elikkäs tehtävä ois tämmäöinen:
Yksi kotielokuvateatterin äänenvahvistin voi synnyttää huoneessa 100dB:n intensiteettitason. Kuinka monta samanlaista vahvistinta huoneessa tarvittaisiin, jotta saavutettaisiin kipurajaa vastaava intensiteetti taso? oletetaa kipurajaksi 120 dB.
Pitäis varmaan ekaks laskee paljo tuo 100 dB on intensiteettitasona.
L=10lg(I/I*) ja tuo I* tarkoittaa
10^-12 W/m^2
ja sitte saisin tämmösen yhtälön
100dB=10lg(I/ 10^12W/m^2)
mutta miten tuosta tuota yhtälöä oikeen voi alkaa käänteleen koska tuosa on tuo 10 lg.
äänen intensiteettitaso tehtävä
4
1944
Vastaukset
- ratkoja
Mikä on logaritmin käänteisfunktio ja miten sitä voisi hyödyntää yhtälön ratkaisussa?
- sanoisin että
oon lukion pitkän matikan 3. kurssilla. eli en oo vielä käynyt juuri- ja logaritmifunkiot kurssia. siksi en osaakaan ratkoa tätä.
- fyysinen rambo
sanoisin että kirjoitti:
oon lukion pitkän matikan 3. kurssilla. eli en oo vielä käynyt juuri- ja logaritmifunkiot kurssia. siksi en osaakaan ratkoa tätä.
jos tuolla asenteella on liikkeellä, niin kyllä jää paljon ratkaisematta. Lievää oma-aloitteisuutta ja selvität itse miten sellainen lasketaan!
Huh huh...
- Rudolf78
Tämän kaltaisilla kysymyksillä et tule pärjäämään matematiikassa ja fysiikassa pitkälle. kemiasta en lähe arpomaan....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375106- 823636
- 353026
- 612995
- 102916
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391698