Antitodistuksia

Olli-Älämölö

Monesti väitetään ihmisen rajatapausten olevan todistus kuolemanjälkeisestä paratiisista. Tarkoitan rajatapauksilla siis sitä, että esim joku, joka on joutunut vakavaan onnettomuuteen on kokenut jotain ihanaa ja valaisevaa tajuttomuudessaan. Kun on kamppaillut elämästä ja kuolemasta lääkärien leikkauspöydällä ollaan mm irtaannnuttu ruumiistaan,
ollaan nähty vastaanottokomitea taivaisten valtakunnasta, jossa ovat olleet mukana jo kuolleet läheiset yms. He ovat huudelleet kuinka ihanata kaikki on.

Ihmettelen tätä suuresti kahdesta syystä:

1) Jos uskoton ihminen joutuu onnettomuuteen ja kamppailee elämästään eihän hän silloin voi kokea uskon tuomaa taivaaseenpääsyn ihanuutta. Oletetaan esim että minä nyt kokisin tuollaisen rajatapauksen ja kamppailisin elämästä ja kuolemasta leikkauspöydällä. Näkisin tajuttomuudessani vaikkapa isoisäni, tuon syvästi uskottoman ja juopon retkun ja hän huutelisi sieltä, että hyvä Olli, terve taas, täällä sitä tanskalaista halpaa kaljaa riittää. Täällä ei ole kuin mukavia aamukännejä. Että otappa tuosta Olli ensialkuun ja kohta lähdetään päämajaan päiväkaljalle. Pikku päiväkänni näetsen.

EI ei ei ei. Ei se voi mennä niin. Koska en usko en voi myöskään kokea mitään tuollaista autuutta. Jos siis makaan leikkauspöydällä ja kokisin sen rajatapauksen, niin se menisi näin:

Olli, Kauheaa! Täällä helvetissä sitä joutuu olemaan kuivin suin. Ajattele, ei kaljan kaljaa koskaan. Lisäksi meidän selkänahasta veistellään siivuja, joita paholainen paistelee meidän omassa selkäydinnesteessä. Päälle se tekee veriplättyjä meidän omasta verestä. Jälkiruuaksi se nauraa meidän pään sisällä kammottavaa nauruaan.

Miksi siis koskaan ei olla kuultu minkäänlaista juttua näistä rajakokemuksista, että helvetissä todellakin veri tirisee.

2) Itse olen joutunut kaksi kertaa syvään tajuttomuuteen. Ensimmäinen oli auto- onnettomuus ja olin pitkään erätauolla. En siltikään kokenut yhtään mitään tuolta ajalta. Ei hyvää eikä pahaa. Pelkkää mustaa blackouttia.

Kerran olin leikkauspöydällä, kun nämä puusepän hommat tuppaa toisinaan katkomaan sormia. Silloinkin oli pelkkää mustaa. En katsellut leikkausoperaatiota katosta, en lattiasta enkä mistään muualtakaan. Jälkeenpäin olen lukenut potilaskansion ja siinä sanottiin, että nukkui hyvin. Missä siis vika...?

21

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

Sinä et ole VALITTU.

• Olli-Älämölö

Mihin mua ei ole valittu...

• Dresden
        Olli-Älämölö kirjoitti:

Sua ei ole valittu taivaaseen. Katsos kun jumala kyllä tietää minne sinä olet menossa jo ennen kuin edes kuolet. Helvettihän ei ole totta, vaan joudut vaan sinne tyhjyyteen tai siis häviät kokonaan, kun Valitut menee taivaaseen laulamaan virsiä ja ratsastamaan jalopeuralla.

• Kössönöm
        Olli-Älämölö kirjoitti:

mutta niin ne jotkut väittävät. Psykoottisiin häiriöihin liittyen en ole lukenut muuta, kuin muutaman dekkarin, joten en osaa sen tarkempaa vastausta antaa.

• puusilima_

tuota samaa kun nää uusjeesushihhulit toitottaa näitä rajatapauksia ja kuulemisia kun heidän ystävänsä tuli uskoon ja sitä ja tätä ja kaikki ne on aina toinen toistaan pahempia kusipäitä olleet jotka eivät ole olleet uskossa tai mitään muutakaan ja sitten ne on käyneet kylässä jossain "taivaissa" ja seli seli.. niin keksittyä juttua kuin vain voi olla.
      toisaalta olen miettinyt että jos sais ujutettua noiden hihhulisekopäiden päähän jonkun hieman erilaisen version tuosta heidän kuvitelmastaan ja olisi itse sen lahkonjohtaja niin sais ainaski rahat pois hulluilta :D
      onhan se tietty törkeää huijata heikompiaan, mutta sitähän nuo nykyisetkin lahkot ja lohkot tekee.

• Dresden

Niin siis noita rajakokemuksiahan selitetään sillä, että sielu muka irtautuu ruumiista ja lähtee taivaaseen, mutta palaa takaisin kun ihminen ei kuolekkaan. Ilmeisesti sielu ei oikein tiedä koska ihminen on kuollut ja koska ei. Joudut vaikka autoonnettomuuteen, niin sielu päättää, että "nyt se on menoa. lähden lipettiin tästä lihakasasta" kuitenkin lääkärit tekee hommansa ja sieluton lihakasa jatkaa hengittämistä. Sielu tsiigaa taivaasta, että "voi perkele! tuli taas hätiköityä ja laiva ei uponnutkaan, joten täytyy hipsiä takaisin."

Luulisi, että se sielu tietäisi, että koska se ihminen nyt on kuollut ja koska ei, että ei tulisi tuollaisia lipsahduksia. Alkaahan tässä jo pelottamaan, että mitäs jos se sielu päättää lähteä tältä istumalta, kun saa päähänsä, että henki lähtee. Katsot vaikka Manaajaa telkkarista ja pelästyt niin perkeleesti, että sielu luulee lähdön tulleen ja loikkii taivaaseen. Melko outoa minusta.

• Olli-Älämölö

Siis kun minä olen aina ihmetellyt- vaikka on tulltu elettyä välilä aika elostelevaa elämää ja sitä rataa- että miksi itse en ole kokenut mitään rajatapauksia ja ruumiistairtaantumisia. Olen jopa yrittänyt sitä vakavissani Rauni Leena Luukkasen kirja "kuolemaa ei ole"- ohjeiden mukaan.

Mutta ei koskaan mitään.

Ei ruumiistairtaantumista, ei katosta katselemista, ei tapaamisia jo kuolleiden kanssa, ei kielilläpuhumista (paitsi ruotsia norjaa tanskaa ja englantia. Aikeaisempi flaami oli vitsi.) eikä kaatumisia. Ei hurmiota paitsi joskus, kun luulin löytäneeni totuuden zenbuddhasta. Tosin tajusin sen hurmion olevan itsesuggestiota. Ei joogasta eikä hindusta.

Ei ylipäätään yhtään "yliluonnollista" kokemusta...

Misssä vika..

• Kössönöm
        Olli-Älämölö kirjoitti:

Siis kun minä olen aina ihmetellyt- vaikka on tulltu elettyä välilä aika elostelevaa elämää ja sitä rataa- että miksi itse en ole kokenut mitään rajatapauksia ja ruumiistairtaantumisia. Olen jopa yrittänyt sitä vakavissani Rauni Leena Luukkasen kirja "kuolemaa ei ole"- ohjeiden mukaan.

Mutta ei koskaan mitään.

Ei ruumiistairtaantumista, ei katosta katselemista, ei tapaamisia jo kuolleiden kanssa, ei kielilläpuhumista (paitsi ruotsia norjaa tanskaa ja englantia. Aikeaisempi flaami oli vitsi.) eikä kaatumisia. Ei hurmiota paitsi joskus, kun luulin löytäneeni totuuden zenbuddhasta. Tosin tajusin sen hurmion olevan itsesuggestiota. Ei joogasta eikä hindusta.

Misssä vika..

Rauni-Leenan kirjaa lukenut? Esko Valtaoja sanoo Luukasesta hauskasti, että; profeetta vailla pienintäkään epäilystä julistuksensa tärkeydestä - ja tapuli täynnä lepakoita. Heh.

• Olli-Älämölö
        Kössönöm kirjoitti:

Rauni-Leenan kirjaa lukenut? Esko Valtaoja sanoo Luukasesta hauskasti, että; profeetta vailla pienintäkään epäilystä julistuksensa tärkeydestä - ja tapuli täynnä lepakoita. Heh.

... tuli luettua teini-iässä kun mielenkiinto oli rajaton. Olen kyllä tutustunut Valtaojaankin ja täytyy sanoa, että on yksi Suomen kovakalloisimmista henkilöistä. Vertaa esim siihen kirjaan, jossa piispa ja Valtaoja pohtivat maailmaa.

Valtaoja tietää! Tietää enempi kuin keskivertokökkyrä. Uskolle ei jää mitääm muuta sijaa kuin marginaalitötterö tyyliin "hintit volvokuskit" ja sekään ei kiinnosta ketään...

• Kössönöm
        Olli-Älämölö kirjoitti:

... tuli luettua teini-iässä kun mielenkiinto oli rajaton. Olen kyllä tutustunut Valtaojaankin ja täytyy sanoa, että on yksi Suomen kovakalloisimmista henkilöistä. Vertaa esim siihen kirjaan, jossa piispa ja Valtaoja pohtivat maailmaa.

Valtaoja tietää! Tietää enempi kuin keskivertokökkyrä. Uskolle ei jää mitääm muuta sijaa kuin marginaalitötterö tyyliin "hintit volvokuskit" ja sekään ei kiinnosta ketään...

niin televisiossa, kirjamessuilla, kuin eräässä yleisötilaisuudessakin, jota olin itse organisoimassa. Kröhöm!

Karismaa löytyy ja älyn säihkettä ja ihan hersyvää huumoria.

• Dresden
        Olli-Älämölö kirjoitti:

Mutta ei koskaan mitään.

Misssä vika..

"Ei ruumiistairtaantumista, ei katosta katselemista, ei tapaamisia jo kuolleiden kanssa, ei kielilläpuhumista (paitsi ruotsia norjaa tanskaa ja englantia. Aikeaisempi flaami oli vitsi.) eikä kaatumisia."

No eipä minullekaan koskaan mitään tuollaista ole sattunut, joten pistää vähän ihmettelemään mistä niitä hihhulien kokemuksia kumpuaa, kun saavat niitä koko ajan. Ehkä meillä sitten on vain niin uskolliset sielut ja hyvät bodid, että sieluilla ei ole mielenkiintoa lähteä kohti katonrajaa tai taivaaseen norkoilemaan. ;D Ilmeisesti nuo rajakokemuksia kokevat keikkuvat koko ajan elämän ja kuoleman rajamailla, joten sielu ei oikein tiedä missä sen kuuluisi aikaansa viettää. ;)

Niin tai toinen vaihtoehto on tietenkin, että nuo rajakokemukset olisivat vain väärin tulkittuja kokemuksia ja usein vielä pahasti liijoiteltuja sellaisia, mutta sehän ei ole mahdollista. Eihän?

• minäkin.

Silmäleikkauksen ohessa näin liukuvia valopalloja ja puoleeni kumartuneen valoa hohtelevan hahmon. Hahmo oli heräämön takavalossa kiiluva hoitaja, ja valopalloja näin vielä vuosia jälkeenpäin - ne kun kuuluivat leikkauksen jälkimaininkeihin. Vieläkin näkyy joskus.

Risaleikkauksessa näin tummanvihertävän hahmon, joka tökki minua ilkeästi kylkeen. Oikeasti se oli ollut anestesialääkäri, joka yritti saada minua siirtymään lavitsalta toiselle jo leikkaussaliin päästyämme. Hänellä oli myös kamala neula, joka reunoiltaan hämärtyvässä näkökentässäni oli kovin pelottava muiden kiiltävien juttujen ohella.

Voisin vannoa, että kaikkein tylsimmillä luennoilla aikoinani lähdin levitoimaan ja katselin touhua katonrajasta. Toisaalta tiedän, että mielikuvitukseni on harvinaisen toimeliasta sorttia, ja levitointi on kukkua ja ajankulua vain.

Jos olisin yhtään taipuvainen uskovaisuuteen, voisin kehitellä itselleni hurjia todistuksia rajakokemuksistani ja enkelien ja demonien tekosista.

• puusilima_

sinussa olisi potentiaalia hellariseuran saarnamieheksi(naiseksi?) :D:D:D

• Liukuvalo
        puusilima_ kirjoitti:

sinussa olisi potentiaalia hellariseuran saarnamieheksi(naiseksi?) :D:D:D

Eivät taitaisi ottaa tätä lyyliä saarnaajaksi, vaikka ne valopallot näkyisivät silmistä ulospäinkin. Miesten kaataminen on vaivan arvoista vain yhdessä tarkoituksessa, enkä usko hellariseurakunnista löytyvän yhtään mieleistä kaadettavaa. :/

• Meikku-matelija

aina sanonut, että puusepät ovat luovia ja syvällisiä ajattelijoita.

• Olli-Älämölö

Olen puuseppä, minulla on pitkä tukka (ja silmälasit) olenko siis Jeesus.. tykkään ihmisistä... ja ketuista... ja jäniksistä..

• Meikku-matelija
        Olli-Älämölö kirjoitti:

Olen puuseppä, minulla on pitkä tukka (ja silmälasit) olenko siis Jeesus.. tykkään ihmisistä... ja ketuista... ja jäniksistä..

mutta jos susta tuntuu siltä, että olet jeesus, niin voihan se pitää paikkansakin, ja kaipaahan tuo jeesushahmo jo uutta ilmettä ja imagoa.

Minä muuten olen taitavan puusepän tytär, lähes puuseppä myös itsekin. Pitkä tukka ja silmälasit, mut mä pidän kyllä enemmän eläimistä, kuin ihmisistä.

Entä, jos sen jeesuksen uusi inkarnaatio onkin naispuolinen?

• Olli-Älämölö
        Meikku-matelija kirjoitti:

mutta jos susta tuntuu siltä, että olet jeesus, niin voihan se pitää paikkansakin, ja kaipaahan tuo jeesushahmo jo uutta ilmettä ja imagoa.

Minä muuten olen taitavan puusepän tytär, lähes puuseppä myös itsekin. Pitkä tukka ja silmälasit, mut mä pidän kyllä enemmän eläimistä, kuin ihmisistä.

Entä, jos sen jeesuksen uusi inkarnaatio onkin naispuolinen?

uskovaiset kopypastettaa tätä viestiketjua omille sivuilleen, että katsokaa kuinka tyhmiä nuo ateistit oikjein on..

• PERUSUKKO

Ne ihmiset, jotka ovat kokeneet mainitsemiasi rajakokemuksia ovat tajuttomuutensa aikana olleet sydän- ja elintoiminnot pysähdyksissä jonkin aikaa. Uskosta taikka uskonnottomuudesta riippumatta kaikki ovat nähneet oman elämänsä ensin liukuvan kuin pikakelauksena vauvasta rajahetkeen. Monet ovat lisäksi kokeneet kulkevansa pitkän tunnelin läpi kohti äärettömän kirkasta valo-olentoa. Olennon ympärillä säteilee ylimaallinen rauha. Olento esittää kysymyksen: mitä olet tehnyt elämälläsi? Lisäksi saattaa näkyä tuttuja poisnukkuneita. Pian olento antaa ymmärtää, että ei ole vielä sinun aikasi ja palaat takaisin ruumiiseesi. Olet saanut uuden mahdollisuuden. Poikkeusetta tämän kokeneet ihmiset ovat muuttaneet elämäasennettaan toiseen suuntaan.

Helvettiä ei näy, koska elämme armon ajassa. Helvetti seuraa vasta viimeisen tuomion jälkeen, so maailmanlopun jälkeen.

Itse olen katolilainen maallikkosääntökuntalainen ja uskon yhtälailla kuoleman jälkeiseen elämään kuin kadotukseenkin.

• kokeneet helvetin kauhuja ja ovat tahtoneet äkisti niistä pois. En tiedä, mitä kummisetäni koki halvaannuttuaan muutama vuosi sitten, koska halvauksen seurauksena hän menetti puhekykynsä. Muistan kuitenkin, että kun erään kerran olin lähdössä pois hänen luotaan ja hyvästelin häntä, hän nappasi minusta kiinni ja osoitti käytöksellään, että en saanut vielä lähteä. Olin vähän ymmälläni ja mietin, mitä nyt. Siinä oli myös sairaanhoitaja hoitajaoppilasten kanssa iltakierroksella. Hän näki tilanteen ja poistui paikalta oppilaiden kanssa. Tein minkä koin oikeaksi, rukoilin ja julistin setäni synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Setäni rauhoittui ja sain lähteä kotiini.

• PERUSUKKO
        purje kirjoitti:

kokeneet helvetin kauhuja ja ovat tahtoneet äkisti niistä pois. En tiedä, mitä kummisetäni koki halvaannuttuaan muutama vuosi sitten, koska halvauksen seurauksena hän menetti puhekykynsä. Muistan kuitenkin, että kun erään kerran olin lähdössä pois hänen luotaan ja hyvästelin häntä, hän nappasi minusta kiinni ja osoitti käytöksellään, että en saanut vielä lähteä. Olin vähän ymmälläni ja mietin, mitä nyt. Siinä oli myös sairaanhoitaja hoitajaoppilasten kanssa iltakierroksella. Hän näki tilanteen ja poistui paikalta oppilaiden kanssa. Tein minkä koin oikeaksi, rukoilin ja julistin setäni synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Setäni rauhoittui ja sain lähteä kotiini.

Periaatteessa kristityn yleisen pappeuden perusteella voinee julistaa toiselle absoluution eli synninpäästön, mikäli pappia ei ole saatavissa. Käytännössä synnintekijän on itse pyydettävä syntejään anteeksi ja osoitettava katumusta. Yhdessä syntisen kanssa voi rukoilla synninpäästöä Kristukselta ja Isältä. Toisen puolesta ei voi julistaa syntejä anteeksi. Syntisen on itse osoitettava halunsa parannukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      30
      2785
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1606
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      121
      1404
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1214
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1160
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      25
      1034
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      53
      962
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      951
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      216
      909
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      110
      856
    Aihe