elikkäs tehtävä ois tämmäöinen:
Yksi kotielokuvateatterin äänenvahvistin voi synnyttää huoneessa 100dB:n intensiteettitason. Kuinka monta samanlaista vahvistinta huoneessa tarvittaisiin, jotta saavutettaisiin kipurajaa vastaava intensiteetti taso? oletetaa kipurajaksi 120 dB.
Pitäis varmaan ekaks laskee paljo tuo 100 dB on intensiteettitasona.
L=10lg(I/I*) ja tuo I* tarkoittaa
10^-12 W/m^2
ja sitte saisin tämmösen yhtälön
100dB=10lg(I/ 10^12W/m^2)
mutta miten tuosta tuota yhtälöä oikeen voi alkaa käänteleen koska tuosa on tuo 10 lg.
äänen intensiteettitaso tehtävä
4
1941
Vastaukset
- ratkoja
Mikä on logaritmin käänteisfunktio ja miten sitä voisi hyödyntää yhtälön ratkaisussa?
- sanoisin että
oon lukion pitkän matikan 3. kurssilla. eli en oo vielä käynyt juuri- ja logaritmifunkiot kurssia. siksi en osaakaan ratkoa tätä.
- fyysinen rambo
sanoisin että kirjoitti:
oon lukion pitkän matikan 3. kurssilla. eli en oo vielä käynyt juuri- ja logaritmifunkiot kurssia. siksi en osaakaan ratkoa tätä.
jos tuolla asenteella on liikkeellä, niin kyllä jää paljon ratkaisematta. Lievää oma-aloitteisuutta ja selvität itse miten sellainen lasketaan!
Huh huh...
- Rudolf78
Tämän kaltaisilla kysymyksillä et tule pärjäämään matematiikassa ja fysiikassa pitkälle. kemiasta en lähe arpomaan....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693