Kiihkoateisti ja kiihkouskovainen

Danskuu

ihan samanlaisia ja samaan sarjaan kuuluvia. Uskomiset vain eriasioita.

Sellainen kultainen keskitie olisi ihan jees juttu. Jokainen uskoo mihin tahtoo tai on uskomatta mihinkään.

Kumpainenkaan ei toistaan parempia vaikka molemmat näin kuvittelevat.

12

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatun käyttöohje?

Kiihkouskovainen USKOO olevansa oikeassa, jotkut kiihkouskovaiset sen TIETÄVÄTKIN. Kiihkokieltäjät eivät pysty todistamaan Jumalan olemattomuutta.

Koko Raamattu todistaa Jumalan olemassaolosta.

Kultainen keskitie, puoliksi demoninen ja puoliksi enkelimäinen? Taivastiellä ei ole kompromisseja.

• Danskuu

sen varmaan osaavat kertoa, että kysypä niiltä.

Tai joltain uskovaiselta.

Kultainen keskitie on paras: jokainen uskoo mihin uskoo tai on uskomatta mihinkään.

• Danskuu kirjoitti:

sen varmaan osaavat kertoa, että kysypä niiltä.

Tai joltain uskovaiselta.

Kultainen keskitie on paras: jokainen uskoo mihin uskoo tai on uskomatta mihinkään.

Minusta sen enempää uskovaisissa kuin ateisteissakaan ei ole mitään vikaa, kunhan pitävät sen henkilökohtaisena vakaumuksenaan.

Sen sijaan kiihkoilijoilla tuntuu olevan pakonomainen tarve ylentää itsensä ja vaatia, että muidenkin pitäisi elää heidän tavallaan. Ja se on minusta äärettömän vastenmielistä.

• Danskuu
        Ratikkakuski kirjoitti:

Minusta sen enempää uskovaisissa kuin ateisteissakaan ei ole mitään vikaa, kunhan pitävät sen henkilökohtaisena vakaumuksenaan.

Sen sijaan kiihkoilijoilla tuntuu olevan pakonomainen tarve ylentää itsensä ja vaatia, että muidenkin pitäisi elää heidän tavallaan. Ja se on minusta äärettömän vastenmielistä.

"Sen sijaan kiihkoilijoilla tuntuu olevan pakonomainen tarve ylentää itsensä ja vaatia, että muidenkin pitäisi elää heidän tavallaan. Ja se on minusta äärettömän vastenmielistä."

Heitä löytyy molemmista ryhmistä ja se on ilkeää.
        Pieni esim.kiikutin pojan seurakunnan järjestämään muskariin, joka on ilmainen ja muut muskarit maksaa jopa päälle sata euroa lukukaus. Yksi ainoa jeesuslaulu siellä lauletaan per kerta, eikä muuta. Muuten samoja lastenlauluja ja leikkejä kui muuallakin. Mulla ateisti frendi, jota pyysin mukaan lapsensa kanssa (itse harmitteli kun hänellä ei varaa maksaa kalliita muskarimaksui ja siksi kerroin ilmaisesta muskarista), niin ei voi tulla. Kyllä mä sen ymmärrän ettei voi tulla, mutta sitä en ymmärrä miksi hänenkin tarvitsee ryhtyä irvimään heitä jotka käyvät seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa, kuin pitäisi kaikki kieltää koko uskontojen olemassa olot.

• kunnon mies

eikä uskomiset eikä uskomisen kieltämiset hetkauta millään lailla

• Melkein samaa mieltä, mut en iha. Kyllä jokainen uskoo johonkin. Jos ei muuhun usko, ni rakkauteen ja romantiikkaan uskoo ainaki. Tai, sitte uskoo rahaan. Tai, toisiin ihmisiin. Moni uskoo kalenteriinsakin. Koska, kuinka voi olla olemassa uskomatta yhtään mihinkään? Mikä sillon pitää elossa?

• Danskuu

usko huomiseen oli se sitten vaikka se ettei usko huomennakaan tapahtuvan yhtään mitään merkitsevää.

Vitsit ton mä muistankin seuraavaksi, kun joku loistaa sanoilla "mä en usko mihinkään" No, moni on ainakin aikoinaan uskonut äitii ja isäänsä ja myöhemmin ehkä vauvaansa ja sitä rataa.

• Danskuu kirjoitti:

usko huomiseen oli se sitten vaikka se ettei usko huomennakaan tapahtuvan yhtään mitään merkitsevää.

Vitsit ton mä muistankin seuraavaksi, kun joku loistaa sanoilla "mä en usko mihinkään" No, moni on ainakin aikoinaan uskonut äitii ja isäänsä ja myöhemmin ehkä vauvaansa ja sitä rataa.

>Elossa pitää silloin usko huomiseen oli se sitten vaikka se ettei usko huomennakaan tapahtuvan yhtään mitään merkitsevää.

Nimittäin melkein sanatarkasti kuulin nuo sanat eilen fiksun naisen suusta. Ja juuri noinhan se on.

• Danskuu
        relaxed_eyes kirjoitti:

>Elossa pitää silloin usko huomiseen oli se sitten vaikka se ettei usko huomennakaan tapahtuvan yhtään mitään merkitsevää.

Nimittäin melkein sanatarkasti kuulin nuo sanat eilen fiksun naisen suusta. Ja juuri noinhan se on.

olit naistensalilla kävelemässä ja juoksemassa juoksumatolla. Muualla en muistaakseni liikkunut ja salillekin menin valvotusti nuoren miehen ja vielä nuoremman miehen saattamina. (ikä eroa heillä 14-vuotta)

• Danskuu kirjoitti:

olit naistensalilla kävelemässä ja juoksemassa juoksumatolla. Muualla en muistaakseni liikkunut ja salillekin menin valvotusti nuoren miehen ja vielä nuoremman miehen saattamina. (ikä eroa heillä 14-vuotta)

Oli se kyl vaikuttava kävelyretki. *huoh*

• firerose

mieltä,jokainen uskoo johonkin. Eikä sen tarvi olla uskontoa lainkaan.

Itse uskon rakkauteen ja romantiikkaan eli sellanen usko :)

Jumalien suhteen olen ateisti.

• kukka

Jos se poistetaan niin sitä on historiassa luettu mitä tappamista siitä seuraa. Lisäksi muslimimaissa yhä edelleen voi vääräuskoinen päästä hengestään. Toivottavasti ei ikinä enää Suomessa jouduta tilanteeseen että ihmisillä ei ole vapautta uskoa tai olla uskomatta. Laikenlainen kiihkoilu on pelottavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      75
      1438
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      967
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      882
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      90
      828
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      704
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      50
      619
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      47
      613
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      134
      608
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      50
      574
    Aihe