Lapsi syö kaikkea

yksi normaali isä

Olen ihmetellyt jo pitemmän aikaa sitä, että lapseni syö kaikkea ihmisravinnoksi tarkoitettua elintarviketta. Lapsi on nyt 10-vuotias.

Itse en syönyt 10-vuotiaana kaikkea ja vaimonikaan ei ollut kaikkiruokainen.

Lapsi on terve ja mikään lääke ei vaikuta asiaan. Paino on normaali. Emme anna kovin paljoa epäterveellistä syötävää, kuten perunalastuja.

Lapseni siis syö esim. sinihomejuustoa, kokonaisia katkarapuja, kokonaista simpukkaa, graavilohta, mustekalaa.

Minttuhyytelöstä hän sanoi, että maistui hammastahnalle, mutta senkin söi.

Kissanruokaa maistettuaan lapseni totesi, että se ei ollut hyvää.

Ruotsinlaivalla á la carte -puolella tarjoilija osoitti lapselle lasten pöydän puolen, johon lapseni sanoi, että minä haluan kyllä kunnon ruokaa.

Onko tällainen tavallista, että lapsi syö kaikkea? En ole mitenkään huolissani, mutta pikkuisen kummaahan tämä vissiin on.

6

663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vegaani2

      Meillä ei tosin ruokalistalta löydy eläintuotteita mutta esimerkiksi idut, hapankaali, kasvistahnat, tofu, tuliset ruoat ym menevät kaikki alas. Kyllä lapsi syö mitä vain kun jokaista lajia maistatetaan useita kertoja. Ihmettelen vanhempia, jotka noukkivat jotkin tietyt pöperöt pois lapsensa lautaselta, "kun ei se niitä kumminkaan halua syödä". Kun lapsen saa maistamaan riittävän monta kertaa pienenkin palan kerrallaan, makuun tottuu varmasti.

      • yksi normaali isä

        En syyttäisi vanhempia lasten nirsoilusta. Kuten viestiketjussa myöhemmin käy ilmi, samassa perheessä voi olla ihan päinvastaisia tapoja eri lapsilla.

        Nyt muuten rupeat heti syöttämään monipuolista ruokaa sille lapsellesi. Älä pelleile lapsen ruokavalion kanssa. Itse voit syödä pelkkää ruohoa, jos haluat.

        Jos meidät olisi tarkoitettu kasvissyöjiksi, niin meillä olisi pötsi, kuten lehmillä, että voisimme erottaa valkuaista ruohosta.


      • yksi tavallinen äiti
        yksi normaali isä kirjoitti:

        En syyttäisi vanhempia lasten nirsoilusta. Kuten viestiketjussa myöhemmin käy ilmi, samassa perheessä voi olla ihan päinvastaisia tapoja eri lapsilla.

        Nyt muuten rupeat heti syöttämään monipuolista ruokaa sille lapsellesi. Älä pelleile lapsen ruokavalion kanssa. Itse voit syödä pelkkää ruohoa, jos haluat.

        Jos meidät olisi tarkoitettu kasvissyöjiksi, niin meillä olisi pötsi, kuten lehmillä, että voisimme erottaa valkuaista ruohosta.

        "Nyt muuten rupeat heti syöttämään monipuolista ruokaa sille lapsellesi. Älä pelleile lapsen ruokavalion kanssa. Itse voit syödä pelkkää ruohoa, jos haluat."

        Kasvisruoka ei ole pelkkää ruohoa, eikä automaattisesti yksipuolista. Yhtä hyvin voisi väittää ettei sekaruokavalio ole monipuolinen sillä perusteella, että palkokasvit korvataan lihalla. Onneksi sinulla ei ole mitään oikeaa sananvaltaa asiaan: lapsen omat vanhemmat ovat ensisijaisesti ne henkilöt, joille vastuu lapsen ruokavaliosta kuuluu ja niin pitääkin olla.

        "Jos meidät olisi tarkoitettu kasvissyöjiksi, niin meillä olisi pötsi, kuten lehmillä, että voisimme erottaa valkuaista ruohosta."

        Voivoi kaikkia yksimahaisia kasvissyöjäeläimiä, jos tuo pitäisi paikkansa. Ihmisenkin elimistö osaa hyödyntää myös kasviperäistä proteiinia.


    • Nimetön

      Ole vaan onnellinen siitä, että lapsukainen on kaikki ruokainen. Meillä kanssa tyttö on aina ollut lähes kaikki ruokainen. Vain maksa ei kelpaa.

      Toinen lapseni on taas nirso kun mikä. Hyi yök kuuluu harva se aterialla. Nuorempi söisi vain kasviksia ja hedelmiä. Ja jotain perusruokia kuten makaroonlaatikkoa ja nakkikastiketta, niin ja kaalilaatikkoa=)

      Tosi rasittavaa, kun ei meinaa ruoka maistua ja nirsoillaan lautasen edessä.

      Kumpikin lapsi on kuitenkin opetettu syömään samanlaisia ruokia, että tiedä sitten mistä toisen nirsous johtuu???

      • onkin...

        muuten hyvä pointti, että aina ei voi syyttää kotiväkeäkään nirsoudesta, kun kuitenkin sisarusparveen mahtuu aivan erilaisia lapsia asian suhteen. Varmaan olette kuitenkin samoja ruokia molemmille pienestä pitäen tarjonneet?


    • rotissööri

      lapsesi on poikkeuksellisen viisas ja hänellä on kehittynyt maku. Monet vanhemmat huolestuvat aivan päinvastaisista tilanteista, joten voit olla tyytyväinen lapsesi kehittyneeseen makuun. Mikäli kehitys jatkuu samanlaisena, niin lapsesi on seurapiirien suosikki vanhempana, eikä tule tänne jaarittelemaan typeryyksiä kouluruoan suhteen. Älä suinkaan pyri torpedoimaan hänen kaikkiruokaisuuttaan, vaan kannusta häntä siihen. Vaimot voi aina vaihtaa, mutta lasta et.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe