Vyötärönympärys-gallup

Aiotko siis laihduttaa?

Mikä on vyötärönympäryksesi cm:nä?
Oletko koskaan laihduttanut/lihottanut itseäsi? Laihdutatko nyt?
Mikä on toimivin tapasi laihtua?
Oletko sairastanut koskaan syömishäiriötä? Jos, niin mitä?

67

3483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos mittaa vyötäröltä, mihin farkut ylsivät mauttomalla 80-luvulla, niin 79 cm. Jos mittaa siitä, mihin nykyiset farkut ylttävät, niin 83 cm.

Minulla ei ole yhtään alle 100 kiloista miespuolista sukulaista, joten olen ollut kestodietillä viimeiset 20 vuotta. Tämä taitaa olla enemmän elämäntapa kuin dietti.

Toimivin tapa laihtua on syödä vain silloin kun on nälkä ja vain juuri sen verran, että nälkä lähtee. Tämä on oikeastaan aika helppoa, koska syön elääkseni enkä elä syödäkseni. Pikemminkin sitten juon.

Syömishäiriöstä en tiedä, mutta virallisena roskaruokapäivänäni, sunnuntaina minulla on aina syömisongelma. On suorastaan mahdotonta päättää, söisinkö kebebia, pitsaa, hampurilaisia vai jotain aasialaista pikaruokaa.

• viilisniilis

kapeimmasta kohdasta.

• viilisniilis kirjoitti:

kapeimmasta kohdasta.

Eihän kukaan roikota housujaankaan heti kylkiluiden alapuolella. Noh, saahan sillä työterveyslääkäriä ja muita terveysterroristejä enemmän miellyttävän mittaustuloksen.

Vähän kun mittaisi mulkkunsa alapuolelta. ;-)

• viilisniilis
        Ratikkakuski kirjoitti:

Eihän kukaan roikota housujaankaan heti kylkiluiden alapuolella. Noh, saahan sillä työterveyslääkäriä ja muita terveysterroristejä enemmän miellyttävän mittaustuloksen.

Vähän kun mittaisi mulkkunsa alapuolelta. ;-)

Mutta mulla on ainakin siinä kapein kohta, mistä toi sivu käskee mittaamaan. http://www.cpap.fi/do_page.php?sivu=22
        Ja kun se vyötärö on siinä... Tosin miehillä ei välttämättä ole siinä kapein kohta?

• ..........
        viilisniilis kirjoitti:

kapeimmasta kohdasta.

No toi toimii naisilla joilla on vyötärö ;)
        Entä jos on omenalihavuuteen taipuvainen ja kapein kohta löytyy lantiolta? Mitataanko silloin paksuimmasta kohtaa?

• viilisniilis
        .......... kirjoitti:

No toi toimii naisilla joilla on vyötärö ;)
        Entä jos on omenalihavuuteen taipuvainen ja kapein kohta löytyy lantiolta? Mitataanko silloin paksuimmasta kohtaa?

se oli sen pari senttiä navan yläpuolelta. Muistelin vaan ulkoa, että kapein kohta, sitten vähän kuukkeloin, niin löyty toi pari senttiä navan yläpuolelta, josta ainakin multa löytyy se kapein kohta. Sille ei sitten tietenkään voi mitään, jos on kapea lantio ja iso masu..

• viilisniilis kirjoitti:

Mutta mulla on ainakin siinä kapein kohta, mistä toi sivu käskee mittaamaan. http://www.cpap.fi/do_page.php?sivu=22
        Ja kun se vyötärö on siinä... Tosin miehillä ei välttämättä ole siinä kapein kohta?

Olen taas oppinut jotain uutta. Suorastaan riemastuin tuosta taulukosta. Vyötäröön saisi tulla 15 senttiä lisää, että olisin huolestuttavan alarajallakaan.

Tuosta liikunnan vaikutuksesta painoon en ole oikein vakuuttunut. Tottahan se muuten tuo terveyttä, lihaksia, pirteyttä ja nopeuttaa aineenvaihduntaa, mutta taulukoiden mukaan yhden kotipizzan kuluttamiseen pitäisi juosta maratoni tai jotain sinne päin. Että ei se ainakaan laskennallisesti kaloreita polta dietiksi asti.

• viilisniilis
        Ratikkakuski kirjoitti:

Olen taas oppinut jotain uutta. Suorastaan riemastuin tuosta taulukosta. Vyötäröön saisi tulla 15 senttiä lisää, että olisin huolestuttavan alarajallakaan.

Tuosta liikunnan vaikutuksesta painoon en ole oikein vakuuttunut. Tottahan se muuten tuo terveyttä, lihaksia, pirteyttä ja nopeuttaa aineenvaihduntaa, mutta taulukoiden mukaan yhden kotipizzan kuluttamiseen pitäisi juosta maratoni tai jotain sinne päin. Että ei se ainakaan laskennallisesti kaloreita polta dietiksi asti.

Kertoohan sen nyt tervejärkikin, että jos vetää pitsaa, hesee ja subia joka päivä, niin ei se liikunta paljoa auta. Mutta liikunnan jälkeen ei TEE mieli mitään tollasia, vaan oikeaa kotiruokaa. Keitettyä perunaa ja lihapullia, riisiä ja kanaa tms. Ja peruna ei lihota. Paitsi jos se on upotettu rasvaan.

Alat vetään jotain protskujuomia ja kreatiiniä, niin sulle tulee vaan armottomat vatsalihakset, jotka pullistaa sun vyötäröä. Ja joka ilta joku sata linkkaria.

• .........
        viilisniilis kirjoitti:

se oli sen pari senttiä navan yläpuolelta. Muistelin vaan ulkoa, että kapein kohta, sitten vähän kuukkeloin, niin löyty toi pari senttiä navan yläpuolelta, josta ainakin multa löytyy se kapein kohta. Sille ei sitten tietenkään voi mitään, jos on kapea lantio ja iso masu..

Harmitti kun laihduin niin ensin hävis tissit ja lantio ja kun maha lähti niin olin Y-mallinen, jolla luutkin olivat eriparia. Olis pitänyt syntyä mieheksi ;)

• viilisniilis
        ......... kirjoitti:

Harmitti kun laihduin niin ensin hävis tissit ja lantio ja kun maha lähti niin olin Y-mallinen, jolla luutkin olivat eriparia. Olis pitänyt syntyä mieheksi ;)

sitten muu, kuin että tekee salilla jollain hirmusilla painoilla jalkoja ja pyllyä, että sais sinne alaskin massaa. Mä taas yritän tehdä rintaa, käsia ja yläselkää, että tulis jotain massaa tonne yläkroppaankin. Jalat on kun jollain voimannostajalla XD.

• ............
        Ratikkakuski kirjoitti:

Ethän sä syö sitä pizzaa muun päivittäisen ravinnon lisäksi? Sama se mistä ne kalorit kertyy kunhan kokonaisuus pysyy kohtuudessa.

• Yksinkertainen blondi

67cm kapeimmasta kohdasta eli kylkiluiden alta. En ole paljoakaan laihdutellut, vaikka lantionympärys(97cm) vois jonkun mielestä antaa aihetta. On vaikea löytää farkkuja tällasena "vanhanaikasen" mallisena, eli hoikka vyötärö ja muodokas lantio. Mut mielletään ilmeisesti hoikaksi ton vyötärön perusteella kun oon jotain laihista suunnitellut, niin "kaikki" huutaa kuorossa:eiiiii! Pyöräilen päivittäin n. 6km ja harrastan muuutakin hyötyliikuntaa.Ei ole selluliittia (appelsiini-ihoa).
      Ja oonhan jo 30 , ei tässä kai langanlaiha enää tarvi ollakaan, 10v. sitten oli vyötärönympärys 64, mut se oli silloin. Silloin kun oon lihonut tai tunnen oloni jotenkin ähkyksi (esim. joulun jälkeen), syön pari päivää/viikon vähän vähemmän. Ei oo ollut syömishäiriöitä.

• viilisniilis

näytti 70cm. Että ei ihan mallinmitoissa olla :).

En ole laihduttanut, mutta laihduin. Se tapahtui, kun pitkä sude loppui, jolloin myös telkkarin edessä mössöttäminen päättyi. Minusta liikunta on tehokkain tapa pitää painon kurissa. Saa syödä vapaammin ja liikunnan jälkeen ei edes tee mieli epäterveellistä ruokaa.

Jostain luin, että miltei jokainen ihminen länsimaissa käy läpi jonkinmoisen syömishäiriön. Kyllä mulle on aina ruoka maistunut, en ole oksennellut tms. Nyt kun asuu yksin, niin unohtuu välillä syödä.. Mutta liikunta kyllä muistuttaa siitäkin, kun treenin jälkeen on järkyttävä nälkä! Kyllähän se toisaalta kertoo jotain nyky-yhteiskunnasta, kun meikäläinenkin teininä yritti painaessaan 50 kiloa saada sen painon epätoivoisesti sinne 45 kiloon... Onneksi oli silloin urheiluharrastus, joten oli koko ajan nälkä, ei voinut jättää syömättä.

• Senttejä ihan helvetisti. Olen laihduttanut ja yritän nytkin huonoin tuloksin.

Ainoa tähän asti toimiva metodi oli opiskellessa, söin yhden aterian päivällä, harrastin pari tuntia hyötyliikuntaa (kävelyä) ja vajaan tunnin juoksulenkin lähes päivittäin.

• Hossi

Ympärysmitta on joku 120 senttiä.

Laihduttanut olen jo kohta yli kymmenen vuoden ajan. Useampi sentti ja useampi kymmenen kiloo.

Laihdutan hamaan loppuun asti.

Toimivin tapa on ruokavalio ja liikunta.

En.

• Mikä on vyötärönympäryksesi cm:nä?
      - Veikkaisin, että 75cm voi olla aika lähellä.

Oletko koskaan laihduttanut/lihottanut itseäsi?
      - Kerran yritin 3-4 kuukautta tankata "koko rahan edestä" työpaikkaruokalassa, tuloksena oli 2 kiloa ja rahaa paloi noin 300€. Liian kalliita kiloja. Syksyllä yleensä tulee pudotettua kilo tai pari kesän aikana syötyjä hiillosmakkaroita vyötäröltä.

Laihdutatko nyt?
      - En.

- Vähentää syömistä, pienentämällä annosten kokoa.

- En.

• vakuutusmies

käteni ovat aika lyhyet ja vatsa aika pullea? Tarkoitan sitä että en yllä poimimaan mittanauhaa selän takaa enkä saa sitä mitenkään itseni ympäri.

• -Pirkka

Puet sukkahousut. Sukkahousujen vyötärö on saman mittainen kuin omasi. Riisut housut ja mittaat vyötärön sukkahousuista. Kätevää!

• vakuutusmies
        -Pirkka kirjoitti:

Puet sukkahousut. Sukkahousujen vyötärö on saman mittainen kuin omasi. Riisut housut ja mittaat vyötärön sukkahousuista. Kätevää!

Menen heti etsimään jotkut avoliskoni sukkahousut. Toivottavasti ehdin mitata ennen kuin hän tulee, muuten on selittämistä.

• gekko.
        vakuutusmies kirjoitti:

Menen heti etsimään jotkut avoliskoni sukkahousut. Toivottavasti ehdin mitata ennen kuin hän tulee, muuten on selittämistä.

sä äijä luulet oikein tekeväsi? Älä venytä niitä böxyjä k-pää!!!

• vakuutusmies
        gekko. kirjoitti:

sä äijä luulet oikein tekeväsi? Älä venytä niitä böxyjä k-pää!!!

Älä nyt pelleile ja paljasta, ehdin jo mitata. 39 senttiä. Hoikka poika.

Tosin jouduin leikkelemään tietty reiän että häntä menee, mutta tuskin hän huomaa tai ainakaan älyää syyttää siitä minua.

• la.ra

piileksii pentele.

Mutta olen tällainen pötkylä, eli rinnan-, vyötärön- ja lantionympärys eivät paljoa poikkea :) Farkkukokoni on 27-28 ja pukuni ovat kokoa 34.

Olen laihduttanut ja saan helposti pari kiloa pois, jos siltä tuntuu. Tosin nyt kolmekymppisenä homma on huomattavasti vaikeampaa kuin 20 -ikäisenä.

Olen tällä pituudella painanut kaikkea 43 ja 65 kilon väliltä enkä jaksa stressata itse painosta enää niin paljoa kuin joskus taannoin. Vaatteisiin vaan on kiva mahtua ja on kiva, jos ne myös istuvat (alle 50-kiloinen oli kiva olla, mutta esim. istuvia pukuja oli mahdoton löytää).

Toimivin tapa laihtua minulle on syödä vähemmän ja harvemmin sekä liikkua enemmän. Mä pärjään pitkiäkin aikoja ilman ruokaa, ja laihtuilen aina silloin tällöin kun unohdan syödä tms.

• syömishäiriökysymys?

jäi vastaamatta.

• Serpico

Näyttäis olevan 80 ja 90 sentin välillä. Oikeasti sillähän lähinnä on väliä mitä peili kertoo. Muutaman kerran elämässäni olen yrittänyt vähentää rasvaa kropasta, vaihtelevin tuloksin. Se ei kuitenkaan ole minun ongelmani. Mä joudun tosissani syömään ja tekemään töitä sen eteen että paino pysyis ylhäällä. Varsinaisessa lihottamisessahan ei ole paljon järkeä, mutta jos jotakin kiinnostaa, niin vinkkinä: perunalla saa painon nousemaan.

• Vyötärön ympärys oli 77 cm. Mikäli se kapeimmalta kohdalta mitataan. Farkut on sit 82 senttiä (32 tuumaa)

Olen laihduttanu ja lihottanu itteeni 2000 luvulla paljonki. Nyt en sinänsä laihduta, lisään vaan liikuntaa. Sanotaan että muokkaan vartaloa.

Toimivin tapa laihtua?
      kilpaurheiluaikona nestehukka oli se viimesin keino pudottaa se puuttuva kilo.

Pitkässä juoksussa laihduttaminen terveellisesti ja pysyvästi. Oikeastaan paras tapa on syödä ainoastaan kotona tehtyä ruokaa. Eli siis ei sorru pikaruokiin ulkona ollessa vaan menee kotiin ja kokkaa itte. Sit tietysti pysyminen poissa kotoa urheilemassa tai kavereiden luona. Ja lopuks kun ottaa linjan että illalla 8 jälkeen ei syö kuin hedelmiä.

Ittellä on ollu painon kaa sellasta aaltoliikettä. Ku pitäs raahata ittesä sen maagisen 90 kilon paremmalle puolelle. Tavallisesti syksyllä on ollu massa kausi jollon treenataan paljon kuntosalilla ja käytetään lisäravinteita. Sit kevättä kohden siihen lisätään aerobista urheilua ja aletaan kiinteyttämään kehoa.

Kouluterkkarin mielestä olin anorektikko ku painoindeksi huiteli tosi alhaalla mut syökö anorektikko yli 3000 kaloria päivään ja silti on koko ajan nälkä.

• (n)

illalla mittasin, oli 98 cm..siis ihan liian paljon.Olen laihduttanut joskus 10 kg ja lihonut, taas laihtunut 14 kilia ja lihonut, ja taas laihtunut 10 kiloa ja lihonut ja nyt taas laihdutan ja laihduin 3 kg ja pitäis laihtua vielä ainakin 8 kg.
      Laihtuu, kun syö kasviksia, ei ota lisää, lisää liikuntaa ja syö laihduttavia ruokia, ne kuluttaa elimistössä enemmän energiaa kuin tuovat sinne.

En ole sairastanut, omaan varmaan sen lihavuusgeenin..

• Mitä ovat ruoat, jotka kuluttavat enemmän energiaa kuin tuottavat?

• kilo..
        Ratikkakuski kirjoitti:

Mitä ovat ruoat, jotka kuluttavat enemmän energiaa kuin tuottavat?

jääkaappikylmää tuorekurkkua päivässä ja jäävettä päälle, eikä muuta. Noiden sapuskojen lämpiäminen mahalaukussa vie enemmän energiaa kuin niistä saa.

laihdut varmasti

• vakuutusmies
        kilo.. kirjoitti:

jääkaappikylmää tuorekurkkua päivässä ja jäävettä päälle, eikä muuta. Noiden sapuskojen lämpiäminen mahalaukussa vie enemmän energiaa kuin niistä saa.

laihdut varmasti

olen hekotellut samaa kysymystä kuin ratikkakuskikin; että luulevat jotain miinuskaloreita saavansa.

Mutta tosiaan, tuohon tapaan, tuohon tapaan.

• on hyväksi
        vakuutusmies kirjoitti:

olen hekotellut samaa kysymystä kuin ratikkakuskikin; että luulevat jotain miinuskaloreita saavansa.

laihduttamisessa ja syömisessä.

Jos kaks litraa vettä lämmittää 60 asteiseksi, siinä on kilokaloreita ihan perkeleesti. Sitä ku vedät kaks viikkoa, niin saat vyötärönympärykseesi senttejä.

• kilo.. kirjoitti:

laihdut varmasti

Jääkaappikylmää kurkkua ja jäävettä pitäisi lämmittää elimistössä 36 asteiseksi noin 250 litraa, että kulutettaisiin yhden läskikilon sisältämä energiamäärä.

Luulen, että tee-se-itse-rasvaimu on helpompi suorittaa....

• jos et usko.
        Ratikkakuski kirjoitti:

Jääkaappikylmää kurkkua ja jäävettä pitäisi lämmittää elimistössä 36 asteiseksi noin 250 litraa, että kulutettaisiin yhden läskikilon sisältämä energiamäärä.

Luulen, että tee-se-itse-rasvaimu on helpompi suorittaa....

voi olla parin viikon päästä kevyt olo.

• jos et usko. kirjoitti:

voi olla parin viikon päästä kevyt olo.

Pakonomaiselle veden juomiselle on oma psykiatrinen tautiluokituskin. Oireista kärsiviä pidetään suljetuilla osastoilla, etteivät tappaisi itseään. Luulen, ettei siihen tarvita edes tuota 250 litraa parin viikon aikana.

Että taidan edelleenkin kallistua mielummin tuohon itse ruiskulla suoritettavaan rasvaimuun, jos joskus muutun atletista kotletiksi.

• vettä
        Ratikkakuski kirjoitti:

Pakonomaiselle veden juomiselle on oma psykiatrinen tautiluokituskin. Oireista kärsiviä pidetään suljetuilla osastoilla, etteivät tappaisi itseään. Luulen, ettei siihen tarvita edes tuota 250 litraa parin viikon aikana.

Että taidan edelleenkin kallistua mielummin tuohon itse ruiskulla suoritettavaan rasvaimuun, jos joskus muutun atletista kotletiksi.

tarvitse tuollaisia määriä kitata. Riittää että juot normaalit ruokajuomat jäävetenä sen kurkun kanssa.

Energiaa kuluu koko ajan. Sullakin. Siinäkin kun istut. Kyllä tuo dieetti tehoaa.

Turha alkaa saivarrella, vaikka joku tiesikin ruuan jonka lämmittäminen ja sulattaminen kuluttaa enemmän energiaa kun siitä saa. Ei meistä kukaan ole erehtymätön.

• vettä kirjoitti:

tarvitse tuollaisia määriä kitata. Riittää että juot normaalit ruokajuomat jäävetenä sen kurkun kanssa.

Energiaa kuluu koko ajan. Sullakin. Siinäkin kun istut. Kyllä tuo dieetti tehoaa.

Turha alkaa saivarrella, vaikka joku tiesikin ruuan jonka lämmittäminen ja sulattaminen kuluttaa enemmän energiaa kun siitä saa. Ei meistä kukaan ole erehtymätön.

En kiellä, etteikö veden nauttiminen vilkastuttaisi aineenvaihduntaa ja näin ollen edistäisi diettiä. Mutta mielestäni on kuolemattoman hauskaa urbaanilegendaa, että olisi joitain energiasyöppöjä ruokia, juomia tai muitakaan droppeja. Pitkin hampain voisin uskoa lääkkeisiin, jotka edes hidastaisivat energian imeytymistä elimistöön. (Kts. Ostoskanava.)

Tottahan minä senkin tiedän, että pelkkä elintoimintojen ylläpitäminen vie energiaa niin paljon, että kulutuksen kaksinkertaistaminen vaatii jo melkoista kuntoilua. Mutta kuten laskin, veden lämmittämisellä se käy suorastaan tuskallisen hitaasti. ;-)

• (n)
        Ratikkakuski kirjoitti:

Mitä ovat ruoat, jotka kuluttavat enemmän energiaa kuin tuottavat?

vihannekset, hedelmät ja pähkinät kuten kaalit, sipuli, parsa, porkkna, pinaatti...negatiivisia kaloreita sisältävät ruuat kuluttavat enemmän kaloreita sulaessaan kuin mitä itse sisältävät. Saavat aineenvaihdunnan toimimaan ja siten laihdutuskin onnistuu. Esim. 50 kcal ruusukaaliannoksen sulamiseen kuluu 75 kcal, joten kehon rasvoja palaa 25 kaloria. Tähän perustuu se, että syömällä laihtuu kolme kertaa nopeammin kuin paastoamalla. Kannattaa vilasta kirjaa Anna palaa :)

• (n)
        Ratikkakuski kirjoitti:

En kiellä, etteikö veden nauttiminen vilkastuttaisi aineenvaihduntaa ja näin ollen edistäisi diettiä. Mutta mielestäni on kuolemattoman hauskaa urbaanilegendaa, että olisi joitain energiasyöppöjä ruokia, juomia tai muitakaan droppeja. Pitkin hampain voisin uskoa lääkkeisiin, jotka edes hidastaisivat energian imeytymistä elimistöön. (Kts. Ostoskanava.)

Tottahan minä senkin tiedän, että pelkkä elintoimintojen ylläpitäminen vie energiaa niin paljon, että kulutuksen kaksinkertaistaminen vaatii jo melkoista kuntoilua. Mutta kuten laskin, veden lämmittämisellä se käy suorastaan tuskallisen hitaasti. ;-)

on kokemusta, ei laihdu, jos on syömättä. Elimistö menee vain tukkoon ja aineenvaihdunta ei pelaa..oliiviöljyäkin on hyvä nauttia hiukan joka päivä, jotta rasvaaineenvaihdunta toimii.
        Pähkinöitä hillitysti ja lisäksi rasvaa polttavia proteiiniruokia laihaa lihaa, siipikarjaa ja kalaa, raejuustoa. Lihoin juuri siksi, kun en syönyt ja en liikkunut.

• on kyllä jo
        (n) kirjoitti:

vihannekset, hedelmät ja pähkinät kuten kaalit, sipuli, parsa, porkkna, pinaatti...negatiivisia kaloreita sisältävät ruuat kuluttavat enemmän kaloreita sulaessaan kuin mitä itse sisältävät. Saavat aineenvaihdunnan toimimaan ja siten laihdutuskin onnistuu. Esim. 50 kcal ruusukaaliannoksen sulamiseen kuluu 75 kcal, joten kehon rasvoja palaa 25 kaloria. Tähän perustuu se, että syömällä laihtuu kolme kertaa nopeammin kuin paastoamalla. Kannattaa vilasta kirjaa Anna palaa :)

paksua.

Tuohon ei usko kukaan täyspäinen.

Kyllä nopeiten laihtuu olemalla syömättä yhtään mitään. Huolehtii vaan neste- ja suolatasapainosta.

• SengaSengana.
        vakuutusmies kirjoitti:

Mä ainakin syön aina niitä viinereitä, joissa on
        -500 kaloria!

• (n) kirjoitti:

Että oikein pähkinätkin, jotka sisältävät 70% rasvaa? Eli jopa enemmän kuin suklaa? Enkä usko edes tuohon ruusukaali-juttuunkaan. Jos se olisi lääkäreiden ja ravitsemusasiantuntijoiden yleinen kanta, niin sitä varmaan rummutettaisiin jatkuvasti ympäri ylilihavaa länsimaailmaa. Vastahan minä tänään tein aloituksen kriittisestä suhtautumisesta lukemiseen, sen kirjoittajaan ja lähteisiin. Tämä juttu vahvistaa mielipidettäni.

• (n)
        on kyllä jo kirjoitti:

paksua.

Tuohon ei usko kukaan täyspäinen.

Kyllä nopeiten laihtuu olemalla syömättä yhtään mitään. Huolehtii vaan neste- ja suolatasapainosta.

ja saat sillä aineenvaihdunnan jumiin. Elimistö menee säästöliekille.

• (n)
        Ratikkakuski kirjoitti:

Että oikein pähkinätkin, jotka sisältävät 70% rasvaa? Eli jopa enemmän kuin suklaa? Enkä usko edes tuohon ruusukaali-juttuunkaan. Jos se olisi lääkäreiden ja ravitsemusasiantuntijoiden yleinen kanta, niin sitä varmaan rummutettaisiin jatkuvasti ympäri ylilihavaa länsimaailmaa. Vastahan minä tänään tein aloituksen kriittisestä suhtautumisesta lukemiseen, sen kirjoittajaan ja lähteisiin. Tämä juttu vahvistaa mielipidettäni.

rouskuttamalla saa syödä..esim. 10 mantelia päivässä. Ja hiilihydraatteja tosi hillitysti.

Ei tämä mikään uusi keksintö ole..lääkärit ja ravitsemusterapeutit pistää juuri tälläiselle dieetille. Siis kasviksia runsaasti ja vähän kovaa rasvaa unohtamatta kohtuullista liha ja kala annosta.
        Ei siinä ole mitään hokkus pokkus -keksintöä, ja olen kokenut tämän.

• (n) kirjoitti:

50 kcal saadakseen täytyy syödä 263 grammaa ruusukaalia. Kilo rasvaa sisältää noin 9000 kcal. Tämän määrän elimistöstä hävittämiseen tarvittaisiin sinunkin laskuopillasi noin 47 kiloa ruusukaalia.

Se on totta, että paastossa elimistö pyrkii säästämään energiaa, jolloin normaalit elintoiminnot eivät kuluta aivan niin paljon energiaa kuin tavallisesti syömällä. Mutta väitteesi kolme kertaa nopeammasta laihtumisesta paastoon verrattuna on todella absurdi.

• riippuu
        (n) kirjoitti:

on kokemusta, ei laihdu, jos on syömättä. Elimistö menee vain tukkoon ja aineenvaihdunta ei pelaa..oliiviöljyäkin on hyvä nauttia hiukan joka päivä, jotta rasvaaineenvaihdunta toimii.
        Pähkinöitä hillitysti ja lisäksi rasvaa polttavia proteiiniruokia laihaa lihaa, siipikarjaa ja kalaa, raejuustoa. Lihoin juuri siksi, kun en syönyt ja en liikkunut.

kanssa kuinka paljon ei syö. jos et syö niin lihakset siitä lähtee ,

jos haluat laihtua niin tulisi tosiaan syödä terveellisesti. ELi syödä myös niitä HYVIÄ rasvoja (se rasva-aineenvaihdunta).

Ja joku laitto ettei usko ihmepillereihin. Kyl niitä on jotain mitkä toimii, mutta terveellisyydestä en mene kyllä takuuseen. Kaveri laihdutti 10 kg yksien pillereiden avulla. Söi normaalisti --> ei liikaa ., ei liian vähän. PIllerit vaikuttivat siis kilpirauhaseen ja sen kautta aineenvaihduntaan. Mutta jos haluaa että kilot eivät palaa on siinäkin töitä!

• hävität
        (n) kirjoitti:

ja saat sillä aineenvaihdunnan jumiin. Elimistö menee säästöliekille.

ne ainokaisetkin lihaksesi ja olet heikko sekä vielä luistasi. FIKSUA. Kannattaa vaan paastota jos haluaa itseensä sitä läskiä

• Serpico
        Ratikkakuski kirjoitti:

50 kcal saadakseen täytyy syödä 263 grammaa ruusukaalia. Kilo rasvaa sisältää noin 9000 kcal. Tämän määrän elimistöstä hävittämiseen tarvittaisiin sinunkin laskuopillasi noin 47 kiloa ruusukaalia.

Se on totta, että paastossa elimistö pyrkii säästämään energiaa, jolloin normaalit elintoiminnot eivät kuluta aivan niin paljon energiaa kuin tavallisesti syömällä. Mutta väitteesi kolme kertaa nopeammasta laihtumisesta paastoon verrattuna on todella absurdi.

Kaiketi perustuu ruuan termiseen, eli aineenvaihduntaa kiihdyttävään efektiin. Kaikella ruualla on terminen vaikutuksensa, toiset ruuat nostavat aineenvaihduntaa tehokkaammin kuin toiset. Rasvattomat proteiinilähteet ja kuitupitoiset vihannekset ovat niitä tehokkaimpia aktivoijia. Joitain jyviä ja muita kai pidetään myös hyvänä. Tästä erillään on tietysti varsinaista termogeneesiä iheuttavat syömiset, kuten efedra ja kofeiini. Kyllähän ne rasvaa polttavat kun kehon lämpötila nousee. Metabolista aktiviteettia voi muutella periaatteessa manipuloimalla kilpirauhashormonia T3.

Sanomattakin selvää on, että niin rajuun energiankulutukseen ei syömällä päästä että se olisi vaihtoehto liikkumiselle.

• (n)
        Ratikkakuski kirjoitti:

lisäksi aeromista liikuntaa mukaan kuvioihin.
        Ruokavalion tulee olla monipuolinen, sisältää hyviä rasvoja ja kohtuus siinä syömisessä.

En väitä mitään, mutta voin paastota vain lomalla, syömällä voin laihduttaa myös työaikana.Etkä sinä sitä kaalia kolmessa päivässä syö, se oli vain esimerkki miinuskaloreita sisältävästä ruoka-aineesta.

• (n)
        (n) kirjoitti:

lisäksi aeromista liikuntaa mukaan kuvioihin.
        Ruokavalion tulee olla monipuolinen, sisältää hyviä rasvoja ja kohtuus siinä syömisessä.

En väitä mitään, mutta voin paastota vain lomalla, syömällä voin laihduttaa myös työaikana.Etkä sinä sitä kaalia kolmessa päivässä syö, se oli vain esimerkki miinuskaloreita sisältävästä ruoka-aineesta.

siis :)..
        Kaikkein vaikeinta on säilyttää se paino alhaalla laihdutuksen jälkeen, en ole kuin lievästi ylipainoinen, mutta herkästi nousee. Liikuttava on koko ajan.

• Noin 84cm epämääräisellä mittaustavalla.

"laihdutan" parhaillaan. Lähinnä varjelen itseäni energiapommeilta ja annan palkkatyön tehdä tehtävänsä.

Paras laihtumistapa? Innostua jostain uudesta jutusta niin paljon että unohtaa syödä ja työhön ottaa evääksi banaani ja jugurtti. Loppu sujuu itsestään, vituttaa vaan kun kädet kylmii.

• Kettulaatikossa

vaihdellut välillä 60-65 cm.

En ole laihduttanut, enkä oikeastaan lihottanutkaan. Jos treenaan niin silloin tulee syötyä enemmän. Ja jos masentaa niin ei tule syötyä.

Syömishäiriötä ei ole koskaan ollut.

• aika hoikkis

tätä ei olekkaan tullut tehtyä hetkeen,siis mittailtua.
      Vyötärönympärys 63cm.
      En ole koskaan laihduttanut,ei ole ollut tarvetta.Päinvastoin lisäkiloja saisi tulla,mutta kun ne ei näytä kertyvän sitten millään.Yritetty on;)
      Murehtiminen ja sureminen vie multa kilot ja harmi vain,että ne lähtee myös aina vääristä paikoista:(
      Kukaan ei sitä oikein usko(paitsi oma mies,kun se on sen todennu) että syön 'miehen kokoisia' annoksia mutta silti ne ei jää mihinkään.Ja ikääkin on reippaasti yli 30...

• Vaihdat säännöllisyyden epäsäännöllisyyteen, ni alkaa kiloja tulla. Ihmisen kroppa alkaa varastoida sitä energiaa, ku se ei tiedä koska se saa sitä lisää.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

Vaihdat säännöllisyyden epäsäännöllisyyteen, ni alkaa kiloja tulla. Ihmisen kroppa alkaa varastoida sitä energiaa, ku se ei tiedä koska se saa sitä lisää.

eräs lääkäri on minulle sanonut, että paras tapa laihtua on syödä mahdollisimman epäsäännöllisesti ja -terveellisesti...

Terveenä pysymyminen onkin sitten eri juttu.

• kunnon
        la.ra kirjoitti:

eräs lääkäri on minulle sanonut, että paras tapa laihtua on syödä mahdollisimman epäsäännöllisesti ja -terveellisesti...

lääkäri!!!

kyllä mä vaihtaisin lääkäriä. Mitähän muuta se mahtaa olla sanonut

• la.ra
        kunnon kirjoitti:

lääkäri!!!

kyllä mä vaihtaisin lääkäriä. Mitähän muuta se mahtaa olla sanonut

vaan eräs tuttava.

Ja pakko myöntää, että omat kokemukseni tukevat teoriaa. Kun on pari päivää syömättä ja kolmantena syö pitsaa ja karkkia niin kyllä ne kilot karisevat samaa tahtia terveyden mukana.

• la.ra kirjoitti:

Mulla kyllä kroppa toimii niin, että johan alkaa vattaa tulla, jos aamupala ja/tai lounas jää välistä jonkin aikaa. Ku, sitä tietty mättää sitte illalla ennen nukkumaan menoa aika paljon ja vielä rasvasesti. Sit, seuraavana päivänä syö taas iha normisti, ni kyllähän sitä alkaa kertyä.

Ei kyl terveellistä ole, mut joskus vaan on ollut nii.

En sitte tiiä, että mitenkä sen epäsäännöllisyyden käsitit, tarkoitin kuitenkin päivänsisäistä 'jatkuvaa' rytminmuutosta.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mulla kyllä kroppa toimii niin, että johan alkaa vattaa tulla, jos aamupala ja/tai lounas jää välistä jonkin aikaa. Ku, sitä tietty mättää sitte illalla ennen nukkumaan menoa aika paljon ja vielä rasvasesti. Sit, seuraavana päivänä syö taas iha normisti, ni kyllähän sitä alkaa kertyä.

Ei kyl terveellistä ole, mut joskus vaan on ollut nii.

En sitte tiiä, että mitenkä sen epäsäännöllisyyden käsitit, tarkoitin kuitenkin päivänsisäistä 'jatkuvaa' rytminmuutosta.

mitä olen itse kokenut, että syöminen unohtuu stressin tai muun takia ja kun stressi laukeaa niin sitten mässäilee enemmän.

• la.ra kirjoitti:

vaan eräs tuttava.

Ja pakko myöntää, että omat kokemukseni tukevat teoriaa. Kun on pari päivää syömättä ja kolmantena syö pitsaa ja karkkia niin kyllä ne kilot karisevat samaa tahtia terveyden mukana.

En tarkottanut, että päiväkausia ollaan syömättä ja sit taas ahmitaan. Vaan sitä, että joka päivä syödään sama määrä ruokaa, mut vähä eri aikoihin.

• tipitiiii

>62-64 cm vaihtelee ja en nyt jaksa mitata tarkkaa :) (haluisin kyl 59 )

> laihduttanut joo. painoin 55 kg. laihdutin 46 kg. sitten lihosin takasin 48 (nesteitä varmasti) ja sama paino edelleen ja olen tyytyväinen, paitsi ehkä kilo viel pois :)

Laihdutatko nyt?

> en virallisesti. ELän ns. yliterveellisesti ja taidan sen ansiosta laihtua:)

>>kuntosalitreeni joka toinen päivä sisältäen tunnin aerobista ja 1.5 h kunnon lihastreeniä. Terveellinen monipuolinen ruoka. Paljon hyviä rasvoja. Vähän valkoisia jauhoja ja sokereita. Sopivasti kuituja. Nukkuminen pitkään ja hyvin.

>> en ole saanut diagnoosia, mutta joitaiin piirteitä on kyllä ollut ja tulee aina olemaan. Eism olen aina "liian kurinalainen". En osaa nauttia ruoasta.

• kyllä että

"joitain piirteitä on". Toivottavasti pituutesi on alle 160, muuten ei kyllä terveeltä vaikuta...

• Mikä on vyötärönympäryksesi cm:nä?
      * 65 cm..,

Oletko koskaan laihduttanut/lihottanut itseäsi? Laihdutatko nyt?
      * Josku teininä koetin laihduttaa, se oli tietysti vähän hölmöä kun en ylipainoinen kuitenkaan ollut, vaan mittoihini kehittyvä nuori... En ole muulloin laihduttanut, lihottanut kyllä olen muutaman kilon, pois alirajan läheltä kiikkumasta.

* Taitaa olla liikunta eli lähinnä tanssi. Vaikka koetan syödä terveellisesti niin aika usein tulee herkuteltua. Se on vaan sitten tuuria ettei se vaikuta kauhean paljoa painooni..

* En, mitä nyt ruokahalu on vaihdellut jokseenkin normaleissa rajoissa. Sen kerran kun laihduin lähes alipainoiseksi taisi johtua stressin aiheuttamasta ruokahaluttomuudesta.

• asia*mies

sanoo farkkujen kokolappu. pysyny aika samoissa niin kauan etten muistakaan.

• rusalkaa

-uskallan laittaa tähän... 110cm

-Kyllä, olen laihduttanut 40kg vajaa kymmenen v. sitten. Tuli takas parin vuoden kuluttua.

Laihdutatko nyt?
      -Kyllä.

-Sokerit ja rasvat pois...uintia hirveästi--> niin, että menee taas se 4km/tunti...melkein joka päivä.

-No en. Nää mun kilot on tulleet pikkuhiljaa ja sitten kunnolla raskauksista.

*Tälle kyselylle: oisko seuranta mitään? silleen kevään mittaan...*

• temeq

Tuota muistelen sun kertoneen uintihommisat aiemminkin, mut et sä ny jumaliste ui 4 kilsaa tunnissa. Uinti-cooperissa 20 min ja 1 km on ihan kova tulos, ja omalla tahdillasi sä olet ihan Seppälän luokka. No et ole mutta mieletön vauhti silti.

Todista mun olevan ennakkoluuloinen ja pikkuseikkoihin takertuva pässi. :D

• rusalkaa
        temeq kirjoitti:

Tuota muistelen sun kertoneen uintihommisat aiemminkin, mut et sä ny jumaliste ui 4 kilsaa tunnissa. Uinti-cooperissa 20 min ja 1 km on ihan kova tulos, ja omalla tahdillasi sä olet ihan Seppälän luokka. No et ole mutta mieletön vauhti silti.

Todista mun olevan ennakkoluuloinen ja pikkuseikkoihin takertuva pässi. :D

Mites se oli...merijalkaväen pääsyvaatimuksissa uitava 4km tunnissa.

Tästä on palstalla väännetty kättä aikasemminkin. Semmosille, jotka UI, ei tää matka ole mikään kumma juttu. Tuola halleissa oli selainen Ui kesäksi kuntoon- kampanja. Sielä eläköityneet entiset uimarit heittää 8km päivässä...ja joka päivä... vielä yli viiskymppisinä. Vauhti on todennäköisesti huima alle kaksi tuntia. Ei sielä puolta päivää kelluta tommosia matkoja.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000019467342

Kerron taatusti, kun tää taas kulkee ton matkan tunnissa. Nelisen vuotta sitten oli meno päällä, mutta en jaksanut montaa kuukautta painaa. Nytkin on tulossa halliremontti täälä kesäkuukausiksi. Mutta sokerit on syksyn aikana jääneet ja rasvaa en käytä leivän päällä. Kohta karsiutuu satunnaiset pullat ja ne vähäisetkin makeiset...ja alan vahtaamaan ruokien rasvoja. Jos tota vyötäröö olis mitannut syksyllä, niin on tässä jo muutama sentti varmaan lähtenyt, vaikken mitään erityistä mielestäni ole tehnyt.

Tässä oli mulla semmoset muuttorääkit, että sain vas.käden olkapäähän jonkin jännetulehduksen. Se heti hankaloittaa eteenpäin menoa vedessä. Pitää mennä potkuja enemmän...ei sekään kyllä hukkaan mee.

• kukka

59cm
      teininä tuli laihduteltua vaikka ei olis tarvinnut. Lihottanut olen raskauksiaen aikana ja sitten taas laihtunut, mut sehän tapahtuu luonnostaan.

Laihdutatko nyt?
      en
      elää terveesti
      en ole

• BlackKitten

-68

-lihotan, koko ajan

Laihdutatko nyt?
      -En enkä ikinä aiokkaan..

-Liian vähän syöminen

-En

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1699
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1075
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1027
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      952
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      91
      794
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      759
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      49
      681
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      661
    Aihe