Tabernaakkeli

onko turvallista ?

Jean Roos niminen pappi pitää tuollaisen nimen alla tilaisuuksia:
www.tabernaakkeli.fi/

Onko turvallista osallistua helluntailaisena noihin tilaisuuksiin ?

Siis, että mikä henki niissä mahtaa vaikuttaa ?

105

12891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Profeetta 3

      Puhdasta oppia.

      • lurkkinen

        ihmis touhua.


      • lurkkinen

        hörhöoppi


      • Anonyymi
        lurkkinen kirjoitti:

        hörhöoppi

        Juurikin näin.


      • Anonyymi

        Jean Roos on tuomittu rahankeräysrikoksista.

        Jean Roos ja hänen lähipiiriinsä kuuluva henkilö olivat keränneet rikollisella tavalla yhteensä noin 185.000 euroa, jotka he olivat käyttäneet muun muassa omien elinkustannustensa maksamiseen. Rahat olivat tulleet Roosin tilille yli 200 lahjoittajalta. Mitään palkkaan liittyviä kuluja, kuten veroja, ei niistä ollut maksettu. Oikeudessa kuultu todistaja kuvaili, kuinka kokoustilaisuuksissa esitetyt pyynnöt kymmenysten maksamisesta olivat olleet määrätietoisia ja tiukkasanaisia. Todistaja kertoi, että kun hän sai tietää rahankeräysluvan päättymisestä, Jean Roos oli kehottanut maksamaan rahat hänen omalle tililleen. Toinen todistaja kertoi, että Roos oli jopa sanonut, että Raamatun mukaan ihminen ei pelastu, ellei hän maksa kymmenyksiä.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ca6805de-15f4-4825-93fe-6887d7480e67


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jean Roos on tuomittu rahankeräysrikoksista.

        Jean Roos ja hänen lähipiiriinsä kuuluva henkilö olivat keränneet rikollisella tavalla yhteensä noin 185.000 euroa, jotka he olivat käyttäneet muun muassa omien elinkustannustensa maksamiseen. Rahat olivat tulleet Roosin tilille yli 200 lahjoittajalta. Mitään palkkaan liittyviä kuluja, kuten veroja, ei niistä ollut maksettu. Oikeudessa kuultu todistaja kuvaili, kuinka kokoustilaisuuksissa esitetyt pyynnöt kymmenysten maksamisesta olivat olleet määrätietoisia ja tiukkasanaisia. Todistaja kertoi, että kun hän sai tietää rahankeräysluvan päättymisestä, Jean Roos oli kehottanut maksamaan rahat hänen omalle tililleen. Toinen todistaja kertoi, että Roos oli jopa sanonut, että Raamatun mukaan ihminen ei pelastu, ellei hän maksa kymmenyksiä.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ca6805de-15f4-4825-93fe-6887d7480e67

        Hienoa kun ihmiset saavat ostaa autuutta. En käsitä mitään rikollista tässä?


    • Valburhg

      Hän opettaa Luterilaista kastetta. Helluntailaiset eivät veljeile sellaisten kanssa.

      • Jeesuksen seuraaja

        Persoonallinen opettaja, hänen opetus alueensa on kirkaat.

        Olen todella iloinen, että hän Jumalata saatuaan kehoituksen suorarytisesti opettaa.

        Joka pelkää sehän on itsestä lähtöistä ja JEESUS EI OLE VOITTANUT VIELÄ LIHAA.
        Kun uudesti syntyy ylhäältä,Joh. ev. 3
        Jeesus kasvaa ja lihan tahto vähenee.
        Raakatun Sanan kautta Pyhä Henki opettaa.

        Jeesuksessa ei ole pelkoa, hänesä on rauha voima ja ilo.

        Jean Roos on opetuksen saanut Pyhässä Hengessä, minun Hekien erottamisen lahja tunnistaa hänet.
        Mitä kasteeseen tulee, Pyhän Hengen kaste vain pelastaa, vesikasteessa saadan synnit anteeksi.
        Ei tule asettaa kaste asiaa muiden opetuksien esteeksi.


      • usko kautta
        Jeesuksen seuraaja kirjoitti:

        Persoonallinen opettaja, hänen opetus alueensa on kirkaat.

        Olen todella iloinen, että hän Jumalata saatuaan kehoituksen suorarytisesti opettaa.

        Joka pelkää sehän on itsestä lähtöistä ja JEESUS EI OLE VOITTANUT VIELÄ LIHAA.
        Kun uudesti syntyy ylhäältä,Joh. ev. 3
        Jeesus kasvaa ja lihan tahto vähenee.
        Raakatun Sanan kautta Pyhä Henki opettaa.

        Jeesuksessa ei ole pelkoa, hänesä on rauha voima ja ilo.

        Jean Roos on opetuksen saanut Pyhässä Hengessä, minun Hekien erottamisen lahja tunnistaa hänet.
        Mitä kasteeseen tulee, Pyhän Hengen kaste vain pelastaa, vesikasteessa saadan synnit anteeksi.
        Ei tule asettaa kaste asiaa muiden opetuksien esteeksi.

        Vain usko Jeesukseen pelastaa, ristillä kaikki täytettiin. Kaikki muu on extraa. Pyhän Hengen kaste on voimaksi evankeliointiin, uskon vahvistukseksi. Pyhän Hengen kasteessa myös saadaan armolahjoja esim. kielilläpuhumisen armolahja jne.
        Vesi kaste on uskoon tulleen kuuliaisuuden osoittamista Jeesukselle jossa maailmalle näytetään ketä halutaan seurata, se on hyvän oman tunnon pyytämistä Jumalalta.

        Usein näyttää siltä, ettei ihminen joka on tullut uskoon pääse uskon elämässään "syvempiin vesiin" jos kuuliaisuuden askelia ei oteta Jumalan asettamassa järjestyksessä. Uskovien kasteelle menemäyyömyys on yksi kompastus monelle.

        Kun Jumala antaa armosta uskon sydämeen tulisi meidän kohta kysyä kuten Etiopian hoviherra, "tässä on vettä, mikä estää kastamasta minua nyt?"


      • uskon kautta
        Jeesuksen seuraaja kirjoitti:

        Persoonallinen opettaja, hänen opetus alueensa on kirkaat.

        Olen todella iloinen, että hän Jumalata saatuaan kehoituksen suorarytisesti opettaa.

        Joka pelkää sehän on itsestä lähtöistä ja JEESUS EI OLE VOITTANUT VIELÄ LIHAA.
        Kun uudesti syntyy ylhäältä,Joh. ev. 3
        Jeesus kasvaa ja lihan tahto vähenee.
        Raakatun Sanan kautta Pyhä Henki opettaa.

        Jeesuksessa ei ole pelkoa, hänesä on rauha voima ja ilo.

        Jean Roos on opetuksen saanut Pyhässä Hengessä, minun Hekien erottamisen lahja tunnistaa hänet.
        Mitä kasteeseen tulee, Pyhän Hengen kaste vain pelastaa, vesikasteessa saadan synnit anteeksi.
        Ei tule asettaa kaste asiaa muiden opetuksien esteeksi.

        Niin ja tosiaan kasteessa ei saada syntejä anteeksi. Lutherin uskonpuhdistus jäi vajaaksi ainakin kaste kysymyksessä. Pieni lapsi on puhdas Jumalalle kunnes hän tietoisesti ottaa vastuuta elämänsä valinnoista. Raamatussa on vain yksi kaste: uskovien kaste. Maailma on täynnä oppeja mutta kaikki tulee arvostella Raamatun sanan pohjalta. Lapsi kaste on perua uskonnon pakon ajoilta kun eurooppa jaettu pieniin hallintokuntiinn ja hallintokunnan johtajan usko määräsi alaisten uskon eli muotojumalisuuden kun ei omaa vakaumusta ollut ja lapsetkin perhekunnittain kastettiin. Ja olihan kasteelle helpompi viedä lapsi kuin jo aikuiseksi kasvanut vasten tahtoinen miehen köriläs.


      • vielä lisää
        Jeesuksen seuraaja kirjoitti:

        Persoonallinen opettaja, hänen opetus alueensa on kirkaat.

        Olen todella iloinen, että hän Jumalata saatuaan kehoituksen suorarytisesti opettaa.

        Joka pelkää sehän on itsestä lähtöistä ja JEESUS EI OLE VOITTANUT VIELÄ LIHAA.
        Kun uudesti syntyy ylhäältä,Joh. ev. 3
        Jeesus kasvaa ja lihan tahto vähenee.
        Raakatun Sanan kautta Pyhä Henki opettaa.

        Jeesuksessa ei ole pelkoa, hänesä on rauha voima ja ilo.

        Jean Roos on opetuksen saanut Pyhässä Hengessä, minun Hekien erottamisen lahja tunnistaa hänet.
        Mitä kasteeseen tulee, Pyhän Hengen kaste vain pelastaa, vesikasteessa saadan synnit anteeksi.
        Ei tule asettaa kaste asiaa muiden opetuksien esteeksi.

        terveeseen uskoon. Kaikki tulee arvostella raamatun perusteella.
        Kyse ei silloin ole pelosta vaan terveestä kritiikistä jollaista tulisi jokaisen julistajan, opettajan, profetan jopa pyytää.......nöyryydessä. Jos ollaan varmoja omasta toiminnasta niin on aina vaaraa että ihminen alkaa Jeesuksen nimessä parantaa omalla uskolla ihmisiä. Mehän tiedämme että uskoon tulo itsessään parantaa suurimman osan sairauksista jotka aiheutuu synnin tuomista vammoista ja ristiriidoista-autokaan ei toimi pitkään jos sitä käytetään vastoin tekijänsä ohjeita.

        Henkien eroittamisen armolahjan haltija tietää mikä pelastaa ja mikä ei. Sehän on ihan sisälukutaitoiselle ja Jumalan lapseksi syntyneelle uskon perusasia.


      • suurin on rakkaus

        Kukapa enempi rikkoo veljesrakkautta oppikysymyksineen, kuin helluntailaiset.
        Jo Toivo Koilo, joka teki Kauko-Idässä lähetystyötä, sai Joensuussa 80-luvun loppupuolella näyn, joka kertoo paljon hell.srk:n
        tilasta. "Sinä(hellarit)olet suuri korkealle kohonnut puu yli muiden.Oksasi ylettyy yli koko maan. Mutta sinä olet sisältä laho ja sinun juuriasi kalvavat madot"
        Jos ei oteta joka päivä Pyhän Hengen kastetta, on aivan turha, oletko saanut lapsi-vai aikuiskasteen.Ja(aina tämä vertaus) jos katsotaan Israelilaisten vaellukseen, niin eivät he kulkeneet meren läpi, vaan meren kautta.Ainut jotka olivat upoksissa, olivat egyptiläiset, ja he kyllä kaikki hukkuivat.Ja jos veljesrakkaus katoaa aikuiskasteessa, ei sinne kannata mennä kenenkään. Siun kaikille.


      • suurin on rakkaus
        usko kautta kirjoitti:

        Vain usko Jeesukseen pelastaa, ristillä kaikki täytettiin. Kaikki muu on extraa. Pyhän Hengen kaste on voimaksi evankeliointiin, uskon vahvistukseksi. Pyhän Hengen kasteessa myös saadaan armolahjoja esim. kielilläpuhumisen armolahja jne.
        Vesi kaste on uskoon tulleen kuuliaisuuden osoittamista Jeesukselle jossa maailmalle näytetään ketä halutaan seurata, se on hyvän oman tunnon pyytämistä Jumalalta.

        Usein näyttää siltä, ettei ihminen joka on tullut uskoon pääse uskon elämässään "syvempiin vesiin" jos kuuliaisuuden askelia ei oteta Jumalan asettamassa järjestyksessä. Uskovien kasteelle menemäyyömyys on yksi kompastus monelle.

        Kun Jumala antaa armosta uskon sydämeen tulisi meidän kohta kysyä kuten Etiopian hoviherra, "tässä on vettä, mikä estää kastamasta minua nyt?"

        Pitää muistaa, että Egyptin hoviherraa ei oltu vielä kastettu, tuskin edes lapsena,vaikkakin lapsikaste oli jo tuolloin käytössä.
        Jo vanhan liiton aikana luovutettiin lapsi Herralle, kysymättä lapselta,(1Sam.1:22, niin lapsikasteessakin tapahtuu sama asia.Sanoohan Joh.3:5 järjestyksen.Mutta pääasia on, että on kastettu, ja myös joka päivä on otettava Pyhän Hengen kaste.Muuten kaikki on turhaa.
        Siun kaikille.


      • vain pelastaa
        suurin on rakkaus kirjoitti:

        Pitää muistaa, että Egyptin hoviherraa ei oltu vielä kastettu, tuskin edes lapsena,vaikkakin lapsikaste oli jo tuolloin käytössä.
        Jo vanhan liiton aikana luovutettiin lapsi Herralle, kysymättä lapselta,(1Sam.1:22, niin lapsikasteessakin tapahtuu sama asia.Sanoohan Joh.3:5 järjestyksen.Mutta pääasia on, että on kastettu, ja myös joka päivä on otettava Pyhän Hengen kaste.Muuten kaikki on turhaa.
        Siun kaikille.

        Johannes kastoi parannuksen kasteella.......
        Kerrotko missä kerrotaan lapsikasteesta joka olisi ollut käytössä hoviherran aikoihin.
        Ja kerrotko missä kohtaa raamatussa puhutaan, että pelkkä kaste pelastaa. Jeesuskin siunasi lapsia.......on eri asia luovuttaa Herralle lapsi hengessä kuin että siihen tarvittaisiin jotain muuta toimenpidettä kuin siunaus. Jeesus antoi lähetyskäskyn ja siinä puhutaan kasteesta sen oikeassa merkityksessä ja järjestyksestä.
        Paavalikin opettaa kasteesta mitä se "ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämista Jumalalta ja erottautumista maailmasta. Vanha ihminen pestään pois Jumalan silmissä ja uusi luomus syntyy. Mutta sitä ennen ihminen on syntynyt uudesti ylhäältä ja jo silloin ihminen on pelastunut ilman tekoja. Ilman sitä, se on kuin pakana riitti (poppakonsti) ilman Jumalan siunausta. Siinä sitten Jumalan kieltäjä kummit nyökyttelevät ja lausuvat kummilupauksia ilman sydämmen uskoa. Kaunis tapahtuma ja perhejuhla.

        Miten ymmärrät Pyhän Hengen kasteen? Uskon kautta tiedän saaneeni Pyhän Hengen uskoon tullessani, mutta sitä mitä minä ymmärrän Pyhän Hengen kasteelta, en ole saanut. Se on tilanne jonka ihminen saa lahjana ja Jumalan tahdosta. Jokainen uskova tietää kun se tulee, henki kaste.......sitä ei ihminen voi vain omasta tahdostaan ottaa niiku vaikka aamulla klo 7. Joskus kokemus voi jatkua pitkäänkin .jalat ilmassa ilo pursuaa.....voi tulla armolahjoja...kielillä puhumisen armolahja voi tulla......joskus kokemus on niin valtava että ihmisen on jopa vaikea puhua äidinkieltään vähään aikaan kun kielet vain pulppuaa. Itse en ole kokenut. Se on sitä kun pelokkaat opetuslapset täyttyivät hengellä lukkojen takana yläsalissa ja puhuivat uusilla kielillä ja saivat voiman kuolemankin uhalla todistaa Jeesuksesta. Jeesuksen kieltänyt Pietari nousi julistamaan Jeesuksesta täynnä Pyhää Henkeä ja 3000 sielua pelastui puheen seurauksena ja sitten heidät kastettiin!

        Siunausta sinulle.


      • suurin on rakkaus
        vain pelastaa kirjoitti:

        Johannes kastoi parannuksen kasteella.......
        Kerrotko missä kerrotaan lapsikasteesta joka olisi ollut käytössä hoviherran aikoihin.
        Ja kerrotko missä kohtaa raamatussa puhutaan, että pelkkä kaste pelastaa. Jeesuskin siunasi lapsia.......on eri asia luovuttaa Herralle lapsi hengessä kuin että siihen tarvittaisiin jotain muuta toimenpidettä kuin siunaus. Jeesus antoi lähetyskäskyn ja siinä puhutaan kasteesta sen oikeassa merkityksessä ja järjestyksestä.
        Paavalikin opettaa kasteesta mitä se "ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämista Jumalalta ja erottautumista maailmasta. Vanha ihminen pestään pois Jumalan silmissä ja uusi luomus syntyy. Mutta sitä ennen ihminen on syntynyt uudesti ylhäältä ja jo silloin ihminen on pelastunut ilman tekoja. Ilman sitä, se on kuin pakana riitti (poppakonsti) ilman Jumalan siunausta. Siinä sitten Jumalan kieltäjä kummit nyökyttelevät ja lausuvat kummilupauksia ilman sydämmen uskoa. Kaunis tapahtuma ja perhejuhla.

        Miten ymmärrät Pyhän Hengen kasteen? Uskon kautta tiedän saaneeni Pyhän Hengen uskoon tullessani, mutta sitä mitä minä ymmärrän Pyhän Hengen kasteelta, en ole saanut. Se on tilanne jonka ihminen saa lahjana ja Jumalan tahdosta. Jokainen uskova tietää kun se tulee, henki kaste.......sitä ei ihminen voi vain omasta tahdostaan ottaa niiku vaikka aamulla klo 7. Joskus kokemus voi jatkua pitkäänkin .jalat ilmassa ilo pursuaa.....voi tulla armolahjoja...kielillä puhumisen armolahja voi tulla......joskus kokemus on niin valtava että ihmisen on jopa vaikea puhua äidinkieltään vähään aikaan kun kielet vain pulppuaa. Itse en ole kokenut. Se on sitä kun pelokkaat opetuslapset täyttyivät hengellä lukkojen takana yläsalissa ja puhuivat uusilla kielillä ja saivat voiman kuolemankin uhalla todistaa Jeesuksesta. Jeesuksen kieltänyt Pietari nousi julistamaan Jeesuksesta täynnä Pyhää Henkeä ja 3000 sielua pelastui puheen seurauksena ja sitten heidät kastettiin!

        Siunausta sinulle.

        Jos haluat tietoa alkuseurakunnan lapsikasteista, niin etsi käsiisi Rooman Priscillan katakombin löydöistä kertovia tietoja.
        Esim. näissä löydöissä on pienten lasten haudoilla epitaafeja(hautakirjoituksia), joissa mainitaan jopa lasten kastepäiväkin.Lasten hautoja on toki kaivettu muistakin katakombeista.
        Mainittakoon esim.11 kk:n ikäisenä kuollutIrene, jonka löydetyssä hautakirjoituksessa on maininta kastepäivästä. Tai Hadrumedumista (Pohjois-Afrikasta) löydetty epitafi,jossa on kirjoitus Arisus-pojasta, eli vain yhdeksän tuntia,mutta lepäsi nyt rauhassa, koska oli saanut kasteen armon.Ja eikö ole varsin outoa, että lapsikaste "kiellettiin" vasta 1104, kun Peter Bruis`in alkama liike petrobrusilaisuus sai jalansijaa.Ja samanlainen tulkinta levisi Sveitsissä,Englannissa ja Hollannissa vasta v.1590, josta sai alkunsa babtismi.Ja varsin ontuva on puolustus,että sana babtisti tarkoittaa upotusta, jos ensin upotetaan ja sitten annetaan seurakunnalle nimi tämän mukaan.
        Roomasta eräästä kastekappelista muuten löytyy myös kuva, joka on tehty 100-luvulla, jossa Johannes kaataa vettä pienellä astialla Jeesuksen päähän eli valelee Hänet.
        Sanot, että Paavalin mukaan "ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä"
        Näin on, mutta kuitenkin seuraavaksi sanot, että vanha ihminen pestään pois Jumalan silmissä ja uusi luomus syntyy?????

        Ja kasteen pelastavasta voimasta en ole maininnut mitään, sanoohan Mark.16:16 jo tämän.
        Muistakaamme: Minä en synnyttänyt itseäni, vaan minut synnytettiin. Minä en pelastanut itseäni, vaan minut pelastettiin Golgatalla. Minä en uudestisynnyttänyt itseäni, vaan minut uudestisynnytettiin kasteessa.Minä en päättänyt uskoa Jumalaan, vaan minut kasvatettiin tuntemaan eli Matt.28:19,20(eikä välitetä pilkun paikoista)
        Siun. (JUUTALAISTEN PÄÄSIÄINEN ON VASTA 20.4)


      • Jeesukseen pelastaa
        suurin on rakkaus kirjoitti:

        Jos haluat tietoa alkuseurakunnan lapsikasteista, niin etsi käsiisi Rooman Priscillan katakombin löydöistä kertovia tietoja.
        Esim. näissä löydöissä on pienten lasten haudoilla epitaafeja(hautakirjoituksia), joissa mainitaan jopa lasten kastepäiväkin.Lasten hautoja on toki kaivettu muistakin katakombeista.
        Mainittakoon esim.11 kk:n ikäisenä kuollutIrene, jonka löydetyssä hautakirjoituksessa on maininta kastepäivästä. Tai Hadrumedumista (Pohjois-Afrikasta) löydetty epitafi,jossa on kirjoitus Arisus-pojasta, eli vain yhdeksän tuntia,mutta lepäsi nyt rauhassa, koska oli saanut kasteen armon.Ja eikö ole varsin outoa, että lapsikaste "kiellettiin" vasta 1104, kun Peter Bruis`in alkama liike petrobrusilaisuus sai jalansijaa.Ja samanlainen tulkinta levisi Sveitsissä,Englannissa ja Hollannissa vasta v.1590, josta sai alkunsa babtismi.Ja varsin ontuva on puolustus,että sana babtisti tarkoittaa upotusta, jos ensin upotetaan ja sitten annetaan seurakunnalle nimi tämän mukaan.
        Roomasta eräästä kastekappelista muuten löytyy myös kuva, joka on tehty 100-luvulla, jossa Johannes kaataa vettä pienellä astialla Jeesuksen päähän eli valelee Hänet.
        Sanot, että Paavalin mukaan "ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä"
        Näin on, mutta kuitenkin seuraavaksi sanot, että vanha ihminen pestään pois Jumalan silmissä ja uusi luomus syntyy?????

        Ja kasteen pelastavasta voimasta en ole maininnut mitään, sanoohan Mark.16:16 jo tämän.
        Muistakaamme: Minä en synnyttänyt itseäni, vaan minut synnytettiin. Minä en pelastanut itseäni, vaan minut pelastettiin Golgatalla. Minä en uudestisynnyttänyt itseäni, vaan minut uudestisynnytettiin kasteessa.Minä en päättänyt uskoa Jumalaan, vaan minut kasvatettiin tuntemaan eli Matt.28:19,20(eikä välitetä pilkun paikoista)
        Siun. (JUUTALAISTEN PÄÄSIÄINEN ON VASTA 20.4)

        Hei taas

        Olen vasta-alkaja näissä uskon asioissa ja kysynkin voitko luottaa täysin johonkin muuhun kuin raamatun tekstiin. Alusta astihan oli kait jo paljon harhaa tyrkyllä evankeliumiin eli jo alkuseurakunta taisteli niitä vastaan jopa Paavali vastaa Pietari (Keefas) eli oli kyse evankeliumin puhtaudesta laki/armo.

        300 jKr tuli Rooman valtio pakko uskoon. Sitä ennen Jeesukseen usko levisi kuolemalla (marttyyrit) sen jälkeen Kristinuskoa (uskonnollista eliittivaltaa) levitettiin miekan voimalla. Jossain vaiheessa tuli lapsikaste kuvioon, tiedätkö sen ajan kohdan?
        Pitkiä pimeitä jaksojahan on ja monenlaisia oppeja. Raamattu varoittaa aina hyväksymästä muutakuin oppia kuin mitä on kirjoitettu.
        Eli vuodesta 300jKR. Rooman vallan ajasta on uudestisyntynyt uskova ollut kohtaamassa uskonnollisen maailman ilmiöitä-valtiokirkkoa.

        Tiedätkö että lapsi kaste oli Vapaakirkossakin mahdollinen vielä 1974 vuoteen mutta sen jälkeen tunnustetaan vain uskovien kastetta.

        KIRJOITIT:

        " Sanot, että Paavalin mukaan "ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä"
        Näin on, mutta kuitenkin seuraavaksi sanot, että vanha ihminen pestään pois Jumalan silmissä ja uusi luomus syntyy????? "

        Se, että minä sanoin noin ei merkitse että
        olen oikeassa. Pitäs katsoa miten se meni raamatussa ja missä yhteydessä! Siis taisi ollakin niin ettei tuossa yhteydessä puhuttu kasteesta ollenkaan.....pitää tarkastaa......tarkasta sinäkin.

        1. Miksi on tärkeää käydä kasteella?
        Koska siten seuraat JEESUKSEN esimerkkiä

        "Niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa." - Mark. 1:9-11
        Koska siten tottelet Kristuksen KÄSKYÄ!

        "Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Matt. 28:19-20
        Koska siten osoitat olevasi Jeesukseen USKOVA

        "Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä." -Ap. t. 2:41
        2. Mikä on kasteen merkitys?
        1. Se havainnollistaa Kristuksen hautaamista ja ylösnousemusta.

        "Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi . . . hänet haudattiin, hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä." -1Kor. 15:3-4

        "Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista." –Kol. 2:12
        2. Se havainnollistaa uutta elämääni kristittynä

        "Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!" - 2. Kor. 5:17

        "Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista." - Room. 6:4



        KIRJOITIT:

        " Jean Roos on opetuksen saanut Pyhässä Hengessä, minun Hekien erottamisen lahja tunnistaa hänet.
        Mitä kasteeseen tulee, Pyhän Hengen kaste vain pelastaa, vesikasteessa saadan synnit anteeksi.
        Ei tule asettaa kaste asiaa muiden opetuksien esteeksi. "

        Siis ihan höpö juttua tuo....sorry vaan!!! TUTKI SANAA!!!
        Maailma on täynnä eksytyksiä ja ihmisoppeja ...mihin luotat? Sanaan!!!

        Aivan!! MARK 16: 16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        EI tarvitse pilkku siirtää eikä sanajärjestystä muuttaa.

        KIRJOITIT:

        " Muistakaamme: Minä en synnyttänyt itseäni, vaan minut synnytettiin. Minä en pelastanut itseäni, vaan minut pelastettiin Golgatalla. Minä en uudestisynnyttänyt itseäni, vaan minut uudestisynnytettiin kasteessa.Minä en päättänyt uskoa Jumalaan, vaan minut kasvatettiin tuntemaan "

        Missä kohtaa raamatussa sanotaan että ihminen uudestisyntyy kasteessa? Ihminen uudestisyntyy tilanteessa jossa ihminen tietoisesti sanoo Jeesukselle: KYLLÄ olen syntinen,kadotettu ilman Jeesusta, haluan saada syntini anteeksi ja uskon sinut Elävän Jumalan Pojaksi Kristukseksi, jolla on valta antaa synnit anteeksi.

        Vain Jumala uudestisynnyttää Henkensä kautta kenet kutsuu ja uudestisyntyminen tapahtuu lahjana jota tarjotaan kyllä kaikille. Uudesti syntymä tapahtuu siinä hetkessä kun ihminen tunnustaa syntisyytensä ja ottaa Jeesuksen henk. koht. vapahtajakseen ja lähtee seuraaman Häntä.
        Kukaan ei voi tulla Jumalan tykö ellei Jumala ensin vedä puoleensa. Suullansa ihminen tunnustaa uskonsa esim. sukulaisille.

        Ketään ei kasvateta ihmisvoimin tuntemaan Jumalaa.

        Siunausta siulle.


      • SUURIN ON RAKKAUS
        Jeesukseen pelastaa kirjoitti:

        Hei taas

        Olen vasta-alkaja näissä uskon asioissa ja kysynkin voitko luottaa täysin johonkin muuhun kuin raamatun tekstiin. Alusta astihan oli kait jo paljon harhaa tyrkyllä evankeliumiin eli jo alkuseurakunta taisteli niitä vastaan jopa Paavali vastaa Pietari (Keefas) eli oli kyse evankeliumin puhtaudesta laki/armo.

        300 jKr tuli Rooman valtio pakko uskoon. Sitä ennen Jeesukseen usko levisi kuolemalla (marttyyrit) sen jälkeen Kristinuskoa (uskonnollista eliittivaltaa) levitettiin miekan voimalla. Jossain vaiheessa tuli lapsikaste kuvioon, tiedätkö sen ajan kohdan?
        Pitkiä pimeitä jaksojahan on ja monenlaisia oppeja. Raamattu varoittaa aina hyväksymästä muutakuin oppia kuin mitä on kirjoitettu.
        Eli vuodesta 300jKR. Rooman vallan ajasta on uudestisyntynyt uskova ollut kohtaamassa uskonnollisen maailman ilmiöitä-valtiokirkkoa.

        Tiedätkö että lapsi kaste oli Vapaakirkossakin mahdollinen vielä 1974 vuoteen mutta sen jälkeen tunnustetaan vain uskovien kastetta.

        KIRJOITIT:

        " Sanot, että Paavalin mukaan "ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä"
        Näin on, mutta kuitenkin seuraavaksi sanot, että vanha ihminen pestään pois Jumalan silmissä ja uusi luomus syntyy????? "

        Se, että minä sanoin noin ei merkitse että
        olen oikeassa. Pitäs katsoa miten se meni raamatussa ja missä yhteydessä! Siis taisi ollakin niin ettei tuossa yhteydessä puhuttu kasteesta ollenkaan.....pitää tarkastaa......tarkasta sinäkin.

        1. Miksi on tärkeää käydä kasteella?
        Koska siten seuraat JEESUKSEN esimerkkiä

        "Niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa." - Mark. 1:9-11
        Koska siten tottelet Kristuksen KÄSKYÄ!

        "Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Matt. 28:19-20
        Koska siten osoitat olevasi Jeesukseen USKOVA

        "Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä." -Ap. t. 2:41
        2. Mikä on kasteen merkitys?
        1. Se havainnollistaa Kristuksen hautaamista ja ylösnousemusta.

        "Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi . . . hänet haudattiin, hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä." -1Kor. 15:3-4

        "Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista." –Kol. 2:12
        2. Se havainnollistaa uutta elämääni kristittynä

        "Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!" - 2. Kor. 5:17

        "Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista." - Room. 6:4



        KIRJOITIT:

        " Jean Roos on opetuksen saanut Pyhässä Hengessä, minun Hekien erottamisen lahja tunnistaa hänet.
        Mitä kasteeseen tulee, Pyhän Hengen kaste vain pelastaa, vesikasteessa saadan synnit anteeksi.
        Ei tule asettaa kaste asiaa muiden opetuksien esteeksi. "

        Siis ihan höpö juttua tuo....sorry vaan!!! TUTKI SANAA!!!
        Maailma on täynnä eksytyksiä ja ihmisoppeja ...mihin luotat? Sanaan!!!

        Aivan!! MARK 16: 16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        EI tarvitse pilkku siirtää eikä sanajärjestystä muuttaa.

        KIRJOITIT:

        " Muistakaamme: Minä en synnyttänyt itseäni, vaan minut synnytettiin. Minä en pelastanut itseäni, vaan minut pelastettiin Golgatalla. Minä en uudestisynnyttänyt itseäni, vaan minut uudestisynnytettiin kasteessa.Minä en päättänyt uskoa Jumalaan, vaan minut kasvatettiin tuntemaan "

        Missä kohtaa raamatussa sanotaan että ihminen uudestisyntyy kasteessa? Ihminen uudestisyntyy tilanteessa jossa ihminen tietoisesti sanoo Jeesukselle: KYLLÄ olen syntinen,kadotettu ilman Jeesusta, haluan saada syntini anteeksi ja uskon sinut Elävän Jumalan Pojaksi Kristukseksi, jolla on valta antaa synnit anteeksi.

        Vain Jumala uudestisynnyttää Henkensä kautta kenet kutsuu ja uudestisyntyminen tapahtuu lahjana jota tarjotaan kyllä kaikille. Uudesti syntymä tapahtuu siinä hetkessä kun ihminen tunnustaa syntisyytensä ja ottaa Jeesuksen henk. koht. vapahtajakseen ja lähtee seuraaman Häntä.
        Kukaan ei voi tulla Jumalan tykö ellei Jumala ensin vedä puoleensa. Suullansa ihminen tunnustaa uskonsa esim. sukulaisille.

        Ketään ei kasvateta ihmisvoimin tuntemaan Jumalaa.

        Siunausta siulle.

        En ole Jean Roosista maininnut mitään, vaikkakin Hän on Jumalan mies.Sillä hedelmistään puu tunnetaan.Kuulin, että juuri päättynyt kokoussarja olisi saattanut yli 270 ihmistä tunnustamaan syntinsä.
        Koska siten osoitat olevasi Jeesukseen USKOVA?
        1Joh.4:15
        1Joh.2:23
        1Joh.4:2
        Matt. 10:32
        San.28:13
        Ja jos jätät tunnustuksen pelkästään sukulaisille,
        et seuraa Jeesusta, kuten käskit meidän tekemään.
        Ja ihmisvoimin kyllä kasvatetaan.
        Room.10:17
        Gal 3:2
        Lapsikaste oli käytössä jo silloin, kun seurakunta meni maan alle Rooman katakombeissa.
        Ja suosittelen, että heität pois 92-käännöksen ja otat 33/38-käännöksen. 92-käännöksessä on yli 6000 asia-virhettä.(jos TUTKIT,ota vanha käännös)
        En ole ikinä laittanut kastetta muiden edelle.Taitaa vaan olla niin, että monet uudestikastajat laittavat kasteen ykköseksi.
        Jopa veljesrakkauden edelle.
        Ainakin kastijako seurakuntien välillä näyttää siltä.Mutta tulee aika, jolloin seurakunta on yhtä, eli kirkastettu, kelpaavana ylösottoon.
        Oli mukava kanssasi kirjoitella ja toivon siunausta Sinulle. Perillä tavataan ja jatketaan juttua.


      • Nimetön
        SUURIN ON RAKKAUS kirjoitti:

        En ole Jean Roosista maininnut mitään, vaikkakin Hän on Jumalan mies.Sillä hedelmistään puu tunnetaan.Kuulin, että juuri päättynyt kokoussarja olisi saattanut yli 270 ihmistä tunnustamaan syntinsä.
        Koska siten osoitat olevasi Jeesukseen USKOVA?
        1Joh.4:15
        1Joh.2:23
        1Joh.4:2
        Matt. 10:32
        San.28:13
        Ja jos jätät tunnustuksen pelkästään sukulaisille,
        et seuraa Jeesusta, kuten käskit meidän tekemään.
        Ja ihmisvoimin kyllä kasvatetaan.
        Room.10:17
        Gal 3:2
        Lapsikaste oli käytössä jo silloin, kun seurakunta meni maan alle Rooman katakombeissa.
        Ja suosittelen, että heität pois 92-käännöksen ja otat 33/38-käännöksen. 92-käännöksessä on yli 6000 asia-virhettä.(jos TUTKIT,ota vanha käännös)
        En ole ikinä laittanut kastetta muiden edelle.Taitaa vaan olla niin, että monet uudestikastajat laittavat kasteen ykköseksi.
        Jopa veljesrakkauden edelle.
        Ainakin kastijako seurakuntien välillä näyttää siltä.Mutta tulee aika, jolloin seurakunta on yhtä, eli kirkastettu, kelpaavana ylösottoon.
        Oli mukava kanssasi kirjoitella ja toivon siunausta Sinulle. Perillä tavataan ja jatketaan juttua.

        Heips vaan

        Todistan aina kun tulee levosta käsin tilanne jossa on ilo kertoa uskonsa perusteista. Tarkoitin vain, että noin alkajaisiksi kun tunnustaa uskoon tullessaan uskonsa joillekin esim. tutuille niin siitä saa siunauksen joka voi tarkoittaa joskus ristin häpeä päällensä ottamista maailman silmissä. "se joka suullansa tunnustaa Minut ihmisten edessä, sen Minä tunnusta Isäni edessä!...."
        siitä tulee siunaus ja usko vahvistuu.

        Kommentoin aluksi tuohon Roosin juttun kirjoittaneelle ja luulin kun vastasit, että se oli sinun kirjoittama.....sorry!!

        Johtaako julistus ihmisiä seurakunnan yhteyteen vaan pois sieltä. Se, ettei ihminen usko , että Jeesus on siellä kotikirkon alttarilla sama kuin muualla ja ettei Jumalan armossa ole kyllin, vie ihmiset etsimään vastauksia ihmisiltä. Ihmiset kyllä menevät tilaisuuksiin hakemaan kokemuksia, parantumista, siunauksia ja uskoonkin tulee ihmisiä (ei kaikki ole huonoa). Tulevaisuuden uskovat (jo nyt) laukkaavat siunauksia metsästellen niin, ettei käytännön kristillisyys ja palvelu seurakunnassa enää kiinnosta ja aikakin on kortilla.

        Eräällä paikkakunnalla tuli järjestäjien mukaan uskoon 30 ihmista viikonlopun aikana ...kuka ne laskee ja millä motiivilla..."meidän toimintamme on tuloksellista, mites teidän (kuolleessa)?"
        Mutta ei näy tosiaan ihmisiä välttämättä kokouksissa seurakunnissa. Minnehän ne joutuvat. Ajaakohan ne Roosin perässä pitkiäkin matkoja?

        Itselläni on tuo 33/38 käännös käytössä.

        Se on aikas kovaa tekstiä Ison kirkon puolelta ollut mitä lausuttu uskovien kasteella käyneistä........jopa kadotustuomiota on muistaakseni osoiteltu. "Uudestikastajat" sana on käytössä vain Ev. Lut. kirkossa.

        Nokia mission Markku pyyteli kirkoltaan anteeksi kun ei tiennyt vieraansa opettavan mm. kastekysymyksistä mission tilaisuudesta viime keväänä. Voin lähettää sulle cd:n jos kiinnostaa mitä se Markku anteeksi joutui pyytelemään.

        David Pawson puhui otsikolla "Martti Lutherin uskonpuhdistuksen päätökseen saattaminen". Mm. kasteoppi oli julistuksessa raamatun mukainen. TV7: ssa opettaa Pawson paljon koko ajan...todella raitista ja perusteellista opetusta.

        Veljesrakkaus velvoittaa myös neuvomaan (raamattu) helläkätisesti esim. vanhempaa henkilöä, Paavalille oli aina opin puhtaus pääasia, ei pelkkä yhteys jos sen mukana menisi Evankeliumin voima. Laatu oli aina määrän edellä.
        Myös Jeesus: "Tahdotteko tekin mennä pois?"

        Jos uskot kirkon opin kasteesta täysin totena niin samalla Evankeliumi menettää merkityksensä, voimansa monien kohdalla. Kun lapsena kastetaan ja ei eroa seurakunnasta elinaikanaan = olet pelastettu. Väärä rauha on se asia johon kirkko monia johtaa, kuin uneen. Varsinkin jo vanhat ihmiset jotka eivät ole tulleet löytämään Jeesusta elävänä persoonana elämänsä valoksi on vaikea enää ymmärtää mitä se on kun joku sanoo, että ei riitä että on lapsena kastettu vaan he luottavat tuohon väärään rauhaan, että kirkko on hommansa hoitanut ja siunattu kirkkomaakin on odottamassa.

        Kaste kysymys on sen takia tärkeä, kun kirkko laittaa sen ykkösasiaksi, eli se pelastaa kirkon mukaan ihmisen. Olen monissa siunaustilaisuuksissa toiminut työni puolesta vahtimestarina ja aina pappi toteaa ihmisen pelastuneen ja siellä on aina kansaa kuulemassa. Vaikka kaikki tietää että julkijumalatonhan se kuollut oli -jopa Jumalan kieltäjä. Pappikin voi olla vain virkapappi. Hätäkasteen voi tehdä käsittääkseni jos ei ole pappia, kännissä oleva lapsen isä. Kun rakennellaan noita ihmisoppeja joudutaan rakentelemaan sitte tommosia hirveyksiä kuin hätäkaste. Eli ulkopuolisten ihmisten varassa on se, tajuuko ne hätäkastaa vai ei. Jos lapsi syntyy autossa ja kuolee ja lasta ei kasteta kirkon mukaan tämä viaton vastasyntynyt kuolee pakanana eli .......en kehtaa edes sanoa.

        Sitten pitää haalia niitä kummeja jotka juhlallisesti lupaavat opettaa ne uskonnolliset tavat. Minunkin lapsilla on niitä kummeja varmaan 13 (mulla 5 lasta) eikä kukaan niistä halua puhua mun kanssa Jeesuksesta saati yhdessä rukoilla. Olen kyllä kertonut Jeesuksesta mutta tietenkään en ole ehdotellu yhteisiä rukouksia. Jos ne muistaakin ulkoa Isä meidän rippikouluajoilta ja minä olisin nolona kun sitten takertelisin niissä sanoissa kun olen niin huono muistinen noissa hokemisissa. Isä meidän on Jeesuksen opettama täydellinen rukous.

        Kun kysyn joltain: "oletko uskossa?" niin usein vastataan "en sillälailla -olen tavallinen Luterilaisen kirkon jäsen."
        Uskova ei ole Kristinuskoa tunnusta ihminen vaan Jeesuksen Herrakseen tunnustava.

        Minä taas ajattelen, ettei sellaista yhdentymistä tapahdu vaan seurakunnissa viisaat neitsyen valmistautuvat Herraa vastaanottamaan riippumatta missä seurakunnassa on ja toiset (jopa suurin osa kaikista uskovista???) elää tuntematta mikä hetki on yöstä nyt ja eivät valmistaudu vaan elävät niinkuin tälle ajalle ja maailmalle eletään.

        On paljon puhuttu, että sellainen seurakuntien yhdentyminen tapahtuu niiden kesken jotka eivät rakasta totuutta ja Jumala antaa valheherätyksen, kuten ilmiöitä on jo ollutkin..tulee yhdistyvä maailman laajuinen porttokirkko joka vainoaa eläviä, aitoja uskovia....????
        Kun tulee niitä voiman näyttöja antikristukselta, menee massat mukaan .....evankeliumin voima-puhtaus laitetaan sivuun ja elämykset ja ihmeteot valtaavat ihmisten mielenkiinnon.

        Ihmisvoimin kasvatetaan ihmisviisauden mukaan ja perityt tavat voi olla joskus Jumalan henkeä vastaan vrt. juutalaisuus =uskonto ja Jeesuksen jatkuva hankaus perinnäissääntöja (sapatti) latelevien fariseusten kanssa. Jumalan Pyhä henki on joka johtaa kaikkeen totuuteen/rakkauteen ja on se joka toimii täällä ajassa.

        Se on se toinen puolustaja jonka Jeesus lupasi lähettää. Pyhä Henki myös vetää ihmista parannukseeen ja herättää terveen synnintunnon ja sen jälkeen kirkastaa Jeesusta ja ristin merkityksen ihmiselle.
        Armolahjoilla palvellaan seurakuntalaisia ja aina voi siunata mutta Jumala siinä toimii.

        Mulla on tuollainen Aimo T. Nikolaisen pikku kirja "Me tunnustamme yhden kasteen".........pimeys on ilmeinen kun hän kirjoittaa" Uudestisyntymän peso ei voi tarkoitaa mitään muuta kuin kastetta." Ihan niin kuin Aimo arvailisi ja sitähän se onkin.
        Koko kirja on todella arvailua ja selittämistä....ei suora Herran tie. Siinä on myös katsaus historiaan sinne 100 jKr:n ja nekin tilanteet on täynnä olettamuksia.....arvailuja.
        Näinkin lukee: "Kaste haaste kirkolle....Luterilaisessa kaste- ja pelastuopissa ei ole mitään vikaa, vaan se on yhdenmukainen UUdenTestamentin perusnäkökohtien kanssa".
        Sitten pahoitellaan sitä ettei "kirkko voi taata kristillistä kasvatusta tuolle "uudesti syntyneelle" vauvalle vaan jompikumpi vanhempi voi alkoholisoitua tai toinen vanhempi vain kuuluu kirkkoon, perhe voi hajaantua" ----ompa pelastus ihmisten käsiin jätetty. Tottakai ihminen toimii Sanan julistajana mutta se on se Jumalan sana joka saa aikaan ymmärrystä esim. Jumalan puoleen kääntymiseen. Uskon ratkaisuun.

        Hanki kirja (kirjasto) ja lue. Noita ajatuksia mitä kirjassa on, oletkin tuonut jotain esille.

        Kiitos vastauksesta ja siunattua pääsiäistä siulle.

        Joo mikään ei ole mitään ilman rakkautta. Rakkaus ei ole vain tunnetta vaan kaikkea sitä mitä Paavali luettelee......rakkaudesta ihminen myös varoittaa syntistä väärästä tiestä. Jeesus kärsi suuresti rakkaudestaan ihmisiä kohtaan ja kuuliaisena Isälle olemisesta.

        Asiat voi sotia keskenään aivan kuin raamatussakin oli riitoja, väittelyä, mutta veljesrakkauden este ne ei voi olla, eikä saa tehdä syntiä - kiivaudessakaan.


      • suurin on rakkaus
        Nimetön kirjoitti:

        Heips vaan

        Todistan aina kun tulee levosta käsin tilanne jossa on ilo kertoa uskonsa perusteista. Tarkoitin vain, että noin alkajaisiksi kun tunnustaa uskoon tullessaan uskonsa joillekin esim. tutuille niin siitä saa siunauksen joka voi tarkoittaa joskus ristin häpeä päällensä ottamista maailman silmissä. "se joka suullansa tunnustaa Minut ihmisten edessä, sen Minä tunnusta Isäni edessä!...."
        siitä tulee siunaus ja usko vahvistuu.

        Kommentoin aluksi tuohon Roosin juttun kirjoittaneelle ja luulin kun vastasit, että se oli sinun kirjoittama.....sorry!!

        Johtaako julistus ihmisiä seurakunnan yhteyteen vaan pois sieltä. Se, ettei ihminen usko , että Jeesus on siellä kotikirkon alttarilla sama kuin muualla ja ettei Jumalan armossa ole kyllin, vie ihmiset etsimään vastauksia ihmisiltä. Ihmiset kyllä menevät tilaisuuksiin hakemaan kokemuksia, parantumista, siunauksia ja uskoonkin tulee ihmisiä (ei kaikki ole huonoa). Tulevaisuuden uskovat (jo nyt) laukkaavat siunauksia metsästellen niin, ettei käytännön kristillisyys ja palvelu seurakunnassa enää kiinnosta ja aikakin on kortilla.

        Eräällä paikkakunnalla tuli järjestäjien mukaan uskoon 30 ihmista viikonlopun aikana ...kuka ne laskee ja millä motiivilla..."meidän toimintamme on tuloksellista, mites teidän (kuolleessa)?"
        Mutta ei näy tosiaan ihmisiä välttämättä kokouksissa seurakunnissa. Minnehän ne joutuvat. Ajaakohan ne Roosin perässä pitkiäkin matkoja?

        Itselläni on tuo 33/38 käännös käytössä.

        Se on aikas kovaa tekstiä Ison kirkon puolelta ollut mitä lausuttu uskovien kasteella käyneistä........jopa kadotustuomiota on muistaakseni osoiteltu. "Uudestikastajat" sana on käytössä vain Ev. Lut. kirkossa.

        Nokia mission Markku pyyteli kirkoltaan anteeksi kun ei tiennyt vieraansa opettavan mm. kastekysymyksistä mission tilaisuudesta viime keväänä. Voin lähettää sulle cd:n jos kiinnostaa mitä se Markku anteeksi joutui pyytelemään.

        David Pawson puhui otsikolla "Martti Lutherin uskonpuhdistuksen päätökseen saattaminen". Mm. kasteoppi oli julistuksessa raamatun mukainen. TV7: ssa opettaa Pawson paljon koko ajan...todella raitista ja perusteellista opetusta.

        Veljesrakkaus velvoittaa myös neuvomaan (raamattu) helläkätisesti esim. vanhempaa henkilöä, Paavalille oli aina opin puhtaus pääasia, ei pelkkä yhteys jos sen mukana menisi Evankeliumin voima. Laatu oli aina määrän edellä.
        Myös Jeesus: "Tahdotteko tekin mennä pois?"

        Jos uskot kirkon opin kasteesta täysin totena niin samalla Evankeliumi menettää merkityksensä, voimansa monien kohdalla. Kun lapsena kastetaan ja ei eroa seurakunnasta elinaikanaan = olet pelastettu. Väärä rauha on se asia johon kirkko monia johtaa, kuin uneen. Varsinkin jo vanhat ihmiset jotka eivät ole tulleet löytämään Jeesusta elävänä persoonana elämänsä valoksi on vaikea enää ymmärtää mitä se on kun joku sanoo, että ei riitä että on lapsena kastettu vaan he luottavat tuohon väärään rauhaan, että kirkko on hommansa hoitanut ja siunattu kirkkomaakin on odottamassa.

        Kaste kysymys on sen takia tärkeä, kun kirkko laittaa sen ykkösasiaksi, eli se pelastaa kirkon mukaan ihmisen. Olen monissa siunaustilaisuuksissa toiminut työni puolesta vahtimestarina ja aina pappi toteaa ihmisen pelastuneen ja siellä on aina kansaa kuulemassa. Vaikka kaikki tietää että julkijumalatonhan se kuollut oli -jopa Jumalan kieltäjä. Pappikin voi olla vain virkapappi. Hätäkasteen voi tehdä käsittääkseni jos ei ole pappia, kännissä oleva lapsen isä. Kun rakennellaan noita ihmisoppeja joudutaan rakentelemaan sitte tommosia hirveyksiä kuin hätäkaste. Eli ulkopuolisten ihmisten varassa on se, tajuuko ne hätäkastaa vai ei. Jos lapsi syntyy autossa ja kuolee ja lasta ei kasteta kirkon mukaan tämä viaton vastasyntynyt kuolee pakanana eli .......en kehtaa edes sanoa.

        Sitten pitää haalia niitä kummeja jotka juhlallisesti lupaavat opettaa ne uskonnolliset tavat. Minunkin lapsilla on niitä kummeja varmaan 13 (mulla 5 lasta) eikä kukaan niistä halua puhua mun kanssa Jeesuksesta saati yhdessä rukoilla. Olen kyllä kertonut Jeesuksesta mutta tietenkään en ole ehdotellu yhteisiä rukouksia. Jos ne muistaakin ulkoa Isä meidän rippikouluajoilta ja minä olisin nolona kun sitten takertelisin niissä sanoissa kun olen niin huono muistinen noissa hokemisissa. Isä meidän on Jeesuksen opettama täydellinen rukous.

        Kun kysyn joltain: "oletko uskossa?" niin usein vastataan "en sillälailla -olen tavallinen Luterilaisen kirkon jäsen."
        Uskova ei ole Kristinuskoa tunnusta ihminen vaan Jeesuksen Herrakseen tunnustava.

        Minä taas ajattelen, ettei sellaista yhdentymistä tapahdu vaan seurakunnissa viisaat neitsyen valmistautuvat Herraa vastaanottamaan riippumatta missä seurakunnassa on ja toiset (jopa suurin osa kaikista uskovista???) elää tuntematta mikä hetki on yöstä nyt ja eivät valmistaudu vaan elävät niinkuin tälle ajalle ja maailmalle eletään.

        On paljon puhuttu, että sellainen seurakuntien yhdentyminen tapahtuu niiden kesken jotka eivät rakasta totuutta ja Jumala antaa valheherätyksen, kuten ilmiöitä on jo ollutkin..tulee yhdistyvä maailman laajuinen porttokirkko joka vainoaa eläviä, aitoja uskovia....????
        Kun tulee niitä voiman näyttöja antikristukselta, menee massat mukaan .....evankeliumin voima-puhtaus laitetaan sivuun ja elämykset ja ihmeteot valtaavat ihmisten mielenkiinnon.

        Ihmisvoimin kasvatetaan ihmisviisauden mukaan ja perityt tavat voi olla joskus Jumalan henkeä vastaan vrt. juutalaisuus =uskonto ja Jeesuksen jatkuva hankaus perinnäissääntöja (sapatti) latelevien fariseusten kanssa. Jumalan Pyhä henki on joka johtaa kaikkeen totuuteen/rakkauteen ja on se joka toimii täällä ajassa.

        Se on se toinen puolustaja jonka Jeesus lupasi lähettää. Pyhä Henki myös vetää ihmista parannukseeen ja herättää terveen synnintunnon ja sen jälkeen kirkastaa Jeesusta ja ristin merkityksen ihmiselle.
        Armolahjoilla palvellaan seurakuntalaisia ja aina voi siunata mutta Jumala siinä toimii.

        Mulla on tuollainen Aimo T. Nikolaisen pikku kirja "Me tunnustamme yhden kasteen".........pimeys on ilmeinen kun hän kirjoittaa" Uudestisyntymän peso ei voi tarkoitaa mitään muuta kuin kastetta." Ihan niin kuin Aimo arvailisi ja sitähän se onkin.
        Koko kirja on todella arvailua ja selittämistä....ei suora Herran tie. Siinä on myös katsaus historiaan sinne 100 jKr:n ja nekin tilanteet on täynnä olettamuksia.....arvailuja.
        Näinkin lukee: "Kaste haaste kirkolle....Luterilaisessa kaste- ja pelastuopissa ei ole mitään vikaa, vaan se on yhdenmukainen UUdenTestamentin perusnäkökohtien kanssa".
        Sitten pahoitellaan sitä ettei "kirkko voi taata kristillistä kasvatusta tuolle "uudesti syntyneelle" vauvalle vaan jompikumpi vanhempi voi alkoholisoitua tai toinen vanhempi vain kuuluu kirkkoon, perhe voi hajaantua" ----ompa pelastus ihmisten käsiin jätetty. Tottakai ihminen toimii Sanan julistajana mutta se on se Jumalan sana joka saa aikaan ymmärrystä esim. Jumalan puoleen kääntymiseen. Uskon ratkaisuun.

        Hanki kirja (kirjasto) ja lue. Noita ajatuksia mitä kirjassa on, oletkin tuonut jotain esille.

        Kiitos vastauksesta ja siunattua pääsiäistä siulle.

        Joo mikään ei ole mitään ilman rakkautta. Rakkaus ei ole vain tunnetta vaan kaikkea sitä mitä Paavali luettelee......rakkaudesta ihminen myös varoittaa syntistä väärästä tiestä. Jeesus kärsi suuresti rakkaudestaan ihmisiä kohtaan ja kuuliaisena Isälle olemisesta.

        Asiat voi sotia keskenään aivan kuin raamatussakin oli riitoja, väittelyä, mutta veljesrakkauden este ne ei voi olla, eikä saa tehdä syntiä - kiivaudessakaan.

        Korjaan vielä sen verran, kun luulet, että olen luterilaisen kirkon jäsen. En ole.
        En myöskään tunnusta kirkon "pelisääntöjä"

        Ja kun tuomitset sen ihmisen, jonka tilaisuudessa uskomaton lausuu syntisen rukouksen, eikä heti näy kirkon penkillä, tuomitset itse Herran. Koska siemen on kylvetty ja Pyhä Henki on aloittanut työnsä.Matt.20:1-16

        Ja olet tosi rohkea, kun uskallat tuomita sanansaattajan, sillä jos tämä onkin todella Herran lähettämä, ja et ota häntä vastaan, et myöskään ota Herraa vastaan !!! Luuk.10

        Sanot, että lapsikaste on kirkon oppi.Jos kastetapa on ollut käytössä jo alkuseurakunnan aikana, ei se voi olla "kirkon oppi".

        Siunattua pääsiäistä.(juutalaisina me vietämme pääsiäistä 20.4 ts. PESHA-JUHLAA )


      • pelastaa syntisen
        suurin on rakkaus kirjoitti:

        Korjaan vielä sen verran, kun luulet, että olen luterilaisen kirkon jäsen. En ole.
        En myöskään tunnusta kirkon "pelisääntöjä"

        Ja kun tuomitset sen ihmisen, jonka tilaisuudessa uskomaton lausuu syntisen rukouksen, eikä heti näy kirkon penkillä, tuomitset itse Herran. Koska siemen on kylvetty ja Pyhä Henki on aloittanut työnsä.Matt.20:1-16

        Ja olet tosi rohkea, kun uskallat tuomita sanansaattajan, sillä jos tämä onkin todella Herran lähettämä, ja et ota häntä vastaan, et myöskään ota Herraa vastaan !!! Luuk.10

        Sanot, että lapsikaste on kirkon oppi.Jos kastetapa on ollut käytössä jo alkuseurakunnan aikana, ei se voi olla "kirkon oppi".

        Siunattua pääsiäistä.(juutalaisina me vietämme pääsiäistä 20.4 ts. PESHA-JUHLAA )

        Hei vaan

        En tuomitse ihmistä, vaan puhun siitä, että ko. ihminen olisi hyvä löytää heti miten kotiseurakunta. Uskovien toimiva yhteys. Käytännön kristillisyys ei ole siunausjonossa seisomista vaan Jumalan lahjojen jakamista kotiseurakunnan siskoille ja veljille sekä lähimmäisille laupeuden tekoja jotka ei vielä tunne Jeesusta. Todistus rakkauden töiden kautta..vaelluskin todisteena Jeesuksesta. Pahastihan tuo todistus ontuu läsimaisen kulttuurin puristuksessa!!!!

        Ensin tietysti tulisi rauhassa saada juurtua seurakuntaan ja eheytyä sisäisesti armon tuntemisen kautta. Jeesus parantaa halutessaan vanhinten laskiessa kätensä sairaan päälle (raamatun käytäntö). Paljon on nykyään uskolla parantamista ja ihmisen koroittamista palvelutehtävissä. Kateuttakin on paljon jos jota kuta Jumala alkaa käyttämään. Pitää pitää silmät auki....tutkia mikä on hyvää ja otollista ......

        Sillä tiedäthän kuinka nopsaan saatana/maailma tulee ja nyppää tuon siemenen ellei juurruta Sanaan ...vain Sanaan. Tunteet ja fiilikset menee menojaan sekä vakavakin ratkaisu haihtuu (kokemusta on), ellei ihminen juurru Sanaan ja pala Jumalan tulta toisten uskovien kanssa. Ihmiseen juurtuminen on vaarallista.....pettävää ja varsin karua on kun paljastuu esim. julistajan yksityiselämän kompastuksia. Kukaan ei ole synnitön ja kaikkia pitää rakastaa, mutta syntiä tulisi vihata.....niin Jumala ainakin tekee. Mitä enemmän on uskottu vastuuta sitä suurempi on vastuu tekemisistä Jumalan edessä.

        Jos joku lausuu syntisen rukouksen niin hänhän on juuri lähdössä seuraamaan Jeesusta.....uudestisyntymän hetkellä lausuu sen vakaasta tahdosta antautua Herralle....haluaa pelastua. Ristin ryövärille se hetki oli kun Hän sanoi "muista minua kun tulet valtakuntaasi!" Ei ehditty hätäkastaa ristin ryöväriä!

        En tuomitse ihmista vaan olen huolissani noiden matkasaarnaajien perässäjuoksemisesta joiden elämä ei ole tunnettua. Ja jos varoitetaan arvostelemasta ja arvioimasta ihmisen opetusta ja profetointia jne. on se harhaopin yksi tunnusmerkki (Benny Hinn). Kun ihmiset varoittelevat puuttumasta Jumalan miehen toimintaan arvostelemalla, on se vastoin Sanan opetusta ja vaarallista opetusta joka avaa tie esim. harhaopeille. Vaikka esim. julistus olisi kaikin puolin OK -sanan mukaan- mutta julistajan elämä on väärää jumalan edessä on henkien eroittamisen armolahjan toimimisen paikka. Paljoon hyvään on helppo piilottaa myrkkyannos....esim. seurakunnat on käytännön toiminnan mukaan ei sovi kuvioon.

        Seurakunnat voitkin laittaa pitkälti noihin tosi rohkeisiin, jotka eivät avaa oviaan kaikille matkasaarnaajille.

        Paikallinen istutettu uusi uskovien yhteisö (ei seurakunta) käsittääkseni jakaantui tuosta syystä. Ovet oli ensin auki ja sitten osalle ei sopinutkaan pitää ovia selällään......????? Pitää vähän kysellä mites se menikään ja miksi?

        Onko se nyt sitten ehto; kun et ota ihmistä vastaa ja haluat ottaa vain Jeesuksen vastaan Sanansa ilmoituksen kautta, ettei voi kohdata Herraakaan kun ei ota ihmista vastaan silmät kiinni jota et tunne. Vrt: huijari TV-evankelistat jenkeissä.

        Sen verran voin kertoa että olen ollut ko. ihmisen kokouksissa töissäkin mukana ja kokouksessa laulanutkin ja todistanut uskostani. Todella antautunut hän on työhönsä kokopäiväisesti tiiminsä kanssa.

        ....Jehovat tosi ahkeria..Benny kiertää jetillää maailman hienoimpia hotelleja........pitää ihmekokouksia. Mitä tiedät kenen tahansa matkasaarnaajan yksityiselämästä? Paavali kehoittaa Timoteusta pitämään sen minkä on saanut kun Timoteus tietää keiltä on sen (opin) saanut.

        Paavalin toinen kirje Timoteukselle 3:

        10. Mutta sinä olet seurannut minun opetustani, vaellustani, aivoitustani, uskoani, pitkämielisyyttäni, rakkauttani, kärsivällisyyttäni,
        11. vainoissa ja kärsimyksissä, samanlaisissa kuin minun osakseni tuli Antiokiassa, Ikonionissa ja Lystrassa. Mimmoisia vainoja olenkaan kärsinyt, ja kaikista Herra on minut pelastanut!
        12. Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
        13. Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
        14. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
        15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

        Aivan oikein myös tuo Luuk 10---- mutta kun on jo pelastunut on valvottava lakkaamatta. Mites se olikaan kun Jeesuksen omaa ei enää saatana voi pettää suoralla hyökkäyksellä vaan se pukeutuu valkeisiin vaatteisiin ja viekoittelee vierailla opeilla ja murtaa sisältäpäin esim. asetettua seurakuntaa. Tuossa Luuk 10 puhutaan siitä kun julistetaan evankeliumia pelastumattomille ja se ei kelpaa -niin sitten se ei kelpaa ja mennään rukoillen eteenpäin. Mutta julistajan opetus on aina arvosteltava oikeassa hengessä ---niin Sana sanoo opetuksesta joka on kuultu ja muukin toiminta vaatii tarkkailua.......aina. Näissä tapauksessa ei ole vahimmistoa valvomassa ja ohjaamassa. Pyhä Henki on seurakunnan pää ja vanhimmisto on alkuseurakunnan mallin mukaan toivottavasti Pyhän Hengen johdossa seurakunnan palvelijoina johtamassa -ei herroina halliten ....

        Et ole vieläkään raamatusta kertonut missä kohden vauvoja kastetaan. Perhekunta voi sisältää kaksi vanhempaa ja kaksi murrosikäistä lasta.....pelkkää arvailua, mutta turha on olettaa kun puhutaa perhekunnasta, että siinä olisi juuri nyt 2 kuukauden ikäinen vauva. Jos nollaisit kaiken mitä olet oppinut "isiltä" mitä ymmärtäisit raamatun opiksi kasteesta vain Sanan perusteella?

        AUGSBURGIN TUNNUSTUS

        IX Kaste

        "Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.
        Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka hylkäävät lapsikasteen ja väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta."

        Joo pitää opiskella tuota historiaa..

        Siunattua pääsiäistä....ai, että tuli lämmin tunne sinua kohtaa kun oletkin kristiaaninen juutalainen jos ymmärsin oikein....HALLELUJA.


      • rakkaus on suurin
        pelastaa syntisen kirjoitti:

        Hei vaan

        En tuomitse ihmistä, vaan puhun siitä, että ko. ihminen olisi hyvä löytää heti miten kotiseurakunta. Uskovien toimiva yhteys. Käytännön kristillisyys ei ole siunausjonossa seisomista vaan Jumalan lahjojen jakamista kotiseurakunnan siskoille ja veljille sekä lähimmäisille laupeuden tekoja jotka ei vielä tunne Jeesusta. Todistus rakkauden töiden kautta..vaelluskin todisteena Jeesuksesta. Pahastihan tuo todistus ontuu läsimaisen kulttuurin puristuksessa!!!!

        Ensin tietysti tulisi rauhassa saada juurtua seurakuntaan ja eheytyä sisäisesti armon tuntemisen kautta. Jeesus parantaa halutessaan vanhinten laskiessa kätensä sairaan päälle (raamatun käytäntö). Paljon on nykyään uskolla parantamista ja ihmisen koroittamista palvelutehtävissä. Kateuttakin on paljon jos jota kuta Jumala alkaa käyttämään. Pitää pitää silmät auki....tutkia mikä on hyvää ja otollista ......

        Sillä tiedäthän kuinka nopsaan saatana/maailma tulee ja nyppää tuon siemenen ellei juurruta Sanaan ...vain Sanaan. Tunteet ja fiilikset menee menojaan sekä vakavakin ratkaisu haihtuu (kokemusta on), ellei ihminen juurru Sanaan ja pala Jumalan tulta toisten uskovien kanssa. Ihmiseen juurtuminen on vaarallista.....pettävää ja varsin karua on kun paljastuu esim. julistajan yksityiselämän kompastuksia. Kukaan ei ole synnitön ja kaikkia pitää rakastaa, mutta syntiä tulisi vihata.....niin Jumala ainakin tekee. Mitä enemmän on uskottu vastuuta sitä suurempi on vastuu tekemisistä Jumalan edessä.

        Jos joku lausuu syntisen rukouksen niin hänhän on juuri lähdössä seuraamaan Jeesusta.....uudestisyntymän hetkellä lausuu sen vakaasta tahdosta antautua Herralle....haluaa pelastua. Ristin ryövärille se hetki oli kun Hän sanoi "muista minua kun tulet valtakuntaasi!" Ei ehditty hätäkastaa ristin ryöväriä!

        En tuomitse ihmista vaan olen huolissani noiden matkasaarnaajien perässäjuoksemisesta joiden elämä ei ole tunnettua. Ja jos varoitetaan arvostelemasta ja arvioimasta ihmisen opetusta ja profetointia jne. on se harhaopin yksi tunnusmerkki (Benny Hinn). Kun ihmiset varoittelevat puuttumasta Jumalan miehen toimintaan arvostelemalla, on se vastoin Sanan opetusta ja vaarallista opetusta joka avaa tie esim. harhaopeille. Vaikka esim. julistus olisi kaikin puolin OK -sanan mukaan- mutta julistajan elämä on väärää jumalan edessä on henkien eroittamisen armolahjan toimimisen paikka. Paljoon hyvään on helppo piilottaa myrkkyannos....esim. seurakunnat on käytännön toiminnan mukaan ei sovi kuvioon.

        Seurakunnat voitkin laittaa pitkälti noihin tosi rohkeisiin, jotka eivät avaa oviaan kaikille matkasaarnaajille.

        Paikallinen istutettu uusi uskovien yhteisö (ei seurakunta) käsittääkseni jakaantui tuosta syystä. Ovet oli ensin auki ja sitten osalle ei sopinutkaan pitää ovia selällään......????? Pitää vähän kysellä mites se menikään ja miksi?

        Onko se nyt sitten ehto; kun et ota ihmistä vastaa ja haluat ottaa vain Jeesuksen vastaan Sanansa ilmoituksen kautta, ettei voi kohdata Herraakaan kun ei ota ihmista vastaan silmät kiinni jota et tunne. Vrt: huijari TV-evankelistat jenkeissä.

        Sen verran voin kertoa että olen ollut ko. ihmisen kokouksissa töissäkin mukana ja kokouksessa laulanutkin ja todistanut uskostani. Todella antautunut hän on työhönsä kokopäiväisesti tiiminsä kanssa.

        ....Jehovat tosi ahkeria..Benny kiertää jetillää maailman hienoimpia hotelleja........pitää ihmekokouksia. Mitä tiedät kenen tahansa matkasaarnaajan yksityiselämästä? Paavali kehoittaa Timoteusta pitämään sen minkä on saanut kun Timoteus tietää keiltä on sen (opin) saanut.

        Paavalin toinen kirje Timoteukselle 3:

        10. Mutta sinä olet seurannut minun opetustani, vaellustani, aivoitustani, uskoani, pitkämielisyyttäni, rakkauttani, kärsivällisyyttäni,
        11. vainoissa ja kärsimyksissä, samanlaisissa kuin minun osakseni tuli Antiokiassa, Ikonionissa ja Lystrassa. Mimmoisia vainoja olenkaan kärsinyt, ja kaikista Herra on minut pelastanut!
        12. Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
        13. Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
        14. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
        15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

        Aivan oikein myös tuo Luuk 10---- mutta kun on jo pelastunut on valvottava lakkaamatta. Mites se olikaan kun Jeesuksen omaa ei enää saatana voi pettää suoralla hyökkäyksellä vaan se pukeutuu valkeisiin vaatteisiin ja viekoittelee vierailla opeilla ja murtaa sisältäpäin esim. asetettua seurakuntaa. Tuossa Luuk 10 puhutaan siitä kun julistetaan evankeliumia pelastumattomille ja se ei kelpaa -niin sitten se ei kelpaa ja mennään rukoillen eteenpäin. Mutta julistajan opetus on aina arvosteltava oikeassa hengessä ---niin Sana sanoo opetuksesta joka on kuultu ja muukin toiminta vaatii tarkkailua.......aina. Näissä tapauksessa ei ole vahimmistoa valvomassa ja ohjaamassa. Pyhä Henki on seurakunnan pää ja vanhimmisto on alkuseurakunnan mallin mukaan toivottavasti Pyhän Hengen johdossa seurakunnan palvelijoina johtamassa -ei herroina halliten ....

        Et ole vieläkään raamatusta kertonut missä kohden vauvoja kastetaan. Perhekunta voi sisältää kaksi vanhempaa ja kaksi murrosikäistä lasta.....pelkkää arvailua, mutta turha on olettaa kun puhutaa perhekunnasta, että siinä olisi juuri nyt 2 kuukauden ikäinen vauva. Jos nollaisit kaiken mitä olet oppinut "isiltä" mitä ymmärtäisit raamatun opiksi kasteesta vain Sanan perusteella?

        AUGSBURGIN TUNNUSTUS

        IX Kaste

        "Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.
        Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka hylkäävät lapsikasteen ja väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta."

        Joo pitää opiskella tuota historiaa..

        Siunattua pääsiäistä....ai, että tuli lämmin tunne sinua kohtaa kun oletkin kristiaaninen juutalainen jos ymmärsin oikein....HALLELUJA.

        Tuomitset Jean Roosin (juutalainen)
        Tuomitset Benny Hinnin ( juutalainen)
        Mikä henki saa Sinussa aikaan sen, että tuomitset meitä.
        Mitä pahaa vauraudessa on. 2Kor 9:6
        Ja kenen saarnaajan elämä on rikkeetöntä Sinun mielestä.Jaak.2:10

        Temppelin aikaan Samarian juutalaiset pitivät äidin ja lapsen erillään muista 40 tai 80 päivän ajan, lapsen sukupuolen mukaan.
        Pojan tapauksessa äiti käy kasteella kahdeksantena päivänä ja ottaa mukaansa vauvan, voidakseen tulla synnytyksen jälkeenpuhdistuneena papin eteen ympärileikkausta varten. Sama asia toistuu 40 pv. jälkeen, jolloin äiti ja lapsi käyvät kasteella ennen esikoisen lunastusrituaalia, jossa lapsi saa myös nimensä.Temppelin aikaan piti olla puhdas ennen uhrausta.
        Eli kyse on Jumalan välisestä liitosta
        Kristuksessa lunastava rituaali jäi pois, koska
        se on täydellisesti täytetty.
        Ts. lapsikasteen merkitys on se, että lapsi lunastetaan kuolemalta, ja kun lapsi itse ymmärtää tämän, on se sitten hänen asiansa, rikkooko hän liiton ja vaihtaa isäntää.
        Luuk.15:11-32

        Olen antanut kastaa lapseni, sillä sanoithan itsekin, että kasteessa pestään vanha luomus ja uusi otetaan käyttöön.Kukapa ei antaisi lapselleen tilaisuutta aloittaa puhtaalta pöydältä.Ja vuosien opetuksen jälkeen Jeesus Kristus on heille kaikki kaikessa. AMEN.

        Toisaalta olisi ihme, jos missään perhekunnassa ei olisi ollut pieniä lapsia.Kastettiin joko isän käskystä tai vapaehtoisesti

        Sen takia on tärkeätä täyttyä Pyhällä Hengellä joka päivä (P-H:n kaste), että uusisit liittosi jatkuvasti. (päivittäisit)

        Kuulun Daavidin suku-linjaan. siun


      • pelastaa miutkin
        rakkaus on suurin kirjoitti:

        Tuomitset Jean Roosin (juutalainen)
        Tuomitset Benny Hinnin ( juutalainen)
        Mikä henki saa Sinussa aikaan sen, että tuomitset meitä.
        Mitä pahaa vauraudessa on. 2Kor 9:6
        Ja kenen saarnaajan elämä on rikkeetöntä Sinun mielestä.Jaak.2:10

        Temppelin aikaan Samarian juutalaiset pitivät äidin ja lapsen erillään muista 40 tai 80 päivän ajan, lapsen sukupuolen mukaan.
        Pojan tapauksessa äiti käy kasteella kahdeksantena päivänä ja ottaa mukaansa vauvan, voidakseen tulla synnytyksen jälkeenpuhdistuneena papin eteen ympärileikkausta varten. Sama asia toistuu 40 pv. jälkeen, jolloin äiti ja lapsi käyvät kasteella ennen esikoisen lunastusrituaalia, jossa lapsi saa myös nimensä.Temppelin aikaan piti olla puhdas ennen uhrausta.
        Eli kyse on Jumalan välisestä liitosta
        Kristuksessa lunastava rituaali jäi pois, koska
        se on täydellisesti täytetty.
        Ts. lapsikasteen merkitys on se, että lapsi lunastetaan kuolemalta, ja kun lapsi itse ymmärtää tämän, on se sitten hänen asiansa, rikkooko hän liiton ja vaihtaa isäntää.
        Luuk.15:11-32

        Olen antanut kastaa lapseni, sillä sanoithan itsekin, että kasteessa pestään vanha luomus ja uusi otetaan käyttöön.Kukapa ei antaisi lapselleen tilaisuutta aloittaa puhtaalta pöydältä.Ja vuosien opetuksen jälkeen Jeesus Kristus on heille kaikki kaikessa. AMEN.

        Toisaalta olisi ihme, jos missään perhekunnassa ei olisi ollut pieniä lapsia.Kastettiin joko isän käskystä tai vapaehtoisesti

        Sen takia on tärkeätä täyttyä Pyhällä Hengellä joka päivä (P-H:n kaste), että uusisit liittosi jatkuvasti. (päivittäisit)

        Kuulun Daavidin suku-linjaan. siun

        En minä tuomitse ihmisinä heitä......en tuomitse ollenkaan.
        Ei se, että valvoo ole kenenkään tuomitsemista. Ajan ilmiöitä vain ihmettelen....olen kuin puusta pudonnut 17 vuoden luopio reissujen jälkeen....niin paljon on tuo "henki" muuttunut uskovien keskuudessa.

        Yksi seurakuntalainen joka harvoin näkyy seurakunnassa kertoi myös olevansa juutalainen sukujuuriltaan kaaauuukaa. Kertoi kuinka joku tutkii noita sukuluetteloita ja jotain juuria sitten häneenkin liittyi...sama tutkija tutki ko. henkilön sukujuuria tietääkseni myös.

        Mutta varmaan luit tekstin ja siinä asiata perustelut jotka löytyvät raamatusta miten kaikki tulee arvostella Sanan mukaan ,,,,nekin jotka julistavat Jumalan valtuuttamina. Nöyrä julistaja oikein kehoittaa tutkimaan Sanasta onko julistus Raamatun Hengessä /mukaan oikein.

        Tänään on jo julistajia jotka julistavat vieraan voiman vaikutuksen alla. Mistä on lähtöisin Bennyn "voitelu"..tutki vähän......Kathryn Kuhlmanin esiintyminen.....Bennyn kertomukset Aimee McPhersonin haudan voimasta/voitelusta....todellisten parantumisien todisteiden puute.......Bennyn täyttymättömät profetiat. Luxus elämä / i....mitä tekisi Jeesus?

        Eräs rikas nuorukainen oli innokas lähtemään seuraamaan Jeesusta, mutta kun Jeesus sanoi: mene ja myy kaikki ja jakele köyhille, meni rikas pettyneenä pois Jeesuksen luota. Mammona sitoo maailmaan ja "helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikaan tulla uskoon"
        Kts. Jeesuksen esimerkki, hän ei rikastunut toiminnallaan, ei haalinut kultaa, ei käyttänyt asemaansa ja tilaisuuttaan väärin.
        Kaikki toiminta oli Jumalan, Isän täydellisessä johdatuksessa kulkemista nöyryydessä. Julisti vangituille vapautta ja sidotut päästettiin. Hän julisti täydellisen evankeliumin ja Hänet ristiin naulittiin Isän rakkaudesta meihin poloisiin eksyneisiin lampaisiin.

        Jos vauraus leviää siunauksena vähempiosaisille sydämen halusta niin se on Herran vaurautta, Herrahan sen vaurauden onkin armossaan suonut jaettavaksi. Vaurauden kerääminen ja omistaminen (kiinni pitäminen) ei ole Jumalan tahto. Vaan minkä lahjaksi on saanut lahjaksi antakaa. Koko elämä on lahjaa....ja maallinen hyvä myös.

        Bennykö juutalainen?

        Who is Benny Hinn?

        Benny (Benedikt) Hinn was born on Dec. 3rd, 1952 in Jaffa, the son of Palestinian Arab parents who grew up in Palestine. They were members of the Greek Orthodox Church. Benny's claim that his father was mayor of Jaffa has been proven to be untrue. Hinn is the pastor of the Orlando Christian Center in Florida.....

        Lisää voit lukea sivuilta:

        www.horst-koch.de/joomla_new/content/view/133/144/

        kuka lie uskaltaa moisia juttuja sepostella.

        www.youtube.com/watch?v=FUyPjeIFKug
        www.youtube.com/watch?v=jQay6mIA0qk
        www.youtube.com/watch?v=upM4fe1-4Uo&feature=related

        Mikä lie totta?

        Raamatussa annettiin lupaus perhekunnalle siinä tilanteessa kun se raamatussa tapahtui, siinä talossa sen julistuksen seurauksena........siitä ei voi oppia perustaa /perustella....eli se oli lupaus sille yhdelle perhekunnalle josta emme tiedä ketä siihen kaikkiaan kuului....ja sitähän on turha alkaa rivien välistä sanomaa löytämään. Raamatussa puhutaa viidessä kohdin perhekunnasta. Alla linkki jossa jonkin näköista opetusta asiasta.

        www.nic.fi/~vlahsrk/tekstit/uudkast.html

        Minunkin lapseni on kastettu- pari lastani kastettiin -ei vauvana- vaan 3- ja 5-vuotiaina.

        Uuden liiton kaste on uskovien kaste Jeesuksen esimerkin
        mukaan.

        Anteeks jos uskoit tuon jo aiemmin takaisin vedetyn muistin varaisen jutun. Kuten näet 2 Kor. 5:17 ei puhunutkaan kasteesta.

        Uusi ja vanha luomus

        Jeesuksen tunteminen antaa enemmän kuin monet tiedostavat. Kaikki tajuavat, että Jeesuksessa saa synnit anteeksi. Harvat sensijaan tietävät, että Jeesuksessa uskova saa uuden luonnon. "Jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus. Se, mikä on vanhaa on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut" 2Kor.5:17 Vain hän, joka on Jeesuksessa Kristuksessa, voi tietää miltä tuntuu olla uusi luomus.
        www.icon.fi/~erkkik//naulita.html

        Luuk 15 kertoo tuhlaajapojasta joka on tietoinen kun lähti kodistaan. Hän oli Isän poikaihan luonnollisen syntymän mukaan tarinassa. Tarina kertoo ennenkaikkea Taivaan Isän rakkaudesta katuvaa, TÄYSIN epäonnistunutta kohtaa joka katuu ja päättää palata Isän luo.
        Mutta tässä on just se että ihminen on otollinen Jumalalle lapsen uskon viattomuuden kautta, ei ole omaa uskoa vaan luottamus ulkopuolisiin ja sen varassa olemista mitä vanhemmat ovat kertoneet Jumalasta....toisaalta ei-uskovat vanhemmat eivät opeta Jumalasta vaan lasten mielet täyttää mitä moninaisemmat POKEMON hirviöt ja monsterit....vaikka on kastettu vauvana... ja tätähän kirkko pahoittelee kun ei voi olla suojelemassa tuota vauvakasteessa (muka) uudestisyntyneen uskoa kun on niin huonoja vanhempia.

        Lapsenusko voi kyllä säilyä ja vaihtoa omaan vastuulliseen uskoon ja kasteelle mennään kun kasteasia tulee kuuliaisuuden askeleena Pyhän Hengen puheen / raamatun sanoman ymmärtämisen kautta. Juuri todistin viikko sitten kun kaksi lasta kastettiin upottamalla 10 ja 13 vuotiaat noin...tunnustivat uskonsa seurakunnan edessä. Muitahan ei pitäisi kastaa kuin ne jotka tunnustavat uskonsa.

        Itse olen tuhlaajapoika 1,5 vuotta sitten Jeesuksen veren suojiin palannut saatanan seulonnasta ja tuhoavasta voimasta pelastunut..Halleluja.

        Tulin uskoon 1985 pystymetsästä keskellä ei mitään hengellisyyttä, ei suvussa,,,ei uskovia kavereita. Hengellinen musiikki herätti minua ja halusin löytää Jeesuksen ja uskon.....Vasta Raamattua lukemalla sain uskon Hengen avattua että kaikki on täytetty ja ovet avattu. Puolestani jopa rukoiltiin kun pyysin mutta vasta Sana avasi ymmärryksen ja sitten tuli ilo.

        Pelastumisen riemu ja varmuus tuli. Mutta nuorena poika petettiin katkeruuteen ja ihmisiin pettymiseen....luopumukseen. takana on nyt 17 vuoden luopio elämä.....siis takana. Kyllä armo on ihmeellistä. Tuhlaaja pojan Isä on todellinen.


        Nyt mä en enää jatka tätä juttua enää vaan rukoilen sulle kaikkea hyvää ja siunausta ....Ja tosiaan en halua ketään loukata ja kaikkihan on arvosteltavavissa mitä olen kirjoitellut...niin Sana kaikkia kehoittaa tekemään.

        www.pirkkovalkama.sekl.fi/matt 25.1-13.pdf

        Nämä tyhmät morsiusneidot kutsuvat sulhasta Herraksi, mutta hän sanoo heille, että hän ei tunne
        heitä eli he eivät ole Jeesuksen omia.
        Matt.7: 21-23:. "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan.
        Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22. Monet sanovat minulle sinä päivänä:
        'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja
        henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23. Mutta silloin he saavat minulta
        vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        Jeesuksen sanojen mukaan siis sekään, että olemme Jeesuksen nimessä ennustaneet, tehneet
        ihmeitä, ei vielä ole tae siitä, että todella elämme Jeesuksen yhteydessä, syntien
        anteeksisaamisessa, valkeudessa.


        Siunausta................koko perheellesi myös.


      • Suurin on rakkaus
        pelastaa miutkin kirjoitti:

        En minä tuomitse ihmisinä heitä......en tuomitse ollenkaan.
        Ei se, että valvoo ole kenenkään tuomitsemista. Ajan ilmiöitä vain ihmettelen....olen kuin puusta pudonnut 17 vuoden luopio reissujen jälkeen....niin paljon on tuo "henki" muuttunut uskovien keskuudessa.

        Yksi seurakuntalainen joka harvoin näkyy seurakunnassa kertoi myös olevansa juutalainen sukujuuriltaan kaaauuukaa. Kertoi kuinka joku tutkii noita sukuluetteloita ja jotain juuria sitten häneenkin liittyi...sama tutkija tutki ko. henkilön sukujuuria tietääkseni myös.

        Mutta varmaan luit tekstin ja siinä asiata perustelut jotka löytyvät raamatusta miten kaikki tulee arvostella Sanan mukaan ,,,,nekin jotka julistavat Jumalan valtuuttamina. Nöyrä julistaja oikein kehoittaa tutkimaan Sanasta onko julistus Raamatun Hengessä /mukaan oikein.

        Tänään on jo julistajia jotka julistavat vieraan voiman vaikutuksen alla. Mistä on lähtöisin Bennyn "voitelu"..tutki vähän......Kathryn Kuhlmanin esiintyminen.....Bennyn kertomukset Aimee McPhersonin haudan voimasta/voitelusta....todellisten parantumisien todisteiden puute.......Bennyn täyttymättömät profetiat. Luxus elämä / i....mitä tekisi Jeesus?

        Eräs rikas nuorukainen oli innokas lähtemään seuraamaan Jeesusta, mutta kun Jeesus sanoi: mene ja myy kaikki ja jakele köyhille, meni rikas pettyneenä pois Jeesuksen luota. Mammona sitoo maailmaan ja "helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikaan tulla uskoon"
        Kts. Jeesuksen esimerkki, hän ei rikastunut toiminnallaan, ei haalinut kultaa, ei käyttänyt asemaansa ja tilaisuuttaan väärin.
        Kaikki toiminta oli Jumalan, Isän täydellisessä johdatuksessa kulkemista nöyryydessä. Julisti vangituille vapautta ja sidotut päästettiin. Hän julisti täydellisen evankeliumin ja Hänet ristiin naulittiin Isän rakkaudesta meihin poloisiin eksyneisiin lampaisiin.

        Jos vauraus leviää siunauksena vähempiosaisille sydämen halusta niin se on Herran vaurautta, Herrahan sen vaurauden onkin armossaan suonut jaettavaksi. Vaurauden kerääminen ja omistaminen (kiinni pitäminen) ei ole Jumalan tahto. Vaan minkä lahjaksi on saanut lahjaksi antakaa. Koko elämä on lahjaa....ja maallinen hyvä myös.

        Bennykö juutalainen?

        Who is Benny Hinn?

        Benny (Benedikt) Hinn was born on Dec. 3rd, 1952 in Jaffa, the son of Palestinian Arab parents who grew up in Palestine. They were members of the Greek Orthodox Church. Benny's claim that his father was mayor of Jaffa has been proven to be untrue. Hinn is the pastor of the Orlando Christian Center in Florida.....

        Lisää voit lukea sivuilta:

        www.horst-koch.de/joomla_new/content/view/133/144/

        kuka lie uskaltaa moisia juttuja sepostella.

        www.youtube.com/watch?v=FUyPjeIFKug
        www.youtube.com/watch?v=jQay6mIA0qk
        www.youtube.com/watch?v=upM4fe1-4Uo&feature=related

        Mikä lie totta?

        Raamatussa annettiin lupaus perhekunnalle siinä tilanteessa kun se raamatussa tapahtui, siinä talossa sen julistuksen seurauksena........siitä ei voi oppia perustaa /perustella....eli se oli lupaus sille yhdelle perhekunnalle josta emme tiedä ketä siihen kaikkiaan kuului....ja sitähän on turha alkaa rivien välistä sanomaa löytämään. Raamatussa puhutaa viidessä kohdin perhekunnasta. Alla linkki jossa jonkin näköista opetusta asiasta.

        www.nic.fi/~vlahsrk/tekstit/uudkast.html

        Minunkin lapseni on kastettu- pari lastani kastettiin -ei vauvana- vaan 3- ja 5-vuotiaina.

        Uuden liiton kaste on uskovien kaste Jeesuksen esimerkin
        mukaan.

        Anteeks jos uskoit tuon jo aiemmin takaisin vedetyn muistin varaisen jutun. Kuten näet 2 Kor. 5:17 ei puhunutkaan kasteesta.

        Uusi ja vanha luomus

        Jeesuksen tunteminen antaa enemmän kuin monet tiedostavat. Kaikki tajuavat, että Jeesuksessa saa synnit anteeksi. Harvat sensijaan tietävät, että Jeesuksessa uskova saa uuden luonnon. "Jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus. Se, mikä on vanhaa on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut" 2Kor.5:17 Vain hän, joka on Jeesuksessa Kristuksessa, voi tietää miltä tuntuu olla uusi luomus.
        www.icon.fi/~erkkik//naulita.html

        Luuk 15 kertoo tuhlaajapojasta joka on tietoinen kun lähti kodistaan. Hän oli Isän poikaihan luonnollisen syntymän mukaan tarinassa. Tarina kertoo ennenkaikkea Taivaan Isän rakkaudesta katuvaa, TÄYSIN epäonnistunutta kohtaa joka katuu ja päättää palata Isän luo.
        Mutta tässä on just se että ihminen on otollinen Jumalalle lapsen uskon viattomuuden kautta, ei ole omaa uskoa vaan luottamus ulkopuolisiin ja sen varassa olemista mitä vanhemmat ovat kertoneet Jumalasta....toisaalta ei-uskovat vanhemmat eivät opeta Jumalasta vaan lasten mielet täyttää mitä moninaisemmat POKEMON hirviöt ja monsterit....vaikka on kastettu vauvana... ja tätähän kirkko pahoittelee kun ei voi olla suojelemassa tuota vauvakasteessa (muka) uudestisyntyneen uskoa kun on niin huonoja vanhempia.

        Lapsenusko voi kyllä säilyä ja vaihtoa omaan vastuulliseen uskoon ja kasteelle mennään kun kasteasia tulee kuuliaisuuden askeleena Pyhän Hengen puheen / raamatun sanoman ymmärtämisen kautta. Juuri todistin viikko sitten kun kaksi lasta kastettiin upottamalla 10 ja 13 vuotiaat noin...tunnustivat uskonsa seurakunnan edessä. Muitahan ei pitäisi kastaa kuin ne jotka tunnustavat uskonsa.

        Itse olen tuhlaajapoika 1,5 vuotta sitten Jeesuksen veren suojiin palannut saatanan seulonnasta ja tuhoavasta voimasta pelastunut..Halleluja.

        Tulin uskoon 1985 pystymetsästä keskellä ei mitään hengellisyyttä, ei suvussa,,,ei uskovia kavereita. Hengellinen musiikki herätti minua ja halusin löytää Jeesuksen ja uskon.....Vasta Raamattua lukemalla sain uskon Hengen avattua että kaikki on täytetty ja ovet avattu. Puolestani jopa rukoiltiin kun pyysin mutta vasta Sana avasi ymmärryksen ja sitten tuli ilo.

        Pelastumisen riemu ja varmuus tuli. Mutta nuorena poika petettiin katkeruuteen ja ihmisiin pettymiseen....luopumukseen. takana on nyt 17 vuoden luopio elämä.....siis takana. Kyllä armo on ihmeellistä. Tuhlaaja pojan Isä on todellinen.


        Nyt mä en enää jatka tätä juttua enää vaan rukoilen sulle kaikkea hyvää ja siunausta ....Ja tosiaan en halua ketään loukata ja kaikkihan on arvosteltavavissa mitä olen kirjoitellut...niin Sana kaikkia kehoittaa tekemään.

        www.pirkkovalkama.sekl.fi/matt 25.1-13.pdf

        Nämä tyhmät morsiusneidot kutsuvat sulhasta Herraksi, mutta hän sanoo heille, että hän ei tunne
        heitä eli he eivät ole Jeesuksen omia.
        Matt.7: 21-23:. "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan.
        Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22. Monet sanovat minulle sinä päivänä:
        'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja
        henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23. Mutta silloin he saavat minulta
        vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        Jeesuksen sanojen mukaan siis sekään, että olemme Jeesuksen nimessä ennustaneet, tehneet
        ihmeitä, ei vielä ole tae siitä, että todella elämme Jeesuksen yhteydessä, syntien
        anteeksisaamisessa, valkeudessa.


        Siunausta................koko perheellesi myös.

        Ai se olikin Pirkko.
        Olen tehnyt itsekin lähetystyötä juutalaisten keskuudessa ja eipä ole pitkä aika kun kastoimme juutalaisia vanhuksia.
        Sanoit, että uskonkasteella käynti on Jeesuksen esimerkin noudattamista eli käskyn toteuttamista.
        Sitten annoit esimerkin rikkaasta nuorukaisesta, jonka olisi pitänyt myydä kaikki.
        No, Sinä varmaan olet tehnyt näin ja myynyt kaikki. Vai?????????

        Niin ja kysyit raamatun paikkaa, missä olisi kirjoittamalleni tekstille vahvistus. Ef.4:5

        Ja kun tuomitset Bennnyn,Kathrynin jne..
        varmaan myös Billy Grahamn on listalla.
        Jos esim.Benny Hinn itse sanoo olevansa juutalainen,niin pitkään kuin toisin todistetaan
        hän on juutalainen.
        Ja nämä osoitteet, jotka kirjoitit, olen nähnyt,
        ja kuten kaikki omaisuus, josta mainitsit, on lahja Herralta, myös Bennylle.
        Ystävistäni muutamat ovat käyneet Bennyn kokouksissa ja voitelu on valtava ja Pyhä Henki
        todella läsnä.Ja onhan yhdenkin pelastuminen paljon arvokkaampaa, kuin omistaa vaikka 10 lentokonetta.

        Ja meidän tulisi oppia, että kalavedet ovat kaikkien käytössä, ei pelkästään sekl:n , hellareitten, tai jonkun muun, sillä lopussa kalat kaadetaan samaan koppaan ja se pahin "fariseus" istuu hääaterialla vieressäsi.

        Pirkko, ole siunattu, ja Herra antakoon meille kaikille viisautta ja ymmärrystä.
        Ps. Eilen näytettiin tv:ssä haastattelu Jerusalemista, jossa on aloitettu uhraaminen.
        Uhraamisen suoritti ryhmä, joka aikoo käynnistää temppelin rakentamiseen tarvittavat toimenpiteet.
        Ryhmän vetäjän sukunimi muuten oli SALOMON.


      • pelastaa toivottavasti minu...
        Suurin on rakkaus kirjoitti:

        Ai se olikin Pirkko.
        Olen tehnyt itsekin lähetystyötä juutalaisten keskuudessa ja eipä ole pitkä aika kun kastoimme juutalaisia vanhuksia.
        Sanoit, että uskonkasteella käynti on Jeesuksen esimerkin noudattamista eli käskyn toteuttamista.
        Sitten annoit esimerkin rikkaasta nuorukaisesta, jonka olisi pitänyt myydä kaikki.
        No, Sinä varmaan olet tehnyt näin ja myynyt kaikki. Vai?????????

        Niin ja kysyit raamatun paikkaa, missä olisi kirjoittamalleni tekstille vahvistus. Ef.4:5

        Ja kun tuomitset Bennnyn,Kathrynin jne..
        varmaan myös Billy Grahamn on listalla.
        Jos esim.Benny Hinn itse sanoo olevansa juutalainen,niin pitkään kuin toisin todistetaan
        hän on juutalainen.
        Ja nämä osoitteet, jotka kirjoitit, olen nähnyt,
        ja kuten kaikki omaisuus, josta mainitsit, on lahja Herralta, myös Bennylle.
        Ystävistäni muutamat ovat käyneet Bennyn kokouksissa ja voitelu on valtava ja Pyhä Henki
        todella läsnä.Ja onhan yhdenkin pelastuminen paljon arvokkaampaa, kuin omistaa vaikka 10 lentokonetta.

        Ja meidän tulisi oppia, että kalavedet ovat kaikkien käytössä, ei pelkästään sekl:n , hellareitten, tai jonkun muun, sillä lopussa kalat kaadetaan samaan koppaan ja se pahin "fariseus" istuu hääaterialla vieressäsi.

        Pirkko, ole siunattu, ja Herra antakoon meille kaikille viisautta ja ymmärrystä.
        Ps. Eilen näytettiin tv:ssä haastattelu Jerusalemista, jossa on aloitettu uhraaminen.
        Uhraamisen suoritti ryhmä, joka aikoo käynnistää temppelin rakentamiseen tarvittavat toimenpiteet.
        Ryhmän vetäjän sukunimi muuten oli SALOMON.

        No sanoin jättäväni tämän ketjun tähän mutta vastaan kuitenkin.

        Olet siis valmis uskomaan että voitelu on oikeaa kun näet, että tuli lankeaa maahan.....missähän kohtaa raamattua siitä puhuttiinkaan?
        Mitähän raamattu puhuu valkeisiin vaatteisiin pukeutuvista pahan edustajista...no tässä en tarkoita valkoista pukua tietenkään vaan sitä uskonnolis sävytteista toimintaa jossa toimiis pahuus eksyttäen jos mahdollista valituitakin.

        Jos sinusta lattialla ruloushuoneessa konttaaminen ja haukkuminen kuin koira on Pyhästä Hengestä niin kai sekin sitten sitä voitelua on. Kritiikkiä ja valvomista täytyy harrastaa mielummin kuin suinpäin mukaan menoa.

        Bennyn esitys on teatraalista ..noinko se Jeesuuskin heilui ja töni sekä huusi.....sekö on voitelua ....entäs montako väärää profetiaa meni Jeesuksella pieleen?

        Muistatko Faaraon kanssa toimineiden pahojen voimien kyvyn jäljitellä Jumalan Moosekselle antamia merkkejä ja ihmeitä.

        5. yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

        Niin kyllä; ensin on Herra Jeesus jokan antaa uskon ja sitten on yksi kaste. Tässä ei ole kyse vanhempien/kummien/naapurin Einon uskosta vaan kastettavan uskosta.

        Lutherille oli tää ongelma jonka ratkaisu oli heppoinen. Hän kysyi hyväksyen lapsikasteen katolisena perintönä ; Kuka voi todistaa, ettei lapsi usko.

        No.... tuo "peruste" on helppo kumota kysymällä; Kuka voi todistaa että vauva uskoo....tuo täysin viaton. Jopa abortoidut vauvat saavat suoraan taivaspaikan lääkärin tekemän murhan "ansiosta".

        Niin monessa kohden me itekin hairahdumme ja ihmisiin ei lopulta voi luottamustaa perustaa vaan ainoastaa siihen joka meidät on synnyttänyt elävään toivoon.........Jumalan Sanaa joka avautuu meille Pyhän Hengen kirkastaessa Jeesusta hengellemme. Jatkuvasti tulee pysyä ristin juurella valvoen ettemme lankeaisi.

        Kipuahan se on kun näkee Afrikan lasten kärsimyksen ja itsellä kaikki hyvin. Kaikki omaisuus mulla on velkaa ja talo voidaan joutua myymään olosuhteiden pakosta (velkatalo). Velkautuahan ei pitäisi ollenkaan kait kristityn....sehän sitoo ajallisiiin ikeisiin.

        Töitä pitää tehdä....perheestä pitää taloudellisestikin huolta ja siinä tarvitaan koti ja usein kohtuullinen auto. Talokaan ei tarvitse olla ylimitoitettu. Se jolla on ylimääräistä ja suojelee tilejään ..on aarre tässä ajassa ja se ei kerrytä aaretta taivaaseen. Mutta on tärkeää että emme kartuta huijareiden taskuja joka sekin usein on todellisuutta..vaan tarkoin Jumalan johdatuksessa oikeisiin kohteisiin...naapuri voi elää köyhyydessä. Aina kun alkaa siirtelemään rahoja Amerikan mantereella olevalle tilille voi sanoa että suurin osa menee huijareiden taskuu.....ja Lentskarin polttoaineisiin ja lomailuun paratiisisaarilla, uusiin äljyttömän kalliisiin autoihin ja palatseihin.

        Lesken ropo on esimerkki kuinka Jumala näkee laupeuden tekomme. Jos joku laittaa liiastaa paljon on se vähemmän kuin lesken rovot. Itse kipuilen esittämieni asioiden kanssa. Nuo jutut vain muuntuvat muka "opetuksen" muotoon kirjoituksissani.

        Anteeksi se .

        Ainahan joku pelastuukin kun Jumalallehan on kaikki mahdollista kun ihminen häntä lähestyy avoimella sydämmellä.
        Myös Bennyn kokouksessa tullaan uskoon oikeasti ....totta kai.

        No onhan todistettu noita hänen isäänsä liityvien seikkojen paikkansa pitävyyttä, entäs vanhempien? Miksi joku kehtaa väittää että tuo seikka ei oidä paikkaansa...mitä hyötyä siitä olisi paljastajalle. Joku vain tutkii miten asiat on. Kathrynkö kielsi loppuun asti olleensa naimisissa/eronneensa ....olikohan niin?

        Vaikka joku nousee kuolleista niin ei kaikki usko sittenkään Jumalaan. Eli oletko valmis uskomaan valheisiin kunnes joku sulle näyttää todisteet että asia on toisin??

        Siis sanomani näissä kirjoituksissani on että Jeesus on siinä koti alttarilla sinua VÄHINTÄÄN yhtä lähellä sinua kuin jossain massassa joka kaatuu kun suuri saarnaajaa heilauttaa kättään.
        Massan mukana vain ei kuule omaa sydäntään ja jumalan puhetta, vaan sielun voimat jylläävät ja sosiaalinen paine laittaa menemään mukaan hurraamaan.

        Muista että lopun aikana on luvattu väkevät eksytykset niille jotka eivät halua totuutta kuulla. Samoilla kalavesillä toimii muuten saatana myös. Miten paljon ihmiset eksyvät harhoihin vrt. kaikki kristin uskon ja eri idän uskontojen sekoitukset, new age, ja kuinka new agen piirteitä ja ilmiöitä tapahtuu jo nykyisin esim. toronton ilmiöissä.

        Jos ihminen luulee että kun tapahtuu joitain ilmiöitä ne on aina Jumalan tekoja ....voi kun mennään harhaan. Jeesus on ennen kaikkea arjen Herra, tavallisten tapahtumien hallitsija, hiljaisuuden työntekijä, Pyhä Jumala, nöyryyden esikuva jolla ei ollut mitään mihin päänsä kallistaa.
        Hän kuulee köyhän sydämen rulouksen ja huokauksen "Herra armahd aminua syntistä".

        Vaihtoehtoiset hoitomuodot (yleensä idän uskontojen piiristä, shamanismiä jne) sitovat kristittyjä tänään. Hoitajat eivät kerro uskonnollisista suuntautumistaan ensimmäisillä kerroilla vaan näytää vain viattomalta "fysioterapialta" ja samalla kertoillaan totena kehon asioita jotka muokkaavat mihin ihminen uskoo.

        Esim. niin paljon suosittu jalkapohjan kartta : mitä elintä mikin kohta jalkapohjassa vastaa....mitään todellisia sairauksia ei meneteämällä hoideta vaan elimiä ajatellaan stimuloidun hieromalla oikeaa kohtaa jalkapohjassa.

        Ja länsimainen "kristillisyys" ottaa vastaan tuon poppamiesten ja shamaanien kehittelemän menetelmän kysymättä mikä voima siinä vaikuttaa jos mikään vaikuttaa. Mutta siihen uskotaan ennemmin kuin totuuteen Jeesuksen rististä.

        Kyse ei ole mihin uskontokuntaan kuulumme ja ketä kalastelemme.....

        Matt 25

        Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
        46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        Jos jaksoit lukea tutun raamatun kohdan niin kerron että kipu on suuri mulla etten olisi tuollainen pika kiitäjä ja penseä ja pelokas tai sokea etten näkisi lähimmäistäni...

        Jumalan rakkaus on tullut Jeesuksen veren kautta jota Pyhä Henki kirkastaa. Pyhä Henki aina kirkastaa Jeesusta. Jos Pyhän Hengen ilmiöiksi laitetaan kaikki ihmisen sielun liikkeet: tunteet, omat luulot .oman henget tuotteet : ihmis tuottoiset profetiat joita usein vanhan testamentin puolella ilmeni. On myös manifestaatioita, ilmiöitä jotka eivat kirkasta Kristusta ja ne vain kritiikittömästi laitetaan Pyhän Hengen työksi.

        sinäkin olet lähimmäiseni.
        Toivotan sinulle siunausta ja valvo ja älä luota ihmiseen sokeana.
        Selvitä mikä hetki on yöstä ja ole viisas neitsyt...jos oletkin -niin hyvä. Itse rukoilen myös olevani.

        Sen verran että nuo kaikki netti osoitteet löysin google haulla ja laitoin osoitteita joissa tuntui olevan asiaan liittyvää. ja en ole Pirkko. Mutta Pirkollekin siunausta


      • Raamattu sen ilmoittaa
        suurin on rakkaus kirjoitti:

        Jos haluat tietoa alkuseurakunnan lapsikasteista, niin etsi käsiisi Rooman Priscillan katakombin löydöistä kertovia tietoja.
        Esim. näissä löydöissä on pienten lasten haudoilla epitaafeja(hautakirjoituksia), joissa mainitaan jopa lasten kastepäiväkin.Lasten hautoja on toki kaivettu muistakin katakombeista.
        Mainittakoon esim.11 kk:n ikäisenä kuollutIrene, jonka löydetyssä hautakirjoituksessa on maininta kastepäivästä. Tai Hadrumedumista (Pohjois-Afrikasta) löydetty epitafi,jossa on kirjoitus Arisus-pojasta, eli vain yhdeksän tuntia,mutta lepäsi nyt rauhassa, koska oli saanut kasteen armon.Ja eikö ole varsin outoa, että lapsikaste "kiellettiin" vasta 1104, kun Peter Bruis`in alkama liike petrobrusilaisuus sai jalansijaa.Ja samanlainen tulkinta levisi Sveitsissä,Englannissa ja Hollannissa vasta v.1590, josta sai alkunsa babtismi.Ja varsin ontuva on puolustus,että sana babtisti tarkoittaa upotusta, jos ensin upotetaan ja sitten annetaan seurakunnalle nimi tämän mukaan.
        Roomasta eräästä kastekappelista muuten löytyy myös kuva, joka on tehty 100-luvulla, jossa Johannes kaataa vettä pienellä astialla Jeesuksen päähän eli valelee Hänet.
        Sanot, että Paavalin mukaan "ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä"
        Näin on, mutta kuitenkin seuraavaksi sanot, että vanha ihminen pestään pois Jumalan silmissä ja uusi luomus syntyy?????

        Ja kasteen pelastavasta voimasta en ole maininnut mitään, sanoohan Mark.16:16 jo tämän.
        Muistakaamme: Minä en synnyttänyt itseäni, vaan minut synnytettiin. Minä en pelastanut itseäni, vaan minut pelastettiin Golgatalla. Minä en uudestisynnyttänyt itseäni, vaan minut uudestisynnytettiin kasteessa.Minä en päättänyt uskoa Jumalaan, vaan minut kasvatettiin tuntemaan eli Matt.28:19,20(eikä välitetä pilkun paikoista)
        Siun. (JUUTALAISTEN PÄÄSIÄINEN ON VASTA 20.4)

        Hei!
        Kun lukee Raamatusta kastekohdat niin alkaa ymmärtää miten Raamatullinen kaste toimitetaan ja mikä sen tarkoitus on. Kaste-sana tulee Kreikan-kielen sanasta baptizo joka tarkoittaa "upottaa".

        Upotuskasteen merkitys on johtaa sen ottava henkilö samaistumaan siihen persoonaan, jonka nimeen upotus tapahtuu. Room. 6:3-4

        Vesikaste on vertauskuva Pyhän Hengen toiminnasta, joka kirkastaa meille Kristusta. Pyhä Henki näyttää maailmalle todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion. Pyhän Hengen kautta voimme ymmärtää Kristusta. (Joh. 16)

        Kaste on myös kuuliaisuuden askel Room. 16:25-26

        Kaste on mahdollisuus julkisesti tunnustautua Jeesukseen uskovaksi (Room. 10:9-10)

        hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta (1 Piet.3:21)

        Kasteen esikuvat Mooses ja Israel (1 Kor. 10:1,2)
        Huomioi että ensin turvauduttiin vereen ja sitten saatiin kaste Moosekseen pilvessä ja meressä. Tämän vertauskuvan mukaan uskova ensin vanhurskautuu Karitsan veressä, uudestisyntyy ja sitten kastetaan.

        Nooan arkki ja vedenpaisumus (1 Piet. 3:20-21)
        Nooa meni ensin arkkiin ja sitten tuli vesi. Vesi kaste ei tuo Jeesukselle ihmistä, niin kuin ei tuonut vesi arkkia Nooalle.

        Kastaa voidaan kaikki jotka kuulevat evankeliumin ja ottavat sen uskossa vastaan Mark. 16:15-18, Apt. 8:35-38
        kansaan tai sukupuoleen katsomatta Apt. 10:47,48
        ikään katsomatta jos ihminen kääntyy / tekee parannuksen Apt. 2:37-38 (siis täytyy olla tarpeeksi vanha erottamaan hyvä ja paha ja ottamaan evankeliumi vastaan)

        Kastaa voidaan siellä missä on tarpeeksi vettä (Joh. 3:23)
        Kastesanat (Matt. 28:18-20, Apt. 10:47-48

        Ympärileikkaus Vanhassa testamentissä ei ollut kasteen esikuva. Ensinnäkin se tehtiin vain miehille ja sen kautta Israelilaiset kävivät Vanhan testamentin lakiliittoon Jumalan kanssa. Sydämen ympärileikkauksella käymme uuteen liittoon Jeesuksen kautta.
        "Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; 29. vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta."
        (KR 1938 Room 2:28-29)
        Tässä on siis tärkeätä huomata että sydämen ympärileikkaus tapahtuu siis Hengessä!!!
        Se ei voi olla siten esikuva vesikasteesta vaan se on esikuva hengellisestä uudestisyntymisestä ja vesikaste on vain seurausta siitä eli uskon kuuliaisuutta Jumalan sanalle. Jokainen joka on uudestisyntynyt on saanut sydämeensä Hengen joka halajaa Jumalan tahtoa.
        Se on siis armoa ei omaa ansiota!

        Ps. Jottei tulisi pahoja väärinymmärryksiä kasteasiassa olisi hyvä tiedostaa se seikka että Raamatun kielessä vesi kuvaa myös Jumalaa, Pyhää Henkeä sekä Jumalan sanaa.

        Raamattua tutkimalla totuus tulee selvästi ilmi!
        Siunausta!


      • merja

        Joka on Jeesuksen oma on sinun veljesi ja sisaresi


      • KUN PITÄÄ
        Nimetön kirjoitti:

        Heips vaan

        Todistan aina kun tulee levosta käsin tilanne jossa on ilo kertoa uskonsa perusteista. Tarkoitin vain, että noin alkajaisiksi kun tunnustaa uskoon tullessaan uskonsa joillekin esim. tutuille niin siitä saa siunauksen joka voi tarkoittaa joskus ristin häpeä päällensä ottamista maailman silmissä. "se joka suullansa tunnustaa Minut ihmisten edessä, sen Minä tunnusta Isäni edessä!...."
        siitä tulee siunaus ja usko vahvistuu.

        Kommentoin aluksi tuohon Roosin juttun kirjoittaneelle ja luulin kun vastasit, että se oli sinun kirjoittama.....sorry!!

        Johtaako julistus ihmisiä seurakunnan yhteyteen vaan pois sieltä. Se, ettei ihminen usko , että Jeesus on siellä kotikirkon alttarilla sama kuin muualla ja ettei Jumalan armossa ole kyllin, vie ihmiset etsimään vastauksia ihmisiltä. Ihmiset kyllä menevät tilaisuuksiin hakemaan kokemuksia, parantumista, siunauksia ja uskoonkin tulee ihmisiä (ei kaikki ole huonoa). Tulevaisuuden uskovat (jo nyt) laukkaavat siunauksia metsästellen niin, ettei käytännön kristillisyys ja palvelu seurakunnassa enää kiinnosta ja aikakin on kortilla.

        Eräällä paikkakunnalla tuli järjestäjien mukaan uskoon 30 ihmista viikonlopun aikana ...kuka ne laskee ja millä motiivilla..."meidän toimintamme on tuloksellista, mites teidän (kuolleessa)?"
        Mutta ei näy tosiaan ihmisiä välttämättä kokouksissa seurakunnissa. Minnehän ne joutuvat. Ajaakohan ne Roosin perässä pitkiäkin matkoja?

        Itselläni on tuo 33/38 käännös käytössä.

        Se on aikas kovaa tekstiä Ison kirkon puolelta ollut mitä lausuttu uskovien kasteella käyneistä........jopa kadotustuomiota on muistaakseni osoiteltu. "Uudestikastajat" sana on käytössä vain Ev. Lut. kirkossa.

        Nokia mission Markku pyyteli kirkoltaan anteeksi kun ei tiennyt vieraansa opettavan mm. kastekysymyksistä mission tilaisuudesta viime keväänä. Voin lähettää sulle cd:n jos kiinnostaa mitä se Markku anteeksi joutui pyytelemään.

        David Pawson puhui otsikolla "Martti Lutherin uskonpuhdistuksen päätökseen saattaminen". Mm. kasteoppi oli julistuksessa raamatun mukainen. TV7: ssa opettaa Pawson paljon koko ajan...todella raitista ja perusteellista opetusta.

        Veljesrakkaus velvoittaa myös neuvomaan (raamattu) helläkätisesti esim. vanhempaa henkilöä, Paavalille oli aina opin puhtaus pääasia, ei pelkkä yhteys jos sen mukana menisi Evankeliumin voima. Laatu oli aina määrän edellä.
        Myös Jeesus: "Tahdotteko tekin mennä pois?"

        Jos uskot kirkon opin kasteesta täysin totena niin samalla Evankeliumi menettää merkityksensä, voimansa monien kohdalla. Kun lapsena kastetaan ja ei eroa seurakunnasta elinaikanaan = olet pelastettu. Väärä rauha on se asia johon kirkko monia johtaa, kuin uneen. Varsinkin jo vanhat ihmiset jotka eivät ole tulleet löytämään Jeesusta elävänä persoonana elämänsä valoksi on vaikea enää ymmärtää mitä se on kun joku sanoo, että ei riitä että on lapsena kastettu vaan he luottavat tuohon väärään rauhaan, että kirkko on hommansa hoitanut ja siunattu kirkkomaakin on odottamassa.

        Kaste kysymys on sen takia tärkeä, kun kirkko laittaa sen ykkösasiaksi, eli se pelastaa kirkon mukaan ihmisen. Olen monissa siunaustilaisuuksissa toiminut työni puolesta vahtimestarina ja aina pappi toteaa ihmisen pelastuneen ja siellä on aina kansaa kuulemassa. Vaikka kaikki tietää että julkijumalatonhan se kuollut oli -jopa Jumalan kieltäjä. Pappikin voi olla vain virkapappi. Hätäkasteen voi tehdä käsittääkseni jos ei ole pappia, kännissä oleva lapsen isä. Kun rakennellaan noita ihmisoppeja joudutaan rakentelemaan sitte tommosia hirveyksiä kuin hätäkaste. Eli ulkopuolisten ihmisten varassa on se, tajuuko ne hätäkastaa vai ei. Jos lapsi syntyy autossa ja kuolee ja lasta ei kasteta kirkon mukaan tämä viaton vastasyntynyt kuolee pakanana eli .......en kehtaa edes sanoa.

        Sitten pitää haalia niitä kummeja jotka juhlallisesti lupaavat opettaa ne uskonnolliset tavat. Minunkin lapsilla on niitä kummeja varmaan 13 (mulla 5 lasta) eikä kukaan niistä halua puhua mun kanssa Jeesuksesta saati yhdessä rukoilla. Olen kyllä kertonut Jeesuksesta mutta tietenkään en ole ehdotellu yhteisiä rukouksia. Jos ne muistaakin ulkoa Isä meidän rippikouluajoilta ja minä olisin nolona kun sitten takertelisin niissä sanoissa kun olen niin huono muistinen noissa hokemisissa. Isä meidän on Jeesuksen opettama täydellinen rukous.

        Kun kysyn joltain: "oletko uskossa?" niin usein vastataan "en sillälailla -olen tavallinen Luterilaisen kirkon jäsen."
        Uskova ei ole Kristinuskoa tunnusta ihminen vaan Jeesuksen Herrakseen tunnustava.

        Minä taas ajattelen, ettei sellaista yhdentymistä tapahdu vaan seurakunnissa viisaat neitsyen valmistautuvat Herraa vastaanottamaan riippumatta missä seurakunnassa on ja toiset (jopa suurin osa kaikista uskovista???) elää tuntematta mikä hetki on yöstä nyt ja eivät valmistaudu vaan elävät niinkuin tälle ajalle ja maailmalle eletään.

        On paljon puhuttu, että sellainen seurakuntien yhdentyminen tapahtuu niiden kesken jotka eivät rakasta totuutta ja Jumala antaa valheherätyksen, kuten ilmiöitä on jo ollutkin..tulee yhdistyvä maailman laajuinen porttokirkko joka vainoaa eläviä, aitoja uskovia....????
        Kun tulee niitä voiman näyttöja antikristukselta, menee massat mukaan .....evankeliumin voima-puhtaus laitetaan sivuun ja elämykset ja ihmeteot valtaavat ihmisten mielenkiinnon.

        Ihmisvoimin kasvatetaan ihmisviisauden mukaan ja perityt tavat voi olla joskus Jumalan henkeä vastaan vrt. juutalaisuus =uskonto ja Jeesuksen jatkuva hankaus perinnäissääntöja (sapatti) latelevien fariseusten kanssa. Jumalan Pyhä henki on joka johtaa kaikkeen totuuteen/rakkauteen ja on se joka toimii täällä ajassa.

        Se on se toinen puolustaja jonka Jeesus lupasi lähettää. Pyhä Henki myös vetää ihmista parannukseeen ja herättää terveen synnintunnon ja sen jälkeen kirkastaa Jeesusta ja ristin merkityksen ihmiselle.
        Armolahjoilla palvellaan seurakuntalaisia ja aina voi siunata mutta Jumala siinä toimii.

        Mulla on tuollainen Aimo T. Nikolaisen pikku kirja "Me tunnustamme yhden kasteen".........pimeys on ilmeinen kun hän kirjoittaa" Uudestisyntymän peso ei voi tarkoitaa mitään muuta kuin kastetta." Ihan niin kuin Aimo arvailisi ja sitähän se onkin.
        Koko kirja on todella arvailua ja selittämistä....ei suora Herran tie. Siinä on myös katsaus historiaan sinne 100 jKr:n ja nekin tilanteet on täynnä olettamuksia.....arvailuja.
        Näinkin lukee: "Kaste haaste kirkolle....Luterilaisessa kaste- ja pelastuopissa ei ole mitään vikaa, vaan se on yhdenmukainen UUdenTestamentin perusnäkökohtien kanssa".
        Sitten pahoitellaan sitä ettei "kirkko voi taata kristillistä kasvatusta tuolle "uudesti syntyneelle" vauvalle vaan jompikumpi vanhempi voi alkoholisoitua tai toinen vanhempi vain kuuluu kirkkoon, perhe voi hajaantua" ----ompa pelastus ihmisten käsiin jätetty. Tottakai ihminen toimii Sanan julistajana mutta se on se Jumalan sana joka saa aikaan ymmärrystä esim. Jumalan puoleen kääntymiseen. Uskon ratkaisuun.

        Hanki kirja (kirjasto) ja lue. Noita ajatuksia mitä kirjassa on, oletkin tuonut jotain esille.

        Kiitos vastauksesta ja siunattua pääsiäistä siulle.

        Joo mikään ei ole mitään ilman rakkautta. Rakkaus ei ole vain tunnetta vaan kaikkea sitä mitä Paavali luettelee......rakkaudesta ihminen myös varoittaa syntistä väärästä tiestä. Jeesus kärsi suuresti rakkaudestaan ihmisiä kohtaan ja kuuliaisena Isälle olemisesta.

        Asiat voi sotia keskenään aivan kuin raamatussakin oli riitoja, väittelyä, mutta veljesrakkauden este ne ei voi olla, eikä saa tehdä syntiä - kiivaudessakaan.

        TAPELLA KAIKIN VOIMIN VESIKASTETTA
        VASTAAN JA PELÄTÄ VETTÄ KUIN SE OLISI KAUHEIN
        ASIA MAAPALLOLLA UPOTTAA VETEEN .
        KÄYHÄN LUTERILAISET PESULLAKIN JA UIMASSA
        MUTTA KASTEVETTÄ NE PELKÄÄ ENITEN MAAILMASSA.
        NE TAPPELEE KU HULLUT UPOTUSKASTETTA
        ELI SITÄ KASTETTA MILLÄ JEESUS KASTETTIIN
        VASTAAN . !!! HALOO .


      • OLI IHMISENÄ
        suurin on rakkaus kirjoitti:

        Jos haluat tietoa alkuseurakunnan lapsikasteista, niin etsi käsiisi Rooman Priscillan katakombin löydöistä kertovia tietoja.
        Esim. näissä löydöissä on pienten lasten haudoilla epitaafeja(hautakirjoituksia), joissa mainitaan jopa lasten kastepäiväkin.Lasten hautoja on toki kaivettu muistakin katakombeista.
        Mainittakoon esim.11 kk:n ikäisenä kuollutIrene, jonka löydetyssä hautakirjoituksessa on maininta kastepäivästä. Tai Hadrumedumista (Pohjois-Afrikasta) löydetty epitafi,jossa on kirjoitus Arisus-pojasta, eli vain yhdeksän tuntia,mutta lepäsi nyt rauhassa, koska oli saanut kasteen armon.Ja eikö ole varsin outoa, että lapsikaste "kiellettiin" vasta 1104, kun Peter Bruis`in alkama liike petrobrusilaisuus sai jalansijaa.Ja samanlainen tulkinta levisi Sveitsissä,Englannissa ja Hollannissa vasta v.1590, josta sai alkunsa babtismi.Ja varsin ontuva on puolustus,että sana babtisti tarkoittaa upotusta, jos ensin upotetaan ja sitten annetaan seurakunnalle nimi tämän mukaan.
        Roomasta eräästä kastekappelista muuten löytyy myös kuva, joka on tehty 100-luvulla, jossa Johannes kaataa vettä pienellä astialla Jeesuksen päähän eli valelee Hänet.
        Sanot, että Paavalin mukaan "ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä"
        Näin on, mutta kuitenkin seuraavaksi sanot, että vanha ihminen pestään pois Jumalan silmissä ja uusi luomus syntyy?????

        Ja kasteen pelastavasta voimasta en ole maininnut mitään, sanoohan Mark.16:16 jo tämän.
        Muistakaamme: Minä en synnyttänyt itseäni, vaan minut synnytettiin. Minä en pelastanut itseäni, vaan minut pelastettiin Golgatalla. Minä en uudestisynnyttänyt itseäni, vaan minut uudestisynnytettiin kasteessa.Minä en päättänyt uskoa Jumalaan, vaan minut kasvatettiin tuntemaan eli Matt.28:19,20(eikä välitetä pilkun paikoista)
        Siun. (JUUTALAISTEN PÄÄSIÄINEN ON VASTA 20.4)

        JEESUS ELI JUUTALAISENA JUUTALAISEN AJANLASKUN
        JA JUHLIEN MUKAAN .
        JEESUS SYNTYI JOM KIPPURIN AIKAAN
        SYKSYLLÄ SUUREN SOVITUSPÄIVÄN AIKAAN
        JA MENI RISTILLE JUUTALAISEEN PÄÄSIÄISEN AIKAAN.
        KIRKKO MUUTTI AIKOJA .
        KUKAAN EI PELASTU VAUVANA JA SITTEN RYYPPÄÄ
        JA HUORAA KUIN SIKA KOKO ELÄMÄNSÄ JA SIITÄ
        VAAN TAIVAASEEN . KYLLÄ SE ON TULTAVA OIKEESTI
        USKOON JA PELASTUKSEEN . TURHA MUUTA KUVITELLA.
        PARANNUSTA TUSKIN VAUVA VIELÄ TEKEE??
        TAI KÄÄNTYY . TAI MITÄÄN MUUTAKAAN.
        KYLLÄ USKOON TULO ON IHAN ERIASIA KUIN
        SYNTYMINEN TÄNNE JA NIMEN SAAMINEN .
        --------------- EIKÄ JEESUS OLE
        MIKÄÄN TEOLOGIA . TAI HUMANISTI .
        JEESUS ON JUMALA .PERSOONA . PELASTAJA .
        ELÄVÄ . TOIMIVA .
        JA KYLLÄ SE ON KOKEMUS KUN JUOPPO VAPAUTUU
        JUOPPOUDESTAAN JA KOHTAA JEESUKSEN
        KUIN PAAVALI . KYLLÄ SE ON KOMEUS KUN SIELU
        PELASTUU JA SE VASTA ONKIN KUN JEESUS
        PARANTAA . KOKEMUSTA KOKEMUKSEN PÄÄLLE.
        JA SE VASTA TUNNE ONKIN KUN JUMALAN
        RAKKAUS TULEE SISÄLLE SYDÄMEEN SE VASTA
        ONKIN TUNNE !!!! EI MEISSÄ RAKKAUTTA OLEKAAN
        MUTTA JEESUS ON SITÄ .
        JEESUS NOUSI KUOLEISTA ;HÄN ELÄÄ .
        EI JUMALA OLE KUOLLUT .
        MIKÄ SIINÄ VEDESSÄ PELOTTAA NIIN KAUHEESTI??
        JEESUS HERÄTTÄÄ IHMISIÄ KUOLLEISTA
        YMPÄRI MAAPALLOA !! ON SE KOKEMUS !!
        TEIDÄN TÄYTYY SYNTYÄ UUDESTI YLHÄÄLTÄ.
        SANOO ITSE JEESUS . SYNNY SIIS YLHÄÄLTÄ
        UUDESTAAN . MEE KASTEELLE JA TÄYTY HENGELLÄ.
        OTA VASTAAN PELASTUS JEESUKSESSA .
        TUNNUSTA SYNTISI . SAA ANTEEKSI .TEE PARANNUS.
        VAUVAT EI KADU VIELÄ PAHOJA TEKOJAAN
        NE ON VAAN VAUVOJA .


      • YLHÄÄLTÄ
        suurin on rakkaus kirjoitti:

        Jos haluat tietoa alkuseurakunnan lapsikasteista, niin etsi käsiisi Rooman Priscillan katakombin löydöistä kertovia tietoja.
        Esim. näissä löydöissä on pienten lasten haudoilla epitaafeja(hautakirjoituksia), joissa mainitaan jopa lasten kastepäiväkin.Lasten hautoja on toki kaivettu muistakin katakombeista.
        Mainittakoon esim.11 kk:n ikäisenä kuollutIrene, jonka löydetyssä hautakirjoituksessa on maininta kastepäivästä. Tai Hadrumedumista (Pohjois-Afrikasta) löydetty epitafi,jossa on kirjoitus Arisus-pojasta, eli vain yhdeksän tuntia,mutta lepäsi nyt rauhassa, koska oli saanut kasteen armon.Ja eikö ole varsin outoa, että lapsikaste "kiellettiin" vasta 1104, kun Peter Bruis`in alkama liike petrobrusilaisuus sai jalansijaa.Ja samanlainen tulkinta levisi Sveitsissä,Englannissa ja Hollannissa vasta v.1590, josta sai alkunsa babtismi.Ja varsin ontuva on puolustus,että sana babtisti tarkoittaa upotusta, jos ensin upotetaan ja sitten annetaan seurakunnalle nimi tämän mukaan.
        Roomasta eräästä kastekappelista muuten löytyy myös kuva, joka on tehty 100-luvulla, jossa Johannes kaataa vettä pienellä astialla Jeesuksen päähän eli valelee Hänet.
        Sanot, että Paavalin mukaan "ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä"
        Näin on, mutta kuitenkin seuraavaksi sanot, että vanha ihminen pestään pois Jumalan silmissä ja uusi luomus syntyy?????

        Ja kasteen pelastavasta voimasta en ole maininnut mitään, sanoohan Mark.16:16 jo tämän.
        Muistakaamme: Minä en synnyttänyt itseäni, vaan minut synnytettiin. Minä en pelastanut itseäni, vaan minut pelastettiin Golgatalla. Minä en uudestisynnyttänyt itseäni, vaan minut uudestisynnytettiin kasteessa.Minä en päättänyt uskoa Jumalaan, vaan minut kasvatettiin tuntemaan eli Matt.28:19,20(eikä välitetä pilkun paikoista)
        Siun. (JUUTALAISTEN PÄÄSIÄINEN ON VASTA 20.4)

        ON SITÄ ETTÄ KOKO ELÄMÄ MUUTTUU
        KUN JEESUS SIIHEN PUUTTUU .
        ALKOHOLISTI LAKKAA JUOMASTA
        HUORA HUORAAMASTA
        VARAS VARASTAMASTA
        DEMONIT LÄHTEE
        RIIVAAJAT LÄHTEE
        SAASTAISET HENGET LÄHTEE
        TUPAKAT POISTUU
        RIKOLLISUUS LOPPUU
        TUHLAAJAPOJAT TEKEE TÄYDEN PARANNUKSEN
        SE ON JEESUS JA UPOTUSKASTE JA USKOONTUL
        JA PELASTUS SEKÄ UUSI IHMINEN UUSI LUOMUS
        IHAN KOKONAAN . UUSI ELÄMÄ IHAN KOKONAAN.
        AVIOLIITOT EHEYTYY
        IHMISET RAITISTUU
        RAHA-ASIAT PARANEE
        ROSVOUS LOPPUU
        KYLLÄ UUSI LUOMUS JEESUKSESSA
        PAHA ALKAA TEHDÄ HYVÄÄ
        RIKOLLINEN MUUTTAA ELÄMÄN TAPANSA
        VARAS PALAUTTAA VARASTAMANSA
        HUORA PITÄÄ ALAPÄÄNSÄ PUHTAANA
        AVIONRIKKOJAT LAKKAA PAHASTA
        IHAN UUSIA IHMISIÄ TULEE UUDESTISYNTYNEISTÄ
        TÄYSIN UUSIA . ENTISET STRIPPARIT
        MAFIOSOT ALKAA LAULAA HALLELUJAATA JEESUKSELLE
        JA ENTISET DISKOILIJAT ALKAA TANSSIA
        JEESUSELLE . KYLLÄ KAIKKI MUUTTU KUN
        JEESUS TULEE IHMISEN ELÄMÄÄN .
        SITÄ ON USKOONTULO JA UUDESTISYNTYMÄ
        YLHÄÄLTÄ . KOKO ELÄMÄ MUUTTUU
        PARANNUKSEN KAUTTA . SYNTI JÄÄ POIS .
        PAHUUS MENEE POIS .NIIN SE ON.


      • JEESUKSEN SEURAAJA
        merja kirjoitti:

        Joka on Jeesuksen oma on sinun veljesi ja sisaresi

        ON SE JOKA ISTUU RAVINTOLASSA
        TAI SEKSIBAARISSA TAI ISTUU MUUTEN
        JUOVUKSISSA JOSSAIN : EIKÄ EDES SE PELASTU
        JOKA ON KAIKKEIN HYVIN IHMINEN ILMAN
        JEESUSTA .AINOASTAAN JEESUKSEN RISTILLÄ
        SUORITTAMA SOVITUS ON TIE TAIVAASEEN .
        EIKÄ OMAT HYVÄTKÄÄN TEOT .
        IHMISEN ON YKSINKERTAISESTI TULTAVA JEESUKSEN
        LUOKSE TUNNUSTAMAAN SYNTINSÄ JA SYNTISYYTENSÄ.
        OTTAA SIIS VASTAAN PELASTUKSEN LAHJA.
        ANTAA ELÄMÄNSÄ JEESUKSELLE .
        IHMINEN ON TÄYSIN KYKENEMÄTÖN PELASTAMAAN
        ITSE ITSEÄÄN . JEESUS ON TIE TAIVAASEEN .
        MUSLIMITKIN PELASTUU JEESUKSEN KAUTTA.
        MAAPALLO ON TÄYNNÄ USKONTOJA EIKÄ NE
        PELASTA EIKÄ SEKÄÄN ETTÄ KÄY KIRKOSSA
        TEE IHMISESTÄ PELASTUNUTTA .
        VAIKKA MENET AUTOTALLIIN EI SE TEE
        SINUSTA AUTOA .
        ANTAA SIIS JEESUKSEN PELASTAA ITSENSÄ .
        HINDUJAKIN TULEE USKOON KOKOAJAN .
        JEESUS PELASTAA DEMONEISTA IHMISIÄ
        KAIKKIALLA EIKÄ NE KAIKKI OLE KUULLEETKAAN
        KENESTÄKÄÄN MARTTI LUTTERISTA .
        ONNEKSI OVAT KUULLEET JEESUKSESTA
        TAI JEESUS ON ILMESTYNYT SILLE .
        AMEN . BABTISTITKIN JA METODISTIT
        PELASTUU JOS OTTAA JEESUKSEN HENKILÖKOHTAISESTI
        VASTAAN OMAKSI PELASTAJAKSEEN !!
        USKO ON NIIN HENKILÖKOHTAINEN ASIA
        KUN KYSE ON YHDENKIN IHMISEN SIELUSTA .
        SE EI PALJON AUTA JOS JOKU JOSSAIN
        ISTUU JA USKOO LUTTERIIN KUN PITÄISI OLLA
        OMA USKO JA PELASTUA JA USKOA JEESUKSEEN
        IHA ITSE !!! TOISEN USKOLLA EI TULLA AUTUAAKSI.
        SYDÄMEN USKOLLA TULLAAN .AMEN.


      • juuso savosta

        Ei ole olemassa "helluntailaista" kastetta vaan kaste Kristukseen. Ja kummasti se Jumalan Henki vaan toimii vaikkei olekaan kastettu Hellareiden altaassa.


      • juuso savosta
        suurin on rakkaus kirjoitti:

        Pitää muistaa, että Egyptin hoviherraa ei oltu vielä kastettu, tuskin edes lapsena,vaikkakin lapsikaste oli jo tuolloin käytössä.
        Jo vanhan liiton aikana luovutettiin lapsi Herralle, kysymättä lapselta,(1Sam.1:22, niin lapsikasteessakin tapahtuu sama asia.Sanoohan Joh.3:5 järjestyksen.Mutta pääasia on, että on kastettu, ja myös joka päivä on otettava Pyhän Hengen kaste.Muuten kaikki on turhaa.
        Siun kaikille.

        Juutalaisen tavan mukaan ei ollut lapsikastetta vaan kastettiin perhekunnittain; nimittäin kun vanhemmat tuli tälle "hullutukselle" kuuliaiseksi niin silloin. Juutalaisen tavan mukaan 12 vuotias on itsenäinen (ainakin mies puolet), sen jäkeen hän saa päättää menemisistään. Jeesuskin oli kaksitoista vuotiaana pyhäkössä "omin päin julistamassa"
        Toisaalta usko Kristuksen kautta Jumalaan pelastaa>>sydämen usko ja suun tunnustus.


      • jejm
        Jeesuksen seuraaja kirjoitti:

        Persoonallinen opettaja, hänen opetus alueensa on kirkaat.

        Olen todella iloinen, että hän Jumalata saatuaan kehoituksen suorarytisesti opettaa.

        Joka pelkää sehän on itsestä lähtöistä ja JEESUS EI OLE VOITTANUT VIELÄ LIHAA.
        Kun uudesti syntyy ylhäältä,Joh. ev. 3
        Jeesus kasvaa ja lihan tahto vähenee.
        Raakatun Sanan kautta Pyhä Henki opettaa.

        Jeesuksessa ei ole pelkoa, hänesä on rauha voima ja ilo.

        Jean Roos on opetuksen saanut Pyhässä Hengessä, minun Hekien erottamisen lahja tunnistaa hänet.
        Mitä kasteeseen tulee, Pyhän Hengen kaste vain pelastaa, vesikasteessa saadan synnit anteeksi.
        Ei tule asettaa kaste asiaa muiden opetuksien esteeksi.

        Vesikaste on todellisuudessa hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta, 1 Pt 3:21. Kaste sinänsä ei pelasta, vaan siihen täytyy liittyä muutakin: Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Mrk 16:16. Eli uskon pitää tulla ensin ja vasta sitten on kasteen vuoro. Se, joka ei usko, ei hänellä ole tarvetta mennä kasteelle. Pyhän Hengen kaste ei pelasta. Johannes Kastaja kastoi vedellä, mutta hänen jälkeensä tuli toinen, Jeesus, joka kastaa Pyhällä Hengellä, Apt 1:5. Pietari taas opettaa, että "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Apt 2:38. Tässä ei puhuta, että Pyhä Henki pelastaa. Jeesus jätti seuraajilleen Pyhän Hengen siirtyessää pois tästä ajasta ja sanoi, että ottakaa Pyhä Henki. Joh 20:21-23. Meillä on valta antaa (julistaa) syntejä anteeksi, mutta ainoa pelastuksen tie on niin kuin Rm 10:9 sanoo: Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;


      • suurin on rakkaus kirjoitti:

        Pitää muistaa, että Egyptin hoviherraa ei oltu vielä kastettu, tuskin edes lapsena,vaikkakin lapsikaste oli jo tuolloin käytössä.
        Jo vanhan liiton aikana luovutettiin lapsi Herralle, kysymättä lapselta,(1Sam.1:22, niin lapsikasteessakin tapahtuu sama asia.Sanoohan Joh.3:5 järjestyksen.Mutta pääasia on, että on kastettu, ja myös joka päivä on otettava Pyhän Hengen kaste.Muuten kaikki on turhaa.
        Siun kaikille.

        suurin on rakkaus: "Jo vanhan liiton aikana luovutettiin lapsi Herralle, kysymättä lapselta,(1Sam.1:22, niin lapsikasteessakin tapahtuu sama asia".
        --
        Hyvä, että toit esiin Uuden Liiton kasteen vanhatestamentilliset esikuvat.

        KAIKKI saivat kasteen Moosekseen (1.Kor. 10:2)

        Israel pelastettiin Egyptistä. Se oli saanut Jumalalta lahjoja, jotka olivat kristillisen kasteen ja ehtoollisen esikuvia (1. Kor. 10:1-4).
        Punaisessa Meressä ja pilvenpatsaassa Israelin kansa kastettiin Moosekseen (j. 2).
        KAIKKI kastettiin, sekä aikuiset että lapset.
        Jumalan kansaan kuuluminenhan oli lahja, ja alkukirkolle oli selvää, että se lahja kuului sekä lapsille että aikuisille.
        Siksi alkukirkolle olikin selvää, että koko perhekuntia voitiin kastaa.

        Juuri Vanhasta Testamentistä löytyvät kasteen esikuvat - Israelin kaste Punaisessa Meressä, että ympärileikkaus (Kol. 2:11-13)- osoittavat, kuinka luonnollisena asiana lapsikastetta pidettiin alkukirkossa.


      • pelastaa miutkin kirjoitti:

        En minä tuomitse ihmisinä heitä......en tuomitse ollenkaan.
        Ei se, että valvoo ole kenenkään tuomitsemista. Ajan ilmiöitä vain ihmettelen....olen kuin puusta pudonnut 17 vuoden luopio reissujen jälkeen....niin paljon on tuo "henki" muuttunut uskovien keskuudessa.

        Yksi seurakuntalainen joka harvoin näkyy seurakunnassa kertoi myös olevansa juutalainen sukujuuriltaan kaaauuukaa. Kertoi kuinka joku tutkii noita sukuluetteloita ja jotain juuria sitten häneenkin liittyi...sama tutkija tutki ko. henkilön sukujuuria tietääkseni myös.

        Mutta varmaan luit tekstin ja siinä asiata perustelut jotka löytyvät raamatusta miten kaikki tulee arvostella Sanan mukaan ,,,,nekin jotka julistavat Jumalan valtuuttamina. Nöyrä julistaja oikein kehoittaa tutkimaan Sanasta onko julistus Raamatun Hengessä /mukaan oikein.

        Tänään on jo julistajia jotka julistavat vieraan voiman vaikutuksen alla. Mistä on lähtöisin Bennyn "voitelu"..tutki vähän......Kathryn Kuhlmanin esiintyminen.....Bennyn kertomukset Aimee McPhersonin haudan voimasta/voitelusta....todellisten parantumisien todisteiden puute.......Bennyn täyttymättömät profetiat. Luxus elämä / i....mitä tekisi Jeesus?

        Eräs rikas nuorukainen oli innokas lähtemään seuraamaan Jeesusta, mutta kun Jeesus sanoi: mene ja myy kaikki ja jakele köyhille, meni rikas pettyneenä pois Jeesuksen luota. Mammona sitoo maailmaan ja "helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikaan tulla uskoon"
        Kts. Jeesuksen esimerkki, hän ei rikastunut toiminnallaan, ei haalinut kultaa, ei käyttänyt asemaansa ja tilaisuuttaan väärin.
        Kaikki toiminta oli Jumalan, Isän täydellisessä johdatuksessa kulkemista nöyryydessä. Julisti vangituille vapautta ja sidotut päästettiin. Hän julisti täydellisen evankeliumin ja Hänet ristiin naulittiin Isän rakkaudesta meihin poloisiin eksyneisiin lampaisiin.

        Jos vauraus leviää siunauksena vähempiosaisille sydämen halusta niin se on Herran vaurautta, Herrahan sen vaurauden onkin armossaan suonut jaettavaksi. Vaurauden kerääminen ja omistaminen (kiinni pitäminen) ei ole Jumalan tahto. Vaan minkä lahjaksi on saanut lahjaksi antakaa. Koko elämä on lahjaa....ja maallinen hyvä myös.

        Bennykö juutalainen?

        Who is Benny Hinn?

        Benny (Benedikt) Hinn was born on Dec. 3rd, 1952 in Jaffa, the son of Palestinian Arab parents who grew up in Palestine. They were members of the Greek Orthodox Church. Benny's claim that his father was mayor of Jaffa has been proven to be untrue. Hinn is the pastor of the Orlando Christian Center in Florida.....

        Lisää voit lukea sivuilta:

        www.horst-koch.de/joomla_new/content/view/133/144/

        kuka lie uskaltaa moisia juttuja sepostella.

        www.youtube.com/watch?v=FUyPjeIFKug
        www.youtube.com/watch?v=jQay6mIA0qk
        www.youtube.com/watch?v=upM4fe1-4Uo&feature=related

        Mikä lie totta?

        Raamatussa annettiin lupaus perhekunnalle siinä tilanteessa kun se raamatussa tapahtui, siinä talossa sen julistuksen seurauksena........siitä ei voi oppia perustaa /perustella....eli se oli lupaus sille yhdelle perhekunnalle josta emme tiedä ketä siihen kaikkiaan kuului....ja sitähän on turha alkaa rivien välistä sanomaa löytämään. Raamatussa puhutaa viidessä kohdin perhekunnasta. Alla linkki jossa jonkin näköista opetusta asiasta.

        www.nic.fi/~vlahsrk/tekstit/uudkast.html

        Minunkin lapseni on kastettu- pari lastani kastettiin -ei vauvana- vaan 3- ja 5-vuotiaina.

        Uuden liiton kaste on uskovien kaste Jeesuksen esimerkin
        mukaan.

        Anteeks jos uskoit tuon jo aiemmin takaisin vedetyn muistin varaisen jutun. Kuten näet 2 Kor. 5:17 ei puhunutkaan kasteesta.

        Uusi ja vanha luomus

        Jeesuksen tunteminen antaa enemmän kuin monet tiedostavat. Kaikki tajuavat, että Jeesuksessa saa synnit anteeksi. Harvat sensijaan tietävät, että Jeesuksessa uskova saa uuden luonnon. "Jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus. Se, mikä on vanhaa on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut" 2Kor.5:17 Vain hän, joka on Jeesuksessa Kristuksessa, voi tietää miltä tuntuu olla uusi luomus.
        www.icon.fi/~erkkik//naulita.html

        Luuk 15 kertoo tuhlaajapojasta joka on tietoinen kun lähti kodistaan. Hän oli Isän poikaihan luonnollisen syntymän mukaan tarinassa. Tarina kertoo ennenkaikkea Taivaan Isän rakkaudesta katuvaa, TÄYSIN epäonnistunutta kohtaa joka katuu ja päättää palata Isän luo.
        Mutta tässä on just se että ihminen on otollinen Jumalalle lapsen uskon viattomuuden kautta, ei ole omaa uskoa vaan luottamus ulkopuolisiin ja sen varassa olemista mitä vanhemmat ovat kertoneet Jumalasta....toisaalta ei-uskovat vanhemmat eivät opeta Jumalasta vaan lasten mielet täyttää mitä moninaisemmat POKEMON hirviöt ja monsterit....vaikka on kastettu vauvana... ja tätähän kirkko pahoittelee kun ei voi olla suojelemassa tuota vauvakasteessa (muka) uudestisyntyneen uskoa kun on niin huonoja vanhempia.

        Lapsenusko voi kyllä säilyä ja vaihtoa omaan vastuulliseen uskoon ja kasteelle mennään kun kasteasia tulee kuuliaisuuden askeleena Pyhän Hengen puheen / raamatun sanoman ymmärtämisen kautta. Juuri todistin viikko sitten kun kaksi lasta kastettiin upottamalla 10 ja 13 vuotiaat noin...tunnustivat uskonsa seurakunnan edessä. Muitahan ei pitäisi kastaa kuin ne jotka tunnustavat uskonsa.

        Itse olen tuhlaajapoika 1,5 vuotta sitten Jeesuksen veren suojiin palannut saatanan seulonnasta ja tuhoavasta voimasta pelastunut..Halleluja.

        Tulin uskoon 1985 pystymetsästä keskellä ei mitään hengellisyyttä, ei suvussa,,,ei uskovia kavereita. Hengellinen musiikki herätti minua ja halusin löytää Jeesuksen ja uskon.....Vasta Raamattua lukemalla sain uskon Hengen avattua että kaikki on täytetty ja ovet avattu. Puolestani jopa rukoiltiin kun pyysin mutta vasta Sana avasi ymmärryksen ja sitten tuli ilo.

        Pelastumisen riemu ja varmuus tuli. Mutta nuorena poika petettiin katkeruuteen ja ihmisiin pettymiseen....luopumukseen. takana on nyt 17 vuoden luopio elämä.....siis takana. Kyllä armo on ihmeellistä. Tuhlaaja pojan Isä on todellinen.


        Nyt mä en enää jatka tätä juttua enää vaan rukoilen sulle kaikkea hyvää ja siunausta ....Ja tosiaan en halua ketään loukata ja kaikkihan on arvosteltavavissa mitä olen kirjoitellut...niin Sana kaikkia kehoittaa tekemään.

        www.pirkkovalkama.sekl.fi/matt 25.1-13.pdf

        Nämä tyhmät morsiusneidot kutsuvat sulhasta Herraksi, mutta hän sanoo heille, että hän ei tunne
        heitä eli he eivät ole Jeesuksen omia.
        Matt.7: 21-23:. "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan.
        Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22. Monet sanovat minulle sinä päivänä:
        'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja
        henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23. Mutta silloin he saavat minulta
        vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        Jeesuksen sanojen mukaan siis sekään, että olemme Jeesuksen nimessä ennustaneet, tehneet
        ihmeitä, ei vielä ole tae siitä, että todella elämme Jeesuksen yhteydessä, syntien
        anteeksisaamisessa, valkeudessa.


        Siunausta................koko perheellesi myös.

        pelastaa miutkin:
        "Raamatussa puhutaa viidessä kohdin perhekunnasta. Alla linkki jossa jonkin näköista opetusta asiasta".
        www.nic.fi/~vlahsrk/tekstit/uudkast.html
        -------------------------
        PERHEKUNTAKASTEET

        Raamatussa kerrotaan kokonaisten perhekuntien kasteista:

        ---Kornelius Apt. 10. ja 11. ("koko perhekunta pelastui" Apt. 11:14)

        ---Lyydia; Apt. 16:13-15 ("Hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin".

        ---Filipin vanginvartija; Apt. 16:25-34 ("Hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin.")

        ---Krispus; Apt 18:8 ("Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan...ja heidät kastettiin.")

        ---Stefanas; 1.Kor. 1:16, 16:15 ("Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan.")

        Kastettuja perheitähän oli tietenkin paljon enemmän, kuin nuo 5 erikseen mainittua perhettä.
        -----------
        Uskovien kasteen kannattajat usein väittävät, ettei näissä edellä mainituissa perheissä ollut lapsia, ei ainakaan pieniä "ymmärtämättömiä" lapsia.
        He olettavat näin, mutta milläs sen he todistavat olleen näin?
        ----------------------
        Poimintoja Juhani Lehmuskosken kirjasta


      • Tapio522 kirjoitti:

        pelastaa miutkin:
        "Raamatussa puhutaa viidessä kohdin perhekunnasta. Alla linkki jossa jonkin näköista opetusta asiasta".
        www.nic.fi/~vlahsrk/tekstit/uudkast.html
        -------------------------
        PERHEKUNTAKASTEET

        Raamatussa kerrotaan kokonaisten perhekuntien kasteista:

        ---Kornelius Apt. 10. ja 11. ("koko perhekunta pelastui" Apt. 11:14)

        ---Lyydia; Apt. 16:13-15 ("Hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin".

        ---Filipin vanginvartija; Apt. 16:25-34 ("Hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin.")

        ---Krispus; Apt 18:8 ("Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan...ja heidät kastettiin.")

        ---Stefanas; 1.Kor. 1:16, 16:15 ("Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan.")

        Kastettuja perheitähän oli tietenkin paljon enemmän, kuin nuo 5 erikseen mainittua perhettä.
        -----------
        Uskovien kasteen kannattajat usein väittävät, ettei näissä edellä mainituissa perheissä ollut lapsia, ei ainakaan pieniä "ymmärtämättömiä" lapsia.
        He olettavat näin, mutta milläs sen he todistavat olleen näin?
        ----------------------
        Poimintoja Juhani Lehmuskosken kirjasta

        Poimintoja Juhani Lehmuskosken kirjasta:

        ---Kornelius Apt. 10. ja 11. ("koko perhekunta pelastui" Apt. 11:14)
        --
        Helluntailainen JUHANI LEHMUSKOSKI (J.L.) opettaa "Yksi kaste"-kirjassaan, että Korneliuksen perheeseen kuului vain ymmrtäväisessä iässä olevia jäseniä (sivu 24).
        Tämän hän perustelee jakeiden yksi ja kaksi pohjalta.
        Hän toteaa: "Perheeseen kuului vain sellaisia, jotka pystyivät ymmärtämään ja ottamaan vastaan Pietarin sanoman".

        J.L. rajaa uskoontulemisen ymmärtäväiseen ikään, mutta ei kerro tarkemmin, mikä ikä se on, vaan toteaa:
        "Raamattu ei kerro perheenjäsenten ikää. Olivatpa he sitten lapsia tai aikuisia, jokainen heistä oli kastettaessa jo henkilökohtaisesti uskossa Jeesukseen".
        ---
        ---Filippin vanginvartija; Apt. 16:25-34 ("Hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin.")
        -
        Helluntailainen Juhana Lehmuskoski kirjoittaa:
        "Jokaisen perheenjäsenen on täytynyt olla ymmärtävässä iässä" (Yksi kaste-kirja sivu 27).
        ---------------
        Mainitaanko, että perhekuntien kasteiden yhteydessä lapset olisi erikseen vain siunattu?

        Löytyykö tällaisesta esimerkkejä Raamatusta?
        En nyt tarkoita sitä, kun Jeesus siunasi lapsia ennen kaste- ja opetuskäskyn antamista (Matt. 28:19,20)


      • Totta!!!
        Tapio522 kirjoitti:

        Poimintoja Juhani Lehmuskosken kirjasta:

        ---Kornelius Apt. 10. ja 11. ("koko perhekunta pelastui" Apt. 11:14)
        --
        Helluntailainen JUHANI LEHMUSKOSKI (J.L.) opettaa "Yksi kaste"-kirjassaan, että Korneliuksen perheeseen kuului vain ymmrtäväisessä iässä olevia jäseniä (sivu 24).
        Tämän hän perustelee jakeiden yksi ja kaksi pohjalta.
        Hän toteaa: "Perheeseen kuului vain sellaisia, jotka pystyivät ymmärtämään ja ottamaan vastaan Pietarin sanoman".

        J.L. rajaa uskoontulemisen ymmärtäväiseen ikään, mutta ei kerro tarkemmin, mikä ikä se on, vaan toteaa:
        "Raamattu ei kerro perheenjäsenten ikää. Olivatpa he sitten lapsia tai aikuisia, jokainen heistä oli kastettaessa jo henkilökohtaisesti uskossa Jeesukseen".
        ---
        ---Filippin vanginvartija; Apt. 16:25-34 ("Hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin.")
        -
        Helluntailainen Juhana Lehmuskoski kirjoittaa:
        "Jokaisen perheenjäsenen on täytynyt olla ymmärtävässä iässä" (Yksi kaste-kirja sivu 27).
        ---------------
        Mainitaanko, että perhekuntien kasteiden yhteydessä lapset olisi erikseen vain siunattu?

        Löytyykö tällaisesta esimerkkejä Raamatusta?
        En nyt tarkoita sitä, kun Jeesus siunasi lapsia ennen kaste- ja opetuskäskyn antamista (Matt. 28:19,20)

        tuoda lapset tykönsä ja se tarkoittaa, että lapset ovat kelvollisia kastettavaksi. Kaste ei tosin ole pelastus, vaan LUPAUS pelastukseen. Usko pitää kasteen voimassa ja uskominen tulee Jumalan Sanan kuulemisesta.

        Maanpäälä annettavassa kastetilaisuudessa on aina Jumalan mukana Lupaksineen ja näin kaste on pyhä asia. Raamattu kertoo, että täällä saatavan kasteen jälkeen tulee Hän, jolla ainoalla on valta kastaa ihminen Pyhällä Hengellä ja tulella. Jumala kastaa aivan omalla ajallaan uskovaisensa, sillä ihmisellä ei ole valtaa edes sanoa, kuka on Pyhän Hengen kastelle kelvollinen. Jumala on sydänten aivoitusten tutkija ja Jumalan Sana erottaa hengen, sielun ja fysiikan.

        Hengen maailma perustuu LUPAUKSILLE ja niiden toteutumiselle.

        Jumalan ainoa Poika on tullut maailmaan pelastukseksi ja tuomioksi.


      • pakis__
        Totta!!! kirjoitti:

        tuoda lapset tykönsä ja se tarkoittaa, että lapset ovat kelvollisia kastettavaksi. Kaste ei tosin ole pelastus, vaan LUPAUS pelastukseen. Usko pitää kasteen voimassa ja uskominen tulee Jumalan Sanan kuulemisesta.

        Maanpäälä annettavassa kastetilaisuudessa on aina Jumalan mukana Lupaksineen ja näin kaste on pyhä asia. Raamattu kertoo, että täällä saatavan kasteen jälkeen tulee Hän, jolla ainoalla on valta kastaa ihminen Pyhällä Hengellä ja tulella. Jumala kastaa aivan omalla ajallaan uskovaisensa, sillä ihmisellä ei ole valtaa edes sanoa, kuka on Pyhän Hengen kastelle kelvollinen. Jumala on sydänten aivoitusten tutkija ja Jumalan Sana erottaa hengen, sielun ja fysiikan.

        Hengen maailma perustuu LUPAUKSILLE ja niiden toteutumiselle.

        Jumalan ainoa Poika on tullut maailmaan pelastukseksi ja tuomioksi.

        -uskovat näyttävät ymmärtävän enemmän Jumalaa mutta ei ihmistä ja tietävät ihmisistä yhtä vähän kuin tietävät Jumalasta paljon.


      • Änkyrä Venkula
        Tapio522 kirjoitti:

        suurin on rakkaus: "Jo vanhan liiton aikana luovutettiin lapsi Herralle, kysymättä lapselta,(1Sam.1:22, niin lapsikasteessakin tapahtuu sama asia".
        --
        Hyvä, että toit esiin Uuden Liiton kasteen vanhatestamentilliset esikuvat.

        KAIKKI saivat kasteen Moosekseen (1.Kor. 10:2)

        Israel pelastettiin Egyptistä. Se oli saanut Jumalalta lahjoja, jotka olivat kristillisen kasteen ja ehtoollisen esikuvia (1. Kor. 10:1-4).
        Punaisessa Meressä ja pilvenpatsaassa Israelin kansa kastettiin Moosekseen (j. 2).
        KAIKKI kastettiin, sekä aikuiset että lapset.
        Jumalan kansaan kuuluminenhan oli lahja, ja alkukirkolle oli selvää, että se lahja kuului sekä lapsille että aikuisille.
        Siksi alkukirkolle olikin selvää, että koko perhekuntia voitiin kastaa.

        Juuri Vanhasta Testamentistä löytyvät kasteen esikuvat - Israelin kaste Punaisessa Meressä, että ympärileikkaus (Kol. 2:11-13)- osoittavat, kuinka luonnollisena asiana lapsikastetta pidettiin alkukirkossa.

        Jos noista teet kasteen esikuvan niin eikö Johannes Kastaja tiennyt mitään noista esikuvista koska hän kastoi ja entä ihmiset jotka meni kasteelle.


      • Änkyrä Venkula kirjoitti:

        Jos noista teet kasteen esikuvan niin eikö Johannes Kastaja tiennyt mitään noista esikuvista koska hän kastoi ja entä ihmiset jotka meni kasteelle.

        Änkyrä Venkula, mitkä sinun mielestäsi ovat kasteen vanhatestamentilliset esikuvat?


      • Uusi Testamentti
        Tapio522 kirjoitti:

        Änkyrä Venkula, mitkä sinun mielestäsi ovat kasteen vanhatestamentilliset esikuvat?

        keksiä vauvakasteelle esikuvia VT:stä, kun UT sanoo selvästi:
        Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

        Kaikki pakolliset seremoniat, kuten ympärileikkaus ja lapsikaste kuuluvat lakiliittoon.

        Mahtoikohan pikkuvauvat kontata kastettavaksi?????


      • oikea oppi
        suurin on rakkaus kirjoitti:

        Jos haluat tietoa alkuseurakunnan lapsikasteista, niin etsi käsiisi Rooman Priscillan katakombin löydöistä kertovia tietoja.
        Esim. näissä löydöissä on pienten lasten haudoilla epitaafeja(hautakirjoituksia), joissa mainitaan jopa lasten kastepäiväkin.Lasten hautoja on toki kaivettu muistakin katakombeista.
        Mainittakoon esim.11 kk:n ikäisenä kuollutIrene, jonka löydetyssä hautakirjoituksessa on maininta kastepäivästä. Tai Hadrumedumista (Pohjois-Afrikasta) löydetty epitafi,jossa on kirjoitus Arisus-pojasta, eli vain yhdeksän tuntia,mutta lepäsi nyt rauhassa, koska oli saanut kasteen armon.Ja eikö ole varsin outoa, että lapsikaste "kiellettiin" vasta 1104, kun Peter Bruis`in alkama liike petrobrusilaisuus sai jalansijaa.Ja samanlainen tulkinta levisi Sveitsissä,Englannissa ja Hollannissa vasta v.1590, josta sai alkunsa babtismi.Ja varsin ontuva on puolustus,että sana babtisti tarkoittaa upotusta, jos ensin upotetaan ja sitten annetaan seurakunnalle nimi tämän mukaan.
        Roomasta eräästä kastekappelista muuten löytyy myös kuva, joka on tehty 100-luvulla, jossa Johannes kaataa vettä pienellä astialla Jeesuksen päähän eli valelee Hänet.
        Sanot, että Paavalin mukaan "ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä"
        Näin on, mutta kuitenkin seuraavaksi sanot, että vanha ihminen pestään pois Jumalan silmissä ja uusi luomus syntyy?????

        Ja kasteen pelastavasta voimasta en ole maininnut mitään, sanoohan Mark.16:16 jo tämän.
        Muistakaamme: Minä en synnyttänyt itseäni, vaan minut synnytettiin. Minä en pelastanut itseäni, vaan minut pelastettiin Golgatalla. Minä en uudestisynnyttänyt itseäni, vaan minut uudestisynnytettiin kasteessa.Minä en päättänyt uskoa Jumalaan, vaan minut kasvatettiin tuntemaan eli Matt.28:19,20(eikä välitetä pilkun paikoista)
        Siun. (JUUTALAISTEN PÄÄSIÄINEN ON VASTA 20.4)

        perustaa oppiamme vanhojen katakombien piirrustuksiin, koska kaste-asia on sanottu Raamatussa niin
        selvästi.
        Nuo katakombipiirrustuksethan ovat parisataa vuotta jKr, silloin kun kristittyjä alettiin vainota.
        Katolinen kirkkohan kehitteli tuon vauvakasteen samoihin aikoihin, joten siksi Raamattu ei tunne
        vauvakastetta!

        Ap 18:8
        "Mutta kun synagoogan esimies, Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan ja myös
        monet korinttilaiset, jotka olivat kuulemassa, heidät kastettiin."

        Tuommoinen vanhempien ja papin tekoihin perustuva "pelastus-oppi" ei ole raamatullista:
        "Minä en uudestisynnyttänyt itseäni, vaan minut uudestisynnytettiin kasteessa"

        Ulkopuolinen ihminenkö uudestisynnyttää viattoman vauvan???????


      • Uusi Testamentti kirjoitti:

        keksiä vauvakasteelle esikuvia VT:stä, kun UT sanoo selvästi:
        Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

        Kaikki pakolliset seremoniat, kuten ympärileikkaus ja lapsikaste kuuluvat lakiliittoon.

        Mahtoikohan pikkuvauvat kontata kastettavaksi?????

        Uusi Testamentti: kysyt
        "Mahtoikohan pikkuvauvat kontata kastettavaksi?????
        ---
        Mahtoikohan Jeesus tarkoittaa, että vain kävelytaitoiset lapset ottavat vastaan Jumalan valtakunnan, kun hän sanoo Mark.10:15-16

        10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        ----
        Asiayhteys:
        JEESUS SIUNAA LAPSIA
        Mark. 10:13-16
        (Rinnakkaiskohta; Matt.19:13-15)


      • Uusi Testamentti
        Tapio522 kirjoitti:

        Uusi Testamentti: kysyt
        "Mahtoikohan pikkuvauvat kontata kastettavaksi?????
        ---
        Mahtoikohan Jeesus tarkoittaa, että vain kävelytaitoiset lapset ottavat vastaan Jumalan valtakunnan, kun hän sanoo Mark.10:15-16

        10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        ----
        Asiayhteys:
        JEESUS SIUNAA LAPSIA
        Mark. 10:13-16
        (Rinnakkaiskohta; Matt.19:13-15)

        nuljauttamaan Jeesuksen sanat nurinpäin!!!!

        Jeesushan sanoi:
        Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta"!!!!

        ILMAN MITÄÄN VESISEREMONIAA TAI muuta temppua!!
        Heille riittää pelkkä siunaus!

        Lapset ottavat vastaan Jumalan valtakunnan pyyteettömästi, kun heille kerrotaan Hyvästä
        Paimenesta.
        "Usko tulee kuulemisesta".
        He eivät epäile eivätkä väännä kieroon Jeesuksen sanoja, kuten Tapio!!!!


      • Änkyrä Venkula
        Tapio522 kirjoitti:

        Änkyrä Venkula, mitkä sinun mielestäsi ovat kasteen vanhatestamentilliset esikuvat?

        Vauvakasteelle, ei VT:ssä eikä UT:ssä.


      • oikea uskovainen
        Nimetön kirjoitti:

        Heips vaan

        Todistan aina kun tulee levosta käsin tilanne jossa on ilo kertoa uskonsa perusteista. Tarkoitin vain, että noin alkajaisiksi kun tunnustaa uskoon tullessaan uskonsa joillekin esim. tutuille niin siitä saa siunauksen joka voi tarkoittaa joskus ristin häpeä päällensä ottamista maailman silmissä. "se joka suullansa tunnustaa Minut ihmisten edessä, sen Minä tunnusta Isäni edessä!...."
        siitä tulee siunaus ja usko vahvistuu.

        Kommentoin aluksi tuohon Roosin juttun kirjoittaneelle ja luulin kun vastasit, että se oli sinun kirjoittama.....sorry!!

        Johtaako julistus ihmisiä seurakunnan yhteyteen vaan pois sieltä. Se, ettei ihminen usko , että Jeesus on siellä kotikirkon alttarilla sama kuin muualla ja ettei Jumalan armossa ole kyllin, vie ihmiset etsimään vastauksia ihmisiltä. Ihmiset kyllä menevät tilaisuuksiin hakemaan kokemuksia, parantumista, siunauksia ja uskoonkin tulee ihmisiä (ei kaikki ole huonoa). Tulevaisuuden uskovat (jo nyt) laukkaavat siunauksia metsästellen niin, ettei käytännön kristillisyys ja palvelu seurakunnassa enää kiinnosta ja aikakin on kortilla.

        Eräällä paikkakunnalla tuli järjestäjien mukaan uskoon 30 ihmista viikonlopun aikana ...kuka ne laskee ja millä motiivilla..."meidän toimintamme on tuloksellista, mites teidän (kuolleessa)?"
        Mutta ei näy tosiaan ihmisiä välttämättä kokouksissa seurakunnissa. Minnehän ne joutuvat. Ajaakohan ne Roosin perässä pitkiäkin matkoja?

        Itselläni on tuo 33/38 käännös käytössä.

        Se on aikas kovaa tekstiä Ison kirkon puolelta ollut mitä lausuttu uskovien kasteella käyneistä........jopa kadotustuomiota on muistaakseni osoiteltu. "Uudestikastajat" sana on käytössä vain Ev. Lut. kirkossa.

        Nokia mission Markku pyyteli kirkoltaan anteeksi kun ei tiennyt vieraansa opettavan mm. kastekysymyksistä mission tilaisuudesta viime keväänä. Voin lähettää sulle cd:n jos kiinnostaa mitä se Markku anteeksi joutui pyytelemään.

        David Pawson puhui otsikolla "Martti Lutherin uskonpuhdistuksen päätökseen saattaminen". Mm. kasteoppi oli julistuksessa raamatun mukainen. TV7: ssa opettaa Pawson paljon koko ajan...todella raitista ja perusteellista opetusta.

        Veljesrakkaus velvoittaa myös neuvomaan (raamattu) helläkätisesti esim. vanhempaa henkilöä, Paavalille oli aina opin puhtaus pääasia, ei pelkkä yhteys jos sen mukana menisi Evankeliumin voima. Laatu oli aina määrän edellä.
        Myös Jeesus: "Tahdotteko tekin mennä pois?"

        Jos uskot kirkon opin kasteesta täysin totena niin samalla Evankeliumi menettää merkityksensä, voimansa monien kohdalla. Kun lapsena kastetaan ja ei eroa seurakunnasta elinaikanaan = olet pelastettu. Väärä rauha on se asia johon kirkko monia johtaa, kuin uneen. Varsinkin jo vanhat ihmiset jotka eivät ole tulleet löytämään Jeesusta elävänä persoonana elämänsä valoksi on vaikea enää ymmärtää mitä se on kun joku sanoo, että ei riitä että on lapsena kastettu vaan he luottavat tuohon väärään rauhaan, että kirkko on hommansa hoitanut ja siunattu kirkkomaakin on odottamassa.

        Kaste kysymys on sen takia tärkeä, kun kirkko laittaa sen ykkösasiaksi, eli se pelastaa kirkon mukaan ihmisen. Olen monissa siunaustilaisuuksissa toiminut työni puolesta vahtimestarina ja aina pappi toteaa ihmisen pelastuneen ja siellä on aina kansaa kuulemassa. Vaikka kaikki tietää että julkijumalatonhan se kuollut oli -jopa Jumalan kieltäjä. Pappikin voi olla vain virkapappi. Hätäkasteen voi tehdä käsittääkseni jos ei ole pappia, kännissä oleva lapsen isä. Kun rakennellaan noita ihmisoppeja joudutaan rakentelemaan sitte tommosia hirveyksiä kuin hätäkaste. Eli ulkopuolisten ihmisten varassa on se, tajuuko ne hätäkastaa vai ei. Jos lapsi syntyy autossa ja kuolee ja lasta ei kasteta kirkon mukaan tämä viaton vastasyntynyt kuolee pakanana eli .......en kehtaa edes sanoa.

        Sitten pitää haalia niitä kummeja jotka juhlallisesti lupaavat opettaa ne uskonnolliset tavat. Minunkin lapsilla on niitä kummeja varmaan 13 (mulla 5 lasta) eikä kukaan niistä halua puhua mun kanssa Jeesuksesta saati yhdessä rukoilla. Olen kyllä kertonut Jeesuksesta mutta tietenkään en ole ehdotellu yhteisiä rukouksia. Jos ne muistaakin ulkoa Isä meidän rippikouluajoilta ja minä olisin nolona kun sitten takertelisin niissä sanoissa kun olen niin huono muistinen noissa hokemisissa. Isä meidän on Jeesuksen opettama täydellinen rukous.

        Kun kysyn joltain: "oletko uskossa?" niin usein vastataan "en sillälailla -olen tavallinen Luterilaisen kirkon jäsen."
        Uskova ei ole Kristinuskoa tunnusta ihminen vaan Jeesuksen Herrakseen tunnustava.

        Minä taas ajattelen, ettei sellaista yhdentymistä tapahdu vaan seurakunnissa viisaat neitsyen valmistautuvat Herraa vastaanottamaan riippumatta missä seurakunnassa on ja toiset (jopa suurin osa kaikista uskovista???) elää tuntematta mikä hetki on yöstä nyt ja eivät valmistaudu vaan elävät niinkuin tälle ajalle ja maailmalle eletään.

        On paljon puhuttu, että sellainen seurakuntien yhdentyminen tapahtuu niiden kesken jotka eivät rakasta totuutta ja Jumala antaa valheherätyksen, kuten ilmiöitä on jo ollutkin..tulee yhdistyvä maailman laajuinen porttokirkko joka vainoaa eläviä, aitoja uskovia....????
        Kun tulee niitä voiman näyttöja antikristukselta, menee massat mukaan .....evankeliumin voima-puhtaus laitetaan sivuun ja elämykset ja ihmeteot valtaavat ihmisten mielenkiinnon.

        Ihmisvoimin kasvatetaan ihmisviisauden mukaan ja perityt tavat voi olla joskus Jumalan henkeä vastaan vrt. juutalaisuus =uskonto ja Jeesuksen jatkuva hankaus perinnäissääntöja (sapatti) latelevien fariseusten kanssa. Jumalan Pyhä henki on joka johtaa kaikkeen totuuteen/rakkauteen ja on se joka toimii täällä ajassa.

        Se on se toinen puolustaja jonka Jeesus lupasi lähettää. Pyhä Henki myös vetää ihmista parannukseeen ja herättää terveen synnintunnon ja sen jälkeen kirkastaa Jeesusta ja ristin merkityksen ihmiselle.
        Armolahjoilla palvellaan seurakuntalaisia ja aina voi siunata mutta Jumala siinä toimii.

        Mulla on tuollainen Aimo T. Nikolaisen pikku kirja "Me tunnustamme yhden kasteen".........pimeys on ilmeinen kun hän kirjoittaa" Uudestisyntymän peso ei voi tarkoitaa mitään muuta kuin kastetta." Ihan niin kuin Aimo arvailisi ja sitähän se onkin.
        Koko kirja on todella arvailua ja selittämistä....ei suora Herran tie. Siinä on myös katsaus historiaan sinne 100 jKr:n ja nekin tilanteet on täynnä olettamuksia.....arvailuja.
        Näinkin lukee: "Kaste haaste kirkolle....Luterilaisessa kaste- ja pelastuopissa ei ole mitään vikaa, vaan se on yhdenmukainen UUdenTestamentin perusnäkökohtien kanssa".
        Sitten pahoitellaan sitä ettei "kirkko voi taata kristillistä kasvatusta tuolle "uudesti syntyneelle" vauvalle vaan jompikumpi vanhempi voi alkoholisoitua tai toinen vanhempi vain kuuluu kirkkoon, perhe voi hajaantua" ----ompa pelastus ihmisten käsiin jätetty. Tottakai ihminen toimii Sanan julistajana mutta se on se Jumalan sana joka saa aikaan ymmärrystä esim. Jumalan puoleen kääntymiseen. Uskon ratkaisuun.

        Hanki kirja (kirjasto) ja lue. Noita ajatuksia mitä kirjassa on, oletkin tuonut jotain esille.

        Kiitos vastauksesta ja siunattua pääsiäistä siulle.

        Joo mikään ei ole mitään ilman rakkautta. Rakkaus ei ole vain tunnetta vaan kaikkea sitä mitä Paavali luettelee......rakkaudesta ihminen myös varoittaa syntistä väärästä tiestä. Jeesus kärsi suuresti rakkaudestaan ihmisiä kohtaan ja kuuliaisena Isälle olemisesta.

        Asiat voi sotia keskenään aivan kuin raamatussakin oli riitoja, väittelyä, mutta veljesrakkauden este ne ei voi olla, eikä saa tehdä syntiä - kiivaudessakaan.

        Voiko ensinäki pastori pukeutua epäasiallisesti ja jos joku ymmärtää jotain uskosta älkää ihmiset uskoko valheeseen ja näyttelemiseen.


      • hölömöläiset
        rakkaus on suurin kirjoitti:

        Tuomitset Jean Roosin (juutalainen)
        Tuomitset Benny Hinnin ( juutalainen)
        Mikä henki saa Sinussa aikaan sen, että tuomitset meitä.
        Mitä pahaa vauraudessa on. 2Kor 9:6
        Ja kenen saarnaajan elämä on rikkeetöntä Sinun mielestä.Jaak.2:10

        Temppelin aikaan Samarian juutalaiset pitivät äidin ja lapsen erillään muista 40 tai 80 päivän ajan, lapsen sukupuolen mukaan.
        Pojan tapauksessa äiti käy kasteella kahdeksantena päivänä ja ottaa mukaansa vauvan, voidakseen tulla synnytyksen jälkeenpuhdistuneena papin eteen ympärileikkausta varten. Sama asia toistuu 40 pv. jälkeen, jolloin äiti ja lapsi käyvät kasteella ennen esikoisen lunastusrituaalia, jossa lapsi saa myös nimensä.Temppelin aikaan piti olla puhdas ennen uhrausta.
        Eli kyse on Jumalan välisestä liitosta
        Kristuksessa lunastava rituaali jäi pois, koska
        se on täydellisesti täytetty.
        Ts. lapsikasteen merkitys on se, että lapsi lunastetaan kuolemalta, ja kun lapsi itse ymmärtää tämän, on se sitten hänen asiansa, rikkooko hän liiton ja vaihtaa isäntää.
        Luuk.15:11-32

        Olen antanut kastaa lapseni, sillä sanoithan itsekin, että kasteessa pestään vanha luomus ja uusi otetaan käyttöön.Kukapa ei antaisi lapselleen tilaisuutta aloittaa puhtaalta pöydältä.Ja vuosien opetuksen jälkeen Jeesus Kristus on heille kaikki kaikessa. AMEN.

        Toisaalta olisi ihme, jos missään perhekunnassa ei olisi ollut pieniä lapsia.Kastettiin joko isän käskystä tai vapaehtoisesti

        Sen takia on tärkeätä täyttyä Pyhällä Hengellä joka päivä (P-H:n kaste), että uusisit liittosi jatkuvasti. (päivittäisit)

        Kuulun Daavidin suku-linjaan. siun

        Ei kaikkea kannata oitis hölömöläismäisesti uskoa.

        Ei Jean Roos ole sen enempää juutalainen kuin"wannabee"-sellainen. Kuuntelin hänen haastattelunsa eva kambon ohjelmassa tv7:lla , jossa aihetta käsiteltiin. Ei hänellä ollut muuta todistetta j:taan kuin omat "tutkimuksensa " ja mielikuvitustarinansa.

        JR vaikuttaa tyypiltä, joka suoltaa juttua sujuvasti sitä mukaa kuin häntä uskotaan.

        Eikä Benny Hinn ole juutalainen vaan arabi.


      • Jeesuksen seuraajana
        Jeesuksen seuraaja kirjoitti:

        Persoonallinen opettaja, hänen opetus alueensa on kirkaat.

        Olen todella iloinen, että hän Jumalata saatuaan kehoituksen suorarytisesti opettaa.

        Joka pelkää sehän on itsestä lähtöistä ja JEESUS EI OLE VOITTANUT VIELÄ LIHAA.
        Kun uudesti syntyy ylhäältä,Joh. ev. 3
        Jeesus kasvaa ja lihan tahto vähenee.
        Raakatun Sanan kautta Pyhä Henki opettaa.

        Jeesuksessa ei ole pelkoa, hänesä on rauha voima ja ilo.

        Jean Roos on opetuksen saanut Pyhässä Hengessä, minun Hekien erottamisen lahja tunnistaa hänet.
        Mitä kasteeseen tulee, Pyhän Hengen kaste vain pelastaa, vesikasteessa saadan synnit anteeksi.
        Ei tule asettaa kaste asiaa muiden opetuksien esteeksi.

        Jean Roos on opetuksen saanut Pyhässä Hengessä, minun Hekien erottamisen lahja tunnistaa hänet.
        Mitä kasteeseen tulee, Pyhän Hengen kaste vain pelastaa, vesikasteessa saadan synnit anteeksi.
        Ei tule asettaa kaste asiaa muiden opetuksien esteeksi.


      • totuusa kehiin
        suurin on rakkaus kirjoitti:

        Kukapa enempi rikkoo veljesrakkautta oppikysymyksineen, kuin helluntailaiset.
        Jo Toivo Koilo, joka teki Kauko-Idässä lähetystyötä, sai Joensuussa 80-luvun loppupuolella näyn, joka kertoo paljon hell.srk:n
        tilasta. "Sinä(hellarit)olet suuri korkealle kohonnut puu yli muiden.Oksasi ylettyy yli koko maan. Mutta sinä olet sisältä laho ja sinun juuriasi kalvavat madot"
        Jos ei oteta joka päivä Pyhän Hengen kastetta, on aivan turha, oletko saanut lapsi-vai aikuiskasteen.Ja(aina tämä vertaus) jos katsotaan Israelilaisten vaellukseen, niin eivät he kulkeneet meren läpi, vaan meren kautta.Ainut jotka olivat upoksissa, olivat egyptiläiset, ja he kyllä kaikki hukkuivat.Ja jos veljesrakkaus katoaa aikuiskasteessa, ei sinne kannata mennä kenenkään. Siun kaikille.

        RE: "suurin on rakkaus"

        - aikuiskastetta ei hellarit harrasta, vaan uskontulleet kastetaan. Tarvitaan omakohtainen uskoontulo / tunnustus.

        Rakkauden puute on muissakin yhteisöissä yhtä lailla nähtävissä.

        Jos kaste suoritetaan aikuisena / varttuneena ilman uskoa, rakkaus voi toki kadotakin.
        Jos uskomaton kastetaan ja hän luulee kasteen pelastavan, sellainen toki voi ylpistyä ja tulla rakkaudettomaksi.


      • Jeesukseen kastettu
        juuso savosta kirjoitti:

        Ei ole olemassa "helluntailaista" kastetta vaan kaste Kristukseen. Ja kummasti se Jumalan Henki vaan toimii vaikkei olekaan kastettu Hellareiden altaassa.

        Kaste ei pelasta
        Ei ole olemassa "helluntailaista" kastetta vaan kaste Kristukseen. Ja kummasti se Jumalan Henki vaan toimii vaikkei olekaan kastettu Hellareiden altaassa.


    • Hyvää ja tervettä ruokaa

      Suosittelen kyllä Jean Roosin opetuksen kuuntelua. Hän opettaa puhdasta Sanaa. Jos haluat kasvaa hengellisesti terveeksi niin mene ihmeessä kuuntelemaan. Sen jälkeen alata erottaa Sanan pohjalta mikä on lustetta ja mikä oikeaa siementä. Harvinaisen selväsanainen opettaja ja osaa vielä Raamatun ulkoa. Suosittelen kaikille ja varsinkin niille jotka haluavat pysyä totuudessa. Miekka on terävämpi kuin partakoneen terä. Kiitos Jumalalle että on vielä opettajia jotka opettavat Sanaa oikein. En halua korottaa Jeania hän on astia Jumalan käytössä koska hänet on siihen kutsuttu. Herra siunatkoon häntä ja lisääntyköön voitelu. Aamen

      • Juulia

        Kuuntelen parasta aikaa Jean Roosin laulua: Sama voima on Herran. Todella ihaanaa kuunneltavaa!

        laitan linkin mistä olen kuunnellut " kuukauden kalastaja http://www.tv7.fi/vod/


      • juuso savosta

        kävin eilen (tiistai) kuulemassa häntä ja vielä on huomenna työväen talolla (pohjolan kadun varrella heti shellin alapuolella kun tullaan pohj päin)
        Oli kyllä tarkkaa ja raamattukeskeistä puhetta. Tilaisuudet vaan kestää pitkään,yleensä ruk palvelu alkaa vasta noin 2-3 tunnin jälkeen alusta
        Ensin musaa n. 1 tunti sitten saarnaa 1-2 tuntii sitten loppuun ruk palvelua. Olin eilen klo 21.45 asti siellä ja saarna vaan jatkui. Tilaisuus alkoi 19.00 Iisalmen Vapis toimii myös ja Scania-vapis on hyvä sanankuulopaikka !


      • Maria2009

        Olin Vaasassa Jean Rooosin tilaisuudessa n. ehkä 7-8vuotta sitten. Kokous pidettiin Nmky:n tiloissa, yht.kristillisissä merkeissä. Silloinen kokous lopetettiin kesken. Syy oli epäpuhdas opetus. Epäpuhdasta oli mm. MYYDÄ rukousliinoja. Kummalliselta se tuntuikin. Myös omituinen oli Jean Roosin tyyli "puhua" .Hän oli linnoittautunut pöydän taakse, jossa oli kaiuttimet. Mikrofoniin hän luki papereistaan tosi ihmejuttuja. Siis niin kummallisen tuntuisia tarinoita, että niihin ei kyllä meikäläisen usko eikä muidenkaan enää riittänyt tai yltänyt.Kokousta leimasi tietynlainen levotomuus kuuljoiden mielissä ja kysymykset, onko tällainen ok.Asiasta keskustelitiin usean uskovan kanssa,ja kokous päätettiin keskeyttää.

        Lisäksi ristiriitaiselta puhtaaseen oppiin tuntui se, että hän työskenteli vanhemman naisen kanssa tiiviisti yhdessä pitkillä matkoilla mm., ilman, että olisi ollut vihitty tämän kanssa.
        No, voihan suhde olla platoninen, mutta ihmetystä se herätti.

        No, siis tältä se näytti ja vaikuitti oudolta. En halua henkilöitä tuomita, mutta kannattaa arvioida ja arvostella Raamatun valossa kaikki , mitä maailmalla liikkuu. Tähän Raamattukin meitä kutsuu. Ja toisaalta miksi kysellään Jean Roosin opetusten puhtautta, jos kaikki on ok?

        Vai pitääkö ajatella niinkuin Paavali, että pääasia on, että julistetaan, kunhan julistetaan, vaikka motiivit olisi mitä hyvänsä, tiedä häntä...?


      • kerettiläinen poliisitytär
        Maria2009 kirjoitti:

        Olin Vaasassa Jean Rooosin tilaisuudessa n. ehkä 7-8vuotta sitten. Kokous pidettiin Nmky:n tiloissa, yht.kristillisissä merkeissä. Silloinen kokous lopetettiin kesken. Syy oli epäpuhdas opetus. Epäpuhdasta oli mm. MYYDÄ rukousliinoja. Kummalliselta se tuntuikin. Myös omituinen oli Jean Roosin tyyli "puhua" .Hän oli linnoittautunut pöydän taakse, jossa oli kaiuttimet. Mikrofoniin hän luki papereistaan tosi ihmejuttuja. Siis niin kummallisen tuntuisia tarinoita, että niihin ei kyllä meikäläisen usko eikä muidenkaan enää riittänyt tai yltänyt.Kokousta leimasi tietynlainen levotomuus kuuljoiden mielissä ja kysymykset, onko tällainen ok.Asiasta keskustelitiin usean uskovan kanssa,ja kokous päätettiin keskeyttää.

        Lisäksi ristiriitaiselta puhtaaseen oppiin tuntui se, että hän työskenteli vanhemman naisen kanssa tiiviisti yhdessä pitkillä matkoilla mm., ilman, että olisi ollut vihitty tämän kanssa.
        No, voihan suhde olla platoninen, mutta ihmetystä se herätti.

        No, siis tältä se näytti ja vaikuitti oudolta. En halua henkilöitä tuomita, mutta kannattaa arvioida ja arvostella Raamatun valossa kaikki , mitä maailmalla liikkuu. Tähän Raamattukin meitä kutsuu. Ja toisaalta miksi kysellään Jean Roosin opetusten puhtautta, jos kaikki on ok?

        Vai pitääkö ajatella niinkuin Paavali, että pääasia on, että julistetaan, kunhan julistetaan, vaikka motiivit olisi mitä hyvänsä, tiedä häntä...?

        Missä syntynyt, mitä tehnyt elämässään 80-luvulla? Kenen perheestä, sukulaisia? Missä saanut "oppinsa"? Kuka tuntee pitemmältä ajalta kuten lapsuudesta lähtien? Kenenkä Roosin poikia, jos se nimi nyt on oikea?
        Mies tupsahti helluntailaiskartalle lähinnä puolusteltuaan Johanna Tukiaista. Onko kaverilla jotain yhteyksiä Floridaan? Lahjoitus- ja keräystilejä on runsaasti:
        http://www.tabernaakkeli.fi/tyontukeminen.html
        Kuka on Liisa jokitalo, joka hänen kanssaan liikkuu? Äiti? Mistä tullut, koska kuultu ensimmäisen kerran? Kummankin ammatti? Tuon ikäiset eivät ole voineet elättää itseään veisaamisella koko ikäänsä.

        Unohtakaa hetkeksi ikuisuuskysymykset ja auttakaa ihan tässä maailmassa, jookosta. Yritetään porukoilla ottaa selvää, että elääkö tuo elvis oikeasti vai onko se joku feikki ulkomaantuliainen jostain, joka huijaa herkkiä mummeleita laitamailla.


      • Eka tabernaakkeli
        kerettiläinen poliisitytär kirjoitti:

        Missä syntynyt, mitä tehnyt elämässään 80-luvulla? Kenen perheestä, sukulaisia? Missä saanut "oppinsa"? Kuka tuntee pitemmältä ajalta kuten lapsuudesta lähtien? Kenenkä Roosin poikia, jos se nimi nyt on oikea?
        Mies tupsahti helluntailaiskartalle lähinnä puolusteltuaan Johanna Tukiaista. Onko kaverilla jotain yhteyksiä Floridaan? Lahjoitus- ja keräystilejä on runsaasti:
        http://www.tabernaakkeli.fi/tyontukeminen.html
        Kuka on Liisa jokitalo, joka hänen kanssaan liikkuu? Äiti? Mistä tullut, koska kuultu ensimmäisen kerran? Kummankin ammatti? Tuon ikäiset eivät ole voineet elättää itseään veisaamisella koko ikäänsä.

        Unohtakaa hetkeksi ikuisuuskysymykset ja auttakaa ihan tässä maailmassa, jookosta. Yritetään porukoilla ottaa selvää, että elääkö tuo elvis oikeasti vai onko se joku feikki ulkomaantuliainen jostain, joka huijaa herkkiä mummeleita laitamailla.

        ei ole mikään ulkomaan feikki tai mummeleiden, puhumattakaan heikkojen huijari!

        Hän on Tabernaakkeli-tilaisuuden pääpuhuja. Hänellä oli jokun järkevän alan pedagogiikan ammatti, jota en nyt muista, mutta hän lähti palvelemaan Herraa, Jeesusta, julistaen Jeesuksen sanomaa, mielestäni aivan oikein. Jean Roos puhui mm. viime Perjantaina maallisen elämän ja hengellisen elämän eroista. Tunsin olevani täysin samalla aaltopituudella hänen käsitystensä kanssa.

        Olen sen verran käynyt raamattukouluja, että uskoisin ymmärtäväni nämä asiat oikein.

        Jean Roos antoi ymmärtää mm. että hengelliset asiat pitää nähdä ikään kuin asiat raamastussa olisivat oikein päin mutta maailmassa täysin väärin päin. Tämän käsityksen kun ymmärtää, huomaa, miten uskomattomien ihmisten mielestä raamatun kertomukset olisivat muka satua. Saahan sitä ajatella, että raamattu tarinoineen olisi satua. Mutta asia ei todellakaan ole niin kuin uskomattomat sen käsittävät!
        -------------------------------------------------------------------------------------------
        Tähän jatkoon, joka alla on kopiotuna liitetty:

        "Unohtakaa hetkeksi ikuisuuskysymykset ja auttakaa ihan tässä maailmassa, jookosta. Yritetään porukoilla ottaa selvää, että elääkö tuo elvis oikeasti vai onko se joku feikki ulkomaantuliainen jostain, joka huijaa herkkiä mummeleita laitamailla."


        Haluan todeta seuraavaa:

        Niitä yksinäisiä ja perheitä, joilla on pienet tulot ja laman tullessa myös menettivät työpaikkansa ja joilta meni ja ehkä vielä meneekin asuntokin alta pitää auttaa!

        Ei ole totisesti helppoa, kun työ lähtee, asunto lähtee, perhe hajoaa jne!!!!!

        Sanon tämän niiden puolesta, jotka ovat joutuneet tämän kaiken työttömyydestä ja sairautensa yms. takia kokemaan!


        Mitenkähän nämä edellä mainitut saataisiin tajuamaan se kohta raamatussa, jossa sanotaan: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työttömiä elonkorjuuseeen." En nyt muista ko. kohtaa. Herra Jeesus on kuitenkin kaikkia lähellä ja tulee sydämeen asumaan, jos häntä rehellisesti kutsutaan.

        Karjalatalossa, Helsinki, sen toisessa kerroksessa, pidetään kokukset, joista on aikataulut, jolloin ko. kokoukset ovat milloin missäkin. Seuraavasta kokouksesta on tiedot tabernaakkeli-sivulla. Googlesta: "Tabernaakkeli."


        Kannattaa tulla! Tila voi kyllä käydä ahtaaksi. kai väen lisääntyessä joku bmuu paikka löydetään. Tabernaakkeli=Tabernation=Lehtimaja. Israelissa on syksyisin lehtimajajuhlat jossain syys-lokakuussa.


      • Änkyrä Venkula

        Hengellisesti aivan sokea. Toisekseen hän EI OSAA Raamattua ulkoa ei lähellekkään. Tunnen hänet.
        En kehottaisi ketään menemään kuuntelemaan häntä.


      • Hessu iisalmesta
        juuso savosta kirjoitti:

        kävin eilen (tiistai) kuulemassa häntä ja vielä on huomenna työväen talolla (pohjolan kadun varrella heti shellin alapuolella kun tullaan pohj päin)
        Oli kyllä tarkkaa ja raamattukeskeistä puhetta. Tilaisuudet vaan kestää pitkään,yleensä ruk palvelu alkaa vasta noin 2-3 tunnin jälkeen alusta
        Ensin musaa n. 1 tunti sitten saarnaa 1-2 tuntii sitten loppuun ruk palvelua. Olin eilen klo 21.45 asti siellä ja saarna vaan jatkui. Tilaisuus alkoi 19.00 Iisalmen Vapis toimii myös ja Scania-vapis on hyvä sanankuulopaikka !

        Kävin eilen 30.7. Kuuntelemassa Jean Roosia Iisalmen Adventti srk.ssa. Voi pyhä jysäys, voin sanoa. Olipa järkyttävä tilaisuus. Metsään menee ja rajusti. Ihmettelen suuresti, miksi uskovat sietävät tälläistä ylimieleistä julistajaa, joka kyllä osaa Raamattua, mutta valitettavasti väärässä hengessä. Todella eksyttävää opetusta. Herätkää te hitaat sielut. Siunausta Juusolle. t. Hessu


      • jaana.k-englanti
        Änkyrä Venkula kirjoitti:

        Hengellisesti aivan sokea. Toisekseen hän EI OSAA Raamattua ulkoa ei lähellekkään. Tunnen hänet.
        En kehottaisi ketään menemään kuuntelemaan häntä.

        Tuntuu olevan outo typpi, taa Jean Roos! Serkkuni kanssa nyt naimisissa ja serkulta tuli viesti, etta lopettaa yhteydenpidon kanssani tahan ja nyt!? Vie kuulemma liian paljon aikaa olla yhteydessa minuun...???...soitamme toisillemme ehka n. 10 kertaa vuodessa ja naemme ehka n. kerran vuodessa, jos sitakaan. Mutta nyt, kun han meni Roosin kanssa naimisiin, niin he keskustelivat ja paattivat lopettaa kaikki vahankin aikaa vievat ihmissuhteet! Sitako se Herra hanelle opettaa, etta lopeta nyt hyva mies kaikki "turhat" ihmissuhteet ja ala anna vaimosi enaan pitaa yhteytta sukulaisiinsa...mina ja hanen vaimonsa (serkkuni) olemme asuneet yhdessa pienina tyttoina ja teinityttoinakin ja kayneet samaa luokkaa koulussa jne. Ehka tama on hanen vaimonsakin tahto, mita kylla epailen\? Eiko heidan nyt pitaisi julistaa sanaa myos minulle, mutta nyt he "hylkasivat" minut. Nainko sita hylataan kaikki ne, joidenka uskoon kaannyttaminen (uskon kylla Jumalaan omalla tavallani) veisi liian paljon aikaa vai onko kyseessa se, etta mina olen vaan koyha elakelainen, enka voi lahjoittaa suuria rahasummia talle Tabernaakkeli? yhteisolle. Jokainen uskokoon tata Roosia, jos haluaa, mutta oma mielipiteeni on, etta han on jotain aivan muuta, kuin Herran "lahettilas", "sanansaattaja", "profeetta" jne................


    • Hups'

      Olit sitten - lainen ta -isti tai niin jos sanoma on Raamatun mukaista niin Kyllä. Suodata raamatulla

    • Änkyrä Venkula

      Menisi hänen tilaisuuksiinsa.

      • merihukka

        Avustaako liike apua tarvitsevia? Kuinka paljon lahojoitusvaroista menee avustukseen? 1 % vai 2% ?
        Sellainen, joka on menettänyt elämässään lähes kaiken, olisi ironista että häneltä petkutettaisiin hyvällä asialla viimeisetkin pennoset.

        Onko tietoa liikkeen budetista, tuloista ja menoista? Onko liike minkään valvonnan alainen?

        Uskovat näyttävät olevan hyvänahkaisia jymäytettäviä. Joku hyväsanainen puhuu nättejä sanoja taivaan autuudesta ja pistää sekaan jyriseviä varoituksia synnistä, niin kukkaron nyörit aukeavat.

        Linkin atamat tiedot olivat hyvin mitättömät.

        Tutkijoille olisi tutkittavaa kaikaenlaisten lahkojen saalistushommista. Sellaisille, jotka osaisivat penkoa yhdistysten toimia ja talousasioita.


    • Suuria tekoja

      Kertovat että Jean Roos on herättänyt kuolleita, enemmän kuin 10 ihmistä on palannut elämään hänen toimestaan. Jos epäilet tätä, mene itse kuulemaan Jean Roosin kokoukseen, kun hän kertoo mitä kaikkea on tehnyt.

    • HARHAOPPI
      • daisyrose

        "HARHAOPPI" - Tämä viesti oli kaikkein paljastavin tuossa lähettämässäsi ketjussa koskien Jean Roosia:

        merikarju 28.3.2011 23:37

        "0lin kaksi vuotta jean roosin rinnallakulkija ja totesin että jos et palvo häntä henkilökohtaisesti hän tuhoaa sinut ja keksii ja levittelee sinusta juoruja älkää menkö lähellekkään tätä miestä".


      • daisyrose
        daisyrose kirjoitti:

        "HARHAOPPI" - Tämä viesti oli kaikkein paljastavin tuossa lähettämässäsi ketjussa koskien Jean Roosia:

        merikarju 28.3.2011 23:37

        "0lin kaksi vuotta jean roosin rinnallakulkija ja totesin että jos et palvo häntä henkilökohtaisesti hän tuhoaa sinut ja keksii ja levittelee sinusta juoruja älkää menkö lähellekkään tätä miestä".

        Tämäkin viesti oli aika puhutteleva tuosta ketjusta:

        En suosittele Roosia 9.12.2011 01:12

        Niin, uskon, että Jean Roos pystyy niin hyvään kuin pahaankin, on nimittäin todella älykkään miehen tuntuinen, joka demoneilla pelottelulla ym pitää kuulijansa kurissa.

        Olin viime lauantaina ensimmäistä ja takuulla viimeistä kertaa häntä kuuntelemasta. Hän laulatti joululauluja ja ELVISTÄ, tahallaan sanoi, että haluaa repiä pois uskonnollisuuden henkeä pois kokouksesta.

        Hänellä oli mielenkiintoisia juttuja, mutta totta tosiaan hirmuinen itsekehu päällä jatkuvasti. ja sanoi vaimoaan Miss Maailma 2010:ksi, joka kyllä olikin hämmästyttävän kaunis siihen Janneen verrattuna. Ihmettelimme oikein joukolla, miten oli pystynyt sellaisen vaimon itselleen "hypnotisoida".

        Se loukkasi, kun hän sanoi, ettei yleisön usko ole mitään, vaan ainoastaan hänen ja hänen vaimonsa usko!!!

        Pyysin heiltä rukousta, mutta vaivani ei parantunut mitenkään ja poislähtiessämme tunsin mielessäni syvää ahdistusta, ja siitä koin, että tilaisuudessa oli ollut riivaajia.

        Rukoilin, että jos kättenpäällepanemisella tuli jotain riivaajia Jannen kautta, käskin niiden häipyä Jeesuksen nimessä ja veressä. Ja olo helpottui heti.


      • Jeesus on kaverini ei he
        daisyrose kirjoitti:

        Tämäkin viesti oli aika puhutteleva tuosta ketjusta:

        En suosittele Roosia 9.12.2011 01:12

        Niin, uskon, että Jean Roos pystyy niin hyvään kuin pahaankin, on nimittäin todella älykkään miehen tuntuinen, joka demoneilla pelottelulla ym pitää kuulijansa kurissa.

        Olin viime lauantaina ensimmäistä ja takuulla viimeistä kertaa häntä kuuntelemasta. Hän laulatti joululauluja ja ELVISTÄ, tahallaan sanoi, että haluaa repiä pois uskonnollisuuden henkeä pois kokouksesta.

        Hänellä oli mielenkiintoisia juttuja, mutta totta tosiaan hirmuinen itsekehu päällä jatkuvasti. ja sanoi vaimoaan Miss Maailma 2010:ksi, joka kyllä olikin hämmästyttävän kaunis siihen Janneen verrattuna. Ihmettelimme oikein joukolla, miten oli pystynyt sellaisen vaimon itselleen "hypnotisoida".

        Se loukkasi, kun hän sanoi, ettei yleisön usko ole mitään, vaan ainoastaan hänen ja hänen vaimonsa usko!!!

        Pyysin heiltä rukousta, mutta vaivani ei parantunut mitenkään ja poislähtiessämme tunsin mielessäni syvää ahdistusta, ja siitä koin, että tilaisuudessa oli ollut riivaajia.

        Rukoilin, että jos kättenpäällepanemisella tuli jotain riivaajia Jannen kautta, käskin niiden häipyä Jeesuksen nimessä ja veressä. Ja olo helpottui heti.

        itse pelkäsin Roosia , ei saisi hän muiden elämään puuttua , ei saisi saarnata .


      • vycliffe
        Jeesus on kaverini ei he kirjoitti:

        itse pelkäsin Roosia , ei saisi hän muiden elämään puuttua , ei saisi saarnata .

        Onko Jean Roos kuitenkin liian kova tyyppi???

        Lempeyttä saa hakea miehestä.


    • m des

      Mielenkiintoinen se jalkojen kasvaminen kun rukoilee. Miksi sitä mahtaa rukoilla? Olen itse ollut vieressä kun jalkaan putkahti pituutta silminnähden.

    • Haluan Jean ROOSilta ITSELTÄÄN VASTAUKSEN seur. kysymykseen : Vaikka keskustelusivuillasi on viittauksia niin KATOLLISUUTEEN, HELLUNTALAISUUTEEN kuin LUTERILAISUUTEEN sekä PH:ltä SAATUUN OPPIIN NIIN MIHIN "lahkoon" todellisuudessa itse lukeudut näistä kolmesta ensiksi mainitusta?

      Toiseksi: Ihmettelen suuresti, ettet ala heti pitämään rukouspalveluasi vaan pidät "mainoskatkon" cd-levyjen kopiointiin vaikka juuri 60-120min olet "paasannut" - siis opettanut. Mielekkäämpää olisi pitää kopiointi tilaisuuden jälkeen EIKÄ PITKITTÄÄ SEURAKUNTALAISTEN KOTIINLÄHTÖÄ MOISELLA "TEMPULLA"! Ala sitten kopioimaan Mikon kanssa kun väki on häipynyt tilasta kokonaan! Mikäli siellä olisi muuta kuin vesikannu kuten edes niin homma hoituisi! Jos cd:t on PAKKO kopioida vaikka en ole ikinä saman illan opetusta kenenkään ostaneen vaan kytänneen , koska pääsee rukouspalveluun ja kotiin? 20min on srk:lle todella pitkä aika odottaa ja turhauduttavaa kun sinä Mikon kanssa istutte puhumassa ja kopioimassa. Uskallan väittää, että Mikkokin saa kopionnin suoritettua yksin samassa ajassa! Mikäli sinä (Jean) antaisi omaa paikkaasi vaikkapa Liisalle tai vaimollesi niin tulisi kaksi työtä tehtyä samaan aikaan ja osa väestä pääsisi kotimatkalle. Onhan se raskasta pelkkä odottaminen kun ei ole edes iltapalaa srk:lle sillä aikaa nautittavaksi kun te istutte sermin takana nauhottavassa juuri opetettua iltaa ja jota kukaan ei osta - ainakaan Tampereella mitä olen itse seurannut!

      Esim. Tilaisuus alkaa 16, opetus alkaa 16.30-16.45, opetus loppuu opetuksesta riippuen viim. 18.30 , "mainoskatko", ja rukouspalvelu alkaa n. 19. Kotiin pääsee siis lähtemään aikasintaan vasta 19 tai jälkeen. Ne jotka ei jää rukouspalveluun voivat olla jo kotona vaikka jo iltapalankin jo syönneet ja levänneet. Tämä siis vain esimerkkinä koska jokaisella on omat kuvionsa tilaisuuden jälkeen!

      Tähän siis Jean ROOS itse VAIN VASTAA - EI MUUT!!!

    • 11

      Ei sinne ole pakko mennä ollenkaan jos ei tahdo.

    • Kävijä

      Mulle Jumala sanoi yli vuosi sitten jo, että Jannen pitäisi alkaa laittamaan YouTubeen niitä CD-juttujaan, eikä enää rahastaa Suomen siionilla.

    • Hallejalujaajasitvau

      Hallelujaa. Ukko ei ole pappisvihkimystä nähnytkään. Vanha kitaransoittaja, joika iski rahan kultasuoneen tyhmien kustannuksella.

    • Ved.2

      Minusta ei ole oikein koko osallistuminen helluntailaisuuteen. Mutta jos olet siihen kiinnittunytn ja uskot jeesukseen, niin pysy siinä. Tarkoitan Jeesusta. Olen luterilainen, joten olen jäävi tietyssä mielessä. Pysy mieluummin siinä, mihin uskot. Mutta älä missään tapauksessa lisää taakkaasi ajatella "onko tuo sitä tai tätä?"

      Eli karta tabernaakkelia. Helluntaiseurakunnassa riittää ihan tarpeeksi pohtimista, niinkuin luterilaisuudessa. Lue Raamattua ja rukoile, niin olet turvallisilla vesillä. Itse olen hengen yhteydessä sekä luterilaisiin, että helluntailaisiin, ja ties mihin suuntaukseen tahansa, joilla on Jumalan sana hallussaan.

      Tietysti tabernaakkelilaiset voivat tuntea taas itsensä negatiivisessa mielessä. Joten siunataan heitä. Mutta jos heissä vaikuttaa toinen henki, niin silloin on vaan tehtävä ero heidän suhteensa. Itse heidän henkensä vaikuttimena olleet eivät suostu keskustelemaan kanssani. Koska olen vaatinut heitä koettelmaan henkiä Raamatun mukaan.
      Mutta jokaisenhan on itse koettava ja koeteltava.

    • Millainen mies?

      Tunteeko kukaan tuota Jean Roosia?

      • Ihan riittävästi

        Menetti kannattajat naistiimisekoilujen kanssa.


      • 777777777

        Millainen mies? -nimimerkille : Ei ainakaan minun mieleni mukainen! En suosittele hänen tilaisuuksiaan kun itselleni paljastui "jannen" ns. pimeä puoli!

        Nimimerkille "Ihan riittävästi" kysymys: Onko Jean Saristaankin jo eronnut? Kysymys siksi, että kommentoit: "Menetti kannattajat naistiimisekoilujen kanssa."


      • 777.000

        Aikoinaan pidin Jumalan profeettana nyt sitä vastoin huuhaa-miehenä enkä todellakaan suosittele kenellekkään hänen kokouksiaan! Sanahan sanoo: "Älä tee huorin". Vaikka itse en lähde tuomitsemaan niin pidän oikeutenani sanoa oma mielipiteeni: "Karttakaa aina kun mahdollista Roosia!" Pappia Jannessa en ole ikinä nähnyt, koska hänen maallikkotilaisuuksissa tukka hapsottaa eikä lipereitä näy ikinä kaulassa!


    • Mitä sattunut

      Mitä tuossa naistiimisekoilussa tapahtui?

    • RoosinRuhtinasElääb

      Jeanille profetoitiin jo n. 10 vuotta sitten jossain päin Afrikkaa, että hänestä tulee suurempi kuin Reinhard Bonkke.

      Näin äijän (siis Jean Roosin) eräässä kokouksessa vuosi sitten (en "Jannen" omissa, koska harhaoppista kartan) ja selvästi oli tapahtunut muutos v. 2003 tyyliin; ainakin 20 kiloa Bonkkea pulskempi puhuja ja kaksoisleuka. Kuka sanoo, että kaikki karismapellejen profetiat ovat "kukkua", hähä!

    • Ei toiminut profetia

      Itse olin 2000-luvun alussa Jeanin kokouksissa, missä hän sanoi, että hänestä tulee jeesuksesta seuraava saarnamies ja sadattuhannet ihmiset ovat läsnä hänen ja silloisen tuoreen afrikkalaisen vaimonsa tilaisuuksissa. Tällaisen profetian oli saanut jesseltä.

      Toisin kävi, että se profeetioista!

    • JanneIsNotMyLord

      Jean Rooshan tuomitsee muinaisilla c-kaseteillaan ehkäisyvälineiden käytön (estää mm. Jeesuksen tuloa) ja sanoo kadotustuomion uudelleen avioituneille (siis myös itselleen)! Satusetä hei...

    • oikeaa apua 1

      Apua. Menkää lääkäriin. Tajuatteko miten sekaisin te olette. En tiedä kuka teitä on loukannut. Kuka huijannut. Kuka rikkonut. Mutta hakekaa apua osaavalta. Ei miltään vihkiveden pirskottajalta, joka huutaa "herra apua, herra armoa tms. "," tai sammakonreisi, sieni, partavesi, halleluja, jeesus, Minna, Sari, Petri, aasi, Maria, habakuk, piparjuuri, malakia, ruokosokeri..."... Halkoo. Lääkäriin.

    • Poislentänyt

      Arvosteleva ja määräävä luonne. Kerran sanoi päin naamaa minulle: "Tuo ei ole Herrasta" kun koin, että tulee sanoa Jannelle se. Hän melkein heitti minut ulos illasta esim. jos ei uhriin pistä. Hän uskalsi sanoa "ettei tuo mitä sanoit ole Herrasta!" . Kerran näin hänet toisessa kokouksessa ja aattelin, että tulkoon puheilleni jos tahtoo? Hän EI OLLUT NÄKEVINÄÄN MINUA joten koin Herran sanovan minulle: "Jätä Roosi omaan arvoonsa, koska seurakunnan "pää" ei tullut pyytämään anteeksi vaikka Herra osoitti tilaisuuden siihen mutta hän halusi paeta totuutta! Tämän vuoksi Herra on estänyt menemästä hänen "kokouksiinsa" koska entinen työpari lähti

    • DoctorT

      Karttakaa näitä Typeryksiä!! Täydellisiä huuhaaheikkejä laitanaan nii Roos kuin samankaltaiset Tampereella mm.

      Tuppurainen, Selkomaa, Tiainen, Järvinen jne jne j ne. Mikä tällä laumalla on kun kukaan ei erota Pyhää Henkeä muista hengistä!!

    • Ulosjättäytynyt

      Itse kävin hänen tilaisuuksissa mutta kerran koin, että minun tuli hänelle profetoida niin yllätyin "papin" vastakaikua kun hän EI KIITTÄNYT VAAN ALKOI HARJATA MINUA TYYLIIN: "Tuo ei ole Jumalasta. Sinä et ikinä anna minulle. Kerran olimme samassa tilaisuudessa niin "janne" ei ollut näkevinään minua eikä tullut kyselemään : "Missä olet lymynnyt kun ei sinua ole aikoihin näkynyt?" Harjaamisen toinen lause on täysi vale! Olin hänen häissään ja pistin kekoon sen minkä koin hyväksi. Toinen syy miksi jäin pois on RAHAN AHNEUS! Raamattu sanoo selvällä suomella: "Älkää olko rahan ahneita. Mammonaa kun tarpeeksi kertyy niin siitä on vaikea päästä eroksi. Oletan, että "janne" on tämän "opettajana" unohtanut täysin. Kannattaa hakeutua vaikka Luther-talolle missä opetetaan Raamatun mukaan!

    • Höpönassuroos

      Ei todellakaan osallistua sillä jos hänelle suoraan profetoi niin hän kuittaa tyyliin: "Tuo ei ole Herrasta" vaikkei edes arvioi vaan laukasee suoraan! Lisäksi hän vaikuttaa olevan rahanahne kun sanoo: "Sinä et ikinä pistä haaviin mitään - todella loukkaavaa! Häissäkin olin ja annoin - mutta niin vaan "hengenmies" erosi vaikka Sana sanoo: "Älä tee huorin kuudennessa käskyssään! Roos muka pappiko? En ikinä ole nähnyt lipereitä hänellä! Sitten SAATAN USKOA hänen "pappeuteensa" kun näen liperit missä sitten tapaankin hänet. Minä olisin kiittänyt ja sanonut: "Pistän kysellen ja katson mitä Herra vastaa ja milloin? Ahneella on ikävä loppu! EI TODELLAKAAN KANNATA UHRATA ILTOJAAN MARTTALASSA "Jannen" tilaisuuksissa!

      • Kiinnostaisitietää

        Onko Jean Roos eronnut, l. hyljännyt vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, vai onko hän menettänyt kaikki vaimonsa kuoleman kautta?


    • okko

      Taas yksi väkevä harhaoppi tullut suomeen. Koroittaa vain itseään.

      • matalalla

        Höpsis.

        Olen käynyt täällä Kainuussa monessa JRoosin kokouksessa ja en ole kertaakaan huomannut hänen korottavan itseään.


    • uusnakkeli

      Vaikka hyviä puheita pitää, silti on vaatimassa kolehtiin pistämään! Tämän kaltainen "opettaja" on huijari sillä hän yrittää saada mahdollisen paljon omalle "työlleen" rahaa! Lähes vaatii pistämään vaikka ei olisikaan mistä panna?
      Pidän Roosia rahanahneena vaikka tilaisuuksia ei ole kuin joka toinen viikko/kaupunki ja itselläni on "HUIJAAMISEN" mieli! Tämän kaltainenko "julistajako" muka ehyellä mielellä? Rahanahneus loistaa läpi - ainakin minulle!

    • nollarobotti

      KARTTAKAA KAIKKI HÄNEN TILAISUUKSIAAN, SILLÄ KOEN, ETTÄ VAIKKA PITÄÄ HYVIÄ TILAISUUKSIA (tai piti) niin rahanahneus loistaa läpi kuin kirkas vesi!

    • violaluna17

      Jean Roos saarnasi,että jos moittii tai puhuu pahaa hänestä,niin Jumala kostaa sen äkkikuolemalla. Rahasta hän myös puhui. En uskalla enkä halua pelottelijaa kuullakaan enää.

      • DoctorT

        Jokaisella kuulijalla on vastuu itsellään mennessään kuuntelemaan tätä pelle Roosia!!!

        Harhaopettaja ja onko opettaja lainkaan!!!


    • violaluna17

      Ja ei hän ole pappi.

    • Anonyymi

      Pysykää kaukana tästä kultista ja lahkosta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        eikä kuulemma taivaaseenkaan pääse, jos ei maksa kymmenyksiä !!

        näin tämä Roos sanonut.


    • Anonyymi

      Uunotti oikein kunnolla.

    • Anonyymi

      Jean Roos on tuomittu rahankeräysrikoksista.

      Jean Roos ja hänen lähipiiriinsä kuuluva henkilö olivat keränneet rikollisella tavalla yhteensä noin 185.000 euroa, jotka he olivat käyttäneet muun muassa omien elinkustannustensa maksamiseen. Rahat olivat tulleet Roosin tilille yli 200 lahjoittajalta. Mitään palkkaan liittyviä kuluja, kuten veroja, ei niistä ollut maksettu. Oikeudessa kuultu todistaja kuvaili, kuinka kokoustilaisuuksissa esitetyt pyynnöt kymmenysten maksamisesta olivat olleet määrätietoisia ja tiukkasanaisia. Todistaja kertoi, että kun hän sai tietää rahankeräysluvan päättymisestä, Jean Roos oli kehottanut maksamaan rahat hänen omalle tililleen. Toinen todistaja kertoi, että Roos oli jopa sanonut, että Raamatun mukaan ihminen ei pelastu, ellei hän maksa kymmenyksiä.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ca6805de-15f4-4825-93fe-6887d7480e67

    • Anonyymi

      Jäi epäselväksi toimiiko tuollainen yhteisö vielä vai onko tuo joku ajat sitten loppunut? Mutta "johtoporukka" käy tuota oikeusjuttua?

    • Anonyymi

      Lisään vielä, että monissa helluntaiseurakunnissakin on ollut vanhemmistossa, hallituksessa ja ihan työntekijänä monenlaista tyyppiä jotka on sittemmin kadonneet yllättäin kuvioista eikä heistä ole enää puhuttu missään yhteydessä vaikka olisivat aiemmin olleet hyvinkin esillä tai vähintään nimi mainittu vaikka jos missä.

      • Anonyymi

        näitä tapahtuu ihan "säännöllisesti", siis jo siitä lähtien kun helluntailaisuus perustettu.


      • Anonyymi

        kokemuksesta muistan pienehkö tilaisuuden, jossa sitten tilaisuuden jälkeen vetäjä kumosi kolehtirahat, ja totes vaan meille kaikille: "nyt lähdetään syömään", ja niin tehtiin, kaikki sai valita mitä itse halusi, loput rahat taisi jäädä sille tilaisuuden vetäjälle,

        ja rahoja ei todellakaan merkitty mihinkään kirjoihin tai kansiin . . .


    • Anonyymi

      Hän kävi täällä pikku kaupungissa ja puhui monta tuntia. Ja sanoi ettei hyväksy alle 20 euroa pienempää rahaa. Eräs mummo itki, kun hänellä oli vain vitonen.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe