Ihmishahmo Marsissa!

Nasa uutisoi!

IL uutisoi Nasan luotainkuvasta, jossa ihmishahmo istuu kivellä, ehkä jonkinlainen suojapuku päällä!

20

5158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaaleppi

      Ei ole ensimmmäinen kerta, kun Marsin kuvat harhauttavat katselijoita. Aikoinaan hämmästeltiin
      Cydonia tasangolla olevaa valtavaa ihmiskasvomuodostelmaa. Uskottiin sen olevan jonkilainen jättiläispatsas, runsaat kolmekilometria
      läpimitaltaan. Myöhemmin, kun kohteesta saatiin tarkempia kuvia paljastui kasvokuva vain epämääräiseksi kalliomuodostelmaksi, jonka luonnonvoimat olivat muodostaneet.
      Ihminen pyrkii löytämään epäselvistä kuvista itselleen tuttuja muotoja. Näin lienee nytkin.

    • hellallettas

      Jos jollain planeetalla on elämää, niin tottahan sen on pakko olla ihmisen näköistä!

      On se kumma miten ihmiset on valmiita uskomaan mihin tahansa hölynpölyyn, mutta järjenkäyttöön ei.

    • 2 hahmoa

      Suurempi hahmo istuu kivellä ja viittoo alempana, osittain kiven takana olevalle pienemmälle hahmolle (lapsi, pentu?).

      http://www.humanonmars.com/

      • ja luolat?

        Minäkin huomasin sen pienemmän hahmon. Ainakin maan biologia on opettanut, että samankaltaisissa olosuhteissa syntyy samankaltaisia biologisia muotoja eliöille. Esim. kalat ovat hyvä esimerkki. Tietty määrä raajoja ja näkökoneistoja on myös todennäköisempi.
        Marsin tutkimus on myös huomannut luolajärjestelmiä marsin pinnan alla. Olisiko se niin uskomatonta, että elämä olisi suojassa pinnan alla...Onhan ilmeistä, että planeetan pinnalla on joskus virrannut vesi. Maapallollakin elämää löytyy satojen metrien syvyydestä.


      • Mitenkähänköhän

        Istujalla näyttäisi olevan aivan selvästikin tissit. Kupeen ääriviivat sen paljatavat. Tämä antaakin aiheen palata aiheeseen UFO sieppaustarinoihin. Niissähän monet sieppauksen uhrit kertovat olleensa sukupuolisessa kanssakäymisessä kaappajien kanssa.
        Kuinka hemmetissä fysiologia sitten passaa keskenään? Ajattelin. Jo sulkeutunut asujaimisto hakisi uusia geenejä vahvistaakseen perimäänsä. Ihmisrotu saattaa ollakin paljon oletettua vanhempi. Korkeakulttuureja on syntynyt ennenkin. Kukaties tämnkin tyttelin esivanhemmat ovat lähtöisin maasta. Ammoisina aikoina ihminen on lähtenyt tavoittelemaan tähtiä.
        Mutta miksi he olisivat lähteneet aikoinaan maasta, sinivihreältä kauniilta planeetalta jonnekin karuun marsiin?
        oikea vastaus on mielestäni : joko uteliaisuus, uusen maailman löytäminen tai sitten, valitettavasti, ei mikään syy. Perusteluja ei vain löydy.
        Tai ehkä sittenkin. Olisiko nämä herttileijat olleet todistamassa jotakin tulevaa suurta luonnonkatastrofia? Paenneet sitä, lähteneet evakkoon.


      • kts alkup.kuva
        ja luolat? kirjoitti:

        Minäkin huomasin sen pienemmän hahmon. Ainakin maan biologia on opettanut, että samankaltaisissa olosuhteissa syntyy samankaltaisia biologisia muotoja eliöille. Esim. kalat ovat hyvä esimerkki. Tietty määrä raajoja ja näkökoneistoja on myös todennäköisempi.
        Marsin tutkimus on myös huomannut luolajärjestelmiä marsin pinnan alla. Olisiko se niin uskomatonta, että elämä olisi suojassa pinnan alla...Onhan ilmeistä, että planeetan pinnalla on joskus virrannut vesi. Maapallollakin elämää löytyy satojen metrien syvyydestä.

        Kahden luolan suuaukot näkyvät alkuperäisessä nasan kuvassa hieman hahmoista oikealla. Kohdassa on hiekkavajoama ja kaksi kivipaasilla kehystettyä luolan suuaukkoa. Mikä selittää hiekan puuttumisen aukkojen kohdalta? Luulisi hiekan tukkineen myös tuon kuopan jossa aukot ovat.


      • ja luolat!
        kts alkup.kuva kirjoitti:

        Kahden luolan suuaukot näkyvät alkuperäisessä nasan kuvassa hieman hahmoista oikealla. Kohdassa on hiekkavajoama ja kaksi kivipaasilla kehystettyä luolan suuaukkoa. Mikä selittää hiekan puuttumisen aukkojen kohdalta? Luulisi hiekan tukkineen myös tuon kuopan jossa aukot ovat.

        Jahas, meneepäs mielenkiintoiseksi. Odottelin uusinta Tähdet ja avaruus lehteä, ajatellen siellä olevan edes luolista...Taitaa kohta olla paras tilata Tekniikan maailma. Siellä kun on kohta kiintoisempia artikkeleita.


      • *päänpudistus*
        ja luolat! kirjoitti:

        Jahas, meneepäs mielenkiintoiseksi. Odottelin uusinta Tähdet ja avaruus lehteä, ajatellen siellä olevan edes luolista...Taitaa kohta olla paras tilata Tekniikan maailma. Siellä kun on kohta kiintoisempia artikkeleita.

        Ettehän te nyt ihan oikeasti usko tuollaisiin horinoihin, ettehän? Kertokaa että vitsailette vaan, hei?


      • Höpö.
        *päänpudistus* kirjoitti:

        Ettehän te nyt ihan oikeasti usko tuollaisiin horinoihin, ettehän? Kertokaa että vitsailette vaan, hei?

        ..siellä istuksivat Pater Noster poikansa Jesus marsilaisen kanssa.


      • were
        Mitenkähänköhän kirjoitti:

        Istujalla näyttäisi olevan aivan selvästikin tissit. Kupeen ääriviivat sen paljatavat. Tämä antaakin aiheen palata aiheeseen UFO sieppaustarinoihin. Niissähän monet sieppauksen uhrit kertovat olleensa sukupuolisessa kanssakäymisessä kaappajien kanssa.
        Kuinka hemmetissä fysiologia sitten passaa keskenään? Ajattelin. Jo sulkeutunut asujaimisto hakisi uusia geenejä vahvistaakseen perimäänsä. Ihmisrotu saattaa ollakin paljon oletettua vanhempi. Korkeakulttuureja on syntynyt ennenkin. Kukaties tämnkin tyttelin esivanhemmat ovat lähtöisin maasta. Ammoisina aikoina ihminen on lähtenyt tavoittelemaan tähtiä.
        Mutta miksi he olisivat lähteneet aikoinaan maasta, sinivihreältä kauniilta planeetalta jonnekin karuun marsiin?
        oikea vastaus on mielestäni : joko uteliaisuus, uusen maailman löytäminen tai sitten, valitettavasti, ei mikään syy. Perusteluja ei vain löydy.
        Tai ehkä sittenkin. Olisiko nämä herttileijat olleet todistamassa jotakin tulevaa suurta luonnonkatastrofia? Paenneet sitä, lähteneet evakkoon.

        "Tämä antaakin aiheen palata aiheeseen UFO sieppaustarinoihin. Niissähän monet sieppauksen uhrit kertovat olleensa sukupuolisessa kanssakäymisessä kaappajien kanssa. "

        Jaaha, marsilaiset ovat siis rasikaajia vai?


      • Vistus

        Eikös kannattaisi ottaa tunnin päästä uusi kuva ja katsoa eroavaisuuksia? Siis jos eläviä olentoja niin tuskin enää samassa asennossa, ainakaan jos 'viittoo lapselle'. No, kivettymät eriasia, mutta silti. Epäilenpä että eläviä.


    • Sikäli kuin olen seurannut tätä "ihmishahmo"-uutista, niin jokin japanilainen blogisivusto otti NASAn ihan normaalin Mars-kuvan, suurensi siitä tietyn kohdan voimakkaasti, terävöitti voimakkasti sävyjä ja pani nettiin. Sieltä sen poimi englantilainen "Daily News" ja julkaisi. Heiltä jutun otti IL. Nyt juttu löytyy vähän jokaisesta julkaisusta. Times Onlinen kuvista voi verrata alkuperäistä ja suurennosta.

      http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/science/article3232035.ece

      • "full-size"...

        ...image löytyy näpäyttämällä linkin NASA tekstiä toisen kappaleen alussa.

        Alkuperäistä kuvaa PhotoShopilla zoomatessa hahmo näkyy ihan yhtä hyvin kuin Times Onlinen kuvassa.


    • NÅT

      Varjot ne siellä leikkiii.
      Aivomme tykkäävät etsiä lajitovereitaan mitä ihmeellisimmistä paikoista - Mitä Jenkkeihin tulee, niin kait ne koettaisiin uhkaksi jos siellä joitain kommareita hiippailisi salaisella Mars-matkalla...

    • "uutisoi"

      kannattaa muistaa mistä lehdestä on kyse. IL on tunnettu siitä, että se kopio otsikkonsa suoraan seiskasta, katso vaikka torstain ja perjantain lööppejä.
      voit toki jatkaa keskustelua ko lehden foorumissa, jossa rasismifoobikot sensuroivat kaiken ruotsinkieleen kohdistuvat, tai USAta ja Israelia puolustavat ketjut. Aihe olisi juuri sopivan harmiton sinne.

    • anteeksi vaan

      Pitkän avaruusmatkan jälkeen oli pakko istahtaa kivelle lepäämään, enkä ehtinyt ajoissa pois kuvasta kun luotain lähestyi.. Hirveän kalabaliikin aiheutin..

    • mulle.....

      Myös Australiasta löytyy alkuperäisasukasta muistuttava noin jopa pari kilometriä hahmo. Onhan sieltä löydetty marsista vaikka mitä. Vesijohtoputkia ja pääkallo jne. Järkikin sen sanoo jotta siellä on ainaskin ollut elämä. Voi olla vieläkin meinaan kuvista näkyy myös metsiä.

    • Kyllä tuo hahmo voi olla myös kivimuodostelma. Kun miljoonia kivipylväitä tulee geologisissa muutoksissa, jokin saattaa tulla ihmisen näköiseksikin. Jos muodostelmasta saatisiin kuva toisesta suunnasta, se varmaankin olisi toisennäköinen.

      Tuollainen ihmisenkaltainen olento ei eläisi Marsin olosuhteissa. Pitäisi olla avaruuspuku, ja sitä siinä ei näy. Tai sitten pitäisi olla aika omalaatuinen elämänmuoto, onko sellainen mahdollinen? Patsaan tai pyramidin tms löytyminen olisi parempi todiste.

    • ----------

      Se on selkeästi vain optinen harha.

    • saattaa olla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe