Saku Sammakko

Nittaminax

kosio on matkallaan...ahaa.....
Kositaankos täällä vai mätkitäänkös päin näköö.
Katselin tuossa ikkunasta ulos ku talitiainen sai hirveen hepulin toiselle tiaiselle. En ollut uskoa silmiäni kuinka nopeasti tuollainen tirppu sai vauhtia siipiinsä ajaessaan toisen pois reviiriltään. Hyrrrrrrr....

7

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mayanna

      on menossa täälläkin takapihalla. Aamulla fasaanikukko ajoi pois kaikki pikkulinnut ruokintapaikoilta kauniilla äänellään ja räpyttelemällä siipiään. Lapset on nimenneet sen Tröötöksi ja vastaavasti viime keväänä morsiamensa Trööttiinaksi. Trööttiinaa en ole tänä keväänä vielä nähnyt, mutta Trööttö pitää aikamoista meteliä aamuisin ikkunan alla.

      Olen aamukaffetta juodessani usein katsellut noita tinttejä. Sinitiaiset on äksympiä kuin talitiaiset ja ajavat kyllä 'serkkunsa' pois ärhäkkäästi, vaikka vähän pienempiä ovatkin.

      • Pajero-mies

        ovat käyttäytyneet aika siististi lukuunottamatta sitä, että ne kaivautuvat kukkapenkkiin.


      • täällä
        Pajero-mies kirjoitti:

        ovat käyttäytyneet aika siististi lukuunottamatta sitä, että ne kaivautuvat kukkapenkkiin.

        meilläpäin polkevat toisiaan...onkohan ne onnessaan??


    • yopollo

      aurinko paistaa, valo saa hormoneihin vauhtia, ja se näkyy siinä että koiraat alkavat kahakoida keskenään siitä kuka sinne pihalle saa lopulta jäädä. Yleensä tilaa on vain yhdelle.

    • tinttejä niin aika sopuisasti väistelevät toisiansa tuossa lintulaudalla.Näyttävät kaikesta huolimatta tietävän paikkansa ja nokkimisjärjestyksen.
      Ei pölise höyhenet.
      Talvella kunkku näyttäisi olevan punatulkku isone nokkineen..valtaa kyllä laudan kertaheitolla.

      • mayanna

        yhden ainokaisen punatulkun koko talvena :( Se on mun lempparilintu.

        Meillä ne muutenkin syövät mieluummin maasta kuin laudalta. Taitaa noita viherpeippoja olla 'liikaa' häärimässä.


      • mayanna kirjoitti:

        yhden ainokaisen punatulkun koko talvena :( Se on mun lempparilintu.

        Meillä ne muutenkin syövät mieluummin maasta kuin laudalta. Taitaa noita viherpeippoja olla 'liikaa' häärimässä.

        tai käytöksestä päätellen oletan sen yhdeksi ja samaksi.
        Siinä se laudalla pisteli auringonkukansiemeniä ja mulkoili sivuillensa,eikä päästänyt talitintteja lähellekään.Melkoinen nokka sillä muuten:)


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe