Tuossa yhdessä aloituksessa sanotaan, että kirjoittaja lähtee iloon ja rauhaan Jeesuksen luo taivaaseen. Ikuisuus on kuitenkin pitkä aika.
Kysynkin nyt silkasta mielenkiinnosta, että miten aiot viettää ikuisuutesi? Mitä taivaassa puuhaillaan? Ei kai sitä kukaan ikuisuuksia jaksa pelkästään Jeesuksen vieressä istuksia, varsinkin jos taivaassa on tungosta ja kaikki haluavat osansa hänestä. Tuleeko Jeesuksen seurasta tappelu? Mitäpä itse Jeesus tekee? Kun sivusta seuraa kaikkien mahdollisten kristittyjen lahkojen kannattajien tekstejä, tuntuu vähän siltä että taivaassa on täysi uskonsota, koska jokainen on omasta mielestään oikeammassa kuin muut. Onko niin?
Meinaatko tehdä jotain sellaista, mitä et maan päällä saanut vai aiotko vain makoilla ja laiskotella koko ikuisuutesi?
Mitä hommaat taivaassa?
110
2237
Vastaukset
- Dresden
Tuo ikuisuus on niin pitkä aika, että eivät taida krisselit ymmärtää mihin soppaan itsensä laittavat kun toivovat ikuista elämää ja jos vielä saavatkin sen.
- Kerro kerro
purje kirjoitti:
kuin siellä toisessa paikassa. Opiskelen vaikka Molierin ranskaa, jos en muuta keksi :)
Muumilaaksossa vaiko ihan Liisan Ihmemaassa? Onhan se mukavaa lohduttautua satuihin, joskus menee kuinkin liian pitkälle kuten useimpien uskontojen suhteen. Me elämme vain kerran, sitten kuolemme. Ei kovin viisasta pyhittää elämä jonkun sadun uskomiseen jotta kuoleman jälkeen seuraisi iänkaikkinen elämä (joka ei ole totta). Elämä menee hukkaan...
Kerro kerro kirjoitti:
Muumilaaksossa vaiko ihan Liisan Ihmemaassa? Onhan se mukavaa lohduttautua satuihin, joskus menee kuinkin liian pitkälle kuten useimpien uskontojen suhteen. Me elämme vain kerran, sitten kuolemme. Ei kovin viisasta pyhittää elämä jonkun sadun uskomiseen jotta kuoleman jälkeen seuraisi iänkaikkinen elämä (joka ei ole totta). Elämä menee hukkaan...
ja nyt, ei se mitää hukkaan mene. Paitsi jos elää niin kuin Jumalaa ei olisi ja kuitenkin hän on.
- jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Kerro kerro kirjoitti:
"Me elämme vain kerran, sitten kuolemme."
Sanotko tuon kokemuksen rintaäänellä :) vai mihin perustat väitteesi?
"Elämä menee hukkaan..."
Mielestäni elämä menisi hukkaan, jos olisi ateisti ja kirjottaisi tänne uskostaluopumisviestejä. - Kerro kerro
purje kirjoitti:
ja nyt, ei se mitää hukkaan mene. Paitsi jos elää niin kuin Jumalaa ei olisi ja kuitenkin hän on.
"Paitsi jos elää niin kuin Jumalaa ei olisi ja kuitenkin hän on. "
Mutta kun jumalia ei oikeasti ole. :/ Olen todella pahoilla puolestasi että heität ainoan elämäsi hukkaan uskoen satuihin. - Kerro kerro
jeesusteleva kiihkohihhuli ... kirjoitti:
"Me elämme vain kerran, sitten kuolemme."
Sanotko tuon kokemuksen rintaäänellä :) vai mihin perustat väitteesi?
"Elämä menee hukkaan..."
Mielestäni elämä menisi hukkaan, jos olisi ateisti ja kirjottaisi tänne uskostaluopumisviestejä."Mielestäni elämä menisi hukkaan, jos olisi ateisti ja kirjottaisi tänne uskostaluopumisviestejä."
Ateismipalstahan tämä on, ja käsittelee ateismia. Ei kristinuskoa joten satujen ylistämistä turha odottaa.
Mielestäni myös elämä menisi hukkaan jos koko elämänsä tänne kirjoittelisi, toisaalta voisin saada usean lapsenmielisen ajattelemaan uskoansa satukirjaan uudestaan ja näin eläisin huonomman elämän että moni muu voisi elää paremman.
"Sanotko tuon kokemuksen rintaäänellä :) vai mihin perustat väitteesi? "
Kyllä. Yksikään kuollut ihminen ei ole enää olemassa. Taivasta ei ole olemassa, joten me elämme vain kerran ja sitten kuolemme. - jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Kerro kerro kirjoitti:
"Mielestäni elämä menisi hukkaan, jos olisi ateisti ja kirjottaisi tänne uskostaluopumisviestejä."
Ateismipalstahan tämä on, ja käsittelee ateismia. Ei kristinuskoa joten satujen ylistämistä turha odottaa.
Mielestäni myös elämä menisi hukkaan jos koko elämänsä tänne kirjoittelisi, toisaalta voisin saada usean lapsenmielisen ajattelemaan uskoansa satukirjaan uudestaan ja näin eläisin huonomman elämän että moni muu voisi elää paremman.
Kyllä. Yksikään kuollut ihminen ei ole enää olemassa. Taivasta ei ole olemassa, joten me elämme vain kerran ja sitten kuolemme."näin eläisin huonomman elämän että moni muu voisi elää paremman."
Mutta ateistin elämähän ei ole parempi, ainakin suurin osa minun tietämistä ateisteista on onnettomia, katkeria ja rakkaudettomia, joten miksi haluat kurjuutta muille?
"Yksikään kuollut ihminen ei ole enää olemassa. Taivasta ei ole olemassa, joten me elämme vain kerran ja sitten kuolemme."
Mistä tiedät? Eikö väitteen esittäjän kuuluisi esittää myös todisteet? - Kössönöm
purje kirjoitti:
kuin siellä toisessa paikassa. Opiskelen vaikka Molierin ranskaa, jos en muuta keksi :)
että mielesi muuttuisi, jos tapaisit siellä taivaassasi kusipäisen kirkkokuorossa laulavan uskovaisen siskoni, joka laulaa kovaa ja korkealta.
Ja on aina niin oikeassa, niin oikeassa. - --GG---
Kerro kerro kirjoitti:
"Mielestäni elämä menisi hukkaan, jos olisi ateisti ja kirjottaisi tänne uskostaluopumisviestejä."
Kyllä. Yksikään kuollut ihminen ei ole enää olemassa. Taivasta ei ole olemassa, joten me elämme vain kerran ja sitten kuolemme.Kuolema on sama kuin kaiken alku eli alkuräjähdys. Kummassakin on se, että niitä ennen tai jälkeen ei ole mitään. Mikä on ei mikään? Tämä on paradoksaalista ajatella, että tässä ja nyt, mutta ei alkua eikä loppua. Ennen alkuräjähdystähän ei ollut yhtikäs mitään. Vai mitä? Mikä on ei mitään? Usko ratkaisee loppujen lopuksi kaiken. Ihmisen aivot kun eivät ole luodut ajattelemaan ja järkeilemään kaikkea loppuun asti. Ennen alkuräjähdystä oli piste, joka ei yllätys yllätys ollut yhtikäs missään. Kuoleman jälkeen ei ole mitään,mutta mikä on se ei mitään? Ajattele vähän. Ei mitään on huono selitys...Kaikelle.
- Dresden
purje kirjoitti:
"kuin siellä toisessa paikassa."
Uskot siis jumalaan vain, koska pelkäät helvettiä? Eipä siellä helvetissä sitä ikuisuutta ole sen kauheampaa viettää kuin taivaassakaan, jos ymmärtää vähän mitä se ikuisuus yleensäkkään tarkoittaa.
"Opiskelen vaikka Molierin ranskaa, jos en muuta keksi"
Juuri tuosta huomaa kuinka uskovaisilla ei ole mitään käsitystä siitä, millaista olisi oikeasti olla olemassa ikuisesti. Valaisempa asiaa. Mitä teet sitten kun olet opetellut kaikki kielet ja kaikki itsekeksimäsi kieletkin? Entäpä sitten kun olet tavannut kaikki maailmankaikkeuden sielut miljoona kertaa ja viettänyt jokaisen kanssa miljoona vuotta? Entä sitten kun olet tehnyt kaiken mitä osaat kuvitella ja senkin mitä et osaa kuvitella?
Teet kaiken uudestaan äärettömän monta kertaa. Epäilen, että jossakin vaiheessa alkaa kyllästyttämään. Sitten kuluu triljoona vuotta ja sitten kyllästyttää todella paljon. Triljoonien vuosien päästä et enää halua kuin lopettaa kaiken, koska ei ole enää mitään tehtävää. Et kuitenkaan voi tehdä sitä, koska olet olemassa ikuisesti ja ikuisuutesi on tässäkin vaiheessa vasta alussa. :) - Milian Ei.Kirj.
"näin eläisin huonomman elämän että moni muu voisi elää paremman."
Mutta ateistin elämähän ei ole parempi, ainakin suurin osa minun tietämistä ateisteista on onnettomia, katkeria ja rakkaudettomia, joten miksi haluat kurjuutta muille?
"Yksikään kuollut ihminen ei ole enää olemassa. Taivasta ei ole olemassa, joten me elämme vain kerran ja sitten kuolemme."
Mistä tiedät? Eikö väitteen esittäjän kuuluisi esittää myös todisteet?Sinun pierujasi on niin rattoisaa lukea, että toisinaan, kuten nyt, on hyvin vaikeaa olla vastaamatta pariin kohtaan.
>>>ainakin suurin osa minun tietämistä ateisteista on onnettomia, katkeria ja rakkaudettomia, joten miksi haluat kurjuutta muille? >Eikö väitteen esittäjän kuuluisi esittää myös todisteet? - Milian Ei.Kirj.
Dresden kirjoitti:
Uskot siis jumalaan vain, koska pelkäät helvettiä? Eipä siellä helvetissä sitä ikuisuutta ole sen kauheampaa viettää kuin taivaassakaan, jos ymmärtää vähän mitä se ikuisuus yleensäkkään tarkoittaa.
Juuri tuosta huomaa kuinka uskovaisilla ei ole mitään käsitystä siitä, millaista olisi oikeasti olla olemassa ikuisesti. Valaisempa asiaa. Mitä teet sitten kun olet opetellut kaikki kielet ja kaikki itsekeksimäsi kieletkin? Entäpä sitten kun olet tavannut kaikki maailmankaikkeuden sielut miljoona kertaa ja viettänyt jokaisen kanssa miljoona vuotta? Entä sitten kun olet tehnyt kaiken mitä osaat kuvitella ja senkin mitä et osaa kuvitella?
Teet kaiken uudestaan äärettömän monta kertaa. Epäilen, että jossakin vaiheessa alkaa kyllästyttämään. Sitten kuluu triljoona vuotta ja sitten kyllästyttää todella paljon. Triljoonien vuosien päästä et enää halua kuin lopettaa kaiken, koska ei ole enää mitään tehtävää. Et kuitenkaan voi tehdä sitä, koska olet olemassa ikuisesti ja ikuisuutesi on tässäkin vaiheessa vasta alussa. :)...eriTTÄIN hyvä kirjoitus.
Olen monesti pähkäillyt samaa; eikö uskovaiset todellakaan tajua, mitä se "ikuisuus" oikeasti meinaa. Milian Ei.Kirj. kirjoitti:
...eriTTÄIN hyvä kirjoitus.
Olen monesti pähkäillyt samaa; eikö uskovaiset todellakaan tajua, mitä se "ikuisuus" oikeasti meinaa.kuitenkin ikuinen, pitipä ajatuksesta tai ei.
Kössönöm kirjoitti:
että mielesi muuttuisi, jos tapaisit siellä taivaassasi kusipäisen kirkkokuorossa laulavan uskovaisen siskoni, joka laulaa kovaa ja korkealta.
Ja on aina niin oikeassa, niin oikeassa.päästä vapaiden suuntien ylistysbändiin, sinne seinän taakse, ettei siskosi hermostu.
On sulla ainakin yksi esirukoilija, että perillä tavataan :)- Dresden
purje kirjoitti:
kuitenkin ikuinen, pitipä ajatuksesta tai ei.
Taas yksi syy vähemmän uskoa, koska se ei tarjoa mitään. Ikuista elämää en halua ja tässä maailmassa pärjään hyvin ilmankin. Joten miksi uskoa? Miksi minun pitäsi haluta ikuista kärsimystäni? Asetan toivoni sille, että jos jokin jumala on olemassa, niin hän antaa minun kuolla niin kuin halusinkin ja jos jumalaa ei ole, niin kaikkihan on hyvin.
- Milian Ei.Kirj.
purje kirjoitti:
kuitenkin ikuinen, pitipä ajatuksesta tai ei.
..ja todiste tästä olisi....millainen?
Montako zombieta on kävellyt vastaan kertomaan? - Kössönöm
purje kirjoitti:
päästä vapaiden suuntien ylistysbändiin, sinne seinän taakse, ettei siskosi hermostu.
On sulla ainakin yksi esirukoilija, että perillä tavataan :)Kun olen kuollut niin olen kuollut, mutta kiitos kuitenkin kauniista ajatuksesta. Joo, kannattaa varoa siskoani. Häijy ämmä!
Dresden kirjoitti:
Taas yksi syy vähemmän uskoa, koska se ei tarjoa mitään. Ikuista elämää en halua ja tässä maailmassa pärjään hyvin ilmankin. Joten miksi uskoa? Miksi minun pitäsi haluta ikuista kärsimystäni? Asetan toivoni sille, että jos jokin jumala on olemassa, niin hän antaa minun kuolla niin kuin halusinkin ja jos jumalaa ei ole, niin kaikkihan on hyvin.
olen saanut vähän jo maistaa, nähdä ja kokea, ikuisen elämän hyvyyttä. Ajattelin joskus minäkin, että ikuinen elämä on tosi tylsää. Mutta jos me ihmiset tietäisimme sen kaiken ihanan, mitä meitä varten on varattu taivaan kodissa, niin ei me kestettäisi enää elää täällä nuhruisella maapallolla, vaan me haluttaisiin heti perille. On parempi, että saa maistaa hieman taivaallista, niin jalat pysyy paremmin maankamaralla ja siinä työssä, missä pitääkin.
Kössönöm kirjoitti:
Kun olen kuollut niin olen kuollut, mutta kiitos kuitenkin kauniista ajatuksesta. Joo, kannattaa varoa siskoani. Häijy ämmä!
sinun parastasi hän kuitenkin tahtoo. Rakkaus on joskus monimutkaista. Pidän mielessä. :)
Milian Ei.Kirj. kirjoitti:
..ja todiste tästä olisi....millainen?
Montako zombieta on kävellyt vastaan kertomaan?olen tavannut ja muutaman enkelin, näin ensi alkuun. Raamattu on paras todiste.
- Milian Ei.Kirj.
purje kirjoitti:
olen tavannut ja muutaman enkelin, näin ensi alkuun. Raamattu on paras todiste.
..kehäpäätelmään. Sehän on typerää.
Jos näet mielikuvituskavereitasi irl siinä nenäsi edessä, niin sinuna hakeutuisin hoitoon. Nopeasti. Kuulostaa vakavasti psykoottiselta tilalta, eikä sellaiset parane itsestään koskaan.
Juujuujuujuu tiedän mitä aiot vastata, joten älä vaivaudu. - jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Sinun pierujasi on niin rattoisaa lukea, että toisinaan, kuten nyt, on hyvin vaikeaa olla vastaamatta pariin kohtaan.
>>>ainakin suurin osa minun tietämistä ateisteista on onnettomia, katkeria ja rakkaudettomia, joten miksi haluat kurjuutta muille? >Eikö väitteen esittäjän kuuluisi esittää myös todisteet?Täytyy varmaan muuttaa mielipidettä kun sinäkin kuulostat niin onnellisen tyytyväiselle.
..kehäpäätelmään. Sehän on typerää.
Jos näet mielikuvituskavereitasi irl siinä nenäsi edessä, niin sinuna hakeutuisin hoitoon. Nopeasti. Kuulostaa vakavasti psykoottiselta tilalta, eikä sellaiset parane itsestään koskaan.
Juujuujuujuu tiedän mitä aiot vastata, joten älä vaivaudu.vauvantuoksuista iltaa :)
- Kössönöm
purje kirjoitti:
sinun parastasi hän kuitenkin tahtoo. Rakkaus on joskus monimutkaista. Pidän mielessä. :)
ja usko kun sanon, että et halua tunteakaan.
Hän ei halua minun parastani, vaan omaa parastaan. Minulle kyllä toisaalta on se ja sama mitä hän minusta ajattelee, mutta se, miten hän äitiämme kohteli on ala-arvoista.
En päässyt niin usein käymään, kuin olisi pitänyt, mutta äiti soitteli päivittäin ja itki usein puhelimessa, että pelkää siskoani.
Joten, antaa olla tämän aiheen. Kössönöm kirjoitti:
ja usko kun sanon, että et halua tunteakaan.
Hän ei halua minun parastani, vaan omaa parastaan. Minulle kyllä toisaalta on se ja sama mitä hän minusta ajattelee, mutta se, miten hän äitiämme kohteli on ala-arvoista.
En päässyt niin usein käymään, kuin olisi pitänyt, mutta äiti soitteli päivittäin ja itki usein puhelimessa, että pelkää siskoani.
Joten, antaa olla tämän aiheen.jätetäänpä siskojutut rauhaan. Koeteltu vinkki: päätä antaa anteeksi hänelle ennen kaikkea itsesi tähden ja myös hänen, mutta ei tästä enempää.
- Kössönöm
purje kirjoitti:
jätetäänpä siskojutut rauhaan. Koeteltu vinkki: päätä antaa anteeksi hänelle ennen kaikkea itsesi tähden ja myös hänen, mutta ei tästä enempää.
pyytänyt, koska ei ole mielestään mitään väärääkään tehnyt. Minulta ei tarvitse pyytää anteeksi, mutta olisin äitini suonut noilta peloilta säästyvän.
- uudestisyntynyt kristitty
Dresden kirjoitti:
Teet kaiken uudestaan äärettömän monta kertaa. Epäilen, että jossakin vaiheessa alkaa kyllästyttämään. Sitten kuluu triljoona vuotta ja sitten kyllästyttää todella paljon. Triljoonien vuosien päästä et enää halua kuin lopettaa kaiken, koska ei ole enää mitään tehtävää. Et kuitenkaan voi tehdä sitä, koska olet olemassa ikuisesti ja ikuisuutesi on tässäkin vaiheessa vasta alussa. :)koska ateistit tietävät, että ikuisuus onkin todellisuudessa helvettiä eikä taivasta. Mistä sinä tuon olet oppinut?
...eriTTÄIN hyvä kirjoitus.
Olen monesti pähkäillyt samaa; eikö uskovaiset todellakaan tajua, mitä se "ikuisuus" oikeasti meinaa.että heidän elämäntyylinsä todellakin johtaa kyllästymiseen ja murheisiin jo niin pienessä ajassa. Joten en teinä liikaa neuvoisi meitä näissä ikuisuusasioissa.
- jeessteleva kiihkohihhuli s...
Dresden kirjoitti:
Teet kaiken uudestaan äärettömän monta kertaa. Epäilen, että jossakin vaiheessa alkaa kyllästyttämään. Sitten kuluu triljoona vuotta ja sitten kyllästyttää todella paljon. Triljoonien vuosien päästä et enää halua kuin lopettaa kaiken, koska ei ole enää mitään tehtävää. Et kuitenkaan voi tehdä sitä, koska olet olemassa ikuisesti ja ikuisuutesi on tässäkin vaiheessa vasta alussa. :)"Juuri tuosta huomaa kuinka uskovaisilla ei ole mitään käsitystä siitä, millaista olisi oikeasti olla olemassa ikuisesti."
Ja ateisteillako sitten on?
Erikoista, että olette valmiit hylkäämään ikuisuuden Jumalan valtakunnassa, vaikka ette ole sitä koskaan kokeneet.
Mutta ymmärrän kyllä teitä, jos elämä on sellaista kuin ateisteilla, niin en minäkään sitä välttämättä ikuisuutta kestäisi.
Minun mielestäni tämä vajavainen maailmakin on monelta kohdin niin hieno, että vaikea kuvitella, että kyllästyisin siihen koskaan. - Yksi jota kutsutaan
Kerro kerro kirjoitti:
"Paitsi jos elää niin kuin Jumalaa ei olisi ja kuitenkin hän on. "
Mutta kun jumalia ei oikeasti ole. :/ Olen todella pahoilla puolestasi että heität ainoan elämäsi hukkaan uskoen satuihin.Ikuisuudessa ei ole aikaa, näin sanotaan. Ei siis tunnetta "ajan kulumisesta". Ihmisen mieltä ei kuitenkaan ole rakennettu kestämään "ikuisuutta" vaan rajallinen aika tätä maailmaa, elämää.
Vaikka uskoisin jumalaan tai jeesukseen tai vakka buddhaan, en usko että kestäisin ajatusta ikuisuudesta, päättymättömästä elämästä joka ei koskaan loppuisi. Kuolemalla on luonnollinen tarkoitus, se ei ole turha tai ikävä asia, vaan välttämätön elämän jatkumiselle, seuraaville ja tuleville sukupolville.
En pelkää kuolemaa, toisinaan pelkään ehkä elämää, yksinäistä vanhuutta tai sairautta.
Pelottaisi ajatus ehkä kuitenkin ikuisesta sielusta, kyltymättömästä elämänjanosta, joka ei koskaan sammuisi - edes taivaassa. - Dresden
uudestisyntynyt kristitty kirjoitti:
koska ateistit tietävät, että ikuisuus onkin todellisuudessa helvettiä eikä taivasta. Mistä sinä tuon olet oppinut?
"Mistä sinä tuon olet oppinut?"
Jaa että mistäkö? Ihan omasta kuupasta putkahtanut. Siinä vaiheessa kun aletaan puhua ikuisuudesta, niin kannattaa vähän miettiä mitä se todellisuudessa tarkoittaa. Onko ikuisuus karkinsyöntiä ja rakkautta enää kivaa? Kaikella rajansa, myös elämällä. - uudestisyntynyt kristitty
Dresden kirjoitti:
"Mistä sinä tuon olet oppinut?"
Jaa että mistäkö? Ihan omasta kuupasta putkahtanut. Siinä vaiheessa kun aletaan puhua ikuisuudesta, niin kannattaa vähän miettiä mitä se todellisuudessa tarkoittaa. Onko ikuisuus karkinsyöntiä ja rakkautta enää kivaa? Kaikella rajansa, myös elämällä."No ateistithan ei tajua"
- Dresden
jeessteleva kiihkohihhuli s... kirjoitti:
"Juuri tuosta huomaa kuinka uskovaisilla ei ole mitään käsitystä siitä, millaista olisi oikeasti olla olemassa ikuisesti."
Ja ateisteillako sitten on?
Erikoista, että olette valmiit hylkäämään ikuisuuden Jumalan valtakunnassa, vaikka ette ole sitä koskaan kokeneet.
Mutta ymmärrän kyllä teitä, jos elämä on sellaista kuin ateisteilla, niin en minäkään sitä välttämättä ikuisuutta kestäisi.
Minun mielestäni tämä vajavainen maailmakin on monelta kohdin niin hieno, että vaikea kuvitella, että kyllästyisin siihen koskaan."Ja ateisteillako sitten on?"
No näköjään enemmän kuin uskon sokaisemilla hihhuleilla.
"Erikoista, että olette valmiit hylkäämään ikuisuuden Jumalan valtakunnassa, vaikka ette ole sitä koskaan kokeneet."
Ja sinäkö sitten olet kokenut?
"Mutta ymmärrän kyllä teitä, jos elämä on sellaista kuin ateisteilla, niin en minäkään sitä välttämättä ikuisuutta kestäisi."
Et edes taivaassasi? Erikoista.
"Minun mielestäni tämä vajavainen maailmakin on monelta kohdin niin hieno, että vaikea kuvitella, että kyllästyisin siihen koskaan."
Tämä vajavainen maailma on kuitenkin se maailma missä me elämme ja lakkaamme elämästä. Kiva, että osaat arvostaa sitä. Tämä ainoa elämäsi ei siis ehkä olekkaan täysin hukkaan heitetty vaikka satuihin uskotkin. Onneksi et kuitenkaan joudu kokemaan sitä pettymystä, että taivasta ei ollutkaan, koska kuolleet eivät pety. - Dresden
"No ateistithan ei tajua"
Sinun mielestäsi minä ehkä olen surkea ja merkityksetön, mutta tämähän on ollut kristittyjen käsitys muista ihmisistä niin kauan kuin kristinusko on ollut keksittynä, joten en ota tätä henkilökohtaisesti, koska et sinä muuhun pysty rajoittuneisuutesi vuoksi. Haluan vain sanoa sinulle, että ei sitä tarvitse pelästyä jos joku vähän raottaa huntua silmien edestä. Kyllä siihen valoon tottuu, älä pelkää.
Dresden kirjoitti:
Sinun mielestäsi minä ehkä olen surkea ja merkityksetön, mutta tämähän on ollut kristittyjen käsitys muista ihmisistä niin kauan kuin kristinusko on ollut keksittynä, joten en ota tätä henkilökohtaisesti, koska et sinä muuhun pysty rajoittuneisuutesi vuoksi. Haluan vain sanoa sinulle, että ei sitä tarvitse pelästyä jos joku vähän raottaa huntua silmien edestä. Kyllä siihen valoon tottuu, älä pelkää.
miten elämäsi koet, ei minusta.
- Dresden
miten elämäsi koet, ei minusta.
Pelästyit heti kun aloit miettiä, että 'mitä jos' ja hyökkäsit. Käänsit keskustelun pois aiheesta ja aloit kertomaan minulle millaista minun elämäni sinunmielestäsi on. Jos olisit halunnut tietää miten minulla menee niin olisit vain kysynyt. Nyt saat tyytyä vain uskonnollisiin ennakkoluuloihisi, joita olet iskostanut päähäsi jo pitkään. No se on sinun osasi.
Dresden kirjoitti:
Pelästyit heti kun aloit miettiä, että 'mitä jos' ja hyökkäsit. Käänsit keskustelun pois aiheesta ja aloit kertomaan minulle millaista minun elämäni sinunmielestäsi on. Jos olisit halunnut tietää miten minulla menee niin olisit vain kysynyt. Nyt saat tyytyä vain uskonnollisiin ennakkoluuloihisi, joita olet iskostanut päähäsi jo pitkään. No se on sinun osasi.
että sinulla menee sillä tavalla, että ikuisuus olisi sinulle helvetti.
- kristitty äiti
Dresden kirjoitti:
Teet kaiken uudestaan äärettömän monta kertaa. Epäilen, että jossakin vaiheessa alkaa kyllästyttämään. Sitten kuluu triljoona vuotta ja sitten kyllästyttää todella paljon. Triljoonien vuosien päästä et enää halua kuin lopettaa kaiken, koska ei ole enää mitään tehtävää. Et kuitenkaan voi tehdä sitä, koska olet olemassa ikuisesti ja ikuisuutesi on tässäkin vaiheessa vasta alussa. :)taivasta voi olla jo täällä maan päällä, kun liikkuu paikoissa, joissa Vapahtajasta puhutaan.
Millaista taivaassa onkaan? siinä pohtimista. Haluaisin (jos nyt kuvitteellisesti oltaisiin "ihmisten taivaassa") vihdoinkin oppia soittamaan ja saada laulunääneni takaisin. Se on rapistunut olemattomasta käytöstä. Uutta miestä tai vaimoa ei siellä enää saada, mutta ystävien näkeminen ja rakkaitten kuolleitten tapaaminen olisi ihana asia. Tästä pidemmälle en edes ajattele, koska siihen meitä ei ihmisinä kehoiteta.
Se on ainakin varmaa, että aikakäsite ei ole sama kuin täällä maanpäällä. Siitäkin Raamattu kertoo. Vihdoinkin "peite" nostetaan silmiltämme, ja saamme nähdä Hänet joka On ja joka Tuleva ON.
Joku teologi voisi kertoa, mitä hän ajattelee taivaasta ja miten Raamattu siitä opettaa.
Kaikkea tuota, mitä Dresden sanoo voi tietää kuuluvan tähän maailmanaikaan. Kaikkinainen järkeily esim. kyllästymisestä on haettua, ihmismielellä nähtyä. Se ei ole uskonkokemusta, se on muilta kuultua tai opittua "tietoa".
Uskon, että taivas on täynnä rauhaa ja iloa. Siellä ovat ne "jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat". Tällä kohdalla ei tarvitse enää kysellä, keitä he ovat. Historia kertoo heistä enemmän kuin yksikään meistä osaisi kertoa. - Milian Ei.Kirj.
purje kirjoitti:
vauvantuoksuista iltaa :)
Huono taktiikka.
- Milian Ei.Kirj.
että heidän elämäntyylinsä todellakin johtaa kyllästymiseen ja murheisiin jo niin pienessä ajassa. Joten en teinä liikaa neuvoisi meitä näissä ikuisuusasioissa.
>>>..että heidän elämäntyylinsä todellakin johtaa kyllästymiseen ja murheisiin jo niin pienessä ajassa.
- kristitty äiti
"No ateistithan ei tajua"
ihan hyvin, mistä on kysymys, mutta periaatteesta hän ei usko, ei ennen kuin näkee.
Kokemususkokin on hänelle vieras, kun on tottunut kuuntelemaan omaa minäänsä. Ateisti puhelee jumalista, me puhumme Kolmiyhteisestä Jumaluudesta.
Konkreettinen uskominen on lapselle selviö, mutta jotenkin tuntuu siltä, kuin ateisti olisi jäänyt jonnekin selvittämättömyyden sudenkuoppaan, josta on vaikea päästä pois. Eikö olisi aika viisasta luopua omasta luulotaudistaan, siitä, että Jumalaa ei ole? Isän syli on aina avoin ja Hän opettaa sinut tietämään, minkälainen Hänen läheisyytensä on. Samalla selviäisi epätietoisuus taivaan olemuksesta. - uudestisyntynyt kristitty
>>>..että heidän elämäntyylinsä todellakin johtaa kyllästymiseen ja murheisiin jo niin pienessä ajassa.
"Mistä sinä sen voit tietää? Monenko ateistin elämää seuraat ja kuinka tiiviisti?
Oli kyllä tyhmin väite pitkään aikaan. "
kyllä ymmärtää jumalatonta, mutta ei päinvastoin. Ja tämä on tosi. - M@k3
"Mistä sinä sen voit tietää? Monenko ateistin elämää seuraat ja kuinka tiiviisti?
kyllä ymmärtää jumalatonta, mutta ei päinvastoin. Ja tämä on tosi.Viisasta on helppo ymmärtää, paskapäätä ei.
M@k3 kirjoitti:
Viisasta on helppo ymmärtää, paskapäätä ei.
viisaan on helppo ymmärtää, paskapään ei.
- M@k3
kristitty äiti kirjoitti:
ihan hyvin, mistä on kysymys, mutta periaatteesta hän ei usko, ei ennen kuin näkee.
Kokemususkokin on hänelle vieras, kun on tottunut kuuntelemaan omaa minäänsä. Ateisti puhelee jumalista, me puhumme Kolmiyhteisestä Jumaluudesta.
Konkreettinen uskominen on lapselle selviö, mutta jotenkin tuntuu siltä, kuin ateisti olisi jäänyt jonnekin selvittämättömyyden sudenkuoppaan, josta on vaikea päästä pois. Eikö olisi aika viisasta luopua omasta luulotaudistaan, siitä, että Jumalaa ei ole? Isän syli on aina avoin ja Hän opettaa sinut tietämään, minkälainen Hänen läheisyytensä on. Samalla selviäisi epätietoisuus taivaan olemuksesta.Uskis kerää kasan kivoja asioita ja lätkäsee niihin päälle 'Jumalani' leiman.
Sitä kutsutaan itsepetokseksi. - uudestisyntynyt kristitty
M@k3 kirjoitti:
Uskis kerää kasan kivoja asioita ja lätkäsee niihin päälle 'Jumalani' leiman.
Sitä kutsutaan itsepetokseksi.1000-0, mutta niin vain ateisti jatkaa epätoivoista taistelua, ennenkuin ottaa järjen käteen ja nöyrtyy.
- ei missään
--GG--- kirjoitti:
Kuolema on sama kuin kaiken alku eli alkuräjähdys. Kummassakin on se, että niitä ennen tai jälkeen ei ole mitään. Mikä on ei mikään? Tämä on paradoksaalista ajatella, että tässä ja nyt, mutta ei alkua eikä loppua. Ennen alkuräjähdystähän ei ollut yhtikäs mitään. Vai mitä? Mikä on ei mitään? Usko ratkaisee loppujen lopuksi kaiken. Ihmisen aivot kun eivät ole luodut ajattelemaan ja järkeilemään kaikkea loppuun asti. Ennen alkuräjähdystä oli piste, joka ei yllätys yllätys ollut yhtikäs missään. Kuoleman jälkeen ei ole mitään,mutta mikä on se ei mitään? Ajattele vähän. Ei mitään on huono selitys...Kaikelle.
Missä sinä olit ennen kuin olit syntynyt?
Mitä sinä teit ennen kuin olit syntynyt?
Mitä muistoja sinulla on mielessäsi tuosta ajasta?
Aivan niin. Et ollut missään, et tehnyt yhtään mitään eikä sinulla ole mitään muistoja tuosta ajasta.
Ja tuohon samaan tilaan sinä palaat kuolemasi jälkeen. Onko tätä liian vaikea ymmärtää? - uudestisyntynyt kristitty
ei missään kirjoitti:
Aivan niin. Et ollut missään, et tehnyt yhtään mitään eikä sinulla ole mitään muistoja tuosta ajasta.
Ja tuohon samaan tilaan sinä palaat kuolemasi jälkeen. Onko tätä liian vaikea ymmärtää?olisi kuvittelua.
- Kersantti Ärjylä
Konkreettinen uskominen on lapselle selviö, mutta jotenkin tuntuu siltä, kuin ateisti olisi jäänyt jonnekin selvittämättömyyden sudenkuoppaan, josta on vaikea päästä pois. Eikö olisi aika viisasta luopua omasta luulotaudistaan, siitä, että Jumalaa ei ole? Isän syli on aina avoin ja Hän opettaa sinut tietämään, minkälainen Hänen läheisyytensä on. Samalla selviäisi epätietoisuus taivaan olemuksesta.Kerro, kristitty äiti, millainen on sinun tietoisuutesi taivaasta? Kun sanot, että se siis on ateistilla epätietoista? Itse olen vain huomannut, että niin monta "tietoa" taivaasta on, kuin on ihmistäkin ts. taivastietous on ihan sellainen, millaiseksi ihminen taivaan mielessään luo.
Mielenkiintoista on, että iäkäs lestadiolaisperheeseen syntynyt ystäväni oli nähnyt nuorena unen siitä, miten joutuu helvettiin. Uni oli vaikuttanut häneen niin voimakkaasti, että oli lähtenyt etsimään oikeasti totuutta uskontojen yläpuolelta ja löysikin sen. Samalla katosivat pelot ja ahdistus. Juttelemme näistä harva se päivä, koska hän on alkanut puhua jo siirtymisestään pois tästä elämästä.
"Konkreettinen uskominen on lapselle selviö". Lapsi ihan oikeasti uskoo ihan kaiken, mitä vanhemmat ja ympäristön aikuiset hänelle kertovat ja millaisessa ympäristössä häntä sosiaalistetaan. Sitten lapsi kasvaa ja huomaa, etteivät vanhemmat tiedäkään kaikkea ja on muitakin tapoja ajatella. - perustellusti
Kersantti Ärjylä kirjoitti:
Kerro, kristitty äiti, millainen on sinun tietoisuutesi taivaasta? Kun sanot, että se siis on ateistilla epätietoista? Itse olen vain huomannut, että niin monta "tietoa" taivaasta on, kuin on ihmistäkin ts. taivastietous on ihan sellainen, millaiseksi ihminen taivaan mielessään luo.
Mielenkiintoista on, että iäkäs lestadiolaisperheeseen syntynyt ystäväni oli nähnyt nuorena unen siitä, miten joutuu helvettiin. Uni oli vaikuttanut häneen niin voimakkaasti, että oli lähtenyt etsimään oikeasti totuutta uskontojen yläpuolelta ja löysikin sen. Samalla katosivat pelot ja ahdistus. Juttelemme näistä harva se päivä, koska hän on alkanut puhua jo siirtymisestään pois tästä elämästä.
"Konkreettinen uskominen on lapselle selviö". Lapsi ihan oikeasti uskoo ihan kaiken, mitä vanhemmat ja ympäristön aikuiset hänelle kertovat ja millaisessa ympäristössä häntä sosiaalistetaan. Sitten lapsi kasvaa ja huomaa, etteivät vanhemmat tiedäkään kaikkea ja on muitakin tapoja ajatella.olettaa, että palsta kehittyy tiedon mukana. Tieto monesti kasvaa sitä itse haettaessa.
"Sitten lapsi kasvaa ja huomaa, etteivät vanhemmat tiedäkään kaikkea ja on muitakin tapoja ajatella"
Onko lapsenmielen kehitys mielestäsi sitä, että huomataan (lapsi) että vanhemmat eivät tiedäkkään kaikkea? - Kersantti Ärjylä
taivasta voi olla jo täällä maan päällä, kun liikkuu paikoissa, joissa Vapahtajasta puhutaan.
Millaista taivaassa onkaan? siinä pohtimista. Haluaisin (jos nyt kuvitteellisesti oltaisiin "ihmisten taivaassa") vihdoinkin oppia soittamaan ja saada laulunääneni takaisin. Se on rapistunut olemattomasta käytöstä. Uutta miestä tai vaimoa ei siellä enää saada, mutta ystävien näkeminen ja rakkaitten kuolleitten tapaaminen olisi ihana asia. Tästä pidemmälle en edes ajattele, koska siihen meitä ei ihmisinä kehoiteta.
Se on ainakin varmaa, että aikakäsite ei ole sama kuin täällä maanpäällä. Siitäkin Raamattu kertoo. Vihdoinkin "peite" nostetaan silmiltämme, ja saamme nähdä Hänet joka On ja joka Tuleva ON.
Joku teologi voisi kertoa, mitä hän ajattelee taivaasta ja miten Raamattu siitä opettaa.
Kaikkea tuota, mitä Dresden sanoo voi tietää kuuluvan tähän maailmanaikaan. Kaikkinainen järkeily esim. kyllästymisestä on haettua, ihmismielellä nähtyä. Se ei ole uskonkokemusta, se on muilta kuultua tai opittua "tietoa".
Uskon, että taivas on täynnä rauhaa ja iloa. Siellä ovat ne "jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat". Tällä kohdalla ei tarvitse enää kysellä, keitä he ovat. Historia kertoo heistä enemmän kuin yksikään meistä osaisi kertoa.Huomasin tämän kommenttisi vasta kirjoitettuani kysymyksen sinulle. Kirjoitat:
"Uutta miestä tai vaimoa ei siellä enää saada". Mutta miten sellainen ihmisen tilanne, jolla ei ole ollut miestä tai vaimoa tai edes rakastettua maan päälläkään? Ja olisiko edes taivas mikään ilon ja rauhan paikka, jos joutuisi kärsimään väkivaltaisen, mielenvikaisen tai muuten elämän helvetiksi tehneen kumppanin seurasta (vaikkakin uskovaisen) vielä siis...ikuisuuden vain sen takia että erehtyi ottamaan sellaisen puolison vastoin parempaa tietoa?
Tuo on myöskin mielenkiintoista, kun sanot ettei ihmistä kehoteta ajattelemaan taivasta, ja samalla kehotat kääntymään jonkun teologin puoleen. Onko tämä käsitettävä niin, että on kuitenkin tiettyjä ihmisiä, joilla on lupa ajatella ja pohtia näitä asioita, kun toisilla sitä ei ole? Kyllä minua kiinnostaa ihmisenä tietää, millaisessa paikassa ikuisuus ajatelleen vietettävän. Tuntuu myös oudolta, että Jumala olisi antanut meille aivot, ja sitten kieltänyt käyttämästä niitä. - --GG---
ei missään kirjoitti:
Ja tuohon samaan tilaan sinä palaat kuolemasi jälkeen. Onko tätä liian vaikea ymmärtää?Onhan minut laitettu alulle kahden ihmisen toimesta. Siitä sitten synnyin. En minä ole tyhjästä syntynyt. Että miten voi tietää ajasya ennenkuin on? hmm
- Milian Ei.Kirj.
kyllä ymmärtää jumalatonta, mutta ei päinvastoin. Ja tämä on tosi...osuin nappiin siis.
Olisit mieluummin jättänyt vastaamatta. Paljastit vain millainen todellisuudessa olet.
Minä väittäisin, että reaalimaailmassa elävä ihminen ymmärtää fantasiamaailmansa liian todelliseksi kuvittelevan uskovaisen psykoottiseksi, ja siksi ei ehkä ymmäräkään kaikkea hihhulointia, mitä ko. hemmo touhottaa.
Mutta se hemmo, jolta on todellisuuden narut hukassa, ei ymmärrä ketään muualla kuin fantasiamaailmassaan ja siitä se suurin ero;
Sinä kuvittelet ateistit pahoiksi, jotta sinun olisi mukavempaa uskoa. - Kössönöm
Konkreettinen uskominen on lapselle selviö, mutta jotenkin tuntuu siltä, kuin ateisti olisi jäänyt jonnekin selvittämättömyyden sudenkuoppaan, josta on vaikea päästä pois. Eikö olisi aika viisasta luopua omasta luulotaudistaan, siitä, että Jumalaa ei ole? Isän syli on aina avoin ja Hän opettaa sinut tietämään, minkälainen Hänen läheisyytensä on. Samalla selviäisi epätietoisuus taivaan olemuksesta.""Konkreettinen uskominen on lapselle selviö, mutta jotenkin tuntuu siltä, kuin ateisti olisi jäänyt jonnekin selvittämättömyyden sudenkuoppaan, josta on vaikea päästä pois.""
Mitä tuo on tarkoittavinaan? Sitäkö, että lapselle saa tungettua mitä tahansa huuhaata totena? Lapsi ei sinun jumalharhaasi jaa, jos et sitä hänelle tuputa.
Kukaan ei "löydä jeesusta" omin nokkinensa. Se on vale. - Dresden
että sinulla menee sillä tavalla, että ikuisuus olisi sinulle helvetti.
Ikuisuus olisi minulle helvetti, mutta se ei riipu siitä miten minulla menee tällä hetkellä, meni aikaisemmin, tulee menemään tulevaisuudessa. Jos olisit ymmärtänyt lukemasi olisit tajunnut, että ikuisuus on helvetti vaikka olisi kuinka hauskaa, koska se hauska loppuu varmasti jossakin vaiheessa.
Dresden kirjoitti:
Ikuisuus olisi minulle helvetti, mutta se ei riipu siitä miten minulla menee tällä hetkellä, meni aikaisemmin, tulee menemään tulevaisuudessa. Jos olisit ymmärtänyt lukemasi olisit tajunnut, että ikuisuus on helvetti vaikka olisi kuinka hauskaa, koska se hauska loppuu varmasti jossakin vaiheessa.
oikeaa hauskaa vaan tekohauskaa.
- Kersantti Ärjylä
perustellusti kirjoitti:
olettaa, että palsta kehittyy tiedon mukana. Tieto monesti kasvaa sitä itse haettaessa.
"Sitten lapsi kasvaa ja huomaa, etteivät vanhemmat tiedäkään kaikkea ja on muitakin tapoja ajatella"
Onko lapsenmielen kehitys mielestäsi sitä, että huomataan (lapsi) että vanhemmat eivät tiedäkkään kaikkea?Luepa kehityspsykologiaa. Jotkut lapset vartuttuaan huomaavat jopa sen, että vanhemmat ovat valehdelleet koko ajan. Se on joillekin kova paikka. Juuri tuo lestadiolaisystäväni oli aikaisemmin katkera, mutta nyt jo naureskelee vanhempiensa lestadiolaisesta uskontulkinnasta.
Herkullisimmasta päästä lienee seuraava juttu:
Lestadiolaisethan Lars Levin esimerkin mukaan eivät hyväksy alkoholia. Kuitenkin raamatussa kehotetaan juomaan viiniä ja Jeesuskin muutti veden viiniksi. Viini oli arkipäiväinen juoma antiikin aikana kaikkialla missä viinirypäle on kasvanut.
Tämä on selitetty ystäväni lestadiolaisperheessä niin, että viini ei oikeastaan ollut viiniä vaan rypälemehua. Sitten kun järki kasvoi ja tuli valaistus siitä, ettei rypälemehu säily kuumassa ilmanalassa eikä muutenkaan ilman tyhjiötä niin oli pakko hyväksyä se tosiaasia, että vanhemmat ovat sumeilematta huijanneet. Viiniasia johti toiseen epäilyyn, kun ei annettu selitystä siitä, miksi raamatussa sanotaan näin, ja kuitenkin se muka tarkoittaa jotain aivan eri asiaa.
Tuo viiniselitys ei mene ihan läpi esimerkiksi katolisissa maissa. Kun oikein ajattelee kaikkia yhtäläisyyksiä uskontojen välillä, niin lestadiolaisuus näyttää olevan itse asiassa lähempänä islamia, kuin kristinuskoa. - d3efwevgwv
purje kirjoitti:
olen saanut vähän jo maistaa, nähdä ja kokea, ikuisen elämän hyvyyttä. Ajattelin joskus minäkin, että ikuinen elämä on tosi tylsää. Mutta jos me ihmiset tietäisimme sen kaiken ihanan, mitä meitä varten on varattu taivaan kodissa, niin ei me kestettäisi enää elää täällä nuhruisella maapallolla, vaan me haluttaisiin heti perille. On parempi, että saa maistaa hieman taivaallista, niin jalat pysyy paremmin maankamaralla ja siinä työssä, missä pitääkin.
Ja pahasti, sorge, pieni tomuhiukkanen parka
Mutta tomppeli sielunveljiä ja siskoja riittää, kirkoissa ja moskeijoissakin - Dresden
oikeaa hauskaa vaan tekohauskaa.
"Sitten se ei ole oikeaa hauskaa vaan tekohauskaa."
Niin ja jumala ei ole oikea jumala vaan tekojumala, taivas on tekotaivas ja helvetti on tekohelvetti. Alat olla oikeilla jäljillä.
ja saan 13 oikein joka kerta.
naimisissa keeley hazelin kanssa, eikä se vilkaisekaan muita miehiä ja pitää peliharrastuksestani.
- Kuulostaa hauskalta
Kun olet tehnyt sitä ensimmäisen 14 miljardia vuotta (maailmankaikkeuden ikä) niin mitä sitten? Siirryt lottoon? Kai tiedät että ikuisuudessa tulet tekemään asioita ikuisuuden. Se vie hohdon niiden tekemisestä.
"miten aiot viettää ikuisuutesi?"
Iloiten ja rakastaen :)
"Tuleeko Jeesuksen seurasta tappelu?"
En usko.- itse.
Jeesuksen seuraan? Jos pyrit, niin oletko miettinyt, mitä hänelle haluaisit sanoa?
itse. kirjoitti:
Jeesuksen seuraan? Jos pyrit, niin oletko miettinyt, mitä hänelle haluaisit sanoa?
"Jeesuksen seuraan?"
Jos sopiva tilaisuus tulee, kyllä. En kuitenkaan aio änkeä, vaan odotan mielelläni omaa vuoroa :)
"mitä hänelle haluaisit sanoa?"
Kiitos :) - Jeesus kirjoitetaan isolla
"Jeesuksen seuraan?"
Jos sopiva tilaisuus tulee, kyllä. En kuitenkaan aio änkeä, vaan odotan mielelläni omaa vuoroa :)
Kiitos :)Uskotko Aatamiin ja Eevaan?
Jeesus kirjoitetaan isolla kirjoitti:
Uskotko Aatamiin ja Eevaan?
Kaikesta mitä on tehnyt, erityisesti rakkaudesta.
Tietenkin suuri osa kiitoksesta kuuluu Jumalalle, joka Jeesuksen lähetti.
"Uskotko Aatamiin ja Eevaan?"
Uskon, sen mitä Raamattu sanoo Aatamista ja Eevasta. - Hmm hmm
Kaikesta mitä on tehnyt, erityisesti rakkaudesta.
Tietenkin suuri osa kiitoksesta kuuluu Jumalalle, joka Jeesuksen lähetti.
"Uskotko Aatamiin ja Eevaan?"
Uskon, sen mitä Raamattu sanoo Aatamista ja Eevasta.Jos Aatami ja Eeva olivat koko ihmiskunnan esivanhemmat niin alkuaikoina tapahtui todella paljon sukurutsausta. Lapset äitinsä kanssa, isä tyttäriensä kanssa, sisarukset keskenään, isovanhemmat ja lapsenlapset, hyi hyi...
Hmm hmm kirjoitti:
Jos Aatami ja Eeva olivat koko ihmiskunnan esivanhemmat niin alkuaikoina tapahtui todella paljon sukurutsausta. Lapset äitinsä kanssa, isä tyttäriensä kanssa, sisarukset keskenään, isovanhemmat ja lapsenlapset, hyi hyi...
"Jos Aatami ja Eeva olivat koko ihmiskunnan esivanhemmat niin alkuaikoina tapahtui todella paljon sukurutsausta. Lapset äitinsä kanssa, isä tyttäriensä kanssa, sisarukset keskenään, isovanhemmat ja lapsenlapset, hyi hyi..."
Tai ainoastaan sisarusten välillä, tai sitten Jumala loi myös muita lisäksi, joita ei kuitenkaan mainita Raamatussa. - Dresden
"Jos Aatami ja Eeva olivat koko ihmiskunnan esivanhemmat niin alkuaikoina tapahtui todella paljon sukurutsausta. Lapset äitinsä kanssa, isä tyttäriensä kanssa, sisarukset keskenään, isovanhemmat ja lapsenlapset, hyi hyi..."
Tai ainoastaan sisarusten välillä, tai sitten Jumala loi myös muita lisäksi, joita ei kuitenkaan mainita Raamatussa."Tai ainoastaan sisarusten välillä, tai sitten Jumala loi myös muita lisäksi, joita ei kuitenkaan mainita Raamatussa."
Raamattu siis sanoo, että sukurutsaus sisarusten välillä on ok tai sitten on vain välinpitämätön asian suhteen. Eikö tuollainen asia olisi kuitenkin melko tärkeä mainita, että ihmisille ei tule väärinkäsityksiä? - jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Dresden kirjoitti:
"Tai ainoastaan sisarusten välillä, tai sitten Jumala loi myös muita lisäksi, joita ei kuitenkaan mainita Raamatussa."
Raamattu siis sanoo, että sukurutsaus sisarusten välillä on ok tai sitten on vain välinpitämätön asian suhteen. Eikö tuollainen asia olisi kuitenkin melko tärkeä mainita, että ihmisille ei tule väärinkäsityksiä?Oudompaa on se, miten yksinkertaiseksi ateisti voi heittäytyä.
"Raamattu siis sanoo, että sukurutsaus sisarusten välillä on ok"
Niinkö sanoin?
Voisithan sinä itsekkin lukea mitä Raamattu sanoo, mutta tuosta päätellen se olisi varmaan aika turhaa.
"...tai sitten on vain välinpitämätön asian suhteen."
Ei ole. Raamatussa kerrotaan, ettei se ole ok.
"Eikö tuollainen asia olisi kuitenkin melko tärkeä mainita, että ihmisille ei tule väärinkäsityksiä?"
Eikö olisi järkevämpää ensin lukea itse koko Raamattu, ennen kuin alkaa alkulauseiden perusteella vetämään johtopäätöksiä? - luulisit
"Jeesuksen seuraan?"
Kiitos :)että Jeesus kiitokseesi vastaisi?
- Dresden
Oudompaa on se, miten yksinkertaiseksi ateisti voi heittäytyä.
Niinkö sanoin?
Voisithan sinä itsekkin lukea mitä Raamattu sanoo, mutta tuosta päätellen se olisi varmaan aika turhaa.
"Eikö tuollainen asia olisi kuitenkin melko tärkeä mainita, että ihmisille ei tule väärinkäsityksiä?"
Eikö olisi järkevämpää ensin lukea itse koko Raamattu, ennen kuin alkaa alkulauseiden perusteella vetämään johtopäätöksiä?Hyvä, että sinä olet perillä tuosta kirjasta. Moni uskonveljesi ei nimittäin ole.
"Eikö olisi järkevämpää ensin lukea itse koko Raamattu"
Olisi tietenkin ja olen siitä osan lukenutkin, joten kyllä minä tiesin miten raamattu tuohon suhtautuu.
"ennen kuin alkaa alkulauseiden perusteella vetämään johtopäätöksiä?"
Eikö alusta voi päätellä mitä tulemanpitää? ;) - Milian Ei.Kirj.
Oudompaa on se, miten yksinkertaiseksi ateisti voi heittäytyä.
Niinkö sanoin?
Eikö olisi järkevämpää ensin lukea itse koko Raamattu, ennen kuin alkaa alkulauseiden perusteella vetämään johtopäätöksiä?Täällä alka tarinointi menemään taas siihen suuntaan, että huvitan itseäni ylimielisesti poikkemalla väliin ja vastaamalla sinulle tavalla, jota et joko tajua tai halua tajuta:
>>>Voisithan sinä itsekkin lukea mitä Raamattu sanoo, mutta tuosta päätellen se olisi varmaan aika turhaa. >Ei ole. Raamatussa kerrotaan, ettei se ole ok. >..kuin alkaa alkulauseiden perusteella vetämään johtopäätöksiä? - kahden pisteen kyssäri
luulisit kirjoitti:
että Jeesus kiitokseesi vastaisi?
JOS, Jeesus sanoisi; ole hyvä. Kuinka toimisit?
- yhden pisteen kyssäri
kahden pisteen kyssäri kirjoitti:
Käsitelläänkö kosmetologikoulussa höytysuhdetta keskimääräisesti värjättävien kulmakarvojen suhteen?
kahden pisteen kyssäri kirjoitti:
"...että Jeesus kiitokseesi vastaisi?"
Ehkä Jeesus vastaisi: ole hyvä.
"JOS, Jeesus sanoisi; ole hyvä. Kuinka toimisit?"
Hymyilisin.
Ja tietenkin yrittäisin olla hyvä. - kontekstikokelas
"...että Jeesus kiitokseesi vastaisi?"
Ehkä Jeesus vastaisi: ole hyvä.
"JOS, Jeesus sanoisi; ole hyvä. Kuinka toimisit?"
Hymyilisin.
Ja tietenkin yrittäisin olla hyvä.Jeesus olisi luultavasti tyytyväinen :)
kontekstikokelas kirjoitti:
Jeesus olisi luultavasti tyytyväinen :)
"hienosti klikattu"
Kiitos :)
Olen aina pyrkinyt huippu klikkauksiin. :) - joskus.
"hienosti klikattu"
Kiitos :)
Olen aina pyrkinyt huippu klikkauksiin. :)tyytyä (pyrkiä) vähempään.
Pettymys ei (mahdollisesti) olisi niin suuri :p
- syntinen immeinen
Uskonlahkoista ja sodista viis,vain Raamattu on tie totuus ja elämä.Puhdas sanan maito.
Eipä myö tiijetä tarkkaa mitä siel sitte tehhään.
Ihana asia et Jumala on myös YLLÄTYSTEN tekijä,musta on ihan yllättyä iloisesti ainaki.
Musta on ainaki eroperheen lapsena ihana tietää et siel odottaa ISÄN syli ja KOTI,jonne mä oon tämmösenä ittenäni tervetullu.Se on ihan uskomattoman ihana "näky" mun sisällä.Ja kaikki mun kyyneleet pyyhitään siel.Ja siel ei oo minkäänlaista pimeyttä eikä pahaa.
Nii ei sitä tiijä mitä kaikkee ihanaa siel on,Jumalahan on luonut meidätkin niin erillaisiks persooniks et täytyy hänenki ittensä olla "ERIKOINEN",joten siel voi olla vaik mitä ihanaa.- jumala-isä
yllättää niinkin, että päättää laittaa sut helvetin puolelle, kun oot erehtynyt sen mielestä väärään seurakuntaan.
Ei ole kato vielä tuomioita julistettu.
- R.A.F.
Helvetissäkin on kuulemma kentät ja mailat viimeisen päälle, mutta ei yhtään palloa!
Se onkin kai himogolffareille pahin mahdollinen rangaistus mitä kuvitella voi :) - Kössönöm
ei satuihin uskokaan. Vastaan kuitenkin.
Minun taivaassani olisi meri, soutupaatti, kallioita, sienimetsiä, metsämansikoita, mustikoita, saksofonimusiikkia, bluesia, viuluvirtuooseja, runokirjoja, muutakin kirjallisuutta, ja erittäin mielenkiintoisia keskustelijoita.
Voisimme vaikka Valtaojan, Donnerin ja Anderssonin kanssa keskustella taivaan olemuksesta.- Kersantti Ärjylä
Jos joutuisinkin kaikista ennakko-oletuksista poiketen taivaaseen, niin ehkä tulisin treffaamaan Kössönöm sinua jossain vaiheessa. Tuo soutupaatti ja saksofoninsoitto kuulostaa niin mukavalta. Anderssonin kanssa olen myös halunnut keskustella.
- Kössönöm
Jos joutuisinkin kaikista ennakko-oletuksista poiketen taivaaseen, niin ehkä tulisin treffaamaan Kössönöm sinua jossain vaiheessa. Tuo soutupaatti ja saksofoninsoitto kuulostaa niin mukavalta. Anderssonin kanssa olen myös halunnut keskustella.
tähän kuvitteelliseen taivaspaikkaani.
Siellä olisi sitten vaan kivoja ihmisiä, ei ainuttakaan minun sukulaistani mäkättämässä, kun paistaisin nuotiolla kalaa, naukkailisin napsuja ja keskustelisin älykkäiden ihmisten kanssa.
Tietysti saattaa olla, että nämä älykkäät tyypit eivät omaan taivaskolkkaansa minua kelpuuttaisi, mutta kyllä se ikuisuus siellä laineiden liplatusta kuunnellen yksinkin menisi.
- .....
ikuisuus on niin pitkä, että kaikki asiat tapahtuvat ja ääretön kertaa. silloin mikään ei ole enää mitään, vaan kaikki on entisen toistoa. elämästä tekee elämisen arvoisen juuri se, että se on niin lyhyt, jolloin pienetkin asiat tuntuvat kovin merkityksellisiltä ja suurilta, kun samat asiat ikuisuutta vasten olisivat ei-mitään.
- kristitty äiti
tämä, että elämä on niin lyhyt täällä maailmassa eläessamme. Pahimmillaan meitä uhkaavat sairaudet, luonnonkatastrofit, päihteitä käyttävät perheenjäsenemme, kurittomat lapset, huolestuneet opettajat, sota, sota ja sota.
Kun tuo kaikki, tai vaikka vain osakin noista mainituista, osuu omalle kohdallemme, aika täällä maankin päällä voi olla kiduttavan pitkä. Kärsimystä riittää jokaiselle. Näissä tilanteissa ovat aivan samoilla viivoilla niin atet kuin krisselit. Kaikki joudumme tuomiolle, että oikeudenmukainen Jumala saa kunnian, joka Hänelle kuuluu.
- Elwen
taivaassa on nimittäin aina ilo ylimmillään, soittelee siellä sitten harppua tai kokeilee venytyspenkkiä. Taivaassa ei pysty tuntemaan kärsimystä.
Uskikset voivat tapella huoletta, ylösnousemusruumiit säilyvät elossa vaikka niistä jyrsittäisiin isoja paloja pois.
Ikuisuuden saavuttaminen kyllä voi olla ongelmallista, sehän saattaa taivaassakin olla kuin jokin raja-arvo jota lähestytään, mutta jonne ei päästä perille.- Dresden
"Ikuisuuden saavuttaminen kyllä voi olla ongelmallista, sehän saattaa taivaassakin olla kuin jokin raja-arvo jota lähestytään, mutta jonne ei päästä perille."
Ainakaan Chuck Norrisille ikuisuus ei ole ongelma. Chuck on nimittäin laskenut äärettömään... kahdesti. :)
juodaan olutta paljon, koska siitä ei tule krapulaa.
- firerose
No tuota,se on selvää et musiikkia pitäsi taivaassa olla (ei virsiä)..muten lähtisin heti alakertaan enkä takasin tulis.
Ja kaikki rakkaat tietty saisi olla siellä kanssa,jotta niitä saisi nähdä päivittäin ja halia ja paijata mennen tullen.
Sitten ois kauheen kiva ,jos teitäkin siellä näkisi ja voitasiin jatkaa juttelua. Jeesuksesta mie sen verran,että tuskin mä sen vieressä kauaa jaksasin istua.
Mutta ehkäpä siellä sitten näkisi mitä olisi tarjolla... - Capitän
Juttuhan on niin, että jos me kaiken tietäisimme ennakkoon, ei mitään kiistoja ja uskonsotia olis. MUTTA: eipä olis silloin uskontojakaan. Ja miksi sinä meiltä kysyt asiaa. Yhtä uunoja tässä ollaan, vaikka maksetaankin kirkonveroa. Tuu porukkaan, aletaan etsimään vastauksia. Pääset joukkueenjohtajaksi!
- Kersantti Ärjylä
Minä olen tottunut kysymään, jos en jotain tiedä. Mutta kun uskovaiset kerran ovat asiantuntijoita näissä taivasasioissa, niin yritän sen takia selvittää tämänkin puolen. Mitä ihmiset odottavat omalta taivaaltaan?
Sanot aika hyvin: "jos TIETÄISIMME kaiken ennakkoon, ei(...)eipä olis silloin uskontojakaan. Eli tuohan tarkoittaa siis sitä, että tieto on uskonnon tuho.
Etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan. Kessu on itse sitä mieltä, että totuus löytyy uskontojen yläpuolelta. Kiitos kovasti kutsusta! :) - Capitän
Minä olen tottunut kysymään, jos en jotain tiedä. Mutta kun uskovaiset kerran ovat asiantuntijoita näissä taivasasioissa, niin yritän sen takia selvittää tämänkin puolen. Mitä ihmiset odottavat omalta taivaaltaan?
Sanot aika hyvin: "jos TIETÄISIMME kaiken ennakkoon, ei(...)eipä olis silloin uskontojakaan. Eli tuohan tarkoittaa siis sitä, että tieto on uskonnon tuho.
Etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan. Kessu on itse sitä mieltä, että totuus löytyy uskontojen yläpuolelta. Kiitos kovasti kutsusta! :)....että tieto on uskonnon tuho...
Voisi kai sen noinkin sanoa. Sitä tietoa vain ei ole vielä 2008 v mennessä löytynyt, että Jeesus olisi palturia puhunut. Muotoilen asian hieman toisin: Usko ja Tieto ovat toistensa vastakohtia, eivät toisiaan poissulkevia.
Usko; ei sillä ole mitään tekemistä tiedon kanssa. Tieto on sitä ,mitä tiedemiehet ja media tuottaa. Usko on ihmisen sisimmässä ja loppujen lopuksi vain siellä!
( Vanhoja ikälisiä et muuten siten saa palkkaasi! Tää on toinen savotta.)
- Atte Ateisti
Onko Taivaassa internet-yhteyttä?
ja suomi24-keskustelu, mutta ilman ateismi-palstaa.
- puusilima_
islam palsta? vai viekö senkin sensuuri?
puusilima_ kirjoitti:
islam palsta? vai viekö senkin sensuuri?
siellä on.
- Atte Ateisti
Tätä epäilinkin. Ateismi-palstalle ei ole vielä kukaan kirjoittanut Taivaasta.
Ovat kehvelit laittaneet sivustolle eston...
- puusilima_
ne vaseliinihäät menossa mitkä kestää ikuisuuden. helvetissä on samat pippalot ilman vaseliinia.
huh.. onneksi en ole uskis ja minut kadotetaan ja en joudu kumpaankaan noista. - sivusta seuraaja
Viettää nyt ikuisuus jossain. Melko piinaavaa vissiin jo muutamassa sadassa vuodessa. Lisäksi joku ajatuspoliisi valvoo sinua siellä ja epäilemättä kenkääkin paratiisista voit saada. Näinhän mukamas ainakin yhdelle enkelille kävi. Juuri niin sille vanhalle vihtahousulle.
Minä en halua elää ikuisesti, en edes henkenä.- Meikku-matelija
varsinkin, jos joutuisi viihtymään olosuhteissa, jotka ovat jonkun muun mielestä tosi hienoja.
Perinteisissä helvettikuvauksissa korostetaan stressittömyyttä, turvallisuutta ja joutenoloa taivaan hyvänä. Se kertoo, että käsityksen taivaan olotilasta ovat luoneet ihmiset, jotka ovat eläneet oman henkisen ja fyysisen sietokykynsä ylittävissä olosuhteissa ilman keinoja ratkaista vaikea tilanne. Sen kaltaisessa olotilassa eläviin ajatus taivaasta myös vetoaa. - Kersantti Ärjylä
Meikku-matelija kirjoitti:
varsinkin, jos joutuisi viihtymään olosuhteissa, jotka ovat jonkun muun mielestä tosi hienoja.
Perinteisissä helvettikuvauksissa korostetaan stressittömyyttä, turvallisuutta ja joutenoloa taivaan hyvänä. Se kertoo, että käsityksen taivaan olotilasta ovat luoneet ihmiset, jotka ovat eläneet oman henkisen ja fyysisen sietokykynsä ylittävissä olosuhteissa ilman keinoja ratkaista vaikea tilanne. Sen kaltaisessa olotilassa eläviin ajatus taivaasta myös vetoaa....on ehkä sitten taivaassa? Väsynyt ja uupunut kaipaa lepoa, köyhä haaveilee saavansa jatkuvia veikkausvoittoja (vaikkei kai taivaassa fyffendaalia kai tarvi?)Yksinäinen kaipaa Jeesuksesta kuuntelijaa..jne... Mutta ikuisuus... ARgghHHH!
- Meikku-matelija
...on ehkä sitten taivaassa? Väsynyt ja uupunut kaipaa lepoa, köyhä haaveilee saavansa jatkuvia veikkausvoittoja (vaikkei kai taivaassa fyffendaalia kai tarvi?)Yksinäinen kaipaa Jeesuksesta kuuntelijaa..jne... Mutta ikuisuus... ARgghHHH!
mäkin tarvitsisin vähän isomman verstashuoneen ja hienoja laitteita, mutta vähemmälläkin pärjää, kunhan käyttää mielikuvitusta. Pitää niitä vastuksia ja epäkohtia olla kiusana edes vähän, muutenhan sitä rappeutuu henkisesti.
- puusilima_
joun viinaa, tappelen ja riehun ja maalaan jumalasta pilakuvia.
- Jansku H
Sua siis kiinnostaa miten aiomme viettää ikuisuuden?
Kuule, on olemassa ihmisiä aika paljonkin eri puolilla maailmaa, jotka ovat "saaneet käydä" taivaassa. Ja olen lukenut erään kirjan, Mary Baxter niminen nainen, jolle näytettiin myös helvettikin taivaan lisäksi...
Näille kaikille ihmisille näytetty "taivas" näyttää olleen varsin samankaltainen. Joten jos niihin on uskomista ja kyllä tietty raamattukin antaa tukensa näille kokemuksille, niin taivas on:
- paikka, jossa on kaikilla omat asunnot
- paikka, jossa tavataan ystäviä, harrastetaan kaikkea mahdollista
- syödään, iloitaan ja eletään siinä yhteydessä mihin Jumala alunalkaen ihmisen loi.
- eli ihmisistä tulee täydellisiä alkuperäissuunnitelman mukaisia yksilöitä, omine täydellisine persoonallisuuksineen.
- siellä kuulemma kaikki väritkin ovat paljon "herkullisemman" ja värikkäämmän värisiä kuin täällä.
- se mikä taivaasta puuttuu on kaikki jumalattomuus, synti: sehän viettää ikuisuuttaan helvetissä
- ei oo riitaa, kaunaa, katkeruutta, vihaa, murhaa, varasta, himoja (=täyttymätön halu)
Eli ei "elämä" niinkään muutu, kaikki muuttuu vaan alkuperäiseen muotoon...
Te ette kestä ikuisuutta? No ainakin olis aikaa tehdä kaikkee kunnollista eikä olis koskaan kiire!- Kersantti Ärjylä
Jos sinä syöt taivaassa, niin siellähän on sitten ilmeisesti ihan fyysiset tarpeet muutenkin. Eli harrastatko seksiä taivaassa myös? Vai onko se tabu myös taivaassa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 302785
- 951606
- 1211404
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa371214- 751160
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo251034- 53962
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270951MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil216909Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall110856