Olen muutaman kerran käynyt treffeillä erään miehen kanssa. Minua on alkanut häiritä hänen ehkä hieman junttimainen käytös. Olemme käyneet kahvilla ja hän menee siellä edellä valitsemaan kahvinsa nopeasti ja jatkaa siitä maksamaan omansa. Minä tulen sitten perässä ja maksan omani. Siinä vaiheessa hän on jo istumassa pöydässä. En voi sille mitään, että minuä häiritsee tämä hänen käytös, vaikkakaan ei kovin suuri vika hänessä ole. Kommentteja. Niin ja olemme lähes kolmikymppisiä.
"ongelma"
266
56721
Vastaukset
- eräs......................
Ehkä hän pelkää joutuvansa maksamaan kahvisi ja siksi ryntää edellä. En ymmärrä, miksei treffeillä voisi tarjota kahveja vuorotellen...
- en ihmettele että ottaa päähän
kahvi nyt ei paljoa maksa, on se kumma ettei mies nyt sen verran voi tarjota. se on eri asia, jos käydään syömässä hienossa ravintolassa ym.., mutta yksi kahvi, hohhoijaa!! itsekin olen samaan törmännyt ja heivannut miehen saman tien. kyllä sen verran pitäisi kiinnostusta ja herrasmiehen elkeitä osoittaa!
- Pistemies
en ihmettele että ottaa päähän kirjoitti:
kahvi nyt ei paljoa maksa, on se kumma ettei mies nyt sen verran voi tarjota. se on eri asia, jos käydään syömässä hienossa ravintolassa ym.., mutta yksi kahvi, hohhoijaa!! itsekin olen samaan törmännyt ja heivannut miehen saman tien. kyllä sen verran pitäisi kiinnostusta ja herrasmiehen elkeitä osoittaa!
Tasa-arvossa on ikävä kyllä myös kääntöpuolensa. Mies ei ole mitenkään velvollinen maksamaan naiselle mitään sen enempää kuin nainenkaan on miehelle. Sama myös oven avauksissa ja laukkujen kantamisissa. Toki jos nainen on selvästi fyysisesti heikompi ja kantaa todella vaivalloisesti jotain kassia niin silloin on mielestäni epäkohteliasta olla auttamatta kantamisessa. Ei sekään ole kuitenkaan mikään velvollisuus.
- tasa-arvoton
Pistemies kirjoitti:
Tasa-arvossa on ikävä kyllä myös kääntöpuolensa. Mies ei ole mitenkään velvollinen maksamaan naiselle mitään sen enempää kuin nainenkaan on miehelle. Sama myös oven avauksissa ja laukkujen kantamisissa. Toki jos nainen on selvästi fyysisesti heikompi ja kantaa todella vaivalloisesti jotain kassia niin silloin on mielestäni epäkohteliasta olla auttamatta kantamisessa. Ei sekään ole kuitenkaan mikään velvollisuus.
Mistä sä kuvittelet, että suomessa vallitsisi tasa-arvo? Ei pidä paikkansa! Itselläni on koulutus joka on vahvasti miesvaltainen ja luuletko että minut huomioidaan tasa-arvoisesti. Ei todellakaan! Joka käänteessä sanotaan että heillä ei ole yhtään naista töissä ja siksi ei myöskään sosiaalitiloja naisille. Siinä ei auta vaikka vakuuttaa että voi työvaatteet vaihtaa kotonaa. Toiset teistä miehistä on sellaisia, että vetoote tasa-arvoon ainostaan silloin kun siittä on teille etua muutoin ootte sitä vastaan. Itse kykenen suhtautumaan miehiin kuin ne ois vain henkilöitä, mutta teille me naiset ollaan aina naisia.
- Kyrsiintynyt
On oikein mennä tiskille yhtä aikaa
ja vaikka kerättävä pullat ja kahvit samalle tarjottimelle
mutta minkä helvetin takia miehen olisi maksettava
kun kaikki on niin tasa arvoista
muutenkin.
Eikö se ole sitä naisten kuuluttamaa demokratiaa
että maksetaan puoliksi, perkeleen hurskastelijat. - HerrrrrrrrmoHeikko
tasa-arvoton kirjoitti:
Mistä sä kuvittelet, että suomessa vallitsisi tasa-arvo? Ei pidä paikkansa! Itselläni on koulutus joka on vahvasti miesvaltainen ja luuletko että minut huomioidaan tasa-arvoisesti. Ei todellakaan! Joka käänteessä sanotaan että heillä ei ole yhtään naista töissä ja siksi ei myöskään sosiaalitiloja naisille. Siinä ei auta vaikka vakuuttaa että voi työvaatteet vaihtaa kotonaa. Toiset teistä miehistä on sellaisia, että vetoote tasa-arvoon ainostaan silloin kun siittä on teille etua muutoin ootte sitä vastaan. Itse kykenen suhtautumaan miehiin kuin ne ois vain henkilöitä, mutta teille me naiset ollaan aina naisia.
Sä olet VAIN _ja_ AINOASTAAN pelkkä NAINEN ;)
- Pistemies
tasa-arvoton kirjoitti:
"Toiset teistä miehistä on sellaisia, että vetoote tasa-arvoon ainostaan silloin kun siittä on teille etua muutoin ootte sitä vastaan."
Lues joskus huviksesi feminismi palstaa ja mieti kummin päin se yleisimmin onkaan. =)
"Mistä sä kuvittelet, että suomessa vallitsisi tasa-arvo? Ei pidä paikkansa!"
En kuvittelekkaan. Suomessa on vielä yksi suuri epätasa-arvoinen asia ja se on pakollinen asevelvollisuus. Suorastaan käsittämätöntä miten naiset voivat olla oikeutettuja välttämään tämän todella merkittävän asian. Tosin mielestäni kaikkien tulisi voida välttää se. Kuitenkin jos joidenkin tulee kestää se niin silloin kaikkien tulee kestää se. Se on tasa-arvoa.
"Joka käänteessä sanotaan että heillä ei ole yhtään naista töissä ja siksi ei myöskään sosiaalitiloja naisille."
Ikävää jos näin on, mutta jos käytännön syyt estävät palkkaamisesi niin silloin ei voi asialle paljo mitään tehdä. Eihän ole mitään järkeä jos lain määräämät tilat pitää rakentaa yhden naisen takia. Lakihan tässä tapauksessa kusee eikä työnantajan asenteet. Onko kyseessä myös työ jossa vaaditaan voimaa ja sinulla ei sellaista löydy? Nimittäin muuten aika outoa toimintaa työnantajalta. - Marraspoika.
Mulla oli kanssa muutama tapaaminen yhden tosi pihtarinaisen kanssa.
Syömässä käytiin, ei koskaan edes ehdottanut että maksaisi vaikka hänenkin ehdotuksestaan mentiin.
Kahvilla käytiin, minun piikkiin tietysti.
Ja jopa Kirppiksellä hän vajaan kympin ostokset siirsi mulle kun hänellä ei ollut kuin kortti mukana, aikoi kyllä nostaa ja maksaa "vai pitääkö mun maksaa"-toteamuksen säestyksellä!
Niin, maksamatta edelleen!
Huippu oli kun käytiin tavaratalossa jossa hän osti itselleen elektroniikka tarvikkeita ja vaatetta ja minä samalla itselleni kahvipaketin ja muistaakseni leipäpaketin. Herrasmiehenä tällä kertaa päästin hänet kassalle ensin ja voi että huvitti kun hihnalle meidän ostosten väliin kolahti napakasti se "välikapula"! Ettei vaan joutunut maksamaan mun eväitä. Niin jotta jos luet tämän niin ne kirppisostokset on yhä maksamatta, heh!
Onneksi hänellä on nyt toinen seuralainen! - Larka
Pistemies kirjoitti:
Laitaa hame päälle et ole mies
- Pistemies
Pistemies kirjoitti:
"Toiset teistä miehistä on sellaisia, että vetoote tasa-arvoon ainostaan silloin kun siittä on teille etua muutoin ootte sitä vastaan."
Lues joskus huviksesi feminismi palstaa ja mieti kummin päin se yleisimmin onkaan. =)
En kuvittelekkaan. Suomessa on vielä yksi suuri epätasa-arvoinen asia ja se on pakollinen asevelvollisuus. Suorastaan käsittämätöntä miten naiset voivat olla oikeutettuja välttämään tämän todella merkittävän asian. Tosin mielestäni kaikkien tulisi voida välttää se. Kuitenkin jos joidenkin tulee kestää se niin silloin kaikkien tulee kestää se. Se on tasa-arvoa.
"Joka käänteessä sanotaan että heillä ei ole yhtään naista töissä ja siksi ei myöskään sosiaalitiloja naisille."
Ikävää jos näin on, mutta jos käytännön syyt estävät palkkaamisesi niin silloin ei voi asialle paljo mitään tehdä. Eihän ole mitään järkeä jos lain määräämät tilat pitää rakentaa yhden naisen takia. Lakihan tässä tapauksessa kusee eikä työnantajan asenteet. Onko kyseessä myös työ jossa vaaditaan voimaa ja sinulla ei sellaista löydy? Nimittäin muuten aika outoa toimintaa työnantajalta.Että syy siihen miksi työnantaja ei halua palkata naisia voi johtua myös siitä mistä tämä ketjukin kertoo. Eli siitä että jotkut naiset vaativat erityiskohtelua ja paapomista. Mies saattaa olettaa että vaadit sitä että miestyöntekijät ovat kokoajan auttamassa sinua siksi koska olet nainen. Kiitä vain kanssasisariasi kun pitävät yllä tätä avuton nainen kuvaa.
- mitä tämä on
Kyrsiintynyt kirjoitti:
On oikein mennä tiskille yhtä aikaa
ja vaikka kerättävä pullat ja kahvit samalle tarjottimelle
mutta minkä helvetin takia miehen olisi maksettava
kun kaikki on niin tasa arvoista
muutenkin.
Eikö se ole sitä naisten kuuluttamaa demokratiaa
että maksetaan puoliksi, perkeleen hurskastelijat.Sitten kun seurustelu alkaa ja jatkuu, mies on tosi usein naisen luona, illasta aamuun, viikonloppuna pe-su ja nyt huomatkaa tarkasti asia. Nainen suorittaa kaupassakäynnit yksin,silloin kun mies ei vielä ole paikalla. Valmistaa aina kaikki ruuat, kahvittaa milloin minkin lisukkeen kera. Tarjoaa saunan monta kertaa viikossa ja on usein hankkinut viinipullonkin tai kaksi.
Mies tarjoaa naiselle korvausta muutaman viikon välein, koska sanoo olevansa reilu mies ja vakuuttaa, ettei koskaan käytä naisia hyväkseen. Koska ei ole sellainen mies. Siis 10 euroo noin joka toinen viikko. Tuo hän välistä muutaman olutpullon mukanaan saunan jälkeiseen vilvoitteluun silloin, kun nainen on ennakkoon pyytänyt. Mutta jos naisella sattuis olemaan vaikka kaks mäyräkoiraa valmiiksi niin mikäs miehelle sen mieluisempaa, eikä oikein riitäkään.
Summasummarum. Nainen on liian kiltti, kun ei kehtaa ilmaista, että tässä on jotakin mätää, vaikka tietää sen. Mies on juntti. Myös kiero. Ja todella käyttää naista hyväkseen. Tätä tapahtuu tosi paljon, että nainen kotona tarjoaa aina ruuat ja kahvit yms. Ja täällä jo nousee suuri haloo yhdestä treffikahvikupillisesta!
Olen itse ollut tuo nainen ja olen tuntenut itseni tosi typeräksi. Tuo suhde on tosin jo ohi. On niin vaikea asiasta sanoa, kun pelkää loukkaavansa toista. Miten pitäisi sanoa, korrektisti? Olisko neuvoa? - Pistemies
Larka kirjoitti:
Siinäpä oli oikein hieno kommentti. Oliko sinulla vielä jotain sanottavaa sanojesi perusteeksi vai siinäkö se oli mitä sait puristettua ulos ?
- Pistemies
mitä tämä on kirjoitti:
Sitten kun seurustelu alkaa ja jatkuu, mies on tosi usein naisen luona, illasta aamuun, viikonloppuna pe-su ja nyt huomatkaa tarkasti asia. Nainen suorittaa kaupassakäynnit yksin,silloin kun mies ei vielä ole paikalla. Valmistaa aina kaikki ruuat, kahvittaa milloin minkin lisukkeen kera. Tarjoaa saunan monta kertaa viikossa ja on usein hankkinut viinipullonkin tai kaksi.
Mies tarjoaa naiselle korvausta muutaman viikon välein, koska sanoo olevansa reilu mies ja vakuuttaa, ettei koskaan käytä naisia hyväkseen. Koska ei ole sellainen mies. Siis 10 euroo noin joka toinen viikko. Tuo hän välistä muutaman olutpullon mukanaan saunan jälkeiseen vilvoitteluun silloin, kun nainen on ennakkoon pyytänyt. Mutta jos naisella sattuis olemaan vaikka kaks mäyräkoiraa valmiiksi niin mikäs miehelle sen mieluisempaa, eikä oikein riitäkään.
Summasummarum. Nainen on liian kiltti, kun ei kehtaa ilmaista, että tässä on jotakin mätää, vaikka tietää sen. Mies on juntti. Myös kiero. Ja todella käyttää naista hyväkseen. Tätä tapahtuu tosi paljon, että nainen kotona tarjoaa aina ruuat ja kahvit yms. Ja täällä jo nousee suuri haloo yhdestä treffikahvikupillisesta!
Olen itse ollut tuo nainen ja olen tuntenut itseni tosi typeräksi. Tuo suhde on tosin jo ohi. On niin vaikea asiasta sanoa, kun pelkää loukkaavansa toista. Miten pitäisi sanoa, korrektisti? Olisko neuvoa?Sano että olet yrittänyt panostaa siihen että teillä olisi mukavaa, mutta rahasi eivät riitä tällaiseen pitkässä juoksussa. Sano että miehen on pakko alkaa myös kustantamaan yhteisiä menoja. Hän ei välttämättä vain ymmärrä kuinka paljon rahaa ja aikaa tuollaiseen uppoaa.
- JannaS
Pistemies kirjoitti:
Tuossa ei mielestäni ole kyse tasa-arvosta vaan käytöstavoista. Jos ollaan yhdessä menossa kahville, niin kyllä silloin linjastossa ja kassalle liikutaan yhdessä. Ei niin, että toinen ryntää edellä ja toinen tulee perässä.
Itse teen ystävieni kanssa niin, että tarjoamme vuorotellen kahvit toisillemme. Jos toinen ei halua (tai jostain syystä voi) tarjota, voi siitä mielestäni sanoa ystävällisesti, esim. "hoidetaanhan molemmat omat laskumme?".
Haluaisin myös huomauttaa, että tasa-arvo ei tarkoita samanlaisuutta. En ole mikään hento heiverö, mutten muskelimimmikään. Odotan kyllä, että kaupasta tullessa mies kantaa painavamman kauppakassin, koska hän todennäköisesti on minua vahvempi. Jos mies on minuakin heiveröisempi, kannan kyllä sen painavamman kassin.
Miehellä ei tietenkään ole tasa-arvon nimissä mitään velvoitetta avata ovia naiselle tai tarjota kahveja kahvilassa. Mutta täytyy myöntää, että nuo ystävällisyyden ja huomion eleet herättävät ainakin minun huomioni saattavat saada mielenkiintoni heräämään.
Kanssaihmisille kannattaa siis olla ystävällinen ja huomioida heidät - varsinkin, jos haluaa tehdä vaikutuksen toiseen. - Larka
Pistemies kirjoitti:
Siinäpä oli oikein hieno kommentti. Oliko sinulla vielä jotain sanottavaa sanojesi perusteeksi vai siinäkö se oli mitä sait puristettua ulos ?
Et tiedä perus miehen käytäyttymistapoista! Minkäläisen kasvatuksen ja koulutuksen olet saanut oletko kuulut etiketista mitään???
- eebo
Minua taas ärsyttää siipeilijänaiset.
Mies on herrasmies, kun maksaa kaiken ja tasa-arvo toteutuu, kun ns. naisten työt tehdään puoleksi.
Hyi akat! - leski59
Höh, todella ihmettelen miksi pojille ei enää ns. opeteta tapoja miten käyttäytyä naisseurassa. Kotoa lähtee kasvatus?
Joo, 0len minäkin tavannut heitä, kamalalta tuntuu, ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, peräkamarin poikia?
Kertoo jo paljon miehestä, kait sitä kahdella eka treffeillä voisi olla herrasmies, jos on tosissaan kiinnostunut naisesta.
Sanokin heille että: "Älä ole mörökölli:" - Pistemies
Larka kirjoitti:
Et tiedä perus miehen käytäyttymistapoista! Minkäläisen kasvatuksen ja koulutuksen olet saanut oletko kuulut etiketista mitään???
Entäs millaisen kasvatuksen ja ajatusmaailman omaava ihminen kyseenalaistaa toisen ihmisen sukupuoleen kuuluvuuden sen takia ettei hän ole samaa mieltä asioista kuin kyseenalaistava osapuoli. Toisinsanoen millainen ihminen alkaa vittuilemaan toiselle sen takia kun tämä ei ole samaa mieltä hänen kanssaan.
Olen kuullut etiketistä ja tiedän vallan hyvin mitkä asiat kuuluvat hyvän käytöksen piiriin. Toista voi auttaa mutta se ei ole mikään velvollisuus kuin tilanteissa joissa toinen selvästi apua tarvitsee. Esimerkiksi kaikki osaavat kyllä avata sen oven kauppaan mennessä. Jos oven aukaisee niin silloin tämä osapuoli jolle palvelus on tehty on hyviä tapoja noudattaen velvollinen kiittämään. Kiitos tulee sen takia koska oven avaajalla ei ollut mitään velvollisuutta avata ovea vaan hän teki sen omasta vapaasta tahdostaan, toisin sanoen ystävällisyyttään.
Se että miehellä on jotain velvotteita naisia kohtaan hävisi siinä samassa hetkessä kun naiset tasa-arvoon nojaten luopuivat omasta velvollisuuksistaan. Nainen ei enää laita kotona ruokaa lapsille ja hoida kotia, joten mies ei enää maksa naisen kuluja. Mielestäni täysin oikea suunta ja erittäin viisasta, koska moiset kuluneet etiketit joutavat jo roskiin. - Eebo
Marraspoika. kirjoitti:
Syömässä käytiin, ei koskaan edes ehdottanut että maksaisi vaikka hänenkin ehdotuksestaan mentiin.
Ja jopa Kirppiksellä hän vajaan kympin ostokset siirsi mulle kun hänellä ei ollut kuin kortti mukana, aikoi kyllä nostaa ja maksaa "vai pitääkö mun maksaa"-toteamuksen säestyksellä!
Huippu oli kun käytiin tavaratalossa jossa hän osti itselleen elektroniikka tarvikkeita ja vaatetta ja minä samalla itselleni kahvipaketin ja muistaakseni leipäpaketin. Herrasmiehenä tällä kertaa päästin hänet kassalle ensin ja voi että huvitti kun hihnalle meidän ostosten väliin kolahti napakasti se "välikapula"! Ettei vaan joutunut maksamaan mun eväitä. Niin jotta jos luet tämän niin ne kirppisostokset on yhä maksamatta, heh!
Onneksi hänellä on nyt toinen seuralainen!Joo, mullakin on samankaltaisia kokemuksia. Nainen ehdottaa ulkona syömistä ja sitten valitsee listalta, hintaan katsomatta, eikä tee elettäkään maksaa laskua.
Kotonaan odottaa heti, vaikkei olla kauan tunnettukaan, kotitöihin osallistumista.
En ole tuollaisia kotkia pitkään katsellut. - ja mieskö opportunisti?
Pistemies kirjoitti:
Entäs millaisen kasvatuksen ja ajatusmaailman omaava ihminen kyseenalaistaa toisen ihmisen sukupuoleen kuuluvuuden sen takia ettei hän ole samaa mieltä asioista kuin kyseenalaistava osapuoli. Toisinsanoen millainen ihminen alkaa vittuilemaan toiselle sen takia kun tämä ei ole samaa mieltä hänen kanssaan.
Olen kuullut etiketistä ja tiedän vallan hyvin mitkä asiat kuuluvat hyvän käytöksen piiriin. Toista voi auttaa mutta se ei ole mikään velvollisuus kuin tilanteissa joissa toinen selvästi apua tarvitsee. Esimerkiksi kaikki osaavat kyllä avata sen oven kauppaan mennessä. Jos oven aukaisee niin silloin tämä osapuoli jolle palvelus on tehty on hyviä tapoja noudattaen velvollinen kiittämään. Kiitos tulee sen takia koska oven avaajalla ei ollut mitään velvollisuutta avata ovea vaan hän teki sen omasta vapaasta tahdostaan, toisin sanoen ystävällisyyttään.
Se että miehellä on jotain velvotteita naisia kohtaan hävisi siinä samassa hetkessä kun naiset tasa-arvoon nojaten luopuivat omasta velvollisuuksistaan. Nainen ei enää laita kotona ruokaa lapsille ja hoida kotia, joten mies ei enää maksa naisen kuluja. Mielestäni täysin oikea suunta ja erittäin viisasta, koska moiset kuluneet etiketit joutavat jo roskiin.Vai niin: "Se että miehellä on jotain velvotteita naisia kohtaan hävisi siinä samassa hetkessä kun naiset tasa-arvoon nojaten luopuivat omasta velvollisuuksistaan. Nainen ei enää laita kotona ruokaa lapsille ja hoida kotia, joten mies ei enää maksa naisen kuluja."
Me ollaan miehen kanssa oltu avoliitossa 8 vuotta. Minä käyn töissä, hoidan huushollin, pesen pyykit, maksan miehen laskut (hänen luvallaan hänen tililtään), käyn kaupassa, teen ruoat, hoidan talonmiehen hommat( talvella luon pihat ja kesällä leikkaan ruohon)ja lisäksi vien oman autoni öljynvaihtoon kun mies Ei Ehdi, ei viitsi?!Eikä mies maksa minun kulujani vaan minä se yleensä joudun hänelle rahaa lainaamaan laskujen maksuun esim.
Joten tuhannen taalan kysymys?
Mitä minä teen miehellä joka on vain omien tarpeittensa tyydyttämistä varten kanssani?(tuntuu välillä siltä)Ja olenko nyt sitten feministi kun perään itsellenikin jotain? - Larka
Pistemies kirjoitti:
Olet vain Röyhkeä, ahne ja katkeraa. Ei tässä näyttää mistään muusta ole kyse sinun perustelluissa.
- KissuliK
Marraspoika. kirjoitti:
Onneksi hänellä on nyt toinen seuralainen!.rahansa. Minä en halua, että miehet maksavat minulle mitään. Itsellä onki ollu opeteltavaa, että joksus voi antaa tarjotakki sillä osa miehistä tuntuu loukkaantuvan jos aina kieltäydyn ja tuuman että minä hoidan omat kahvini.
Samoin myös kun omalla kullalla on taipumusta ostella silloin tällöin (ilman syytä) pieniä lahjoja on siitä kinattu etten halua mitään..ei sillä etteikö se synkkänä ja sateisenä päivänä ilahduttaisi, mutta en vain halua miehiltä maallista mammonaa.
Itte saan kyllä hankittuu mitä tartten. - oivaltaja
ja mieskö opportunisti? kirjoitti:
Vai niin: "Se että miehellä on jotain velvotteita naisia kohtaan hävisi siinä samassa hetkessä kun naiset tasa-arvoon nojaten luopuivat omasta velvollisuuksistaan. Nainen ei enää laita kotona ruokaa lapsille ja hoida kotia, joten mies ei enää maksa naisen kuluja."
Me ollaan miehen kanssa oltu avoliitossa 8 vuotta. Minä käyn töissä, hoidan huushollin, pesen pyykit, maksan miehen laskut (hänen luvallaan hänen tililtään), käyn kaupassa, teen ruoat, hoidan talonmiehen hommat( talvella luon pihat ja kesällä leikkaan ruohon)ja lisäksi vien oman autoni öljynvaihtoon kun mies Ei Ehdi, ei viitsi?!Eikä mies maksa minun kulujani vaan minä se yleensä joudun hänelle rahaa lainaamaan laskujen maksuun esim.
Mitä minä teen miehellä joka on vain omien tarpeittensa tyydyttämistä varten kanssani?(tuntuu välillä siltä)Ja olenko nyt sitten feministi kun perään itsellenikin jotain?Ehkä olet vain tyhmä kun sellaista katselet. Mitäs valitsit niin kehnon miehen.
Jätä se, tai älä kitise. Yhteiset lapset jne. on tekosyitä että saadaan naisporukassa itkeä valittaa. Voi teitä tyttöjä, olette niin lutusia :) - Pistemies
Vai niin: "Se että miehellä on jotain velvotteita naisia kohtaan hävisi siinä samassa hetkessä kun naiset tasa-arvoon nojaten luopuivat omasta velvollisuuksistaan. Nainen ei enää laita kotona ruokaa lapsille ja hoida kotia, joten mies ei enää maksa naisen kuluja."
Mitä minä teen miehellä joka on vain omien tarpeittensa tyydyttämistä varten kanssani?(tuntuu välillä siltä)Ja olenko nyt sitten feministi kun perään itsellenikin jotain?Kyllähän tuon selvästi näkee että sinä panostat tuohon liittoon enemmän kuin miehesi. Asiasta kannattaa puhua. Se että teetkö tuollaisella miehellä jotain on ihan sinun oma päätöksesi.
Et ole feministi, koska feministit alistavat miehiä. - ihana mies
JannaS kirjoitti:
Tuossa ei mielestäni ole kyse tasa-arvosta vaan käytöstavoista. Jos ollaan yhdessä menossa kahville, niin kyllä silloin linjastossa ja kassalle liikutaan yhdessä. Ei niin, että toinen ryntää edellä ja toinen tulee perässä.
Itse teen ystävieni kanssa niin, että tarjoamme vuorotellen kahvit toisillemme. Jos toinen ei halua (tai jostain syystä voi) tarjota, voi siitä mielestäni sanoa ystävällisesti, esim. "hoidetaanhan molemmat omat laskumme?".
Haluaisin myös huomauttaa, että tasa-arvo ei tarkoita samanlaisuutta. En ole mikään hento heiverö, mutten muskelimimmikään. Odotan kyllä, että kaupasta tullessa mies kantaa painavamman kauppakassin, koska hän todennäköisesti on minua vahvempi. Jos mies on minuakin heiveröisempi, kannan kyllä sen painavamman kassin.
Miehellä ei tietenkään ole tasa-arvon nimissä mitään velvoitetta avata ovia naiselle tai tarjota kahveja kahvilassa. Mutta täytyy myöntää, että nuo ystävällisyyden ja huomion eleet herättävät ainakin minun huomioni saattavat saada mielenkiintoni heräämään.
Kanssaihmisille kannattaa siis olla ystävällinen ja huomioida heidät - varsinkin, jos haluaa tehdä vaikutuksen toiseen."Miehellä ei tietenkään ole tasa-arvon nimissä mitään velvoitetta avata ovia naiselle tai tarjota kahveja kahvilassa. Mutta täytyy myöntää, että nuo ystävällisyyden ja huomion eleet herättävät ainakin minun huomioni saattavat saada mielenkiintoni heräämään."
-Ja sama pätee toisinpäin. Myös mies voi tykätä jos hän kauppa kasseja kantaessaan autosta kotiin saa kävellä sisälle aukaistusta ovesta, monesti näkee tässä sitäkin että ukko kantaa kassit ja muija seisoo jo valmiina oven edessä, ukko tulee laskee kassit ja avaa oven , nainen kävelee sisään, ukko perässä ja kassit kädessä. Kyllä naisilla on monesti käytösten parantamisen ja toisen huomioimisen suhteen isoja puutteita. Ukot ei vaan kitise siitä, "naiseni ei ota minua huomioon"...
"Kanssaihmisille kannattaa siis olla ystävällinen ja huomioida heidät - varsinkin, jos haluaa tehdä vaikutuksen toiseen. "
-Pätee molemmin päin!!!! - tää on nii nähty
leski59 kirjoitti:
Höh, todella ihmettelen miksi pojille ei enää ns. opeteta tapoja miten käyttäytyä naisseurassa. Kotoa lähtee kasvatus?
Joo, 0len minäkin tavannut heitä, kamalalta tuntuu, ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, peräkamarin poikia?
Kertoo jo paljon miehestä, kait sitä kahdella eka treffeillä voisi olla herrasmies, jos on tosissaan kiinnostunut naisesta.
Sanokin heille että: "Älä ole mörökölli:"Ensin maksetaan kahvit. Sit elokuviin ja ravintolakin kun herrasmiehiä ollaan. Nainen kiittää ja antaa lempeä. Onni kukoistaa.
kuluu vuosi, toinenkin. Sit kuunnellaan valitusta et kyl alkuun maksoit, mikset enää? Sinusta on tullu ihan juntti! Sit koittaa sanoa siihen että sovittiin asioista ja ja ja.... ja vastauksena "sä et ymmärrä mitään naisista!"
Joo joo. Sanotte ettette halua seurustella, seksi riittää (eli haluutte vakavan suhteen ja sormuksen). Sanotte ettei tarvi maksaa ravintolaa, maksatte omanne (mutta uusi auto kelpaa kyllä).
Tulette toimeen omilla tuloillanne (mutta lapsien kulut hoitaa mies)
Mikä ***tu teitä vaivaa?
Tasa-arvo tai epätasa-arvo. Älkää koittako kusettaa. Valitkaa.
Ja kyllä, se lähtee ensimmäisestä kahvista jo. - olleey
Marraspoika. kirjoitti:
Onneksi hänellä on nyt toinen seuralainen!Meikällä on samanlainen kokemus. Aluksi neljä viisi kertaa tarjosin kahvit ja ruuat ihan mielelläni mutta sitten jotenkin homma alkoi ottamaan nuppiin. Enenevässä määrin tyttö alkoi olettaa että kun ollaan yhdessä, minä kustannan kaiken. Autoiltiin satoja kilometrejä, syötiin, käytiin mestoissa jonne tarvittiin liput yms. Ymmärrän, jos toinen on opiskelija ja toinen hyvä palkkaisessa työssä, että jossain määrin voi toista tukea mutta...olisi kiva jos vastavuoroisuus edes joskus toteutuisi. Tämä epäsuhta johti kuitenkin siihen että lopetin suhteen.
- Pistemies
JannaS kirjoitti:
Kanssaihmisille kannattaa siis olla ystävällinen ja huomioida heidät - varsinkin, jos haluaa tehdä vaikutuksen toiseen."Tuossa ei mielestäni ole kyse tasa-arvosta vaan käytöstavoista. Jos ollaan yhdessä menossa kahville, niin kyllä silloin linjastossa ja kassalle liikutaan yhdessä. Ei niin, että toinen ryntää edellä ja toinen tulee perässä."
Olen kyllä samaa mieltä, mutta jos kyseessä on vaikka tilanne että toinen on valitsemassa pullaa ja itse on jo valmis maksamaan ja naisen taakse kertyy jonoa niin mielestäni olisi muiden jonottajien kannalta törkeää että jäisin odottamaan enkä maksaisi vieressä olevalle kassalle vaan odottelisin typeränä paikoillani.
Voi myös olla että kyseinen mies on asioinnut kyseisessä paikassa paljon ja tottunut toimimaan ripeästi ja tämä tulee ns. ulkomuistista. Itse ainakin pyrin menemään kassalla mahdollisimman nopeasti, koska minua ärsyttää jonossa matelevat ja epäolennaiseen aikaan tuhlaavat ihmiset enkä halua itse olla samanlainen. Toki yleensä menen kyllä samaan tahtiin hänen kanssa joka on seurassani. Ellei hän nyt ala äärimmäisyyksiin matelemaan.
"Haluaisin myös huomauttaa, että tasa-arvo ei tarkoita samanlaisuutta. En ole mikään hento heiverö, mutten muskelimimmikään. Odotan kyllä, että kaupasta tullessa mies kantaa painavamman kauppakassin, koska hän todennäköisesti on minua vahvempi."
Luonnollisesti. Tuota minä tarkoitinkin, että terve järjenkäyttö on sallittua tällaisissa asioissa. Toki vahvempi mies kantaa sen painavamman kassin, mutta nainen kantaa sitten ne kevyemmät ostokset eikä tee miehestä vetohärkää ja lastaa häntä täyteen kantamuksia.
"Kanssaihmisille kannattaa siis olla ystävällinen ja huomioida heidät - varsinkin, jos haluaa tehdä vaikutuksen toiseen."
Tottakai ja tämän takia itse pyrinkin olemaan ystävällinen ja avulias. Nimenomaan tämän takia minua ärsyttää se että joku pitää avuliaisuutta jotenkin oletusarvona eikä osaa arvostaa näitä pieniä kohteliaisuuden osoituksia kun pitää niitä itsestäänselvyytenä. Ei tietenkään tarvitse kauheasti alkaa kiittelemään, vaan pelkkä kiitos tai hymy riittää että viitsin auttaa myös tulevaisuudessa. - Pistemies
Larka kirjoitti:
Olet vain Röyhkeä, ahne ja katkeraa. Ei tässä näyttää mistään muusta ole kyse sinun perustelluissa.
Aina kun näkee sinunlaisiasi kiittämättömiä ihmisiä niin halua auttaa muita laskee aina yhdellä pykälällä.
- Buusti
tasa-arvoton kirjoitti:
Eikö olisi selvintä ottaa asia puheeksi ja sanoa oma mielipide asiasta sillä ei kukaan tee tahallaan asiota väärin vaan ne tehdään ajattelematta sen kummempia ja huonot tavat on helppo vaihtaa hyviksi tavoiksi.
- Larka
Pistemies kirjoitti:
Aina kun näkee sinunlaisiasi kiittämättömiä ihmisiä niin halua auttaa muita laskee aina yhdellä pykälällä.
Minä olen autanut koko ikäsi muita ihmisiä sekä rahallisesti - antanut muille hätässä oleville viimeiset rahat mitä mulla oli yksinhuoltajana, sekä hengisesti - aina olen valmis auttaa ja nautin siitä
tässä kommentia muijalta joka joutuu aina toteamaan "naiset..!"
en alunperinkään ymmärrä kuinka joku voi moisesta nostaa tuollaisen haloon? Mies maksaa oman kahvinsa ja muija omansa. Hetikö mies sitten on juntti tai EI herrasmies-ainesta (miten edes määritellään herrasmies??) jos ei tarjoa? Minä ainakin jo pienenä opin että itse maksetaan omat asiat ja todella suutun jos joku lähtee tarjoamaan! Ja jos sitten annan periksi, maksan mahdollisiman pian takaisin.
Viestiä miehille: koittakaa kestää! Itse ainakin olen renttu omantien kulkija ja arvosta enemmän miehiä jotka eivät joka käänteessä vetele punaisia mattoja naisten eteen :D- Pistemies
Larka kirjoitti:
Minä olen autanut koko ikäsi muita ihmisiä sekä rahallisesti - antanut muille hätässä oleville viimeiset rahat mitä mulla oli yksinhuoltajana, sekä hengisesti - aina olen valmis auttaa ja nautin siitä
Silti et ymmärrä sitä että auttaminen kyseessä olevissa asioissa ei ole kenenkään velvollisuus, vaan nimenomaan ystävällisyyttä ja uhrautuvaisuutta. Aika ihmeellistä.
- Huh huh
No joo, taitaa maailman kirjat olla ihan sekaisin, sillä kun minä kävin kerran treffeillä niin tämä "herrasmies" käveli perässäni eikä aikonutkaan maksaa minun kahvia, saatikka sitten omaansa. Olin siis pakotettu maksamaan myös sen juntin kahvit. Kohtelias kun olen, niin kysyin siltä piruuttani vielä, että saako herralle olla pullaa ja hän vastasi "kohteliaasti" että ei nyt tällä kertaa. Hän varmasti luuli vetävänsä pisteet himaan, kun ei ottanut edes pullaa. Hörppäsin kahvit ja häivyin. Huh huh.
KissuliK kirjoitti:
.rahansa. Minä en halua, että miehet maksavat minulle mitään. Itsellä onki ollu opeteltavaa, että joksus voi antaa tarjotakki sillä osa miehistä tuntuu loukkaantuvan jos aina kieltäydyn ja tuuman että minä hoidan omat kahvini.
Samoin myös kun omalla kullalla on taipumusta ostella silloin tällöin (ilman syytä) pieniä lahjoja on siitä kinattu etten halua mitään..ei sillä etteikö se synkkänä ja sateisenä päivänä ilahduttaisi, mutta en vain halua miehiltä maallista mammonaa.
Itte saan kyllä hankittuu mitä tartten.ensimmäinen järkipuhe naisen suusta kun olen tätä keskustelua tässä selaillut. Nainen, jolta löytyy MAALAISJÄRKEÄ :)
Samaa mieltä: en pidä siitä että minulle äijä ostelisi lahjoja. Olen omalle ukolle oikein vääntänyt ettei mua tartte paskaakaan ajatella pyhien ja synttärien suhteen. Ja kun kyseli huumorimielessä ett kuis tuo naistenpäivä että pitääkö sulle ostaa kukka ni totesin ett prkl semmonen helvetin turha päivä jossa ei mitään järkeä! :D Ollaan molemmat renttuja ja nimenomaan tykkään siitä että olen löytänyt tämmöisen norminaisten kielellä "juntin" äijän koska hei; olen itse samanlainen ;)
Totta- jos jotain tietää tarvitsevansa niin sittenpähän hommaa. Ihan säälittää miehet jotka oikein hermoilee ett miten missäkin tilaisuudessa ja millaisina pyhinä pitäisi käyttäytyä ettei tuo kulti nyt hiiltyisi..
Eikös muuten olekin huvittavaa? Naiset antavat itestään hemmetin herkkähipiäisen kuvan ja sitten valittavat tasa-arvosta ja kuinka miehet pitää naisia niin avuttomina jne. *vilkaisee keskustelun aloittanutta viestiä* kun noin pienestäkin se vene sitten lähti kaatumaan :D- kuzure
Pistemies kirjoitti:
Käsittääkseni aloittaja ei olettanutkaan, että mies ostaisi kahvit hänelle?
Lähinnä taisi kyse olla siitä, mikä on kohteliasta käyttäytymistä. Edes kaverin kanssa ei toimita kuvatulla tavalla - se on epäkohteliasta ja moukkamaista käyttäytymistä.
Eikä sillä ole mitään tekemsistä tasa-arvon kanssa. - heivaaan
heti akan joka odottaa että miehen pitäisi maksaa yhtään mitään. Se on nimittäin niin, että teille ei kelpaa mikään: jos maksat kahvin tms, niin jotkut akat ajattelee, että tuo yrittää saada mua sänkyyn lahjuksilla, jos taas et tarjoa olet juntti. Miksi juuri miehen , näinä "tasa-arvon" aikoina, pitäisi tarjota, minä ainakin heivaan heti naisen joka ei tarjoa mulle.
Mene töihin, niin ei tarvitse parkua ja heivata. - pablo83
kahvi ja munkki nyt ei kauheesti maksa ainakaan tääl meilläpäin mut tasa-arvon takia voi maksaa vuorotelle ns.tarjota
- perär.
JannaS kirjoitti:
Kanssaihmisille kannattaa siis olla ystävällinen ja huomioida heidät - varsinkin, jos haluaa tehdä vaikutuksen toiseen.käyttätyvät. Ovat meidän pojat jo murrosikäisiä eivätkä halua enää tunteakaan vanhempiaan.
Näin meillä. Pojat eivät myöskään osaa vastata puhelimeen normaalisti, kohteliaisuudesta nyt puhumattakaan. Opettaminenkaan ei auta. - Pistemies
kuzure kirjoitti:
Lähinnä taisi kyse olla siitä, mikä on kohteliasta käyttäytymistä. Edes kaverin kanssa ei toimita kuvatulla tavalla - se on epäkohteliasta ja moukkamaista käyttäytymistä.
Eikä sillä ole mitään tekemsistä tasa-arvon kanssa.Moukkamaista on tukkia koko jono hitauden takia. Kyllä minä ainakin menen pöytään kaveria odottamaan jos hän jää jotain muuta siihen ostamaan ja minä ostan pelkän kahvin. Mikä järki on seistä siinä kaikkien edessä odottamassa?
- perär.
kuzure kirjoitti:
Eikä sillä ole mitään tekemsistä tasa-arvon kanssa.niin mies ei halua näyttäytyä samassa seurassa kassan lähettyvillä. Koko sali ehkä seuraa kassan puuhia.
- tph
naiset on tottunut liian hyvään nykyään, vaikka käydään vaan kahvilla niin sekin pitäisi maksaa, että samaa voin sanoa toisin päin ei se kahvi tosiaankaan paljon maksa niin kun eräs hemmo täällä sanoi!!!
- Kerhwah
omaa tyhmyyttäs on ku tapailet kaveria uudelleen ja uudelleen, jolla ei ole käytöstapoja. mitä luulet tapahtuvan jos siitä tulee syvällisempää juttua tai jos alatte seurustelemaan?? se on sitte sitä löhöilyä ja naamalles piereskelemistä. Miehiä on tarpeeksi ja sellaisia jotka osaa olla kohteliaita.
- peikko-tytteli-30
jefrma kirjoitti:
tässä kommentia muijalta joka joutuu aina toteamaan "naiset..!"
en alunperinkään ymmärrä kuinka joku voi moisesta nostaa tuollaisen haloon? Mies maksaa oman kahvinsa ja muija omansa. Hetikö mies sitten on juntti tai EI herrasmies-ainesta (miten edes määritellään herrasmies??) jos ei tarjoa? Minä ainakin jo pienenä opin että itse maksetaan omat asiat ja todella suutun jos joku lähtee tarjoamaan! Ja jos sitten annan periksi, maksan mahdollisiman pian takaisin.
Viestiä miehille: koittakaa kestää! Itse ainakin olen renttu omantien kulkija ja arvosta enemmän miehiä jotka eivät joka käänteessä vetele punaisia mattoja naisten eteen :Dviitsisi yleistää.
Olen samaa mieltä.
Mutta kuka vastaisi meille tuohon kysymykseen'? "miten edes määritellään herrasmies??"
Tai juntti?
Haloo!
Yleinen näkemys tässä ketjussa tuntuu olevan että miehet on pihejä, sivistymättömiä, kakkapökäleitä ja naiset VAATIMATTOMIA,ihania(minä ainakin) ja kaikin puolin täydellisiä,ai, unohdin itseään halvalla(kahvilla) kauppaavia olioita joita ilman ei siis voi olla.Kun näin lokeroidutaan niin eikö kaikkien pitäisi tietää oma kastinsa?
Luulis, siten ei olisi näitä ns. ongelma tilanteita ja kaikki voisivat olla ihan niin ihania tai inhottavan itsekkäitä kuin haluavat.
hih.. mitä jos nuo "punaisia mattoja levittävät" vetäisivät välillä maton jalkojen alta ja katsoisivat mitä seuraa, Saattas tuolla tarpeeseen. Kyllä miehellä saa ja pitää olla oma oma ajatusmaailma ja käyttäytyminen, eihän ne muuten olis niin hiivatin tyhmän ihania possuja.(olipa kauniisti sanottu) Mutta vaikka miehet ja naiset on kuinka ääliöitä silti ne vetävät toisiaa puoleensa, niinse vaan on!
Tämä ei sitten tarkoitettu henkilökohtaiseksi eikä luokkaukseksi. - mieltä......
Larka kirjoitti:
Käytöstapainen herrasmies ei rupea höpotämään tasa-arvosta. Se on loogista, että niin toimitaan. Täytyy viestien perustella sanoa, että ei sille ole kotona ollut minkälaista kasvatusta. Asenne on todella huono.....
- Someday
Mitä minä teen miehellä joka on vain omien tarpeittensa tyydyttämistä varten kanssani?(tuntuu välillä siltä)Ja olenko nyt sitten feministi kun perään itsellenikin jotain?...feministi vaan järkevä, ajatteleva ihminen.Feministi olisi jo aikaa sitten heivannut ukon pihalle ja itkisi menetettyä leikkikaluaan...
t.mies - mamma26.
Pistemies kirjoitti:
Ikävää jos näin on, mutta jos käytännön syyt estävät palkkaamisesi niin silloin ei voi asialle paljo mitään tehdä. Eihän ole mitään järkeä jos lain määräämät tilat pitää rakentaa yhden naisen takia. Lakihan tässä tapauksessa kusee eikä työnantajan asenteet. Onko kyseessä myös työ jossa vaaditaan voimaa ja sinulla ei sellaista löydy? Nimittäin muuten aika outoa toimintaa työnantajalta.niin ja tasa-arvon saavuttamiseksi myös miehet voisivat alkaa synnyttämään lapsia, eiks vaa?
ja mihinköhän sä meinasit että teinivanhemmat lapsensa laittavat kun äiskän ja iskän täytyis molempien asevelvollisuus suorittaa..?? näitäkin asioita kannattaa miettiä loppuun asti.. - keksihän
mamma26. kirjoitti:
niin ja tasa-arvon saavuttamiseksi myös miehet voisivat alkaa synnyttämään lapsia, eiks vaa?
ja mihinköhän sä meinasit että teinivanhemmat lapsensa laittavat kun äiskän ja iskän täytyis molempien asevelvollisuus suorittaa..?? näitäkin asioita kannattaa miettiä loppuun asti..mjoo, ei tosiaan tarvi suorittaa asevelvollisuutta yhtäaikaa
- mmm
tasa-arvoton kirjoitti:
Älä kitise feministi. Vaihda työpaikkaa. Turkissa tollaset kivitettäisiin.
Jos on junttimaista kulkea edellä ja olettaa että nainen osaa olla omatoiminen, niin hävytöntä on myös odottaa että toisen seurasta pitää maksaa. Kahvin tarjoaminen pitäisi olla juuri sitä, tarjoamista. EI toisen vaatimuksiin alentumista. Jos minun seuralaiseni alkaisi vaatimaan itselleen tarjoilua, heivaisin moisen öykkärin siihen paikkaan. Itse toivon naiseltakin tasa-arvoista kohtelua. Kaikki eivät, joten toivottavasti sinäkin löydät vastaisuudessakin seurastasi maksavaa treffiseuraa.
- HÖH
Larka kirjoitti:
Ei helvetissä miehelle hametta. Niin hyvää miestä ei olekaan että sille hameen antaisin. Kyllä nainen aina miestä parempi on.
- jono
Pistemies kirjoitti:
Moukkamaista on tukkia koko jono hitauden takia. Kyllä minä ainakin menen pöytään kaveria odottamaan jos hän jää jotain muuta siihen ostamaan ja minä ostan pelkän kahvin. Mikä järki on seistä siinä kaikkien edessä odottamassa?
piti oleman? Ei kirjoittaja jonoista mitään puhunut.
- Herra 43vuotta
Minut Äiti opetti pienestä lähtien huomioimaan aina ensin naiset ja näin olen tehnyt. Jos kutsun naisen kahville ym, ovet avataan, kahvit tarjotaan. Huomaan aina ravintolassa,kahviossa ym nämä moukat,jotka käsittelee naisia kuin miespuolisia ystäviään..
T:Herra 43v - velvoitetta
Pistemies kirjoitti:
miehellä ole mihinkään, mutta fiksuun käytökseen kuuluu pienet "tarjoomiset" kuten kahvit, vai ?
Tosin mielestäni se on ihan hyvä tapa sellainen, että kumpi kutsuu se maksaa....ainakin kahvit. Ruokailu ravintolassa, siitä kait voi jo kutsuessa sopia että kumpikin maksaa omansa, jos kerran on köyhemmän puolinen mies :o) - Pistemies
mamma26. kirjoitti:
niin ja tasa-arvon saavuttamiseksi myös miehet voisivat alkaa synnyttämään lapsia, eiks vaa?
ja mihinköhän sä meinasit että teinivanhemmat lapsensa laittavat kun äiskän ja iskän täytyis molempien asevelvollisuus suorittaa..?? näitäkin asioita kannattaa miettiä loppuun asti..Eihän lapsen synyttäminen ole mikään velvollisuus. Ihan vapaaehtoista puuhaa toisin kuin aseVELVOLLISUUS.
Armeijan voi hyvin suorittaa ennen kuin hommaa lapsia. Aika harvalla on lapsia 19 vuoden iässä jolloin asevelvollisuus yleensä suoritetaan.
En kuitenkaan missään tapauksessa ole sitä mieltä että naisten pitäisi asevelvollisuus suorittaa, koska mielestäni kukaan ei ole velvollinen suorittamaan sitä. Kuitenkin jos tämä typerä velvollisuus säilytetään niin mielestäni sen pitäisi koskea kaikkia TASAPUOLISESTI. Kirkkokin otti kantaa siihen että jehovantodistajat ovat etuoikeutettuja kun heidän ei tarvitse uskontonsa takia suorittaa asevelvollisuutta, mutta naisista he eivät maininneet mitään, vaikka heillä ei ole mitään estettä olla suorittamatta asepalvelusta. - Pistemies
mieltä...... kirjoitti:
Käytöstapainen herrasmies ei rupea höpotämään tasa-arvosta. Se on loogista, että niin toimitaan. Täytyy viestien perustella sanoa, että ei sille ole kotona ollut minkälaista kasvatusta. Asenne on todella huono.....
Eli nainen saa valittaa, mutta mies ei? Toivottavasti viestisi tarkoitus on provosoida, koska kukaan ei voi oikeasti ajatella noin. Ainakin toivon niin.
- Pistemies
jono kirjoitti:
piti oleman? Ei kirjoittaja jonoista mitään puhunut.
Yleensä kassoilla tuppaa olemaan jonoa. Ainakin niissä paikoissa jossa minä yleensä käyn.
- Hessu Tuusulasta
Pistemies kirjoitti:
"Tuossa ei mielestäni ole kyse tasa-arvosta vaan käytöstavoista. Jos ollaan yhdessä menossa kahville, niin kyllä silloin linjastossa ja kassalle liikutaan yhdessä. Ei niin, että toinen ryntää edellä ja toinen tulee perässä."
Olen kyllä samaa mieltä, mutta jos kyseessä on vaikka tilanne että toinen on valitsemassa pullaa ja itse on jo valmis maksamaan ja naisen taakse kertyy jonoa niin mielestäni olisi muiden jonottajien kannalta törkeää että jäisin odottamaan enkä maksaisi vieressä olevalle kassalle vaan odottelisin typeränä paikoillani.
Voi myös olla että kyseinen mies on asioinnut kyseisessä paikassa paljon ja tottunut toimimaan ripeästi ja tämä tulee ns. ulkomuistista. Itse ainakin pyrin menemään kassalla mahdollisimman nopeasti, koska minua ärsyttää jonossa matelevat ja epäolennaiseen aikaan tuhlaavat ihmiset enkä halua itse olla samanlainen. Toki yleensä menen kyllä samaan tahtiin hänen kanssa joka on seurassani. Ellei hän nyt ala äärimmäisyyksiin matelemaan.
"Haluaisin myös huomauttaa, että tasa-arvo ei tarkoita samanlaisuutta. En ole mikään hento heiverö, mutten muskelimimmikään. Odotan kyllä, että kaupasta tullessa mies kantaa painavamman kauppakassin, koska hän todennäköisesti on minua vahvempi."
Luonnollisesti. Tuota minä tarkoitinkin, että terve järjenkäyttö on sallittua tällaisissa asioissa. Toki vahvempi mies kantaa sen painavamman kassin, mutta nainen kantaa sitten ne kevyemmät ostokset eikä tee miehestä vetohärkää ja lastaa häntä täyteen kantamuksia.
"Kanssaihmisille kannattaa siis olla ystävällinen ja huomioida heidät - varsinkin, jos haluaa tehdä vaikutuksen toiseen."
Tottakai ja tämän takia itse pyrinkin olemaan ystävällinen ja avulias. Nimenomaan tämän takia minua ärsyttää se että joku pitää avuliaisuutta jotenkin oletusarvona eikä osaa arvostaa näitä pieniä kohteliaisuuden osoituksia kun pitää niitä itsestäänselvyytenä. Ei tietenkään tarvitse kauheasti alkaa kiittelemään, vaan pelkkä kiitos tai hymy riittää että viitsin auttaa myös tulevaisuudessa."Terve järjen käyttö on sallittua", hyvä ettet sanonut maalais järjen.
- palvelu on meidän kaikkien ...
Herra 43vuotta kirjoitti:
Minut Äiti opetti pienestä lähtien huomioimaan aina ensin naiset ja näin olen tehnyt. Jos kutsun naisen kahville ym, ovet avataan, kahvit tarjotaan. Huomaan aina ravintolassa,kahviossa ym nämä moukat,jotka käsittelee naisia kuin miespuolisia ystäviään..
T:Herra 43vHyvä, että edes yksi mies on saanut kasvatuksen kunnioittaa ja arvostaa kanssakulkijoitaan. Kaltaisiasi ei vain tahdo löytyä kaikista ikäluokista. Mikä ihmeen parisuhde sellainen on, jossa ei arvosteta kumppania ja tehdä hyviä ja kauniita asioita, jotka todella takuuvarmasti palautuvat jossakin muodossa takaisin. Olet aivan ihana mieheksi ja voit olla varma, että kohtaat vastavuoroisuutta ihmissuhteissasi.
- Hessu Tuusulasta
mamma26. kirjoitti:
ja mihinköhän sä meinasit että teinivanhemmat lapsensa laittavat kun äiskän ja iskän täytyis molempien asevelvollisuus suorittaa..?? näitäkin asioita kannattaa miettiä loppuun asti..Lesbo-parit on tasa-arvoisempia, kuin homo-parit. Niiden on helpompi synnyttää lapsia, eikö?.
- kirjanpitäjäksikkö....
Ite en alkaisi vuorolistoja kahvitteluista pitämään. Yhteisen lystin voi sillon tällön maksaa, mutta pitääskö tommosesta ressiä ottaa ja päätä vaivata, josko toinen mielensä pahottaa. Itellä yleensä vaivautunu olo, jos toinen tarjoaa. Koitan olla asiaa ajattelematta ja annan tapahtua, jos toinen kerta haluaa.
Joku sanoo, ettei raha kaikkea merkitse. Yleensä semmoset, joilla menee aikaa sen riittävyyden laskeskeluun. Ristiriitasta, pinnallista. Mieluummin nautin pelkästä hyvästä seurasta. - kirjanpitäjäksikkö...
Ite en alkaisi vuorolistoja kahvitteluista pitämään. Yhteisen lystin voi sillon tällön maksaa, mutta pitääskö tommosesta ressiä ottaa ja päätä vaivata, josko toinen mielensä pahottaa. Itellä yleensä vaivautunu olo, jos toinen tarjoaa. Koitan olla asiaa ajattelematta ja annan tapahtua, jos toinen kerta haluaa.
Joku sanoo, ettei raha kaikkea merkitse. Yleensä semmoset, joilla menee aikaa sen riittävyyden laskeskeluun. Ristiriitasta, pinnallista.
Mieluummin nautin pelkästä hyvästä seurasta, kuin pahaa mieltä ja ressiä aiheuttavasta kahvista. - Niin se vain on
oivaltaja kirjoitti:
Ehkä olet vain tyhmä kun sellaista katselet. Mitäs valitsit niin kehnon miehen.
Jätä se, tai älä kitise. Yhteiset lapset jne. on tekosyitä että saadaan naisporukassa itkeä valittaa. Voi teitä tyttöjä, olette niin lutusia :)Kai sillä on jokin syy olla miehen kanssa. Kai se seksiä haluaa hänkin ja on itsekäs ja hieman yksinkertainen tavallinne suomalaisnainen, jolla on vaikeuksia ottaa muita huomioon ellei siitä erityisesti muistuteta tai tilanne ole riittävän virallisen jäykkä.
- Julia21
JannaS kirjoitti:
Kanssaihmisille kannattaa siis olla ystävällinen ja huomioida heidät - varsinkin, jos haluaa tehdä vaikutuksen toiseen.Lutkaan tehdään vaikutus rahalla ja ostoksin. Minuun pelkästään sillä millainen mies on. Rahankäyttä on täysin henkilökohtainen asia ja itse kokisin olevani aika sairas jos odottaisin huomiota maksetun kahvin kautta ja itsemaksettu kahvi ei maistuisi miltään.
- Pitäkää lompakko kiinni
leski59 kirjoitti:
Sanokin heille että: "Älä ole mörökölli:"fiksuja naisia vaan pelkkiä panopatjoja, niin miksi varakkaan miehen, jos nyt on niin hoopo, että on tällännyt itsensä kahville jonkun panoladyn kanssa, maksaa siitä.
Hyi, että nykynaiset ovat tautisia ja visvaisia panopatjoja phyi! - Leski59
Pitäkää lompakko kiinni kirjoitti:
fiksuja naisia vaan pelkkiä panopatjoja, niin miksi varakkaan miehen, jos nyt on niin hoopo, että on tällännyt itsensä kahville jonkun panoladyn kanssa, maksaa siitä.
Hyi, että nykynaiset ovat tautisia ja visvaisia panopatjoja phyi!Ei minusta kaikki naiset ole vaan patjoja...omavalinta jos heti kaatuu petiin...Mutta miehet on raivostuttavia, jos vaan patjaa haetaan, nykyään varovainen pitää olla sex suhteen...
- KivaAndronainen
Pistemies kirjoitti:
Ikävää jos näin on, mutta jos käytännön syyt estävät palkkaamisesi niin silloin ei voi asialle paljo mitään tehdä. Eihän ole mitään järkeä jos lain määräämät tilat pitää rakentaa yhden naisen takia. Lakihan tässä tapauksessa kusee eikä työnantajan asenteet. Onko kyseessä myös työ jossa vaaditaan voimaa ja sinulla ei sellaista löydy? Nimittäin muuten aika outoa toimintaa työnantajalta.Ihanaa, olet mies aivoilla. En ole feministi, olen tasa-arvo aktivisti ja sanon olevani ylpeä siitä että olet huomannut miestenkin epätasa-arvoisen kohtelun muun muassa asepalveluksen saralla. Mahtavaa, jatka samalla linjalla! Olet ihana:)
- omillaan jo 2v.
Pistemies kirjoitti:
"Tuossa ei mielestäni ole kyse tasa-arvosta vaan käytöstavoista. Jos ollaan yhdessä menossa kahville, niin kyllä silloin linjastossa ja kassalle liikutaan yhdessä. Ei niin, että toinen ryntää edellä ja toinen tulee perässä."
Tottakai ja tämän takia itse pyrinkin olemaan ystävällinen ja avulias. Nimenomaan tämän takia minua ärsyttää se että joku pitää avuliaisuutta jotenkin oletusarvona eikä osaa arvostaa näitä pieniä kohteliaisuuden osoituksia kun pitää niitä itsestäänselvyytenä. Ei tietenkään tarvitse kauheasti alkaa kiittelemään, vaan pelkkä kiitos tai hymy riittää että viitsin auttaa myös tulevaisuudessa.8 vuoden avioliiton koulutuksen tuloksena, minä aukasen miehelle oven ..eli siperia opetti olla vaatimatta liikoja :D nyt tämä helvetti onneksi on jo ohi.. mutta tavat jääny ..niin hyvin ne iskostettiin takaraivoon :D....
- mene hippi
Pistemies kirjoitti:
Eihän lapsen synyttäminen ole mikään velvollisuus. Ihan vapaaehtoista puuhaa toisin kuin aseVELVOLLISUUS.
Armeijan voi hyvin suorittaa ennen kuin hommaa lapsia. Aika harvalla on lapsia 19 vuoden iässä jolloin asevelvollisuus yleensä suoritetaan.
En kuitenkaan missään tapauksessa ole sitä mieltä että naisten pitäisi asevelvollisuus suorittaa, koska mielestäni kukaan ei ole velvollinen suorittamaan sitä. Kuitenkin jos tämä typerä velvollisuus säilytetään niin mielestäni sen pitäisi koskea kaikkia TASAPUOLISESTI. Kirkkokin otti kantaa siihen että jehovantodistajat ovat etuoikeutettuja kun heidän ei tarvitse uskontonsa takia suorittaa asevelvollisuutta, mutta naisista he eivät maininneet mitään, vaikka heillä ei ole mitään estettä olla suorittamatta asepalvelusta.ajaa tukkas
- mene hippi
Pistemies kirjoitti:
Eli nainen saa valittaa, mutta mies ei? Toivottavasti viestisi tarkoitus on provosoida, koska kukaan ei voi oikeasti ajatella noin. Ainakin toivon niin.
parturiin
- niin, siis
Pistemies kirjoitti:
Yleensä kassoilla tuppaa olemaan jonoa. Ainakin niissä paikoissa jossa minä yleensä käyn.
teit itse sellaisen oletuksen ja jatkoit siitä että sait keskutelun vääntymään itsesi kannalle :D
- tiedän kyllä...
Miehelle on ominaista ripeä ja tehokas ruokailulinjastossa eteneminen, joka on opittu viimeistään armeijassa. On tuskastuttavaa joutua odottelemaan hitaasti perässä laahustavaa naista, joka jää vailla mitään kiirettä laskeskelemaan eri leivonnaisvaihtoehtojen kaloreita tai lueskelemaan lounaslistan vaihtoehtoja satunnaisen tulevan käynnin varalta, huomaamatta tietenkään taakseen kasvavaa ärtyneiden asiakkaiden jonoa. Mies on tässä vaiheessa jo pöydässä, lievää myötähäpeää tuntien.
- Nainen xxxxx
pitää tajuta, että nainen menee edellä.
Jos nainen nyt jää siihen jumittamaan, niin voihan sitä ihan ystävällisesti sanoa, että nyt pitää mennä eteenpäin, taakse on kertynyt jo pitkä jono.
Noin huonosti käyttäytyvän miehen minäkin kyllä lemppaisin. Jos jo ensimmäisillä treffeillä käyttäytyy noin huonosti, niin voit vaan arvailla mitä käytös tulee olemaan suhteen vakiintuessa.....
(Mies voi olla työtönkin, vaikka onkin sinulle kertonut muuta....) - tuskatutava jono
miehet on ripeitä ja armejassa opitua siellä miestä koulutetaan 1 v ripeyteen. siksi miehellä on tuskaa seisoskella naisen takana jonosakun ainen mietii mitä otaisi mikäännei ole se raivostutavampaa ja jos viellä huomautat naista niin jono topaa tykänään.
- Nimetön
Ne ovat treffit ikä mitään perkeleen armeijatoimintaa!
- Eebo
Näin..
- kylee
minun mielestä sen verran pitäisi ottaa huomioon että menee samaa "tahtia" tiskillä kuin nainen ja tarjoaa kahvin... toki on naisia, jotka eivät anna miehen tarjota kahvia vaan vaativat saada itse tarjota miehelle kahvi ;)
- Mies-81
Nainen xxxxx kirjoitti:
pitää tajuta, että nainen menee edellä.
Jos nainen nyt jää siihen jumittamaan, niin voihan sitä ihan ystävällisesti sanoa, että nyt pitää mennä eteenpäin, taakse on kertynyt jo pitkä jono.
Noin huonosti käyttäytyvän miehen minäkin kyllä lemppaisin. Jos jo ensimmäisillä treffeillä käyttäytyy noin huonosti, niin voit vaan arvailla mitä käytös tulee olemaan suhteen vakiintuessa.....
(Mies voi olla työtönkin, vaikka onkin sinulle kertonut muuta....)Kyllä, todellakin, miehen pitää tajuta, että nainen menee ehdottomasti ensin, niin ovesta kuin myös kahvilan jonossa!! Se kuuluu aivan peruskäytöstapoihin. Tosin olen ikäväkseni saanut eräänkin kerran huomata, että tämä ei ole todellakaan monelle miehelle mikään itsestäänselvyys.
Voin sanoa täysin rehellisesti, että en koskaan tunge naisen edestä ovesta, vaan avaan hänelle oven. Oli hän sitten täysin vieras tai varsinkin jos kyseessä on joku tuttu/tärkeä ihminen. En tiedä, voi tuntua monesta naisesta typerältä, mutta se tulee minulle vain täysin itsestään, ei sitä tarvitse miettiä hetkeäkään. Eikä se ole todellakaan minulta mitään pois, kun avaan toiselle oven. Päinvastoin!
- Ei mitään kiitos M
Ettei katseenne kohtaa ja elekielesi huuda: Maksa kahvini.
Voi olla nollatoleranssimies kuten minäkin.
Vaihda sellaiseen, joka maksaa kahvisi?
Naiset ehdottelevat aina kahvilaa, jossa kahvi maksaa paljon. Jokainen voi miettiä kumpi on kannattavampaa, juoda kahvia kahvilassa vai käydä kävelyllä.
Jokinorsunaisille kävelyllä käyminen on painajaista mutta sillä tavallahan pääsee nopeasti eroon jokinorsusta jos kävelyttää sitä vaikkapa 2 tuntia ilman taukoa. Naisen luonnekin tulee ´siinä kätevästi nähtyä jos on silmää ja aivoakapasiteettia arvioida luonnetta.
Selvästi haluaisit, että mies maksaa kahvisi, eikö niin.
Selvästi sinä olet tapaamispaikaksi halunnut kahvilan.
Voipi olla, että olet vielä pullan tai croissantin vielä lautasellesi ottanut.
Voipi olla, että olet käynyt usein kahviloissa syömässä ja juomassa ja moni mies on maksanut, enemmistö.
Voipi olla, että nämä epäilemäni asiat tai suurin osa niistä, joita et aloitustekstiisi ole sisällyttämyt, ovat oikeat vaikuttavat tekijät, jotka saavat sinut toteamaan miehen olevan junttimainen.
On ihan ok maksaa nopeasti ostoksensa ja poistua pöytään niin muutkin pääsevät maksamaan ostoksiaan.- Silver Cheetah
On pelkästään romanttista, jos mies maksaa kulut ensitreffeillä.
Mielestäni siitä on tullut itsestään selvä tapa. Se on kuin jäänne vanhoista hyvistä ajoista, jolloin mies hankki elannon ja nainen hoiti kotia sekä lapsia. :)
Kyllä teillä on silti pointti. Naiset antavat vain pummimaisen kuvan itsestään sekä suututtavat kumppaninsa, jos odottavat ravintolakulujen siirtyvän automaattisesti miehelle.
Minulla on hyvin selkeä sääntö;
Mies maksaa ensitreffit ja jatkossa maksaa se, joka kutsuu.
Pelkissä kaverisuhteissa molemmat maksavat omat osuutensa.
Nyt taisi mennä kyllä off-topicin puolelle :P - lkjhgfd
"On ihan ok maksaa nopeasti ostoksensa ja poistua pöytään niin muutkin pääsevät maksamaan ostoksiaan."
Ei, ei ole. Taidat olla niitä tyyppejä, jotka kävelisivät naimisissa ollessaan viisi metriä vaimonsa edellä, piittamatta siitä, pysyykö vaimo mukana vai ei.
Minä en menisi toista kertaa sellaisen tyypin kanssa ulos, joka ei vaivaudu odottamaan, että toinen ehtii mukaan. Eikä tällä mielipiteellä ole mitään tekemistä maksamisen kanssa. On vain todella junttimaista jättää treffikumppani yksinään. Osoittaa suurta itsekeskeisyyttä tehdä noin. Voi olla varma, että mahdollisessa hätätilanteessa apua ei tulisi, koska miehellä on aina oma napa lähinnä. Eikä edelleenkään puhuta rahasta, vaan oikeasta hätätilanteesta, jossa henki on vaarassa. Teillä itsekeskeisillä ihmisillä kun ajatus pyörii vain sen rahan ympärillä.
Hankkikaa sitä edes sitten tarpeeksi, ettei tarvitse keskittyä ajattelemaan pelkkää rahaa. Tälläkään palstalla tuskin ketkään oikeasti varakkaat ovat nillittämässä "kohtaloaan". - turhautunut**
lkjhgfd kirjoitti:
"On ihan ok maksaa nopeasti ostoksensa ja poistua pöytään niin muutkin pääsevät maksamaan ostoksiaan."
Ei, ei ole. Taidat olla niitä tyyppejä, jotka kävelisivät naimisissa ollessaan viisi metriä vaimonsa edellä, piittamatta siitä, pysyykö vaimo mukana vai ei.
Minä en menisi toista kertaa sellaisen tyypin kanssa ulos, joka ei vaivaudu odottamaan, että toinen ehtii mukaan. Eikä tällä mielipiteellä ole mitään tekemistä maksamisen kanssa. On vain todella junttimaista jättää treffikumppani yksinään. Osoittaa suurta itsekeskeisyyttä tehdä noin. Voi olla varma, että mahdollisessa hätätilanteessa apua ei tulisi, koska miehellä on aina oma napa lähinnä. Eikä edelleenkään puhuta rahasta, vaan oikeasta hätätilanteesta, jossa henki on vaarassa. Teillä itsekeskeisillä ihmisillä kun ajatus pyörii vain sen rahan ympärillä.
Hankkikaa sitä edes sitten tarpeeksi, ettei tarvitse keskittyä ajattelemaan pelkkää rahaa. Tälläkään palstalla tuskin ketkään oikeasti varakkaat ovat nillittämässä "kohtaloaan".Aika hyvin, kun sanoit, että tyyppi kävelisi viisi metriä edellä. Olemme olleet kävelemässä, niin mies todellakin kävelee reilusti edellä. Itse en korkokengillä edes pysty kävelemään niin nopeasti, että pysyisin hänen perässä kunnolla.
Kiitos kaikista vastauksista. - järkevä mies
turhautunut** kirjoitti:
Aika hyvin, kun sanoit, että tyyppi kävelisi viisi metriä edellä. Olemme olleet kävelemässä, niin mies todellakin kävelee reilusti edellä. Itse en korkokengillä edes pysty kävelemään niin nopeasti, että pysyisin hänen perässä kunnolla.
Kiitos kaikista vastauksista.Oletko vähän tyhmä?
- turhautunut**
järkevä mies kirjoitti:
Oletko vähän tyhmä?
No, ilmaisin asian äsken ehkä hiukan huonosti. Olemme siis kaupungilla kävelleet hieman pidemmän matkan sinne kahville taikka illalla toiseen baariin. Varsinaisesti emme millään kävelylenkillä ole olleet.
- etkö vain?
järkevä mies kirjoitti:
Oletko vähän tyhmä?
VAIKKA treffikumppani olisi lähtenyt juoksulenkille korkokengissä, kohtelias deitti EI jätä deittiä yksin, vaan taivaltaa samaa matkaa.
Kaikki muu on junttimaista, eikä sellainen deitti ansaitse toista treffikertaa. Ikinä.
- Milleri-73
Tuota huomiota mies voi osoittaa esim. tarjoamalla minulle kahvin, drinkin tai elokuvalipun. Itse ne lämpene miehelle, joka ei ole valmis panostamaan minuun myös taloudellisesti.
Valitettavasti anteliaat herrasmiehet ovat nykyään harvassa. on vain tylyjä kitupiikkejä, jotka eivät ole valmiit uhraamaan naisellisen seuran vuoksi mitään.- Pistemies
Taitavat herrasmiehet olla niiden naisten kanssa, jotka eivät vaadi heiltä enepää kun ovat itse valmiina antamaan. Eli toisinsanoen tasa-arvoa kannattavien naisten kanssa. Jos on vaatimassa ruuan ja viihteen maksamista mieheltä niin on kohta vaatimassa auton ostoa ym. Eikä tietenkään ymmärrä ettei ole väärin ettei itse laita niihin penniäkään.
Ei siinä ole mitään herrasmiesmäistä jos tarjoaa silloin kun toinen sitä vaatii, se on vain selkärangattomuutta. Herrasmiesmäisyytä on se että tarjoaa omasta vapaasta tahdostaan ihmiselle joka tällaisen kohtelun ansaitsee. - mutsi/6
Kun miehet kuvittelevat saavansa kaiken mitä haluavat rahalla?
Kyllä on olemassa ihan tavallisia miehiä joiden kanssa voi oikeesti käydä kahvilla tai leffassa.
Ja heillä on käytöstavat, vaikkei he aina hyväksy sitä että kulut laitetaan puoliksi.
Tai näin oli ainakin silloin kun itse treffailin, tosin maailma muuttuu jo 8-v. Mutta jos treffailisin niin kyllä samaa tasoa vaatisin.
Riittävän usein tavannut niitä sikoja jotka oikeesti kuvittelee että saavat pimpslooraa sillä kahvi kupillisella!!!
Enkä nyt tarkoita että, siitä jotain joltain pyytäisin tai jotain. Tarkoitan että on miehiä jotka kuvittelevat että kun ollaan käyty ulkona jne. sitten muka automaattisesti saa kutsun punkkaan.Ja jos joku kuvittelee tapaavansa esim. chatti-kaveria EI julkisessa paikassa ilman kaveria, kannattaa hankkiutua hoitoon, olitpa sitten mies tai nainen. - Nimetön
Niin, suostuisitko itse maksamaan miehen ravintola-annoksen kohteliaisuudesta? Ylipäänsä, oletko ikinä maksanut miehen ostoksia tai tarjonnut hänelle mitään?
- jari...44
Tottahan nyt naiselle kahvit ja pullat pitää tarjota
- astrid
Herkullinen tilanne tuo kuvailemasi, minä tekisin aivan 100 varmasti näin: siinä vaiheessa, kun huomaan miehen jättävän minut jälkeen ja kiiruhtavan röyhkeästi eteenpäin.. poistuisin nopeasti paikalta. Menisin kaikessa rauhassa omaan kotiini. JOS mies perääni kyselisi, sanoisin, että en häntä enää nähnyt kahvilaan tultuamme ja siksi poistuin. Sanoisin hänelle, että olisi kohteliasta ottaa nainen huomioon ja odottaa! Mut juntti mikä juntti, tuskin käytöstapojen opettamisesta mitään hyötyä on. Ne joko hallitaan tai sitten ei.
- kannattaa huomioida
miehen käytös ensimmäisillä tutustumiskerroilla. Jos ekoilla/tokilla/kolmansilla treffeillä mies tuntuu epäkohteliaalta ja osoittautuu juntiksi, niin todennäköisesti on sitä aina.
Ainakin minä yritän ensimmäisillä treffeillä antaa parhaan mahdollisimman kuvan itsestäni. Kait miehetkin vähän skarppaavat? - maksan
kannattaa huomioida kirjoitti:
miehen käytös ensimmäisillä tutustumiskerroilla. Jos ekoilla/tokilla/kolmansilla treffeillä mies tuntuu epäkohteliaalta ja osoittautuu juntiksi, niin todennäköisesti on sitä aina.
Ainakin minä yritän ensimmäisillä treffeillä antaa parhaan mahdollisimman kuvan itsestäni. Kait miehetkin vähän skarppaavat?tai siis maksoin! omani itse. Minusta ihan oikein. Mutta kun tuli treffikumppani joka tarjosi "ilman muuta", tuntuihan se köyhästä hurjan hienolta;-D. Eli ihan omantunnon ja rahatilanteen mukaan ihmiset! Toiset voi, toiset ei. Jos mies silloin olisi maksattanut mulla, olisi nähnyt vain vilkkuvat perävalot...tuollainenkin on vain pieni jutttu, jolla toista huomioida.
- Nainen xxxxx
maksan kirjoitti:
tai siis maksoin! omani itse. Minusta ihan oikein. Mutta kun tuli treffikumppani joka tarjosi "ilman muuta", tuntuihan se köyhästä hurjan hienolta;-D. Eli ihan omantunnon ja rahatilanteen mukaan ihmiset! Toiset voi, toiset ei. Jos mies silloin olisi maksattanut mulla, olisi nähnyt vain vilkkuvat perävalot...tuollainenkin on vain pieni jutttu, jolla toista huomioida.
ns. kaverimiehet usein tarjoavat ravintolassakin jonkun drinkin. Ja jos sanon haluavani vain jääveden tai tuoremehun, niin vastauksena on, että älä viitsi, ota joku kunnon drinkki!
Eikä näiden kavereiden kanssa ole ollut eikä koskaan tule olemaan mitään läheisempää kontaktia.
Yhden kivan treffikokemuksen haluan kertoa:
Tapasin tanssiravintolassa miehen, joka pyysi puh. numeroni. Hän soittikin jo seuraavana päivänä, että lähtisinkö hänen kanssaan syömään, ja lähdin.
Hän tuli hakemaan kotini läheltä ja ihan ensimmäiseksi ojensi minulle valtavan kirkkaanpunaisen ruusun. (Niin isoa ruusua en ollut edes nähnyt aiemmin missään).
Sitten hän ajoi mukavaan ruokaravintolaan ja maksoi myös laskun. (Hän pyysikin laskun ja nopeasti sen maksoi, en edes olisi ehtinyt väliin mennä.)
Mitään alkoholia emme juoneet, koska seuraava päivä oli kummallakin työpäivä ja miehen autolla olimme liikkeellä.
Hän saattoi minut kotiini, eikä edes pyrkinyt sisälle. Voin sanoa, että hän teki todella hyvän vaikutuksen itsestään. - auervaarojen
Nainen xxxxx kirjoitti:
ns. kaverimiehet usein tarjoavat ravintolassakin jonkun drinkin. Ja jos sanon haluavani vain jääveden tai tuoremehun, niin vastauksena on, että älä viitsi, ota joku kunnon drinkki!
Eikä näiden kavereiden kanssa ole ollut eikä koskaan tule olemaan mitään läheisempää kontaktia.
Yhden kivan treffikokemuksen haluan kertoa:
Tapasin tanssiravintolassa miehen, joka pyysi puh. numeroni. Hän soittikin jo seuraavana päivänä, että lähtisinkö hänen kanssaan syömään, ja lähdin.
Hän tuli hakemaan kotini läheltä ja ihan ensimmäiseksi ojensi minulle valtavan kirkkaanpunaisen ruusun. (Niin isoa ruusua en ollut edes nähnyt aiemmin missään).
Sitten hän ajoi mukavaan ruokaravintolaan ja maksoi myös laskun. (Hän pyysikin laskun ja nopeasti sen maksoi, en edes olisi ehtinyt väliin mennä.)
Mitään alkoholia emme juoneet, koska seuraava päivä oli kummallakin työpäivä ja miehen autolla olimme liikkeellä.
Hän saattoi minut kotiini, eikä edes pyrkinyt sisälle. Voin sanoa, että hän teki todella hyvän vaikutuksen itsestään.hommia. Olet varmaan ainut, joka sai häneltä moista kohtelua...
Miehillä on AINA taka-ajatus drinkkien tarjoilussa, jos ei samalla hetkellä niin myöhemmin. - Pistemies
auervaarojen kirjoitti:
hommia. Olet varmaan ainut, joka sai häneltä moista kohtelua...
Miehillä on AINA taka-ajatus drinkkien tarjoilussa, jos ei samalla hetkellä niin myöhemmin.Minä olen ainakin tarjonnut naisille drinkkejä ilman taka-ajatuksia ja taka-ajatusten kanssa ja he ovat tarjonneet minulle. Miksi pidät miehiä vähempiälyisinä tai jotenkin itseään hallitsemattomina ?
- peikko-tytteli-30
Pistemies kirjoitti:
Minä olen ainakin tarjonnut naisille drinkkejä ilman taka-ajatuksia ja taka-ajatusten kanssa ja he ovat tarjonneet minulle. Miksi pidät miehiä vähempiälyisinä tai jotenkin itseään hallitsemattomina ?
Olla huono käytöksisiä.
Myönnän itse myös tarjonneeni drinkin jos toisenkin vähemmän "siveelliset" ajatukset mielessä. Mutta niin olen itsekkin saanut.
Ja kavereiden kesken flirtti lentänyt ilman että sitä kukaan todesta ottaa.Ainakaan meistä, ulkopuoliselli se ehkä tuottaa enemmän ihmetystä.Ja silti laskut hoidetaan AINA tasan.
Yleensä sitä saa mitä tilaa. Jos haluaa pelkkää seksiseuraa se kerrotaan suoraan samoin kuin se jos haluaa oikeesti tutustua ja siitä voisi oikeesti tulla jotain nättiä ja täydellistä.
Ei yksinomaan miehen pidä olla se joka käyttäityy kaikkien sääntöjen mukaan, myös sen naisen on oltava sitä.
Sääliksi on käynyt miehiä joita pompotellaan ku jotain kumipalloo ja ne tollot tekee ihan mitä vaan ettei akka vaan suutu. ONKO se oikein?
Ei sitä sen emänpää pidä treffeillä antaa periks tai olla myötämielinen kun oikeesti oikeesti ois.
Reheillisyys on tärkeää, jos sulla ei ole rahaa esim. siihen kahviin ja sen ääneen sanot niin ehkä toinen tarjoo ehkä ei, sit vaan olet ilman(tämä ei koskenut sinua)vaikkei mielestäni syöminen/juominen ole se pää asia niillä tapaamisilla. - käytöstavatkaikille
peikko-tytteli-30 kirjoitti:
Olla huono käytöksisiä.
Myönnän itse myös tarjonneeni drinkin jos toisenkin vähemmän "siveelliset" ajatukset mielessä. Mutta niin olen itsekkin saanut.
Ja kavereiden kesken flirtti lentänyt ilman että sitä kukaan todesta ottaa.Ainakaan meistä, ulkopuoliselli se ehkä tuottaa enemmän ihmetystä.Ja silti laskut hoidetaan AINA tasan.
Yleensä sitä saa mitä tilaa. Jos haluaa pelkkää seksiseuraa se kerrotaan suoraan samoin kuin se jos haluaa oikeesti tutustua ja siitä voisi oikeesti tulla jotain nättiä ja täydellistä.
Ei yksinomaan miehen pidä olla se joka käyttäityy kaikkien sääntöjen mukaan, myös sen naisen on oltava sitä.
Sääliksi on käynyt miehiä joita pompotellaan ku jotain kumipalloo ja ne tollot tekee ihan mitä vaan ettei akka vaan suutu. ONKO se oikein?
Ei sitä sen emänpää pidä treffeillä antaa periks tai olla myötämielinen kun oikeesti oikeesti ois.
Reheillisyys on tärkeää, jos sulla ei ole rahaa esim. siihen kahviin ja sen ääneen sanot niin ehkä toinen tarjoo ehkä ei, sit vaan olet ilman(tämä ei koskenut sinua)vaikkei mielestäni syöminen/juominen ole se pää asia niillä tapaamisilla.Olet aivan asian ytimessä! Fiksua puhetta!
- ruinaajia
maksan kirjoitti:
tai siis maksoin! omani itse. Minusta ihan oikein. Mutta kun tuli treffikumppani joka tarjosi "ilman muuta", tuntuihan se köyhästä hurjan hienolta;-D. Eli ihan omantunnon ja rahatilanteen mukaan ihmiset! Toiset voi, toiset ei. Jos mies silloin olisi maksattanut mulla, olisi nähnyt vain vilkkuvat perävalot...tuollainenkin on vain pieni jutttu, jolla toista huomioida.
on paarit täynnä. Oikein sapettaa kun tullaan niin muka tyrkylle ja juomia kerjäämään. Joskus jos on jotain on ostanut niin sitten hävitään kuin pieru saharaan. Kyllä se niin on, että jos ukko paukun maksaa niin samalla se ostaa itselleen seuraa...
- Mr Pomppu
peikko-tytteli-30 kirjoitti:
Olla huono käytöksisiä.
Reheillisyys on tärkeää, jos sulla ei ole rahaa esim. siihen kahviin ja sen ääneen sanot niin ehkä toinen tarjoo ehkä ei, sit vaan olet ilman(tämä ei koskenut sinua)vaikkei mielestäni syöminen/juominen ole se pää asia niillä tapaamisilla.Joo-.-.Olen sun kumipallos.
-Jokainen meistä on erilainen, oli mies tahi nainen, vain yksi hiukkanen suuressa Kokonaisuudessa.-
Lovettakaa toisianne;D.
T:Mr Pomppu.
Kumipallo video.
http://video.google.com/videoplay?docid=-3436815129884869079&q=kumipallona luokses pompin&total=3&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
-.-
- muminaa
no parempi tuokin on kuin että joutuisit maksamaan myös "junttisi" kahvit...
Sellaisiakin miehiä nääs on...
Huvitti kun yhtä ketjua katselin jossa joku miehenpuolikas tuumasi naisista että ne ovat kaikki pummeja! Samanlaisia ja myös sarjassa näitä kitupiikkejä löytyy miehistä.
Itse maksan mielelläni oman kahvini,joskus myös kaverin kahvin mutta en pidä siitä jos se on jatkuva tapa....- Nainen xxxxx
pummimiehiä on paljonkin!
Pari törppöä on kysynyt minultakin, että tarjoanko oluen. No, en todellakaan tarjonnut!
Minulle ei koskaan tulisi mieleenkään mennä pyytämään ravintolassa joltakin, että tarjoatko minulle. Päinvastoin, usein olen kieltäytynytkin, jos joku on halunnut tarjota. Siis sellaisissa tapauksissa, joissa olen epäillyt olevan tiettyä tarkoitushakuisuutta.....
Ystävättäreni asui pummimiehen kanssa avoliitossa: olivat sopineet, että yhtiövastikkeet maksetaan vuorotellen ja asunto oli naisen. Yhtenä päivänä isännöitsijä oli tullut kyselemään naiselta, että miksi teillä on maksamatta joka toisen kuun yhtiövastike?
No, siinä sitten selvisi, että pummimies oli jättänyt oman osuutensa kokonaan hoitamatta. Kaikki muutkin laskut, jotka miehen oli vuoro maksaa olivat hoitamatta....
Ero siitä tietenkin tuli ja ystävättäreni teki rikosilmoituksen pummista. Tuomittiin maksamaan korvauksia, mutta en tiedä maksoiko pummi niitä koskaan. Myöhemmin selvisi, että oli pummaillut vähän siellä sun täällä. - naekkonen42
samaa mieltä. Jos jonkun miehen elämä kaatuu kahteen euroon niin kuinka sitten tulevaisuudessa, yhteisessä kodissa ja jne....sanoisin kanssa a.p:lle että lemppaa helvettiin. Miehiä tulee ja menee kuin kolmosen ratikoita.......
- hahaahahhaahahahah
naekkonen42 kirjoitti:
samaa mieltä. Jos jonkun miehen elämä kaatuu kahteen euroon niin kuinka sitten tulevaisuudessa, yhteisessä kodissa ja jne....sanoisin kanssa a.p:lle että lemppaa helvettiin. Miehiä tulee ja menee kuin kolmosen ratikoita.......
ei kaadu kahteen euroon kenenkään elämä. mikä tarve sulla on saada mies asumaan samaan asuntoon kanssasi maksamaan ostoksiasi? mene töihin jos ei sossurahat riitä, pummi.
pumminaiset kannattaa jättää samantien. maksuttomiakin naisia löytyy.
miehellä ei ole velvollisuus maksaa naisen kahvia.
onko sulla verkkarit jalassa ja läskinen maha? pituus n.161 ja paino n.91kg? ja vielä kahvitkin pitäisi tarjota pimperoa vastaan vai meinaako ämmä, että jos sulle kahvit tarjoaa niin et pimperoakaan välttämättä tarjoa?
tyhmiä kirjoituksia ja pummimishenkisiä naisilla täällä. voisi päätellä naisissa olevan runsaasti pummeja ja tyhmiä. Tyhmät pummit - treffipalsta sopisi tälle palstalle lempinimeksi. tai sitten mies maksaa kahvit treffeillä aina- palsta.
miehet, pitäkää huoli ettette anna sitä iloa naiselle, että laittavat maksamaan omat kahvinsa treffeillä. se on loukkaus tasa-arvoa kohtaan. naiset pyrkivät ottamaan tasa-arvon pullasta rusinat ja jättävät mauttomat osat miehille, jotka eivät osaa pitää kusipäitä vastaan puoliaan.
Sinä miespuolinen lukija:
Luetuta tämä miespuoliselle sinkkukaverillesi ja käske muistamaan opetus ja sisäistämään se. voitte miesporukassa harjoitella asiaa näinkin: joku esittää naista ja nainen sanoo: maksa mun kahvi. Mies vastaa: en maksa.
Toistatte harjoituksen muutaman kerran.
Sama nainen jolle maksatte kahvin on jossain vaiheessa imemässä jonkun toisen miehen tarjoamaa kahvia ja jälkiruoka tikkaria posket lommollaan. - no voi olla
hahaahahhaahahahah kirjoitti:
ei kaadu kahteen euroon kenenkään elämä. mikä tarve sulla on saada mies asumaan samaan asuntoon kanssasi maksamaan ostoksiasi? mene töihin jos ei sossurahat riitä, pummi.
onko sulla verkkarit jalassa ja läskinen maha? pituus n.161 ja paino n.91kg? ja vielä kahvitkin pitäisi tarjota pimperoa vastaan vai meinaako ämmä, että jos sulle kahvit tarjoaa niin et pimperoakaan välttämättä tarjoa?
tyhmiä kirjoituksia ja pummimishenkisiä naisilla täällä. voisi päätellä naisissa olevan runsaasti pummeja ja tyhmiä. Tyhmät pummit - treffipalsta sopisi tälle palstalle lempinimeksi. tai sitten mies maksaa kahvit treffeillä aina- palsta.
miehet, pitäkää huoli ettette anna sitä iloa naiselle, että laittavat maksamaan omat kahvinsa treffeillä. se on loukkaus tasa-arvoa kohtaan. naiset pyrkivät ottamaan tasa-arvon pullasta rusinat ja jättävät mauttomat osat miehille, jotka eivät osaa pitää kusipäitä vastaan puoliaan.
Luetuta tämä miespuoliselle sinkkukaverillesi ja käske muistamaan opetus ja sisäistämään se. voitte miesporukassa harjoitella asiaa näinkin: joku esittää naista ja nainen sanoo: maksa mun kahvi. Mies vastaa: en maksa.
Sama nainen jolle maksatte kahvin on jossain vaiheessa imemässä jonkun toisen miehen tarjoamaa kahvia ja jälkiruoka tikkaria posket lommollaan.joo että joku pummaa. Mä tienaan yli 50 000 vuodessa joten mä voin hyvin kustantaa kahvin. Mutta kumppania kun etsii niin tavoitehan on joskus asua saman katon alla. Toki sun tapauksessa ymmärrän yskän. Sun elämä jää vain treffaamisen tasolle, eikö? Ja sekös nyt sitten vituttaa? Se että olet jäänyt kahvin tarjoamisen jälkeen ilman pillua on oma syysi. Katso peiliin, josko vika olis siellä tällä kertaa.....
- Nimetön
hahaahahhaahahahah kirjoitti:
Sama nainen jolle maksatte kahvin on jossain vaiheessa imemässä jonkun toisen miehen tarjoamaa kahvia ja jälkiruoka tikkaria posket lommollaan....hyvännäköinen naispummi - piparia vastikkeeksi etelänmatkoista ja trendivaatteista. Mutta pummi kumminkin.
- Nainen xxxxx
voisit mennä itse nopeasti edelle ja kassalla hyvin kuuluvaan ääneen sanot miehelle, että jos sulla on rahat vähissä, niin minä kyllä voin maksaa nämä kahvit. Jos ei heti tule vastausta niin toista vielä kovempaa sama kysymys.
Tule sitten kertomaan miten kävi....jos mies loukkaantuu, niin et häviä mitään.- Nollatoleranssimies
Itse vastaisin vielä kovemmalla äänellä, että mun kahvia ei treffeillä kukaan ole ennenkään maksanut. Että jos kassalle sen maksat niin maksan sulle pöydässä kyllä jo takaisin, velkaa kun en halua tuntea jääväni. Miksi muuten huudat noin kovaa, oletko ilmaista kahvia vailla? Halusiko näin äänekkäästi huutaen tehdä kaikille selväksi, että sua vituttaa kun en ole aiemmalla/aiemmilla treffikerroillamme maksanut kahviasi? Hei, jokainen päättää mitä rahoillaan tekee, ja mä maksan omat laskuni, en sun laskuasi. Joten mitäs jos menisit huutamaan jonkun muun miehen seuraan seuraaville treffeille. Ja vaikkei asia sulle kuulukaan niin raha-asiani ovat varsin mainiosti muta periaatteeni on olla tarjoamatta kahvia treffikumppaneille. Onko tämä nyt selvää, ettei mua kannata jatkossakaan koittaa laitamaan maksamaan kahviasi tai muita mahdollisia ostoksiasi, en myöskään anna lainaa sulle kännykkälaskuusi, opettele hoitamaan raha-asiasi niin ettei tarvitse muilta mankua maksusuorituksia.Tuliko tämä selväksi neidille?
Jos ei heti tule vastausta niin älä toista kysymystä uudestaan, sillä pummi tajuaa kohdanneens akovemman ja älykkäämmän miehen, mitä on kuvitellut voivan olla olemassakaan. Lisäksi pumminainen on joko niin häpeissään ja häkeltynyt, ettei saa suustaan vastausta.
Tule sitten kertomaan, mitä kävi....jos pumminainen loukkaantuu, niin et häviä mitään. - Nainen33aaaa
Nollatoleranssimies kirjoitti:
Itse vastaisin vielä kovemmalla äänellä, että mun kahvia ei treffeillä kukaan ole ennenkään maksanut. Että jos kassalle sen maksat niin maksan sulle pöydässä kyllä jo takaisin, velkaa kun en halua tuntea jääväni. Miksi muuten huudat noin kovaa, oletko ilmaista kahvia vailla? Halusiko näin äänekkäästi huutaen tehdä kaikille selväksi, että sua vituttaa kun en ole aiemmalla/aiemmilla treffikerroillamme maksanut kahviasi? Hei, jokainen päättää mitä rahoillaan tekee, ja mä maksan omat laskuni, en sun laskuasi. Joten mitäs jos menisit huutamaan jonkun muun miehen seuraan seuraaville treffeille. Ja vaikkei asia sulle kuulukaan niin raha-asiani ovat varsin mainiosti muta periaatteeni on olla tarjoamatta kahvia treffikumppaneille. Onko tämä nyt selvää, ettei mua kannata jatkossakaan koittaa laitamaan maksamaan kahviasi tai muita mahdollisia ostoksiasi, en myöskään anna lainaa sulle kännykkälaskuusi, opettele hoitamaan raha-asiasi niin ettei tarvitse muilta mankua maksusuorituksia.Tuliko tämä selväksi neidille?
Jos ei heti tule vastausta niin älä toista kysymystä uudestaan, sillä pummi tajuaa kohdanneens akovemman ja älykkäämmän miehen, mitä on kuvitellut voivan olla olemassakaan. Lisäksi pumminainen on joko niin häpeissään ja häkeltynyt, ettei saa suustaan vastausta.
Tule sitten kertomaan, mitä kävi....jos pumminainen loukkaantuu, niin et häviä mitään.ymmärtää tätä tärkeämpää pointtia:
Mies ei osaa alkuunkaan käyttäytyä, jos juoksee kahvilassa naisen edelle.
Miksi moista huonotapaisuutta pitäisi sietää?
Sama mies varmaan laittaisi vaimon viimeisillään raskaana kantamaan kauppakassit, ettei hän vaan itse rasitu. - Nollatoleranssimies
Nainen33aaaa kirjoitti:
ymmärtää tätä tärkeämpää pointtia:
Mies ei osaa alkuunkaan käyttäytyä, jos juoksee kahvilassa naisen edelle.
Miksi moista huonotapaisuutta pitäisi sietää?
Sama mies varmaan laittaisi vaimon viimeisillään raskaana kantamaan kauppakassit, ettei hän vaan itse rasitu.En ole ennen tuollaisesta käytöstavasta kuullutkaan. Mihin käytöskirjaan se on kirjoitettu? Mitä ajatusta keksimäsi "nainen menee kahvilassa kassalle ensin" hyväkäytöksisyys palvelee?
Onko ohjenuoranasi "naiset ensin" sanonta?
Kuule, keskity omin käytöstapoihisi, älä muiden käytöstä kyttäile. Tuossa kun mies ei loukkaa oikeita läytöstapoja vastaan.
Kuka tahansa voi keksiä omiin tarkoitusperiinsä sopivia "hyviä käytöstapoja". Naisten keksimät ja ylläpitämät idioottimainen "tapakulttuuri" saa minut vain nauramaan. Itse kykenen ajattelemaan ja kyseenalaistamaan kaikenlaiset idioottimaiset muotoseikat.
Miksi on tärkeää, että nainen menee ensin kassalle? Mulle kun järkeenkäypä etenemisjärjestys on se kuka jonossa on vuorossa. Lopputilanteeseen sillä ei ole merkitystä kumpi kassalla on ensin. Entä jos miehellä on selkäsairaus, esim. välilevynpullistuma ja haluaa pian nojaavaan asentoon saadakseen välilevyn alueelle kohdistuvaa kipua aiheuttavaa painetta helpottamaan?
Mun mielestä sä olet tyhmä. Eikä moista tyhmyyttä pidä kenenkään muun kuin sun itsesi sietää.
Myönnä pois vaan, että voisit keksiä muitakin sua häiritseviä "käytöstapojen" puutteellisuutta mutta kun ne eivät liity maksutilanteeseen niin et tiedosta edes niiden olemassaoloa koska sydämestä lähtevät oikeat toisen huomioivat käytöstavat ei sua kiinnosta. Ainoastaan miehiin tutustuessa se kuinka saat rahaa miehen maksamaan. On symbolinen ele sulle, että kun mies maksaa kahvisi niin saat varmaankin helposti nyhdettyä häntä myöhemminkin.
Aika hauska tuo raskaana oleva nainen ja kauppakassit yhdistelmä ja vierellä kävelevä mies. Taidat syödä aika paljon kun kauppakasseittain tuot ruokaa kaupasta? Varmaan kahvilassakin valitset muutakin kuin pelkän kahvin ja se saa mieheen liikettä jo sekin kun sussa on varmasti eleissä nähtävissä haluttomuus maksaa omaa laskuasi?
Ymmärrän kyllä sen tärkeimmän pointin, älä sä koita mua opettaa havaintoja tekemään. Kykenen siihen paljon mallikkaammin kuin kukaan taloudellisia hyötyjä erilaisen tekosyin saalistavien naisten naurettavista apinanantasolla olevista aivoista voidaan perustellusti esittää.
Jos haluat perustella niin mikä on kertomassasi esimerkkitapauksessasi huonotapaisuutta? Mikä on huonotapaista ja miksi: Mies menee kassalle ja maksaa ostoksensa. Sitten tulet sinä, hemmoteltu ja herkästi tyhjästäkin inisevä herneen nenäänsä vetävä ihananan itseäänpitävä vaimoksi ja raskaaksi haluava toljake, joka miettii että onpa huonotapainen mies tuo edellä viipottava tapaus. Perustele niin katsotaan onko siinä mitään järkevää. Älä sitten ala "perustelemaa" asiaa siltä pohjalta, että mä haluan vaan, että pääsen ensin kassalle kun olen nainen ja hän on mies.
Jos et saa miesä maksamaan nyt niin hän voi olla kaltaiseni tapaus, joka on tehnyt lupauksen itselleen. Arvaapa millaisen lupauksen? Multa kun tulee aina vastaus jos jotain kysytään mutta jos "tyhmiä" kyselee jatkuvasti niin vetäydyn sellaisen seurasta lopullisesti.
Lähtisitkö kanssani kahville jos nykyiseen seuralaiseesi sattuisit turhautumaan. Antaisin sun mennä ensin kassalle maksamaan kahvisi ja mahdolliset pullasi. Taitaa mulla olla jo kevättä rinnassa kun alan naista vonkaamaan kahville. Ei vaan, olen jo varattuna. Ja naiselleni en osta mitään eikä hänkään minulle. Hyvin toimii suhde jo viidettä vuotta. Emme asu yhdessä. Koska en halua asua yhdessä. Hmmm....tällaista. Arvaa miksi en halua asua naisen kanssa? Koska yksin asuminen on mukavampaa. Kun seuraa kaipaa niin sitten tavataan. - Nainen33aaaa
En ole ennen tuollaisesta käytöstavasta kuullutkaan. Mihin käytöskirjaan se on kirjoitettu? Mitä ajatusta keksimäsi "nainen menee kahvilassa kassalle ensin" hyväkäytöksisyys palvelee?
Kuule, keskity omin käytöstapoihisi, älä muiden käytöstä kyttäile. Tuossa kun mies ei loukkaa oikeita läytöstapoja vastaan.
Kuka tahansa voi keksiä omiin tarkoitusperiinsä sopivia "hyviä käytöstapoja". Naisten keksimät ja ylläpitämät idioottimainen "tapakulttuuri" saa minut vain nauramaan. Itse kykenen ajattelemaan ja kyseenalaistamaan kaikenlaiset idioottimaiset muotoseikat.
Miksi on tärkeää, että nainen menee ensin kassalle? Mulle kun järkeenkäypä etenemisjärjestys on se kuka jonossa on vuorossa. Lopputilanteeseen sillä ei ole merkitystä kumpi kassalla on ensin. Entä jos miehellä on selkäsairaus, esim. välilevynpullistuma ja haluaa pian nojaavaan asentoon saadakseen välilevyn alueelle kohdistuvaa kipua aiheuttavaa painetta helpottamaan?
Mun mielestä sä olet tyhmä. Eikä moista tyhmyyttä pidä kenenkään muun kuin sun itsesi sietää.
Myönnä pois vaan, että voisit keksiä muitakin sua häiritseviä "käytöstapojen" puutteellisuutta mutta kun ne eivät liity maksutilanteeseen niin et tiedosta edes niiden olemassaoloa koska sydämestä lähtevät oikeat toisen huomioivat käytöstavat ei sua kiinnosta. Ainoastaan miehiin tutustuessa se kuinka saat rahaa miehen maksamaan. On symbolinen ele sulle, että kun mies maksaa kahvisi niin saat varmaankin helposti nyhdettyä häntä myöhemminkin.
Aika hauska tuo raskaana oleva nainen ja kauppakassit yhdistelmä ja vierellä kävelevä mies. Taidat syödä aika paljon kun kauppakasseittain tuot ruokaa kaupasta? Varmaan kahvilassakin valitset muutakin kuin pelkän kahvin ja se saa mieheen liikettä jo sekin kun sussa on varmasti eleissä nähtävissä haluttomuus maksaa omaa laskuasi?
Ymmärrän kyllä sen tärkeimmän pointin, älä sä koita mua opettaa havaintoja tekemään. Kykenen siihen paljon mallikkaammin kuin kukaan taloudellisia hyötyjä erilaisen tekosyin saalistavien naisten naurettavista apinanantasolla olevista aivoista voidaan perustellusti esittää.
Jos haluat perustella niin mikä on kertomassasi esimerkkitapauksessasi huonotapaisuutta? Mikä on huonotapaista ja miksi: Mies menee kassalle ja maksaa ostoksensa. Sitten tulet sinä, hemmoteltu ja herkästi tyhjästäkin inisevä herneen nenäänsä vetävä ihananan itseäänpitävä vaimoksi ja raskaaksi haluava toljake, joka miettii että onpa huonotapainen mies tuo edellä viipottava tapaus. Perustele niin katsotaan onko siinä mitään järkevää. Älä sitten ala "perustelemaa" asiaa siltä pohjalta, että mä haluan vaan, että pääsen ensin kassalle kun olen nainen ja hän on mies.
Jos et saa miesä maksamaan nyt niin hän voi olla kaltaiseni tapaus, joka on tehnyt lupauksen itselleen. Arvaapa millaisen lupauksen? Multa kun tulee aina vastaus jos jotain kysytään mutta jos "tyhmiä" kyselee jatkuvasti niin vetäydyn sellaisen seurasta lopullisesti.
Lähtisitkö kanssani kahville jos nykyiseen seuralaiseesi sattuisit turhautumaan. Antaisin sun mennä ensin kassalle maksamaan kahvisi ja mahdolliset pullasi. Taitaa mulla olla jo kevättä rinnassa kun alan naista vonkaamaan kahville. Ei vaan, olen jo varattuna. Ja naiselleni en osta mitään eikä hänkään minulle. Hyvin toimii suhde jo viidettä vuotta. Emme asu yhdessä. Koska en halua asua yhdessä. Hmmm....tällaista. Arvaa miksi en halua asua naisen kanssa? Koska yksin asuminen on mukavampaa. Kun seuraa kaipaa niin sitten tavataan.lähteä kanssasi kahville, vaikka varattu olen jo minäkin. Asumme yhdessä upeassa omakotitalossa, josta olen maksanut puolet. Lapsia en halua.
Kahvini kyllä maksan itse. Ja voin kyllä tarjota sinullekin. Ei se tarkoita, jos menen edellä, että miehen pitäisi kahvini maksaa.
Ja miksi lähtisin kanssasi kahville? Siksi että saisin kokea millaista on olla kahvilla oikein typerän miehen kanssa. Sitä en ole koskaan kokenut. - ....
En ole ennen tuollaisesta käytöstavasta kuullutkaan. Mihin käytöskirjaan se on kirjoitettu? Mitä ajatusta keksimäsi "nainen menee kahvilassa kassalle ensin" hyväkäytöksisyys palvelee?
Lähtisitkö kanssani kahville jos nykyiseen seuralaiseesi sattuisit turhautumaan. Antaisin sun mennä ensin kassalle maksamaan kahvisi ja mahdolliset pullasi. Taitaa mulla olla jo kevättä rinnassa kun alan naista vonkaamaan kahville. Ei vaan, olen jo varattuna. Ja naiselleni en osta mitään eikä hänkään minulle. Hyvin toimii suhde jo viidettä vuotta. Emme asu yhdessä. Koska en halua asua yhdessä. Hmmm....tällaista. Arvaa miksi en halua asua naisen kanssa? Koska yksin asuminen on mukavampaa. Kun seuraa kaipaa niin sitten tavataan.ei nainen molopäistä miestä tarvitse, ostaa omill a rahoillaan ikioman sauvan, ei tarvitse kuunnella joutavaa p***aa eikä miettiä kuka mitenkin käyttäytyy, toimii varmaan toisinkinpäin.
Lähtisitkö kanssani kahville jos nykyiseen seuralaiseesi sattuisit turhautumaan. Antaisin sun mennä ensin kassalle maksamaan kahvisi ja mahdolliset pullasi. Taitaa mulla olla jo kevättä rinnassa kun alan naista vonkaamaan kahville. Ei vaan, olen jo varattuna. Ja naiselleni en osta mitään eikä hänkään minulle. Hyvin toimii suhde jo viidettä vuotta. Emme asu yhdessä. Koska en halua asua yhdessä. Hmmm....tällaista. Arvaa miksi en halua asua naisen kanssa? Koska yksin asuminen on mukavampaa. Kun seuraa kaipaa niin sitten tavataan."Taidat syödä aika paljon kun kauppakasseittain tuot ruokaa kaupasta? " :D
Ei jummijammi, kyllä jotkut ihan oikeesti ostaa ruokaa useammaksi päiväksi kerrallaan. Ainiin, mutta jos ed. kirjoittaja syö vain mikroaterioita niin eihän ne paljon tilaa vie..
Muuten koko keskustelu on ihan tyhmä. Jos sinua häiritsee miehessä joku noin pieni asia niin se saattaapi tarkoittaa ettet halua ko. miestä tapailla. Usein ne pikkuseikat ärsyttää silloin kun on jotain tiedostamatonta skismaa ilmassa muutenkin..
Minä maksan mitä jaksan ja jos joku mulle välttämättä haluaa jotain tarjota, niin antaa tulla vaan. Ja voin kertoo että oon ihana ja kaunis ja viksu ja paras jos tilanne niin vaatii.. :D- fdlkwdkjio
Lähtisitkö kanssani kahville jos nykyiseen seuralaiseesi sattuisit turhautumaan. Antaisin sun mennä ensin kassalle maksamaan kahvisi ja mahdolliset pullasi. Taitaa mulla olla jo kevättä rinnassa kun alan naista vonkaamaan kahville. Ei vaan, olen jo varattuna. Ja naiselleni en osta mitään eikä hänkään minulle. Hyvin toimii suhde jo viidettä vuotta. Emme asu yhdessä. Koska en halua asua yhdessä. Hmmm....tällaista. Arvaa miksi en halua asua naisen kanssa? Koska yksin asuminen on mukavampaa. Kun seuraa kaipaa niin sitten tavataan.poikamies???
- Juntti.
tehtäs noin, niin kysyisin oikopäätä myyjältä, että huuteleeko tämä kyseinen nainen kaikille miesasiakkaille tuollaisia typeryyksiä?
- väärin.
Tule sitten kertomaan, mitä kävi....jos pumminainen loukkaantuu, niin et häviä mitään.kovemman ehkä, mutta ei älykkäämmän, vaan tyhmemmän. niin, olet tyhmä, ymmärrätkö? tai no siis et sitten varmaan ymmärrä :D
- no, mutta
Juntti. kirjoitti:
tehtäs noin, niin kysyisin oikopäätä myyjältä, että huuteleeko tämä kyseinen nainen kaikille miesasiakkaille tuollaisia typeryyksiä?
sinähän oletkin juntti, kuten jo itsekin mainitsit :D
- kirjasto-gona
jos ystäväsi antaisi sinulle jo kahvilan ovellapikku-setelin jolla sitten voisit maksaa kahvisi kun ehdit kassalle asti.
No ei vaiskaan, onhan miehen maksettava kahvit ja vasta sitten kun, nainen on rauhassa valinnut mieleisen leivoksen.
Olen kyllä huonoinapäivinä miettinyt että, mitähän naiset tuntevat antavansa miehille suhteessa.
Kun miehen on avattava ovi, huomioitava nainen kokoaja, maksetava pikkuostokset (kahvi yms.) Riittääkö miehille siis todellakin se että nainen on vain olemassa kuin jokin esine.- Omat maksan vain M
"No ei vaiskaan, onhan miehen maksettava kahvit ja vasta sitten kun, nainen on rauhassa valinnut mieleisen leivoksen. "
vitsilläkö sanoit vaan tosissasiko?
Jos tosissasi niin kerrotko mistä tuo miehen maksupakko syntyy?
Mies vai nainen olet? Jos olet mies niin oletko enemmän ruma vai tyhmä =) ?? - kirjasto-gona
Omat maksan vain M kirjoitti:
"No ei vaiskaan, onhan miehen maksettava kahvit ja vasta sitten kun, nainen on rauhassa valinnut mieleisen leivoksen. "
vitsilläkö sanoit vaan tosissasiko?
Jos tosissasi niin kerrotko mistä tuo miehen maksupakko syntyy?
Mies vai nainen olet? Jos olet mies niin oletko enemmän ruma vai tyhmä =) ??rutosti ironiaa.
alla olevassa lainuksessa minusta on, rivien välissä harmistuksen aihe.
Avuksen tehnyt nainen joutuu maksamaan kahvinsa itse.
"Olemme käyneet kahvilla ja hän menee siellä edellä valitsemaan kahvinsa nopeasti ja jatkaa siitä maksamaan omansa. Minä tulen sitten perässä ja maksan omani."
Olen enemmän sekä ruma ja tyhmä ;) - Nainen33aaaaa
kirjasto-gona kirjoitti:
rutosti ironiaa.
alla olevassa lainuksessa minusta on, rivien välissä harmistuksen aihe.
Avuksen tehnyt nainen joutuu maksamaan kahvinsa itse.
"Olemme käyneet kahvilla ja hän menee siellä edellä valitsemaan kahvinsa nopeasti ja jatkaa siitä maksamaan omansa. Minä tulen sitten perässä ja maksan omani."
Olen enemmän sekä ruma ja tyhmä ;)mies tekisi noin, että juoksisi edellä, niin jäisin tahallani oikein ajan kanssa valitsemaan itselleni kalleimman leivoksen, mitä kahvilassa on ja tietysti maksaisin ne itse, junttihan istuu siellä pöydässäkin jo;)
Kehuisin juntille sitten joka ainoaa suupalaa kuinka hyvää se on.
Seuraavalla kerralla, jos juntti juoksisi taas edellä, niin saattaisin mennä istumaan eri pöytään.
Tai voisin mennä jopa eri kahvilaan.
Itselleni ainakin on tärkeää, että käytöstavat on miehellä hallinassa..Huono käytös tulee esille suhteessa pitemmänpäälle muissakin asioissa..oman kokemuksen mukaan.Mut onnea sinulle deittailuun!
- jotain rajaa
En sietäisi tuollaista käyttäytymistä ja omaan itseensä tuijottamista. Kyllä alkeellisimmat käytöstavat pitää hallita. Alussa ongelma on pieni, mutta usko vaan niitä tulee lisää. Todennäköisesti avointa piereskelyä yms. Kyse ei todellakaan ole kahvin hinnasta vaan toisen ihmisen huomioon ottamisesta. Kaikesta voidaan tinkiä, muttei tyylistä. Ja oikeissa junteissakin on kyllä käytöstavat omaavia ihmisiä.
- Juntti?
Et sunkaan sää oleta, että mies ilman muuta maksaisi sun kahvisi? Miksi miehen pitäisi sua kustantaa? Vai onko kyse jonkinlaisesta prostituutiosta:"Saat, jos pistät likoon vähän rahaa." Jokainen kustantakoon omat kaffensa, myös treffeillä!
- niin, tuota
Juntti? kirjoitti:
Et sunkaan sää oleta, että mies ilman muuta maksaisi sun kahvisi? Miksi miehen pitäisi sua kustantaa? Vai onko kyse jonkinlaisesta prostituutiosta:"Saat, jos pistät likoon vähän rahaa." Jokainen kustantakoon omat kaffensa, myös treffeillä!
"Kyse ei todellakaan ole kahvin hinnasta vaan toisen ihmisen huomioon ottamisesta."
osaatko lukea?
Valitsit JUNTIN niin sellaisen olet todella saanut. Joten ei muuta kuin pidä hyvänäsi. Ei se siitä ikinä muutu, eikä parane, kuulostaa todella kamalalta.
Mikä ihmeen viehätys noissa junteissa sitten on kun sellaisia otetaan kuljetukseen?
Jos haluat jatkaa siedät itseäsi alentavaa käytöstä tai jätät hänet.
Minä ainakin jättäisin jos olisin noin virhevalinnan tehnyt.
Omasta itsestä kiinni millaisen valitsee joten jälkeenpäin on turha valittaa. Aikuinen osaa kyllä katsoa monesta asiasta millä tasolla liikutaan, eihän tämä niin vaikeaa voi olla. Jos kuitenkin kavaljeeri on joku roolipelle eli osoittautuukin sitten aivan toiseksi kuin mitä on netissä esiintynyt, etkä ole tyytyväinen ,,,niin miksi pitää jatkaa.
Maailma on täynnä miehiä. Meidän naisten tulee vain valita itselle se sopivin.
Yksinkertaista! ..:)- arska vaan
Hän ei vain tiedä eli hän on juntti,kerro sille että ei näin vaan näin.
- Persläpiläiset
Epäkohta tuokin kieltämättä, mutta
jos tuo tälläisiä ongemia aiheuttaa, että täältä pitää moiseen ohjeita kysellä niin ohjeeksi annan ALA JO ITSEKIN KÄYTTÄYTYÄ OLET AIKAINEN - UNOHDA MIEHET ! - Kumotaan
tämäkin perinne muiden mukana. Tasa-arvo kehiin ja akat vois maksaa meidänkin kahvit. Kumma että jotkut ovat perinteitä vailla kun se heille sopii. Muuten huudetaan tasa-arvon perään, mutta kun jotain pitäisi omissa tavoissa muuttaa, ei se olekaan hyvä. Kyllä taas perinteet kelpaa... Tämä on vain yksi esimerkki muiden joukossa.
- Herras mies
Toi kuulostaa jo torkeältä ja röyhkeältä oma hyväiseltä luuserilta millä ei ole mitään käsitystä miten naisen kanssa kuuluu olla.
Eli toi on jus simmonen elvisteliä joka ajattelee et nainen tekee naisten työt ja mies miesten työt...!!
eikö vaan ja ravintolaan mennessä ei avata ovea eikä takkia oteta puolestasi ja ei ainakaan pueta..
PS: itse nautin siitä että saa olla herrasmies ja
ja pitää naista tasa puolisena ja hyvänä.- gorkografia
nii se o, ett hän on samanlainen isoissakii asioissa, joten NEEEEEEEEEEEEEEEEEXT!!!
- olla
vaan munaton. Liity feministien sankkaan joukkoon. On ne hyvin onnistuneet "käännytyksessään" kun alkaa jo ukotkin tollasia haastamaan. Toivottavasti teitä ei ole enempää...
- niin, itsehän
olla kirjoitti:
vaan munaton. Liity feministien sankkaan joukkoon. On ne hyvin onnistuneet "käännytyksessään" kun alkaa jo ukotkin tollasia haastamaan. Toivottavasti teitä ei ole enempää...
olet varmasti tosimies, joka ei missään tapauksessa kunnioita toista ihmistä ja jos joku sanoo jotain mistä et pidä, niin isket välittömästi nyrkillä naamaan, niinkö? :D
- mikä nirppanokka
Treffikumppanisi tarvitsee paremman naisen. Unohda se ja äkkiä äläkä vaivaa hänen päätäsi moisella nirppanokkaisuudella.
- PilihC
Eihän sillä ole yhtään minkään valtakunnan merkitystä KUMPI teistä ensin sen kahvin ottaa. En käsitä, miksi miehen pitäisi maksaa minulle kahvit/ ruoat/ mitä tahansa tai aukoa ovia. Eri asia sitten, jos suhteessa ollaan ja rahat yhteiset, silloin se maksaa joka jaksaa tjsp. Jotenkin vanhanaikaista ja kaavoittunutta ajattelua tuollainen ns. "herrasmieskäytöksen" vaatiminen minusta... Ärsyttää. Jos olisin mies, niin menisi varmaan hermo naisiin, jotka odottavat sitä sun tätä koko ajan :DDD
sä oot taas yks noita tollasia naisia ko kaikki on niin yksinkertasta ja helppoo. eks jumankauta tajua että naisen tehtävä on tehdä asioista monimutkasia ja vaikeita ja sit porata päälle ko kaikki on niin hankalaa ja miehet ei ymmärrä. naiset on luotu miesten kiusaks, lakkaa nyt hetipaikalla helpottamasta miehes elämää tai tuun vetää sua pläsiin!!!
- PilihC
miriamele kirjoitti:
sä oot taas yks noita tollasia naisia ko kaikki on niin yksinkertasta ja helppoo. eks jumankauta tajua että naisen tehtävä on tehdä asioista monimutkasia ja vaikeita ja sit porata päälle ko kaikki on niin hankalaa ja miehet ei ymmärrä. naiset on luotu miesten kiusaks, lakkaa nyt hetipaikalla helpottamasta miehes elämää tai tuun vetää sua pläsiin!!!
Kihihihihihiiii! :D
Isi menee mun kans ihan hukkaan, se kyllä nimenomaan aukoili mulle ovia sun muuta varmaan puol vuotta ennen ku tajus ettei TARTTE :DD (ja nyt se on ihan tyytyväinen ku ei tartte asiaa ajatella...) PilihC kirjoitti:
Kihihihihihiiii! :D
Isi menee mun kans ihan hukkaan, se kyllä nimenomaan aukoili mulle ovia sun muuta varmaan puol vuotta ennen ku tajus ettei TARTTE :DD (ja nyt se on ihan tyytyväinen ku ei tartte asiaa ajatella...)No perskula ko on vaikeeta aina törmäillä miehen kaa ovella ko se haluu väkisin sitä avata ja sit pitää pujotella jostain käden alta ko ollaan väärinpäin. En oikeen sovi millään tähän "neito pulassa"-malliin..
ja siis voidaan myös jutella meses ja sätis ja facebookis ja irc-galleriassa ja puhelimessa jos haluut. :D- PilihC
miriamele kirjoitti:
No perskula ko on vaikeeta aina törmäillä miehen kaa ovella ko se haluu väkisin sitä avata ja sit pitää pujotella jostain käden alta ko ollaan väärinpäin. En oikeen sovi millään tähän "neito pulassa"-malliin..
ja siis voidaan myös jutella meses ja sätis ja facebookis ja irc-galleriassa ja puhelimessa jos haluut. :DNo en ala tollasen nettihörhön kans kyllä millekään! :DDDD
Miten ois huomenna ip-kahvi? Menee vaan vähän vaikeeksi tietty... mistä me sitte tiedetään KUMPI menee eka, ku molemmat on naisia? :/ Apua: kumpi avaa oven?! PilihC kirjoitti:
No en ala tollasen nettihörhön kans kyllä millekään! :DDDD
Miten ois huomenna ip-kahvi? Menee vaan vähän vaikeeksi tietty... mistä me sitte tiedetään KUMPI menee eka, ku molemmat on naisia? :/ Apua: kumpi avaa oven?!sä oot nii äijä ett mä avaan sulle oven ihan vaan koivuniemenherran pelosta. :D
huomenna eli tänään? vai huomenna? Mulle käy niinku tänään (jos paskiainen hakee mut maalta pois ennen sitä ja ava oven ja päästää mut eka) mut huomen oon töis iha koko päiwän..
ja maa on niinQ varissuo. :D
mitäs noista...heitä mäkeen tuollainen! Olen ollut työn merkeissä paljon tekemisissä puolustusvoimien kanssa ja vanha sanonta "upseeri ja herrasmies" pitää kyllä paikkansa. Ovet avataan, takki autetaan ja kahvit tarjotaan luontevasti ilman taka-ajatuksia, ja kohteliaisuudet on helppo ottaa vastaan ilman mitään vaivautuneisuutta. En ymmärrä miksi hyvät tavat ja toisen huomioonottaminen olisi jotain kivikautista asennetta ja "epätasa-arvoisuutta", ei tasa-arvo sitä meinaa, että me kaikki heittäydytään pummeiksi ja junteiksi! Huomiota voi antaa ja ottaa vastaan ilman että se on mitään orjailua tai että siitä pitäisi saada jotain vastapalvelusta!!!
- PilihC
että annan vaikkapa miehen ottaa ja maksaa kahvinsa ensin? ;) En koe asiaa mitenkään epäkohteliaana, enkä tajua miksi minun naisena pitäisi niin tehdä. Huono käytös on jotain ihan muuta mielestäni ja sitä harrastavat naiset siinä missä miehetkin...
- myös sääkerismies
asiaa..mut on meitä herrasmiehiä muissaki ku upseereissa..matruusi/yx miäs..on tätä mieltä tuulian emmaus..smak
- merkki siitä
Oliskohan merkki siitä että ette sovi toisillenne, jos parin kerran jälkeen jo häiritsee pikkuseikat.....
- Mies-----ssss
Tasa-arvoa te naiset haluutte, mutta miehen silti pitää maksaa teiän kahavit, mikä on homman nimi??
- Nainen-73
Hyvä! Juuri tästä on kyse. Älkää antako periksi, miehet!
- jotakinymmärtää
Kylllä kait periaatteessa yhtämatkaa mennään tiskillä ja pöytään mutta jos jotakin poikkeavaa on niin selittynee edellisillä kommenteilla.
a) Jos mies huomaa joutuvansa aina maksumieheksi..
b) Jos nainen muista välittämättä tutkii pullatiskiä yli sietorajan ym. "vetelehtimistä".
c) Mies on oikeesti juntti
Molemminpuolinen luottamus pitänee löytyä siihen ettei toisen lompakolla käydä liikoja. Itse tarjoan kyllä miehenä pullakahvit aloitteena mutta en montaa kertaa peräjälkeen. Pitää näkyä jollain tapaa naisystävän osallistuminen yhteisiin kuluihin mm. bensa-asemalla tai muuten kyllä suhde väljähtyy. Näin se vaan on.
Se on tasa-arvoa niinkuin tuossa tulikin jo sanottua. Monasti naiset kyllä kehuu maksavan oman osansa mutta jotenkin useimmiten ne kukkaron nyörit on aikas tiukalla, kun tilanne tulee eteen. - Mr Pomppu
jotakinymmärtää kirjoitti:
Kylllä kait periaatteessa yhtämatkaa mennään tiskillä ja pöytään mutta jos jotakin poikkeavaa on niin selittynee edellisillä kommenteilla.
a) Jos mies huomaa joutuvansa aina maksumieheksi..
b) Jos nainen muista välittämättä tutkii pullatiskiä yli sietorajan ym. "vetelehtimistä".
c) Mies on oikeesti juntti
Molemminpuolinen luottamus pitänee löytyä siihen ettei toisen lompakolla käydä liikoja. Itse tarjoan kyllä miehenä pullakahvit aloitteena mutta en montaa kertaa peräjälkeen. Pitää näkyä jollain tapaa naisystävän osallistuminen yhteisiin kuluihin mm. bensa-asemalla tai muuten kyllä suhde väljähtyy. Näin se vaan on.
Se on tasa-arvoa niinkuin tuossa tulikin jo sanottua. Monasti naiset kyllä kehuu maksavan oman osansa mutta jotenkin useimmiten ne kukkaron nyörit on aikas tiukalla, kun tilanne tulee eteen.Hyvin sanottu.
Huomioon ottaminen on herrasmiesmäistä jos tämä tapahtuu oma-aloiteisesti ilman pakottamista vaadittuun toimenpiteeseen.
Herrasmiesmäisyys ei rajoitu vain 'miehiin', vaan myös naiset ovat osa samaa käytöstapaa.
Asiat ovat yksinkertaisia kun ne oikein oivaltaa.
Rock on.
T:Mr Pomppu.
- ..........
Mielestäni tässä ei ole kysymys siitä, kuka maksaa kenenkin kahvit, vaan siitä, että olisi hyvin kohteliasta odottaa toista vaikkapa tiskin päässä ja yhdessä valita pöytä johon mennään. Toinen pyyhältää edeltä ja on jo juonut kahvinsa, ennen kuin toinen ehtii pöytään. Se siitä leppoisasta yhteisestä kahvihetkestä.
- Nainen-73
Naisena en voi muuta sanoa kuin että häpeän kanssasisariani tässä asiassa. En voi ymmärtää, miksi nimenomaan naiset (ja usein vieläpä tasa-arvoa kannattavat naiset!) haluavat ylläpitää tällaista kivikautista "herrasmies"-perinnettä, jossa mies ikään kuin MAKSAA naisen seurasta. Itse tunnen oloni todella oudoksi, jos annan deittiseuralaisen (siis lähes ventovieraan miehen) maksaa edes kahviani. Seurustelukumppaninkin kanssa haluan jakaa kustannukset tasan, tai oikeastaan sen mukaan, kumpi kuluttaa mitäkin. Mielestäni ei voi samanaikaisesti kannattaa tasa-arvoa ja maksattaa miehillä elinkustannuksiaan. Ainakaan ventovierailla miehillä, pelkän sukupuolen perusteella...! Kokonaan eri juttu on, jos kahvilassa laskun maksaa kumpi tahansa, mies tai nainen - kumpi nyt vain sattuu tiskille ensimmäisenä.
Kenellekään suomalaiselle naiselle ei ole kyse siitä, ettei hänellä olisi varaa maksaa omaa kahviaan. Naiselle näyttää siis olevan tärkeää keinolla millä hyvänsä saada RAHA määrittämään suhdetta miehen ja naisen välillä. Karmeaa minun mielestäni! Toivottavasti ne harvat "junttimaiset" miehet pitävät pintansa.- PilihC
Olen täysin samaa mieltä asiasta. Ei tiedä nauraisiko vai itkisikö, kun lukee vinkumista tällaisista asioista. Miten se, että nainen "saa" ottaa kahvinsa ensin ja ehtii ensin pöytään, on kohteliaampaa kuin se, että mies "saa" mennä ensin? En tajua.
- Tyypillistä Suomi24-keskust...
Viesti on jälleen kerran oiva esimerkki siitä, miten typeriä keskusteluaiheita täällä on!
Mitä tyhmempi aihe, sitä enemmän vastausviestejä ja keskustelijoita! Eli näköjään seura tekee kaltaisekseen, eli "joukossa tyhmyys tiivistyy!"
Menkää isot lapset, jotka täällä "keskustelevat," vielä äidin hoiviin kasvamaan! Äiti lämmittää teille kaakaota ja juustoleipä odottaa! - muste loppui
Määritelkää sana "juntti"? Miten joku voi olla noin tyhmä että kirjoittaa ees mitään tuollaista. Onpa jutunaiheet tosi vähäisiä jos tuollaista sontaa kakistaa ulos. Voi Hellanlettas niih. argh.
- SiivetKestää
Viimeiset 35 vuotta olen elänyt pummilla ja naisten kustantamana ja hyvin on toiminut. No, suhteet ovat vaihtuneet, tottakai. Mutta jo ensitreffeiltä alkaen maksatan naisilla kahvitarjoilun yms. Olen puhumisen (puhuttamisen) mestari. Kyllä naisen kuuluu tarjota myös miehelle hyvinvointia ja paljon muutakin. Toki he vastapalveluna minulta saavat elämän kutinaa ja vipinää. Tämä lorvistelu, ei tämä ole yhtään huono tapa elää. Kiitos naiset. Sanottakoon vielä, en ole juntti, olen herrasmies. Sen kertoo noin 40 seurustelusuhdetta, enkä ole turhautunut. Kaikki suhteet ovat päättyneet hyvässä hengessä tai muodollisuuksia ladellen puolin ja toisin. Ehkä peitellyllä vihalla ja suuttumuksella - mutta kauniisti.
- irtosuhdetta
jättää varmasti jälkensä joskus aikanaan terveenäkin olleeseen päähän. Nyt olet vain ihmisen kuori.
- SiivetKestää
irtosuhdetta kirjoitti:
jättää varmasti jälkensä joskus aikanaan terveenäkin olleeseen päähän. Nyt olet vain ihmisen kuori.
vaan kaikki ovat olleet enemmän tai vähemmän aikaa seurustelusuhteita. Yksikään ei mikään yhden tai kahden yön juttu.
- huuh
...älä ny helkkaris jää tollasen kaa ..ttu äärimmäisen itsekeskeinen,nuuka,junttien juntti hän on..
- Osu ja uppos.
Mulla sama juttu. Kundi mukava, komea jne., mutta kertoipa sitten, että oli työvuorollaan huoltomiehenä samaisena päivänä kun tuli mun luokse kylään, niin kussut jonkun asukkaan häkkikomeroon kun ei kuulemma huvittanut kävellä alakertaan. Nyt se dorka ihmettelee miksen halua tavata. No huh-huh.
- Vituttaa kanssa
Olen muutaman kerran käynyt treffeillä erään naisen kanssa. Minua on alkanut häiritä hänen ehkä hieman junttimainen käytös. Olemme käyneet kaljalla ja hän menee siellä edellä valitsemaan kaljansa nopeasti ja jatkaa siitä maksamaan omansa. Minä tulen sitten perässä ja maksan omani. Siinä vaiheessa hän on jo istumassa pöydässä. En voi sille mitään, että minuä häiritsee tämä hänen käytös, vaikkakaan ei kovin suuri vika hänessä ole. Kommentteja. Niin ja olemme lähes kolmikymppisiä. Miksi aina treffeillä naisten ehdoilla? Miksi ei tehdä sitä mitä miehet haluaa?
- Pilih_C
*käkäkäkäkä*
Naiset vois ehkä hieman relata ja lakata miettimästä tollasia täysin turhia asioita...? - jyri.
Eikö kannattaisi hakeuta eroon ajoissa näistä femakoista. Vielä saatat katua koko juhdetta kun aloitit. Kyllä jos yhdessä esim mennään jonnekin vaikka kaljalle. Pitäisi sen verran, että odotta toista ja yhdessä asoidaan asiat. On sitte eri asia vaikka toinen maksaa vuorollaan kierroksen. Tai erikseen.
jyri. kirjoitti:
Eikö kannattaisi hakeuta eroon ajoissa näistä femakoista. Vielä saatat katua koko juhdetta kun aloitit. Kyllä jos yhdessä esim mennään jonnekin vaikka kaljalle. Pitäisi sen verran, että odotta toista ja yhdessä asoidaan asiat. On sitte eri asia vaikka toinen maksaa vuorollaan kierroksen. Tai erikseen.
miehet.. aina valittamassa kaikista pikkuasioista. pitäähän nyt naista ymmärtää, jos vaikka on välilevynpullistuma ja haluaa nopeasti tuolille mukavaan asentoon! Ja sitäpaitsi on aivan väärin olettaa että nainen maksaisi miehenkin kaljan, ihme pummijoita kaikki miehet!
*repskops*
- mies88^^
Vinkkejä naisilta? kyllä mä nyt ainakin ne kahvit aion tarjota:D
- vinkkinainen
Kiva kun tarjoat, annat huomaavaisen kuvan itsestäsi.
- kahvit tarjoot
niin kysyhän emännältä että eikös hän vois tarjota vastavuoroisesti ripsipiirakkaa...
Toiset naiset hurmataan mammonalla, toiset "käytöstavoilla" ja kolmannet juottamalla humalaan... ;o)
- jyri.
Jos todella sinua se juntteus vaivaa? Niin lopeta tapailu. Ei sunua kukaan pakota vai?
ovat joskus juntteja, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ainoa mitä voimme tehdä, on joko kestää se tai lähteä lätkimään. Kumpi houkuttelee sinua enemmän?
Ehkä miestä vain hermostuttaa treffeillä käynti, voi viedä kauankin ennen kuin jännitys raukeaa ja mies uskaltaa olla oma itsensä.
Ehkäpä mies ei pysty maksamaan kahveja, mutta ei halua loukata sinua sanomalla sitä päin naamaa..- Erasmus Hampurilainen
No, keskustelemallahan ongelma selvinnee. Monikaan meistä ei liene ajatustenlukija, joten ilman tarkempaa kommunikaatiota emme voi tietää, mitä toisen päässä liikkuu.
Elämme moniarvoisessa yhteiskunnassa, jossa tavat ja tottumukset vaihtelevat. Joka tapauksessa vieraisiin kulttuureihinkin pitää suhtautua ymmärtämyksellä. - NtiK
Eikö treffeillä olisi hyvä tehdä niin, että kutsuja maksaa mahdolliset kustannukset, oli se sitten mies tai nainen? Voi sitten valita sellaisen paikan, johon on varaa. Tietysti jos kumpikin haluaa maksaa omansa tai vastapuoli tarjota toiselle, niin siitäkin voidaan varmaan sopia. Omalla kohdallani ei ole koskaan ollut ongelmia ko. asian kanssa. Välillä tarjoudun tarjoamaan myös toiselle kahvin/lounaan/mikä milloinkin on kyseessä, välillä otan toisen tarjouksen vastaan ja joskus kumpikin maksaa itse.
- Mitä se on?
Olisit tyytyväinen että kyseinen herrasmies pitää sinua täysin kyvykkäänä ja aikuisena ihmisenä. Tietysti toinen juttu on jos haluat että sinua kohdellaan kuin lasta jolle pitää selittää, että nyt otat kahvia ja voit ottaa pullaakin jos haluat. Sinulla on kaiketi omaa rahaa, jolla voit tasa-arvoisesti joskus maksaa vaikka molempien kahvit.
Miksi naisia pitää aina paapoa. Onko teille sitten ok jos miehet paapovat teita ja pitävät NAISINA, niin he myös vaativat teiltä NAISEN velvollisuuksia, eikä vain oikeuksia.
Kyllä suurimmalle osalle miehistä sopii se että paapovat teitä ja ohjastavat suuressa maailmassa ja kohtelvat kuin aivotonta. Siinä samallahan voi vaatia seksi joka ilta mieehen haluamalla koska antaminen, sehän kuuluu naisena olemisen ominaisuuksiin?
Kun annat pesää, sulle tarjotaan kahvit - naisen logiikka toimiikin näin?'
terveisin erittäin tasa-arvoinen mies- Kahvimies
Tarjoaminen ja ostaminen on kohtelias tapa sanoa naiselle: olet todella mukava neito.
Suomeksi: Sulta varmaan saa pilluakin kohtapuoliin eikä vasta 15. päivä.
Kaikki naiset eivät ole lutkia lutkamaisine ajatuksineen. Mutta suuri osa on kuten kokemukset miehen elämästä voivat todistaa.
Älkää ostako naisille mitään. Elämme tasa-arvon aikaa ja on aika ulottaa tasa-arvo koskemaan kaikea, ei pelkästään naiille kuuluvia ikäviä velvollisuuksia poistamalla vaan myös etuisuudet sitten pois myöskin. Ne kun tuntuu joillakin olevan vielä vaatimuslistalla: Jos mies ei maksa niin se on juntti....sairas väite ja sairas lutkamainen miestä painostamaan pyrkivä asenne!
Itselläni on tapana tokaista pummivalle naiselle, että en ole kiinnostunut huorista enkä pummeista, hyvää illanjatkoa.
Kymmenen kertaa pääsin sanomaan noin kunnes löysiun naisen joka ei pummaa eikä pyydä mutta josta pidän huolta muutenkin, en ole hänestä elatusvelvollinen sanan perinteisessä epätasa-arvoistavassa merkityksessä.
- Anonyymi
Juntti mikä juntti, ei muuksi muutu. Eikö kohtaaminen tärkeämpää, kuin kahvittelu ;).Vastaavassa tilanteessa saattaisin jättää juntin sinne pöytäänsä ja häipyä.
- greiisi gollege
lausutaan kolits
- kai-man
Kerran HEIPPA.
Siis silloi kun se ehdottaa treffejä, voitvan ehkä viitata ehteiseen menneisyyteen. - yhden kerran
pimppaa, jos osaa nämä hommat paremmin kuin kahvilakäyttäytymisen niin ala kouluttaa, muuten monoo persuksiin.
- negatiivisuutta
Keskustelu aiheillaan Suomi24 pitää yllä ihmisten negatiivisuutta.
Negatiivisuus ruokkii negatiivisuutta, mutta positiivinen ahjattelu positiivisuutta.
Tietysti ei tule panna päätä pensaaseen ja ongelmat tulee kohdata ja kritiikkiäkin esitta, mutta jatkuva negatiivisuus antaa vääristyneen kuvan elämästä ja ihmissuhteista. - On..
Varmaan maalla kasvannut..Potkaise pyllyy
- junttityttö
Ihan piti pysähyyä lukemaan noita kirjoituksia!taitaa olla vääränlainen mies sinulle ku tökkii ja tuossavaiheessa.voit ajatella eteenpäin että tod.näk.suhteen mentyä pitemmälle teillä olisi edelleenki omat rahat ja varat mikä tänäpäivänä onkin ihan hyvä asia.50% liitoista päätyy eroon !! Itse olen ollut jo naimisissa 20 vuotta ja koko ajan saman miehen kanssa joten meillä on yhteistä kaikki kalsareista lähtien(vitsi!!).Hyvää jatkoa ja etsi itsellesi huumorintajuinen ja suorapuheinen mies niiden kanssa pärjää aina!!!(herkkähipiäiset pois sulkien)
- Mies-----ssss
Ai yritättekö te naiset puolustaa oman köyhyytenne ja hyväksikäyttöä ihme "herrasmies" kikoilla?? Sitä saa kun tasa-arvoa haluaa!!
Ei pidä alkumetreilla tarjota naiselle mitään, muuten pilalle menee koko homma. On paljon niitä lompakon perässä juoksevia akkoja. Kunnon nainen ei inise parista eurosta. Järki ottakaa KÄTEEN.- jotakinymmärtää
Närä oli ilmeisesti enemmänkin eri matkaa kulkemisesta. Tosin syy siihen tietty saatto olla rahapula (pelkäs et jöytyy tarjoavansa liikaa) tai junttimainen käytös.
Kyllä minun mielestä treffeillä kuljetaan yhtämatkaa muutoin koko hommassa ei ole mieltä. Sama koskee tarjoamisia, yhdessä vuoronperään ym.
t. mies
- kirsi 17v
Nyt lienee kyse kaupunki "miehestä"! en kyllä ymmärrä et haukut miestä juntiksi jolla viitataa nimen omaa maalais poikaan! itse olen seurustellut aidon kaupunkilaisten/maalais poikien kanssa ja maalla asuvat pojat oli huomattavasti romantisempia ja hyväkäytöksisiä auttavat jopa tuolin kanssa. city-pojat vaa kertoili ihtestäsä eikä kiinnittänyt huomiota minuun!ja osa ehotti pitzeriaa treffi paikaksi.maalais poika ehotti tosi kallista ravintolaa ja tarjosi=) on toki maalais pojissaki näitä luusereita mut omalle kohalle ei ole sattunut. sitte menin sen city-pojan kotia jonnekki kerrostaloo,oli pakko lähtä kotia ku kissoja oli 4siin talossa ja tajuton kissan kakan ja pissan haju. et meni heti mielenkiinto city-poikaan. maalla sentää eläimet on pihalla/omissa rakennuksissaa. nyt ole 17v ja seurustelen maatila pojan kanssa ja en vois koskaa vaihtaa enää miestä:D et ruetkaa city-naiset tapailemaa maalais miehiä=)
- Pete Oja User
Treffikumppanisi käytöstavat eivät todellakaan ole parhaasta päästä ja ihmettelenkin miksi vielä hänen kanssaan treffeillä kuljet. Tässä en nyt puhu kahvisi maksamatta jättämisestä, vaan siitä että mies kiiruhtaa linjaa edelläsi. Maksaminen ei mielestäni kuulu sen enempää miehelle kuin sinullekaan.
Mielestäni tänä päivänä treffeillä käydessä oieka tapa kahvilakäyttäytymiseen on antaa naisen kulkea edellä ja kerätä oman ostoksensa omalle tarjottimelleen. Kun saavutaan kassalle niin mielestäni molempien on oltava valmis maksamaan omat ostoksensa. Toisaalta tähän kohtaa voisi myös soveltaa sääntöä, että kahvien/paikan ehdottaja (oli se sitten mies tai nainen), olisi velvollinen suorittamaan maksun. Yksi asiaan vaikuttava tekijä on luonnollisesti myös kustannusten määrä suhteessa henkilöiden varakkuuteen. Eli esimerkiksi jos nainen ehdottaa ruokailua hienossa ravintolassa ja mies (/molemmat) on(/ovat) nuoria opiskelijoita niin tässä tapauksessa naisen on kyllä tarjouduttava maksamaan VÄHINTÄÄN oma osuutensa ruoasta. Samoin, jos mies ehdottaa vastaavaa niin hänen tulee maksaa vähintään oma osuutensa.
Itse kyllä treffeillä käydessäni odotan että nainen alkaa kaivaa kuvettaan kassalla, muussa tapauksessa totean hänet siipeileväksi kanaksi. Tällöin maksan kyllä kahvit järjestämättä kohtausta, mutta toisia ei todennäköisesti tule olemaan! Jos kuitenkin näen että nainen olisi valmis maksamaan oman osuutensa niin itse kuitenkin varakkaana herrasmiehenä tarjoudun kyllä maksamaan molempien puolesta, ainakin muutamilla ensimmäisillä treffeillä. Toisaalta olen huomannut että jotkut naiset myös vaativat saada maksaa osansa, jotta eivät "jää velkaa" mitään. Olempa myös opiskeluaikana käynyt treffeillä naisten kanssa, jotka ovat ehdottomasti halunneet maksaa myös minun puolestani. Olen siinä tuntenut oloni hieman epämukavaksi, mutten ole tehnyt tässäkään tapauksessa asiasta numeroa.
Eli ohjenuoraksi voisin sanoa että naisen on ehdottomasti oltava valmis maksamaan omat ostoksensa, erityisesti, jos on itse ehdottanut "kallista" kahvia (tai muuta). Joka tapauksessa, jos miehellä on rahaa, niin kyllä hän mielestäni voisi tarjoutua maksamaan molemmat, kunhan ensin näkee että nainenkin olisi valmis maksamaan omansa. Totta kai näissä asioissa täytyy aina ottaa huomioon molempien varakkuus, halukkuus sen kahvin lipittämiseen (eli ehdottaja), kertyvien kustannusten määrä (suhteessa varakkuuteen) jne.
Pete Oja User- Molemminpuolinen rakkaus
vuosikymmenet antanut kaikki rahansa käyttööni ja vaikka itsekin tienaan ja on montakin ammattia, niin mieheni on aina maksanut kaikki omani ja lasteni maksut.
Lisäksi hän osti minulle noin 1000 euron timanttisormuksen pyytämättä.
Mieheni on todellinen gentlemanni enkä muunlaista voisi kuvitella huolineenikaan.
Täysi kymppi miehelleni.
Hän on ihana mies. - Pete Oja User
Molemminpuolinen rakkaus kirjoitti:
vuosikymmenet antanut kaikki rahansa käyttööni ja vaikka itsekin tienaan ja on montakin ammattia, niin mieheni on aina maksanut kaikki omani ja lasteni maksut.
Mieheni on todellinen gentlemanni enkä muunlaista voisi kuvitella huolineenikaan.
Täysi kymppi miehelleni.
Hän on ihana mies.... molemminpuolinen rakkaus tarkoita sitä että nainenkin osallistuu kykyjensä mukaan talouden ylläpitoon myös rahallisesti. Nykyään on liikenteessä juuri näitä kusipäisiä naisia, jotka ovat sitä mieltä, että miehen rahat ovat perheen rahoja ja naisen rahat ovat hänen omia rahojaan.
Ja mieshän on ihana, ymmärtäväinen ja huomioonottava vain ja ainoastaan kun hän antaa kaikki rahansa naisen ja perheen käyttöön - naisen tuhlatessa omansa kampaajiin, manikyyreihin ja muihin turhanpäiväisyyksiin. Omassa naisessanikin oli aluksi hieman samaa vikaa, mutta kyllä hän pikkuhiljaa talon tavoille oppi!
Ps. Ehkä miehessäsi on muita puutteita, joita hänen pitää paikata rahallisesti. Etkö sinäkin nyt tunne itsesi jo pian maksulliseksi naiseksi? - Juuserin Pete Oja
Molemminpuolinen rakkaus kirjoitti:
Täysi kymppi miehelleni.
Hän on ihana mies.... molemminpuolinen rakkaus tarkoita sitä että nainenkin osallistuu kykyjensä mukaan talouden ylläpitoon myös rahallisesti. Nykyään on liikenteessä juuri näitä kusipäisiä naisia, jotka ovat sitä mieltä, että miehen rahat ovat perheen rahoja ja naisen rahat ovat hänen omia rahojaan.
Ja mieshän on ihana, ymmärtäväinen ja huomioonottava vain ja ainoastaan kun hän antaa kaikki rahansa naisen ja perheen käyttöön - naisen tuhlatessa omansa kampaajiin, manikyyreihin ja muihin turhanpäiväisyyksiin. Omassa naisessanikin oli aluksi hieman samaa vikaa, mutta kyllä hän pikkuhiljaa talon tavoille oppi!
Ps. Ehkä miehessäsi on muita puutteita, joita hänen pitää paikata rahallisesti. Etkö sinäkin nyt tunne itsesi jo pian maksulliseksi naiseksi?
- Eebo
Sinua ärsyttää, kun joudut maksamaan omat kahvisi. Muutoin varmaan haluaisit tasa-arvoa??
- Nainen20vuotta
Aivan! Tällaiset naiset ärsyttävät minua kaikkein eniten! Vaativat mieheltä keskiajalla jo vanhentunutta ritarikäytöstä; miehen pitää maksaa kaikki, nainen vähän räpyttelee silmiään ja jollei näin tapahdu, se on epätasa-arvoa ja huonoa käytöstä! Onhan se naurettavaa jos vaikka laskua maksaessa jo pitkään yhdessä ollut pariskunta alkaa miettiä kumman maksuvuoro on, mutta sen voi hoitaa myös niin, että suurinpiirtein vuorotellen maksetaan tai puoliksi. Ekoilla, tokilla ja kolmansilla treffeillä jos kumpikaan (aivan, kumpikaan; ei vain mies!) ei tarjoa omasta VAPAASTA tahdostaan, lasku menee puoliksi!
Näin on! - että sun kaltaisia naisia
Nainen20vuotta kirjoitti:
Aivan! Tällaiset naiset ärsyttävät minua kaikkein eniten! Vaativat mieheltä keskiajalla jo vanhentunutta ritarikäytöstä; miehen pitää maksaa kaikki, nainen vähän räpyttelee silmiään ja jollei näin tapahdu, se on epätasa-arvoa ja huonoa käytöstä! Onhan se naurettavaa jos vaikka laskua maksaessa jo pitkään yhdessä ollut pariskunta alkaa miettiä kumman maksuvuoro on, mutta sen voi hoitaa myös niin, että suurinpiirtein vuorotellen maksetaan tai puoliksi. Ekoilla, tokilla ja kolmansilla treffeillä jos kumpikaan (aivan, kumpikaan; ei vain mies!) ei tarjoa omasta VAPAASTA tahdostaan, lasku menee puoliksi!
Näin on!on olemassa! erittäin osuva tuo kirjoittamasi kommentti.
T: mies 21v
- apebabe
Miehen kuuluu ehdottomasti saattaa nainen pöytään, ojentaa tuoli sekä maksaa viulut. Oli sitten kyse kupposesta kahvia lähikuppilassa tai lounaasta Sundmanssilla! Maailmassa on tiettyjä etikettejä, joita ei tulisi pois unohtaman! Mikäli tapailemasi mies jännittää kovasti läsnäoloasi, niin tämä lienee hieman eri asia. Loppupeleissä puheilla on helppo tehdä vaikutus, mutta teot kertovat millainen toinen osapuoli oikeasti on! Tämä pätee elämässä aivan kaikkeen.
- jotakinymmärtää
teot puhuu puolesta..
Vaikka onkin kulunut fraasi niin asia vaan on näin ja pätee tosiaan ihan kaikkeen mm. parisuhteessa.
- Tavat kunniaan
Jos te arvon kommentoijat viitsisitte lukea aloittajan viestin ajatuksella huomaisitte ettei hän kritisoi maksamista vaan miehen junttimaista käytöstä (= käytöstapojen puuttumista) kaikkinensa.
Se, ettei pointtia asiassa näe, tarkoittaa sitä että on itsekin juntti.
Ja aloittajalle: jätä treffailu tämän kanssa koska ei se siitä mihinkään parane.- Eebo
Jos miestä on alkanut kyllästyttä naisen jatkuva pummaaminen. Kokeileppa joskus tarjota miehelle ja katso, miten käy!!
- Pilih_C
kommentoida koko viestiketjua, eikä vain sitä aloitusta? Tässähän on ollut puhe myös mm. siitä, kuka tarjoaa kahvit jne. Ja samaan asiaanhan se liittyy, ainakin jossain mielessä.
Minusta on surkeaa jos jonkun miehen on 24/7 ajateltava moisia juttuja ja yrittää olla ns. herrasmies - ei sitä osoiteta sillä kumpi menee ensin kahvijonossa, vaan ihan muilla asioilla. Hyvä käytös ei tarkoita sitä, että täytyy avata NAISELLE aina ovi tms. Vanhuksille avaan minäkin oven, ja muillekin ihmisille jotka tarvitsevat apua oven avaamisessa, mutta en odota että mies tekee sen minulle. Sellaista miestä pidän hyväkäytöksisenä, joka on huomioonottava ja auttavainen ihan kaikille; ei vain sen perusteella mitä jalkojen välistä löytyy... ;) - Pistemies
Tämä maksu asia ja monet muut ovat tulleet niinkuin keskustelun sivutuotteena. Eiväthän nämä ikinä pysy yhdessä aiheessa ja hyvä niin.
- Nirppanokka
Olen samaa mieltä, että pienet kohteliaisuudet ja huomaavaisuudet olisi nykypäivänäkin kivoja.
Itse en tuollaista kaveria kauan katselisi, kun tiedän sen ärsyttävän minua jatkossakin.
Siihen vielä epäsiisti pukeutuminen ja huonosti pestyt hampaat... niin Huh-huh! - herrasmiehet ja ladyt
Jos yhdessä mennään, niin yhdessä kuljetaan.
Mennään yhdessä, jonotetaan yhdessä, kuljetaan yhdessä, istutaan yhdessä.......
Pieni asia, mutta minä en tuollaista katsoisi
jos nainen viilettäisi omia menojaan.
Kuka maksaa, se ei ole olennaista, itse tosin
reilu kolmekymppisenä hoidan myös maksupuolen
aina. - onko oma itsensä
Aivan tavallisessa asussaan, mutta aito ja ei-erikoiseen pyrkivä ja naisen itsenäisyyttä sekä selviämistä kunnioittava?
Liipatut voivat olla laskelmoivia, mutta naiset rakastavat "pientä valhetta, johon uskovat lopulta".
Oma itsenä ilman odotuksia, vaatimuksia, tarpeita olemme kaikki parhaimmillamme. Kumppanuus kunniaaan vapaaehtoisesti rakastaen. - xcvb
Eiköhän se ole niin että jokainen saa olla oma itsensä. Kun pysytään kuitenkin moraalisesti ja eettisesti kaidalla tiellä.
Jos mies ei senkään jälkeen maksa kuin omansa, voit harkita miehen vaihtoa, paitsi jos tuo on hänen ainoa vikansa ;))
- Wanhan ajan herrasmies
Noh metsästä käväsin nuijan hommaamassa. sillä ajattelin tajun kankaalle seuraavalta söpöltä emännältä hutkasta ja luolaan raahata. Eikös tässä ole sitä vanhan ajan herrasmiesmäisyyttä ihan tarpeeksi?
- PUMMI.
SITÄ SAA MITÄ TILAA
- Skidmark
Niin se vaan on, että keskivertoihmisen peruskäyttäytyminen jää aikuisenakin sille tasolle kuin mille se kotona lapsena opetetaan. Yleensä ihmiset eivät aikuisena enää paljoa viitsi hyvää käytöstä opetella.
Itse asiassa kotikasvatus ikään kuin ruokkii itse itseään, eli jos kotikasvatuspohja on hyvä, ihminen jää aikuisenakin valppaaksi aistimaan ja omaksumaan fiksut käyttäytymissäännöt eri tilanteissa. Hän seuraa esimerkkiä, analysoi tilanteita ja oppii koko ajan lisää.
Vastaavasti kehnon käyttäytymissäännöstön kotoa saanut ihminen ei edes noteeraa pieniä finessejä ja eleitä ja vaikka huomaisi, ei välttämättä osaa yhdistää niitä hyvään käyttäytymiseen tai jopa pitää niitä typerinä.
Kertomukseni mies on mitä ilmeisimmin täys moukka, ellei sitten satu olemaan joku hihhuli professorityyppi. Rehellisestä hajamielisyysdestä tehdyt "virheet" ovat jotenkin sympaattisempia kuin moukkamaisuudesta johtuvat.- NainenNN
Skidmark sanoi asian just niinkuin se on.
- Pistemies
Aika pitkiä johtopäätöksiä teet yhdestä ripeästä kahvinostosta. Jos kyseisellä miehellä on aina johonkin kiire ja nainen todella juoksee perässä niin sitten asia on ihan eri. Tosin kyseessä ei välttämättä ole niinkään suuri ongelma jos sen ottaa vain puheeksi. Ehkä hän on tottunut tiettyyn tahtiin eikä ymmärrä ettei hiljaisempaan tahtiin tottunut nainen pysy mukana. Ehkä hän on vähän huomaamaton, mutta kun asiasta mainitsee niin eiköhän hän sen huomaa.
- NainenNN
Pistemies kirjoitti:
Aika pitkiä johtopäätöksiä teet yhdestä ripeästä kahvinostosta. Jos kyseisellä miehellä on aina johonkin kiire ja nainen todella juoksee perässä niin sitten asia on ihan eri. Tosin kyseessä ei välttämättä ole niinkään suuri ongelma jos sen ottaa vain puheeksi. Ehkä hän on tottunut tiettyyn tahtiin eikä ymmärrä ettei hiljaisempaan tahtiin tottunut nainen pysy mukana. Ehkä hän on vähän huomaamaton, mutta kun asiasta mainitsee niin eiköhän hän sen huomaa.
Johtopäätöksiähän tässä kaikki tekee kuvitelmiensa pohjalta. Itseni on erittäin helppo yhtyä Skidmarkin ajatuskulkuun koska moisia tapauksia olen tavannut itsekin. Ja kyllä, sen vaan tietää jo eka kohtaamisella.
Tottakait aina on mahdollista että kyse on vain erityisen hermostuneesta yksilöstä joka unohtaa käytöstavat naisen kohdatessaan :)
- Tiiteröinen
Ehkäpä tämä juntti mies on vain tottunut siihen, että jokainen maksaa omat ostoksensa,eikä sillä niin väliä kumpi siihen jonoon etummaiseksi menee? Toisaalta, jos jo näin pienet asiat häiritsevät ja vaivaavat mieltäsi,kannattaa ehkä sitten etsiä niitä kultaisen käytöskoulun käyneitä miehiä?
- minä en ole...
Juntti on koko ikänsä juntti...ihan hautaan asti.
Tässä sinulle vaihtoehdot. Joko lähteä menemään omille poluille tai kestää junttimaista käytöstä jatkossakin. Juntti ei opi enää tuolla iällä. Se suuttuu vaan jos koitat muuttaa hänen tapojaan tai otat asian esille. - rebsyt gatsud jiuf90fgjas
... jo kysymyksen asettelu on pielessä, miksi miehen pitäisi maksaa kaikesta? naiset puhua paapottaa koko ajan tasa-arvosta mutta sitten pitäisi maksaa ruoka ja kahveet, avata ovia, päästää ensin sisään, jne. jne.
miksi ei joskus toisinkin päin? nainen maksaisi kahveet. - Juuei100x
Asiaan on olemassa nykyään yleispätevä ratkaisu ! Ole nopeempi ja kiilaa poikaystäväsi edelle niin asia on ratkaistu ;)
- telaketjufeministejä
Suomessa kun ei saa olla miehiä ja naisia vaan kaiken pitää olla jotain siltä väliltä.
Uskallapa lähettää tekstiviestejä naisille, niin telaketjulesbofeministit kostavat sen heti. - J.R
hankikaa elämä!
- Sinkkuleidi
Miksi käyt yleensäkään enää treffeillä miehen kanssa,jonka käytös sua ärsyttää?Etsi uusi nettituttavauus,onhan noita tarjokkaita:)
- Juuei100x100
Asiaan on olemassa nykyään yleispätevä ratkaisu ! Ole nopeempi ja kiilaa poikaystäväsi edelle niin asia on ratkaistu ;)
- Nainen20vuotta
Mikä pikkusielu sinä olet! Aivan varmasti pitäisit sitä normaalina jos itse kävelisit varaamaan pöytää, etkä maksaisi miehen laskuja! Aivan! Miehen! Tasa-arvo kulkee myös niin päin, että nainenkin voi maksaa omansa tai tarjota ja odottaminen ei ole kirjoitettu sääntö vaan yleistä kohteliaisuutta. Myös pöytään lähteminen ennen voi olla kohteliaisuutta jos haluaa varata jonkun tietyn istumapaikan. Missä keskiajalla sinä elät??
- kotoisin
se selittäis kaiken =) elikkä ei malta tarjota sinulle.älä vaan sekaannu tuollaiseen sairaalloisen nuukaan mieheen ;)
- Laihialaisia
Vieraanvaraisempia ne on kun muualla oon tavannu. Oli todella huono vitsi...vitsiks toi heitto kai oli tarkoitettu tai provoksi...
Tunnetko muuten ketään oikeaa Laihialaista vai oletko käsitykses perustanu pelkkiin vitseihin ja tarinoihin Laihialaisten nuukuudesta.
- ehkä..
voi myös jännittää maksutilanne, koska jotkut naiset suorastaan loukkaantuvat, jos heille yritetään tarjota. Itse en voi sietää miehiä, jotka eivät maksa AINA julkisella paikalla. Olen vanhanaikainen tämän asian suhteen, mutta on mielestäni todella törkeää olla tarjoamatta naiselle. Ihan sama kumpi on pyytänyt kumman. Mutta sitä tosiaan tässä haen takaa, että aina ei voi tietää MIKSI mies ei maksa.
- Wanhan ajan herrasmies
Siis sä oot sitä mieltä et mies kaivaa kuvetta aina julkisella paikalla esim. jos mies hyvää hyvyyttään on kuskina kauppareissulla jolla olet ostamassa itsellesi kuukauden muonat? Tossa vaihees jäis se tutustuminen siihen kassalle tavaroineen ja tämä setä lähtis kaljalle.
- körper
Pitäisikö miehen aina maksaa naisen kahvi ? Mikäli olet itse niin fiksu, miksi et mene itse edellä ja maksa miehen kahvia ?
- -maikkuliini-
ihailtavan herrasmiesmäisen kohteliasta, jos mies kysyy, " et voinko maksaa nämä kaffeet". Se et mies marssii edellä omaan tahtiin kun ollaan treffeillä menossa yhdessä sovittuun paikkaan, se on jotain niin helvetin junttimaista käytöstä, että minä häpeän silmät päästäni. Voisin jopa kommentoida siihen, "et tälviisiin sit näköjään" ja jättäisin koko jäppisen yksin nuolemaan näppejään.
- onneks en oo mies niin ei t...
Tuollaisten naisten tapauksessa jäisin mielelläni nuolemaan näppejäni ;) Miksi naisten niin usein täytyy tehdä kärpäsestä härkänen? Ei naiselle tartte pokkuroida ihan vaan siitä syystä, että sattuu olemaan nainen...
- Sulle loiselle asiaa
Mitä sä siinä häpeät? Sitä kun et käyttänyt tilaisuuttasi saada mies maksamaan vaan läskinä lyllersit liian hitaasti?
Hyvien käytöstapojen kanssa tuolla ämmän kuvaamalla tilanteella ei ollut. Halusi vaan saada maksatettua ostoksensa miehellä. Ei siinä tosiaankaan muuta ollut miksi ämmä avautui.
Noi on ihmisten keksimiä noi käytöstavat ja niitä kaikkia ei tarvitse noudattaa jos siihen ei ole perusteltua syytä. Tässä ketjussa kuvataan paljon sellaisia "käytöstapoja" joita moukkamaiset pummivat naiset itse ova keksineet omaksi edukseen.
Itse sanon ettei kaikenlaisten pummien selityksiä kannata noteerata. Aina ne keksii kaikenlaista veruketta saadakseen "herrasmiehen" eli maksumiehen maksamaan. Naisia ei kiinnosta käytöstavat joista he eivät todellakaan mitään tajua, sydämen sivistys ohjaa oikeaan käytökseen. Kummallista kun ei tajuta, että yhden asian voi tehdä useammallakin tavalla kohteliaasti. Kuten kahvilla käymisen kahvilassa. Ihan sama kuka menee ensin. Yleensä se menee ensin joka on nopeampi.
Älkää tarjotko naisille treffeillä mitään. Olkaa muutenkin tasa-arvoisen kohteliaita naisille. Kuten tiedämme niin on monenlaista moukkaa liikenteessä ja itse koen heidän röyhkeytensä vastenmielisenä. Heitä ei tule sääliä eikä tautista tavaraansa edes ajatella vaan alkaa suunnittelemaan treffejä toisen naisen kanssa.
Itse olen löytänyt pummaamattoman naisen ja olen huomannut, että hänen kanssan on muutenkin hyvä olla. Kysele treffeillä itseltäsi: Vaikuttaako tämä nainen oikeasti mukavalta, vaikuttaako minusta kiinnostuneelta vai onko hän tympeä minua kohtaan vai onko seurassani muuten vaan.
Tutustuminen on hankalaa ja joillakin naisilla se röyhkeä luonne on salassa ja voi ilmenetä vasta aikojen jälkeen. Oma suhteeno kestänyt yli vuoden ja ainakin tähän asti yhtä isoa riitaalukuunottamatta kaikki mennyt hyvin. Riidan seurauksena naiseni joutui miettimään sanojani ja opetustani ja nöyrtyi totuuden ja sen edessä, että minua kohtaan kuuluu edelleenkin sama kunnioittava asenne kuin alussakin. Eli olin kieltänyt häntä itkemästä nukkumaan mennessä jatkossa kun on luonani ja seuraava päivä on arkipäivä eli sunnuntaisin kielsin itkemisen ja hän sitten kerran ulisi taas useita tunteja su-ma yönä.
Hänellä on tapana itkeä useita tunteja aika äänekkäästi kun aloittaa itkemisen. Se on hänessä ärsyttävintä ja se kun yritti keksiä minusta syyt itkuilleen.
Nyt olen sanonut, että seuraavasta itkusta hän ei luokseni enää tulekaan ellei sille ole oikeaa syytäkin jos minuun kohdistuu.
- olen vast
olen vasta tutustunut uuteen miesystävään ja ympäri korviani ihastunut. Mut hän on selkeästi kamalan pihi ja se häiritsee varsinkin kun sanotaan että nää makso (ostokset) nyt näin paljon ja sanoo et tee sen kuitin kanssa nyt miten parhaaksi näet. Loukkaa ja syvältä sellanen! Tietenkin kaivan kuvettani, vaan enpä ole suostunut viikkoon kauppaan lähtemään.
- viisas mies
Ylihienostelevista "leideistä" pääsee näppärästi ja itse asiassa hyvin hienovaraisesti eroon "unohtamalla" käytöstavat.
Ei me miehetkään tytöt ihan eilisen teeren poikia olla.- Ylihienosteleva leidi
Jos mies lampsii kahvilassa pöytään omia aikojaan, on nainen ylihienosteleva? Just joo.
Leidit eivät ole sinua varten. - ärsyttäviä kanoja
Ylihienosteleva leidi kirjoitti:
Jos mies lampsii kahvilassa pöytään omia aikojaan, on nainen ylihienosteleva? Just joo.
Leidit eivät ole sinua varten.ne vasta juntteja ovatkin, siis siinä mielessä että loukkaannutaan heti jos ei tule huomiota kympillä joka tilanteessa... ;) Menkää itseenne ja ottakaa hieman rennommin?
Itselläni on käytöstavat kunnossa, mutta onneksi sellainen nainen joka EI vaadi ylenmääräistä huomiota ja huomionosoituksia joka hetki. Hulluksihan siinä tulisi! :D - Ylihienosteleva lady
ärsyttäviä kanoja kirjoitti:
ne vasta juntteja ovatkin, siis siinä mielessä että loukkaannutaan heti jos ei tule huomiota kympillä joka tilanteessa... ;) Menkää itseenne ja ottakaa hieman rennommin?
Itselläni on käytöstavat kunnossa, mutta onneksi sellainen nainen joka EI vaadi ylenmääräistä huomiota ja huomionosoituksia joka hetki. Hulluksihan siinä tulisi! :DEi jatkuvaa höösäystä kukaan kestä eikä tarvitse.
Kysymys olikin siitä onko alkuperäisen kirjoittajan esittämä asia mukamas jotenkin ylihienostelua.
Minullakin on ollut onni saada mies jolla hyvät tavat ovat niin häntä itseään ettei niitä tarvitse erikseen aina miettiä. Kaikki sujuu luonnostaan.
- hdfsdgf
Seurustelin nuorempana henkilön kanssa, joka teki aika hienosti... Hän tarjosi yhden kerran ruoat ravintolassa, ensimmäisillä treffeillä. Sen jälkeen ei mitään vaikka hän olisi itse ehdottanut syömään/baariin menoa. Kaiken huippu oli kun jostain syystä maksoin puolet hänen lipuistaan festareille ja ostin kaljaa hänelle, aina oli hyvä syy että miksei hän itse voinut. Hän oli hyväpalkkaisessa työssä, minä opiskelija.
Sitten hän pyysi minua seurakseen eräälle pelireissulleen, jossa yövyttiin hotellissa, hän oli minulle siis silloin edelleen velkaa... Hän itse päätti että kun tulin mukaan pelireissulle niin hänen velkansa oli kuitattu!! en todellakaan olisi lähtenyt jos olisin tiennyt tämän.
Siinä ei ole mitään jos maksan itse omat menoni, mutta kyllä tämä oli kaiken huippu! - tassu07
Täällä Siperian tundran laidalla, Suomaallahan
asuu vain junttei ja savolaisii!
(toivottavasti murre istuu oikein)
Miksi siis olla olevinaan joku muu, kun on syntynyt
suomaalaiseksi?
Heh! Edellä juoksemisesta:
Naisen suusta kuuluu YleensÄ kuvailemassasi tilanteessa sana "odota". Tällä komennolla mies pysähtyy kuin seinään, ja mies muistaa taas olevansa treffeillä.. ;)
Maksamisesta:
Tähän ei mitään virallista etikettiä käsittääkseni ole, mutta mun mielestä asian kuuluu olla siten, että se maksaa viulut, joka onnistuu toisen vonkaamaan treffeille / syömään jne. Eli aloitten tekijä maksaa. Ei pitäis olla liian monimutkaista! :D
Yhteisen asunnon osto ja muut vakiintuneemman suhteen maksamiset on sitten tyystin eri juttu.
Ja "vähävaraisille" tiedoksi, että tätä periaatetta noudattamallakin voi päästä halvalla. Kunhan pyytää deittiä vaikka kävelylenkille tai vaikka pelaamaan minigolffia prkl!
Mun mielestä aneemisen mielikuvituksen merkki on noi ikuiset kahvilasessiot tai elokuvat, tai jossain liukuhinha(ketju)ravintolassa illastamiset, arrrgh ja huoh...
Itelle ainakin kertoo paljon ihmisestä se, että minne se deitti pyytää minua treffeille..!
TV: Alle kolmekymppinen sinkkumies. :D- KAIKKI NAISET OVAT MAKSULLI...
Olisiko järkevää maksaa vain käytöstä?
- neuvoo
ensi kerralla kun menette kaffelle..hänen kipittäessä ripeästi, kahviaan loiskuttamatta pöytään, menet perässä, istuudut ja kun hän ihmettele miksei sinulla ole mitään edessä ,sanot " voi,oi kun toi lompuuki unohtu kotiin" :=)
Näät het sillo mik on miehiään, vallan antaako puolet pullastaan ja muutaman hööpyn kahvista vai hakeeko sulle jotain .. vai ähkäiseekö.."harmi" ja jatkaa ryystämistään, niin että, hillot pursuu suupielistä :=) - Nimetön
Joko siedät - tai annat hatkat! :)
- JUNTTI VAI NUPPIJUPPI
SUOMALAINEN NAINEN ON ELITISTI JUNTTI?
OMAT KOKEMUKSENI OVAT MELKO KYLMIÄ JOPA ELOTTOMIA. SUOMI LADY EI TUNTEILE EIKÄ PUSSAA EDES PAKKASELLA. PASKA HOMMA KU LAUMAAHNEUS ON NIIN SYVÄSSÄ.- Viitsitkin
Henkilö joka HUUTAA KIRJOITTAESSAAN ISOILLA kirjaimilla viitsii haukkua naisia...Juuri sitä junttiutta jota aloittaja tarkoittaa.
Suomalainen nainen pussaa ja halaa sitä joka sen ansaitsee. Ne jotka eivät sitä ansaitse omalla käytöksellään joutuvat hakemaan naisen Thaimaasta - ja kuinkas sitten kävikään:myöskään ne Thaimaalaiset naiset eivät näitä juntteja katsele vaan eroavat - tästä oli vastikään uutisissa.
Itkekää te juntit vaan kun ei ole tajua muuttaa itseään. - cxvvx
Sukulaisissa löytyy muutama setä joilla on ulkomaalaistaustainen vaimo...Ne vasta onkin elätteinä että näin.
- no huh huh
no Huh huh ei voi kuin ihmetellä tommosia äjiä ! kyllä jumalauta pitää jotkun tavat olla ja se kohteliaisuus ja herrasmiesmäisyys ! kait kokonaan kadonnu ? ja mies yleensä maksaa kahvit ja jos syömään menee ym ym ! juu todella juntti ja ei siittä miksikään muutu ! perus asijat opetetaan jo kotona lapsena ! ainaki pitäisi opettaa ! mut mukavaa kevättä kaikille =)
t. Mikko- Hippuliini5
Ranskalainen mies pyysi minua aikoinaan kahville. Hän kehui kuinka on rikas ja mies ei tosiaan maksanut edes minun kahviani! Meinasin revetä nauramaan sen kehuille, että on muka rahaa. Toista kertaa ei tavattu, koska jutut ja teot olivat niin ristiriidassa.
- 50-50
Olen seurustellut kaheksanvuotta.Alussa olin kohtelias ja maksoinkaiken.Muutimme asumaan yksiin,sama peli vain jatkui,minä aina persauki,hän laittoi rahaa säästöön.Kolmevuotta sitä kesti ja erinäiset riidat,kunnes tajusi muuttaa omaan asuntoon,pankista lainaa ja silleen.Nyt rahat riittä ja vähän jää säästöjäkin,eikä emäntä oo mihkään lähtenyt,vaikka en maksa mitään ylimääräisiä,kaikki puokkiin kumpikin maksaa omatmenot.
- vaimikäseoli
kokemusta on! nyt en moiseen suostu, enkä arvosta moisia höynäyttäjiä
- tuo on...
Minä olen nuori ja viehättävä nainen, olen käynyt suhteellisen paljon treffeillä eikä minun ole tarvinnut pyytää miestä maksamaan, hän on itse sen kohteliaasti tehnyt. Ajattelen itsekin niin että se joka pyytää treffeille, maksaa. Usein minä olen myös tehnyt niin että vaadin maksaa 2. treffeillä, tosin kaikki miehet eivät ole tähänkään suostuneet.
Esim. nykyinen avopuolisoni sanoi aikoinaan ettei missään tapauksessa halua minun maksavan vaikka tähän tarjouduinkin. Hänestä se kuulemma olisi jotenkin noloa. Nykyisinkin hän yleensä maksaa kun käymme ulkona syömässä ja minä olen sitten omasta aloitteestani ostellut ruuat kotiin ja kokkaillut jne. Ei minulla ainakaan ole sellainen olo että meidän suhde olisi jotenkin epätasa-arvoinen... - Juu ja käytös
senkun pahenee kun suhde etenee...jätä se rauhaan jo tässä vaiheessa, pääset helpommalla! On niitä kohteliaitakin miehiä olemassa.
- jukolan jussukka
Oon sitä mieltä notta parhaan saat kun pohojan mualt otat. Kunnon mies joka pieröö ja haisoo hielle. kusoo talon seinään ja vetelee turpiin maitopoikii, a vot harasoo ;)
- mun avomies on pohjanmaalainen
eikä se vastaa kuvaustasi. Ihana mies kyllä siitä huolimatta;) ja osasi tarjota treffeillä :)
- on on
mun avomies on pohjanmaalainen kirjoitti:
eikä se vastaa kuvaustasi. Ihana mies kyllä siitä huolimatta;) ja osasi tarjota treffeillä :)
mä olen kanssa pohjanmaalta ja käyttäytymistä onkin just sellanen rämäpäisyys : p
- LÄRVIT
T: JUOPPO
- Tyttö 17v.
Mun mielestä on oikeastaan hyvä juttu, että mies ei maksa kahveja tai ole ylikohtelias. Vaikka mies olisikin alussa tosi herrasmies, suhteen (mahdollisesti) edetessä kyseiset piirteet tulevat kuitenkin katoamaan. Miettikää, ei kai kukaan jaksa enää 10 vuoden päästä suhtautua kumppaniinsa samalla tavalla kuin alussa! Siispä, kun mies ei alussa esitä liikoja, et tule myöhemmin pettymään. Sitä paitsi seurustelukumppanin/puolison/muun vastaavan pitäisi ainakin minusta olla sellainen henkilö, jonka seurassa saa olla rennosti ilman tiukkoja käyttäytymissääntöjä.
Yleinen kohteliaisuus ja huomaavaisuus on kyllä tosi jees ja antaa toisesta edustavan kuvan, mutta kohteliaisuutta ja avunantoa pitäisi antaa molemmin puolin tilanteen ja tarpeen mukaan. Säännöt siitä, että nimenomaan miesten täytyisi maksella kahvit ja aukoa ovia, eivät kuulu enää 2000-luvulle.- jaster
..tässä melko hyvä näkemys asian kokonaisuudesta.. jos joku haluaa tai ei halua maksaa jonkun toisen kahvia.. niin mitä sitten.. onko ihminen silloin paha, huomaamaton moukka.. toden näköisesti tälläiseltä ihmiseltä voi löytyä jotain muita hyviä piirteitä.. ja jos joku vaatii että hänen vaika sitten nämä kahvit maksetaan.. on syytä käydä jonku kiiltäväm pinnan edessä kääntymässä ja kotsomassa kummassako vika on.. no joka tapauksessa tämä on typerä keskustelun aihe koska täällä halutaan vain saada jostain persoonasta esille huonoja puolia.. en jaksanut edes lukea koko keskustelun aiheita.. siellä varmaan oli hyviäkin juttuja ja kommentteja.. mutta tämä kuitenkin lienee järkitasoisin kirjoitus jonka "tyttö 17" kirjoitti. jollain on sentään terve ajattelu tapa kokonaisuudesta eikä takerruta yksittäisiin asioihin joita vai markinaalinen väkimäärä toteuttaa noin.. ja jos joku sanoo että on vain törmännyt tämän kaltaisiin juntteihin.. niin se lienee oma vika.. tai mieltymyksessä on jotain vikaa jos haluaa treffailla näitä "juntteja"
- ikäiseksi
yllättävän kypsä kommentti!
- hurhurhur
Kauhean vaateliaita te naiset.
- onnistuvasi
olen kyllä sitä mieltä että kyllä miehen kuuluu maksaa,mutta rajansa kaikella vai meinaatko että kyseinen mies maksaa kaikki maksut koko suhteenne ajan,johan haukkas kakkaa.
tollaset naiset jäävät auttamattomasti vanhoiksi piioiksi tai muuten rannalle ruikuttamaan.
kerron "hyvän"esimerkin fiksusta naisesta,olin parikymppisenä hyvä palkkaisessa työssä,mutta aina ei silti rahaa riittänyt sen aikaisen tyttö ystävän toiveisiin.kerran sanoin ihan suoraan että rahani ei riitä ravintolassa syömiseen,elokuvissa käynteihin,sunnuntai ajeluihin ja kahviloissa olemiseen.
johon tyttö ystävä sanoi,olisit heti kertonut ja antoi rahapussistaa rahaa ja sanoi että tässä on rahaa mutta sinä maksat,eli hän halusi että mies maksaa on hänellä rahaa tai ei,vanhan aikainen kasvatus mutta fiksu tyttö lapsi,mutta asiaan kyllä sen miehen kuuluisi ottaa sinutkin huomioon ja kulkea naisen perässä,eikä edellä.harkitse tarkkaan mitä miehen kanssa teet,kun suhde on vasta aluillaan. - Parenpaa tarjolla
Jos toinen on noin juntti jo 30 kynppisenä, niin tavat ei ainakaan parane, kun ikää tulee lisää, johan perus kohteliasuuksiin kuuluu että nainen ensin ruokapaikoissa ja muutenkin.
- Pöhve
En tiedä mitä muuta tähän vois lisätä kun elämä vois olla ihan pikkuriikkisen helpompaa, jos me edes yritettäisiin ymmärtää toinen toistaan. En jaksa tota suunsoittoa jostain syystä ymmärtää ihan asiallisesti esitettyyn kysymykseen, vaiko oliko se sitten täysin turha kysymys. Mene tiedä sitä sitten.
- Nainen28vee_
Hei! Ihan pakko kommentoida kun minulle on käynyt sama mutta päinvastoin. Olin ensimmäisillä treffeillä mieheni kanssa ja tein kuten sinun kaverisi eli ostin kahvini ensiksi ja valitsin pöydän. Mies tuli jonossa perässäni. Sain jälkikäteen mieheltä kuulla että olin törkeä (minun olisi pitänyt odottaa, että valitsemme pöydän yhdessä) ja olin ihan samaa mieltä! Syy miksi näin tein oli yksinkertainen: jännitin aivan pirusti sitä tapaamista ja ajattelin että on helpompi valita itse pöydä ja mennä sinne etukäteen -->helpompi aloittaa jutustelu. Yleensä yritän olla kaikille kohtelias mutta jännitys sai yliotteen tässä tapauksessa. Joskus voi alun kankeus olla tällaisestakin syystä johtuvaa...
- welttto
...Millä ei oikein ole kaikki kupit kaapissa....
- naisen suusta
voi teitä naiset!!!!
itse tarjoudun aina maksamaan oman osuuteni ruuasta yms.. nykypäivänä miehen ei kuulu elättää naista!
tottakai se on kohteliasta jos mies tarjoaa vaikka kahvit tai ruoan, ja joskus jopa nainenkin voisi sen tehdä että tarjoaa miehelle!! - miehet pelkää nipoja
MIelestäni miehen ei tarvitse jäädä odottamaan sinua ja voi mennä kahvipöytään ryystämään kahviaan.Täällä maalla miehet eivät tykkää turhanpäiväisistä nipottajista. Kiristää vaan turhan paljon treffien ilmapiiriä, jos pienistä alkaa nipottamaan.
Eikö treffien päätarkoitus ole tutustua toiseen ja pitää hauskaa? Sivuseikka tollanen käytös, jos mies on muuten kaikin puolin ok. - Kuutiotuuma
etten jaksa lukee kaikkia, mutta mitä jos nainen onkin se "juntti".
Mikä on juntin naispuolinen vastine?, sillä niitäkin on varmaan. - tavat.
vaikutat siipelijältä,koska oletat miesystäväsi maksavan kahvisi.Miesystäväsi on hyvä käytöksinen,koska maksaa omat ostoksensa ja ei jää kassalle jonon tukkeeksi,vaan menee reippaasti pöytään.Naisilla on yleensäkin pahatapa,jäädä miettimään jonossa,mitä ostais ja kyselemään myyjältä,mitä valmistukseen on käytetty ja tukkia jono.Seuraavan kerran kun menet treffeille,voit katsoa miestäsi ylpeänä ja ottaa hänestä itsekin mallia.Jos ei sinua lemppaa jo aiemmin siipeilystäsi.
- on kyllä
suomalaisilla hyvin asiat kun tällaisista "ongelmista" vauhkoavat. joillain kun on joitain ihan oikeita ja tärkeitäkin asioita joita pohtia... hohhoijjaa..
- Jätkä-ämmiin kyllästynyt
Kuulehan muija! Tasa-arvosta naiset ovat paasanneet jo vuosikymmeniä ja nyt kun mies kohtelee tasa-arvoisesti niin sitten tulee naikkoselle kusi pikkareihin. Voi voi! Aina pitää valittaa. Eikö tasa-arvo olekaan enää 'kiva' asia. Mahtaako naiset edes tietää mistä tasa-arvossa on kyse? Minä tiedän kyllä, mutta kaltaisesi ei sitä näytä ymmärtävän.
Tässä oli tasa-arvoista kohtelua mieheltä nykypäivän naiselle. Olepa hyvä vaan. Olen myöskin huomannut, että nykypäivän naiset ovat niin jätkämäisiä, että tuskin miehelle edes tulee kohdella heitä 'kuin' naisia. Suomalainen nainen käyttäytyy kuin jätkä..poissa on sensuaalisuus..ei naisellisia vaatteita, siilitukka ja käyttäydytään reteesti..hyi vittu! Ei ihme, ettei mies kohtele naisena sellaista friikkiä. Rajan takaa ja naapurista löytyy vielä kauniita ja naisenoloisia naisia, joita haluaa hemmotella. Itse avioiduin hehkeän thai-naisen kanssa. Upea! Hemmottelen miellläni häntä ja kohtelen kuin kuningatarta. - 3vuorohoitsu
"Minä tulen sitten perässä ja maksan omani. Siinä vaiheessa hän on jo istumassa pöydässä. En voi sille mitään, että minuä häiritsee tämä hänen käytös,"
Sä olet katsonut liikaa amerikkalaisia elokuvia. Miten ihmeellistä "ohjelmaa" sitten pitäisi mielestäsi olla kun kaksi toisilleen käytännössä tuntematonta ihmistä tapaa toisensa. Eihän kyse ole muusta kuin siitä että tapaatte ja juttelette tutustuaksenne toisiinne.
En tiedä mitä tapaamasi mies tekee työkseen mutta monikaan mies ei yksinkertaisesti viitsi lähteä ravintolaan työpäivän jälkeen.
Minusta nämä illalliset kynttilänvalossa tulevat mukaan vasta sitten kun asia on edennyt vähän pidemmälle. - söpöase
Aina kun olen kahvilla esimerkiksi läheisten kaverien kanssa, me maksetaan kahvit jos ei yhteen niin ainakin yhtä aikaa. Jos yksi saa ensin maksettua niin toinen odottaa. Pöytä valitaan yhdessä samoin kuin syömiset. Jos yksi tarjoaa kahvit seuraavalla kerralla tarjoaa toinen etc... Minusta tuo käytös tuntuu ainakin kaverin kanssa luontevalta?
Pelkääkö mies joutuvansa maksamaan? Minusta tällä kysymyksellä ei ole tasa-arvon kanssa tekemistä, minusta on vain kohteliasta käytöstä odottaa seuraansa (oli se sitten poikaystävä, avomies, bestis, sisko tai täti) eikä olla kärsimätön. Tuskin se ongelma siinä on, ettei hän tarjoa? vaan siinä, että käyttäytyy samoin kuin olisi kahvilassa yksin.
En tarkoita seuralaisen odottamisella mitään turhaa lässyttämistä vaan ihan silkkaa toisen (tässä tapauksessa treffiseuralaisen) huomioon ottamista. - ihan miten vaan
En jaksa koko ketjua lukea. Olen nainen ja mun mielestä voidaan vuorotellen tarjota kahvit, kuten myöskin maksaa vain omat. Voin tarjota miehelle vaikkei hän tarjoaisi mulle.
- niin, eihän
sovi sinulle ollenkaan. ihmisiä on erilaisia, ei kannatakaan odottaa kaikilta samanlaista käytöstä ja tapoja kuin itselläsi on, jos joku ei miellytä, niin vaihda seuraavaan, säästät molempien aikaa. ei missään nimessä kannata yrittää muuttaa ihmisiä, vaan etsiä juuri sellainen kuin itse haluaa, niin sitten häntä ei edes tarvitse yrittää muuttaa.
ainiin, vielä tämä --> :D
Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503834
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262438- 201869
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51799- 1851756
- 271477
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861459Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238