kuka viitsii pidemmän listan raamatunjakeita kopioida viestiin.
Monessa viestissä ei mitään kysymystä tai mielipidettä esitetä.
Eikö riitä, että kirjoittaa esim. Matteus 24:1-10? Jokaisella uskovalla on Raamattu ja hän osaa lukea sieltä kyseisen tekstin. Netistä löytää saman ehkä vielä helpommin.
Täällä taas uskovat kilpailevat,
14
297
Vastaukset
- on se, että
kaikki eivät viitsi lukea Raamattua ja joskus on paras tuoda sitä heidän silmiensä eteen. Antaa Sanan puhua ilman, että me ihmiset sitä selitämme, silloin Sanan puhe on täydellisen kirkasta ja totuudellista.
mutta sanan esille ottaminen satuttaa J.Edgaria;
"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;" [Hepr.4:12].- kysyy..
ekivaari kirjoitti:
mutta sanan esille ottaminen satuttaa J.Edgaria;
"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;" [Hepr.4:12].Olen itse myös laiitanut merkille, että täällä jokuset lainaa Raamatun kohtia aika pitkiäkin. Niin kysyn kun en ole mikään tietokone expertti, olen vasta hiljattain koneen laittanut ,nyt vanhana, niin saako niitä näihin krjoituksiin jotenkin kopsattuu suoraan vai pitääkö ne kirjoittaa tänne niinkuin esimerkiksi minä nyt tätä kirjoitan? Tarkoitan kun tuossa tekstin käsittely puolella sitä voi muokkailla lähes mielin määrin, leikkailla ja liimailla ja sen sellaista. Miten on? Neuvokaa vanhaa miestä kiitos!
- Daniel 1
kysyy.. kirjoitti:
Olen itse myös laiitanut merkille, että täällä jokuset lainaa Raamatun kohtia aika pitkiäkin. Niin kysyn kun en ole mikään tietokone expertti, olen vasta hiljattain koneen laittanut ,nyt vanhana, niin saako niitä näihin krjoituksiin jotenkin kopsattuu suoraan vai pitääkö ne kirjoittaa tänne niinkuin esimerkiksi minä nyt tätä kirjoitan? Tarkoitan kun tuossa tekstin käsittely puolella sitä voi muokkailla lähes mielin määrin, leikkailla ja liimailla ja sen sellaista. Miten on? Neuvokaa vanhaa miestä kiitos!
En kyllä ole itse mikään tietokone-expertti, mutta veikkaan, että kaikki vaan kopsaavat tekstit käsin sana sanalta. Oma isäni muuten opetteli tietokoneen käytön vasta 85-vuotiaana, ja oppi sen vielä hyvin.
- J.Edgar
kysyy.. kirjoitti:
Olen itse myös laiitanut merkille, että täällä jokuset lainaa Raamatun kohtia aika pitkiäkin. Niin kysyn kun en ole mikään tietokone expertti, olen vasta hiljattain koneen laittanut ,nyt vanhana, niin saako niitä näihin krjoituksiin jotenkin kopsattuu suoraan vai pitääkö ne kirjoittaa tänne niinkuin esimerkiksi minä nyt tätä kirjoitan? Tarkoitan kun tuossa tekstin käsittely puolella sitä voi muokkailla lähes mielin määrin, leikkailla ja liimailla ja sen sellaista. Miten on? Neuvokaa vanhaa miestä kiitos!
Sen huomaa täällä uskovien kirjoittelusta selvästi.
Älä hyvä mies opettele kopioimista. Se tappaa kaiken keskustelun. Kuka jaksaa ruotia kahtakymmentä raamatunjaetta.
Tarkoitus on esittää lyhyitä ja ytimekkäitä mielipiteitä tai kysymyksi ja sitten vastata niihin. - googleen
kysyy.. kirjoitti:
ja laita hakusanaksi: RAAMATTU, sieltä tulee useampi vaihtoehto, mutta valitse sieltä Raamatun aarreaitta.uskonkijat.net.
Sieltä voit lukea useampaa käännöstä, mutta itse luen yleisimmin 1938 käännöstä. Saat haluamasi Raamatun jakeen esille joko sanalla, jonka muistat, tai kohdennetulla haulla, esim Joh.1:1-30. Ylimpään kenttään pannaan hakusana ja alempaan tuo kohdennettu etsintä.
Jos tahdot kopioida sieltä jotakin, niin aktivoi se kohta ja sen jälkeen ota tuo yläreunassa näkyvä ikkuna, jossa lukee sivu ja aukaise se ja siitä valitse sana kopioi. Sen jälkeen voit tuoda sen kopioimasi kohdan vaikka tänne aukaisemmalla taasen tuon sivu ikkunan ja valitsemalla siitä: liitä.
Harjoittele ja kysy uudelleen jos ei onnistu. - Jeesuksen seuraajille
J.Edgar kirjoitti:
Sen huomaa täällä uskovien kirjoittelusta selvästi.
Älä hyvä mies opettele kopioimista. Se tappaa kaiken keskustelun. Kuka jaksaa ruotia kahtakymmentä raamatunjaetta.
Tarkoitus on esittää lyhyitä ja ytimekkäitä mielipiteitä tai kysymyksi ja sitten vastata niihin.Sana on kuitenkin niin äärettömän tärkeä, että meidän on kyettävä osoittamaan, että Sana puhuu juuri näin.
Sana elää, eikä palaa turhana ja sinäkin saat sitä, kun vaivaudut lukemaan, kun tuomme sitä sinunkin tähtesi. kysyy.. kirjoitti:
tosissasi?
* Kyllä voit kopioida ihan melkein mitä vaan.
* Hae Raamarru 33/38 soitteella koneellesi. Sitten vaan haet Raamatun kohdan, ja sinistät halumasi kohdan, ihan minkä tahansa, painat oieanpuoleista hiiren namikkaa, ja sitten vasemmalla ,eli etusurmella kohtaa "KOPIOI".
* Sitten menet takaisin palstan kirjoitusosioon missä vastaat tai aloitat kommentiasi. klikkaa ensin vasemmalla, sitten oikealla, tulee esiin pikkuikkuna, siinä "LIITÄ" paina sitä vasemmalla, ja kopioimasi Raamatun kohta tulee siinä esiin.
* Toivottavasti saat tuosta selvää. Jos ekakerta epäonnistuu, eikun uudesta vaan!- J.Edgar
Jeesuksen seuraajille kirjoitti:
Sana on kuitenkin niin äärettömän tärkeä, että meidän on kyettävä osoittamaan, että Sana puhuu juuri näin.
Sana elää, eikä palaa turhana ja sinäkin saat sitä, kun vaivaudut lukemaan, kun tuomme sitä sinunkin tähtesi.ainakaan minun tai muiden epäuskoisten vuoksi Raamattua tänne. Minä pystyn kyllä viitteen perusteella hakemaan tekstit.
Sitä paitsi ette itsekään pysty keskustelemaan, jos tekstiä on sivu kaupalla. Lyhyet otteet ovat paljon parempia.
Vielä yksi asia samasta aiheesta.
Kun esitän joitain ristiriitoja Raamatusta, niin vastaukset ovat aina valikoivia. Miksi ei mainita kaikkia asiaa koskevia raamatunkohtia? On epärehellistä painottaa osaa ja jättää mainitsematta osa.
Esimerkiksi sama asia satetaan mainita nejässä eri evankeliumissa eri tavoin. Uskovat kuitenkaan harvoin tuovat esiin muita kuin omia ajatuksiaan tukevia versioita. - kiitoksia
Mohikaani_27 kirjoitti:
tosissasi?
* Kyllä voit kopioida ihan melkein mitä vaan.
* Hae Raamarru 33/38 soitteella koneellesi. Sitten vaan haet Raamatun kohdan, ja sinistät halumasi kohdan, ihan minkä tahansa, painat oieanpuoleista hiiren namikkaa, ja sitten vasemmalla ,eli etusurmella kohtaa "KOPIOI".
* Sitten menet takaisin palstan kirjoitusosioon missä vastaat tai aloitat kommentiasi. klikkaa ensin vasemmalla, sitten oikealla, tulee esiin pikkuikkuna, siinä "LIITÄ" paina sitä vasemmalla, ja kopioimasi Raamatun kohta tulee siinä esiin.
* Toivottavasti saat tuosta selvää. Jos ekakerta epäonnistuu, eikun uudesta vaan!sinulle ja muillekkin hyvistä neuvoista! Pitää alkaa herjoittelemaan, mutta en laita tänne palstalle ainakaan pitkiä pätkiä Raamatusta, mutta jos joskus jotain. Joten kiitos paljon!
- minä olen
J.Edgar kirjoitti:
ainakaan minun tai muiden epäuskoisten vuoksi Raamattua tänne. Minä pystyn kyllä viitteen perusteella hakemaan tekstit.
Sitä paitsi ette itsekään pysty keskustelemaan, jos tekstiä on sivu kaupalla. Lyhyet otteet ovat paljon parempia.
Vielä yksi asia samasta aiheesta.
Kun esitän joitain ristiriitoja Raamatusta, niin vastaukset ovat aina valikoivia. Miksi ei mainita kaikkia asiaa koskevia raamatunkohtia? On epärehellistä painottaa osaa ja jättää mainitsematta osa.
Esimerkiksi sama asia satetaan mainita nejässä eri evankeliumissa eri tavoin. Uskovat kuitenkaan harvoin tuovat esiin muita kuin omia ajatuksiaan tukevia versioita.ollut asialla ja tuonut noita Raamatun kohtia tänne, sillä uskoa ei voi tuntemattomaan jumalaan, vaan on uskottavat tunnettuun Jumalaan ja Uudessa Testamentissa meille on annettu uuden liiton aikainen tiedote ja elävä Jumala on ilmoittanut siinä Itsensä, eli Jeesus on nyt Jumalamme nimi, näin on Jumala päättänyt ja siksi Jeesuksella on kaikki valta meihin nähden.
Raamatussa ei ole ristiriitoja.
- J.Edgar
uskovien erivapauksista.
Suomi24 säännöissä sanotaan: Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Pitkiä lainauksia sisältävät viestit poistetaan.
Eipä ole poistettu kai ainoaakaan pitkien lainauksien vuoksi.Ja kaiken lisäksi silloin kun on kyseessä uusin 1992-käännös niin kopiointiin tarvii olla erillinen lupa kirkon keskusrahastolta.
http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1992/#copyright
Tekijänoikeus teokseen on tekijällä 70 vuotta ja tekijänoikeuslaki sallii vain siteeraamisen ilman lupaa.Pe.ku kirjoitti:
Ja kaiken lisäksi silloin kun on kyseessä uusin 1992-käännös niin kopiointiin tarvii olla erillinen lupa kirkon keskusrahastolta.
http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1992/#copyright
Tekijänoikeus teokseen on tekijällä 70 vuotta ja tekijänoikeuslaki sallii vain siteeraamisen ilman lupaa.Raamattu.uskonkirjat.net palvelun tekninen toteutus: Copyright © Tero Favorin 2001-2004.
Ulkoasu: Copyright © Sauli Leppänen / Imaginet Oy ([email protected]).
Osa sisällöstä on Copyright -suojattua:
Biblia 1776
Vapaassa käytössä.
Raamattu 1933/38
Vapaassa käytössä.
Raamattu 1992
Tämä raamatunkäännös on Kirkon keskusrahaston omistama. Teksti on tarkoitettu tutkimus-, opetus-, ja opiskelukäyttöön. Tekstin saa hakea itselle, mutta kopioiminen ja edelleen levittäminen on ehdottomasti kielletty. Muuta kuin henkilökohtaista tutkimuskäyttöä varten tarvitaan erillinen lupa kirkon keskusrahastolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6252389Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,291187- 1091138
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki101026- 93925
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?93795Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229653