Ryynäri!

Hywääää!

Miedolla lämmöllä pannulla haudutettuna rapeakuoriseksi ja JÄÄHDYTETTYNÄ!

10

5974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkk

      ... pannuun ryynärit ja sitten vasta lämpö päälle, eikä mitään rasvaa pannulle.

      Rapeeta tulee ja ihan hyvää, sillä näin tehtäessä liika rasva sulaa pannuun.

      • Kalixin Kalle

        Luulee. Kyllä ryynimakkarasta tulee rapeampi, kun pikkaisen sipaisee voita pannulle ja siinä hiljalleen kypsyttelee ryynimakkaran. Pikkuisen reikiä kahvelilla pintaan ja levy keskilämmölle. Nykyiset ryynimakkarat kun ovat lähes rasvattomia, verrattuna menneiden aikojen aitoon ja hyvään ryynimakkaraan. Älä viitsi puuttua asioihin josta et mitään tiedä, arvoisa kkkkkkkkkkk.


      • Kalixin Kalle kirjoitti:

        Luulee. Kyllä ryynimakkarasta tulee rapeampi, kun pikkaisen sipaisee voita pannulle ja siinä hiljalleen kypsyttelee ryynimakkaran. Pikkuisen reikiä kahvelilla pintaan ja levy keskilämmölle. Nykyiset ryynimakkarat kun ovat lähes rasvattomia, verrattuna menneiden aikojen aitoon ja hyvään ryynimakkaraan. Älä viitsi puuttua asioihin josta et mitään tiedä, arvoisa kkkkkkkkkkk.

        Samaa mieltä Kallen kanssa - makkaraan reikiä, pannuun öljyn ja voin sekoitusta ja matalalla lämmöllä rapeaksi ja kuumaksi.

        Tässä kokeiltu Markku Haapion kirjaama lisäke ryynärille:

        Marinoidut pavut:
        5 dl kypsiä, valkoisia papuja
        1 dl oliiviöljyä
        1 dl valkoviiniä
        1 rkl balsamiviinietikkaa
        4 hienonnettua valkosipulin-
        kynttä
        mustapippuria, suolaa
        silputtuja yrttejä (salvia,
        timjami, minttu tms.)

        Hanki pussillinen isoja valkoisia papuja, kuivattuja. Liota niitä kylmässä vedessä yön yli, ainakin kymmenen tuntia ja keitä sitten väljässä, uudessa vedessä tunnin verran. Valuta, jäähdytä ja laita purkkiin.

        Tee liemi. Sekoita kulhossa öljy, balsamiviinietikka, viini, mausteet, yrtit ja valkosipuli.

        Sekoita liemi papuihin ja hölskyttele purkin sisältö hyvin sekaisin. Voit laittaa pavut tarjolle parin tunnin kuluttua. Jääkaapissa ne säilyvät päiviä, jopa viikkoja.

        Kun pavut on syöty, älä ihmeessä heitä lientä pois. Tee joko uusi satsi tai käytä vaikka uunijuuresten päälle tms. herkkuun.


      • crudo kirjoitti:

        Samaa mieltä Kallen kanssa - makkaraan reikiä, pannuun öljyn ja voin sekoitusta ja matalalla lämmöllä rapeaksi ja kuumaksi.

        Tässä kokeiltu Markku Haapion kirjaama lisäke ryynärille:

        Marinoidut pavut:
        5 dl kypsiä, valkoisia papuja
        1 dl oliiviöljyä
        1 dl valkoviiniä
        1 rkl balsamiviinietikkaa
        4 hienonnettua valkosipulin-
        kynttä
        mustapippuria, suolaa
        silputtuja yrttejä (salvia,
        timjami, minttu tms.)

        Hanki pussillinen isoja valkoisia papuja, kuivattuja. Liota niitä kylmässä vedessä yön yli, ainakin kymmenen tuntia ja keitä sitten väljässä, uudessa vedessä tunnin verran. Valuta, jäähdytä ja laita purkkiin.

        Tee liemi. Sekoita kulhossa öljy, balsamiviinietikka, viini, mausteet, yrtit ja valkosipuli.

        Sekoita liemi papuihin ja hölskyttele purkin sisältö hyvin sekaisin. Voit laittaa pavut tarjolle parin tunnin kuluttua. Jääkaapissa ne säilyvät päiviä, jopa viikkoja.

        Kun pavut on syöty, älä ihmeessä heitä lientä pois. Tee joko uusi satsi tai käytä vaikka uunijuuresten päälle tms. herkkuun.

        Unohtui kysyä arvoisaa mielipidettänne, lukijat - millaista sinappia ryynärin kanssa? Makeaa suomalaista vaiko terävää ja kuivaa ranskalais/saksalais/englantilaista?

        Maistakaapa joskus tätä herkkua tuon kuivemman version kanssa - samaa mitä saa mm. bratwurstin kanssa. Makkaraan tulee ihan eri maku.


      • laista sinappia!
        crudo kirjoitti:

        Unohtui kysyä arvoisaa mielipidettänne, lukijat - millaista sinappia ryynärin kanssa? Makeaa suomalaista vaiko terävää ja kuivaa ranskalais/saksalais/englantilaista?

        Maistakaapa joskus tätä herkkua tuon kuivemman version kanssa - samaa mitä saa mm. bratwurstin kanssa. Makkaraan tulee ihan eri maku.

        Maistuu sinapille ei ryynärille!


      • kkkkkkkkkkk
        Kalixin Kalle kirjoitti:

        Luulee. Kyllä ryynimakkarasta tulee rapeampi, kun pikkaisen sipaisee voita pannulle ja siinä hiljalleen kypsyttelee ryynimakkaran. Pikkuisen reikiä kahvelilla pintaan ja levy keskilämmölle. Nykyiset ryynimakkarat kun ovat lähes rasvattomia, verrattuna menneiden aikojen aitoon ja hyvään ryynimakkaraan. Älä viitsi puuttua asioihin josta et mitään tiedä, arvoisa kkkkkkkkkkk.

        ... ihan mistä puhut.

        Siis muutama haarukanreikä makkaraan ( se unohtui edellisestä viestistä) ja kylmältä pannulta aloitetaan

        VS. ankanrinta, nahkoineen ja rasvoineen.

        Nii ja EI SINAPPIA ryynärille


      • ryynä_risti

    • Hyvää on!

    • nuotiomestari

      Nuotion lämmössä tulee maailman paras ryynäri. Ei siinä liekissä vaan noin 20cm irti tulesta ja rauhassa lämmittäen pintaan ne kuuluisat ristiviillot,,, on muutes parasta kun kuori menee rapeaksi. Oluttölkit repusta esille ja väkevä sinappi sekä pieni puolukkahillopurkki ,ei se muuta kaipaa,,kun tietysti sen toisen ryynärin ja ne oluet ja lopuksi kuksasta konjakkiryyppy ja nokipannukahvit .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe