Paistoin sipulia...

ja vanhat ruokalajit muistuivat mieleen.

Nuorena tuli käytyä ravintolassa syömässä enemmänkin.Tarjolla oli maukkaita ja rapeita leikkeitä Sveitsin ja Wienerin.
Broileria joskus,rapean kuoren sisällä maukkaita täytteitä..valkosipulia,aurajuustoa ja pekonia.Slurps:D

Paistettuja perunoita,paistettuja valkosipuliperunoita,uunissa muhinoituneita kermaperunoita.

Kevyt linja on valloittava,mutta kerrankos...;)

Pistä huviksesi menuuehdotelma minkä pohjalta valintasi tekisit,kun maku on ohjenuorasi.

17

902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pajero-mies

      Jos ois vähänkään kokkitaipumuksia, niin meikäläinen laittaisi kiehuvaan veteen perunoita. Ei ihan varhaisia, mutta heinäkuun aikaisia. Silloin saa ehkä ensimmäiset tillitkin maasta, joten vaimot voi lähettää tilliä keräämään.
      Sitten vaan makkaraa grillille.
      Korianderipurkin voi laittaa johonkin pöydän kulmalle ihan siltä varalta, jos joku alkaa liikaa leuhkimaan.

      • Hyvä meininki,mutta pistit naiset keräämään tilliä.
        Höh,naiset tekee ilman muutenkin.


      • Pajero-mies
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        Hyvä meininki,mutta pistit naiset keräämään tilliä.
        Höh,naiset tekee ilman muutenkin.

        No mitään ei ilmatteksi tule... Olethan Sinäkin tintti.kotivinkki, joka on melkein maailman hyvin salanimi.


      • Pajero-mies kirjoitti:

        No mitään ei ilmatteksi tule... Olethan Sinäkin tintti.kotivinkki, joka on melkein maailman hyvin salanimi.

        ajattelin päärynöitä kuitenkin..
        Hyvä jälkiruoka kinuskikastikkeella.)

        En salaa muutakuin salaisuuden;)


      • Pajero-mies
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        ajattelin päärynöitä kuitenkin..
        Hyvä jälkiruoka kinuskikastikkeella.)

        En salaa muutakuin salaisuuden;)

        Olen lukenut Teidän taiteilijanimenne koko ajan väärin. Elikkä kotivintti on siis se oikea.
        Ihan hyvältähän se kotilinkkikin kuulostaa itse asiassa.


      • Pajero-mies kirjoitti:

        Olen lukenut Teidän taiteilijanimenne koko ajan väärin. Elikkä kotivintti on siis se oikea.
        Ihan hyvältähän se kotilinkkikin kuulostaa itse asiassa.

        en myy lehtiä elääkseni..tai oikeastaan tämähän voi olla mitä lupaavin alku:D


    • perskuti

      Vuorokausi purjehdusta kovassa kelissä, sen jälkeen rauhallinen satama...

      Linnut visertää rantapuissa ja aurinko laskeutuu, punertaen maiseman...

      Ateria peräkannella sisältäen.
      Pienen aperitiivin.
      -Alkupalana. Leikkelelautanen. sis.Perunan, silliä, kananmunan, ja tilliä.
      -Pääruokana. Lankkupihvi muhennoksella ja vihanneksilla.
      -Loppuhuipentuma. Katkarapuhyytelö. Mariskooli hedelmillä kermajäätelön kera...Nam.

      • sinun menuustasi ja miljöö on kuin sadusta:)

        Mielenkiintoista,että katkarapuhyytelö syödään pääruoan jälkeen,ennen jälkiruokaa,vai oliko parasta pantattu viimeiseksi makunautinnoksi?
        Voi leikkelelautanen..muistoja herää:)


    • Teemuna

      Naudanpaistia ruskistettuna isoiksi klönteiksi ja pataan. Porkkanaa, punajuurta, lanttua ja sipulia isoina lohkoina joukkoon. Lihalientä, laakerinlehtipari, rosmariinia, mustapippuria ja suolaa. Reilu kaksi tuntia muhitusta uunissa. Perunamuhennosta, jossa ripaus muskottia, raikasta salaattia ja täyteläistä punkkua. Palan painikkeeksi makkaria.

      • ja aina maistuvat!

        Tuo punajuuri on jäänyt mun kokeiluista jostain syystä pois.Vaikuttaa kuitenkin erittäin sopivalta ja antaa takuulla hyvän värin.

        Muskotti sopii niin pastan kuin perunoiden kanssa,totta.Punkkua ehdottomasti tai kylmää olutta.

        Jos makkaria on palan painikkeeksi,niin kohtuusyöminen on silloin paikoillaan,ettei närästys pilaa hyvää jälkkäriä;)


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe