Kuinka hyvin esim. puolimaratonille harjoiteltaessa voi juoksuharjoittelua korvata kuntopyöräilyllä. Tavoite olisi noin 1.40 aika.
Meinasin juosta kerran viikossa 2 tunnin peruskestävyyslenkin ja yhden intervalliharjoituksen.
Voiko muut lyhyemmät peruslenkit korvata kuntopyöräilyllä. Koskapa kuntopyöräily on luonnostaan kevyempää kuin juoksu niin varmaan kannattaa polkea aika kovaa/isolla vastuksella, ja pitempään kuin vastaavalla juoksulenkillä juoksisi.
JUOKSUN KORVAAMINEN KUNTOPYÖRÄILYLLÄ
14
2496
Vastaukset
- Juoksija_
Jossain määrin voi korvata, mutta kannattaa myös juosta lyhyempiä peruslenkkejä välillä. Kun polkee niin vastuksella ei ole niin väliä vaan pyöritysnopeudella,. Kannattaa pitää mahdollisimman tiheä pyöritysrytmi. Se on paljon lajinomaisempaa kuin runtata voimalla pienellä kierrosnopeudella.
- kyllä
suomalaiset urheiliat käyttää pyöräilyä liian vähän.sopii mainiosti kestävyyslajien harrastajille.norjan hiihtäjät ajavat paljon pyörällä,monet maratoonarit ajavat pitkät kestävyyslenkit pyörällä,estävät näin rasittumia.pitkät juoksulenkit 2-3h hakkaavat jajoista voimat,siksi monet ajavat pyörällä,jossa voimataso jaloissa kasvaa.
- fffffffffffffffffffffffffff...
Mielenkiintoista. Olen kyllä kuullut että jotkut etenkin vammojen jälkeen ja niitä estääkseen tekevät osan treenistä esim. pyörällä. (Viikko kilometrejä voi pitää hieman alempana, mutta kuitenkin harjoitella aerobisesti.)
Kuitenkaan en ole kuullut, että maratoonarit tekisivät pitkiä lenkkiä korvaavia harjoituksia pyörällä. Ainakaan kansallisen tason tai sitä paremmat. Kun pitkän lenkin yksi harjoitustarkoitus on tuo jalkojen iskutottumuksen parantaminen. Eri asia sitten jos jalat ei yksinkertaisesti kestä pitkiä lenkkejä, mutta sittenhän maraton on melkeinpä unohdettava.
Itse olen ymmärtänyt että pyörällä korvataan - jos korvataan - lähinnä perus pk-juoksua (ei niinkään pitkiä tai laatuharjoituksia). - 432116890
fffffffffffffffffffffffffff... kirjoitti:
Mielenkiintoista. Olen kyllä kuullut että jotkut etenkin vammojen jälkeen ja niitä estääkseen tekevät osan treenistä esim. pyörällä. (Viikko kilometrejä voi pitää hieman alempana, mutta kuitenkin harjoitella aerobisesti.)
Kuitenkaan en ole kuullut, että maratoonarit tekisivät pitkiä lenkkiä korvaavia harjoituksia pyörällä. Ainakaan kansallisen tason tai sitä paremmat. Kun pitkän lenkin yksi harjoitustarkoitus on tuo jalkojen iskutottumuksen parantaminen. Eri asia sitten jos jalat ei yksinkertaisesti kestä pitkiä lenkkejä, mutta sittenhän maraton on melkeinpä unohdettava.
Itse olen ymmärtänyt että pyörällä korvataan - jos korvataan - lähinnä perus pk-juoksua (ei niinkään pitkiä tai laatuharjoituksia).niinhän sanoin,kannattaa tehdä se ennen vammoja.shooter montreaalin voittaja teki niin.vasala(nuorempi)esm:teki 3-5h pyörälenkkejä vaikka on 5000 erikoismies.iskutottumuksen parantamiseen riittää 1-1½h lenkit
- 111111111111111
Itse olen ymmärtänyt että pyörällä korvataan - jos korvataan - lähinnä perus pk-juoksua (ei niinkään pitkiä tai laatuharjoituksia).nimenomaan huippu maratoonarit tekee pitkiä korvaavia harjoituksia pyörällä. ei lyhyitä laatuharjoituksia,vaikka kyllä pekka koskela tekee kovat harjoitukset pyörällä, mäkivetona,30-60s
- fffffffffffffffffffffffffff...
111111111111111 kirjoitti:
nimenomaan huippu maratoonarit tekee pitkiä korvaavia harjoituksia pyörällä. ei lyhyitä laatuharjoituksia,vaikka kyllä pekka koskela tekee kovat harjoitukset pyörällä, mäkivetona,30-60s
Niin.
Mutta siis pointti oli se, että kukaan kovempi maratoonari ei siis korvaa pitkää lenkkiä (yli 2h lenkki) pyöräilyllä.
Tokihan se pyörällä tehty korvaava voi olla pitkä vaikka se korvaakin pk-lenkin. Koska tunnin pyöräily ei vastaa rasittavuudeltaan tunnin juoksutreeniä. - se tunnin
Niin.
Mutta siis pointti oli se, että kukaan kovempi maratoonari ei siis korvaa pitkää lenkkiä (yli 2h lenkki) pyöräilyllä.
Tokihan se pyörällä tehty korvaava voi olla pitkä vaikka se korvaakin pk-lenkin. Koska tunnin pyöräily ei vastaa rasittavuudeltaan tunnin juoksutreeniä.pyöräily juoksijalle on usein vielä pahempi kuin tunnin juoksu, sillä juoksijan voimatasot pyöräilyyn ovat huonot. Tietysti tuo hakkaavuus jää pyöräilyssä pois, mutta "hapottaminen" kovemmilla sykkeillä vetää juoksijan jalat varmasti aika pian tukkoon. Lähinnä palauttavat / tosi kevyet treenit tulevat kysymykseen.
- on järjestään
Niin.
Tokihan se pyörällä tehty korvaava voi olla pitkä vaikka se korvaakin pk-lenkin. Koska tunnin pyöräily ei vastaa rasittavuudeltaan tunnin juoksutreeniä.afriikan *poliittisesti-epäkorrektina-poistettu-sana* eikä ne yleensä osaa ajaa pyörällä, siksi eivät käytä harjoittelussa.
Eurooppalaisten kannattaisi käyttää, Peking jo häämöttää. - 1111111111
Niin.
Tokihan se pyörällä tehty korvaava voi olla pitkä vaikka se korvaakin pk-lenkin. Koska tunnin pyöräily ei vastaa rasittavuudeltaan tunnin juoksutreeniä.nimenomaan pitkät lenkit huippumiehet korvaa pyöräilyllä,kuvitelma on että maratoonarin pitää nylkyttää yksinomaan pitkiä lenkkejä juosten,(yli 2h)niitäkin pitää tehdä,,mutta rajoitetusti, kyllä sillä systeemillä saa jalat altaan,voimataso häviää
- juoksija29
Hyvä kysymys. Itse hommasin kuntopyörän jouluna ja olen nyt korvannut sillä joitakin juoksulenkkejä. Kokemus on ollut pelkästään positiivinen. Erityisesti palauttavana harjoituksena polkeminen toimii hyvin. Teen noin 10-12 harjoitusta viikossa, joista 1-3 teen nykyisin pyörällä. Suosittelen.
- Anonyymi
Olen ajatellut kuntopyörän hommaamista talveksi. Saisi tehtyä perus pk:ta mukavasti lämpimässä. Lumessa tarpominen ei nappaa, ja juoksumatto ei sovi kerrostaloon.
- Anonyymi
Kuntopyörää max vastuksella psalmeja kuunnellen ja juoksu kulkee pappasarjassakin ennätys vauhtia.
- Anonyymi
Kuinka pitkä pyörälenkki vastaa juoksulenkkiä? Jotkut sanovat 2x, toiset 3x? Tulee valtavan pitkäveteistä istumista, jos pitää kolme tuntia kuntopyörää polkea talvella. Puolitoista tuntia ehkä menisi.
- Anonyymi
Miusta aktiivisuusmatto parempi.
Sellasen kun saisi kotopaikkakunnalle.
Rentoa pelailla matopeliä kun kahtoo töllöä. - Anonyymi
Onko Pietulla sanottavaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391