Kiinalaiset ravintolat

ja epäkypsä kana!

Pidän paljon kiinalaisesta ruoasta ja varsinkin kanaruoista koska en syö naudan-tai sianlihaa.
MUTTA kun lähes jokaisessa kiinalaisessa ravintolassa on sama asia, kana ei ole paisettu tarpeeksi! Ja vaikka pyytäisi että paistettaisi kunnolla niin ei ole silti kypsä. Tämä on jo pitkään harmittannut ja ihmettänyt, pitäähän nyt kokit osata paistaa kanaa! Sen lisäksi että huonosti paistettu kana maistuu pahalta niin siinä on myös salmonella vaara! Ovatko muut huomanneet saman?

13

2000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärtänyt

      asiat TÄYSIN väärin.

      Harva syö yhtä usein kiinalaisissa kuin minä (viikottain usean kerran jo vuosikymmenten ajan). Ei ole ikinä tullut vastaan "epäkypsää" kanaa.

      Mistäköhän päättelet, ettei kana ole "kypsää"? Siitäkö, ettei se ole yhtä kelvottoman kuivaa selluloosaa, kuin miksi suomalaisissa ravintoloissa kana tuhotaan?

      Kiinalainen kana on mehukasta mutta toki täysin kypsää, vain oma ruokasivistyksesi on epäkypsä.

      • kana...

        Ei maistuu pahalta! Ja syön usein myöskin kiinalisissa ravintoloissa!
        Ilmeisesti huonosti kypsenettyä ja pahanmakuista kanaa on sitten mielestä normaalia herkkua!


      • sanottu,
        kana... kirjoitti:

        Ei maistuu pahalta! Ja syön usein myöskin kiinalisissa ravintoloissa!
        Ilmeisesti huonosti kypsenettyä ja pahanmakuista kanaa on sitten mielestä normaalia herkkua!

        vika taitaa olla sinun makunystyröissäsi tai pikemminkin makutottumuksissasi.


      • kyllä
        sanottu, kirjoitti:

        vika taitaa olla sinun makunystyröissäsi tai pikemminkin makutottumuksissasi.

        olla asia hieman päinvastoin : D ja jos vika olisi mun makuaistissa niin miksi tämä sitten koskee ainostaan kiinalaiset rav.??
        Ilm.et osaa erottaa hyvä kana huonosta...pahoittelen : )


      • Rasputin
        kyllä kirjoitti:

        olla asia hieman päinvastoin : D ja jos vika olisi mun makuaistissa niin miksi tämä sitten koskee ainostaan kiinalaiset rav.??
        Ilm.et osaa erottaa hyvä kana huonosta...pahoittelen : )

        taitaa olla vaan mielipidekysymys tämä. Itse tykkään kiinalaisten raflojen kanasta juuri sen takia kun sitä lihaa ei ole korppuutettu karrelle ja se on mehukas juuri silloin. Suomalaiset ravintolat paistavat kanan asteelle jonka he käsittävät kypäsksi, kiinalaisen mittapuulla se on jo ylikypsää ja kuivaa.


      • voi olla
        Rasputin kirjoitti:

        taitaa olla vaan mielipidekysymys tämä. Itse tykkään kiinalaisten raflojen kanasta juuri sen takia kun sitä lihaa ei ole korppuutettu karrelle ja se on mehukas juuri silloin. Suomalaiset ravintolat paistavat kanan asteelle jonka he käsittävät kypäsksi, kiinalaisen mittapuulla se on jo ylikypsää ja kuivaa.

        hyvin paistettu olematta silti kuiva. Ei kai kenenkään mielestä pahalta maistuva kana voi olla hyvä?? Ja näin on aina jos ei ole tarpeeksi paistettu. Saa sitten olla enemmin vaikka "Kuiva"!


      • vain on
        voi olla kirjoitti:

        hyvin paistettu olematta silti kuiva. Ei kai kenenkään mielestä pahalta maistuva kana voi olla hyvä?? Ja näin on aina jos ei ole tarpeeksi paistettu. Saa sitten olla enemmin vaikka "Kuiva"!

        lapsen asteelle jääneet makutottumukset.

        Se mitä kutsut "pahalle" maistumiseksi on vain sinun korviesi välissä. Ja kyllä läpikypsä kana (ainakin rintaliha) on kuivaa.


      • Paha!!!
        voi olla kirjoitti:

        hyvin paistettu olematta silti kuiva. Ei kai kenenkään mielestä pahalta maistuva kana voi olla hyvä?? Ja näin on aina jos ei ole tarpeeksi paistettu. Saa sitten olla enemmin vaikka "Kuiva"!

        "Ei kai kenenkään mielestä pahalta maistuva kana voi olla hyvä??"

        - Siskoni mielestä pahalta maistuva juusto on minun mielestäni hyvää.
        - Kaverini mielestä pahalta maistuvat oliivit ovat minun mielestäni hyviä.
        - Serkkuni mielestä pahalta maistuva (puolikypsä) pihvi on minun mielestäni hyvä.
        - Mummini mielestä pahalta maistuvat osterit ovat mielestäni hyviä.
        - Isäni mielestä pahalta maistuva thairuoka on minun mielestäni hyvää.

        Mitä tästä voimme päätellä? Sen, että tosiasiassa paha on hyvää!

        Et kai ihan oikeasti ole noin yksinkertainen?


      • opitaan
        Paha!!! kirjoitti:

        "Ei kai kenenkään mielestä pahalta maistuva kana voi olla hyvä??"

        - Siskoni mielestä pahalta maistuva juusto on minun mielestäni hyvää.
        - Kaverini mielestä pahalta maistuvat oliivit ovat minun mielestäni hyviä.
        - Serkkuni mielestä pahalta maistuva (puolikypsä) pihvi on minun mielestäni hyvä.
        - Mummini mielestä pahalta maistuvat osterit ovat mielestäni hyviä.
        - Isäni mielestä pahalta maistuva thairuoka on minun mielestäni hyvää.

        Mitä tästä voimme päätellä? Sen, että tosiasiassa paha on hyvää!

        Et kai ihan oikeasti ole noin yksinkertainen?

        vain se, että jos ei jostain tykkää, niin ei kannata sellaiseen paikkaan tunkea. Käppärin grillilta ei saa semmoisia burgereita kuin mäkistä ja en siitä niille valittaisi. Tehtköön mitä tekee ja syököön ne ketkä tykkäävät.


    • kiinalaisravintelissa

      käy sellaisessa kiinalaisravintolassa, jossa on seisova lounaspöytä lämpölevyllä. Siinä kana muhii varmasti kypsäksi, kun on pitkään lämpölevyllä.

      • Nimetön

        eikä myöskään ole pelkoa että ruoka maistuisi tuoreelta ja juuri sinua varten valmistetulta!


      • makuaisteja
        Nimetön kirjoitti:

        eikä myöskään ole pelkoa että ruoka maistuisi tuoreelta ja juuri sinua varten valmistetulta!

        teillä! En ole nimittäin ainut joka on sitä mieltä että kana kiinalaisissa ravintoloissa ei ole hyvä! Mutta toiset ovat tottuneet hyvän ruokaan ja toiset taas tyytyvät vähempään! yksinkertaista : DD


    • syödä pittä

      Olet oikeassa! Ainakin Helsinki on täynnä Kiinalaisia ravintoloita missä ruoka on täyttä P....A. Pidän kiinalaisesta ruuasta ja onneksi Helsingissä on yksi paikka mistä saa hyvää ruokaa.
      Asun 80km päässä pääkaupungista mutta yritän aina käydä tässä paikassa syömässä jos mahollista. Eli Lönkan päädyssä ruoholahdentori ennen ja teknillistäkk. vastapäätä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe