Synti antaa hetkellisen "siunauksen"

frihet

Paavali, eli Saulus eli melko "rehevää" elämää ennen uskoaan Jeesukseen ja tunsipa kirjoituksetkin.
Muutos oli melkoinen, kun kristityksi syntyi, vaan kun hän kuvaa elämäänsä niin näemme melko värikkään kaaren ja ehkä ei niin miellyttävä ulkoisesti, kun katselemme hänen kirjeitään.

Vaan mitä sinä odotat uskon elämäsi sisältävän ja mistä pystyt luopumaan kutsusi takia, sillä sinutkin on kutsuttu Hänen joukkoonsa.

Jeesus tahtoo meidän kauttamme itsensä tunnetuksi tehdä ja se vaatii meiltä kristityiltä melkoisen uhrauksen ja tie voi ulkoisesti näyttää tosi vaikealta.

Kun ihmistä koetellaan, niin se ei lihaa miellytä, sen olen itsekin saanut kokea ja niin monet muutkin helarit.

Meinaan jos ei kutsuansa toteuta, niin saatanakin on hiljempi.

Ehkä monenkin elämä oli "rikkaampi" ennen uskoa ja siksi laitankin nää pari Raamatun kohtaa joista Paavali henkilö kohtaisesti mainitsi.

11 Ei niin, että minä puutteen vuoksi tätä sanon; sillä minä olen oppinut oloihini tyytymään.
12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.
14 Kuitenkin teitte hyvin, kun otitte osaa minun ahdinkooni.

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
3 Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen, ettei virkaamme moitittaisi,
4 vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: suuressa kärsivällisyydessä, vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa,
5 ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä, vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;
6 puhtaudessa, tiedossa, pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä, Pyhässä Hengessä, vilpittömässä rakkaudessa,
7 totuuden sanassa, Jumalan voimassa, vanhurskauden sota-aseet oikeassa kädessä ja vasemmassa;
8 kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä, villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina,
9 tuntemattomina ja kuitenkin hyvin tunnettuina; kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina,
10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.

Laitan vielä tämän kohdan, jossa myös mainitaan, mitä uskovilta odotetaan.

Helluntalaisuuteen kuuluu sentään evankeliumin eteenpäin vieminen.

1 Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
3 Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
4 Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
6 ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
7 Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
9 Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
10 Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
11 Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.

16

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skitsofreenikko

• poika.tuntureilta

pielessä onkin:

>>

Eli tuota yhtä ja samaa Jeesuksesta paasaamista on tämä kansakunta kurkkua myöten täynnä. Yhtä ja samaa käännyttämistä ja näännyttämistä ja lähimäisillä on vain omaan jukkoon käännyttämisen arvo. Tässä mentaliteetissa sairaat, vammautuneet, yksinäiset ja ahdistetut ovan vain "helppoja saaliita", joiden hädänalaista tilannetta pyritään hyödyntämään käännytystyössä.

Missä on pyyteetön ja palveleva lähimmäisenrakkaus kotoisesta kristillisyydestä? Missä on Oikeuden Jumala kun häntä ei mistään löydy?

"Hätä ja tuska maailman, suurempi on kuin luullahan. Ken tahtoo kärsivää auttaa?" lauletaan eräässä laulussa ja tähän kärsivien auttamiseen kotoinen kristillisyys ei pysty.

• viime aikoina että sieltä tutusta Jeesiön varresta alkaa kuulumaan hieman valonpilkahduksiakin.

• poika.tuntureilta
        Pe.ku kirjoitti:

viime aikoina että sieltä tutusta Jeesiön varresta alkaa kuulumaan hieman valonpilkahduksiakin.

vain sikäli, että kaamos on väistynyt. Tänäänkin todella aurinkoinen kevättalven päivä. Muuta valoisuutta ei vielä ole näkyvissä ja Paavo Ruotsalaisen lempivirsi on todella ajankohtainen:

"Koska valaissee koin tähtönen...

on yhä hämärää...

Valoa vaik en näekkään, sen tiedän loistavan"

• poika.tuntureilta kirjoitti:

vain sikäli, että kaamos on väistynyt. Tänäänkin todella aurinkoinen kevättalven päivä. Muuta valoisuutta ei vielä ole näkyvissä ja Paavo Ruotsalaisen lempivirsi on todella ajankohtainen:

"Koska valaissee koin tähtönen...

on yhä hämärää...

Valoa vaik en näekkään, sen tiedän loistavan"

enkä aurinkoa ja turha sitä on itseään alkaa väheksymään.

Älä nyt kuiteskaan körttiläiseksi ala vaan toivottaisiin sinun sinnikkyydestä apua maailman parantamiselle.

• Hese Hakkeri

Menestyksen siehottavat teologit ovat vielä valitettavasti kaukana Herrasta.

Uudestisyntyneen uskovan elämä on lihan ristiin naulitsemista. Se on kasteessa elämistä, joka tarkoittaa synnin upottamista joka päivä Jeesuksen Kristuksen haavoihin.

Uskovan elämä on taistelua monenlaisten kiusauksien keskellä.

Omiansa vihollinen ei kiusaa. Omavanhurskaus on synneistä kavalin, siksi moni ei edes aavista elävänsä sokeana omassa vanhurskaudessa.

Matt. 10:38   ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

Matt. 10:39   Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

• Jolla on menestyxen epäjumala. Ja palvoo hänet kun menee hyvin. Ei kestä inflaatio ta lamakausi,,,puhumatta sodan aikoja. Ei ole ihme että jopa uskovaisia tappaa itseäsä. Niinpä niin !!

Elikä ei kannatta säästä yx menestysteoloogi ja hänen opetuxia ja menettää tuhansia ja tuhansia..

Vaan julistakaamme totuus rakkaudesta niille jotka ovat kurjia ja köyhiä ja jotka säteilee Jumalan valosta ja kirkkaudesta ja valaisee kaupungin!

Julistakaamme ,,,,,, Te olette Jeesuxen seurajia toiset on rikkauden,menestyxen ja mammonan epäjumalian palvojajia !!!!

• """Jeesus tahtoo meidän kauttamme itsensä tunnetuksi tehdä ja se vaatii meiltä kristityiltä melkoisen uhrauksen ja tie voi ulkoisesti näyttää tosi vaikealta."""

* * * * * * *

Meidän pitäisi uskoa kaikki se, mitä Jumala Jeesuksen Kristuksen kautta puhui ja opetti. Jeesus ei julistanut omaa tahtoansa eikä korostanut omaa nimeänsä, vaan sitä nimeä, minkä Isä oli hänelle julistettavaksi antanut;

Matt. 6:9
      "Rukoilkaa siis te näin: ISÄ meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon SINUN NIMESI;"

Joh. 17:6
      "Minä olen ilmoittanut SINUN NIMESI ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin."

Joh. 17:26
      "Ja minä olen tehnyt SINUN NIMESI HEILLE TUNNETUKSI ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

5. Mooseksen kirja 18. luku
      18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja MINÄ PANEN SANANI HÄNEN SUUHUNSA, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
      19 Ja joka ei kuule MINUN SANOJANI, joita HÄN MINUN NIMESSÄNI puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
      20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'"

• * Vain ja ainoastaan Jeesuksen nimen kautta meidän tulee pelastuman, sillä ei ole maanpäällä toista niemeä annettu, jossa voisimme pelastua. Kyllä Jumalan tuntemiseen päästään ainoastaan ja vain yksin Jeesuksen Kristuksenkautta.
        * Kellä ei Poikaa ole, ei ole Isääkään, ja se tarkoittaa Johanneksen mukaan sitä, että tunnustamme Kristuksen, eli Jeesuksen jumaluuden, siitä ei pääse ylieikä ympäri.
        * Eikä Jeesus tietenkään julistanut itseään, eikä ylipäätään ristin evankeliumia, vaan Hän julisti Jumalan valtakuntaa, ja Valtakunnan evankeliumia, joka ei kuitenkaan ole mitään johovantoditajien valtakunnan julistusta.Vaikka he tästä oppinsa on rakentanutkin.
        * Kyllä jokaisen uskovam tulee/tulisi olla Jeesuksen todistaja nimeomaan, Jumala yhteys tulee ainoastaan ristin evankeliumin kautta, ja siksi evankeliumin julistus on KRISTUS ja RISTI keskeistä. Paavalikin sanoo, että,"hän ei tahdo tuntea muuta, kuin Kristuksen ja Hänet ritille naulittuna. Risttiinautitun nimeä, Jeesusta Kristusta uskovaisen tuklee julistaa Pyhässä Hengessä, sitä varten helluntai Henki vuodatettiin Jeesuksen lupauksen mukaan.
        * "Te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajiani Jerusalemista aina maanääriin asti." Sanoo Herra Jeesus itse!
        * Jeesusta tulee siis julistaa aina ja kaikkialla, siihen saakka kunnes tulee Hän, joka tuleva on, eikä sitten enää viivyttele.

• poika.tuntureilta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Vain ja ainoastaan Jeesuksen nimen kautta meidän tulee pelastuman, sillä ei ole maanpäällä toista niemeä annettu, jossa voisimme pelastua. Kyllä Jumalan tuntemiseen päästään ainoastaan ja vain yksin Jeesuksen Kristuksenkautta.
        * Kellä ei Poikaa ole, ei ole Isääkään, ja se tarkoittaa Johanneksen mukaan sitä, että tunnustamme Kristuksen, eli Jeesuksen jumaluuden, siitä ei pääse ylieikä ympäri.
        * Eikä Jeesus tietenkään julistanut itseään, eikä ylipäätään ristin evankeliumia, vaan Hän julisti Jumalan valtakuntaa, ja Valtakunnan evankeliumia, joka ei kuitenkaan ole mitään johovantoditajien valtakunnan julistusta.Vaikka he tästä oppinsa on rakentanutkin.
        * Kyllä jokaisen uskovam tulee/tulisi olla Jeesuksen todistaja nimeomaan, Jumala yhteys tulee ainoastaan ristin evankeliumin kautta, ja siksi evankeliumin julistus on KRISTUS ja RISTI keskeistä. Paavalikin sanoo, että,"hän ei tahdo tuntea muuta, kuin Kristuksen ja Hänet ritille naulittuna. Risttiinautitun nimeä, Jeesusta Kristusta uskovaisen tuklee julistaa Pyhässä Hengessä, sitä varten helluntai Henki vuodatettiin Jeesuksen lupauksen mukaan.
        * "Te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajiani Jerusalemista aina maanääriin asti." Sanoo Herra Jeesus itse!
        * Jeesusta tulee siis julistaa aina ja kaikkialla, siihen saakka kunnes tulee Hän, joka tuleva on, eikä sitten enää viivyttele.

Jeesus antoi lupauksen todistamisen voimasta APOSTOLEILLEEN. Eli saarnatehtävä on niiden asia, joille se on tarkoitettu; ja jotka ovat siihen kutsutut ja eroitetut.

Tämä oli myös Paavalin linja:

11. Sillä me olemme kuulleet, että muutamat teidän keskuudessanne vaeltavat kurittomasti, eivät tee työtä, vaan puuhailevat sellaisessa, mikä ei heille kuulu.
        12. Semmoisia me käskemme ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, tekemään työtä hiljaisuudessa ja syömään omaa leipäänsä.
        13. Mutta te, veljet, älkää väsykö tekemästä sitä, mikä hyvää on.
        (2. Tess 3 luku).

Eli monet yrittivät olla saarnamiehiä ja opettajia, olematta siihen armoitetut ja kutsutut, ja saivat aikaan sekaannusta omintakeisilla julistuksillaan ja opetuksillaan. Tähän kaaokseen Paavali puuttui kirjeessään.

Nyt sama Tessalonikian "tauti" vaivaa ainakin helluntaiherätystä, jossa kaikki olisivat suurta ja mahtavaa "kuninkaallista papistoa", mutta laiminlyövät sen, mikä heille kuuluisi ja näin ollaan tässä tilanteessa, joka Suomessa vallitsee. Palvelevaa lähimmäisenrakkautta ei löydy, ei löydy taakoitettujen taakan kantajia eikä löydy itkevien kanssa itkeviä. Sen sijaan Jeesuksesta paasaavia riittää ja kansa on jo kurkkua myöten täynnä yhtä ja samaa paasaamista ja käännyttämistä.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Vain ja ainoastaan Jeesuksen nimen kautta meidän tulee pelastuman, sillä ei ole maanpäällä toista niemeä annettu, jossa voisimme pelastua. Kyllä Jumalan tuntemiseen päästään ainoastaan ja vain yksin Jeesuksen Kristuksenkautta.

ettei kolminaisuusoppiin sovi Isän Jumalan nimen suurimmaksi ylistäminen, niin kuin Herra Jeesus opetti:

Joh. 10:29
        Minun ISÄNI, joka on heidät minulle antanut, ON SUUREMPI KAIKKIA, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

Tämän seuraavan asian tuleminen kaikkien opetuslasten tietoon oli Jeesukselle erittäin tärkeä asia:

Joh. 17:7
        NYT HE TIETÄVÄT, että kaikki, minkä olet minulle antanut, ON SINULTA.

Joh. 17:11
        Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, JONKA SINÄ OLET MINULLE ANTANUT, että he olisivat yhtä NIINKUIN MEKIN.

Joh. 17:12
        Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät SINUN NIMESSÄSI, JONKA SINÄ OLET MINULLE ANTANUT, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

Joh. 17:22
        Ja sen KIRKKAUDEN, jonka SINÄ MINULLE ANNOIT, MINÄ OLEN ANTANUT HEILLE, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-

Mohikaani, Sinun ja minus uskossani on se ero, että saamamme kirkkauden alkulähteeksi sinä tunnustat ainoastaan Jeesuksen, mutta minä tunnustan saamani kirkkauden alkulähteeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalan ja Isän, joten sinulla apostolien ylistyksen kohde, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isä, on muuttunut välimiehen, Jeesuksen Kristuksen ylistämiseksi!

2. Kor. 1:3
        "Kiitetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",

Ef. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

Ef. 1:17
        "anoen, että meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA, KIRKKAUDEN ISÄ, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

• frihet
        poika.tuntureilta kirjoitti:

Jeesus antoi lupauksen todistamisen voimasta APOSTOLEILLEEN. Eli saarnatehtävä on niiden asia, joille se on tarkoitettu; ja jotka ovat siihen kutsutut ja eroitetut.

Tämä oli myös Paavalin linja:

11. Sillä me olemme kuulleet, että muutamat teidän keskuudessanne vaeltavat kurittomasti, eivät tee työtä, vaan puuhailevat sellaisessa, mikä ei heille kuulu.
        12. Semmoisia me käskemme ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, tekemään työtä hiljaisuudessa ja syömään omaa leipäänsä.
        13. Mutta te, veljet, älkää väsykö tekemästä sitä, mikä hyvää on.
        (2. Tess 3 luku).

Eli monet yrittivät olla saarnamiehiä ja opettajia, olematta siihen armoitetut ja kutsutut, ja saivat aikaan sekaannusta omintakeisilla julistuksillaan ja opetuksillaan. Tähän kaaokseen Paavali puuttui kirjeessään.

Nyt sama Tessalonikian "tauti" vaivaa ainakin helluntaiherätystä, jossa kaikki olisivat suurta ja mahtavaa "kuninkaallista papistoa", mutta laiminlyövät sen, mikä heille kuuluisi ja näin ollaan tässä tilanteessa, joka Suomessa vallitsee. Palvelevaa lähimmäisenrakkautta ei löydy, ei löydy taakoitettujen taakan kantajia eikä löydy itkevien kanssa itkeviä. Sen sijaan Jeesuksesta paasaavia riittää ja kansa on jo kurkkua myöten täynnä yhtä ja samaa paasaamista ja käännyttämistä.

Kyllä se niin on, että liikaa ei suomenkansa evankeliumia kuule.

Ja jos tällä palstalla puhutaankin Jeesuksesta, niin se ei pitäis ketään järjen omaavaa häiritsevän, koska palsta on kristillinen keskustelu palsta ja helari nimikkeen alla.

Tottahan ihminen, joka on saanut armosta syntinsä anteeksi ilman rahatta ja hinnatta, kertoo kuka oli joka sen mahdolliseksi teki..

Suomalaiset, kuten ei svennetkään tiedä edes mitä mitkin kirkko pyhät tarkoittavat ja ovat ulkona, kuin käki.

Paavali tuli Efesoksen asemalle ja kun tervehti veljiä, nioin kysyi "saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte..."
        Eli heti alkoi "saarna".

Meidät kaikki on kutsuttu rohkeasti kertomaan, kuka meidät pelasti ja mistä pelasti.

Sinä luulet, että Jumalan tahto on, että vain pastorit kujille ja aitovierille sanoomaa voi viedä.
        Monet mummot ovat väkevästi todistaneet ja uskoon on sen johdosta ihmisiä tullut.

Se että kertoo ihmisille elävästä Jumalasta, Jeesuksesta Kristuksesta, ei ole ainoastaan saarnaajien hommaa ja hekin ovat vain vajavaisia ihmisiä, kuten me riviläiset.

• poika.tuntureilta
        frihet kirjoitti:

Kyllä se niin on, että liikaa ei suomenkansa evankeliumia kuule.

Ja jos tällä palstalla puhutaankin Jeesuksesta, niin se ei pitäis ketään järjen omaavaa häiritsevän, koska palsta on kristillinen keskustelu palsta ja helari nimikkeen alla.

Tottahan ihminen, joka on saanut armosta syntinsä anteeksi ilman rahatta ja hinnatta, kertoo kuka oli joka sen mahdolliseksi teki..

Suomalaiset, kuten ei svennetkään tiedä edes mitä mitkin kirkko pyhät tarkoittavat ja ovat ulkona, kuin käki.

Paavali tuli Efesoksen asemalle ja kun tervehti veljiä, nioin kysyi "saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte..."
        Eli heti alkoi "saarna".

Meidät kaikki on kutsuttu rohkeasti kertomaan, kuka meidät pelasti ja mistä pelasti.

Sinä luulet, että Jumalan tahto on, että vain pastorit kujille ja aitovierille sanoomaa voi viedä.
        Monet mummot ovat väkevästi todistaneet ja uskoon on sen johdosta ihmisiä tullut.

Se että kertoo ihmisille elävästä Jumalasta, Jeesuksesta Kristuksesta, ei ole ainoastaan saarnaajien hommaa ja hekin ovat vain vajavaisia ihmisiä, kuten me riviläiset.

että tässä maassa tarvittaisiin paljon muutakin kuin paasaamista.

Aikanaan olin Käpylän kuntoutuskeskuksessa, jossa hoitopöydälläni oli raamattu. No johan uskovaiset hoitajat tulivat innokkaana kysymään, mihin kuuluin ja kun kuulivat, etten kuulunut heidän lahkoonsa, näillä helluntailaisilla hoitajilla ei ollut sen jälkeen edes hyvää huomenta hoidokilleen sanottavana.

Tiedän myös, mitä on maata puhe ja liikuntakyvyttömänä sängyssä; ja kun siihen tullaan paasaamaan jotain erityisoppia, josta en ole kiinnostunut ja josta ei minkäänlaista apua ole siihen tilanteeseen.

Kokemuksistani tiedän, että niin helluintailaisille, jehovalaisille kuin muillekin lahkolaisille vaikeasti vammautuneet ovat vain "helppoja saaliita", joiden hädänalaista tilannetta yritetään käyttää hyväksi käännytystyössä. Eli yritetään saattaa ihminen sellaiseen kiitollisuuden velkaan, että hänen suoranainen velvollisuutensa on liittyä heidän lahkoonsa. Nyt jos joku ei hetikohta liity, niin sen jälkeen se ihminen saa olla, elä tai kuolla, jaksaa tai olla jaksamatta ilman, että lahkolaiset siitä välittävät.

raamattukoulun käyneenä evankelistana tiedän mitä on vanhurskauttaminen ja tiedän myös, että ihmiset tarvitsevat myös konkreettisia toimia hätänsä lievittämiseksi.

Eli tarvitsevat todellisia Jumalan palvelijoita, joita ei helluntailaisuudesta löydy - ei myöskään muista lahkoista.

• Ihmellistä mutta totta ! Voi joskus tuntua ristiriitaista etä mieli on ilonen vaikka ihminen on kurja köyhä ? niinkuin kirjoitit --> 10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.

Olen saanut kohdta ja miettiä tätä viimeisinä päivinä paljon. Jeesus antoi esimerkkin meille ja sanoi seuraa minua kurjimmista kurjin !!

Fil. 2:7

Vaan alensi itsensä, otti orjan muodon päällensä ja tuli muiden ihmisten vertaiseksi,

63 Ja miehet, jotka pitivät Jeesusta kiinni, pilkkasivat häntä ja pieksivät häntä.
      64 Ja he peittivät hänen kasvonsa ja kysyivät häneltä sanoen: "Profetoi, kuka se on, joka sinua löi!"
      65 Ja paljon muita herjaussanoja he puhuivat häntä vastaan.
      66 Ja päivän valjetessa kansan vanhimmat ja ylipapit ja kirjanoppineet kokoontuivat ja veivät hänet neuvostonsa eteen
      67 ja sanoivat: "Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille". Hän vastasi heille: "Jos minä teille sanon, niin te ette usko;
      68 ja jos kysyn, ette vastaa.
      69 Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella."
      70 Silloin he kaikki sanoivat: "Sinä siis olet Jumalan Poika?" Hän vastasi heille: "Tepä sen sanotte, että minä olen".
      71 Niin he sanoivat: "Mitä me enää todistusta tarvitsemme? Sillä me itse olemme kuulleet sen hänen omasta suustansa."

Mutta enä ei kukaan lyö Hänet vaan meitä piexitään mennen tulleen ja siitä iloitkaamme koska se on meidän suurin armolahja tulevia varten. Silloin kun tuntuu ja koske autsch ,,, silloi valumme niin helposti epätoivoon. Mutta jälkeenpäin se tule olemaan meille rikkaudexi ja vahvuus Herrassa !!

Ole siunattu Rakas Mohikaani ja kaikki muut Rakkaat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Frihet se oli joka kirjotti : ) Ole siunattu Rakas !

• ja sitten taas

siansaksaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      625
      2389
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      29
      1187
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      109
      1138
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      10
      1026
    5. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      93
      925
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      875
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      93
      795
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      741
    10. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      29
      653
    Aihe