Toivoisin erilaisia ohjeita, miten olette laittaneet teertä. Kokeilimme viimeksi sellaista, johon tuli amerikan pekonia, mutta nyt ois kiva kokeilla jotain muutakin.
Teeri ohjeita?
1
5844
Vastaukset
TEERIPAISTOKSET
Paista teeren pinta ruskeaksi reilussa voissa valurautapannulla. Siirrä teeri valurautaiseen tai punasavipataan, lisää joukkoon suolaa, pari laakerinlehteä, sekä valko- ja mustapippuria. Paista 2-3 tuntia riippuen teeren koosta. Valele väliin teertä paistoliemellä. Kun teeri on kypsää niin tee kastike siivilöi paistoliemi, lisää paistoliemeen kunnon kermaa ja ehkä tilkka hapankermaa, sekä paistetut suppilovahverot.
Jos sulla on kannellinen punasavipata voit paistaa lihat uunissa siinä. Se on mielestäni paljon parempi kuin valurautapata.
Jos et tykkää riistan mausta voit laimentaa sitä, laita lihat pariksi tunniksi vesietikkaseokseen. Muista kuitenkin kuivata hyvin ennen paistoa.
Monesti laitan myös purkillisen kermaa pataan porisemaan jos en viitsi tehdä erikseen kastiketta. Uunin lämpötilaa pidän ensin 225 ja lasken sitä sitten pikkuhiljaa 160 paistin annan olla padassa 3tuntia joskus enemmän.
Toinen ohje on sellainen et laitan teeren lihat vuorokaudeksi punaviiniin eli halvinta punaviiniä, Huttusta purkki, mausteita oman mielen mukaan. Hieron mausteet lihaan ja pistän taikinakulhoon, kaadan Huttusen päälle ja pistän jääkaappiin yön yli uimaan. Lihan pitää olla suurinpiirtein kokonaan viinin alla. Sitten punasavipataan ja uuniin 3-4 tunniksi. Punaviiniä mukaan niin paljon kuin pataan sopii kiehumatta yli. 225 ensin ja sitten lasken lämmön 160. Kokeile. :) punaviini vie riistan makua. Lopusta viiniseoksesta kastike.
Amerikanpekonia on myös tullut paljon käytettyä.
Mulla on ohjeita paljon, tässä muutama. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1214550Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv692632Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?801665Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91146- 66872
- 21853
- 41845
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu120833Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N67807Olisin valmis tutustumaan uudelleen
En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.50789