Egologista ja terveellistä

Salty-Dog

Ilmastonmuutos.... Olen päättänyt, että alan kasvattamaan itse joitakin kasviksia/yrttejä. Onko se mahdollista täysin sisätiloissa...?

Haluaisin esimerkiksi kokeilla

-Tomaatti
-Paprika (chili)
-Yrtit
-herneet

Mitä muuta mahdollisuuksia olisi itse kasvattamiseen? :p

2

773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotissööri

Onnistuu varsin hyvin jopa kerrostaloasunnon parvekkkeella. Pistä tomaatinsiemenet jo helmikuussa kananmunakennoihin pieneen multamäärään ja siirrä sitten toukokuussa Turvemultasäkkiin parvekkeelle, johon voi leikata saksilla ristiin aukkoja ja siihen istuttaa kennot taimineen. Kastelu käy pullosta ristiviiltojen kohdalta. Parvekelaatikossa viihtyvät hyvin retiisit, vihersalaatti, herneet ja yrtit, Niitä on sitten koko ajan rehevänä saatavilla. Pistä uutta siementä, jotta putkessa olisi tulossa pitkin kesää aina uusia taimia. Kurkut ovat jopa keittiön ikkunalaudalla kukkaruukussa kaunista katseltavaa, kun ryhtyvät kiipeilemäään naruja pitkin ja siihen kasvaa avomaankurkkuja. Varmasti tuoretta ja terveellistä. Ilmastonmuutokseen vaikutus alkaa vasta kun autojen asemesta käytetään polkupyöriä.

• sisätiloissa

voisi ehkä onnistua paprika kukkaruukussa. Siis sinulla ei ole parveketta. Ikkunalaudalla voi myös saada krassia kasvamaan. Kyllä ne vaatii sitä oikeaa "ulkoilmaa". Silläkin on merkitystä mistä suunnasta aurinko paistaa, jos on liian kuuma, niin sitten vaan pitsiverhoa tai muuta varjostinta.

Kannattaisi kysyä tuolta puutarhapalstalta. Minä kasvatin joskus ruohosipulia ja valkosipulin vähän itäneitä kynsiä. Ruohosipuli ei oikeen tykännyt, vein sen maalle ja on siellä yhä isona mättäänä. Valkosipuleista tuli sellasia pieniä pallukoita, vähän miedompia. Kokeilla kannattaa aina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      277
      2498
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1344
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1231
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1221
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1175
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      82
      1120
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      1022
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      917
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      870
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      787
    Aihe