Eli kertoisitteko, mitä hyviä ja huonoja puolia olette havainneet K2:sen rullaluistimissa?
Olen miettinyt K2 Radical 90 mallia. Luistelen n. 100 km/viikko.
K2 rullaluistimet hyvät / huonot puolet?
15
21940
Vastaukset
- urheilukauppan kokeilemaan
Hyvät ovat K2:n luistimet.Mutta mikset ostaisi saman tien radical 100? Mene urheilukauppaan kokeilemaan, sieltä ne saatavat mallit ja koot löytyvät ja vasta kokeillessasi huomaat miten sinun jalkaasi sopivat.
- KuntoMessuille
Helmikuun lopulla - maaliskuun alussa, viikonloppuna on Messuhallissa GoExpo Messut -Fillari, kunto, retki, kalastus ja swingi.
Löydät sieltä Halli 2:sta K2:n osaston. Aivan vieressä on rullaluisteluseura Katukiitäjien osasto, jolla pääsee testaamaan noita luistimia. On siellä rullasuksiakin testattavana. Tasapuolisuuden nimissä kerron senkin.
Jos ei tule uusia luistimia katsomaan, voi tulla kyselemään luisteluvinkkejä ja opastusta mm kantajarrutukseen.
nimimerkillä Radical 90 luisteleva - harasoo
Hanki lämpömuovattavat kengät ja pysy kaukana tuollaisista muovirämpylä K2-luistimista.
- -
K2:lla on lämpömuokattavia kenkiä ja nimenomaan lähes kaikki muut paitsi K2:t on ku laskettelumonoja. Muovikompuroita. Nimim. ostin viime kesänä Rollerbladet, jotka menee vaihtoon, ja eiku K2:n ostoon...
-k-
- TommiN
Luistelee hyvinkin. Oon rullaluistellut vuodesta 2003. Silloin hommasin K2 Mod 8.5 -malliset luistimet. Erinomaiset ovat olleet. Kenkä sopi jalkaan kuin nakutettu. Viime kesänä ostin sitten Radical 90 -luistimet. Muutaman sadan kilsan jälkeen luistelu niillä oli vieläkin yhtä tuskaa, joten palasin käyttämään vanhoja luistimiani. Radical 90:n kenkä vain ei sopinut mun jalalleni ollenkaan.
Radical 90:stä on tällä palstalla aikaisemminkin ollut juttua. Kannattaa käyttää hakua. Pari esillä ollutta asiaa voin oman lyhyen kokemukseni perusteella vahvistaa. Luistimen jarru kerää poikkeuksellisen tehokkaasti roskaa itseensä. Yksi rulla meni sen vuoksi pilalle. Nilkan yli kulkeva muovihihna on aika heikkoa materiaalia. Sen hammastus kestää huonosti, jos hihnaa kiristää liikaa (ja tässä liikaa tarkoittaa "enemmän, kuin valmistaja haluaa sinun kiristävän", ei sitä, että hihna olisi liian tiukalla). Omista luistimista oli toisesta hihna pilalla jo, kun ostin luistimet.
Hyvänä puolena on sanottava, että K2:n maahantuoja on aina ollut tosi reilu luistimien kanssa ilmenneissä ongelmatilanteissa. Yllämainittu hihnakin vaihdettiin maksutta uuteen, kun kävin paikan päällä näyttämässä.
Pyöräkokoa paljon tärkeämpää on se, että kenkä istuu jalkaan todella hyvin. Huono istuvuus ei valitettavasti aina tule ilmi ennen kuin vasta ajan kanssa.- J.M.J
Mainitsemasi K2 radical 90 luistimet ovat ainakin minulle sopineet hyvin. Alkuperäisrenkailla minun rullaa paremmin kuin samanpainoisen kaverini Radical 100 luistimet. Tosin asiahan riippuu niin monesta tekijästä. Ero lienee kuitenkin marginaalinen. Renkaita 90mm luistimiin saa halvemmalla kuin isompiin.Edellä mainitut viat pitävät paikkansa ja erityisesti se kiristyshihnan hampaiden kuluminen. Minä olen saanut maahantuojalta 3 uutta hihnaa ilmaiseksi. Jarrupalasta kun leikkaa viistosti palan pois niin tuo kivien jumittuminen loppuu tai ainakin vähenee.Noi on mulle kolmannet luistimet ja ehdottomasti parhaat, edelliset oli 5 pyöräiset Crazy Creekit.
Vaihdoin toissa vuonna yheksänkyt millin pyörillä olevat kookakkoset.. luisteluasento oli omituinen. Kesti tottua siihen todella. Luistimiin ei jalat ole tottuneet edelleenkään, vaikka viime kesän sinnikkäästi niillä menin..
Olen pitkänmatkan luistelija ja käynyt maratoneillakin. Vaihdoin vanhat kakkoset tilalle, kun en enää jaksanu noiden kans.Niiden vuosimallia en enää muista, mutta niin on tehty mun jalkaan. Niissä on se tarra vaan tossa taitteessa eikä nauhoja ollenkaan..
Hyviä puolia siis merkki(heh) ja huonoja on, että ne ei vaan kaikki oo jalalle tehty. Olen kuullut samaa muiltakin noiden ysikytmillin luistimien suhteen.- Nimetön
ostin tänä keväänä sellaiset, ja mulle olleet todella hyvät, jalat eivät ole kipeytyneet, eikä hankautuneet mistään kohtaa, 90 mm pyörillä pääsee jo ihan kivasti eteenpäin ilman sen kummempaa jyystämistä.
- Tinka.
Minäkin ostin tänä keväänä K2 Celenat. Suurimmilta osin olen ollut niihin oikeinkin tyytyväinen. Kenkä istuu hyvin jalkaan eikä hiertymiäkään ole tullut. Luistin rullaa laheasti ja ihan hyviin vauhteihinkin pääsee.
Mutta rullien väliin lentävä kivi pysäyttää kyllä menon laakista. Itsellä on kerran mennyt kivi Celenan rullien väliin, ja kaatuminen oli todella lähellä kun rullat jumittuivat täysin kovassa vauhdissa. Missään aiemmissa rullaluistimissani ei tällaista ole päässyt käymään.
Toinen harmittava puoli Celenoissa on pikakiristys, jolla on vaikea saada rullaluistimet tarpeeksi tiukalle.
- eaudeparfum
ne ovat aika kalliit mutta sen arvoisia minusta. kumi palaa turhan nopeasti mutta ihan oma vika sillä mulla tulee jarrutettua vähän liianki usein
- Nuorgam-Hanko 2001
Jo kymmenen vuotta samat K2:set. Rullat 80A ja hiilikuitulaakerit. Huollettu säännöllisesti = pesty ja rasvattu ja kilometrejä takana ainakin 4000. Kenkä hyvässä kunnossa, ei hierrä eikä paina. Tosin kiskot 5-rullaiset.
- Objektiivisia havain
K2 Rad100
Suurin ongelma on pohjan muoto. Se on kuin pyöreä ura. Sen takia jalan pohjalla ei voi ajaa kenkää tarkastsi. Käytännössä minä joudun ajamaan paino aivan ulkosyrjällä.
Vasemmassa kengässä kisko on myös silminnähden länällään. Tätä olen joutunut korjaamaan huonosti istuvalla kiilapalalla.
Kenkä on maraton kengäksi suht painava.
Jos ulkopuristus menee liian syväksi rullaaminen alkaa jarruttaa. Osittain tämä johtuu siitä, että rullisten käytetty laakerikoko on hivenen alimitoitettu 100 kg miehelle. Osittain se johtuu siitä, että kisko taipuu.
Olen luistellut nyt noilla suunnilleen 2000 km ja kengät ovat vaihtokunnossa. Kangas on repeillyt erityisesti akillejänteen takaa.
Minä en pidä näitä erityisen hyvinä luistimina, ennemminkin ne ovat ainoat maraton-tyyppiset joita kaupan hyllyltä saa. Seuraavat tilaan maailmalta.. Sinänsä en pidä softboot-ideologiaa ihan huonona, varsinkin jos luistelee vain kymmeniä kilometrejä kesässä. - POMPOM123
Hei,
Itellä on muutaman kesän ollut käytössä k2 radical 90. Nyt entistä enemmän alkanut tulemaan ongelmaksi, että luistin taipuu liikaa ulkosyrjälleen luistellessa ja tämä tekee luistelun vaikeaksi. Jalat puutuvat nopeasti, kun joutuvat olemaan epäluonnollisessa asennossa. Ehkä kenkä on vain huono omalle jalalleni. Luistimissa kengän pituus on hyvin istuva, mutta kaikki muut säädöt joudun vetämään aivan tappiin asti. Mille paksunilkoille nämä ovat suunniteltu :\
Joutuu varmaan uusia alkaa katsomaan, suosituksia? 90-100mm renkaat, matala ja tukeva kenkä, ei ihan supermatala kuitenkaan.- EK:
PomPom,jos haluat edulliset ja tukevat luikkarit niin Poweslide r4 satasen pyörillä.
Tietysti edellyttää että sopivat käyttäjälleen..
- A-ri
Olen luistellut K2 luistimilla Suomen ja Ruotsin päästä päähän.. Todella hyvät!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1596997Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334123Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1152171- 621946
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1961454Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225957