Miten ihmisestä näkee hänen rohkeutensa netin välityksellä?
Ilmeneekö rohkeus siten, että uskaltaa käyttää mahdollisimman rumia sanoja?
Ilmeneekö rohkeus siinä, että "uskaltaa" tavata mahdollisimman paljon ihmisiä, joiden kanssa on keskustellut netissä?
Ilmeneekö rohkeus siinä, että "uskaltaa" kirjoittaa mahdollisimman likaisia ajatuksia?
Jos, niin näiden perusteellako arvostat ihmistä?
Rohkeuden ilmeneminen netissä
95
3856
Vastaukset
- on rehellisyys
Nuo jotka mainitsit edustavat ennemmin moukkamaisuutta ja typeryyttä.
- disap
edellä mainittuja lähinnä heikkouden merkkeinä, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että jotkut ajattelisivat juri yllä kuvatulla tavalla.
Onko ihmisillä rohkeudesta näin toisistaan poikkeavia käsityksiä... - firerose
disap kirjoitti:
edellä mainittuja lähinnä heikkouden merkkeinä, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että jotkut ajattelisivat juri yllä kuvatulla tavalla.
Onko ihmisillä rohkeudesta näin toisistaan poikkeavia käsityksiä...voi myös olla liika mielistely,jolloin ei aina uskalleta ilmaista oikeita ajatuksiaan. Vaan myötäillään muita,vaikka jatukset olisivat ihan erinenvät.
Minusta rohkeutta on olla sitä mitä on. :)Ja tuohon rohkeuteen kiinnittää helpommin huomiota livessä,kuin täällä.
Rohkeat ihmiset uskaltavat tarttua asioihin eikä vain suunnitella niitä,rohkeat ihmiset eivät vaikene kun on puhuttava.
Rohkeat ihmiset eivät jätä muita pulaan,kun näkevät heidän tarvitsevan apua. - disap
firerose kirjoitti:
voi myös olla liika mielistely,jolloin ei aina uskalleta ilmaista oikeita ajatuksiaan. Vaan myötäillään muita,vaikka jatukset olisivat ihan erinenvät.
Minusta rohkeutta on olla sitä mitä on. :)Ja tuohon rohkeuteen kiinnittää helpommin huomiota livessä,kuin täällä.
Rohkeat ihmiset uskaltavat tarttua asioihin eikä vain suunnitella niitä,rohkeat ihmiset eivät vaikene kun on puhuttava.
Rohkeat ihmiset eivät jätä muita pulaan,kun näkevät heidän tarvitsevan apua.olla sitä mitä on, kuten sanoit, mutta monikaan ei taida tietää edes, että kuka todella on.
Heikko itsetuntemus luo tarpeen suurelle itsensä korostamiselle, mielestäni.
Monet ovat sitä, mitä heidät on opetettu/kasvatettu olemaan. Varjokuvia joistain muista ihmisistä. - firerose
disap kirjoitti:
olla sitä mitä on, kuten sanoit, mutta monikaan ei taida tietää edes, että kuka todella on.
Heikko itsetuntemus luo tarpeen suurelle itsensä korostamiselle, mielestäni.
Monet ovat sitä, mitä heidät on opetettu/kasvatettu olemaan. Varjokuvia joistain muista ihmisistä.jos ihminen tosiaan on kasvatettu olemaan varjokuva vain jostakin toisesta :(
Eihän se niin saisi kyllä olla. Jokaisella ihmisellä on oikeus saada olla omaitsensä,mutta ei muiden kustannuksella tai toimimalla muita vastaan esim. yhteiskunnan sääntöjä rikkomalla.
Totta tuokin,heikko itsetuntemus voi olla syynä uholle ja korostamiselle. Mutta minusta se voi olla myös syy ja seuraus itsetunnon löytymisestä. - disap
firerose kirjoitti:
jos ihminen tosiaan on kasvatettu olemaan varjokuva vain jostakin toisesta :(
Eihän se niin saisi kyllä olla. Jokaisella ihmisellä on oikeus saada olla omaitsensä,mutta ei muiden kustannuksella tai toimimalla muita vastaan esim. yhteiskunnan sääntöjä rikkomalla.
Totta tuokin,heikko itsetuntemus voi olla syynä uholle ja korostamiselle. Mutta minusta se voi olla myös syy ja seuraus itsetunnon löytymisestä.ihmisten perusteluiksi sille, että miksi he ovat ja käyttäytyvät kuten ovat/käyttäytyvät se, että
- minut on opetettu näin
- minut on kasvatettu näin
ja se sitten siitä. Näin se on ja tulee aina olemaan. Ilmeisesti. - firerose
disap kirjoitti:
ihmisten perusteluiksi sille, että miksi he ovat ja käyttäytyvät kuten ovat/käyttäytyvät se, että
- minut on opetettu näin
- minut on kasvatettu näin
ja se sitten siitä. Näin se on ja tulee aina olemaan. Ilmeisesti.saa lukea tollasta. Mutta omalta kohdaltani sanon ettei mua ole kasvatettu sen kummemmin käyttäytymään näin,kun käyttäydyn.. vaan olen vaan muovaantunut omanilaiseksi elämän hieroessa muotoonsa.
Sanosinko,että se on elämä kun on opettanut :) - scale
firerose kirjoitti:
saa lukea tollasta. Mutta omalta kohdaltani sanon ettei mua ole kasvatettu sen kummemmin käyttäytymään näin,kun käyttäydyn.. vaan olen vaan muovaantunut omanilaiseksi elämän hieroessa muotoonsa.
Sanosinko,että se on elämä kun on opettanut :)sellaisiksi ja tällaisiksi. Kulttuuri jossa ihminen varttuu muovaa ihmisen käytöstä ja käyttäytymismalleja erittäin voimakkaasti.
Tietenkin ihmiset ovat erilaisia, mutta silti niin samanlaisia. - firerose
scale kirjoitti:
sellaisiksi ja tällaisiksi. Kulttuuri jossa ihminen varttuu muovaa ihmisen käytöstä ja käyttäytymismalleja erittäin voimakkaasti.
Tietenkin ihmiset ovat erilaisia, mutta silti niin samanlaisia.on tapahtunut tietoisemmin lapsuuden kodissa,mutta loppu kasvaminen jää minusta juuri elämän tehtäväksi.
Ympäristö ja ystävät ja elämänkokemukset muokkaa aika paljon. Ei niinkää varsinainen kasvatus yksinomaan.
Kulttuurikin toki kasvattaa ihmisiä,mutta entä sitten ne ihmiset jotka eivät ole ikäänsä samassa kulttuurissa kasvamassa? - scale
firerose kirjoitti:
on tapahtunut tietoisemmin lapsuuden kodissa,mutta loppu kasvaminen jää minusta juuri elämän tehtäväksi.
Ympäristö ja ystävät ja elämänkokemukset muokkaa aika paljon. Ei niinkää varsinainen kasvatus yksinomaan.
Kulttuurikin toki kasvattaa ihmisiä,mutta entä sitten ne ihmiset jotka eivät ole ikäänsä samassa kulttuurissa kasvamassa?useassa eri kulttuurissa kasvaneesta ihmisestä tulee suvaitsevaisempi, kuin takahikiällä kasvaneesta nurkkapatriootista.
- Yksi vastaus.
Rohkeutta on kirjoittaa rehellisesti. Toisten loukkaaminen ei ole rohkeutta. Rohkeutta on olla eri mieltä ja myöntää omaavansa myös huonoja puolia.
- firerose
pitäisi netissä näkyä? Ajatusten vaihtoahan tämä vain on,jossa kukin voi kertoa kantansa erilaisiin asioihin.
Toiset ilmaisee ajatuksiaan voimakkaammin,kuin toiset. Sellaisia me ihmiset ollaan.
Minusta on ihan sama miten rohkea tai ei rohkea ihminen on,jonka kanssa netissä näpyttelen. Tärkeintä on tulla ymmärretyksi oikein.- disap
heiltä, jotka viljelevät "uskaltaa" -sanaa vähän joka käänteessä.
Omaa rohkeutta korostetaan siten, ettei toinen "uskalla" toimia kuten itse toimii.
Lapsellista, mutta näyttää olevan elämäntapa tuokin.
Kertoo ehkä sisäisestä pelosta se, että pitää Korostaa ja mainostaa omaa uskaltamistaan. - firerose
disap kirjoitti:
heiltä, jotka viljelevät "uskaltaa" -sanaa vähän joka käänteessä.
Omaa rohkeutta korostetaan siten, ettei toinen "uskalla" toimia kuten itse toimii.
Lapsellista, mutta näyttää olevan elämäntapa tuokin.
Kertoo ehkä sisäisestä pelosta se, että pitää Korostaa ja mainostaa omaa uskaltamistaan.uskaltamisessa ei ole mitään pahaa.Elämähän on uskallusta ihan kaikkineen.
Jos et uskalla elää,voi vain jättää elämättä.
Hieman kärjistetysti.
Ihmisillä on myös erilaisia tempperamentteja ja toiset ovat hiirulaisia ja toiset leiskuvia...
Itse olen aina ollut enemmän hiirulainen ja senpä vuoksi koulukiusattu ja muutenkin kiusattu..ehkä vaan mitta on tullut täyteen jossain vaiheessa ja olen päättänyt ettei enään tarvi niellä kaikkea. :)
Mitä auton rikkomiseen viitaten tässä...niin minun tempperamentillä autoa ei parane kenekään tulla nenäni edessä rikkomaan,sen vaan voin ihan todeta.Jos se ei jotain miellytä,niin ei voi minkään...niin se kuitenkin on,että pahantekijät kuuluu saada näpeilleen. - disap
firerose kirjoitti:
uskaltamisessa ei ole mitään pahaa.Elämähän on uskallusta ihan kaikkineen.
Jos et uskalla elää,voi vain jättää elämättä.
Hieman kärjistetysti.
Ihmisillä on myös erilaisia tempperamentteja ja toiset ovat hiirulaisia ja toiset leiskuvia...
Itse olen aina ollut enemmän hiirulainen ja senpä vuoksi koulukiusattu ja muutenkin kiusattu..ehkä vaan mitta on tullut täyteen jossain vaiheessa ja olen päättänyt ettei enään tarvi niellä kaikkea. :)
Mitä auton rikkomiseen viitaten tässä...niin minun tempperamentillä autoa ei parane kenekään tulla nenäni edessä rikkomaan,sen vaan voin ihan todeta.Jos se ei jotain miellytä,niin ei voi minkään...niin se kuitenkin on,että pahantekijät kuuluu saada näpeilleen.terveeltä uskaltamiselta, että on ylittänyt sen huoneen kynnyksen mihin koulussa muut ovat itsen työntäneet.
- firerose
disap kirjoitti:
terveeltä uskaltamiselta, että on ylittänyt sen huoneen kynnyksen mihin koulussa muut ovat itsen työntäneet.
ehkä sekin uskallus voi olla toisinaan liioiteltua joissain tilanteissa.
Ja ehkä joskus nousee vanhat "pelot" pintaan ja on hyökkäävä jo turhan ajoissa. :/
Enpä tiiä eniten minua hirvittää katsella vapaasti kasvatettuja muksuja,joille ei mikään ole mitään..paitsi se mitä itse luulee saavansa tehdä.
Ja lueskella alibista millaisia rikoksia ihmiset nykyään tekee...ikään katsomatta.
Kyllä Enriqee on palstan rohkein tyyppi. Siitei pääse mihinkään, missähän se tyyppi muuten mahtaa mennä?
Cat.mint ja rosekin ovat aika rohkeita. Mut meitä loppuja pidän enemmän tai vähemmän pelkureina.- disap
tämä on ilmeisesti jonkintason huumoria..
disap kirjoitti:
tämä on ilmeisesti jonkintason huumoria..
Ihan tosissani olen. Noi mainitsemani nikit uskaltavat myös avoimesti epäröidä esmes täl palstal. Ja tuovat myös huonot puolensa melko 'häpeilemättä' näkyviin.
Jotta sillee. Ohan joissakin puskissakin tietty rohkeutta, mut vaikee niitä on esimerkkeinä käyttää.- disap
relaxed_eyes kirjoitti:
Ihan tosissani olen. Noi mainitsemani nikit uskaltavat myös avoimesti epäröidä esmes täl palstal. Ja tuovat myös huonot puolensa melko 'häpeilemättä' näkyviin.
Jotta sillee. Ohan joissakin puskissakin tietty rohkeutta, mut vaikee niitä on esimerkkeinä käyttää.jotain perusteita jaottelullesi?
Miksi muuten jaottelet ihmiset noin? Koetko, että sinulla on tuohon oikeus, koska lisäät itsesi tuohon "vähemmän rohkeiden" listaan?
Onko sinulla joku tarve loukata ihmisiä noilla listoillasi?
Käyttäydytkö nyt ihan kuten aikuinen mielestäsi? disap kirjoitti:
jotain perusteita jaottelullesi?
Miksi muuten jaottelet ihmiset noin? Koetko, että sinulla on tuohon oikeus, koska lisäät itsesi tuohon "vähemmän rohkeiden" listaan?
Käyttäydytkö nyt ihan kuten aikuinen mielestäsi?Mulla on mielipiteeni ilmaisun oikeus. Niinku kaikilla muillakin on.
Perusteet jaottelulleni esitin mielestäni edellisessä kommentissani? Ja täs nyt kun mietin noita perusteita, ni kyllä mä rikun ja kuonokkaankin rohkeiksi miellän.
Listojen ei ole tarkotus loukata ketään. Ja se, että näistä 'listauksista' mitä täällä joka lähes joka viikko on, ni loukkaantuu, on minulle arvoitus. Siihen olis mukava saada vastaus muutenkin kuin pelkästään arvailemalla. Mä vaan arvailen loukkaantumisen syyksi sen, että joku toinen näkee sen itsen eri tavalla, mitä itse näkee ja siitä vedetään sitten herneet nenään sit, et sä et kans tiedä mistään. Ku tääl nyt kuitenkin saa kohtuu ykspuolisen kuvan ihmisistä.
Ite miellän itseni vähemmän rohkeeksi sillä perusteella, etten ikipäivänä kertois täällä 'kaikkea', tai ala tosissani elämän suuria kysymyksiä tääl kyselemään. Kyllä mä jätän sellaset keskustelut jonnekin muualle.- disap
relaxed_eyes kirjoitti:
Mulla on mielipiteeni ilmaisun oikeus. Niinku kaikilla muillakin on.
Perusteet jaottelulleni esitin mielestäni edellisessä kommentissani? Ja täs nyt kun mietin noita perusteita, ni kyllä mä rikun ja kuonokkaankin rohkeiksi miellän.
Listojen ei ole tarkotus loukata ketään. Ja se, että näistä 'listauksista' mitä täällä joka lähes joka viikko on, ni loukkaantuu, on minulle arvoitus. Siihen olis mukava saada vastaus muutenkin kuin pelkästään arvailemalla. Mä vaan arvailen loukkaantumisen syyksi sen, että joku toinen näkee sen itsen eri tavalla, mitä itse näkee ja siitä vedetään sitten herneet nenään sit, et sä et kans tiedä mistään. Ku tääl nyt kuitenkin saa kohtuu ykspuolisen kuvan ihmisistä.
Ite miellän itseni vähemmän rohkeeksi sillä perusteella, etten ikipäivänä kertois täällä 'kaikkea', tai ala tosissani elämän suuria kysymyksiä tääl kyselemään. Kyllä mä jätän sellaset keskustelut jonnekin muualle.ihmetellä, mihin perustuu tarpeesi nimitellä yhtään ketään pelkuriksi. Mielestäni olet vain ja ainoastaan töykeä nimitellessäsi ihmisiä noin.
Puhun nyt vain tästä ketjusta, minua ei muinaiset listauksenne kiinnosta. disap kirjoitti:
ihmetellä, mihin perustuu tarpeesi nimitellä yhtään ketään pelkuriksi. Mielestäni olet vain ja ainoastaan töykeä nimitellessäsi ihmisiä noin.
Puhun nyt vain tästä ketjusta, minua ei muinaiset listauksenne kiinnosta.Onks se hienovaraisuus? Mä en ihan oikeesti tiedä.
Mut, jos se on se hienovaraisuus, ni pitääkö kaikkia ja kaikkea aina käsitellä päätä silitellen ja silkkihansikkain? Ettei vaan kukaan loukkaantuisi?- disap
relaxed_eyes kirjoitti:
Onks se hienovaraisuus? Mä en ihan oikeesti tiedä.
Mut, jos se on se hienovaraisuus, ni pitääkö kaikkia ja kaikkea aina käsitellä päätä silitellen ja silkkihansikkain? Ettei vaan kukaan loukkaantuisi?on ilmeisesti vieras käsite?
Koetko ettei sinua ole kohdeltu hienotunteisesti elämäsi aikana? disap kirjoitti:
on ilmeisesti vieras käsite?
Koetko ettei sinua ole kohdeltu hienotunteisesti elämäsi aikana?Nyt ei ollut kyse minusta yksittäisenä henkilönä. Onks se hienotunteisuus aina ja joka paikassa se lähtökohtainen suhtautumistapa?
Toisekseen. Asioilla on myös siinä mielessä eroa, että ei ole mielestäni loukkaus ketään kohtaan, jos kehuu toisia omasta mielestään rohkeiksi. Vai onko? Tietty olisin voinut jättää sen itsestäänselvyyden sanomatta, eli jos kehun joitain rohkeiksi, ni sehän on sillo sanomattakin selvää, että loput ovat mielestäni pelkureita ja tässä asiassa olisin voinut tietty olla hienotunteisempi. Pahoittelen.- la.ra
Tai no, en tiedä mihin jaottelusi perustat, mutta mielestäni ei ole rohkeutta olla eri mieltä tai erilainen. Rohkeutta on olla sitä mieltä mitä on tai sellainen, mikä on, sijoittui se mihin tahansa suhteessa enemmistöön.
En siis väitä etteivätkö mainitsemasi kirjoittajat olisi rohkeita, voivat hyvin ollakin.
Rohkeutta on mielestäni äärimmäisen vaikea määrittää. Se saattaa mennä limittäin naiiviuden, tyhmyyden, viisauden, tiedon ja jopa välinpitämättömyyden kanssa. Tai niin ainakin minulla... la.ra kirjoitti:
Tai no, en tiedä mihin jaottelusi perustat, mutta mielestäni ei ole rohkeutta olla eri mieltä tai erilainen. Rohkeutta on olla sitä mieltä mitä on tai sellainen, mikä on, sijoittui se mihin tahansa suhteessa enemmistöön.
En siis väitä etteivätkö mainitsemasi kirjoittajat olisi rohkeita, voivat hyvin ollakin.
Rohkeutta on mielestäni äärimmäisen vaikea määrittää. Se saattaa mennä limittäin naiiviuden, tyhmyyden, viisauden, tiedon ja jopa välinpitämättömyyden kanssa. Tai niin ainakin minulla...Joo, ainainen erimielisyys asioista ei ole rohkeutta. Ohan sekin esmes tällä palstalla rohkeutta, että uskaltaa kompata ja ilmoittaa samanmielisyytensä.
>Rohkeutta on mielestäni äärimmäisen vaikea määrittää. Se saattaa mennä limittäin naiiviuden, tyhmyyden, viisauden, tiedon ja jopa välinpitämättömyyden kanssa.
Hyvin sanottu. Komppaan.- disap
relaxed_eyes kirjoitti:
Nyt ei ollut kyse minusta yksittäisenä henkilönä. Onks se hienotunteisuus aina ja joka paikassa se lähtökohtainen suhtautumistapa?
Toisekseen. Asioilla on myös siinä mielessä eroa, että ei ole mielestäni loukkaus ketään kohtaan, jos kehuu toisia omasta mielestään rohkeiksi. Vai onko? Tietty olisin voinut jättää sen itsestäänselvyyden sanomatta, eli jos kehun joitain rohkeiksi, ni sehän on sillo sanomattakin selvää, että loput ovat mielestäni pelkureita ja tässä asiassa olisin voinut tietty olla hienotunteisempi. Pahoittelen.että ahdistut syvällisemmästä keskustelusta. Hämmästyttää, että otat kuitenkin itsellesi oikeuden jaotella ihmiset eri kasteihin.
disap kirjoitti:
että ahdistut syvällisemmästä keskustelusta. Hämmästyttää, että otat kuitenkin itsellesi oikeuden jaotella ihmiset eri kasteihin.
Mä en pitänyt tätä niin kauheen syvällisenä keskusteluna.
Mutta, olen kuitenkin pyrkinyt keskittymään tähän asiaan edes pintapuolisesti ja sinä taas keskityt analysoimaan minun persoonaani ja tarkoitusperiäni. Miksi? Mitä hyötyä siitä sinulle on?- disap
relaxed_eyes kirjoitti:
Mä en pitänyt tätä niin kauheen syvällisenä keskusteluna.
Mutta, olen kuitenkin pyrkinyt keskittymään tähän asiaan edes pintapuolisesti ja sinä taas keskityt analysoimaan minun persoonaani ja tarkoitusperiäni. Miksi? Mitä hyötyä siitä sinulle on?minulle oikeuden puhua persoonastasi välittyvästä vaikutelmasta, koska itse vedit keskusteluun nimet mukaan.
Alun perin keskustelun aihe oli rohkeus. Miksi sinulla oli välitön tarve ottaa nimet mukaan?
Pintapuolisen jaottelunkin joku voi kokea loukkaavana, ei se ole mikään peruste vähätellä sanomisiaan. disap kirjoitti:
minulle oikeuden puhua persoonastasi välittyvästä vaikutelmasta, koska itse vedit keskusteluun nimet mukaan.
Alun perin keskustelun aihe oli rohkeus. Miksi sinulla oli välitön tarve ottaa nimet mukaan?
Pintapuolisen jaottelunkin joku voi kokea loukkaavana, ei se ole mikään peruste vähätellä sanomisiaan.Ihan hyväksyttävä peruste. Mutta, kuten kerroin perusteluissani rohkeudesta, ni nikit otin mukaan pelkästään esimerkkien vuoksi. Mun mielstä on paljon helpompaa lukea toisten kommentteja ja tehdä niistä havaintoja, kuin jauhaa tässä vaikka tuomiopäivään saakka siitä, että mikä sitä rohkeutta on. Kuitenkin lähes kaikilla on omanlaisensa käsitys rohkeudesta.
En ole myöskään sinun määritelmääsi rohkeudelle tästä keskustelusta löytänyt, tai se on mennyt ohi, mut olis mukava tietää, että mikä itse ap:n milestä on sitä rohkeutta. (?) Sen mä kyllä jo tiedän, että mikä mielestäsi ei ole rohkeutta.- disap
relaxed_eyes kirjoitti:
Ihan hyväksyttävä peruste. Mutta, kuten kerroin perusteluissani rohkeudesta, ni nikit otin mukaan pelkästään esimerkkien vuoksi. Mun mielstä on paljon helpompaa lukea toisten kommentteja ja tehdä niistä havaintoja, kuin jauhaa tässä vaikka tuomiopäivään saakka siitä, että mikä sitä rohkeutta on. Kuitenkin lähes kaikilla on omanlaisensa käsitys rohkeudesta.
En ole myöskään sinun määritelmääsi rohkeudelle tästä keskustelusta löytänyt, tai se on mennyt ohi, mut olis mukava tietää, että mikä itse ap:n milestä on sitä rohkeutta. (?) Sen mä kyllä jo tiedän, että mikä mielestäsi ei ole rohkeutta.keskustella on siis helppous.
Mielestäni rohkeutta on se, ettei pyri helppoon keskusteluun, koska se ei yleensä johda mihinkään. Ei ainakaan mihinkään hyvään. disap kirjoitti:
keskustella on siis helppous.
Mielestäni rohkeutta on se, ettei pyri helppoon keskusteluun, koska se ei yleensä johda mihinkään. Ei ainakaan mihinkään hyvään.motiivini olisi keskustelun helppous, niin vääntäisinkö tässä edelleen sinun kanssasi?
- disap
relaxed_eyes kirjoitti:
motiivini olisi keskustelun helppous, niin vääntäisinkö tässä edelleen sinun kanssasi?
Motiivisi "vääntää" tässä kanssani perustuu nähdäkseni kilpailuhenkisyydellesi. Et osaa lopettaa keskustelua.
Minä puolestani perustan keskustelun sille, että koen itselläni olevan jotain sanottavaa.
Enkä pidä tuosta vääntää -sanasta ollenkaan.
Huomaatko, että vedät itse asiat henkilökohtaiselle tasolle. Pakotat muut samaan ja sitten ihmettelet, että miksi persoonastasi keskustallaan. disap kirjoitti:
Motiivisi "vääntää" tässä kanssani perustuu nähdäkseni kilpailuhenkisyydellesi. Et osaa lopettaa keskustelua.
Minä puolestani perustan keskustelun sille, että koen itselläni olevan jotain sanottavaa.
Enkä pidä tuosta vääntää -sanasta ollenkaan.
Huomaatko, että vedät itse asiat henkilökohtaiselle tasolle. Pakotat muut samaan ja sitten ihmettelet, että miksi persoonastasi keskustallaan.En kyllä mielestäni pakota ketään mihinkään. Tääl on oikeesti sellasiakin keskustelijoita, jotka pystyvät asettamaan itsensä henkilökohtaisen tason yläpuolelle, vaikka minä keskustelisin henkilökohtaisella tasolla. Ihailen heitä suuresti mutta, että kukaan ei nyt loukkaantuisi, ni jätän sitten esimerkit mainitsematta.
Enkä tiedä mistä hiasta nyt kipailuhenkisyyden tähän vedit, mutta minun vääntämiseni sinun kanssasi tässä liittyy ainoastaan ap-aiheeseen, josta ollaan toki livetty jo jonkin verran, jos ei jopa kokonaan, mut kysytään nyt. Mikä on sinun motiivisi tälle alotukselle? Kysyn tätä siks, ku mä haluun oikeesti tietää ja ymmärtää, enkä arvailla.- disap
relaxed_eyes kirjoitti:
En kyllä mielestäni pakota ketään mihinkään. Tääl on oikeesti sellasiakin keskustelijoita, jotka pystyvät asettamaan itsensä henkilökohtaisen tason yläpuolelle, vaikka minä keskustelisin henkilökohtaisella tasolla. Ihailen heitä suuresti mutta, että kukaan ei nyt loukkaantuisi, ni jätän sitten esimerkit mainitsematta.
Enkä tiedä mistä hiasta nyt kipailuhenkisyyden tähän vedit, mutta minun vääntämiseni sinun kanssasi tässä liittyy ainoastaan ap-aiheeseen, josta ollaan toki livetty jo jonkin verran, jos ei jopa kokonaan, mut kysytään nyt. Mikä on sinun motiivisi tälle alotukselle? Kysyn tätä siks, ku mä haluun oikeesti tietää ja ymmärtää, enkä arvailla."En kyllä mielestäni pakota ketään mihinkään."
- Mielestäni nimenomaan teet juuri sitä.
"Tääl on oikeesti sellasiakin keskustelijoita, jotka pystyvät asettamaan itsensä henkilökohtaisen tason yläpuolelle, vaikka minä keskustelisin henkilökohtaisella tasolla. Ihailen heitä suuresti mutta, että kukaan ei nyt loukkaantuisi, ni jätän sitten esimerkit mainitsematta."
- Hauska kuulla, tai oikeastaan ei, koska asetat tässä muut keskustelijat jälleen eriarvoisiin asemiin. Elikkäs otat tuomarin roolin.
"Enkä tiedä mistä hiasta nyt kipailuhenkisyyden tähän vedit, mutta minun vääntämiseni sinun kanssasi tässä liittyy ainoastaan ap-aiheeseen, josta ollaan toki livetty jo jonkin verran, jos ei jopa kokonaan, mut kysytään nyt."
- Jos keskustelu on ap. aiheesta livennyt henk.koht. tasolle, tiedät ketä siitä voit kiittää.
"Mikä on sinun motiivisi tälle alotukselle? Kysyn tätä siks, ku mä haluun oikeesti tietää ja ymmärtää, enkä arvailla."
- Pyrkimykseni oli selvittää, miten monella tavalla rohkeuden voi ymmärtää. - Kr n b
disap kirjoitti:
jotain perusteita jaottelullesi?
Käyttäydytkö nyt ihan kuten aikuinen mielestäsi?Sinä varmaankin tajuat, että puhut ihmiselle? Otat yhden ihmisen silmätikuksesi ja nälvit kaikin mahdollisin keinoin. Arvioit älykkyyttä niin kuin sulla olisi siihen asema. Mitä sinulle merkitsee inhimillinen tunnemaailma tai toisen yksilön arvostaminen?
- disap
Kr n b kirjoitti:
Sinä varmaankin tajuat, että puhut ihmiselle? Otat yhden ihmisen silmätikuksesi ja nälvit kaikin mahdollisin keinoin. Arvioit älykkyyttä niin kuin sulla olisi siihen asema. Mitä sinulle merkitsee inhimillinen tunnemaailma tai toisen yksilön arvostaminen?
"Sinä varmaankin tajuat, että puhut ihmiselle?"
- Niin, eläimille voin puhua kauniimmin.
"Otat yhden ihmisen silmätikuksesi ja nälvit kaikin mahdollisin keinoin."
- Aloitin keskustelun ja ymmärsin sen myös lopettaa.
"Arvioit älykkyyttä niin kuin sulla olisi siihen asema."
- En halunnut tästä ala-arvoista keskustelua ja pyrin tekemään sen tiettäväksi.
"Mitä sinulle merkitsee inhimillinen tunnemaailma tai toisen yksilön arvostaminen?"
- Niin paljon etten halunnut keskustelua pilattavan laittamalla ihmisiä johonkin typeriin listoihin. En osallistu sellaisiin. - halach-uinic
relaxed_eyes kirjoitti:
En kyllä mielestäni pakota ketään mihinkään. Tääl on oikeesti sellasiakin keskustelijoita, jotka pystyvät asettamaan itsensä henkilökohtaisen tason yläpuolelle, vaikka minä keskustelisin henkilökohtaisella tasolla. Ihailen heitä suuresti mutta, että kukaan ei nyt loukkaantuisi, ni jätän sitten esimerkit mainitsematta.
Enkä tiedä mistä hiasta nyt kipailuhenkisyyden tähän vedit, mutta minun vääntämiseni sinun kanssasi tässä liittyy ainoastaan ap-aiheeseen, josta ollaan toki livetty jo jonkin verran, jos ei jopa kokonaan, mut kysytään nyt. Mikä on sinun motiivisi tälle alotukselle? Kysyn tätä siks, ku mä haluun oikeesti tietää ja ymmärtää, enkä arvailla.joo.. jatka vaan samaan malliin, olis aika hel**etin tylsää seurata tällaisia yleismaallisesti hölpöttäviä persoonia. Kun kerrot ensin syyn ja sitten viittaat vielä johonkin persoonaan, niin ajatuksiasi on helppo ymmärtää..
Mielestäni tämä on keskustelupalsta, jolla ainakin itse olen kiinnostunut kuulemaan toisten mielipiteitä, mielestäni hienotunteisuus on pelkkää epärehellisyyttä, tosin siltikin joskus paikallaan. - rusalkaa
relaxed_eyes kirjoitti:
Onks se hienovaraisuus? Mä en ihan oikeesti tiedä.
Mut, jos se on se hienovaraisuus, ni pitääkö kaikkia ja kaikkea aina käsitellä päätä silitellen ja silkkihansikkain? Ettei vaan kukaan loukkaantuisi?että osaa käyttäytyä so. tehdä/puhua/kirjoittaa jne tilanteessa.
Jokainen osaa käyttäytyä, vaikka tässäkin ketjussa esitetään aika monta syytä sille, miksi ei muka voisi käyttäytyä tilanteen mukaan. Käyttäytymisellä voi osoittaa ottavansa huomioon toisen/toiset, osoittaa, että välittää toisesta/itsestään. Se, miten hienovaraisesti ja hellämietoisesti sen tekee onkin sitten eri juttu. - disap
relaxed_eyes kirjoitti:
Enkä tiedä mistä hiasta nyt kipailuhenkisyyden tähän vedit, mutta minun vääntämiseni sinun kanssasi tässä liittyy ainoastaan ap-aiheeseen, josta ollaan toki livetty jo jonkin verran, jos ei jopa kokonaan, mut kysytään nyt. Mikä on sinun motiivisi tälle alotukselle? Kysyn tätä siks, ku mä haluun oikeesti tietää ja ymmärtää, enkä arvailla.Tämähän on kuitenkin Miehen logiikka, joten eikö ole 'hieman' lapsellista tekstiä...
"Kyllä Enriqee on palstan rohkein tyyppi. Siitei pääse mihinkään, missähän se tyyppi muuten mahtaa mennä?
Cat.mint ja rosekin ovat aika rohkeita. Mut meitä loppuja pidän enemmän tai vähemmän pelkureina."
Miten suhteutat nämä kaksi kommenttia toisiinsa:
"..loppuja pidän enemmän tai vähemmän pelkureina."
"Mutta, olen kuitenkin pyrkinyt keskittymään tähän asiaan edes pintapuolisesti ja sinä taas keskityt analysoimaan minun persoonaani ja tarkoitusperiäni. Miksi? Mitä hyötyä siitä sinulle on?"
Kertoo heikosta turnauskestävyydestä mielestäni. Kykyä on kritisoida muita, mutta ah, niin kovin herkkänahkaista on suhtautuminen itseen kohdistuvaan kritiikkiin.
Näin se mieli tekee taikatemppujaan. Ei mitään mielenkiintoista seurattavaa. - halach-uinic
relaxed_eyes kirjoitti:
Enkä tiedä mistä hiasta nyt kipailuhenkisyyden tähän vedit, mutta minun vääntämiseni sinun kanssasi tässä liittyy ainoastaan ap-aiheeseen, josta ollaan toki livetty jo jonkin verran, jos ei jopa kokonaan, mut kysytään nyt. Mikä on sinun motiivisi tälle alotukselle? Kysyn tätä siks, ku mä haluun oikeesti tietää ja ymmärtää, enkä arvailla.Tämähän on kuitenkin Miehen logiikka, joten eikö ole 'hieman' lapsellista tekstiä...
"Kyllä Enriqee on palstan rohkein tyyppi. Siitei pääse mihinkään, missähän se tyyppi muuten mahtaa mennä?
-Noh myönnän, että tämä meni vähän ohi, koska en juuri tätä Enriqee kovinkaan hyvin tunne ja hirveästi tätä ei perusteltu ketjussa.
-Lapsenomaisuudesta taas ajattelen, että jos siitä pystyy säilyttämään edes ripauksen elämässään, niin varmasti elää onnellisemmin, kuin ilman sitä.
Cat.mint ja rosekin ovat aika rohkeita. Mut meitä loppuja pidän enemmän tai vähemmän pelkureina."
Miten suhteutat nämä kaksi kommenttia toisiinsa:
"Mutta, olen kuitenkin pyrkinyt keskittymään tähän asiaan edes pintapuolisesti ja sinä taas keskityt analysoimaan minun persoonaani ja tarkoitusperiäni. Miksi? Mitä hyötyä siitä sinulle on?"
Kertoo heikosta turnauskestävyydestä mielestäni.
-Minun mielestäni se kertoo relaxin suoruudesta ihmisenä ja sen suuremmasta kursailemattomuudesta kertoa omia tuntemuksiaan asioista. Olen alkanut pitämään tällaisista ihmisistä, kun olen ymmärtänyt, että tällöin kätkettyjä motiiveja löytyy ihmiseltä vähemmän. Tällaiselta ihmiseltä saat myös harvemmin sen tekohymyn tai keksityn kohteliaisuuden.
-Ah, kuinka tämä lause sai minut hymyilemään, ymmärrän täysin.
Itse pukisin rohkeuden näin: uskallusta näyttää heikkouttaan. Uskallusta olla oma itsensä -ei muille, vaan itselleen. relaxed_eyes kirjoitti:
Enkä tiedä mistä hiasta nyt kipailuhenkisyyden tähän vedit, mutta minun vääntämiseni sinun kanssasi tässä liittyy ainoastaan ap-aiheeseen, josta ollaan toki livetty jo jonkin verran, jos ei jopa kokonaan, mut kysytään nyt. Mikä on sinun motiivisi tälle alotukselle? Kysyn tätä siks, ku mä haluun oikeesti tietää ja ymmärtää, enkä arvailla.Ensiksi kiitokset sanoistasi. Olen niistä todella otettu.
Toisekseen ja paljon tärkeämpänä tämä kohta:
>relaxin suoruudesta ihmisenä ja sen suuremmasta kursailemattomuudesta kertoa omia tuntemuksiaan asioista. Olen alkanut pitämään tällaisista ihmisistä, kun olen ymmärtänyt, että tällöin kätkettyjä motiiveja löytyy ihmiseltä vähemmän. Tällaiselta ihmiseltä saat myös harvemmin sen tekohymyn tai keksityn kohteliaisuuden.<
Tää kohta kommentistasi valaisi minulle aika monta erinäistä asiaa. Suorastaan auttoi ymmärtämään tiettyjä asioita. Kiitos erityisesti tästä, ei olis välttämättä muuten 'ikinä' välähtänyt.- Relaxille
relaxed_eyes kirjoitti:
Enkä tiedä mistä hiasta nyt kipailuhenkisyyden tähän vedit, mutta minun vääntämiseni sinun kanssasi tässä liittyy ainoastaan ap-aiheeseen, josta ollaan toki livetty jo jonkin verran, jos ei jopa kokonaan, mut kysytään nyt. Mikä on sinun motiivisi tälle alotukselle? Kysyn tätä siks, ku mä haluun oikeesti tietää ja ymmärtää, enkä arvailla.kirjaantua, niin rankka päivä alla, mutta hyvä juttu
etten kirjottanut turhaan yli kahta riviä.. :D
- sarvikuonokas
Että laittaa naaman näytille ja sanoo mitä ajattelee.
- disap
vai joskus jotain muuta, olemme ehkä eri linjoilla tuosta asiasta.
:) - sarvikuonokas
disap kirjoitti:
vai joskus jotain muuta, olemme ehkä eri linjoilla tuosta asiasta.
:)Mielestäni rohkeutta on monenlaista..
esim. tyhmänrohkea ja uhkarohkea
Oikeaan (hyvään) rohkeuteen tarvitaan lähes aina sellainen syy, jolla pyritään saamaan hyvää aikaiseksi. - disap
sarvikuonokas kirjoitti:
Mielestäni rohkeutta on monenlaista..
esim. tyhmänrohkea ja uhkarohkea
Oikeaan (hyvään) rohkeuteen tarvitaan lähes aina sellainen syy, jolla pyritään saamaan hyvää aikaiseksi.ei voi väheksyä.
On eri korkuisia kynnyksiä motivoitua positiiviseen rohkeuteen, kuten myös siihen negatiiviseen rohkeuteen.
Jälkimmäisen kohdalla motivoitumisen helppous kummastuttaa.
Ei ehkä sittenkään olla niin eri linjoilla.
:) - sarvikuonokas
disap kirjoitti:
ei voi väheksyä.
On eri korkuisia kynnyksiä motivoitua positiiviseen rohkeuteen, kuten myös siihen negatiiviseen rohkeuteen.
Jälkimmäisen kohdalla motivoitumisen helppous kummastuttaa.
Ei ehkä sittenkään olla niin eri linjoilla.
:)raja on yhtä häilyvä kuin nerouden ja hulluuden
- disap
sarvikuonokas kirjoitti:
raja on yhtä häilyvä kuin nerouden ja hulluuden
voi käsittää olevan kuitenkin vain negatiivisessa rohkeudessa?
- sarvikuonokas
disap kirjoitti:
voi käsittää olevan kuitenkin vain negatiivisessa rohkeudessa?
Esimerkiksi jos hyppäisin korkealta sillalta jokeen.. Rohkeaa? kyllä.. järkevää? ei niinkään
Mutta en sitten tiedä onko tuo niin kovin negatiivista.. - disap
sarvikuonokas kirjoitti:
Esimerkiksi jos hyppäisin korkealta sillalta jokeen.. Rohkeaa? kyllä.. järkevää? ei niinkään
Mutta en sitten tiedä onko tuo niin kovin negatiivista..että mikä on teon motiivi.
En kyllä kehottaisi hyppäämään ilman, että tutustut ensin sillan (ja pinnan) alla oleviin hmm... muotoihin.
- osoittaa se
että uskaltaa luottaa netin kautta tutustumiinsa ihmisiin vaikka ei ole koskaan tavannut heitä. Todellinen luottamus on sen verran harvinaista muutenkin puhumattakaan internetissä osoitetusta luottamuksesta.
- firerose
pitää paikkansa! :)
- disap
välittyy vilpittömyys, jonka varaan tuntee voivansa heittäytyä.
- Neiti.21
Onko se rohkeaa vai sinisilmäistä? Kyllä mä ajattelisin niin,että mun luottamuksen ansaitsemiseen vaatii paljon aikaa ja paljon kanssakäymistä, ei se hetkessä synny eikä pidäkkään. Toki on ihmisiä joihin jopa täällä kokee voivansa luottaa enemmän ja helpommin kuin toisiin.
- vilpitön ihminen
disap kirjoitti:
välittyy vilpittömyys, jonka varaan tuntee voivansa heittäytyä.
mutta jaksan edelleen hämmästellä sitä miten paljon ihmiset ovat osoittaneet luottamustaan minua kohtaan myös netissä. Olen kyllä luotettava ihminen mutta aika rohkeaa ottaen huomioon kuinka helppoa netin kautta on valehdella ja esittää jotain ihan muuta kuin todellisuudessa on.
- Neiti.21
En mä kyllä ymmärrä kuinka oikeasti voi toisen rohkeuden täällä nähdä. Se mitä mä henk.koht. miellän rohkeudeksi ei ole mitään noista mitä sä aloituksessa mainitsit.
Olen mä tavannu ihmisiä netistä enkä koe olevani sen vuoksi rohkea. Joskus pääsee ärräpäitä ja yleensä sanon mitä ajattelen eikä se tee musta rohkeaa. Anonyymilla palstalla (vaikkakin kuvan julkaisseena ja muutenkin melko avoimesti henkilökohtaisia tietoja kertoneena) tuo ei ole kovinkaan vaikeaa. Kyllä mä oman rohkeuteni mittaan ihan eri asioissa enkä usko,että kukaan täällä voi kertoa olenko todellisuudessa rohkea vai en. - netissä...
Ainakin eräänlaista rohkeutta vaaditaan siihen, että uskaltaa olla täällä aidosti oma itsensä, niin hyvässä kuin pahassakin.
Itse esiinnyin täällä oman aikani nikillä. Kerroin syistäni olla täällä ja sen hetkisistä suruistani. Eipä aikaakaan, kun puskista rupesi satamaan paskaa niskaan.
Ja eritoten sitä paskaa satoi siinä vaiheessa, kun elämä rupesi jälleen hymyilemään. Jopa kavereinani täällä esiintyneet pelasivat likaista peliä selän takana.
Minulta ainakin loppui rohkeus olla ja esiintyä netissä omana itsenäni ja sitä myöten myös motivaatio ylipäätään jatkaa keskusteluja täällä, sillä rooleja en ajatellut vetää vain siksi, että tekisin muiden olon turvallisemmaksi.
Saattaa olla, että olen liian heikko ja kärsin rohkeuden puutteesta, kun tunnustan, että minua ainakin satutti pahat sanat - vaikkakin tulivatkin täysin vierailta ja minulle merkityksettömiltä ihmisiltä.
Nyt seuraan enää silloin tällöin ja lähinnä taustalta sitä, kuinka syvällistä ja antoisaa keskustelua täällä saadaan aikaiseksi, kun keskustelua käyvät pääosin kulissit ja kuoret. Eipä ole tarvinnut ainakaan enää kauheasti palstalla notkua.- sarvikuonokas
Onnelliset ihmiset ovat epäkiinnostavia ja lisäävät omaa ahdistusta..
Kandee vaan olla 35-vuotias neliraajahalvaantunut, joka ei ole koskaan oikeassa elämässä puhunut vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. - Neiti.21
sarvikuonokas kirjoitti:
Kandee vaan olla 35-vuotias neliraajahalvaantunut, joka ei ole koskaan oikeassa elämässä puhunut vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa.tavoitetta.
Ja jos erehtyy olemaan onnellinen niin jonkun muka-onnellisen on välttämätöntä tallata takaisin maanrakoon jotta saisi oman kurjan olonsa tuntumaan vähän paremmalta. Huvinsa kullakin. - sarvikuonokas
Neiti.21 kirjoitti:
tavoitetta.
Ja jos erehtyy olemaan onnellinen niin jonkun muka-onnellisen on välttämätöntä tallata takaisin maanrakoon jotta saisi oman kurjan olonsa tuntumaan vähän paremmalta. Huvinsa kullakin.esimerkiksi et miks ees kirjottelen sun ketjuihin..
:P
...ei tommosia jaksa :) - Neiti.21
sarvikuonokas kirjoitti:
esimerkiksi et miks ees kirjottelen sun ketjuihin..
:P
...ei tommosia jaksa :)kyllä mäkin purnaan ja puhisen ajoittain, ehkä sä vaan maltillisena odottelet niitä hetkiä :D
- netissä...
sarvikuonokas kirjoitti:
Kandee vaan olla 35-vuotias neliraajahalvaantunut, joka ei ole koskaan oikeassa elämässä puhunut vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa.myös minä lopulta päädyin.
- Rohkeutta?
ei täällä rohkeutta ole... se on mahdotonta koska täällä ei ole oikeita ihmisiä vaan kuten sanoit, kuoria ja kulisseja. ei mikki hiiri ole rohkea koska sitä ei ole olemassa. itsekin täällä aikoinaan nikillä puhuen itsestäni ja oikeasta elämästä... huomasin kuitenkin nopeasti että ei se kiinnostanut ketään, enemmän huomiota sai aina provot sun muut mielikuvitusjutut. annetaan näillä tämä elämän korvike ja eletään elämää oikeesti ja suurella sydämellä :D
- sarvikuonokas
Neiti.21 kirjoitti:
kyllä mäkin purnaan ja puhisen ajoittain, ehkä sä vaan maltillisena odottelet niitä hetkiä :D
mul on v*ttuilunappi valmiustilassa..
mutta jos totta puhutaan niin enhän mä uskalla naisille ees vittuilla ku nehän voi vastapainoksi loukata mun tunteita :) - Neiti.21
sarvikuonokas kirjoitti:
mul on v*ttuilunappi valmiustilassa..
mutta jos totta puhutaan niin enhän mä uskalla naisille ees vittuilla ku nehän voi vastapainoksi loukata mun tunteita :)Mulla kun on tuo pannu aina valmiustilassa :P
Eikä olis kiva kun mä sitten eläkepäivillä kostaisin niitä kettuiluja tekemällä pikku jäyniä, kuten piilottelemalla tekareita ja kiilaamalla rollaattorirallissa. Aikas pitkäkantoiset vaikutukset siis, kannattaa harkita pariin otteeseen.. ;) - sarvikuonokas
Neiti.21 kirjoitti:
Mulla kun on tuo pannu aina valmiustilassa :P
Eikä olis kiva kun mä sitten eläkepäivillä kostaisin niitä kettuiluja tekemällä pikku jäyniä, kuten piilottelemalla tekareita ja kiilaamalla rollaattorirallissa. Aikas pitkäkantoiset vaikutukset siis, kannattaa harkita pariin otteeseen.. ;)ei pelota..
Se menis siihen että mä rupeisin ääneen miettimään että "missä mun tekarit".. sit sä hihittelisit aikas ja toteisit ääneen et "mihinkähän mä ne piilotin"
luojan kiitos dementian. - sarvikuonokas
netissä... kirjoitti:
myös minä lopulta päädyin.
Hyvä Suomi!
- Neiti.21
sarvikuonokas kirjoitti:
ei pelota..
Se menis siihen että mä rupeisin ääneen miettimään että "missä mun tekarit".. sit sä hihittelisit aikas ja toteisit ääneen et "mihinkähän mä ne piilotin"
luojan kiitos dementian.:D Ehkä tekarien piilottaminen ei ole se fiksuin jäynä tosiaan..pitää laittaa harmaat aivosolut (ne kaks väsynyttä) liikkeelle ja keksiä jotain mikä vähän pelottaiskin.
- Sama rahikaisella
kutakin :)
- arvostaa??????????????
Eiköhän suurin osa ole samanlaisia tyhjän jauhajia kuin minäkin, eivät arvostustani kaipaa...
Rohkeus on yliarvostettua.
Rohkeutta voi osoittaa kirjoittamalla pelkkää asiaa omalla nimellään ja kuvallaan... - scale
mitenkään, ei netissä nimimerkkien takana olevia ihmisiä oikeasti tunne.
Siksi toiseen mitä on rohkeus? Jokaisella meistä on varmaan oma mielikuva siitä, millainen on rohkea ihminen ja miten se rohkeus ilmenee eri tilanteissa. vittu tein tein vahingos alotuksen, poistin ja tässä se:
Olen aika monesti täällä myöntänyt inhimillisen heikkouteni, että en osaa suhtautua ihmisiin samanarvosesti. Tai, itse koen sen inhimillisyydeksi, mut toistetaan tämä heikkous nyt tässä vielä kerran.
Mä en oikeesti tiedä, että olisinko parempi ihminen, tai parempi keskustelija, jos tätä piirrettä en itsessäni myöntäisi. Ku, en mä oikeesti tule oikeessakaan elämässä kaikkien ihmisten kanssa toimeen, tai en voi sietää kaikkia ihmisiä. Ja työn puolesta on jo 'pakotettu' sietämään sellasia tyyppejä, joiden kanssa en olis ikipäivänä muuten tekemisissä.
Enkä mä kyllä tunne ketään muutakaan ihmistä, joka vois kaikkia kanssaeläjiä sietää. Tai, vois myöntää pitävänsä sellasesta ihmisestä, tai jota ei jostain syystä arvosta sitte niin paskaakaan ja niitä arvostamattomuuden syitä voi sitten olla vaikka kuinka paljon.
Kyllä jokaisen pitää mielestäni olla oman elämänsä tuomari. Koskee se sitten jotain nettikeskusteluja, tai muuta toimintaa.
Ehkä siinä mielessä olen tyhmä, että kuvittelen sen paskaa mun niskaan heittävän kestävän saman kuin minä. Ilmeisesti kaikki vaan eivät kestä sitä, vaan kautta rantain haetaan tukea omille ajatuksille.
Ja voin myöntää sellasen asian, että otinhan mä itteeni tästä alotuksesta. En jaksa edes tässä laskea kuinka monta palstalaista olen tavannut oikeessa elämässä. En myöskään jaksa sitä laskea, että kuinka monen palstalaisen kanssa olen ollut henkilökohtaisella tasolla aikojen saatossa yhteydessä mm. meilien kautta ja kuinka moni palstalainen on oman henkilöllisyytensä minulle 'paljastanut'. Mutta, tähän huomautan sellasen asian, että en pidä mitään näistä em. asioista rohkeutena, vaan ihan normaalina ihmisten välisenä kanssakäymisenä ja niiden keiden kanssa kokee tulevansa toimeen, sekä omaavansa jollain lailla jotain samankaltaisuutta, tai joille kokee pystyvänsä antaa jotain, sekä joilta kokee saavansa jotain, ni niiden kanssahan se yhteydenpito sit jatkuu jollain tasolla.
Mun mielestä yksinkertasta, mut ei ilmeisesti kaikkien mielestä.
Rohkeutta on uskallus myöntää ja kieltää, ja sanoa mielipiteensä kuuluu sitten enemmistöön tai vähemmistöön. Ja tää alotus edustaa mulle nettipelkuruutta sieltä kärkipäästä. Oikein perusvellihousumainen alotus, ei ilmoteta omaa mielipidettä mistään, ainoastaan ihmetellään asioita ja katsotaan sitten minkälaista näkökulmaa vastauksista tulee, sieltä poimitaan sitten ne itselleen edullisimmat mitään itse sanomatta.
Perkele.Tais olla pisin omatuotos viesti/avautuminen mitä olen ikinä tänne kirjoittanu.
huh =D
Noh, jos sitte parin vuoden päästä taas kirjoittais enemmän ku kaksi riviä. Siihen saakka juutuubbaamalla. =P- disap
että sulla jonkinasteinen aivovamma.
Kirjoituksessasi ei ole järjen päätä eikä häntää, pelkkää epäloogista paskaa alusta loppuun.
Syytät muita asioista, joita itse teet. Ihmiset täällä edustavat yleisesti sinua huomattavasti älykkäämpää kansanosaa (koulutustaustan asian mitenkään vaikuttamatta) ja sanoisin, että tämän palstan kirjoitukset ovat yliopistoon verrattavia, jos puhutaan omista tuotoksistasi suhteessa muihin.
"Ja tää alotus edustaa mulle nettipelkuruutta sieltä kärkipäästä. Oikein perusvellihousumainen alotus, ei ilmoteta omaa mielipidettä mistään, ainoastaan ihmetellään asioita ja katsotaan sitten minkälaista näkökulmaa vastauksista tulee, sieltä poimitaan sitten ne itselleen edullisimmat mitään itse sanomatta." disap kirjoitti:
että sulla jonkinasteinen aivovamma.
Kirjoituksessasi ei ole järjen päätä eikä häntää, pelkkää epäloogista paskaa alusta loppuun.
Syytät muita asioista, joita itse teet. Ihmiset täällä edustavat yleisesti sinua huomattavasti älykkäämpää kansanosaa (koulutustaustan asian mitenkään vaikuttamatta) ja sanoisin, että tämän palstan kirjoitukset ovat yliopistoon verrattavia, jos puhutaan omista tuotoksistasi suhteessa muihin.
"Ja tää alotus edustaa mulle nettipelkuruutta sieltä kärkipäästä. Oikein perusvellihousumainen alotus, ei ilmoteta omaa mielipidettä mistään, ainoastaan ihmetellään asioita ja katsotaan sitten minkälaista näkökulmaa vastauksista tulee, sieltä poimitaan sitten ne itselleen edullisimmat mitään itse sanomatta."Jep jep.
Mielummin tyhmä ja tunteva, ku älykäs ja tunteeton. Tietty älykkyydestä puhumisella mut saa karkotettua kaikkein parhaiten. En pidä älykkyyttä arvostavia ihmisiä missään arvossa. No, ok. On niillä ihmisarvo siinä missä muillakin, mut mulle niillä ei ole mitään annettavaa.- disap
relaxed_eyes kirjoitti:
Jep jep.
Mielummin tyhmä ja tunteva, ku älykäs ja tunteeton. Tietty älykkyydestä puhumisella mut saa karkotettua kaikkein parhaiten. En pidä älykkyyttä arvostavia ihmisiä missään arvossa. No, ok. On niillä ihmisarvo siinä missä muillakin, mut mulle niillä ei ole mitään annettavaa.voi mieltääkin pyrkimyksen asialliseen keskusteluun mielipiteettömyydeksi. Ikävää, että koet tarpeelliseksi levittää sivistymättömyyttäsi ympäristöön noinkin suuressa määrin kuin sitä tunnut tekevän.
Otan osaa. disap kirjoitti:
voi mieltääkin pyrkimyksen asialliseen keskusteluun mielipiteettömyydeksi. Ikävää, että koet tarpeelliseksi levittää sivistymättömyyttäsi ympäristöön noinkin suuressa määrin kuin sitä tunnut tekevän.
Otan osaa.Tässä alotuksessa ei mun mielstä ollut asiallisuudesta häivääkään ja siksi tähän osallistuinkin.
Mee tonne keskustelemaan niiden kanssa joilla mielestäsi on asialliset mieliteet tähän alotukseen. Miks sä ne jätät huomiotta?
Minä vaan kysyn.- disap
relaxed_eyes kirjoitti:
Tässä alotuksessa ei mun mielstä ollut asiallisuudesta häivääkään ja siksi tähän osallistuinkin.
Mee tonne keskustelemaan niiden kanssa joilla mielestäsi on asialliset mieliteet tähän alotukseen. Miks sä ne jätät huomiotta?
Minä vaan kysyn.yrittäisit hillitä luonteenheikkouksiasi näin netissä, jossa tuotoksesi ovat koko kansan nähtävillä.
disap kirjoitti:
yrittäisit hillitä luonteenheikkouksiasi näin netissä, jossa tuotoksesi ovat koko kansan nähtävillä.
Mähän nautin tästä huuratuksesta.
Oot niin ristuksen 'älykäs' sekopää, suoraan syrämestä sanottuna. Kyllä sä sitä oot pari kertaa tässäkin keskustelussa tilaillut, ku et sä muuhun pysty ku mun persoonan analysointiin. Ei susta ikinä muuhun ole ollutkaan, ohan se jo niin monet kerrat täällä nähty.
♥- utelias_urpo
relaxed_eyes kirjoitti:
Mähän nautin tästä huuratuksesta.
Oot niin ristuksen 'älykäs' sekopää, suoraan syrämestä sanottuna. Kyllä sä sitä oot pari kertaa tässäkin keskustelussa tilaillut, ku et sä muuhun pysty ku mun persoonan analysointiin. Ei susta ikinä muuhun ole ollutkaan, ohan se jo niin monet kerrat täällä nähty.
♥Ja kenethän sinä oletit ap:n nimimerkin takaa tunnistavasi?
utelias_urpo kirjoitti:
Ja kenethän sinä oletit ap:n nimimerkin takaa tunnistavasi?
dipap vai mikä se nyt sit tällä kertaa olikaan.
Ei mulla oo sen oikeeta nimee, saati sitten yhteystietojakaan tiedossa.- utelias_urpo
relaxed_eyes kirjoitti:
dipap vai mikä se nyt sit tällä kertaa olikaan.
Ei mulla oo sen oikeeta nimee, saati sitten yhteystietojakaan tiedossa."Ei susta ikinä muuhun ole ollutkaan, ohan se jo niin monet kerrat täällä nähty."
utelias_urpo kirjoitti:
"Ei susta ikinä muuhun ole ollutkaan, ohan se jo niin monet kerrat täällä nähty."
Sillä on väliä, että jauhelihakeitto on hellalla kiehumassa, astianpesu- ja pyykinpesukone pyörimässä ja parin tunnin päästä treeneissä. Ilta on sitten taas vapaa ja aamulla taas uusin silmin töihin.
Pitäis keksiä uusia/lisää rutiineja. Silläkin on väliä.- siinä suhteessa
relaxed_eyes kirjoitti:
Sillä on väliä, että jauhelihakeitto on hellalla kiehumassa, astianpesu- ja pyykinpesukone pyörimässä ja parin tunnin päästä treeneissä. Ilta on sitten taas vapaa ja aamulla taas uusin silmin töihin.
Pitäis keksiä uusia/lisää rutiineja. Silläkin on väliä.väliä, että luulen sinun aika rankasti erehtyneen henkilöstä.
- näi :)
siinä suhteessa kirjoitti:
väliä, että luulen sinun aika rankasti erehtyneen henkilöstä.
Etten sanoisi. Nää on aina yhtä huvittavia nää arvailupuskajutut :)
siinä suhteessa kirjoitti:
väliä, että luulen sinun aika rankasti erehtyneen henkilöstä.
Eikä mulle ole silläkään väliä mitä sä luulet.
- netissä.
Oon sitä mieltä, että oikean rohkeuden näkee vasta tosipaikan tullen.
Sitte ku ilma on sakeanaan lyijyä ja pitäis nousta poterosta hyökkäykseen, silloin vasta näkee. - Kr n b
Kiitos hyvästä aloituksesta. Ne ovat harvinaisia.
Rohkeus on eri asia kuin rehellisyys. Minusta on rohkeutta ottaa esille vaikeita aiheita ja ottaa niihin kantaa tunnistettavana persoonana.
Tietynlaista rohkeutta on sekin, että voi kirjoitella mitä sattuu pelkäämättä seurauksia. Arvostettavaa se silti ole. Jos se ei muutu ajan saatossa niin voidaan olettaa että ihminen on rohkeasti oma itsensä. Se että käyttää tunnistettavaa nikkiä ja pitää kiinni omasta linjastaan niin myötä- ku vastatuulessa.
Ei kyse oo niinkää kielenkäytöstä tai asioista mitä kirjottaa, mut ku tekee tunnistettavan linjan ja porskuttaa menemään sillä, ajatteli muut mitä tahaan.- rusalkaa
Mulla oli tässä pitkä vastaus aloitukseen tuloillaan...sitte tää masiina keksi sulkea itse itsensä... päivityksiä jne. prkle kaikki katos! :(
Katotaan nyt jaksanko päivällä kirjoittaa uudelleen on rohkeaa sanoa emmä tiedä.
- ex-Wastaaja
"Miten ihmisestä näkee hänen rohkeutensa netin välityksellä?"
Mä olen varmaan niin kuivan analyyttinen, että sanon: ei mitenkään. Tietynlaista rohkeutta vois kyllä ajatella olevan esimerkiksi kyky olla vetämättä erityisiä rooleja ja kyky ilmaista omia näkemyksiään ajattelematta muiden miellyttämistä.
"Ilmeneekö rohkeus siinä, että "uskaltaa" tavata mahdollisimman paljon ihmisiä, joiden kanssa on keskustellut netissä?"
Heh...Mun mielestä ei tod. Kyse on varmaan 'aika' usein kunkin omista valinnoista ja yksilöllisistä intresseistä siinäkin, että tapaileeko ihmisiä netistä ja jos tapailee, niin miten tapailee. Kirjoittajan rohkeutta tavata ihmisiä netistä vois kyseenalaistaa vaan siinä tapauksessa, että kirjoittaja itse kertoo, ettei uskalla tavata ihmisiä, joiden kanssa on jutellut netissä.
"Ilmeneekö rohkeus siinä, että "uskaltaa" kirjoittaa mahdollisimman likaisia ajatuksia?"
Ei. Likaisten kirjoittelulla ei ole mitään tekemistä ihmisen "rohkeuden" kanssa. Pitkä-/lyhytpinnaisuuden kanssa sillä sen sijaan voi aika usein ollakin. Arvostan enemmän pitkäpinnaisia ihmisiä, jotka ei kovin helpolla törkeään alatyyliin sorru ja käämejään täydellisesti menetä, eikä netti tee poikkesta tähän.
Uskon, että monet törkeyksiä aktiivisesti viljelevät purkaa henkisiä patoutumiaan netissä kasvottomuuteen turvaten. Sellainen periaate ainakin, että joku katsoo _oikeudekseen_ käyttää kovin erilaista kieltä netissä kuin livessä kertoo aina mulle selkärangattomuudesta ja joissakin tapauksissa ehkä myös lyhytjänteisyydestä: henkilö ei välitä hillitä itseään ja käytöstään tilanteissa, joissa käytökselle ei ole olemassa sellaista selkeästi ulkoisesti havaittavaa kontrolloivaa tekijää, josta heti tiedettäisiin seuraavan noloja tai häpeällisiä sanktioita.- ex-Wastaaja
tähän sanomaani..
"Sellainen periaate ainakin, että joku katsoo _oikeudekseen_ käyttää kovin erilaista kieltä netissä kuin livessä kertoo aina mulle selkärangattomuudesta ja joissakin tapauksissa ehkä myös lyhytjänteisyydestä: henkilö ei välitä hillitä itseään ja käytöstään tilanteissa, joissa käytökselle ei ole olemassa sellaista selkeästi ulkoisesti havaittavaa kontrolloivaa tekijää, josta heti tiedettäisiin seuraavan noloja tai häpeällisiä sanktioita."
..että toki luonnollisesti viimekätisesti (tää on huono esimerkki, mutta menkööt tän kerran) ihmisten tunnetiloista ja luonteesta voi päätellä mel-ko lail-la vä-hän asioita kirjoituksista. Joku voi kirjoittaa, että "yhyy: itken ja olen surullinen", mutta siitä ei tiedä, itkeekö kirjoittaja. Ainoita juttuja (jos puhtaasti vain nettikirjoittelua ja ihmisten luonteenpiirteiden tulkintaa sitä kautta ajatellaan), mistä voi joskus jotain päätellä ovat kirjoittajien asenteet ja ne taas heijastuvat paremmin usein muissa asioissa, kuin ainakaan yksiselitteisesti verbaalisen ilmauksen sisällössä itsessään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?801562Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141024Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95922Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot141689- 53664
- 79664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641