Teosofit menkööt omalle

palstalleen

Tämä on muutenkin hyvin sekava palsta, turhaa se, että teosofitkin sotkeutuvat palstaan ja yrittävät opettaa tempauksesta ja seurakunnasta ja muusta.

Teosofit menkööt omalle palstalleen.

30

660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.Korinttolaiskirje:
      2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta (THOU SOPHIAN EN MYSTERION), sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,

• vai mikä

Teosofiassa mennään Jumalan valtakuntaa henkimaailman henkioppaiden ja ihmisen piilevien sielunvoimien "ihmisen minän" kautta. Ei Jumalan Persoonan ja Pojan; Jeesuksen Kristuksen, lihaksi tulleen Jumalan Pojan kautta.

• mielestäsi
        vai mikä kirjoitti:

Teosofiassa mennään Jumalan valtakuntaa henkimaailman henkioppaiden ja ihmisen piilevien sielunvoimien "ihmisen minän" kautta. Ei Jumalan Persoonan ja Pojan; Jeesuksen Kristuksen, lihaksi tulleen Jumalan Pojan kautta.

opetus tempauksesta ja seurakunnasta sielullista?

• vai mikä
        mielestäsi kirjoitti:

opetus tempauksesta ja seurakunnasta sielullista?

puhutko nyt teosofien seurakunnasta ja telosofien tempauksesta?

• Raamatun
        vai mikä kirjoitti:

puhutko nyt teosofien seurakunnasta ja telosofien tempauksesta?

mukaisesta tempauksesta ja seurakunnasta, sillä uskon Raamatun niin, kuin se on meille annettu ja olen saanut todistukset Sanan totuudesta ja elävyydestä. Raamattuun ei voi uskoa miten sattuu, vaan on uskottava niin, kuin se on kirjoitettu.

• vai mitä
        Raamatun kirjoitti:

mukaisesta tempauksesta ja seurakunnasta, sillä uskon Raamatun niin, kuin se on meille annettu ja olen saanut todistukset Sanan totuudesta ja elävyydestä. Raamattuun ei voi uskoa miten sattuu, vaan on uskottava niin, kuin se on kirjoitettu.

Niinhän ne uskoo mormooniopissakin Raamattuun, mutta sen lisäksi ne uskoo Raamatun lisäksi sen lisäksi Moronin kirjaan. Jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa.

Jokuhan voi uskoa vaikka Raamattuun ja sen lisäksi Harry Potterin kirjoihin.

• Baltasar

Tustuin ennen uskoon tuloani teosofiaan jo 60-luvulla sekä olin antroposofisessa koulutuksessa 6-70- lukujen taitteessa; - ja voin vakuuttaa että se viisaus, johon Paavali korinttolaiskirseessä viittaa kauempana teosofiasta, kuin taivas on maasta. Teosofia on riivaajen oppia "syvyydestä". Kyseinen teksti kohta ei varmuudella viittaa teosofiaan, ja jos joku on saanut sinut niin luulemaan, sinua on pahasti petetty! Annat myös väärän todistuksen yrittäen uittaa harhaoppia kristittyjen keskuuteen. Häivy eksyttäjä tai tee parannus.

• Baltasar kirjoitti:

Tustuin ennen uskoon tuloani teosofiaan jo 60-luvulla sekä olin antroposofisessa koulutuksessa 6-70- lukujen taitteessa; - ja voin vakuuttaa että se viisaus, johon Paavali korinttolaiskirseessä viittaa kauempana teosofiasta, kuin taivas on maasta. Teosofia on riivaajen oppia "syvyydestä". Kyseinen teksti kohta ei varmuudella viittaa teosofiaan, ja jos joku on saanut sinut niin luulemaan, sinua on pahasti petetty! Annat myös väärän todistuksen yrittäen uittaa harhaoppia kristittyjen keskuuteen. Häivy eksyttäjä tai tee parannus.

Ei saa kiroilla uskovaisena...

/..\
         O

Minä tunnen teosofeja ja he ovat mukavia mutta en oo itse teosofi enkä aio liittyä. Joissakin asioissa he ovat toki päässeet pitkälle ja kun osaa kaivaa helmet savesta, niin voi heidänkin löytöjään hyödyntää.

1.Tessalonikalaiskirje:
        5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

• Baltasar
        KTS kirjoitti:

Ei saa kiroilla uskovaisena...

/..\
         O

Minä tunnen teosofeja ja he ovat mukavia mutta en oo itse teosofi enkä aio liittyä. Joissakin asioissa he ovat toki päässeet pitkälle ja kun osaa kaivaa helmet savesta, niin voi heidänkin löytöjään hyödyntää.

1.Tessalonikalaiskirje:
        5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

Sama selkokielellä: "He ovat pääseet pitkälle", ja sinä se osaat erottaen kaivaa "helmet" RIIVAAJIEN OPEISTA: JA TARJOILET NIITÄ : "Viisauden evankeliumina" Jumalan lapsille. Niinhän se on, että viettelysten täytyy tulla, mutta voi sitä jonka kautta ne tulevat. Väärien profeettojen loppu on surkea.

• Baltasar kirjoitti:

Sama selkokielellä: "He ovat pääseet pitkälle", ja sinä se osaat erottaen kaivaa "helmet" RIIVAAJIEN OPEISTA: JA TARJOILET NIITÄ : "Viisauden evankeliumina" Jumalan lapsille. Niinhän se on, että viettelysten täytyy tulla, mutta voi sitä jonka kautta ne tulevat. Väärien profeettojen loppu on surkea.

Olen jutellut erään helluntailaisen miehen kanssa, joka sanoo, että myös vapaamuurareilla on paljon sellaista ihan oikeaa esoteerista tietoa mutta että se ei tee hänestä eikä minustakaan vappaamuurareita...

:D

• Baltasar
        KTS kirjoitti:

Olen jutellut erään helluntailaisen miehen kanssa, joka sanoo, että myös vapaamuurareilla on paljon sellaista ihan oikeaa esoteerista tietoa mutta että se ei tee hänestä eikä minustakaan vappaamuurareita...

:D

Ei se multa ole pois : olen kuollut pois riivaajien opeista.

• Baltasar kirjoitti:

Ei se multa ole pois : olen kuollut pois riivaajien opeista.

On minulla toki hyllyt väärällään teosofisia ja antroposofisiakin kirjoja mutta on paljon myös muutakin. Eniten on kristillisiä. Olen lukenut myös Osmo Tiililän kirjan "Salatiede Päivänvalossa" vuodelta 1937, jossa hän kritisoi voimakkaasti Rudolf Steinerin oppeja.

En suinkaan ole niin yksioikoinen kuin mitä sinä luulet professori Balthasar....

• Baltasar
        KTS kirjoitti:

On minulla toki hyllyt väärällään teosofisia ja antroposofisiakin kirjoja mutta on paljon myös muutakin. Eniten on kristillisiä. Olen lukenut myös Osmo Tiililän kirjan "Salatiede Päivänvalossa" vuodelta 1937, jossa hän kritisoi voimakkaasti Rudolf Steinerin oppeja.

En suinkaan ole niin yksioikoinen kuin mitä sinä luulet professori Balthasar....

Mutta vaikka maailman kaikki "linnut" istuisivat elämäsi pöpelikössä: älä nyt hätyyttele niitä varattuihin ja sinetöityihin pesäpuihin.

• Baltasar kirjoitti:

Mutta vaikka maailman kaikki "linnut" istuisivat elämäsi pöpelikössä: älä nyt hätyyttele niitä varattuihin ja sinetöityihin pesäpuihin.

...ja tutkiskelen kaikenlaista...

/..\
         O

• Sosio Pather
        KTS kirjoitti:

...ja tutkiskelen kaikenlaista...

/..\
         O

Tietysti sisältyy jo yleiseen 'uskonnollinen'-nimitykseen erinäisiä periaatteellisia ajatuksia tai vakaumuksia, niinkuin esimerkiksi sielun katoamattomuus, sen olemassaolon ikuisuus, korkeimman olennon olemassaolo jne. Mutta kaikki nuo ajatukset, olivatpa ne yksilölle omakohtaisesti kuinka vakuuttavia tahansa, ovat saman yksilön arostelevan harkinnan ja punninnan ja siten myös myöntämisen ja kieltämisen välillä häilyviä suhtaumisen kohteina siihen saakka, kunnes tunneperäinen aavistus tai käsitys on saavuttanut sen voiman, minkä minkä vastaanottamaton usko antaa. Tämä ennen kaikkea on se taistelutekijä, joka raivaa tietä uskonnollisen peruskatsomusten tunnustamiselle.

Ilman selvärajaista uskoa ei uskonnollisuus olisi epäselvässä monihahmoisuudessaan ainoastaan ihmiselämälle arvoton, vaan lisäksi todennäköisesti yleistä rappeutumista. (A.H. Taisteluni)

• huomaatte jos tutkitte

KTS on teosofi, huomaatte jos tutkitte muualtakin mitä ja miten hän kirjoittaa.

• Tsori vaan...;o)

• Erkki...
        KTS kirjoitti:

Tsori vaan...;o)

Johannes 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

• Erkki... kirjoitti:

Johannes 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

etteivät teosofit kannata minkäänlaista vihaa ja väkivaltaa, joten onko tuo todistuksesi totuuden mukainen?

• merim.raimo
        ekivaari kirjoitti:

etteivät teosofit kannata minkäänlaista vihaa ja väkivaltaa, joten onko tuo todistuksesi totuuden mukainen?

ja minä olen lukenut (kreik. theos= jumala, sophia= viisaus) Nyk. uskonnollis-mystinen oppi,joka yliaistillisen tiedon pohjalla Jumalan olemuksesta ja yliaistillisesta maailmasta asettaa päämääräksi ihmisen eettisen täydellistymisen. Mutta ilmeistä on,että tämä luterilainen veli on kaiken hankimansa tiedon mukana "sofistikoitunut = pintapuolisen älyllinen taidokas ja monimutkainen.

• Mutta sanalla Jumala
        merim.raimo kirjoitti:

ja minä olen lukenut (kreik. theos= jumala, sophia= viisaus) Nyk. uskonnollis-mystinen oppi,joka yliaistillisen tiedon pohjalla Jumalan olemuksesta ja yliaistillisesta maailmasta asettaa päämääräksi ihmisen eettisen täydellistymisen. Mutta ilmeistä on,että tämä luterilainen veli on kaiken hankimansa tiedon mukana "sofistikoitunut = pintapuolisen älyllinen taidokas ja monimutkainen.

Ei ole mitään tekemistä tämän suuntaisten oppien kanssa, siinä mielessä kun Ramattu sitä sanaa käyttää. Nämä opit avaavat lähinnä ovia "riivaajien maailmaan", - joten senkaltaisia karta.

• helluntailainen vuodesta 1960 alkaen eli ateistisuuteni jälkeen ja pääasialliset mielipiteeni olen saanut ihan virallisesta kirkkoraamatusta. Mutta olen huomannut, että hyvin useille helluntailaisille on Raamatussa paljonkin sellaisia pelättäviä alueita, joista he eivät juuri suostu keskustelemaan.

Yksi tällainen alue on se Jeesuksen usein esille ottama asia, että ovatko kulloinkin maan päällä asuvat ihmiset eläneet maan päällä jo aikaisemminkin kuin silloisessa kehossa eläessään ja elämöidessään? [Matt.11:14 | 19:7,8 | 23:29-39 | Luuk.17:22 | Joh.9:2 |.

Jos ja kun joskus pyrin keskustelemaan näistä Raamatun kohdista, minuakin nimitellään teosofiksi ja new-ageksi sekä okkultistiksi ja jos vaikka miksi universalistiksi!

Joskus 1980-luvun alkupuolella kun Arthur Kukkula oli meillä raamattuviikon aikana majoitettuna, hän otti itse puheeksi tuon Joh.9:2 kohdan, että "eikös olekin Jeesukselle kummallinen kysymys; 'Kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän'". Jostakin syystä tämä jäi tarkemmin käsittelemättä, kun siirryttiin asiasta toiseen.

Tämä näyttää viittaavan siihen, että Jeesuksen aikaan se on ollut opetuslasten keskuudessa ikään kuin luonnollinen asia, että sisäinen minämme on elänyt täällä ennenkin.

• _armahdettusyntinen_

"Yksi tällainen alue on se Jeesuksen usein esille ottama asia, että ovatko kulloinkin maan päällä asuvat ihmiset eläneet maan päällä jo aikaisemminkin kuin silloisessa kehossa eläessään ja elämöidessään? [Matt.11:14 | 19:7,8 | 23:29-39 | Luuk.17:22 | Joh.9:2 |. "

Tarkoitatko mahdollisesti jälleensyntymistä ?

"Jos ja kun joskus pyrin keskustelemaan näistä Raamatun kohdista, minuakin nimitellään teosofiksi ja new-ageksi sekä okkultistiksi ja jos vaikka miksi universalistiksi! "

Näin kun asian esität, sua olisi pitänyt kohdella ihmisenä, joka tahtoi oppia enemmän evankeliumia.

Jonkun ymmärtäväisen sanan opettajan olisi ollut hyvä keskustella kanssasi noista asioista.

Sellainen ihminen olisi voinut opettaa asiat selviksi ja vastata kysymyksiin.

Se ettei ihminen jotakin asiaa raamatusta ymmärrä ja sitä kysyy kerran tai pari muilta, ei vielä tee kenestäkään ihmisestä eksynyttä tai eksyttäjää.

Mutta kysyjän tulisi löytää joku sellainen ihminen vastaamaan, joka ei ole eksyksissä ja eikä neuvo kelvottomasti.

Mutta se tekee ihmisen eksyttäjäksi, jos hän opettaa suurella innolla raamatun vastaisia oppeja.

• Jeesuksen kysmyksessä oli, luitko ollenkaan mitä Jeesus vastasi?
        * Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki."
        * jumalan teot tuli sokeassa julki siinä, että jeesus paransi sokeita ja muuta raihnautta. Eikä suinkaan mistään sieluvaelluksesta ollut kyse:
        * Arthur Kukkula on muuten ykisä niitä harvoja kunnon helluntailaisia Jumalan miehiä, joista loistaa vanhurskaus ja Jumalan rauha, ja joiden julistusta seuraa ihmeet ja merkit Markuksen mukaan.
        * Hän julistaa Jeesusta syntien anteeksianajana ja Pyhällä Hnegellä kastajana, ei koroita koskaan Pyhää henkeä ohi Jeesuksen, ja suomessakin on satoja tuhansia jotka ovat täyttyneet ekakerran PH:llä Kukkulan käsien alla.
        * Minäkin kerran uudistuin Pyhän hnegen kasteen kautta, kun hän tuli edestä puhujan paikalta käytävää salin toiseen päähän. Istuin penkin päässä, ja kun hän kulki ohitseni, oli kuin saavillinen rauha ja iloa ja onnea olis kaadettu päälleni, kielillä puhusen armolahjahan minulla oli jo ennestään, ja nekin siinä virrassa uudistuivat:
        Rakkaita terveisiä uskolliselle Herran palvelijalle Arthur Kukkulalle, jos satut vaikka lukemaan tämän ja joku voi kertoa terveiseni.
        * Hän oli muuten meilläkin ruotsissa asuaessamme Raamattu viikon ajan sisällä. Hänen mukanaan seuraa Kristusen täydellinen siunaus, missä sitten kulkeekin!
        * Kunnia tietenkin Herralle Jeesukselle, ettei syytetä henkilö palvonnasta.
        *Raamattu kyllä kehoittaa antamaan hänen laisilleen kaksinkertaisen kunnian hänen työnsä tähden!

• helluntailainen vuodesta 1960 alkaen >"
        * Kysyn,. Mikset sitten et omaksu helluntailaisten Raamatun mukaista oppia, kun aloit sorvaamaan ihan omaa näkemystäsi Raamattua siihen käyttäen, koska se ei ole Raamatun mukaista?

• Mohikaani_27 kirjoitti:

helluntailainen vuodesta 1960 alkaen >"
        * Kysyn,. Mikset sitten et omaksu helluntailaisten Raamatun mukaista oppia, kun aloit sorvaamaan ihan omaa näkemystäsi Raamattua siihen käyttäen, koska se ei ole Raamatun mukaista?

päin, että minä omaksun kirjoitukset sen mukaan kuin muut Raamatun kirjoitukset sen opettavat eli annan Raamatun selittää kirjoituksia, enkä yritäkään selittää niitä omin neuvoin niin kuin sinä ja useimmat muut helluntailaiset;

2. Piet. 1:20
        "Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä";

• ekivaari kirjoitti:

päin, että minä omaksun kirjoitukset sen mukaan kuin muut Raamatun kirjoitukset sen opettavat eli annan Raamatun selittää kirjoituksia, enkä yritäkään selittää niitä omin neuvoin niin kuin sinä ja useimmat muut helluntailaiset;

2. Piet. 1:20
        "Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä";

Raamattu puhuu parhaiten kun ei anna minkään ihmisen jälkeenpäin keksimän "opin", olipa se sitten luterilaisuutta, helluntailaisuutta tai teosofiaa tunkeutua väliin selittämään.

Ihmisopit ovat hyviä renkejä mutta huonoja isäntiä.

• Helluntaiherätyksessä on useita sellaisia sanoisinko "Grand Old Maneja" jotka nousevat huimasti itse herätysliikkeelle ominaisen tason yläpuolelle. Mainitsisin myös Osmo Haaviston, Valtter Luodon ja Veikko Pekin, jotka eivät epäröi asettua herätysliikkeen valtavirtaakaan vastaan, jos näkevät, että ajattelu on jossakin suhteessa urautunut kuolleeseen uomaan.

• _armahdettusyntinen_ kirjoitti:

"Yksi tällainen alue on se Jeesuksen usein esille ottama asia, että ovatko kulloinkin maan päällä asuvat ihmiset eläneet maan päällä jo aikaisemminkin kuin silloisessa kehossa eläessään ja elämöidessään? [Matt.11:14 | 19:7,8 | 23:29-39 | Luuk.17:22 | Joh.9:2 |. "

Tarkoitatko mahdollisesti jälleensyntymistä ?

"Jos ja kun joskus pyrin keskustelemaan näistä Raamatun kohdista, minuakin nimitellään teosofiksi ja new-ageksi sekä okkultistiksi ja jos vaikka miksi universalistiksi! "

Näin kun asian esität, sua olisi pitänyt kohdella ihmisenä, joka tahtoi oppia enemmän evankeliumia.

Jonkun ymmärtäväisen sanan opettajan olisi ollut hyvä keskustella kanssasi noista asioista.

Sellainen ihminen olisi voinut opettaa asiat selviksi ja vastata kysymyksiin.

Se ettei ihminen jotakin asiaa raamatusta ymmärrä ja sitä kysyy kerran tai pari muilta, ei vielä tee kenestäkään ihmisestä eksynyttä tai eksyttäjää.

Mutta kysyjän tulisi löytää joku sellainen ihminen vastaamaan, joka ei ole eksyksissä ja eikä neuvo kelvottomasti.

Mutta se tekee ihmisen eksyttäjäksi, jos hän opettaa suurella innolla raamatun vastaisia oppeja.

sielun vaellus kirjoitusten mukaan saattaa olla enemmän mahdollinen kuin loputon helvetissä kidutus. Elihän Eliankin henki täällä maan päällä useampaan kertaan ja ainakin kolmessa eri ruumiissa, Eliassa, Elisassa ja Johannes Kastajassa,

2. Kun. 2:15
        "Kun Jerikosta tulleet profeetanoppilaat syrjästä näkivät sen, sanoivat he: »Elian henki on laskeutunut Elisaan». Niin he tulivat häntä vastaan ja kumartuivat hänen edessään maahan".

Obadja 1
        15 "Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niinkuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi."

Kirjoitukset nimittävät tätä "Elämän hengen laiksi" ja "elämän pyöräksi", mikä parhaiten selittää jumalallisen "Jumala tuomitsee kunkin tekojensa mukaan" järkkymättömän lain, [Matt.23:35].

Tällaisten asioiden esille ottaminen on hyvin useille helluntailaisille kauhistus niin kuin paimenet egyptiläisille.

• kokonaan hiilly asiasta. Sehän on vaan hyvä asia, että kaikenkarvaiset neuvonantajat antavat neuvojaan asioissa. Sillä tavallahan ne erottuvat ne jyvät akanoista, kun helluntailaisetkaan eivät ole omien vanhojen traditioittensa orjia, vaan alkavat ajatella asioita omilla aivoillaan ja kuulla Jumalan ääntä omissatunnoissaan. Ja koska armolahjat toimivat sekalaisissa seurakunnissa, niin ei henkien arvostelemistakaan liene näiltä osin kielletty käyttämästä.. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      2952
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2621
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2584
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      100
      2226
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      48
      2084
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      331
      1846
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1546
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1408
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1178
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1165
    Aihe