Juustoinen broilerikeitto?

kysymyksiä...

En ole mikään ammattikokki, joten ajattelin kysyä, että mitä kannattaa laittaa mausteita ja aineksia, jos haluan sellaisen täyteläisen makuisen keiton, jossa on ainakin broilerin fileesuikaleita ja jotain hyvää juustoa.

Vastauksia pian jos saisi niin hyvä olisi..

6

7615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattikokki

Minä laittaisin ensin perunan palat kiehumaan, hetken päästä lisäisin pakastepussi "herne-maissi-paprikaa" ja raakaa silputtua sipulia. ja vähän myöhemmin kanapalat ja juusto.

Käyttäisin maustamattomia filesuikaleita tai paloittelisin itse rintafileistä ja laittaisin omat mieleiset mausteet (väh. muutama tunti jääkaappiissa maustumassa) esim. curry, korianteri, broilerimauste, soijakastike, vaahterasiirappi, rakuuna ja pippurit.

Ne valmiiksi marinoidut tuotteet unohtaisin, luulen että ne vetiset marinaadit jäisivät vain pinnalle kellumaan ikävästi.

Toinen vaihtoehto voisi olla kypsennetyistä lihoista, miksei myös broilerin koipireisipaloista, lisättynä keiton loppuvaiheessa.

Juustona voisi olla esim. koskenlaskija

Muista maistella keitoksia pitkin matkaa.

• Sini Aura

Sinihomejuustoa suosittelen, jos sen mausta tykkää.

• broilerkeitolle

Liemenä kanalientä (fondista tai kuutiosta), juureksina pakastealtaasta suikalejuurekset, sekoitus, jossa on myös perunaa mukana.
      Ensin kanaliemeen kiehumaan paloiteltu kana (maustamatonta, broilerin rintaleikkeistä suikaloitua) ja curry heti myös joukkoon. Sitten 5 min kuluttua noi suikalejuurekset, annetaan hiljalleen porista. Maissiakin voi laittaa, tai paprikakuutioita. Koskenlaskijaa joukkoon, itse teen 4 l kattilallisen, juustoa menee koko paketti.
      Jos vielä haluaa sakeamman keiton, voi tehdä vehnäjauhosuuruksen, mutta pitää sekoitella hyvin tai se palaa/valuu kattilan pohjalle.

• Tinttu

Broilersuikaleita paketti
      Pakastejuuressuikaleita pussi
      Pakaste perunasipulisuikaleita pussi
      Koskenlaskijaa ja mausteita esim currya

Kiehuvaan veteen juurekset ja perunat, lisää mausteet. Paista broikut ja lisää ne.
      Älä kauaa kiehuta, heitä Koskenlaskijaa joukkoon n. puol pakettia.
      Tämän keiton valmistaa alle puolessa tunnissa

• kanakeitto = bravuurini

Minä unohtaisin kaiken maailman pakesteperunat ja -kasvissuikaleet, joita joku tuolla yritti ehdotella. Parempaa tulee kun käyttää tuoreena kasviksia, jolloin voi myös helpommin säädellä niin että voi laittaa niitä omia lempikasviksia. Eikä ole iso vaiva!

Paras kanakeitto tulee, kun käytät ei-marinoitua broileria (mielellään itse fileestä paloiteltuna, tulee kauniimpaa ja palat ovat tasaisen kokoisia). Maustaisin yrteillä, paprikalla, ehkä hippusella chiliä tai currya ja lorauksella öljyä. Vähäksi aikaa jääkaappiin tekeytymään. Sitten paistetaan kattilan pohjalla öljyssä (/voissa).

Pilkkoisin keittoon sipulin, 1-2 valkosipulin kynttä, paprikan (tai pala keltaista, vihreää sekä punaista) sekä porkkanan. Ehkä vähän myös maisseja. Minimaissit puolitettuina näyttäisivät kivalta. Kuullotetaan pikaisesti kattilassa kun broilerit lähes kypsiä.

Liemeksi kuutiosta tai fondista tehty kanaliemi. Broilerin ja kasvisten seuraksi laittaisin joko riisiä tai pientä, värikästä pastaa. Ensin laitetaan liemi kattilaan broilerin ja kasvisten joukkoon. Sitten kun kiehuu, lisätään pastat (riisit?). Keitetään pastan kypsymisajan verran.

Kun olet valmistanut keiton kypsäksi, niin sekaan pieni purkillinen (oisko 100 g) lempituorejuustoasi. Sekoitetaan tasaiseksi ja maistetaan kaipaako lisää mausteita. Jos kaipaat lisää väriä ja makua, kannattaa sekoittaa mukaan myös tomaattipyrettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3185
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2233
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1829
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1677
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1391
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1351
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1220
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1167
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1137
    Aihe