Ei tällä palstalla ole yhtään feministiä.
Ei se feminismi sitä tarkoita, että pelkästään selittelee feminismi -sanan merkitystä.
Se käytännön toteutus, missä se näkyy?
Feminismistä vielä
11
397
Vastaukset
- SengaSengana.
Niinpä. En mäkään itse itseäni pidä, mutta useinpa sen sanan saa kuulla. Eri yhteyksissä.
- Papeete1
Olevani liberaalifeministi, mutta ei se mun toimissani mitenkään näy. Ei täällä juurikaan näy mitään telaketjufemuja, enemmän on miehiä jotka sanovat kaikkia erimielisiä ja/tai naisia femuiksi vähän joka tilanteessa.
- kukka
Feminismissä ei ole mitään pahaa jos se hakee järkevää tasa-arvoa, mutta jos sillä haetaan jotain hulluja juttuja kuten Ruotsissa, niin en nää siinä mitään järkeä.
Mä toivoisin että mun elämässä feministmi näkysikin jotenkin esim siinä, että voisin oikeesti olla auttamassa vaikeassa tilanteessa olevia naisia ja lapsia. Esim perheväkivalta tapauksia ja muita kauheuksia.
Tältä palstalta löytyy kyllä todella sairaalla tavalla sovinistejä vähän liiaksi välillä. - Papeete1
kukka kirjoitti:
Feminismissä ei ole mitään pahaa jos se hakee järkevää tasa-arvoa, mutta jos sillä haetaan jotain hulluja juttuja kuten Ruotsissa, niin en nää siinä mitään järkeä.
Mä toivoisin että mun elämässä feministmi näkysikin jotenkin esim siinä, että voisin oikeesti olla auttamassa vaikeassa tilanteessa olevia naisia ja lapsia. Esim perheväkivalta tapauksia ja muita kauheuksia.
Tältä palstalta löytyy kyllä todella sairaalla tavalla sovinistejä vähän liiaksi välillä.Siinä järkevässä mitään pahaa olekkaan varmaan kenenkään mielestä. Paitsi niitten sovinistisikojen mielestä, jotka haluavatkin naisen olevan vain kotona alistetussa asemassa nyrkin ja hellan välissä ilman kenkiä.
Mutta tosiaan, aina kun sanoo jotain täällä niin joku huutaa femua, ei siihen tarvita välillä muuta kuin sukupuoli. Niin ja välillä ei sitäkään. Ratikkakuskia yms sanotaan myös usein femuksi, koska ne ei ole niin halukkaita kahlitseen naisia ketjuilla kellarin patteriin :)
Hyvä esimerkki on just toi yksi RE:n aloitus. Täältä poistettiin uskonnollinen aloitus joka todellakin oli vaikka mitä ja re alkoi ensimmäisenä haukkuun femuja jotka ihan_varmasti_ on sen poistamisen takana. Ihan niin kuin sellaista ei poistettaisi jo vaikka mistä muusta syystä :) - kukka
Papeete1 kirjoitti:
Siinä järkevässä mitään pahaa olekkaan varmaan kenenkään mielestä. Paitsi niitten sovinistisikojen mielestä, jotka haluavatkin naisen olevan vain kotona alistetussa asemassa nyrkin ja hellan välissä ilman kenkiä.
Mutta tosiaan, aina kun sanoo jotain täällä niin joku huutaa femua, ei siihen tarvita välillä muuta kuin sukupuoli. Niin ja välillä ei sitäkään. Ratikkakuskia yms sanotaan myös usein femuksi, koska ne ei ole niin halukkaita kahlitseen naisia ketjuilla kellarin patteriin :)
Hyvä esimerkki on just toi yksi RE:n aloitus. Täältä poistettiin uskonnollinen aloitus joka todellakin oli vaikka mitä ja re alkoi ensimmäisenä haukkuun femuja jotka ihan_varmasti_ on sen poistamisen takana. Ihan niin kuin sellaista ei poistettaisi jo vaikka mistä muusta syystä :)Täällä on puhuttu jostain teksteistä ja riidoista ja mä olin viikonlopun kokonaan pois koneelta. ;( Täällähän tapahtuu niin paljon jännää et ei sais olla lukematta niin pitkään aikaan. ;)
Mut olen huomannut kyllä kuin paljon ja monissa teksteissä on ihan älytöntä naisvihaa. Pelottavaa kuin paljon sairaita ihmisiä löytyy.
lara on ainakin mua kouluttanut ja 'pakottanut' ottamaan asiasta selvää. Ohan siinä hyviäkin asioita.
Miestapotko olis sit sitä feminismin käytännön toteutusta, vai mikä häh?- ei ehkä pitäisi paljastaa
En ole ketään tappanut, enkä aio.
Said on kirjoittanut kirjan orientalismista (pätkä suomeksi http://www.valt.helsinki.fi/staff/sedergre/said.htm), ja siinä on mm. miten stereotypioita ja ennakkoluuloja vastaan toimitaan. Huomaan käyttäväni näitä keinoja, eli huumori, samoilla aseilla vastaisku, naurettavaksi tekeminen.
Siitä varmaan tulee tuo äijämäisyyssyytös, sanon miehille usein tietoisesti samoilla sanoilla takaisin, ja naisen sanomana se kuulostaa oudolta.
Eli kielellä on RE merkitystä, valituilla sanoilla. Mitähän laittaisin esimerkiksi?
No tämä on minun:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000009&posting=22000000032642850
- la.ra
näkyy ainakin minulla ihan normaalissa elämässä.
Mä olen luonnostani feministi, ja yhteiskuntamme on monilla osa-alueilla feministisiä näkökulmia tukeva, joten vaikeampaa olisi toteuttaa ei-feminististä ajatusmaailmaa.
Aikain saatossa feminismi on saanut paljonkin aikaan. Naisen asema on parantunut huomattavasti länsimaissa, ja länsimainen yhteiskunta pitää sukupuolia pääasiassa tasa-arvoisina nykyään. Tekemistä riittää vielä, mutta oman näppistuntumani mukaan suunta on hyvä. - sirpamaikkarilta
Kunhan sanon mielipiteeni asioista.
- ex-Wastaaja
..kieltämättä joskus huvittaa, miten naiveja ja kapeita käsityksiä ihmisillä on esim. eri aatteista.
Kunnon kohkarin ja rasittavan 'maallikkofanaatikon' tän kaltaisilla palstoilla tunnistaakin usein siitä, että hänelle..
feministi = aina jokainen (lähinnä täällä kai nainen?), joka mesoaa ja meuhkaa naisten oikeuksista tai valittaa naisia huonosti kohtelevista miehistä
porvari= jokainen, joka sanoo omaavansa massia tai joka arvostelee esim. työttömiä
vasemmistolainen= jokainen, joka arvostelee oikeiston politiikkaa
kommunisti= jokainen, joka haaveilee maailman rauhasta
hippi= jokainen, jolla on eksentrisiä elämäntapaan liittyviä ajatuksia
itseään täynnä oleva ihminen= jokainen, joka ei suostu joka toisessa lauseessa vähättelemään itseään
huonon itsetunnon omaava= ihminen, joka vähättelee jokatoisessa lauseessa itseään
seksikäs,"pakko olla tosi hyvännäköinen"= jokainen, joka mainostaa itseään ja erit. fyysisiä ulottuvuuksiaan (ts. ulokkeitaan) tarpeeksi
ei-seksikäs ja kenties nörtti= jokainen, joka _ei_ mainosta itseään ja fyysisiä ulottuvuuksiaan tarpeeksi
epäsosiaalinen= sellainen, joka esittää kritiikkiä
sosiaalinen= se, joka muistaa tarpeeksi usein olla samaa mieltä ( siis fanaatikon itsensä kanssa)
huumorintajuinen= tyyppi, joka haluaa nauraa aina oikeassa paikassa - valita,
olisin ennemmin feministi kuin sovinisti.
Suurin osa feministeistä on järkeviä naisia, jotka ajavat tasa-arvon asiaa, eivätkä halveksi miehiä. Sovinistit taas halveksivat ja vihaavat naisia surutta.
Mieluiten tituleeraan itseäni tasa-arvon kannattajaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?801562Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141024Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95922Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot141689- 53664
- 79664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641