Teeri ohjeita?

???

Toivoisin erilaisia ohjeita, miten olette laittaneet teertä. Kokeilimme viimeksi sellaista, johon tuli amerikan pekonia, mutta nyt ois kiva kokeilla jotain muutakin.

1

5439

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TEERIPAISTOKSET

      Paista teeren pinta ruskeaksi reilussa voissa valurautapannulla. Siirrä teeri valurautaiseen tai punasavipataan, lisää joukkoon suolaa, pari laakerinlehteä, sekä valko- ja mustapippuria. Paista 2-3 tuntia riippuen teeren koosta. Valele väliin teertä paistoliemellä. Kun teeri on kypsää niin tee kastike siivilöi paistoliemi, lisää paistoliemeen kunnon kermaa ja ehkä tilkka hapankermaa, sekä paistetut suppilovahverot.

      Jos sulla on kannellinen punasavipata voit paistaa lihat uunissa siinä. Se on mielestäni paljon parempi kuin valurautapata.

      Jos et tykkää riistan mausta voit laimentaa sitä, laita lihat pariksi tunniksi vesietikkaseokseen. Muista kuitenkin kuivata hyvin ennen paistoa.
      Monesti laitan myös purkillisen kermaa pataan porisemaan jos en viitsi tehdä erikseen kastiketta. Uunin lämpötilaa pidän ensin 225 ja lasken sitä sitten pikkuhiljaa 160 paistin annan olla padassa 3tuntia joskus enemmän.

      Toinen ohje on sellainen et laitan teeren lihat vuorokaudeksi punaviiniin eli halvinta punaviiniä, Huttusta purkki, mausteita oman mielen mukaan. Hieron mausteet lihaan ja pistän taikinakulhoon, kaadan Huttusen päälle ja pistän jääkaappiin yön yli uimaan. Lihan pitää olla suurinpiirtein kokonaan viinin alla. Sitten punasavipataan ja uuniin 3-4 tunniksi. Punaviiniä mukaan niin paljon kuin pataan sopii kiehumatta yli. 225 ensin ja sitten lasken lämmön 160. Kokeile. :) punaviini vie riistan makua. Lopusta viiniseoksesta kastike.

      Amerikanpekonia on myös tullut paljon käytettyä.
      Mulla on ohjeita paljon, tässä muutama. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe