Harrastatko nettikiusaamista

kysynpänyt

Eli harrastatko nettikiusaamista? Kirjoitatko toisten ihmisten asioita, niin että joku voi tunnistaa niistä itsensä ja pahoittaa mielensä? Mitä saat itse siitä?

39

3332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Face to face M

Pääsen akoista eroon sillä tavalla kun kerron mitä ajattelen ilmaiskyytejä pummaavista pummeista ja muista naistern harrastamista taloudelliseen hyötyyn tähtäävistä pummausteknisistä tavoista, ei se ole kiusaamista vaan virtuaalinen potku päähän. Tunnemmeko me kenties?

http://www.youtube.com/watch?v=hYVrTQwUJEI

• mut joku on pyytäny että en levittäis sen juttuja tänne, ja silti se lukee uteliaana sillon tällön mitä mie oon mieltä mistäki asiasta...

• Kunnian Mies

Samma här, ihan sama juttu mullakin. Kolme ämmää tietää nimimerkkini ja kyttäilee itse mitään kirjoittamatta tunnistettavasti ja jauhaa raukkamaisesti livenä.

• Hossi

Moista toimintaa, en netissä enkä myöskään livenä !

Netissä en ainakaan tietoisesti sitä tee, joskus kirjoitetun sanan voi ymmärtää väärin. Epähuomiossa saattaa myös kirjoittaa asian erilailla mitä alunperin on tarkoittanut.

Kiusaamista harrastavat vain heikko itsetuntoiset ihmiset jotka hakevat itselleen jotain tukea mistä pitää kiinni.

• ovat puhtaasti toisten asioita ja mitkä sitten omiakin asioita? Mut tähän mä voin vastata:

>harrastatko nettikiusaamista?

Harrastan. Jos vaan mahdollista niin nettikiusaan nettikiusaajia.

• kuisaisi

nettikiusaajia, et olisi nettikiusaaja.

• la.ra

Ärsyynnyn helposti ja provosoidunkin, ja minulla on valitettavan terävä kieli.

Yritän kuitenkin olla olematta ilkeä tai kiusaaja, vaikka olisinkin kettumainen.

Sitä kun ei koskaan tiedä minkälainen ja kuinka herkkä ihminen siellä ruudun toisella puolella näpyttelee.
      Jos loukkaankin selkeästi, niin minulle on tärkeää pyytää anteeksi.

• dipp

Sulla ei ole terävää kieltä, vaikka niin aika ajoin kuvittelet.

• la.ra
        dipp kirjoitti:

Sulla ei ole terävää kieltä, vaikka niin aika ajoin kuvittelet.

Olen koko elämäni saanut kuulla juuri päinvastaista, niin perheeltäni, ystäviltäni, poikaystäviltäni kuin jopa palstalaisilta.

• totean lisää
        la.ra kirjoitti:

Olen koko elämäni saanut kuulla juuri päinvastaista, niin perheeltäni, ystäviltäni, poikaystäviltäni kuin jopa palstalaisilta.

Ei se terävä kieli täällä ole toiminut.

• la.ra
        totean lisää kirjoitti:

Ei se terävä kieli täällä ole toiminut.

jos sitä ei ole olemassa!

Kiva kuulla joskus jotain postitiivistakin. :)

• Olet -
        la.ra kirjoitti:

jos sitä ei ole olemassa!

Kiva kuulla joskus jotain postitiivistakin. :)

yksi suloisimmista ihmisistä täällä. Oikeasti.

• la.ra
        Olet - kirjoitti:

yksi suloisimmista ihmisistä täällä. Oikeasti.

Oon herkässä mielentilassa, pääsi ihan oikea itkunpoikanen...

• :):)
        la.ra kirjoitti:

Oon herkässä mielentilassa, pääsi ihan oikea itkunpoikanen...

Olet suloinen aina vaan. Vaikka täällä on enemmän paskaa kuin hyvää, niin sä edustat ainaskin sitä hyvää. Nyt lopetan ennen kuin menee liian siirappiseks!

• lesti---

Pyrin kirjoittamaan sen verran yleisellä tasolla asioista etten usko että kukaan niistä itseään tunnistaa. Tyhmää tuollainen nettikiusaaminen, itse olen sellaisen kohteena ollut.

• kaikenlaista

mut muiden asioita en levittele ku en ole narsistinen psykopaatti.

• cat.mint

mutta jotkut muut kyllä tekevät sitä. Tälläkin palstalla nähty monet kerrat. "Kiusaan" ainoastaan, jos minua on kiusattu. Tosin en edes kutsuisi sitä kiusaamiseksi, vaan tilien tasaamiseksi.

Ihmetyttää sellainenkin että minusta on kirjoitettu loukkaavia kommentteja monesti puskien toimesta. En tietääkseni ole heitä loukannut, koska en yleensä kohdista mielipiteitäni kehenkään tiettyyn henkilöön vaan kerron ne yleisellä tasolla. Joten kieltämättä todella outoa että jotkut jaksavat häiritä jotain nikkiä. Mutta mistäs sitä tietää jos osa niistä puskistakin on todellisuudessa rekkautuneita kirjoittajia...

• Aurinko79-

Tietoisesti en loukkaa ketään enkä varsinkaan levittele mitään perättömiä huhuja kenestäkään. Pidän visusti kiinni siitä, etten puhu ystävistäni tunnistettavasti. Sillä nyt ei niin väliä jos mut tunnistetaan, mutta muiden mieltä en todellakaan halua pahoittaa. Tämä koskee toki myös palstalaisia.

• on väärä sana, pikemminkin koen velvollisuudekseni mainita jos joku henkilö / asia vituttaa mua täällä. Livessä sitä ei voi tehdä joten se käy jonkun sortin terapiasta jos sen saa sanoa edes täällä.

• Aurinko79-

Pelottaako sua sanoa sanottavas päin naamaa?

Netissä sitä tietty on helppo huudella mitä sylki suuhun tuo...

• la.ra

monella eri tapaa.

Vittuillen, kiusaten, todeten tai keskustellen.

Kiusaamisen kriteerit täyttyvät siinä kohtaa, jos asioiden ei haluta muuttuvan, vaan halutaan vaan louskuttaa louskuttamisen ilosta tai jos tarkoitus on todella saada toinen surulliseksi.

• Aurinko79- kirjoitti:

Pelottaako sua sanoa sanottavas päin naamaa?

Netissä sitä tietty on helppo huudella mitä sylki suuhun tuo...

pelottaa, kait nyt jokainen tervejärkinen ihminen jonkun sortin itsehillintää ja sensorointia joutuu harrastamaan. Edes sulla ei voi olla niin aurinkoiset ajatukset että jokainen ihminen miellyttäis ja ettet ajattelis kenestäkään mitään pahaa.

Tottakai netissä on helppo huudella koska täällä kenenkään kanssa ei ole pakko olla minkään sortin tekemisissä, livessä se ei ikävä kyllä toimi ihan noin helposti.

• lukija.
        la.ra kirjoitti:

monella eri tapaa.

Vittuillen, kiusaten, todeten tai keskustellen.

Kiusaamisen kriteerit täyttyvät siinä kohtaa, jos asioiden ei haluta muuttuvan, vaan halutaan vaan louskuttaa louskuttamisen ilosta tai jos tarkoitus on todella saada toinen surulliseksi.

Yrmio muka on tehnyt? Kerro mulle.

• la.ra
        lukija. kirjoitti:

Yrmio muka on tehnyt? Kerro mulle.

...

• lukija.
        la.ra kirjoitti:

...

Yrmio on sulkkis.-

• Aurinko79-
        yrmio kirjoitti:

pelottaa, kait nyt jokainen tervejärkinen ihminen jonkun sortin itsehillintää ja sensorointia joutuu harrastamaan. Edes sulla ei voi olla niin aurinkoiset ajatukset että jokainen ihminen miellyttäis ja ettet ajattelis kenestäkään mitään pahaa.

Tottakai netissä on helppo huudella koska täällä kenenkään kanssa ei ole pakko olla minkään sortin tekemisissä, livessä se ei ikävä kyllä toimi ihan noin helposti.

Mutta mulla ei oo juurikaan tarvetta kommunikoida mitään niille ihmisille, joista mulla ei ole kovin aurinkoisia ajatuksia ja jos tarve tulee niin sanon kyllä päin naamaa. Ja eritoten niille, kenestä ajattelen aurinkoisesti, sanon suoraan jos jokin asia harmittaa. Onnekseni oon saanut ympärilleni ihmisiä, joista ajattelen valtaosin aurinkoisesti.

Netissä on helppo huudella, mutta oikeuttaako helppous ja se, että tuskin joutuu vastuuseen sanoistaan sitten käyttäytymään ihan miten sattuu?

• Aurinko79- kirjoitti:

Mutta mulla ei oo juurikaan tarvetta kommunikoida mitään niille ihmisille, joista mulla ei ole kovin aurinkoisia ajatuksia ja jos tarve tulee niin sanon kyllä päin naamaa. Ja eritoten niille, kenestä ajattelen aurinkoisesti, sanon suoraan jos jokin asia harmittaa. Onnekseni oon saanut ympärilleni ihmisiä, joista ajattelen valtaosin aurinkoisesti.

Netissä on helppo huudella, mutta oikeuttaako helppous ja se, että tuskin joutuu vastuuseen sanoistaan sitten käyttäytymään ihan miten sattuu?

työpaikallakaan ei oo yhtään ihmistä jotka edes joskus ärsyttäis ja vituttais. Vai sanotko kenties päin naamaa jos näin hullusti pääsee joskus käymään. Eipä kuullosta taas kovin realistiselta scenaariolta.

Kyllä se mun mielestä oikeuttaa siihen, virtuaalielämässä oo mitään järkeä jos siellä pätee samaat säännöt kuin irl:ssäkin. Sun pitäis mennä jonnekkin vihan haalinta kurssille, ei tollanen oo normaalia käytöstä kenellekkään.

• Aurinko79-
        yrmio kirjoitti:

työpaikallakaan ei oo yhtään ihmistä jotka edes joskus ärsyttäis ja vituttais. Vai sanotko kenties päin naamaa jos näin hullusti pääsee joskus käymään. Eipä kuullosta taas kovin realistiselta scenaariolta.

Kyllä se mun mielestä oikeuttaa siihen, virtuaalielämässä oo mitään järkeä jos siellä pätee samaat säännöt kuin irl:ssäkin. Sun pitäis mennä jonnekkin vihan haalinta kurssille, ei tollanen oo normaalia käytöstä kenellekkään.

Mutta mun mielestä on vaan jotenki omituista jos netissä joutuu "purkamaan" tuntojaan sen takia, ettei livessä uskalla ilmaista kantaansa. Ennemmin mä yrittäisin panostaa siihen, että livessä sais käsiteltyä tunteensa niin, ettei niitä tarvi nettiin tulla tuntemattomiin ihmisiin purkamaan.

Normaalia tai ei, mä satun tulemaan suht hyvin toimeen työkavereideni kanssa, eipä ole ollut mitään ongelmia kenenkään kanssa. Pomo joskus vituttaa, mutta siitäkin olen sanonut sille suoraan.

Vai tulis haalia enemmän vihaa itelleni... Tuo oli hauska :)

• ............
        yrmio kirjoitti:

Vihan haalinta-kurssit. ;D
        Sopii ihmisille, jotka karttavat vihan tunnetta eivätkä hyväksy sitä luonnolliseksi ja inhimilliseksi tunteeksi? Opetellaan vihaamaan.

• ............ kirjoitti:

Vihan haalinta-kurssit. ;D
        Sopii ihmisille, jotka karttavat vihan tunnetta eivätkä hyväksy sitä luonnolliseksi ja inhimilliseksi tunteeksi? Opetellaan vihaamaan.

ja muutenkin mistä edes erottaa hyvän ilman pahaa, ei mistään.

• ....

Vai että koet oikein velvollisuudeksesi sanoa täällä jos joku sattuu keskustelija sattuu sinua vituttamaan?

Tiedoksesi: se ei todellakaan ole sinun VELVOLLISUUTESI. Eikä oikeastaan edes oikeutesi...

• siis livenä

Paskahousu. Ja täällä vähemmän Paskahousu.

• ole mitään tarvetta ketään kiusata, eikä mun luonteella se edes onnistu. Mä tirautan itse ensimmäiset kyyneleet ja tunnen suurta tuskaa toisen puolesta, joten...

...suurinta kiusaamista, jota osaan harrastaa netissä on vastaamatta jättäminen silloin kun huvittaa ja sitten niille, jotka on joskus yrittänyt homotella tms, niin heitän kommentin vasempaan äärilaitaan ja varastan heiltä eväät jatkaa omaa loukutusta.

• ex-Wastaaja

"Eli harrastatko nettikiusaamista?"

En. Ihmisten kiusaaminen ei kiinnosta mua. Joskus olen saattanut sanoa jollekin terävämmin tai nolosti, jos joku on mollannut esimerkiksi mua (tai jotain toista) mielestäni epäoikeudenmukaisesti, mutta yleensä ainakin mutkan kautta mun jutut liittyy aina keskustelun aiheisiin ja menee keskustelunkulun mukaan. Aika vähän olen aina harrastanu irrallisten heittojen heittelyä kirjoittajille, mitä jotkut näkyy tekevän paljonkin.

Itse katson nettikiusaamiseksi mm. perättömien ja mustamaalaavien puheiden esittämisen kirjoittajista ns. "totuus-/ilmoitusluontoisena" asiana siten, että kirjoittaja ei ilmaise puhuvansa omasta mielipiteestään/omasta puolestaan ja siten, että kun kirjoittaja ilmaisee asioita "faktaluontoisen oloisesti", hän ei selvitä selkein faktoin, mihin käsityksensä perustuvat. Perustelematon negatiivinen vihjailu esim. kirjoittajien yksityiselämästä tai palstakäytöksestä on tuota.

Nettikiusaamista, mikä kohdistuu kaikkiin keskustelupalstalle kirjoittaviin yleisluontoisesti taas mielestäni on mm. verbaaliselta sisällöltään asiallisten kirjoitusten ja aloitusten "mielivaltainen" poistattelu siten, että poistattelu edistää vain yksittäisen/yksittäisten kirjoittajien omia intressejä ja mielihaluja. Tunnettuja ja tiedettyjä nettikiusaamistapoja on S24:ssa toki vielä lukuisia muitakin, mutta tuossa joitakin. Ja täällä todellakin on tuolla tavalla toimivaa porukkaa...

Melko hämmentäväksi välillä tän keskustelupalstan touhuilut on näyttäneet.

• eh-heh-eh-heh-eheh-hehe

""En. Ihmisten kiusaaminen ei kiinnosta mua.""

Juupajuu... hohhoijaa.... hahahahahahahahaha

Eipä! Ja se on nähty!

• ex-Wastaaja
        eh-heh-eh-heh-eheh-hehe kirjoitti:

""En. Ihmisten kiusaaminen ei kiinnosta mua.""

Juupajuu... hohhoijaa.... hahahahahahahahaha

Eipä! Ja se on nähty!

..että just sun kaltaiset onkin täällä usuttaneet ihmisiä mua vastaan.

Onhan näitä negatiivisia ja perättömiä puhuvia riittänyt, hoh hoijaa...: ainakin yks mulle säälittävän kateellinen akka, jonka on tarvinnut mollata mua joka käänteessä yksi hänen touhujaan komppaileva mies kymmenen yllytyshullua typerystä, jotka uskoo kaiken mitä ne netistä lukee. Näin asian vertauskuvallisesti ilmaistakseni, for your pleasure only.;)

• Mielenkiintoista.
        ex-Wastaaja kirjoitti:

..että just sun kaltaiset onkin täällä usuttaneet ihmisiä mua vastaan.

Onhan näitä negatiivisia ja perättömiä puhuvia riittänyt, hoh hoijaa...: ainakin yks mulle säälittävän kateellinen akka, jonka on tarvinnut mollata mua joka käänteessä yksi hänen touhujaan komppaileva mies kymmenen yllytyshullua typerystä, jotka uskoo kaiken mitä ne netistä lukee. Näin asian vertauskuvallisesti ilmaistakseni, for your pleasure only.;)

Mistä se on sulle kateellinen?

• ex-Wastaaja
        Mielenkiintoista. kirjoitti:

Mistä se on sulle kateellinen?

tähän:

"Mistä se on sulle kateellinen?"

..että syytä en tiedä. Mm. siihenkin ( =kateuteen) viittaavalta asia kuitenkin lähinnä vaikuttaa kys. henkilön pitkäaikaisen keskustelupalstakäyttäytymisen perusteella mua kohtaan, niin uskomattomalta ja naurettavalta kuin ehkä voi vaikuttaakin. En ole tekemisissä irl tai meileissä mitenkään ko. ihmisen/ ko. asiaan muuten liittyvien kanssa, eli emme mitenkään ja millään tavalla tunne henkilökohtaisesti, mikä lisää hämmennystäni, mitä tulee ton herjaajan touhuihin.

En ota esille nikkejä, mutta tuo kys. em. ihminen paljasti vihamielisyytensä mua kohtaan& samaan syssyyn nikkihenkilöllisyytensä (hah, hah..) erittäin selkeällä tavalla pariinkin otteeseen eräissä keskusteluissakin aikanaan, jotka eivät olleet mun aloituksiani. Kyseinen henkilö vaikuttaa mielestäni vainoharhaiselta tai ainakin vähän epävakaalta (näin rehellisesti ilmaistakseni), mutta ei siitä sen enempää... En ole niin mauton, että ottaisin esille nikkejä. Mikäli kys. henkilö ei ole epäbalanssissa ihmisenä ihan oikeastikin (kuten kylläkin uskon), on hän luultavasti tällä palstalla käyttänyt mua tietoisesti ns. jonkinlaisena "uhrilampaanaan" ihan kusipäisyyttään, eli nostattaakseen omaa palstakuvaansa mm. tietyntyyppisillä paskapuheilla. Siinä ko. henkilöltä vaihtoehtoinen motiivi mun pitkäaikaiselle ahdistelemiselleni tällä keskustelupalstalla.

Kyseisen henkilön tyyli hänen puhuessaan musta on usein hyvin alentava. On ikään kuin hän ko-ko ajan "vertailisi" itseään minuun: hän ei ole suostu suhtautumaan muhun missään keskustelutilanteessa tasaveroisena keskustelukumppanina, vaan on pikemminkin jat-ku-va-luon-toi-ses-ti keskusteluissa, erit. keskusteluissaan muiden nimimerkkien kanssa, ilmaissut epäluottamustaan muhun (ts. tarkemmin käyttämääni nimimerkkiin).

• rusalkaa

Kirjoitan sellaisista asioista, joista minut tunnistetaan...ja joita on vääristelty tässä viimeisten kymmenien vuosien aikana.

Kerron vain oman osuuteni asioista. Ihan tarpeeksi on minun päälleni kaadettu paskaa sellaisesta, mitä en ole edes tehnyt.

Joku voi ajatella, että tällaisten vanhojen asioitten esittäminen on nettikiusaamista. Mitä se juoruilu ja valehteleminen aiemmin sitten on ollut? Minun kannaltani koettuna silkkaa kiusaamista ja jahtaamista...joka on ollut iso osatekijä sairastumisessani masennukseen.

Muuten... se, että olen ollut kolme kuukautta sairaalassa hoidossa(ihan avoimella osastolla) masennuksen takia...EI tarkoita sitä, että olen tullut hulluksi. Nytkin olen työkyvyttömyyden takia eläkkeellä. Toivon, että taas tästä kuntoudun vielä työkykyiseksi. Sitä ennen aion vielä työntää luun kurkkuun aika monelle.

Kivaa. Minä tässä jakelen potut pottuina. Mahtaa hävettää jotain paskanjauhajia...

:D

Ketjusta on poistettu 56 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1739
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1091
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1046
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      952
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      91
      794
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      779
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      50
      695
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      671
    Aihe