Haasteena karkkilakko

Karkkihirmu

Olen aina ollut kova mussuttamaan karkkeja. Välillä olen ollut niin riippuvainen karkeista, että olen tullut kiukkuiseksi, jollen ole saanut päivittäistä karkkiannostani. Nyt olen alkanut miettiä sitä lisäaineiden määrää, jota olen kehooni mättänyt =( Yök!

Mistä mahtaisi löytyä kunnollista tietoa karkkien lisäaineiden epäterveellisyydestä?

Nyt olen päättänyt aloittaa 3kk karkkilakon. Ajatuksena on korvata makeanhimo hedelmillä, tuoremehulla, runsaalla veden juonnilla ja purukumin jauhamisella.

Onko joku haluakas lähtemään mukaan karkkilakkoon? =)

41

6206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisaudenhammas

      10.5. tulee kaksi vuotta täyteen karkkilakkoa. Ympäristölle on näköjään vaikea asia, koko ajan ollaan tuputtamassa, ota yksi, haluatko suklaata, saat syödä loput...jne, jne. En ota, ja päätös pitää!!

      • karkkihirmu

        Hei,

        Kiitos viestistäsi. Oli kannustavaa lukea, kun joku on pystynyt noin pitkään olemaan karkitta. Enköhän pärjää, alku on vaan kovaa :)


      • En pysty olemaan ilman karkkia

        No ootta te hulluja jos te pystyttä olemaan ilman karkkia!! Mää en pysty:(:(


    • Sizzy

      Haluan myös mukaan, aloitan huomenna. Katsotaan pystytäänkö tähän ;)

      • Karkkihirmu

        Kova tsemppi päälle, niin selvitään! Minulla on nyt vko ja 2 päivää takana ja joka päivä on tullut helpommaksi. Ihan mielöttömän ihana fiilis tulee itsensä voittamisesta, joten tsemppi päälle! Yhteisvoimin =)


    • entinen karkkisyöppö!

      Minäkin aloitin joskus karkkilakon ja nykyään en ole enää missään lakossa en vain syö karkkia! =)
      Eka viikko oli mulla vaiken mutta kyllä se siitä sitten kirkastuu. Yhtenä neuvona vaan ajattelin sanoa että purkka kannattaisi jättää pois! Jos hampaistaan huolehtii niin on niitä imeskely tabletteja mutta kun jauhaa purkkaa joka on usein makeaa tulee helposti makea nälkä. Purkan syöminen huijaa vatsaa koska joutuu pureskelemaan mutta vatsaan ei tule mitään. Se ei oikeastaan ole edes terveellistä.

      • Karkkihirmu

        Kiitos vinkistä! Purkkaa on kyllä tullut jauhettua ihan liikaa,- aloin jo miettimään, että löystyyköhän leuat, kun tulee mussutettua purukumia kokoajan. Nyt sain varmennuksen, että taitaapi purkka jäädä pakettiin =)


    • mahamahamaha

      lasketaanko muuten after eightit karkeiksi?

      • Karkkihirmu

        :) Jaa, no se on varmaan makuasia, jonko ne karkkeja vai lasketko ne "keksiksi" =)
        Itse en ole syönyt edes After Eightejä, koska olen sen verran on / off -ihminen, että pakko pitää tiukkaa rajaa =) Tosin enää ei tunnu et olis rajoja...on vaan asioita, joita en syö ja ne on karkit.
        Täytyy myöntää, että joulun alla, kun kaikkien kassajonojen luona oli konvehtirasioita, välillä tuli mieleen, että jos ostais rasian, mutta kun ei sit kuitenkaan ylitse pääsemättömästi tehnyt mieli, niin jätin ostamatta...


      • Karkiton(ko)
        Karkkihirmu kirjoitti:

        :) Jaa, no se on varmaan makuasia, jonko ne karkkeja vai lasketko ne "keksiksi" =)
        Itse en ole syönyt edes After Eightejä, koska olen sen verran on / off -ihminen, että pakko pitää tiukkaa rajaa =) Tosin enää ei tunnu et olis rajoja...on vaan asioita, joita en syö ja ne on karkit.
        Täytyy myöntää, että joulun alla, kun kaikkien kassajonojen luona oli konvehtirasioita, välillä tuli mieleen, että jos ostais rasian, mutta kun ei sit kuitenkaan ylitse pääsemättömästi tehnyt mieli, niin jätin ostamatta...

        Mäkin aloiyin karkkilakon. Saa nähä kauanko pystyn. Lupasivat hieman rahaa pari kymppii jos pystyn olemaan vuoden ilman karamellejä,suklaata, sipsejä jne. Pakko näyttää että kyllä minä pystyn


      • Karkkihirmu
        Karkiton(ko) kirjoitti:

        Mäkin aloiyin karkkilakon. Saa nähä kauanko pystyn. Lupasivat hieman rahaa pari kymppii jos pystyn olemaan vuoden ilman karamellejä,suklaata, sipsejä jne. Pakko näyttää että kyllä minä pystyn

        Hienoa! Tsemppiä! Kyllä se siitä, alku voi tuntua haastavalta, mutta vähän ajan päästä se jo menee itsestään. Minullakin oli halua näyttää, että pystyn olemaan ilman karkkia, koska suurinosa ystävistäni räjähti nauramaan ja sanoi, et lehmätkin lentää, ennenkuin sä oot ihan karkkia :) Sen verran tunnetusti olin makeisten perään :)
        Nyt olen ollut ilman karkkia jo tosi kauan ja en edes karkkia kaipaa ja on jotenkin ihan itsestään selvyys etten syö karkkia =)
        Tsemppiä! Hetki kerrallaan ja vähän ajan päästä se meneekin ihan omalla painollaan!


      • wöfn
        Karkkihirmu kirjoitti:

        Hienoa! Tsemppiä! Kyllä se siitä, alku voi tuntua haastavalta, mutta vähän ajan päästä se jo menee itsestään. Minullakin oli halua näyttää, että pystyn olemaan ilman karkkia, koska suurinosa ystävistäni räjähti nauramaan ja sanoi, et lehmätkin lentää, ennenkuin sä oot ihan karkkia :) Sen verran tunnetusti olin makeisten perään :)
        Nyt olen ollut ilman karkkia jo tosi kauan ja en edes karkkia kaipaa ja on jotenkin ihan itsestään selvyys etten syö karkkia =)
        Tsemppiä! Hetki kerrallaan ja vähän ajan päästä se meneekin ihan omalla painollaan!

        minä olen ollut karkkilakossa jo 4 kk....joskus tekis niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon karkkia että.


      • t.o.llo.loo

        höh...sehän on suklaata!


    • Purkka_Pallo

      Itse olen laihtunut 2 kg vaihtamalla karkin purkkaan!
      Kokeile!

      • jeii

        Kerrotaanpas onnistumisen kokemuksia! Joulun jälkeen karkin osto loppui kuin seinään. Sitä ennen söin lähes päivittäin karkkia noin kolmen vuoden ajan. Kesäisin söin vain kerran viikossa. Mutta sain ehkä jouluna yliannostuksen makeasta, kun palasin opiskelukaupunkiini niin vain päätin etten mene karkkihyllylle enää ja niin vain karkkien osto on jäänyt. Enkä ole sen koommin edes miettinyt karkkeja. Noin helposti minä pääsin eroon kauheasta putkesta jolloin joka päivä oli pakko käydä namiostoksilla ja tuskanhiki tuli jos ei päivittäistä makeannosta saanut. Ja silloin en olisi voinut edes kuvitellat luopuvani karkeista! Mutta nyt vain kävi näin. :) Nyt 2 kk ilman karkkien ostoa. Olen kyllä antanut itselleni luvan niitä syödä juhlissa mutta siihen se jääkin. :) Ja vinkkinä: karkit voi aina korvata suklaavanukkaalla. ;)


      • Karkiton
        jeii kirjoitti:

        Kerrotaanpas onnistumisen kokemuksia! Joulun jälkeen karkin osto loppui kuin seinään. Sitä ennen söin lähes päivittäin karkkia noin kolmen vuoden ajan. Kesäisin söin vain kerran viikossa. Mutta sain ehkä jouluna yliannostuksen makeasta, kun palasin opiskelukaupunkiini niin vain päätin etten mene karkkihyllylle enää ja niin vain karkkien osto on jäänyt. Enkä ole sen koommin edes miettinyt karkkeja. Noin helposti minä pääsin eroon kauheasta putkesta jolloin joka päivä oli pakko käydä namiostoksilla ja tuskanhiki tuli jos ei päivittäistä makeannosta saanut. Ja silloin en olisi voinut edes kuvitellat luopuvani karkeista! Mutta nyt vain kävi näin. :) Nyt 2 kk ilman karkkien ostoa. Olen kyllä antanut itselleni luvan niitä syödä juhlissa mutta siihen se jääkin. :) Ja vinkkinä: karkit voi aina korvata suklaavanukkaalla. ;)

        Olen ollut karkkilakossa noin 2kk. Suosittelen!!:) Siitä tulee hyvä mieli, jatkuvasta karkin syönnistä taas huono omatunto. Nyt hedelmätkin maistuvat ja oon löytänyt uudelleen innostuksen leipomiseen, niin suolaista kuin makeaakin. Ja suht terveellistä, verrattuna päivittäiseen karkin syöntiin. Karkin syönti on sitäpaitsi kallistakin..:D


    • "karkkilakossa"

      minä olen ollut jo kolme vuotta sellaisessa karkkilakossa että otan jos tarjotaan mutta itse en osta, ja en myöskään kerjää jos jollain sitä on.

    • Itse olen nyt uutenavuotena jäämässä kunnon karkkilakkoon. Olen tähän mennessä ollut sellaisessa, että syön jos tarjotaan, mutten pyydä enkä itse osta. Ja olen huomannut, ettei karkkia oikeastaan edes ole hirveästi ikävä. Salmiakkia kyllä vähän...
      Paras kaverini on ollut lakossa lokakuusta asti, ja hän lopetti joulun ajaksi(alkaa nyt taas vuodenvaihteessa uudestaan) ja kun hän jouluna söi sitten pitkästä aikaa aika paljonkin makeaa, oli hän ihan sekaisin, ei muistanut joitain juttuja ja varmisteli minulta kaikkea tms. Totesin siinä sitten että karkin paljo syöminen pitkästä aikaa syövyttää aivot x)

    • herkku perse

      olen nyt aloittanut noin viiko sitten puolen vuoden karkkilakon tutntuu vaikealtta oisiko jollain vinkkejä mitä syödä . ?? En saa lipua lakosta sillä palkkioa on nokian E7 kaikille siis tiedoksi puhelin ,mutta se on niin vaikeaa välillä unohdan että minulla on edes koko lakkoa mitä tekisin saan syödä sipsiä ja kaikkia muuta herkuuja mutten karkkia.... LAkkoni on siis varmaan aika helppo mutta tuntuu hyvin vaikealta harrastan partiota ja olen huomannut ett siellä on paljon asioita joisssa saisi olla esim karkkia nyyttärit leiri ja picnik miten pääsisisn yli karkin himosta???? ))=



      JOKU KILTTI PLIIIS AUTTAAAA

    • däsaa<

      Joooogdfp0szå b

    • BurnOff

      Onko kellekään muulle karkit ns. masennuslääkkeitä jota ilman ei oikeesti jaksa käydä töissä yms. Ja onko kukaan keksinyt jotain hyvää ratkaisua sille miten välttäisi lihomasta ja edelleen masentumasta?Tähän ei purkka auta..

    • ex-karkkihiiri_

      Täällä kans yksi karkkilakkoilija ilmoittautuu :) Tänään siis aloitin, limut ja kaikki herkut pois! Tavoitteena olisi karkkilakon avulla laihtua muutama kilo. Olen ennenkin ollut lakossa, ja todellakin huomannut että se tuottaa tuloksia! :) Minäkin oon kova syömään karkkia, mutta nyt ne todellakin jää pois. Haluan mielummin mahtua mielihousuihini karkin mussuttamisen ja lihomisen sijaan :) Tsemii kaikille!!

    • Karkit332

      Ite olin just 4kk karkkilakos. Syksyllä olin jotain 2kk mutta silloin se vähä repsahti tuli syötyä salaa karkkii mut ny onnistuin. Ny yritän olla kesäloman karkkilakos.

    • Karkkilakkooooo...!!

      Nyt kun alkoi uusi vuosikin niin ajattelin että vois alkaa karkkilakkoon kun jotenkin tuntuu että on vähän tuota läskiä tullut vyötärölle ja silleen. Tää alku on ainakin vaikeaa kun vanhemmat napsii koko ajan karkkia mun nenän edessä mut oon päättänyt etten syö karkkii vaikka kuinka tekisi mieli. =D Syön mielummin purkkaa vaikka moni väittää ettei kannata.... blaa blaa blaa..... XD

    • alottelija (;

      Ite alotin tänään karkkilakon, tavoite on 30 päivää ilman karkkia. En sitten tiiä, jos ton kuukauden kestän, että jatkanko lakkoa vai rupeenko taas samaan malliin popsii sitä riivatun karkkia :DD En saa mitään palkkiota, vaan facebookissa semmossel tykkäyshommelil lähti lakko käyntiin. Purkkaa mussutan nytkin, se onpi hyvä "korvike" karkille, ainakin joksikin aikaa. Oon kerran aiemmin ollu 2vko karkkilakossa, sain siitä 6e, oli yhtä tuskaa, ainakin eka viikko.

    • sdsdsdsds

      Itse aloitan kuukauden karkkilakon huomenna. Sallin itselleni viikonlopulla kahvin kanssa palan piirasta, pullan, tai jotain herkkua kunhan sitä ei luokitella makeiseksi.

    • sdsdsdsds

      Hyvin sujunut karkkilakko tähän mennessä. Kun olen sallinut itselleni esim. pienen kulhon popcornia tai palan kakkua viikonloppuisin, ei ole iskenyt sen kovempaa karkinhimoa. Muistan vuosi sitten kun tein saman vapun jälkeen, mässynhimo oli aivan sairas koko ajan, nyt jotenkin paljon helpompaa kun on tullut muutenkin syötyä paljon terveellisemmin.

    • 1kk

      Mä olin just karkkilakossa 1kk. Sain syödä jäätelöä mutta en muita herkkuja. Alku oli vaikein!

    • Olen itsekin aloittanut karkkilakon muutama päivä sitten mutta alku oli vaikein kun yritin vältellä karkkia mutta en vain pystynyt nyt olen pitänyt itseni kurissa enkä ajattele karkkia kahteen kuukauteen ainakaan vaikeaahan se on mutta yritetään ainakin. Karkkilakko on ja pysyy kaksi kuukautta. Ja pidän sanani vaikka kaverit ei usko mutta uskovatpahan kahden kuukauden päästä! Ei karkkia!

    • saphira1

      Olin kerran pari viikkoa karkkilakossa. Ja eka viikko oli vaikein, mutta sitten karkkia ei enää edes tee mieli. No kun lakko oli loppunut, niin aloitin taas syömään karkkia... Nyt olisi tarkoitus aloittaa kesälomaan asti (ainakin) kestävä lakko. :D haluan hyvään kesäkuntoon. Ja tsemppiä kaikille! ;)

    • karkkilakossa

      minäkiin oon jo alotin elokuussa on ollu aika huono olla kaupassa kävellä karkkihyllyjen ohi kun himoitsee niita karkkeja siinä vieres mut on jo helpottanu

    • ???

      Onko kukaan lakkolainen pudottanut painoo pelkällä karkkilakolla? (:

    • mie vaan

      Mäkin oon taas karkkilakos. (: Pähkinät, popcornit yms sallitaan, mutta niitäkin n. kerran viikossa, pähkinöitä kyllä useemmin... Ennen joulua olin 2kk, ja nyt taas tavotteena ois siihen jouluun asti.. Ainoo "karkki" jota saatan syödä, on tummasuklaa, koska sehän on terveellistäkin.. (:

    • 3+8

      Melko huolestuttavaa lukea, kuinka aikuiset ihmiset ovat niin koukussa sokeriin, että oikein laskevat päiviä ilman makeisia.

      Tästä huomaa, että sokeri todellakin aiheuttaa riippuvuutta. Itse en makosia juuri syö koskaan ja näin on helppo elää.

    • juhani9091

      Terve karkin kaverit karkki lakko on helppo aloittaa vaikka aluksi se tuntuu vaikeelta mut se siit lähtee menee eteen päin 1-2 viikko on kulunut karkki lakosta ei se tunnu niin vaikeelta aluks oli silleen koko ajan piti käydä kaupassa mut päätin lopettaa niin se kans pysyy se on omasta tahdosta vaan kiinni ja koittaa kans pysyy siin tahos.

    • juhani9091

      mulla tulee 3 vuotta kun olen viimeksi ostanut karkkia.

    • nam uinen

      Mä syön jokapäivä vähintään parisataa grammaa salmiakkia tai suklaata. Hampaat on pysyny ihan hyvässä kunnossa, kun hoidan ne hyvin. Enkä ole yhtään lihonut, olen oikeastaan joitakin kiloja alipainoinen. Lääkärikin sanoi, että voin ihan huoletta syödä karkkia, kunhan muistan hoitaa sen purukaluston. :D En usko, että pystyisin useampaa päivää olla ilman karkkia.

    • NumsNumsLaihduttaja

      Itelläni on nyt ollut .. 3pv karkkilakko eikä hyvin mene :D tai joo meenee tänään vedin kyl yhen mehupullon :c MUT EI SIIN MITÄÄ! Ei ollus sentää karkkia ;)

    • Nocandies

      Oon 11.v tyttö (maaliskuussa 12) mut oon ollu nyt tammikuun ekast päiväst karkkilakossa ja tarkoituksena ois koko vuosi

    • vanha_tekijä-

      En taia olla teidän ikäryhmää mutta.
      Multa leikattiin käsi ja sen jälkeen päätin karpata pois ylikilot.. eli siis hiilihydraatit veke. Rahkaan tai kermaviiliin hermesetasta ja marjoja, vaikka vaapukkaa. Kun ketoosi alkaa noin parin viikon päästä niin sitten tummaa suklaata , ainakin 80%. Sen jälkeen ei ole tehnyt mieli muuta karkkia kun salmiakkia joskus.
      Niin ja painoa lähti parissa kuukaudessa 12kg

    • sisukastyyppi

      Elikkäs tiiän kyl et tää on jo vanha keskustelu mut kuiteskii... oon siis 12.v ja alotin karkkilakon 1.1.2016 klo 00.01

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      252
      2463
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      186
      1572
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1396
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1123
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1119
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    Aihe