Tietääkö kukaan ohjetta tai linkkiä sivustolle jossa olisi ohje Caesar kanasalaattiin tai vastaavaan?
Kyseessä siis on sellainen ruokasalaatti jossa on ainakin kanaa, leipää ja parmesaanijuustoa. Sekä älyttömän ihana kastike! En vain osaa tehdä sitä =(
Caesar salaatti!!!
19
22520
Vastaukset
Tästä salaatista on kymmeniä ohjeita - kaikki olevinaan oikeita. Tässä kuitenkin se, jota maailmalla pidetään oikeana - omasta mielestäni, muutkin mielipiteet huomioidaan toki.
Se "oikea" salaatti on romainesalaattia, joka ei mene mossoksi kastikkeen alla ja säilyttää vielä tujussa soossissakin roolinsa.
Yleensä meillä tähän laitetaan anjovisfileitä, mutta sardellia se itse asiassa kuuluisi olla.
Leipäkrutonit paistetaan oliiviöljyssä, missä on ensin haudutettu hetki valkosipulinkynttä.
Alkuperäiseen Caesar Cardinin salaattiin ei käytetty mitään broilerinviipaleita - ne ovat myöhempää keksintöä, mutta mikä estää pariloimasta
kanaa tai broileria pannulla - tai vielä parempi uunissa yrttien kanssa - ja lisäämästä sitä salaattiin mukaan.
http://www.leipatiedotus.fi/default.aspx?path=4;179;232&id=914
Tässä muuten lienee vielä "oikeampi" resepti
http://makumatkoja.blogspot.com/2006/12/caesar-salaatti.html- Goya
Minä olen tehnyt tuon salaatin sellaisena variaationa, että paistan siihen postimerkinkokoisia pekonineliöitä ja "päälisukkeeksi" laitan mukaan keitettyjä ravunpyrstöjä. Asettelen vielä vadille puolikoviksi keitettyjen kananmunien lohkoja ja kastikkeena käytän "kerettiläisesti" valmista tanskalaisvalmisteista Ceasar-salaattikastiketta pullosta.
Tämä noiden aiemmin mainitsemiesi perusainesten lisäksi. Joskus aion jopa kokeilla laittaa pilkottuja sardellin fileen paloja suoraan mukaan...
Tulee kaiken kaikkiaan hyvin ruokaisa salaatti, jolla pärjää ihan pelkällään. Goya kirjoitti:
Minä olen tehnyt tuon salaatin sellaisena variaationa, että paistan siihen postimerkinkokoisia pekonineliöitä ja "päälisukkeeksi" laitan mukaan keitettyjä ravunpyrstöjä. Asettelen vielä vadille puolikoviksi keitettyjen kananmunien lohkoja ja kastikkeena käytän "kerettiläisesti" valmista tanskalaisvalmisteista Ceasar-salaattikastiketta pullosta.
Tämä noiden aiemmin mainitsemiesi perusainesten lisäksi. Joskus aion jopa kokeilla laittaa pilkottuja sardellin fileen paloja suoraan mukaan...
Tulee kaiken kaikkiaan hyvin ruokaisa salaatti, jolla pärjää ihan pelkällään.Kuulostaa kovin tanskalaiselta - eikä tämä ole sanottu mitenkään pahalla, päinvastoin!
Saakohan muuten Caesar-soossia Suomesta? En ole nähnyt - vaikka enpähän ole joka hyllyä kurkkinut. Olen itse joskus kuskannut muistaakseni Saksasta - no, ei yllä itsetehtyyn asti, mutta helppo tehdä.
Tuo muuten muistuttaa kovasti sellaista salaattia, joka ainakin joissain listoissa kulkee "Ranskalainen maalaissalaatti"-nimellä - tomaatti puuttuu.- Goya
crudo kirjoitti:
Kuulostaa kovin tanskalaiselta - eikä tämä ole sanottu mitenkään pahalla, päinvastoin!
Saakohan muuten Caesar-soossia Suomesta? En ole nähnyt - vaikka enpähän ole joka hyllyä kurkkinut. Olen itse joskus kuskannut muistaakseni Saksasta - no, ei yllä itsetehtyyn asti, mutta helppo tehdä.
Tuo muuten muistuttaa kovasti sellaista salaattia, joka ainakin joissain listoissa kulkee "Ranskalainen maalaissalaatti"-nimellä - tomaatti puuttuu.Tuota mainitsemaani tanskalaisvalmisteista ceasar-kastiketta saa ainakin Stockmannilta ja Citymarketista. En muista sen valmistajan tarkkaa nimeä, mutta se on ö-päätteinen. Tosin, jos etiketissä lukee Ceasar, se lienee sitä, koska muita en ole nähnyt. Takavuosina löytyi amerikkalaista Paul Newmanin nimen ja kuvan lainannutta ceasaria, mutta en ole nyt moneen vuoteen nähnyt sitä.
Taalla atlantin takana tehdaan salaatti(kai american malliin) asiakkaan poydan vieressa tarjoilukarrysta. Han vispaa ensin puisessa kulhossa munanvalkuaisia ja oliivioljya,senjalkeen sekoittaa mausteet,valkosipuli,suola ,pippuri,vahan sokeria,ja wortchester kastiketta jossa on anjovista jo paljon aineena mukana. Lisaa oljya jos tarvii, se on melkein valkoinen paksu kastike joka kaadetaan vain romaine salaatin paalle,ei MITAAN MUUTA siihen salaattiin laiteta.
baystreet kirjoitti:
Taalla atlantin takana tehdaan salaatti(kai american malliin) asiakkaan poydan vieressa tarjoilukarrysta. Han vispaa ensin puisessa kulhossa munanvalkuaisia ja oliivioljya,senjalkeen sekoittaa mausteet,valkosipuli,suola ,pippuri,vahan sokeria,ja wortchester kastiketta jossa on anjovista jo paljon aineena mukana. Lisaa oljya jos tarvii, se on melkein valkoinen paksu kastike joka kaadetaan vain romaine salaatin paalle,ei MITAAN MUUTA siihen salaattiin laiteta.
Tämäkin varmaan oikea ohje - paitsi, että uskoisin vatkattavan munankeltuaisia eikä valkuaisia. Caesarhan on eräänlainen majoneesi ja valkuaisista sitä ei taida syntyä.
- Kulinaari Keravalta
Goya kirjoitti:
Tuota mainitsemaani tanskalaisvalmisteista ceasar-kastiketta saa ainakin Stockmannilta ja Citymarketista. En muista sen valmistajan tarkkaa nimeä, mutta se on ö-päätteinen. Tosin, jos etiketissä lukee Ceasar, se lienee sitä, koska muita en ole nähnyt. Takavuosina löytyi amerikkalaista Paul Newmanin nimen ja kuvan lainannutta ceasaria, mutta en ole nyt moneen vuoteen nähnyt sitä.
Kesäkuun alussa huomasin että Keravan Citymarketiin oli tullut hyllynpäädyllinen aitoja Amerikkalaisia elintarvikkeita joiden joukosta löytyi kyseinen Paul Newman Ceasar salaattikastike ja sen kermainen versio.
- ohje tässä
Goya kirjoitti:
Tuota mainitsemaani tanskalaisvalmisteista ceasar-kastiketta saa ainakin Stockmannilta ja Citymarketista. En muista sen valmistajan tarkkaa nimeä, mutta se on ö-päätteinen. Tosin, jos etiketissä lukee Ceasar, se lienee sitä, koska muita en ole nähnyt. Takavuosina löytyi amerikkalaista Paul Newmanin nimen ja kuvan lainannutta ceasaria, mutta en ole nyt moneen vuoteen nähnyt sitä.
Caesar-kastike:
5-6 anjovisfileetä
1 rkl Dijon-sinappia
1 tl Worcestershire-kastiketta
(pari tippaa tabascoa)
1-2 valkosipulinkynttä
2 rkl sitruunamehua
¾ dl öljyä
mustapippuria
http://www.herkut.net/resepti.php?id=13
ja mihin ihanuuteen päädyinkään
http://www.lindrothinpuutarha.fi/suomi/resepti.html - Tandoori
ohje tässä kirjoitti:
Caesar-kastike:
5-6 anjovisfileetä
1 rkl Dijon-sinappia
1 tl Worcestershire-kastiketta
(pari tippaa tabascoa)
1-2 valkosipulinkynttä
2 rkl sitruunamehua
¾ dl öljyä
mustapippuria
http://www.herkut.net/resepti.php?id=13
ja mihin ihanuuteen päädyinkään
http://www.lindrothinpuutarha.fi/suomi/resepti.htmlkäy kastikkeesta jos haluaa päästä helpolla.
- Pysy mökissäsi
Tandoori kirjoitti:
käy kastikkeesta jos haluaa päästä helpolla.
NO EI KÄY. Idiootti, sittense ei ole caesar-salaattia! Tajuatko, maajussi??
- kalakastikkeella
Caesar-salaatin taika on romane-salaatissa, kalassa, majoneesissa, parmesaanijuustossa ja leipäkrutonkeissa Kastikkeessa oli ravintolaversiossa majoneesia, sitruunaa, anjovista ja sinappia..ainakin meillä suomessa, salaatin alkuperäinen resepti on paljon yksinkertaisempi, ilman mitään kanaa tai katkarapuja.
Tsekkaa Raholan syötävät sanat- nettisivuilta löytyy reseptit ja tarinan jokaiseen ruokaan!- krutongit parmesan lastut
ihan ruokaohje ja siihen variaatiot
http://www.kotijakeittio.fi/ruoka/lihajalintu/_a48141/ - haluu tietää...
Tietääkö kukaan mitä s-marketin cesar-salaatin kastikkeessa on? Se ei ole mielestäni tuollainen perinteinen kastike vaan ehkä vähän kermaisempaa.
- kuin että
haluu tietää... kirjoitti:
Tietääkö kukaan mitä s-marketin cesar-salaatin kastikkeessa on? Se ei ole mielestäni tuollainen perinteinen kastike vaan ehkä vähän kermaisempaa.
se on S-marketin, on, minkä merkkistä itse kastike on. Emme nyt mitenkään voi muistaa, minkä merkkistä juuri tuossa kaupassa sattuu olemaan.
- tahtoo tietää edelleen
kuin että kirjoitti:
se on S-marketin, on, minkä merkkistä itse kastike on. Emme nyt mitenkään voi muistaa, minkä merkkistä juuri tuossa kaupassa sattuu olemaan.
Olin ehkä vähän huonosti ilmaissut asian tuossa edellisessä viestissä. Tarkoitin siis s-marketin lihatiskiltä saatavaa valmista salaattia. Luulen että siinä oleva kastike ei ole mitään valmista, eikä siis minkään merkkistä.
- kaupan täti
tahtoo tietää edelleen kirjoitti:
Olin ehkä vähän huonosti ilmaissut asian tuossa edellisessä viestissä. Tarkoitin siis s-marketin lihatiskiltä saatavaa valmista salaattia. Luulen että siinä oleva kastike ei ole mitään valmista, eikä siis minkään merkkistä.
se on turkkilaista jugurttia
- Ma(i)steri
Tuntuu välistä siltä, että kaikki valmissalaatit ovat joitakin seessarsalaatin muunnelmia, on kanaseessaria, lohiseessaria jne. Mikä se alkuperäinen seessarsalaatti sitten on?
- hathcepsut
caesarinsalaatti on romainesalaattia, krutonkeja ja kastiketta
http://lautasella.blogspot.fi/2012/03/caesarinsalaatti.html - bbn1
mitä siihen slaattikastikkeeseen tulee jota saa s-marketista välimerentonnikalasalaattiin/kreikkalaiseen-...... Onko öljykastikkeen seassa punasipulia vai mitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663195
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272243Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681829Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251677Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161391- 281351
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61256Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281230Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101167Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631147