimimerkin plussapuolet painavat enemmän kuin miinuspuolet.

Mutta se täytyy sanoa, että en pidä tällaisesta vastakkainasettelusta, jota aika ajoin näköjään pyritään lietsomaan. Ei ole mitään "meitä" ja "niitä", vaan ainoastaan yksilöitä kirjoittamassa. Ja jokainen yksilö valitsee itse rekisteröityykö vai ei, täysin omien motiiviensa pohjalta ja siihen ei pitäisi olla kenelläkään mitään sanottavaa.

• /rekisteröitymättömiä/
        la.ra kirjoitti:

valitsee oman tapansa. Minusta rekisteröidyn nimimerkin plussapuolet painavat enemmän kuin miinuspuolet.

Mutta se täytyy sanoa, että en pidä tällaisesta vastakkainasettelusta, jota aika ajoin näköjään pyritään lietsomaan. Ei ole mitään "meitä" ja "niitä", vaan ainoastaan yksilöitä kirjoittamassa. Ja jokainen yksilö valitsee itse rekisteröityykö vai ei, täysin omien motiiviensa pohjalta ja siihen ei pitäisi olla kenelläkään mitään sanottavaa.

vastakkainasettelua hakenut, vaan halusin herättää keskustelua siitä, miksi nikittömät asiallisetkin kommentit tulevat useasti ohitetuiksi.

• ex-Wastaaja

kirposi tekstiä.

"Alkaa kuulostaa masokismilta tuo rekkautuminen tai vakionimimerkin käyttö."

No älä ainakaan liian tiukasti ota ( sanoja meinaan).;) Tähän nimimerkkiin täällä kohdistunut juttu on kuitenkin kenties jonkin sortin ääritapauskin... Yleisesti ottaen on varmaan ihan kannatettavaa käyttää vakituista tunnistettavaa nimimerkkiä keskustelupalstalla. Tulee ainakin paremmin huomatuksi, jos ei asiasta muuta etua oliskaan. Kääntöpuolena ovat tietysti aina kaikenlaiset pelleilijät, joiden ensisijainen intressi keskustelupalstalla ei edes ole keskusteleminen, mutta sille nyt taas ei kukaan mitään voi.

Ei se rekisteröityminen mikään hullu idea ole, mutta riippunee sekin itse kunkin hlö. koht. keskusteluintresseistä.

Täällä ei juuri niin sanotusti ole "rules'a". Moderointi menee vähän miten menee.

:)

• la.ra

vastakkainasettelua hakenut, vaan halusin herättää keskustelua siitä, miksi nikittömät asiallisetkin kommentit tulevat useasti ohitetuiksi.

jotain johtopäätöksiä tekemään, niin mä sanoisin ennemminkin, että nimimerkittömänä kirjoittavien jutut kiinnostavat vähemmän kuin aina samalla nimellä kirjoittavien. Ero ei siis ole rekkautuneiden ja rekkaamattomien välillä, vaan pikemminkin nimimerkittömien ja nimimerkillisten välillä.

Monet tunnistavat mm. ex-Wastaajan, Auringon, vilin ja MMiehen, vaikka he eivät rekisteröityneitä olekaan.

Mutta oli miten oli, en omalta kohdaltani allekirjoita väitettä, enkä ole tarkkaillut toisten käyttäytymistä tarpeeksi voidakseni tehdä minkäänlaisia syviä analyyseja aiheesta.

• /rekisteröitymättömiä/
        la.ra kirjoitti:

jotain johtopäätöksiä tekemään, niin mä sanoisin ennemminkin, että nimimerkittömänä kirjoittavien jutut kiinnostavat vähemmän kuin aina samalla nimellä kirjoittavien. Ero ei siis ole rekkautuneiden ja rekkaamattomien välillä, vaan pikemminkin nimimerkittömien ja nimimerkillisten välillä.

Monet tunnistavat mm. ex-Wastaajan, Auringon, vilin ja MMiehen, vaikka he eivät rekisteröityneitä olekaan.

Mutta oli miten oli, en omalta kohdaltani allekirjoita väitettä, enkä ole tarkkaillut toisten käyttäytymistä tarpeeksi voidakseni tehdä minkäänlaisia syviä analyyseja aiheesta.

Ketonen ja Myllyrinne menossa.

Huomattavasti tähdellisempää.

• ei oo
        la.ra kirjoitti:

mikään tae yksilöidystä omasta itsestään niinkauan kuin on mahdollisuus tehdä sata nicciä.
        Yksilöity nikki per serveri on hyvän palstan lähtökohta, ei tällainen nikkipostitus.

• kunnon mies
        ex-Wastaaja kirjoitti:

noin niin kuin vennamolaisesti että "asiat tappelee ei miehet" on oikeaa meininkiä :)

• la.ra
        ei oo kirjoitti:

mikään tae yksilöidystä omasta itsestään niinkauan kuin on mahdollisuus tehdä sata nicciä.
        Yksilöity nikki per serveri on hyvän palstan lähtökohta, ei tällainen nikkipostitus.

...

Jokainen valitsee omat tapansa niiden joukosta, jotka on palveluntarjoajan toimesta mahdollistettu.

• kunnon mies
        ei oo kirjoitti:

puolen tusinaa apunikkiä kun tulee täyteen niin ikuinen porttikielto S24:lle

• ex-Wastaaja

sitten uudistaa imagoaan ja vaihtaa koko identiteettiä, jos omaan nimimerkkiin kohdistuva herjaus vaikeuttaa asiakeskusteluita?

Onhan se tavallaan selkärangatonta, mutta ehkä juuri tästä syystä varaan itselleni oikeuden kirjoittaa tuohon nimimerkki-kenttään joka keskustelussa eri merkit. Minulle riittää, että mielipiteeni tulee sen yhden asian osalta siinä yhdessä ketjussa selkeästi esitettyä ja siitä ajatuksia vaihdettua.

"Eikö kannattaisi
        /rekisteröitymättömiä/ 20.1.2008 klo 21.51
           sitten uudistaa imagoaan ja vaihtaa koko identiteettiä, jos omaan nimimerkkiin kohdistuva herjaus vaikeuttaa asiakeskusteluita? "

Periaatteessa kyllä, mutta mulla tulee tähän keskustelupalstailuun muutenkin kohta ihan muista ulkoisista syistä johtuva tauko. Jos joskus myöhemmin haluaisin kirjoittaa, ehkä sitten kenties ehommalla identiteetilläkin. Hmm.

"Onhan se tavallaan selkärangatonta, mutta ehkä juuri tästä syystä varaan itselleni oikeuden kirjoittaa tuohon nimimerkki-kenttään joka keskustelussa eri merkit."

Ei musta mitenkään selkärangatonta.;) Kuten sanottu, kyseessä on täysin henkilökohtainen valinta. Voi kyllä olla, että vakituisen nimimerkin käyttö joskus jonkin verran rajaakin ilmaisunvapautta ja tää rajaus taas luonnollisesti tulis ehkä sitä kautta, mitä liittyy mielikuvanmuodostukseen, jota keskustelijat kuitenkin kai jonkin verran aina tekee tunnistettavista nimimerkeistä.

Musta on kuitenkin niin, että kullakin on oma tapansa kirjoittaa ja hyvä niin. En ole mikään 'pro rekisteröityneet'-henkilö ainakaan ollu koskaan ( tai ylipäätään 'pro jokin tietty keskustelemistapa'- ajattelulla liikenteessä).

:)

• kiellettäisiin
        kunnon mies kirjoitti:

puolen tusinaa apunikkiä kun tulee täyteen niin ikuinen porttikielto S24:lle

palstalla jäisi vain 3 nimimerkkiä

• kunnon mies
        kiellettäisiin kirjoitti:

palstalla jäisi vain 3 nimimerkkiä

että kato kävisi ja miestä kaatuisi kuin heinää :)

• ex-Wastaaja
        kunnon mies kirjoitti:

noin niin kuin vennamolaisesti että "asiat tappelee ei miehet" on oikeaa meininkiä :)

"Yritätkö vihjata meille
        kunnon mies 20.1.2008 klo 22.19
           noin niin kuin vennamolaisesti että "asiat tappelee ei miehet" on oikeaa meininkiä :)"

Vennamolaista et musta oikein saa, mutta kyllä se ajatukseni juuri jotain ton suuntaista oli.;D Juuri noin.;)

• se....
        ex-Wastaaja kirjoitti:

"Yritätkö vihjata meille
        kunnon mies 20.1.2008 klo 22.19
           noin niin kuin vennamolaisesti että "asiat tappelee ei miehet" on oikeaa meininkiä :)"

Vennamolaista et musta oikein saa, mutta kyllä se ajatukseni juuri jotain ton suuntaista oli.;D Juuri noin.;)

palstatauon paikka?

• ex-Wastaaja
        se.... kirjoitti:

palstatauon paikka?

Tämän kommentin sisällön arvasin jo otsikosta.:)

Älä turhaan tuollaisista huolehdi...

;)

• Rehellinen puska

Rekat tiuskivat toisillaan puskista kun eivät uskalla omilla nimimerkeillään haistatella ja näin pilaavat meidän aitojen puskien maineen!!

• .............

Aika usein puskat vastaavat rekatuille, mutta eivät toisille puskille.

• että....
        ............. kirjoitti:

suurin osa "puskista" on vain puskista inhokkirekoilleen huutelevia toisia rekkoja

• /rekisteröitymättömiä/
        ............. kirjoitti:

kysymykseni ei ollut osoitettu ainoastaan rekisteröityneille/tunnistettaville kirjoittajille, vaan kaikille. Myös meille puskille.

• la.ra

Mitkä helvetin "puskarekat"? Ja vielä parempi kysymys: minkä helvetin "maineen"?

Täällä ei ole kenenkään pakko olla.

• kunnon mies
        la.ra kirjoitti:

Mitkä helvetin "puskarekat"? Ja vielä parempi kysymys: minkä helvetin "maineen"?

Täällä ei ole kenenkään pakko olla.

on rekka joka yrittää lymyillä puskien seassa vähän niin kuin lihavat ja pulstat keskitysleirivartijat yritti lymyillä nääntyneiden vankien seassa

• kaiken
        kunnon mies kirjoitti:

on rekka joka yrittää lymyillä puskien seassa vähän niin kuin lihavat ja pulstat keskitysleirivartijat yritti lymyillä nääntyneiden vankien seassa

puskissa lymyilystä

• la.ra
        kunnon mies kirjoitti:

Mitäs väärää siinä on?

• la.ra
        kaiken kirjoitti:

puskissa lymyilystä

Ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä tajutakseen, että kirjoittaa voi rekisteröityneenä tai rekisteröitymättömänä.

Älä vaan sano, että tämä on joillekin uutinen..!

• ...........

kysymykseni ei ollut osoitettu ainoastaan rekisteröityneille/tunnistettaville kirjoittajille, vaan kaikille. Myös meille puskille.

Yleensä lueskelen melkein kaikki aloitukset, mutta harvemmin mihinkään vastaan. Käytän nykyisin aina pistenimmaria vaikka sitä käyttävät muutkin. Olen kuitenkin huomannut, että joidenkin rekattujen aloitukset/vastaukset luen lähes aina ja joitakin en ollenkaan. Vaikuttaahan siis se tunnistettavuus, sekä positiivisessa että negatiivisessa mielessä. En kuitenkaan itse halua olla tunnistettavissa, olen todellisessakin elämässä sivustaseuraaja ja pidän siitä.

• kunnon mies
        la.ra kirjoitti:

Ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä tajutakseen, että kirjoittaa voi rekisteröityneenä tai rekisteröitymättömänä.

Älä vaan sano, että tämä on joillekin uutinen..!

Hehheh
        Kirjoittanut: la.ra 20.1.2008 klo 22.24

Mitkä helvetin "puskarekat"?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000032148835

Todellakin.
        la.ra 20.1.2008 klo 22.32

"Ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä tajutakseen, että kirjoittaa voi rekisteröityneenä tai rekisteröitymättömänä."

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000032149063

• sarvikuonokas

Yleensä vastaan jos ketjuuni jotain kirjoitetaan..

Muiden aloituksissa en vain jaksa lukea kuin jotkut kommenteista. Ja usein ne sattuvat olemaan niitä omia suokkareita. Aikansa kun täällä notkuu niin väistämättä jutut alkaa toistamaan itseään ja ihmiset juttujen takana alkavat lopulta kiinnostamaan enemmän..

• /rekisteröitymättömiä/

osallistumisesta.

Kaikkien näkemyksiä en ehtinyt kommentoimaan. Iltaan tuli muutakin ohjelmaa, kuten esim. Ketonen ja Myllyrinne. Nyt täytyy mennä unten maille.

Päästäkää sisäinen lapsenne irti, vain eurokossun hinnalla.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1242
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      111
      655
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56