Kiinalaiset ravintolat

ja epäkypsä kana!

Pidän paljon kiinalaisesta ruoasta ja varsinkin kanaruoista koska en syö naudan-tai sianlihaa.
MUTTA kun lähes jokaisessa kiinalaisessa ravintolassa on sama asia, kana ei ole paisettu tarpeeksi! Ja vaikka pyytäisi että paistettaisi kunnolla niin ei ole silti kypsä. Tämä on jo pitkään harmittannut ja ihmettänyt, pitäähän nyt kokit osata paistaa kanaa! Sen lisäksi että huonosti paistettu kana maistuu pahalta niin siinä on myös salmonella vaara! Ovatko muut huomanneet saman?

13

2120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärtänyt

asiat TÄYSIN väärin.

Harva syö yhtä usein kiinalaisissa kuin minä (viikottain usean kerran jo vuosikymmenten ajan). Ei ole ikinä tullut vastaan "epäkypsää" kanaa.

Mistäköhän päättelet, ettei kana ole "kypsää"? Siitäkö, ettei se ole yhtä kelvottoman kuivaa selluloosaa, kuin miksi suomalaisissa ravintoloissa kana tuhotaan?

Kiinalainen kana on mehukasta mutta toki täysin kypsää, vain oma ruokasivistyksesi on epäkypsä.

• kana...

Ei maistuu pahalta! Ja syön usein myöskin kiinalisissa ravintoloissa!
        Ilmeisesti huonosti kypsenettyä ja pahanmakuista kanaa on sitten mielestä normaalia herkkua!

• sanottu,
        kana... kirjoitti:

Ei maistuu pahalta! Ja syön usein myöskin kiinalisissa ravintoloissa!
        Ilmeisesti huonosti kypsenettyä ja pahanmakuista kanaa on sitten mielestä normaalia herkkua!

vika taitaa olla sinun makunystyröissäsi tai pikemminkin makutottumuksissasi.

• kyllä
        sanottu, kirjoitti:

vika taitaa olla sinun makunystyröissäsi tai pikemminkin makutottumuksissasi.

olla asia hieman päinvastoin : D ja jos vika olisi mun makuaistissa niin miksi tämä sitten koskee ainostaan kiinalaiset rav.??
        Ilm.et osaa erottaa hyvä kana huonosta...pahoittelen : )

• Rasputin
        kyllä kirjoitti:

olla asia hieman päinvastoin : D ja jos vika olisi mun makuaistissa niin miksi tämä sitten koskee ainostaan kiinalaiset rav.??
        Ilm.et osaa erottaa hyvä kana huonosta...pahoittelen : )

taitaa olla vaan mielipidekysymys tämä. Itse tykkään kiinalaisten raflojen kanasta juuri sen takia kun sitä lihaa ei ole korppuutettu karrelle ja se on mehukas juuri silloin. Suomalaiset ravintolat paistavat kanan asteelle jonka he käsittävät kypäsksi, kiinalaisen mittapuulla se on jo ylikypsää ja kuivaa.

• voi olla
        Rasputin kirjoitti:

taitaa olla vaan mielipidekysymys tämä. Itse tykkään kiinalaisten raflojen kanasta juuri sen takia kun sitä lihaa ei ole korppuutettu karrelle ja se on mehukas juuri silloin. Suomalaiset ravintolat paistavat kanan asteelle jonka he käsittävät kypäsksi, kiinalaisen mittapuulla se on jo ylikypsää ja kuivaa.

hyvin paistettu olematta silti kuiva. Ei kai kenenkään mielestä pahalta maistuva kana voi olla hyvä?? Ja näin on aina jos ei ole tarpeeksi paistettu. Saa sitten olla enemmin vaikka "Kuiva"!

• vain on
        voi olla kirjoitti:

hyvin paistettu olematta silti kuiva. Ei kai kenenkään mielestä pahalta maistuva kana voi olla hyvä?? Ja näin on aina jos ei ole tarpeeksi paistettu. Saa sitten olla enemmin vaikka "Kuiva"!

lapsen asteelle jääneet makutottumukset.

Se mitä kutsut "pahalle" maistumiseksi on vain sinun korviesi välissä. Ja kyllä läpikypsä kana (ainakin rintaliha) on kuivaa.

• Paha!!!
        voi olla kirjoitti:

"Ei kai kenenkään mielestä pahalta maistuva kana voi olla hyvä??"

- Siskoni mielestä pahalta maistuva juusto on minun mielestäni hyvää.
        - Kaverini mielestä pahalta maistuvat oliivit ovat minun mielestäni hyviä.
        - Serkkuni mielestä pahalta maistuva (puolikypsä) pihvi on minun mielestäni hyvä.
        - Mummini mielestä pahalta maistuvat osterit ovat mielestäni hyviä.
        - Isäni mielestä pahalta maistuva thairuoka on minun mielestäni hyvää.

Mitä tästä voimme päätellä? Sen, että tosiasiassa paha on hyvää!

Et kai ihan oikeasti ole noin yksinkertainen?

• opitaan
        Paha!!! kirjoitti:

"Ei kai kenenkään mielestä pahalta maistuva kana voi olla hyvä??"

- Siskoni mielestä pahalta maistuva juusto on minun mielestäni hyvää.
        - Kaverini mielestä pahalta maistuvat oliivit ovat minun mielestäni hyviä.
        - Serkkuni mielestä pahalta maistuva (puolikypsä) pihvi on minun mielestäni hyvä.
        - Mummini mielestä pahalta maistuvat osterit ovat mielestäni hyviä.
        - Isäni mielestä pahalta maistuva thairuoka on minun mielestäni hyvää.

Mitä tästä voimme päätellä? Sen, että tosiasiassa paha on hyvää!

Et kai ihan oikeasti ole noin yksinkertainen?

vain se, että jos ei jostain tykkää, niin ei kannata sellaiseen paikkaan tunkea. Käppärin grillilta ei saa semmoisia burgereita kuin mäkistä ja en siitä niille valittaisi. Tehtköön mitä tekee ja syököön ne ketkä tykkäävät.

• kiinalaisravintelissa

käy sellaisessa kiinalaisravintolassa, jossa on seisova lounaspöytä lämpölevyllä. Siinä kana muhii varmasti kypsäksi, kun on pitkään lämpölevyllä.

• Nimetön

eikä myöskään ole pelkoa että ruoka maistuisi tuoreelta ja juuri sinua varten valmistetulta!

• makuaisteja
        Nimetön kirjoitti:

eikä myöskään ole pelkoa että ruoka maistuisi tuoreelta ja juuri sinua varten valmistetulta!

teillä! En ole nimittäin ainut joka on sitä mieltä että kana kiinalaisissa ravintoloissa ei ole hyvä! Mutta toiset ovat tottuneet hyvän ruokaan ja toiset taas tyytyvät vähempään! yksinkertaista : DD

• syödä pittä

Olet oikeassa! Ainakin Helsinki on täynnä Kiinalaisia ravintoloita missä ruoka on täyttä P....A. Pidän kiinalaisesta ruuasta ja onneksi Helsingissä on yksi paikka mistä saa hyvää ruokaa.
      Asun 80km päässä pääkaupungista mutta yritän aina käydä tässä paikassa syömässä jos mahollista. Eli Lönkan päädyssä ruoholahdentori ennen ja teknillistäkk. vastapäätä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      80
      3432
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      4
      1404
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      4
      1191
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      26
      1126
    5. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      70
      832
    6. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      47
      806
    7. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      754
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      45
      749
    9. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      32
      742
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      697
    Aihe