Feminismistä vielä

Femi.

Ei tällä palstalla ole yhtään feministiä.

Ei se feminismi sitä tarkoita, että pelkästään selittelee feminismi -sanan merkitystä.

Se käytännön toteutus, missä se näkyy?

11

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SengaSengana.

Niinpä. En mäkään itse itseäni pidä, mutta useinpa sen sanan saa kuulla. Eri yhteyksissä.

• Papeete1

Olevani liberaalifeministi, mutta ei se mun toimissani mitenkään näy. Ei täällä juurikaan näy mitään telaketjufemuja, enemmän on miehiä jotka sanovat kaikkia erimielisiä ja/tai naisia femuiksi vähän joka tilanteessa.

• kukka

Feminismissä ei ole mitään pahaa jos se hakee järkevää tasa-arvoa, mutta jos sillä haetaan jotain hulluja juttuja kuten Ruotsissa, niin en nää siinä mitään järkeä.

Mä toivoisin että mun elämässä feministmi näkysikin jotenkin esim siinä, että voisin oikeesti olla auttamassa vaikeassa tilanteessa olevia naisia ja lapsia. Esim perheväkivalta tapauksia ja muita kauheuksia.

Tältä palstalta löytyy kyllä todella sairaalla tavalla sovinistejä vähän liiaksi välillä.

• Papeete1
        kukka kirjoitti:

Feminismissä ei ole mitään pahaa jos se hakee järkevää tasa-arvoa, mutta jos sillä haetaan jotain hulluja juttuja kuten Ruotsissa, niin en nää siinä mitään järkeä.

Mä toivoisin että mun elämässä feministmi näkysikin jotenkin esim siinä, että voisin oikeesti olla auttamassa vaikeassa tilanteessa olevia naisia ja lapsia. Esim perheväkivalta tapauksia ja muita kauheuksia.

Tältä palstalta löytyy kyllä todella sairaalla tavalla sovinistejä vähän liiaksi välillä.

Siinä järkevässä mitään pahaa olekkaan varmaan kenenkään mielestä. Paitsi niitten sovinistisikojen mielestä, jotka haluavatkin naisen olevan vain kotona alistetussa asemassa nyrkin ja hellan välissä ilman kenkiä.

Mutta tosiaan, aina kun sanoo jotain täällä niin joku huutaa femua, ei siihen tarvita välillä muuta kuin sukupuoli. Niin ja välillä ei sitäkään. Ratikkakuskia yms sanotaan myös usein femuksi, koska ne ei ole niin halukkaita kahlitseen naisia ketjuilla kellarin patteriin :)
        Hyvä esimerkki on just toi yksi RE:n aloitus. Täältä poistettiin uskonnollinen aloitus joka todellakin oli vaikka mitä ja re alkoi ensimmäisenä haukkuun femuja jotka ihan_varmasti_ on sen poistamisen takana. Ihan niin kuin sellaista ei poistettaisi jo vaikka mistä muusta syystä :)

• kukka
        Papeete1 kirjoitti:

Siinä järkevässä mitään pahaa olekkaan varmaan kenenkään mielestä. Paitsi niitten sovinistisikojen mielestä, jotka haluavatkin naisen olevan vain kotona alistetussa asemassa nyrkin ja hellan välissä ilman kenkiä.

Mutta tosiaan, aina kun sanoo jotain täällä niin joku huutaa femua, ei siihen tarvita välillä muuta kuin sukupuoli. Niin ja välillä ei sitäkään. Ratikkakuskia yms sanotaan myös usein femuksi, koska ne ei ole niin halukkaita kahlitseen naisia ketjuilla kellarin patteriin :)
        Hyvä esimerkki on just toi yksi RE:n aloitus. Täältä poistettiin uskonnollinen aloitus joka todellakin oli vaikka mitä ja re alkoi ensimmäisenä haukkuun femuja jotka ihan_varmasti_ on sen poistamisen takana. Ihan niin kuin sellaista ei poistettaisi jo vaikka mistä muusta syystä :)

Täällä on puhuttu jostain teksteistä ja riidoista ja mä olin viikonlopun kokonaan pois koneelta. ;( Täällähän tapahtuu niin paljon jännää et ei sais olla lukematta niin pitkään aikaan. ;)

Mut olen huomannut kyllä kuin paljon ja monissa teksteissä on ihan älytöntä naisvihaa. Pelottavaa kuin paljon sairaita ihmisiä löytyy.

• relaxed_eyes

lara on ainakin mua kouluttanut ja 'pakottanut' ottamaan asiasta selvää. Ohan siinä hyviäkin asioita.

Miestapotko olis sit sitä feminismin käytännön toteutusta, vai mikä häh?

• la.ra

näkyy ainakin minulla ihan normaalissa elämässä.

Mä olen luonnostani feministi, ja yhteiskuntamme on monilla osa-alueilla feministisiä näkökulmia tukeva, joten vaikeampaa olisi toteuttaa ei-feminististä ajatusmaailmaa.

Aikain saatossa feminismi on saanut paljonkin aikaan. Naisen asema on parantunut huomattavasti länsimaissa, ja länsimainen yhteiskunta pitää sukupuolia pääasiassa tasa-arvoisina nykyään. Tekemistä riittää vielä, mutta oman näppistuntumani mukaan suunta on hyvä.

• sirpamaikkarilta

Kunhan sanon mielipiteeni asioista.

• ex-Wastaaja

..kieltämättä joskus huvittaa, miten naiveja ja kapeita käsityksiä ihmisillä on esim. eri aatteista.

Kunnon kohkarin ja rasittavan 'maallikkofanaatikon' tän kaltaisilla palstoilla tunnistaakin usein siitä, että hänelle..

feministi = aina jokainen (lähinnä täällä kai nainen?), joka mesoaa ja meuhkaa naisten oikeuksista tai valittaa naisia huonosti kohtelevista miehistä

porvari= jokainen, joka sanoo omaavansa massia tai joka arvostelee esim. työttömiä

vasemmistolainen= jokainen, joka arvostelee oikeiston politiikkaa

kommunisti= jokainen, joka haaveilee maailman rauhasta

hippi= jokainen, jolla on eksentrisiä elämäntapaan liittyviä ajatuksia

itseään täynnä oleva ihminen= jokainen, joka ei suostu joka toisessa lauseessa vähättelemään itseään

huonon itsetunnon omaava= ihminen, joka vähättelee jokatoisessa lauseessa itseään

seksikäs,"pakko olla tosi hyvännäköinen"= jokainen, joka mainostaa itseään ja erit. fyysisiä ulottuvuuksiaan (ts. ulokkeitaan) tarpeeksi

ei-seksikäs ja kenties nörtti= jokainen, joka _ei_ mainosta itseään ja fyysisiä ulottuvuuksiaan tarpeeksi

epäsosiaalinen= sellainen, joka esittää kritiikkiä

sosiaalinen= se, joka muistaa tarpeeksi usein olla samaa mieltä ( siis fanaatikon itsensä kanssa)

huumorintajuinen= tyyppi, joka haluaa nauraa aina oikeassa paikassa

• valita,

olisin ennemmin feministi kuin sovinisti.
      Suurin osa feministeistä on järkeviä naisia, jotka ajavat tasa-arvon asiaa, eivätkä halveksi miehiä. Sovinistit taas halveksivat ja vihaavat naisia surutta.
      Mieluiten tituleeraan itseäni tasa-arvon kannattajaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      80
      1562
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      14
      1024
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      95
      922
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      912
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      724
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      141
      689
    7. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    8. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      79
      664
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      651
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      641
    Aihe