Tämä yksi lause jo riittää todistamaan JEESUKSEN KRISTUKSEN Jumaluuden. Joh 20:28 : "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle : "MINUN HERRANI JA MINUN JUMALANI!" Eli pulinat pois ja hiljaa rivissä! En jaksa enää kuulla mitään jehovantodistajilta lainattuja kitinöitä tässä asiassa. {Tai joiltain muilta ompeluseuroilta]
MINUN HERRANI JA MINUN JUMALANI!
71
1189
Vastaukset
* Turhat selittelyt pois, että Jeesuksessa muka olisi ollut vaan Jumalan henki, joka vaikutti Hänessä. Jeesuksen jumaluuden kieltäjät lankeevat vielä Raamatun väärentämisenkin, juuri tässä ainakin.
* Tuomas tunsi JUmalansa, eikä Jeesus kieltänyt Tuomasta hänen tunnustaessaan Jeesuksen Jumalaksi! Asento! Katse Jeesukseen päin. Näette Hänessä JUMALAN !!!
* Monien epäämättömien todistajien sen nähdessään!herrani ja minun jumalani, mutta Herramme Jeesuksen Kristuksen Isä, kaikkien herrojen Herra, Isä ja Jumala, siis kaikkien Isä ja Jumala, on myös Jeesuksen Kristuksen Herra!:
2. Kor. 1:3
"Kiitetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ,, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",
Ef. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",
Ef. 1:17
"anoen, että meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA, KIRKKAUDEN ISÄ, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",- hirvas
tottakai. Mutta Jumala on yksi (JHWH) ja muita jumalia ei ole.
Onhan täällä niitä inttäjiä, mutta en minä usko monijumalaiseen uskontoon, koska Jumala kieltää sen käskyssään.
2.MOOS.20:1-3
1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. - Daniel 1
Joh 20:28 ei Raamatun lehdiltä katoa, vaikka kuinka koetat sitä sieltä poistaa. "Minun Herrani ja minun JUMALANI" Sana Jumala ISOLLA alkukirjaimella. Tarkkuutta, veljeni Herrassa.
- to...
Daniel 1 kirjoitti:
Joh 20:28 ei Raamatun lehdiltä katoa, vaikka kuinka koetat sitä sieltä poistaa. "Minun Herrani ja minun JUMALANI" Sana Jumala ISOLLA alkukirjaimella. Tarkkuutta, veljeni Herrassa.
ovat kääntäjien työtä, sen paremmin hepreassa kuin koinekreikassa ei niitä ollut. Niillähän saa ihmeitä aikaan, kun sirottelee sinne tänne.
- Daniel 1
hirvas kirjoitti:
Onhan täällä niitä inttäjiä, mutta en minä usko monijumalaiseen uskontoon, koska Jumala kieltää sen käskyssään.
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.Elämme Uuden Testamentin aikaa. Joh 20:28 : "Minun Herrani ja minun Jumalani" Nämä sanat eivät ole JUMALAN SANASTA minnekään kadonneet. 33/38 : s.156 (UT).
Daniel 1 kirjoitti:
Johannes 20:28 jakeen sana 'jumalani' on kirjoitettu just samanlaisella pienellä alkukirjaimella kuin Johannes 10:34 jakeessa oleva 'jumalia'-sanakin!
- hirvas
Daniel 1 kirjoitti:
Elämme Uuden Testamentin aikaa. Joh 20:28 : "Minun Herrani ja minun Jumalani" Nämä sanat eivät ole JUMALAN SANASTA minnekään kadonneet. 33/38 : s.156 (UT).
testamentissa on eri Jumala, ja uudessa taas eri Jumala. Kun sinun mukaan vielä Jeesus on Jumala, ja Pyhä Henki Jumala, niin niitähän on jo neljä kappaletta.
Kun luultavasti lasket itsesikin, sillä olethan sinäkin Jumalan kuva, niin jopas meillä on tarpeeksi jumalia.
Paavali ilmoitti totuuden näin:
1.KOR.8:5-6
5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Mutta jatka sinä inttämistä, vastaillaan sitten kun sinulla on jotakin uutta ja konkreettisempaa tarjolla. ekivaari kirjoitti:
Johannes 20:28 jakeen sana 'jumalani' on kirjoitettu just samanlaisella pienellä alkukirjaimella kuin Johannes 10:34 jakeessa oleva 'jumalia'-sanakin!
RAAMATTU!
* Elävä uutinen: "Sinä olet minun Herrani ja Jumalani!- to...
Mohikaani_27 kirjoitti:
RAAMATTU!
* Elävä uutinen: "Sinä olet minun Herrani ja Jumalani!ei sitten ole raamattu, koska siinä ei ole kuin pieniä kirjaimia, eikö jo mene perille? Kääntäjät ovat teologisista syistä päättäneet mihin pannaan isot kirjaimet ja mihin jätetään pienet.
- kaikenlaisista kotijumalista
hirvas kirjoitti:
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.joita kaikilla oli monta hyllyssään.
Oli kivisiä ja puisia ja rikkaammilla kultaisia. - hirvas
kaikenlaisista kotijumalista kirjoitti:
joita kaikilla oli monta hyllyssään.
Oli kivisiä ja puisia ja rikkaammilla kultaisia.muista jumalia ei saanut olla, ja Raamattu on siitä samaa mieltä.
Mark. 12:29
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
Uskotoko Jeesukseen Kristukseen tässä asiassa? to... kirjoitti:
ei sitten ole raamattu, koska siinä ei ole kuin pieniä kirjaimia, eikö jo mene perille? Kääntäjät ovat teologisista syistä päättäneet mihin pannaan isot kirjaimet ja mihin jätetään pienet.
Raamatussa ko. asia on isolla alkukirjaimella, kai se menee perille, Jeesus on Jumala, eikä mikään poikanen, ei, vaan Jumala kolmiyhteinen!
hirvas kirjoitti:
testamentissa on eri Jumala, ja uudessa taas eri Jumala. Kun sinun mukaan vielä Jeesus on Jumala, ja Pyhä Henki Jumala, niin niitähän on jo neljä kappaletta.
Kun luultavasti lasket itsesikin, sillä olethan sinäkin Jumalan kuva, niin jopas meillä on tarpeeksi jumalia.
Paavali ilmoitti totuuden näin:
1.KOR.8:5-6
5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Mutta jatka sinä inttämistä, vastaillaan sitten kun sinulla on jotakin uutta ja konkreettisempaa tarjolla.Herra on Yksi! Mutta silti Vanhatestamentti todistaa, että Jumala on kolmessa persoonassa, kolme yhdessä, yksi kolmessa, ei voi erottaa Isää Poika ja Pyhää henkeä. Osaathan sinä nyt laskea, Isä 1 Poika 2 Pyhä Henki 3 = YKSI, ei kyllä ojalan laskuopin mukaan. Jumala ei olekkaaan ihminen.
* Jumala on yksi sinun mielestäs, ketäs nämä kaksi muuta sitten on? Jeesus ja Pyhä Henki?- to...
Mohikaani_27 kirjoitti:
Raamatussa ko. asia on isolla alkukirjaimella, kai se menee perille, Jeesus on Jumala, eikä mikään poikanen, ei, vaan Jumala kolmiyhteinen!
koska isot alkukirjaimet on myöhmemin liitetty tekstiin.
Mohikaani_27 kirjoitti:
todellakaan vaadi uskomaan Jeesusta Jumalaksi, vaan ainoastaan Jumalan Pojaksi:
1. Joh. 4:15
"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."
1. Joh. 5:5
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"
Vain kolminaisuusoppi ja Mohikaani kannattajineen vaativat uskomaan enemmän kuin Jumalan sana vaatii!Mohikaani_27 kirjoitti:
Herra on Yksi! Mutta silti Vanhatestamentti todistaa, että Jumala on kolmessa persoonassa, kolme yhdessä, yksi kolmessa, ei voi erottaa Isää Poika ja Pyhää henkeä. Osaathan sinä nyt laskea, Isä 1 Poika 2 Pyhä Henki 3 = YKSI, ei kyllä ojalan laskuopin mukaan. Jumala ei olekkaaan ihminen.
* Jumala on yksi sinun mielestäs, ketäs nämä kaksi muuta sitten on? Jeesus ja Pyhä Henki?että Jumala on yksi, joka on "kaikki kaikissa", eikä vain kolmessa persoonassa;
1. Kor. 12:6
"ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."
1. Kor. 15:28
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."ekivaari kirjoitti:
että Jumala on yksi, joka on "kaikki kaikissa", eikä vain kolmessa persoonassa;
1. Kor. 12:6
"ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."
1. Kor. 15:28
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."Pyhän Hengen kautta uskovan sydämessä, mutta ei se tee meistä Jumalaa, ei edes jumalia pienellä jiillä!
* Jumala on niin pyhä, ettemme voisi kestää Hänen edessään kärventymättä siihen paikkaan.
* On suuruuden hulluutta verrata syntistä luotua ihmistä Jumalan vertaiseksi.
* "Jumala ei kunniaansa toiselle anna, eikä ylistystään epäjumalille."
* Kyllä meidän paikka on olla Majesteetin edessä nöyrästi polvillamme ja antaa kaikki kunnia Jeesuskelle Kristukselle ja Hänen kauttaan Jumalalle, niin kolmiyhteinen Jumala saa kaiken kiitoksen ja kunnian.
* Ei Raamattu anna meille edees kuvitella olevamme Jumala, mä en käsitä miten nuo asiat kääntyy sinun aivoissa nin merkillisesti? Äläkä vaan sano, että Pyhä Henki antaa sinulle viisauden , ei anna, PH ei väännä Sanaa omiin aatoksiimme, vaan Hän johtaa syntisiä ihmisiä, ei jumalaia, Kristuksen ristille parantumaan ja saamaan synnin päästön ja uudestisynnyttää uuteen eämään, mutta ei tee sittenkään kenestäkään Jumalaa.
* Jumala on taivassa, ja me olemme maassa. Niinhän se Raamattukin jossain sanoo!Mohikaani_27 kirjoitti:
Pyhän Hengen kautta uskovan sydämessä, mutta ei se tee meistä Jumalaa, ei edes jumalia pienellä jiillä!
* Jumala on niin pyhä, ettemme voisi kestää Hänen edessään kärventymättä siihen paikkaan.
* Kyllä meidän paikka on olla Majesteetin edessä nöyrästi polvillamme ja antaa kaikki kunnia Jeesuskelle Kristukselle ja Hänen kauttaan Jumalalle, niin kolmiyhteinen Jumala saa kaiken kiitoksen ja kunnian.
* Ei Raamattu anna meille edees kuvitella olevamme Jumala, mä en käsitä miten nuo asiat kääntyy sinun aivoissa nin merkillisesti? Äläkä vaan sano, että Pyhä Henki antaa sinulle viisauden , ei anna, PH ei väännä Sanaa omiin aatoksiimme, vaan Hän johtaa syntisiä ihmisiä, ei jumalaia, Kristuksen ristille parantumaan ja saamaan synnin päästön ja uudestisynnyttää uuteen eämään, mutta ei tee sittenkään kenestäkään Jumalaa.
* Jumala on taivassa, ja me olemme maassa. Niinhän se Raamattukin jossain sanoo!tullut Jumalan sana ei tee hänestä pienelläkään j;llä alkavaa jumalaa, niin Jeesuksen opetuksen mukaan sellaisen henkilön kohdalla Raamattu raukeaa tyhjiin;
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-»"- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
Pyhän Hengen kautta uskovan sydämessä, mutta ei se tee meistä Jumalaa, ei edes jumalia pienellä jiillä!
* Jumala on taivassa, ja me olemme maassa. Niinhän se Raamattukin jossain sanoo!etkä Hänen sanaansa. Tunnustatko, että Jeesus on totuus ja Hänen sanansa ovat todet?
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
Siis siis Jeesuksen sanoja? hirvas kirjoitti:
etkä Hänen sanaansa. Tunnustatko, että Jeesus on totuus ja Hänen sanansa ovat todet?
Siis siis Jeesuksen sanoja?sekä VT että uudella puolella Jeesus itse ja kaikki apostolit, että "Jumala on yksi", joka on "kaikki kaikissa"! Siitä huolimatta eräät pöyhkeilijät rohkenevat sotia Jumalan sanaa vastaan, että Jumala on vain kolmen cluster, kolmen terttu, josta muu luomakunta on erillään.
Mutta Jumalassa oleva Kristus ei ole paljaaksi karsittu viinipuun runko, vaan siinä on lukematon määrä oksia, ja ne oksat olemme me, jotka olemme Kristuksessa Jeesuksessa;
Joh. 15:1
"Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä."- to...
Mohikaani_27 kirjoitti:
Herra on Yksi! Mutta silti Vanhatestamentti todistaa, että Jumala on kolmessa persoonassa, kolme yhdessä, yksi kolmessa, ei voi erottaa Isää Poika ja Pyhää henkeä. Osaathan sinä nyt laskea, Isä 1 Poika 2 Pyhä Henki 3 = YKSI, ei kyllä ojalan laskuopin mukaan. Jumala ei olekkaaan ihminen.
* Jumala on yksi sinun mielestäs, ketäs nämä kaksi muuta sitten on? Jeesus ja Pyhä Henki?jumalansa ykseydestä, ei missään kohtaa mitään muuta. Juutalaiset eivät uskoneet tai usko kolmi-yhteiseen jumalaan mistä heille olisi tullut moinen edes mieleen?
- to...
Mark. 10:18 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
mielipide on tämä;
Joh. 17:3
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
Isä on siis yksinkin 'totinen Jumala', mutta Jeesus sanoi itsestään, "En minä ilman Isää voi mitään tehdä".
Joh. 10:29
"Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."
Joh. 14:28
"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."
1. kirje timoteukselle 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja ..."
ihmisen jonkun toisen ihmisen jumalaksi;
2. Moos. 7:1
"Mutta Herra sanoi Moosekselle: »Katso, minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.»"
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"- AINOKAINEN POIKA
voisi olla, kuin Itsekin Jumala. Ihmisen poikakaan ei voi olla muuta, kuin ihminen ja Jumalan Poika ei voi olla muuta, kuin Jumala.
Aivan turhaan he tässä asiassa väittelevät, mutta koska asia ei mene perille, niin olkoon. Olemme ainakin parhaamme tehnteet auttaaksemme heidät totuuteen.- hirvas
Jumala, koska ?
1. Moos. 1:27
Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. - to...
sana ihminen on kaksiosainen ja kuuluu näin: ben adam, ihmisen, aatamin poika.
- Daniel 1
Jo piispa Henrikin ajoista saattoi päätellä tämän kansan itsepäisestä luonteesta jotain. Ei ihme myöskään, että jääkiekossa aina hävitään piispa Henrikin jälkeläisille.
- J.Edgar
merkitys.
että Uudessa Testamentissa Jumala kutsuu Jeesusta Pojakseen, palvelijakseen, profeetaksi, ylipapiksi, Jumalan huoneen haltijaksi ja välimieheksi, jota Jumala ei koskaan edes vertaa itseensä, vaan "Moosekseen ja profeettojen sekä veljienne kaltaisiin"; [5.Moos.18:18-20, Jes.40:18,25, 42:1-4, 52:13,
Ap. t. 3:22
"Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.2
Ap. t. 7:37
"Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'".- kumman eduksi
missä suhteessa Jeesusta sitten pidetään Jumalana Raamatussa.
Tässä on ristiriita. Kumpiko tulkinta on yleisempi
Jumalan Poika vai itse Jumala. - Daniel 1
kumman eduksi kirjoitti:
missä suhteessa Jeesusta sitten pidetään Jumalana Raamatussa.
Tässä on ristiriita. Kumpiko tulkinta on yleisempi
Jumalan Poika vai itse Jumala.Jeesus on 100%:sesti Jumalan Poika, mutta myös 100%:sesti Jumala.
- hirvas
Daniel 1 kirjoitti:
Jeesus on 100%:sesti Jumalan Poika, mutta myös 100%:sesti Jumala.
monijumalaisen ja epäraamatullisen lahkon kannattaja. Asia selvä.
- K.M.
hirvas kirjoitti:
Uskon myös että Jeesus on Jumala.
Uskon yhteen kolmiyhteiseen Jumalaan, joka siis yksinkertaisesti tarkoittaa että Hänellä on kolme eri persoonaa!
Sinä siis olet olet jehovantodistaja, etkä kristitty? Älä tule kuitenkaan tuomitsemaan tänne ihmisiä, tiedät mitä raamattu sanoo tuomitsemisesta! - Daniel 1
hirvas kirjoitti:
Meillä on yksi kolmiyhteinen Jumala. Tämähän opetetaan jo lapsille.
- hirvas
Daniel 1 kirjoitti:
sillä Jeesus sitä ei opettanut, ja minä uskon Häneen.
Daniel 1 kirjoitti:
juuri niin kuin Jeesus ja apostolit opettivat, että "Isä, joka YKSIN olet totinen Jumala", [Joh. 17:3]
1. Kor. 8:6
"niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Ef. 4:6
"yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."
Sananl. 30:6
"Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi."
Ilm. 22:18
"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;"- Daniel 1
hirvas kirjoitti:
sillä Jeesus sitä ei opettanut, ja minä uskon Häneen.
Väitellessään fariseusten kanssa, Jeesus käyttää itsestään muotoa MINÄ OLEN, MIKÄ YKSI YHTEEN TARKOITTAA, ETTÄ HÄN ON JUMALA.
- hirvas
Daniel 1 kirjoitti:
Väitellessään fariseusten kanssa, Jeesus käyttää itsestään muotoa MINÄ OLEN, MIKÄ YKSI YHTEEN TARKOITTAA, ETTÄ HÄN ON JUMALA.
Jeesukseen?
Valehteliko Jeesus sanoessaan näin:
Joh. 20:17
Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Valehteliko siis Jeesus? - Daniel 1
hirvas kirjoitti:
Jeesukseen?
Valehteliko Jeesus sanoessaan näin:
Joh. 20:17
Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Valehteliko siis Jeesus?Jeesushan sai kaiken vallan Taivaassa ja maan päällä palkinnoksi hyvin suoritetusta työstä, eli Jeesuksen eläessä ja ollessa vielä maan päällä, ennen taivaaseen astumistaan, tilanne oli erilainen.
- to...
Daniel 1 kirjoitti:
Jeesushan sai kaiken vallan Taivaassa ja maan päällä palkinnoksi hyvin suoritetusta työstä, eli Jeesuksen eläessä ja ollessa vielä maan päällä, ennen taivaaseen astumistaan, tilanne oli erilainen.
Jumalan "hyvin suoritetusta työstä"?
- Daniel 1
to... kirjoitti:
Jumalan "hyvin suoritetusta työstä"?
Isä tietenkin palkitsi Jeesuksen, entäs sitten?
Daniel 1 kirjoitti:
Jeesushan sai kaiken vallan Taivaassa ja maan päällä palkinnoksi hyvin suoritetusta työstä, eli Jeesuksen eläessä ja ollessa vielä maan päällä, ennen taivaaseen astumistaan, tilanne oli erilainen.
kun joutuu luovuttamaan kaiken vallan ja voiman takaisin Isän haltuun:
1. Korinttolaiskirje 15
25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
pidetään arvokkaana auktoriteettinä, niin kyllä ne ompeluseurojen juorut ovat sieltä kolminaisuusopin puolustajien leiristä lähtöisin!
- merim.raimo
"Jumala on meissä Pojassaan Immanuel ìssa Jes.7:14
- valehtelevat ?
ekivaari ja hirvas ovat kirjoittaneet että kolminaisuus on väärin.
Tästä kaikesta saa sen käsityksen että Helluntailaiset opettavat väärin, jos uskoo mitä ekivaari ja hirvas sanovat. Jos he ovat oikeassa, pitäisi kai luopua koko helluntaiseurakunnasta.
Jos luovutaan helluntaiseurakunnasta ja jätetään se, missä seurakunnassa sitten opetetaan eri tavalla, mikä on se seurakunta joka ei opeta kolminaisuutta? Branhamilaiset taisivat vastustaa kolminaisuutta, mistä löytäisin heidän seurakuntansa?- hirvas
tarkistaa kolminaisuusopin syntyhistorian vuodelta 325. Jos se olisi ollut niin tavattoman tärkeä asia ihmisille pelastuksen takia, Jeesus olisi sen itse opettanut, ja silloin se löytyisi varmasti myös Raamatusta.
Uskonnollinen saaste, jota tuli etenkin 1800-luvulla maailmaan eri lahkojen ja uskontojen myötä, on tehnyt omat oppinsa.
Mutta etsikää ITSE totuutta, älkääkä uskoko saarnamiehiä ja pastoreita.
Kolminaisuusoppi on katolisen kirkon aikanaan kehittämä harhaoppi, ja sitä ei tarvitse kukaan pelastuakseen. - merim.raimo
hirvas kirjoitti:
tarkistaa kolminaisuusopin syntyhistorian vuodelta 325. Jos se olisi ollut niin tavattoman tärkeä asia ihmisille pelastuksen takia, Jeesus olisi sen itse opettanut, ja silloin se löytyisi varmasti myös Raamatusta.
Uskonnollinen saaste, jota tuli etenkin 1800-luvulla maailmaan eri lahkojen ja uskontojen myötä, on tehnyt omat oppinsa.
Mutta etsikää ITSE totuutta, älkääkä uskoko saarnamiehiä ja pastoreita.
Kolminaisuusoppi on katolisen kirkon aikanaan kehittämä harhaoppi, ja sitä ei tarvitse kukaan pelastuakseen.Osoittavat rukouksiaan Marialle ? kutsuen Häntä "Jumalan Äidiksi" ? ? ? ? ? ?
- tarkoitettiin vähän
muuta kuin nykyisin.
Jumala oli sana joka kertoi asian arvokkuudesta.
Varsin hyvin Tuomas voi tokaista minun herrani ja minun jumalani. Ei hän sillä mitään taivaan yliherraa tarkoittanut.- Weijo L.
Jos joku ei tunnusta, että Jeesuksella on Isä, niin sellainen on jeesusyksinoppinen (kuten branhamilaiset).
Raamattu ei tunne jeesusyksinoppia sen paremmin kuin kolminaisuusoppiakaan. Molemmat opit ovat syntyneet Raamatun ulkopuolella ja ilman Pyhän Hengen vaiktusta.
Vertaa Ilm. 22:18-19.
Raamattu sanoo yksiselitteisesti, että "JUMALA ON YKSI!"
Tuo Sana löytyy sekä Vanhasta että Uudesta testamentista.
Katso mm.
4. Moos. 16:22
Tuom. 21:3
1. Sam. 26:8
Matt. 19:6
Joh. 8:41
Room. 3:30
Gal. 3:20
1. Tim. 2:5
Jaak. 2:19
Jokaisessa "Jumala on yksi" - Raamatun paikassa kyseessä on Isä, Jeesuksen Kristuksen Jumala!
Isä yksin on Raamatun ilmoittama "yksi Jumala".
Jeesus sanoi mm.:
"Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee Häneltä, joka yksin on Jumala?" Joh. 5:44.
Ja:
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja Hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh.17:3.
Huomaa: "... joka yksin olet totinen Jumala...!"
"Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun ..." Joh. 14:1.
Hebr.1 luku opettaa, että Jeesus on Isän kirkkauden säteily ja Hänen olemuksensa kuva.
Siis aivan kuten aurinko ja sen säteet !!!
Voisimmeko ajatella, että aurinko ja säteet ovat eri persoonia? - - - Ei ole säteitä ilman aurinkoa, eikä aurinko voi paistaa näkymättä.
Näin Jeesus on Näkymättömän Isä Jumalan kuva.
Isä ei ole koskaan tehnyt mitään ilman Poikaa. Kaikki Jumalan työ tapahtuu Pojan kautta.
Kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen. Hän on ennen kaikkia.
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa!
"Niin on meillä siis ainoastaan yksi Jumala, Isä..."
1 Kor. 8:6.
Katso myös 2 Joh. /7- Weijo L. kirjoitti:
Jos joku ei tunnusta, että Jeesuksella on Isä, niin sellainen on jeesusyksinoppinen (kuten branhamilaiset).
Raamattu ei tunne jeesusyksinoppia sen paremmin kuin kolminaisuusoppiakaan. Molemmat opit ovat syntyneet Raamatun ulkopuolella ja ilman Pyhän Hengen vaiktusta.
Vertaa Ilm. 22:18-19.
Raamattu sanoo yksiselitteisesti, että "JUMALA ON YKSI!"
Tuo Sana löytyy sekä Vanhasta että Uudesta testamentista.
Katso mm.
4. Moos. 16:22
Tuom. 21:3
1. Sam. 26:8
Matt. 19:6
Joh. 8:41
Room. 3:30
Gal. 3:20
Jaak. 2:19
Jokaisessa "Jumala on yksi" - Raamatun paikassa kyseessä on Isä, Jeesuksen Kristuksen Jumala!
Isä yksin on Raamatun ilmoittama "yksi Jumala".
Jeesus sanoi mm.:
"Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee Häneltä, joka yksin on Jumala?" Joh. 5:44.
Ja:
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja Hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh.17:3.
Huomaa: "... joka yksin olet totinen Jumala...!"
"Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun ..." Joh. 14:1.
Hebr.1 luku opettaa, että Jeesus on Isän kirkkauden säteily ja Hänen olemuksensa kuva.
Siis aivan kuten aurinko ja sen säteet !!!
Voisimmeko ajatella, että aurinko ja säteet ovat eri persoonia? - - - Ei ole säteitä ilman aurinkoa, eikä aurinko voi paistaa näkymättä.
Näin Jeesus on Näkymättömän Isä Jumalan kuva.
Isä ei ole koskaan tehnyt mitään ilman Poikaa. Kaikki Jumalan työ tapahtuu Pojan kautta.
Kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen. Hän on ennen kaikkia.
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa!
"Niin on meillä siis ainoastaan yksi Jumala, Isä..."
Katso myös 2 Joh. /7-Kiitokset perusteluistasi ja vastauksestasi!
- vain?
Ei kai vain tässä kolminaisuuden kieltämisessä ole kyse Branhamilaisuudesta ?
- hirvas
kuulu onneksi mihinkään uskontoon, vaan minun kirkkoni on siinä, missä käteni ristin.
Ja totuuteni on Raamattu, joten niillä selviää mainiosti. - Daniel 1
hirvas kirjoitti:
kuulu onneksi mihinkään uskontoon, vaan minun kirkkoni on siinä, missä käteni ristin.
Ja totuuteni on Raamattu, joten niillä selviää mainiosti.nielaiset kamelin. Vai miten muuten selität alla olevan Matt 28:16,17:n.
- hirvas
Daniel 1 kirjoitti:
nielaiset kamelin. Vai miten muuten selität alla olevan Matt 28:16,17:n.
Joh. 17:17
Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
Menehän nyt rauhoittumaan ja ota iisisti. - Daniel 1
hirvas kirjoitti:
Joh. 17:17
Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
Menehän nyt rauhoittumaan ja ota iisisti.Ymmärrän kyllä sinua, tuo kohtahan todistaa Jeesuksen Jumaluuden liian selvästi. Totuus ei pala tulessakaan.
- hirvas
Daniel 1 kirjoitti:
Ymmärrän kyllä sinua, tuo kohtahan todistaa Jeesuksen Jumaluuden liian selvästi. Totuus ei pala tulessakaan.
mene lepäämään ja rukoile.
- Daniel 1
hirvas kirjoitti:
mene lepäämään ja rukoile.
sinun ei tarvitse minun levostani huolehtia, huomenna minulla on sitäpaitsi vapaapäivä. Yritä ennemmin miettiä sitä, kuinka Henkilö, jota voi rukoilla, jota Raamatussa suoraan kasvoista kasvoihin sanotaan JUMALAKSI, ja jolla vielä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä, ei olisikaan Jumala. Siinä sinulla miettimistä! Nuku hyvin!
- Weijo L.
Daniel 1 kirjoitti:
sinun ei tarvitse minun levostani huolehtia, huomenna minulla on sitäpaitsi vapaapäivä. Yritä ennemmin miettiä sitä, kuinka Henkilö, jota voi rukoilla, jota Raamatussa suoraan kasvoista kasvoihin sanotaan JUMALAKSI, ja jolla vielä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä, ei olisikaan Jumala. Siinä sinulla miettimistä! Nuku hyvin!
Löysin tällaisen kirjoitusketjun.
Mielenkiintoista.
Sanon ensin, että ...
lapsikasteen hyväksyjät käyttävät yleensä kirkkoisien keksimää termiä "kolmiyhteinen Jumala".
Raamatussahan sellaista ei ole.
Lapsikasteen harha manaa esiin saman hengen, jossa kolminaisuusoppi ja lapsikaste
ovat syntyneet.
Ne molemmat ovat syntyneet luopumuksen tuloksena.
Pyhän Hengen johdatuksessa olevat, kasteella käyneet kristityt, käyttävät Raamatussa
olevia ilmauksia Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä.
Kristittyjen keskuudessa on vallalla kolmenlaista määritelmää Jumalasta.
1. Kolminaisuusoppi
2. jeesusyksinoppi
3 Raamatun oppi.
Raamatun opissa pysyjät ovat viime aikoina alkaneet nousta esiin. he ovat hylänneet
kirkkoisien keksimän kolminaisuusopin, ja pitäytyvät nyt vain apostolien
määrittelemään Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.
Ja huom!
Elävässä uskossa olevat pysyvät kaukana jehovantodistajien jumaluuskäsityksestä.
Katso apostolisen uskon määritelmä jumaluudesta.
1 KOR. 8:6.
Tässä oma kirjoitukseni aiheesta:
http://www.Jeesus-on-Herra.com/kirjoitukset/ajatuksiajumalasta.htm
- Daniel 1
Toinen vakuuttava kohta löytyy Matt 28 : 16,17 : "Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä. 17 Ja kun he näkivät hänet, niin he KUMARTAEN RUKOILIVAT HÄNTÄ, (mutta muutamat epäilivät)."
koska Jeesus on välimies. Mutta huomioi se, että Jeesus joutuu rukoilemaan puolestamme Isää;
Room. 8:34
"Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."
Hepr. 7:25
"jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."
Mutta "totinen Jumala" ei tarvitse ketään rukoilla!- Daniel 1
ekivaari kirjoitti:
koska Jeesus on välimies. Mutta huomioi se, että Jeesus joutuu rukoilemaan puolestamme Isää;
Room. 8:34
"Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."
Hepr. 7:25
"jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."
Mutta "totinen Jumala" ei tarvitse ketään rukoilla!Rupeat taas järkeilemään omassa lihassa!. Kerro minulle, miten saatoit ottaa JEESUKSEN elämäsi Herraksi, jos Hän ei kerran ole Jumala, niin hänhän on epätäydellinen ja voi näinollen tehdä virheitä, ja näin sinun elämäsi on epävarmalla pohjalla.
Daniel 1 kirjoitti:
Rupeat taas järkeilemään omassa lihassa!. Kerro minulle, miten saatoit ottaa JEESUKSEN elämäsi Herraksi, jos Hän ei kerran ole Jumala, niin hänhän on epätäydellinen ja voi näinollen tehdä virheitä, ja näin sinun elämäsi on epävarmalla pohjalla.
niin mahtavan suuri ego kuin kolminaisuusopin kannattajilla. Minulle riittää, että otan pelastajani vastaan Jeesuksen Kristuksen, jonka Jumala on antanut meille välimieheksi ja sovittajaksi!
"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",
Hyvää yötä ja siunausta kaikille! Lasken tämänkin maallisen majani vvuoteeseen levolle.- Daniel 1
ekivaari kirjoitti:
niin mahtavan suuri ego kuin kolminaisuusopin kannattajilla. Minulle riittää, että otan pelastajani vastaan Jeesuksen Kristuksen, jonka Jumala on antanut meille välimieheksi ja sovittajaksi!
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",
Hyvää yötä ja siunausta kaikille! Lasken tämänkin maallisen majani vvuoteeseen levolle.Jatketaan huomenna. Nyt hyvää yötä.
- Daniel 1
ekivaari kirjoitti:
Hyvää yötä ja siunausta kaikille! Lasken tämänkin maallisen majani vvuoteeseen levolle.Kuuma sipulimaito antaa makoisat unet. Suosittelen.
Raamatussa Jeesus sanoo olevansa pelkkä ihmisen poika.
- hirvas
Jeesus tiesi itse parhaiten, kuka Hän oli, ja tässä pieni näyte:
Matt. 20:28
niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."
Matt. 24:27
Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
Matt. 24:30
Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Matt. 24:37
Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
Matt. 24:39
eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
Matt. 24:44
Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
Matt. 25:31
Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
Matt. 26:2
"Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi".
Matt. 26:24
Ihmisen Poika tosin menee pois, niinkuin hänestä on kirjoitettu, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta Ihmisen Poika kavalletaan! Parempi olisi sille ihmiselle, että hän ei olisi syntynyt."
Matt. 26:45
Sitten hän tuli opetuslasten tykö ja sanoi heille: "Te nukutte vielä ja lepäätte! Katso, hetki on lähellä, ja Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin.
Matt. 26:64
Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
Mark. 2:10
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-
Mark. 2:28
Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra."
Mark. 7:15
ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa, vaan mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
Mark. 7:20
Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
Mark. 7:23
Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."
Mark. 8:31
Ja hän alkoi opettaa heille, että Ihmisen Pojan piti kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi, ja kolmen päivän perästä nouseman ylös.
Mark. 8:38
Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."
Mark. 9:9
Ja heidän kulkiessaan alas vuorelta hän teroitti heille, etteivät kenellekään kertoisi, mitä olivat nähneet, ennenkuin vasta sitten, kun Ihmisen Poika oli noussut kuolleista.
Mark. 9:12
Niin hän sanoi heille: "Elias tosin tulee ensin ja asettaa kaikki kohdalleen. Mutta kuinka sitten on kirjoitettu Ihmisen Pojasta, että hän on paljon kärsivä ja tuleva halveksituksi?
Mark. 9:31
Sillä hän opetti opetuslapsiaan ja sanoi heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin, ja he tappavat hänet; ja kun hän on tapettu, nousee hän kolmen päivän perästä ylös".
Mark. 10:33
"Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja kirjanoppineitten käsiin, ja he tuomitsevat hänet kuolemaan ja antavat hänet pakanain käsiin;
Mark. 10:45
Sillä ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."
Mark. 13:26
Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Mark. 14:21
Niin, Ihmisen Poika tosin menee pois, niinkuin hänestä on kirjoitettu, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta Ihmisen Poika kavalletaan! Parempi olisi sille ihmiselle, että hän ei olisi syntynyt."
Mark. 14:41
Ja hän tuli kolmannen kerran ja sanoi heille: "Te nukutte vielä ja lepäätte! Jo riittää! Hetki on tullut; katso, Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin.
Mark. 14:62
Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".
Luuk. 5:24
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Luuk. 6:5
Ja hän sanoi heille: "Ihmisen Poika on sapatin herra".
Luuk. 7:34
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!'
Luuk. 9:22
ja sanoi: "Ihmisen Pojan pitää kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös".
Luuk. 9:26
Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.
Luuk. 9:44
"Ottakaa korviinne nämä sanat: Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin".
Luuk. 9:58
Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi".
Luuk. 11:26
Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."
Luuk. 11:30
Sillä niinkuin Joonas tuli niiniveläisille merkiksi, niin Ihmisen Poikakin on oleva merkkinä tälle sukupolvelle.
Luuk. 12:8
Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
Luuk. 12:10
Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.
Luuk. 12:15
Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi".
Luuk. 12:40
Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
Luuk. 17:22
Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
Luuk. 17:24
Sillä niinkuin salaman leimaus loistaa taivaan äärestä taivaan ääreen, niin on Ihmisen Poika päivänänsä oleva.
Luuk. 17:26
Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
Luuk. 17:30
samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Luuk. 18:31
Ja hän otti tykönsä ne kaksitoista ja sanoi heille: "Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja kaikki on täysin toteutuva, mitä profeettain kautta on kirjoitettu Ihmisen Pojasta.
Luuk. 19:10
sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on".
Luuk. 21:27
Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
- issakki
vaan omiin mielipiteisiisi.Jehovantodistaja eikä muitakaan todistajia ei siihen tarvita vaan ihan lukutaito riittää:
jokaisen Herra ja pää, koska hän on Jumalan seurakunnan pää;
Kol. 1:18
"Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen."
Apostoli Paavali opetti seurakunnan olevan sama kuin Kristuksen ruumis, jonka pää on itse Kristus;
1. Kor. 11:3
"Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että JUMALA ON KRISTUKSEN PÄÄ."
Siispä kaikille tiedoksi; Kristus ei ole Jumalan pää, vaan Jumala on Kristuksen Pää!- piilokas
siksi on vaikea ymmärtää millä ilveellä sitä lukemalla saa kuvan että Jeesus on sama kuin isäJeesus ei sano kertaakaan niin,vaan aina sanoo alamaisuudesta isäänsä nähden. Niin ne perinnäisäännöt/ihmisopit, niistäkinhän Jeesus kyllä puhui,ne ovat luvattoman tiukassa ihmispolossa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla7012773Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,311376Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131324Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2511259- 1131245
- 1051085
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?112973Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k105959Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50779- 64761