Torpedoin työnhakuani

trisse

Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä kun haluaisin oikeasti näin tietoisuuden tasolla päästä töihin mutta alitajuiset pelot aiheuttavat sen että sabotoin ja torpedoin työnhakua kaiken aikaa.

Olin varma että olin lähettänyt jo yhden palkkatukihakemuksen mutta kun tsekkasin kotisähköpostini lähetetyt osion niin ihmeekseni huomasin etten ollutkaan. Olin varma että olin ainakin kirjoittanut sen mutten löytänyt sitä tekstiäkään mistään. Viimein löysin sen mutta se oli talletettu ihan väärällä nimelläkin etten sitä löytäisi (nyt tallensin sen nimellä "palkkatuki").

Tälläistä tämä on koko ajan. Eikä tämä ole laiskuutta sillä tavallaan näen suurtakin vaivaa työnhakuun mutta ratkaisevat askeleet lykkääntyvät.

Ilmeisesti teen tätä koska 1. hakemuksessani vähän (pakosta) joudun liioittelemaan osaamistani ja pelkään että saan jonkun työn mitä en osaakaan 2. pelkään että saan vaan sellaisen työpaikan jossa minulle ollaan ilkeitä ja pieniin eksentrisyyksiini suhtaudutaan loukkaavasti 3. yleensäottaen vaan pelkään 4. ahdistaa jos saan tylsän työn 5. pelottaa jos psyykkisistä syistä joudun lopettamaan kesken ja saan sitten 3kk:n karenssin työttömyysturvasta 6. harmittaa työstä koituvat aamuheräämiset (kärsin unettomuudesta ja normaalirytmini mukaan herään klo 12-14)

Ärsyttää tälläinen kuitenkin. En mahda sille mitään että nuo pelot taustalla vaikuttavat niin että sabotoin työnhakuani ja pitää olla todella tarkkaavainen että en sitä onnistu tekemään.

32

1845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varjolilja

      Kai tulee helposti rimakauhu, jos on poissa työelämästä ja ehkä muustakin säännöllisestä elämästä. Minua auttaa, kun menen tottelevaisesti työhöni, kun sinne vain pitää mennä ja työt tehdä. Vuorokausirytmi pysyy järjestyksessä ja illalla pitää mennä nukkumaan, kun lapsetkin pitää toimittaa nukkumaan oikeaan aikaan. Minuakin vaivasi unettomuus, mutta silti oli pakko noudattaa normaalia vuorokausirytmiä. Onneksi nykyään saan nukutuksi.

      Etkö voi iloita, kunhan vain pääset johonkin työhön, vaikka puutarhatyöhön kesällä? Kun pääsee työteon alkuun, uskon, että on helpompaa löytää mieleinen työ kuin oltuaan pitkään poissa työelämästä. Vaikka oletkin fiksu, ei haittaa vaikket heti olisi niin fiksussa työssä kuin ajattelet olevan itsellesi sopivaa. Ei minunkaan työni vaadi koko ajan olemaan fiksu, enkä enää ole kovin terävä, kun olen tullut tällaiseksi höperöksi.

      • JoMN

        maistuu. Olin viimeisestä viidestätoista vuodesta 11 vuotta työttömänä. Ensin yhdeksänkymmentä luvun alussa pari vuotta peruspäivärahalla. Sitten sain töitä ja liityin heti ammattiliittoon. Aiemmin olin ollut johtavassa asemassa, joten en ollut ymmärtänyt liittyä liittoon, ennen kuin koin sen konkreettisesti, että miltä tuntuu elää minitoimeentulolla.

        Se oli kova koulu, joka ei päättynyt jatkuvaan työsuhteeseen, vaan uuteen työttömyyteen, mutta olin ollut kuitenkin sen verran pitkään työssä, että sain ansiosidonnaista päivärahaa. Niillä ansiosidonnaisilla aloin sitten pelata aikaa. Kävin kaiken maailman koulutukset, kuten mikrotukikurssit jopa kahteen eri otteeseen. Suoritin tietojenkäsittelyn ammattitutkinnon jne.. Koko ajan tietoisena siitä, että yli nelikymppisenä en tule alan hommia saamaan. Välillä olin alan yrittäjänäkin, mutta koska olin tyhmyyksissäni muuttanut Helsingistä pois, ei niitä hommia sitten täällä Uudenmaan perukoilla kuitenkaan tarpeeksi ollut. Lopetin yritystoiminnan juuri 18 kk:n kuluttua ja saatoin palata ansiosidonnaiselle.

        Totta kai tähän kaikkeen kuului vielä sekin, että aineita kuten viinaa ja nappeja ja hamppua tuli vedettyä sen verran taajaan, että en välillä olisi pystynyt töitä tekemään.

        Kaiken aikaa olen kuitenkin kirjoittanut ja saanut juttujani läpi erilaisissa julkaisuissa. Olen toiminut kolumnistina useammassakin lehdessä ja osallistunut antologiaan parilla novellilla ja yhdellä runolla.

        Nyt olen ollut töissä kuntamme virastossa noin vuoden ja on luvattu, että töitä riittää jatkossakin. Työ ei ole henkisesti haastavaa, joten kirjoittamisellekin riittää energiaa.

        Kerroin tämän vain siksi, että kyllä se elämä saattaa tuoda eteen joskus yllättäviäkin asioita. Jos sinusta Trisse tuntuu, että sabotoit itse omaa työnhakuasi, saatat olla oikeassa, mutta minä uskon, että kun saat pään auki, niin asiat alkavat sujua pikkuhiljaa paremmin.


      • trisse

        "Etkö voi iloita, kunhan vain pääset johonkin työhön, vaikka puutarhatyöhön kesällä? Kun pääsee työteon alkuun, uskon, että on helpompaa löytää mieleinen työ kuin oltuaan pitkään poissa työelämästä. Vaikka oletkin fiksu, ei haittaa vaikket heti olisi niin fiksussa työssä kuin ajattelet olevan itsellesi sopivaa."

        En pysty tekemään tylsää työtä. Eila Kaislan kautta jouduin kerran sellaiseen arkistointityöhön. Siinä vaan piti olla pöydän ääressä ja niitata lappuja toisiinsa kiinni (ja lisäksi se oli läpikulkuhuone jossa kaikki ravasi).

        Minä en pystynyt tähän työhön edes kahta päivää! Kun siinä ei ollut mitään virikettä niin aika tuntui kuluvan tosi hitaasti! Katsoin kelloa 10 min välein ja olin tosi ahdistunut. Toisena päivänä olin lounasajan jälkeen jo niin sekaisin että jouduin menemään vessaan oksentamaan hyvän kanalounaan ja lähdin kesken pois pystymättä menemään pomonkaan luo ja jopa ansaitsemani n. 500 markan palkka jäi noutamatta.

        Se ei siis ole mitään ylimielisyyttä että kokisin itseni liian hyväksi rutiinityöhön mutten PYSTY! Jos teen päätetyötä joka on tylsää ja yksitoikkoista niin se auttaa kun voi välillä nettisurffailla edes pikkuisen. Saa jotain virikettä siis. Toisen kerran kun jouduin ilman tietokonemahdollisuutta arkistoimaan niin auttoi kun joku oli jättänyt typerän herttasarjan kirjan pöydälle ja aina salaa luin sivun verran sitä tarinaa.

        Mihinkään puutarhatöihin nyt en mitenkään pystyisi. Tarvin työssä jotain mielekkyyttä tai vaihtelua tai alan ahdistua hirveästi.


      • jos vaan haluat
        trisse kirjoitti:

        "Etkö voi iloita, kunhan vain pääset johonkin työhön, vaikka puutarhatyöhön kesällä? Kun pääsee työteon alkuun, uskon, että on helpompaa löytää mieleinen työ kuin oltuaan pitkään poissa työelämästä. Vaikka oletkin fiksu, ei haittaa vaikket heti olisi niin fiksussa työssä kuin ajattelet olevan itsellesi sopivaa."

        En pysty tekemään tylsää työtä. Eila Kaislan kautta jouduin kerran sellaiseen arkistointityöhön. Siinä vaan piti olla pöydän ääressä ja niitata lappuja toisiinsa kiinni (ja lisäksi se oli läpikulkuhuone jossa kaikki ravasi).

        Minä en pystynyt tähän työhön edes kahta päivää! Kun siinä ei ollut mitään virikettä niin aika tuntui kuluvan tosi hitaasti! Katsoin kelloa 10 min välein ja olin tosi ahdistunut. Toisena päivänä olin lounasajan jälkeen jo niin sekaisin että jouduin menemään vessaan oksentamaan hyvän kanalounaan ja lähdin kesken pois pystymättä menemään pomonkaan luo ja jopa ansaitsemani n. 500 markan palkka jäi noutamatta.

        Se ei siis ole mitään ylimielisyyttä että kokisin itseni liian hyväksi rutiinityöhön mutten PYSTY! Jos teen päätetyötä joka on tylsää ja yksitoikkoista niin se auttaa kun voi välillä nettisurffailla edes pikkuisen. Saa jotain virikettä siis. Toisen kerran kun jouduin ilman tietokonemahdollisuutta arkistoimaan niin auttoi kun joku oli jättänyt typerän herttasarjan kirjan pöydälle ja aina salaa luin sivun verran sitä tarinaa.

        Mihinkään puutarhatöihin nyt en mitenkään pystyisi. Tarvin työssä jotain mielekkyyttä tai vaihtelua tai alan ahdistua hirveästi.

        Kyllä monet muutkin joutuu tekemään tylsää työtä
        elääkseen.Ei aina saa sellaista kun haluaa.
        Jos sinulla ei kerran ole mitään ammattipätevyyt-
        tä niin ei sinulla ole paljon valinnanvaraa töit-
        ten suhteenkaan.Ole kiitollinen jos sinut joku
        töihin ottaa.


      • trisse
        jos vaan haluat kirjoitti:

        Kyllä monet muutkin joutuu tekemään tylsää työtä
        elääkseen.Ei aina saa sellaista kun haluaa.
        Jos sinulla ei kerran ole mitään ammattipätevyyt-
        tä niin ei sinulla ole paljon valinnanvaraa töit-
        ten suhteenkaan.Ole kiitollinen jos sinut joku
        töihin ottaa.

        Kun EN PYSTY! En pystynyt koulussakaan siihen vaan luin omia kirjoja tunneilla ja piirtelin ja kirjoittelin runoja jos opettaja puhui tylsiä. Yliopistossa skippasin luennot ja ennen koetta pyysin joltakulta muistiinpanot luettavaksi.

        MINÄ EN OLE IKINÄ PYSTYNYT TUOHON - EN EDES 6-VUOTIAANA PYSTYNYT!

        Tämä ei ole ylimielisyyttä. Ethän sano pyörätuolipotilaallekaan että toki tämä pystyy omin jaloin kävelemään kun "kaikki muutkin pystyy". Minä en pysty! :(


      • trisse
        trisse kirjoitti:

        Kun EN PYSTY! En pystynyt koulussakaan siihen vaan luin omia kirjoja tunneilla ja piirtelin ja kirjoittelin runoja jos opettaja puhui tylsiä. Yliopistossa skippasin luennot ja ennen koetta pyysin joltakulta muistiinpanot luettavaksi.

        MINÄ EN OLE IKINÄ PYSTYNYT TUOHON - EN EDES 6-VUOTIAANA PYSTYNYT!

        Tämä ei ole ylimielisyyttä. Ethän sano pyörätuolipotilaallekaan että toki tämä pystyy omin jaloin kävelemään kun "kaikki muutkin pystyy". Minä en pysty! :(

        Olen lievä add/asperger. Muutamatkin ystävät ovat epäilleet tuota ja kun äitini näki furmanin add-ohjelman hän sanoi myöhemmin että hänestä minulla on juuri joku tuollainen "ei välttämättä toi mut joku vastaava"


      • Kinkkinen tilanne sinulla.
        trisse kirjoitti:

        Olen lievä add/asperger. Muutamatkin ystävät ovat epäilleet tuota ja kun äitini näki furmanin add-ohjelman hän sanoi myöhemmin että hänestä minulla on juuri joku tuollainen "ei välttämättä toi mut joku vastaava"

        Sinun on kyllä varmasti vaikeaa työllistyä kun
        on monenlaista ongelmaa jotka rajoittaa työssä
        käyntiä ja siellä pärjäämistä.Oletko ikinä aja-
        tellut kuntoutustuelle hakemista?
        Sillekään ei kyllä kovin helposti pääse,mutta ainahan voi yrittää.Jos pääsisit kuntoutustuelle,
        saisit ainakin 1-2 vuodeksi jonkinlaisen toimeen-
        tulon,on se ainakin parempi kuin esim. työmarkki-
        natuki.


      • trisse
        Kinkkinen tilanne sinulla. kirjoitti:

        Sinun on kyllä varmasti vaikeaa työllistyä kun
        on monenlaista ongelmaa jotka rajoittaa työssä
        käyntiä ja siellä pärjäämistä.Oletko ikinä aja-
        tellut kuntoutustuelle hakemista?
        Sillekään ei kyllä kovin helposti pääse,mutta ainahan voi yrittää.Jos pääsisit kuntoutustuelle,
        saisit ainakin 1-2 vuodeksi jonkinlaisen toimeen-
        tulon,on se ainakin parempi kuin esim. työmarkki-
        natuki.

        Ja olin silloin paljon huonommassa kunnossa kuin nyt (sen jälkeen on tullut työkokemusta jne tilannetta parannettavaa) muttei sitä myönnetty koska olin pärjännyt opinnoissani liian hyvin.

        Ei minulla ole mitään tulo-ongelmia tällä hetkellä. Hain toimeentulotukea työttömyysrahalta puuttuvasta osasta ja ällistyksekseni päätös myönnettiin saman tien heinä- tai elokuuhun asti. Lisäksi on vielä varatilikin. Ei varsinaisesti suurempia rahaongelmia.


    • HeppuHej

      että tuo vuorokausirytmi pitäisi yrittää korjata.

      "Pakota" itsesi heräämään klo 06.00 aamulla ja mene nukkumaan klo 22.00.

      Kestää ehkä viikon pari, että totut uuteen rytmiin.

      On sitten helpompaaa, kun työpaikka aukeaa.

      Eikä niitä työpaikkoja kannata pelätä. Samanlaisia ihmisiä siellä on kuin muutkin.

      • trisse

        Motivoimaan itseäni tuollaiseen ilman mitään syytä. Menisin vaan sekaisin.

        Sitäpaitsi rytmini ei muutu edes kuukausissa. Vaikka olisin valvonut yhden yön niin alan aina piristyä klo 21:n jälkeen. Aina kun olen ollut töissä olen onnistunut järkkäämään niin että saan mennä töihin vasta klo 10-11 tai jos on ollut aikasempaa niin olen ottanut iltapäivänokoset.

        Katsos kun minulla on ollut tämä rytmi jo yli 10 vuotta niin ei sitä saa muuttumaan viikoissa. Unilääkkeet auttavat siinä että nukahdan "edes" klo 3-4 yöllä. Ilman niitä en nuku oikeastaan ollenkaan. Kun unohdin unilääkkeet kotiin lähtiessäni äidin luo joulun viettoon niin valvoin yhtäjaksoisesti lähes kolme vuorokautta (tai nukuin sillä välillä yhteensä n. 6 tuntia). Äitini oli jo huolissaan ja kysyi pitäisikö mennä sairaalaan. Unettomuuteni on siis TOSI PAHA!


      • trisse

        Että sinulla itselläsi on tuo hereillä klo. 6-22 rytmi. Muu maailma elää kuitenkin klo. 00-16 rytmissä. Etsit työtä jossa mahdollisesti (jos koko työtä edes saat kun olet jo kuukausia tuloksetta etsinyt) joudut 00-16 rytmiin. Tämä ei ole kuitenkaan yhtään varmaa sillä sinulla on työnkuvan puolesta mahdollisuus myös etätyöhön.

        Kuinka helposti pystyisit motivoimaan tässä tilanteessa itsesi vuorokausirytmiin jossa nukut klo. 16-00?


      • HeppuHej
        trisse kirjoitti:

        Että sinulla itselläsi on tuo hereillä klo. 6-22 rytmi. Muu maailma elää kuitenkin klo. 00-16 rytmissä. Etsit työtä jossa mahdollisesti (jos koko työtä edes saat kun olet jo kuukausia tuloksetta etsinyt) joudut 00-16 rytmiin. Tämä ei ole kuitenkaan yhtään varmaa sillä sinulla on työnkuvan puolesta mahdollisuus myös etätyöhön.

        Kuinka helposti pystyisit motivoimaan tässä tilanteessa itsesi vuorokausirytmiin jossa nukut klo. 16-00?

        ulkomaille, itään tai länteen matkatessa pitää sopeutua paikalliseen aikaan, joka voi olla vaikka 10 tuntia edellä tai jäljessä omaasi.

        Sopeutuminen kestää hoillakin muutaman päivän, toisilla jopa viikon, vaikka ovat koko ikänsä olleet eri rytmissä. Nuorempana sopeutumionen on helpompaa kuin vanhemmiten.

        Tuo unettomuus tietysti on ihan eri juttu, en osaa sanoa siitä mitään.

        Ihminen on kuitenkin luotu nukkumaan yöllä ja valvomaan päivällä.

        http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=200&vl=1999


      • trisse
        HeppuHej kirjoitti:

        ulkomaille, itään tai länteen matkatessa pitää sopeutua paikalliseen aikaan, joka voi olla vaikka 10 tuntia edellä tai jäljessä omaasi.

        Sopeutuminen kestää hoillakin muutaman päivän, toisilla jopa viikon, vaikka ovat koko ikänsä olleet eri rytmissä. Nuorempana sopeutumionen on helpompaa kuin vanhemmiten.

        Tuo unettomuus tietysti on ihan eri juttu, en osaa sanoa siitä mitään.

        Ihminen on kuitenkin luotu nukkumaan yöllä ja valvomaan päivällä.

        http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=200&vl=1999

        http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_syndrome


      • HeppuHej
        trisse kirjoitti:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_syndrome

        että sinulla on sleep phase syndrooma etkä voi asialle mitään.

        Mutta voisiko olla myös, että et haluakaan muuttaa rytmiäsi?

        Käytät kaikkia 50 defenssiä voidaksesi nukkua pitkään?

        Haluat jäädä siihen olotilaan jossa par'aikaa olet?

        Kunhan spekuloin.


    • trisse

      Ja olin lähettänyt tuon minkä luulinkin lähettäneeni.. gmailissa vaan menee hämärästi nuo säikeet ettei sitä näkynyt. Ihmettelinkin kun olin niin varma siitä :)

      • Varjolilja

        On hyvä, että yrität sisukkaasti hakea työtä. Tuli taas mieleeni näkökulma, josta katselet työnhakuasi. Voi olla, että se on eri kuin näkökulma, josta työnantaja katselee tilannettaan. Voin paljastaa, että työnantajan mielestä työntekijästä pitää olla hänelle hyötyä enemmänkin kuin vain palkan edestä. Usein on muitakin kuluja kuin vain palkka, joka pitää saadulla tuotolla kattaa, esimerkiksi vuokra ja sähkö. Nykyään on vaikea saada sellaista työtä, jota aikaisemmin oli nykyistä enemmän tarjolla. Koneet ovat korvanneet ihmisen monessa tilanteessa. Kukaan ei palkkaa vain hyväntekeväisyyden vuoksi.

        Tuli mieleeni eräs työ, joka sopii sinun vuorokausirytmiisi. Se on aamupostin jakaminen, myös muu postityö. Varmaan olet minulle vihainen ehdotuksistani, mutta ei se haittaa minua. Ole vain rauhassa vihainen, jos tuntuu siltä.


      • trisse
        Varjolilja kirjoitti:

        On hyvä, että yrität sisukkaasti hakea työtä. Tuli taas mieleeni näkökulma, josta katselet työnhakuasi. Voi olla, että se on eri kuin näkökulma, josta työnantaja katselee tilannettaan. Voin paljastaa, että työnantajan mielestä työntekijästä pitää olla hänelle hyötyä enemmänkin kuin vain palkan edestä. Usein on muitakin kuluja kuin vain palkka, joka pitää saadulla tuotolla kattaa, esimerkiksi vuokra ja sähkö. Nykyään on vaikea saada sellaista työtä, jota aikaisemmin oli nykyistä enemmän tarjolla. Koneet ovat korvanneet ihmisen monessa tilanteessa. Kukaan ei palkkaa vain hyväntekeväisyyden vuoksi.

        Tuli mieleeni eräs työ, joka sopii sinun vuorokausirytmiisi. Se on aamupostin jakaminen, myös muu postityö. Varmaan olet minulle vihainen ehdotuksistani, mutta ei se haittaa minua. Ole vain rauhassa vihainen, jos tuntuu siltä.

        Kerron vaan että multa on selkä leikattu, en pysty seisomaan ja kävelemään pitkiä aikoja ja tämän kaiken lisäksi fyysinen kuntoni on (luonnostaan) todella huono.

        Kiitos vaan ehdotuksestasi mutta ihan tosissaan pulssini nousee n. 160:n kun kävelen kotiin tullessa rappuset tänne neljänteen kerrokseen.


      • Varjolilja
        trisse kirjoitti:

        Kerron vaan että multa on selkä leikattu, en pysty seisomaan ja kävelemään pitkiä aikoja ja tämän kaiken lisäksi fyysinen kuntoni on (luonnostaan) todella huono.

        Kiitos vaan ehdotuksestasi mutta ihan tosissaan pulssini nousee n. 160:n kun kävelen kotiin tullessa rappuset tänne neljänteen kerrokseen.

        Kaikki ihmiset eivät pysty työhön. Ehkä 5 % meistä on sellaisia. Niitä 5 % kukaan ei huoli työhön. Pari vuotta sitten tapasin vanhan luokkatoverini, joka oli jäänyt työelämästä 30-vuotiaana, oli työkyvyttömyysseläkkeellä, ollut jo toistakymmentä vuotta. Pahin työnteon este oli kai kaksisuuntainen, mutta hän kehui tilanteensa olevan melko hyvä pahimpiin aikoihin verrattuna. Tuo koulutoverini näytti päällepäin hyvinvoivalta. Minun oli vaikea ymmärtää häntä omassa ylenmääräisessä työnpaljoudessani. Mutta kauan asioita ajteltuani ja käytyäni itsekin aika syvissä veissä olen ymmärtänyt taas jotain. Itseni kannalta on ollut hyvä tehdä koko ajan työtä edes jonkin verran. Työ pitää elämää ryhdissä ja estää vajoamasta kaikkein syvimpiin syövereihin. En tietenkään pakota ketään tekemään työtä, mutta jokaisen oman edun mukaista on tehdä työtä. Ja kuten sanottua, kaikki eivät kelpaa työhön varsinkaan, jos ovat kranttuja. Minulle ei kukaan ole antanut "ilmaista rahaa", vaan on pitänyt itse huolehtia toimeentulosta. Olen tosin saanut yhteiskunnalta äitiyspäivärahaa ja kotihoidontukea, mutta en muuta.


      • trisse
        Varjolilja kirjoitti:

        Kaikki ihmiset eivät pysty työhön. Ehkä 5 % meistä on sellaisia. Niitä 5 % kukaan ei huoli työhön. Pari vuotta sitten tapasin vanhan luokkatoverini, joka oli jäänyt työelämästä 30-vuotiaana, oli työkyvyttömyysseläkkeellä, ollut jo toistakymmentä vuotta. Pahin työnteon este oli kai kaksisuuntainen, mutta hän kehui tilanteensa olevan melko hyvä pahimpiin aikoihin verrattuna. Tuo koulutoverini näytti päällepäin hyvinvoivalta. Minun oli vaikea ymmärtää häntä omassa ylenmääräisessä työnpaljoudessani. Mutta kauan asioita ajteltuani ja käytyäni itsekin aika syvissä veissä olen ymmärtänyt taas jotain. Itseni kannalta on ollut hyvä tehdä koko ajan työtä edes jonkin verran. Työ pitää elämää ryhdissä ja estää vajoamasta kaikkein syvimpiin syövereihin. En tietenkään pakota ketään tekemään työtä, mutta jokaisen oman edun mukaista on tehdä työtä. Ja kuten sanottua, kaikki eivät kelpaa työhön varsinkaan, jos ovat kranttuja. Minulle ei kukaan ole antanut "ilmaista rahaa", vaan on pitänyt itse huolehtia toimeentulosta. Olen tosin saanut yhteiskunnalta äitiyspäivärahaa ja kotihoidontukea, mutta en muuta.

        mutta toimistotöihin vain. Uskon että yli 5% meistä on sellaisia ;)


      • Mirri57
        trisse kirjoitti:

        Kerron vaan että multa on selkä leikattu, en pysty seisomaan ja kävelemään pitkiä aikoja ja tämän kaiken lisäksi fyysinen kuntoni on (luonnostaan) todella huono.

        Kiitos vaan ehdotuksestasi mutta ihan tosissaan pulssini nousee n. 160:n kun kävelen kotiin tullessa rappuset tänne neljänteen kerrokseen.

        sydämesi henkihieveriin rankalla elämäntavallasi. Sanot, ettei elämäntapasi näy sinussa missään, mutta näkyyhän se - tai pikemminkin tuntuu: hirveän huonona kuntona ja loputtomana sydämen lujilla olemisena.


      • trisse
        Mirri57 kirjoitti:

        sydämesi henkihieveriin rankalla elämäntavallasi. Sanot, ettei elämäntapasi näy sinussa missään, mutta näkyyhän se - tai pikemminkin tuntuu: hirveän huonona kuntona ja loputtomana sydämen lujilla olemisena.

        Sillä tosiaan on jotain vaikutusta.

        Puolustuksekseni on kyllä sanottava että jo kouluaikoina (kun en käyttänyt lääkkeitä enkä alkoholia) oli ihan sama juttu. Sain cooperin testistä aina 0% ja kerran yritin juosta täysillä 200 metriä tms ja sen jälkeen mittasin pulssiani kyykyssä niin sekosin laskuissa 180:n jälkeen ja kaverini lohkaisi hyväntahtoisen ironisesti "Pitääkö soittaa ambulanssi?!"

        Esim. uimassa pystyn olemaan pitkäänkin, sillä ruumiinrakenteeni sopii paremmin veteen. Olen nopeampi uimari kuin useimmat muut.

        Olisikohan mitään vedessä suoritettavia työtehtäviä? ;)


      • trisse kirjoitti:

        Sillä tosiaan on jotain vaikutusta.

        Puolustuksekseni on kyllä sanottava että jo kouluaikoina (kun en käyttänyt lääkkeitä enkä alkoholia) oli ihan sama juttu. Sain cooperin testistä aina 0% ja kerran yritin juosta täysillä 200 metriä tms ja sen jälkeen mittasin pulssiani kyykyssä niin sekosin laskuissa 180:n jälkeen ja kaverini lohkaisi hyväntahtoisen ironisesti "Pitääkö soittaa ambulanssi?!"

        Esim. uimassa pystyn olemaan pitkäänkin, sillä ruumiinrakenteeni sopii paremmin veteen. Olen nopeampi uimari kuin useimmat muut.

        Olisikohan mitään vedessä suoritettavia työtehtäviä? ;)

        -
        Vihdoinkin sinulle löydettiin sopiva ura; mars Tampereelle delfiinien kouluttajaksi.


      • trisse
        kellastunut kirjoitti:

        -
        Vihdoinkin sinulle löydettiin sopiva ura; mars Tampereelle delfiinien kouluttajaksi.

        muuten hyvä mutta tiedätkö Kyllästynyt... minä kärsin patologisesta delfiini-fobiasta! En pysty pitämään kotonani edes delfiiniaiheisia koriste-esineitä!!!


      • trisse kirjoitti:

        muuten hyvä mutta tiedätkö Kyllästynyt... minä kärsin patologisesta delfiini-fobiasta! En pysty pitämään kotonani edes delfiiniaiheisia koriste-esineitä!!!

        -
        Jotenkin tiesin jo etukäteen, että kyllä sinä tuotakin työtä vastaan jonkin verukkeen keksit.


      • trisse
        kellastunut kirjoitti:

        -
        Jotenkin tiesin jo etukäteen, että kyllä sinä tuotakin työtä vastaan jonkin verukkeen keksit.

        ettet ymmärrä mitään itseironian päälle :)


      • trisse
        kellastunut kirjoitti:

        -
        Jotenkin tiesin jo etukäteen, että kyllä sinä tuotakin työtä vastaan jonkin verukkeen keksit.

        on sekä selvänäkijän että lavakoomikon kykyjä! Jätätkö ne käyttämättä?


      • trisse kirjoitti:

        on sekä selvänäkijän että lavakoomikon kykyjä! Jätätkö ne käyttämättä?

        -
        Tristan kirjoitti (minulle?):

        "Sinulla on sekä selvänäkijän että lavakoomikon kykyjä! Jätätkö ne käyttämättä?"

        Selvänäkijä en ole, mutta olen kyllä hyvä arvaamaan.
        Työni vuoksi joudun eräänlaisena lavakoomikkona esiintymään jok'ikinen (arki)päivä.


      • Psykopatologia
        kellastunut kirjoitti:

        -
        Tristan kirjoitti (minulle?):

        "Sinulla on sekä selvänäkijän että lavakoomikon kykyjä! Jätätkö ne käyttämättä?"

        Selvänäkijä en ole, mutta olen kyllä hyvä arvaamaan.
        Työni vuoksi joudun eräänlaisena lavakoomikkona esiintymään jok'ikinen (arki)päivä.

        -
        Työskenteletkö kesäisin circus cariolassa?


      • Psykopatologia kirjoitti:

        -
        Työskenteletkö kesäisin circus cariolassa?

        -
        Tämä sirkus toimii vuodet ympäriinsä.


    • trisse

      Nyt meni tosi hyvä hakemus! Ihan kiva kun vähän sisuunnutatte minua ;)

      • trisse

        "Hei!

        Kiitos hakemuksestasi. Edellytämme kuitenkin tehtävään verotuksen ja rahoituksen tuntemista. "


    • gi865

      ADD?

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe