minä maksan minä maksan!

:-)

Miltä tuntuu, jos ekoilla treffeillä nainen salamannopeesti kassalle mentäessä tai laskun saapuessa vetää lompakkonsa esiin ja maksaa omansa? Musta on ok, että molemmat maksavat oman osuutensa, mut luulen, että teen sen liian selvästi ja hätäsesti. Syynä se, että musta ois kauheeta antaa miehen luulla, että oletan sen maksavan. Miten tä maksujärjestely pitäis korrektisti hoitaa? Sinänsä on hienoa, jos mies tarjoo, mut en vaa voi antaa sen tapahtua ilman, että hän selvästi antaa niin kanssa ymmärtää.

32

1409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En hämmästy, mut mulla se on jo refleksi kasata kaikki ostokset ja ojentaa kortti siihen. Yleensä toteen vaan "samasta"

Jos nainen välttämättä haluaa maksaa ittesä niin ei se mua sit hetkauta... en ala sen kummmemmin kiistelemään asiasta.

• maeles

koskaan tajunnut sitä, miks jotkut naiset olettaa, että miesten pitäis maksaa naisenki puolesta..

• Onko keskitien kulkeminen todellankin noin vaikeaa? Mikset vain voi seisoa tiskillä lompakko esillä ja sanoa: "Pistetäänkö puoliksi?" tai "Voin maksaa osuuteni."

Miksi on helpompi toimia kuin puhua?

• naisena...

sorppa, olen nainen mutta vastaan silti.

Jos mies on pyytänyt treffeille, eli syömään tai kahville tai drinkille, niin miehen kuuluu tarjota. Sama jos nainen on esittänyt kutsun leffaan tai drinkille, niin naisen kuuluu tarjota.

Tiedän että tästä nousee kauhea älämölö taas, mutta miehen tosiaan kuuluu maksaa. Treffien jälkeen, jos kaikki sujuu hyvin ja tuntuu että jatkoa seuraa, niin nainen voi kutsua miehen kylään ja valmistaa vaikka pienen iltapalan tai jotain. Tai ehdottaa leffailtaa ja siihen sitten valmistaa jotain naposteltavaa tai pientä ruokaisaa. Ja jotain juotavaa, jos se tuntuu sopivalta. Ymmärtääköhän miehet että tämä olisi eräänlainen "kiitos" naiselta. Mitä mieltä miehet on jos nainen tekee ruokaa?

• Etten sanoisi jopa stereotypioita vahvistavaa. Eikä sillä, että siinä välttämättä mitään pahaa olisi, mutta eihän se kovin omaperäistäkään ole.

Mutta joo, kyllä miehet varmaankin ymmärtävät. Näinhän se on aina mennyt.

• ............
        Ratikkakuski kirjoitti:

Etten sanoisi jopa stereotypioita vahvistavaa. Eikä sillä, että siinä välttämättä mitään pahaa olisi, mutta eihän se kovin omaperäistäkään ole.

Mutta joo, kyllä miehet varmaankin ymmärtävät. Näinhän se on aina mennyt.

Siis sehän on itsestään selvää että jos kutsuu toisen ravintolaan syömään ja pöytä on varattuna niin kutsuja maksaa. On äärimmäisen hankalaa tarjoilijallekin jos maksutilanteessa aletaan pähkäilemään että miten maksetaan esim. yhdessä juotu viinipullo. Tai mitäs se mun ruoka nyt maksoikaan jne. Moukkamaistahan tuollainen on. Jos välttämättä haluaa osuutensa maksaa niin sen voi tehdä hienovaraisesti jälkikäteen laskun maksajalle.

• ............ kirjoitti:

Siis sehän on itsestään selvää että jos kutsuu toisen ravintolaan syömään ja pöytä on varattuna niin kutsuja maksaa. On äärimmäisen hankalaa tarjoilijallekin jos maksutilanteessa aletaan pähkäilemään että miten maksetaan esim. yhdessä juotu viinipullo. Tai mitäs se mun ruoka nyt maksoikaan jne. Moukkamaistahan tuollainen on. Jos välttämättä haluaa osuutensa maksaa niin sen voi tehdä hienovaraisesti jälkikäteen laskun maksajalle.

Rouva Ratikka pyysi minut aikoinaan treffeille ja minä maksoin siltikin. Tosin nekin treffit meni ennemmikin juodessa ja seurustellessa kuin syödessä.

Noin muuten olen aina tarjoutunut maksamaan laskun. Joskus tarjous on kelvannut, joskus nainen on halunnut maksaa omansa. Onpa lasku jaettukin, eikä se ole koskaan mikään ongelma ollut. Ei minulle itseasiassa edes tullut mieleen, että nainen olisi ollut moukka, jos vaati laskun jakamista. Onkohan tarjoilija pitkäänkin nauranut meille selkämme takana?

• .........
        Ratikkakuski kirjoitti:

Rouva Ratikka pyysi minut aikoinaan treffeille ja minä maksoin siltikin. Tosin nekin treffit meni ennemmikin juodessa ja seurustellessa kuin syödessä.

Noin muuten olen aina tarjoutunut maksamaan laskun. Joskus tarjous on kelvannut, joskus nainen on halunnut maksaa omansa. Onpa lasku jaettukin, eikä se ole koskaan mikään ongelma ollut. Ei minulle itseasiassa edes tullut mieleen, että nainen olisi ollut moukka, jos vaati laskun jakamista. Onkohan tarjoilija pitkäänkin nauranut meille selkämme takana?

Siis kutsuiko Rouva Ratikka sinut ravintolaan syömään ja varasi teille pöydän? Vai ehdottiko hän treffejä ja sinä varasit pöydän haluamastasi ravintolasta?

Tarjoilija tuskin on nauranut jos haluatte laskun erikseen, mutta joskus voi olla naurettavaa jos pariskunta alkaa kinastelemaan siitä kumpi saa maksaa yhteisen viinipullon kun samaan aikaan muut ravintolan asiakkaat odottavat palvelua.

• ......... kirjoitti:

Siis kutsuiko Rouva Ratikka sinut ravintolaan syömään ja varasi teille pöydän? Vai ehdottiko hän treffejä ja sinä varasit pöydän haluamastasi ravintolasta?

Tarjoilija tuskin on nauranut jos haluatte laskun erikseen, mutta joskus voi olla naurettavaa jos pariskunta alkaa kinastelemaan siitä kumpi saa maksaa yhteisen viinipullon kun samaan aikaan muut ravintolan asiakkaat odottavat palvelua.

Ei kun se kutsui minut treffeille, mutta antoi sitten ohjat käsiini. En muutenkaan muista, että minua olisi koskaan kutsuttu ensitreffeille illalliselle. Ilmeisesti kaikki uskoivat, että tie sydämeeni käy pään eikä vatsan kautta. ;-)

Minusta laskun jakaminen ei ole naurettavaa ja tarjoilija on siellä meitä varten. Saa siitä sitten korvauksen palkkana ja tippinä. Siitä olen yhtä mieltä, että kinastelu asiasta on naurettavaa.

• sarvikuonokas

ja kerran väitän naiselle vastaan, mutta en toista kertaa..

Hauskinta on sit se et jos nainen ei purnaa niinkö yhtään niin en kato sitä hirveen hyvällä :).. ainakaan ekoilla kerroilla.

• se on

No se onki inhottavaa/huvittavaa ku elämässä on salasia sääntöjä. Just esim. että joku mies mieleellänki tarjoaa (tai nainen tai ihan vaa kaveri) ja toinen mielellään ottaa vastaan. MUTTA MUTTA sen toisen täytyy vähä ainaki vastustella, ettei asia kuitenkaan vaikuta itsestäänselvyydeltä. Näitä on melkee kaikessa sosiaalisessa kanssakäymisessä!

• sarvikuonokas
        se on kirjoitti:

No se onki inhottavaa/huvittavaa ku elämässä on salasia sääntöjä. Just esim. että joku mies mieleellänki tarjoaa (tai nainen tai ihan vaa kaveri) ja toinen mielellään ottaa vastaan. MUTTA MUTTA sen toisen täytyy vähä ainaki vastustella, ettei asia kuitenkaan vaikuta itsestäänselvyydeltä. Näitä on melkee kaikessa sosiaalisessa kanssakäymisessä!

Vähän niinkö jos haluut et sulta kysytään jotain niin se sama kysymys pitää eka kysyy toiselta.

• :-)
        sarvikuonokas kirjoitti:

Vähän niinkö jos haluut et sulta kysytään jotain niin se sama kysymys pitää eka kysyy toiselta.

sitten ei kuitenkaan kysy, koska ei haluu paljastaa, että haluu toisen kysyvän samaa tai siis että haluu kertoa...

• dertbhsedrfbdg

kutsuja tarjoo yksinkertaista eikös juu

• ............

Niinkuin tuossa jo sanoinkin ennenkuin luin viestisi. Sitäpaitsi osoittaa huonoa makua ruveta raha-asioista vänkäämään ravintolassa ja se myös halventaa tarjoajaa. Se on melkein sama kuin sanoisi että ei sulla varmaan ole varaa, joten maksan omani.

• juuuu

mutta jos ei oo kutsujaa! aaak

• Menisin shokkiin, maailmankuvaani ravisteltais oikein urakalla. Epäilisin piilokameraa tai jotain suuren luokan vedätystä.... tai...

Ehkä jopa hetken voisin ajatella että tossa on joku joka ottaa sen tasa-arvon tosissaan ja aikoo hoitaa jatkossakin oman osansa asiallisesti. Tulis vastustamaton halu päätyä tilaan jossa se suuntaan ja toiseen tarjoaminen tapahtuu luontevasti ja ilman noita stilettilompakkoefektejä, eli siis tietynlainen joviaalisuuden aste tähän naiseen on saavutettu... Tai sitten etsisin jotain muuta ritariuden muotoa jolla tehdä vaikutus :)

Eli, mahdollisesti suunnilleen paras mahdollinen tila.

• maksan

laskun ja nainen maksaa mulle luonnossa.

• ............

Lähetätkö laskun?

• mitään
        ............ kirjoitti:

Lähetätkö laskun?

jossiteltavaa, noin se vaan aina on mennyt. :p

• hakemaan
        mitään kirjoitti:

jossiteltavaa, noin se vaan aina on mennyt. :p

vaikka väkisin

• vänkyrä-nainen

oo aikoihin käyny miesten kanssa missään maksullisissa jutuissa, et ei oo lähikokemuksesta tollasesta. Jaa, no viimeks exän kanssa mä kyllä maksoin molemmille siitäkin huolimatta et sillä on ainakin viisinkertaiset tulot mun tuloihin nähden ja normaalisti oon sitä mieltä, et se maksaa jolla on enemmän rahaa. Oli se sit kumpi vaan. Yksinkertaista:)

• eikös

Täh, eikös se ole sitä tasa-arvoa että nainen syö ja mies maksaa ? Jos mies syö itsekin, niin se saa olla itselleen kanssa reilu ja maksaa sen kanssa.

• vato retro

Jep, sinunlaisia naisia on Suomessa paljonkin. Omalla kohdallani ovat arvonsa tuntevat uranaiset jopa väkisin maksaneet minunkin illalliseni. Se ei tunnu miehestä kivalta. Tuntuu kuin jäisi jonkin teräsperseisen femakon jyräämäksi.

Suosittelen että a) hidastelet laskun maksamisessa b) maksat molemmat, mutta pyydät miestä maksamaan luonnossa takaisin c) maksat vain omat ostoksesi.

Missään tapauksessa et siis saa tyrkyttää korttia liian nopeasti tai väkisin, jos olet miehestä kiinnostunut. Jos maksat väkisin, tulee Sinun kompensoida se muilla tavoin.

• Mitä oikein

tarkoitat?

• kun olen

ollut treffeillä, olen sanonut maksavani oman osuuteni. Yksikään mies ei ole tähän mennessä suostunut siihen, olen sitten antanut heidän maksaa. Muutama on ollut jopa loukkaantuneen oloinen, kun olen omasta mielestäni hyvän hyvyyttäni tehnyt kyseisen eleen.
      Olen vedonnut jopa tasa-arvoon, joihin eräskin mies tyynesti totesi, että "se ei nyt kuulu tähän mitään".
      En silti oleta että miehet automaattisesti maksaisivat minun osuuteni, on nyt vain olemassa sellaisia miehiä, joille se on itsestäänselvyys, en minä siitä riitelemään ala.

Näissä on tietysti kysymys alkutapaamisista, vakinaisissa suhteissa olen tietysti itsekin pannut rahaa palamaan mieheen, vastusteluja ei luonnolisesti enää siinä vaiheessa ole tullut. Melkein vuoroin perään on maksettu.

• rahan kanssa

HÄSLÄÄMISTÄ, joten omien osuuksien maksaminen ei käy. Minä (mies) maksan ensimmäisellä kerralla, ja sen jälkeen oletan naisen jossakin ilmoittavan, että nyt on hänen vuoronsa. Paitsi tietenkin jos tapaamiset jäävät siihen yhteen (melko harvinaista).

• ......

ei "jossakin ilmoittavan"; piti olla "jossakin vaiheessa ilmoittavan"...

• Kävi ekoilla (ja ainoilla) treffeillä baaritiskillä maksamassa salaa koko illan. Eli, minunkin syömiseni/juomiseni. Ja suhtautumiseni oli ensin vähän ärtynyt/yllättynyt, sitten se oli häkeltynyt ja loppujen lopuksi olin siitä otettu.

Mut, ei ennen sitä, eikä sen jälkeen ole ekoilla treffeillä ollut epäselvää siitä, että kenen lompakko kevenee. Mut, emmä kyl rahaa trffeille lähtiessä tai siel ollessa ajattele. Ihan sama kuka maksaa ja mitä.

• Danskuu

toinen yritti tarjota ja mä tiukasti: "kyllä mä omat juomani/safkani/lippuni maksan, mä niin köyhä ole"
      Joo, noin ei ainakaan kannata sanoa.

Muutaman kerran meni nii et mies maksoi ekan satsin ja mä ilmoitin heti maksavani seuraavaksi ellei mies kerinnyt ilmoittaa: "voithan sä maksaa seuraavat". Menipä jopa niinkin et mä maksoin ekat satsit ja mies toiset...jne.

• vaaan

Voit tietysti ilmoittaa miehelle että maksat osuutesi vaikka silloin kun lähdette menemään kassalle päin, tai silloin kun hän pyytää laskun. Ei tarvitse tehdä itse maksua hätäisesti siloin kun selvästi ilmoitat jo laskua pyydettäessä että asia on sitten niin että maksat puolet. Itse muuten yleensä kysyn naiselta josko saisin maksaa laskun kokonaan... :-)

• treffit

se on selvä. Seuraavan kerran voi sitten vaikkapa nainen tarjota, jos siis seuraavaa kertaa tulee!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      75
      1438
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      967
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      882
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      90
      828
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      704
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      50
      619
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      47
      613
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      134
      608
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      50
      574
    Aihe