Onko Sushissa keskimäärin paljon kaloreita?
Tietenkin eri paikoissa on eri reseptit ja käytetään eri määrä rasvaa, mutta keskimäärin, yleensä. Onko sushi vähäkalorinen herkku, vaiko onko siinä paljon kaloreita?
Sushi. Paljonko kaloreita?
8
18262
Vastaukset
- tpi
Eihän sushissa käytetä rasvaa.
Rasvaa tietysti on kalssa, etenkin jos se on lohta tai muuta rasvaista kalaa, mutta kalan rasvat ovat terveellisiä. Ja kokonaismäärä niilläkin kuitenkin jää aika pieneksi, sadasta grammasta kalaa syntyy aika iso määrä sushia. - kuullut
että sushiin laitettaisiin rasvaa. Valkoinen riisi on tietty aika hiilaripitoista, mutta muutoin sushia vähäkalorisempaa ja terveellisempää ruokaa saa etsiä.
- sekalainenvierailija
Itse asiassa sushiriisissä ei ole hiilihydraatteja. Elikkäs aika kevyttä kyseinen sapuska on.
- hurahtanut09
sekalainenvierailija kirjoitti:
Itse asiassa sushiriisissä ei ole hiilihydraatteja. Elikkäs aika kevyttä kyseinen sapuska on.
Olen niin sushiin ihastunut ja syönyt jo 4 kertaa viikon sisällä nytkin, että kinnostaisi niiden ravintosisältö. Ken tietää, kertokoon.
- Kata1976
Miten sushiriisissä ei ole hiilareitä? Ei tajua.
- ei tiedä
Tämä vastaaja ei tiedä, mikä on hiilihydraatti, eikä ainakaan mikä on ns. nopea hiilihydraatti..
- Lau-K
http://homepage3.nifty.com/maryy/eng/calorie.htm#table
Vähän pitää englantia osata jotta osaa taulukkoa käyttää, mutta tuoltapa löytyy ainakin jonkinlaiset kcal-määrät yksittäisille susheille eri tyyppisinä ja täytteisinä.
Yksi nigiri sisältää n. 20 g sushiriisiä eli n. 30,5 kcal. Suomessa valmistettavista susheista ja niissä käytettävistä sushiriiseistä en tiedä, poikkeavatko tuohon taulukkoon lasketuista kuinka paljon..
Kevyimpiä susheja taulukon mukaan kcal/(1 kpl):
1. Kappa maki (kurkkutäytteinen rulla) 34,4kcal
2. Tairagai (pen shell eli jonkilainen simpukka, nigiri) 35,5 kcal
3. Amaebi (makea katkarapu, nigiri) 35,8 kcal
Muita (kcal/1 kpl):
Maguro (tonnikala, rasvainen/kevyempi/rasvaton, nigiri) 70,3 kcal/57,1 kcal/44,9 kcal
Sake (lohi, nigiri) 59,9 kcal
Tamago (munakas, nigiri) 59,7 kcal
California roll 30-40 kcal/30 g, jotkut sivut ilmoittavat määräksi jopa 117 kcal/59 g.
Wasabitahna 265 kcal/100 g
Soijakastike 71 kcal/100 g (kaupan tuotteiden hajonta välillä 60-180 kcal/100g)
Inkivääri 51 kcal/100 g- Ar|es
Tämä tulikin tarpeeseen :D
Syön usein nimenomaa kappa makia ja tamagonigiriä, ja olenkin kaivannut tämmöistä taulukkoa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549