Taas se alkaa!!!

Lehtipuut etenkin alkavat jokakeväisen energia latauksensa.
Nojasin hetken polunvarressa olevan jättikoivun tyveä vasten selkätuntumalla.
Melko vahva tykytys jo aistittavissa. Sieltä voi ladata ilmaista energiaa ilman sitoumuksia.

Menkää edes uteliaisuudesta tutustumaan tähän joka vuotiseen, aitoon luonnon energiaantiin.

16

692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hienoa,että huomioit luonnon antavan voimaa.
      Kurjet huusivat minut tähän päivään ja rapakelit olivat silkkaa silkkitietä..niin se kevät tulee vauh:)

    • virtaa taas

      Eräs tuntemani mummo tapaa käydä halailemassa koivuja ja kertoi näin saavansa yhteyden muutama vuosi sitten kuolleeseen mieheensä. Täytyy olla koivuissa melkoinen energialataus :)

      • Pajero-mies

        Mikään ei ole varmaa. On todettu esimerkiksi, että neste virtaa ylöspäin.
        Paitsi joissa.
        Energiaa koivuissa kyllä epäilemättä riittää. Niillä on aika monta saunaakin poltettu.


    • arkunkantaja

      Melkein vuosikymmenen nojasin Törnävänsaaren suurin kuusin ennen esityksen alkua. Koivuja en ole kokeillut. Seitsemisen kansallispuiston vanhan hongat toimivat edelleenkin kuin akkulaturi. Ylöskatsoessa huímaa.

      • Tavallisesti liigalätkästä innostu. Nyt uutisia hakiessa oli päällä tämä Blu-Jok matsi.
        Justiinsa Jok sai kavennusmaalin, 1-3 silti hävekillä.
        Hirmuista on yritys. Muikeasti hymyilee:

        Vanhasen toka tekstarihallitus.
        Joku Erkonlehden pakinasällin uusvempautus (kts HS tänään.


    • yopollo

      tapasin halailla puita enemmänkin tarkoituksena kiivetä niihin pönttöjä viemään. Nyttemmin se tapa on jäänyt pois ihan terveydellisistä syistä. Pöntöt vien ja tarkistan tarvittaessa tikkailla.

      • Masse setä

        Vähän sama tapa. Meikäläinen on nykyään panostanut ulkoruokintaan. Pähkinää, auringonkukansiementä ja talipalloja.
        Joskus on tullut kiipeiltyä puihinkin. Jossain vaiheessa oli hyvä, kun kersoilla oli kesällä harrastuksia, niin kuin kasvien prässääminen.
        Siinä samassa kerättiin lintujen munia. Reikä vaan molempiin päihin ja sitten puhallus.


    • Masse setä

      Ensi viikonloppuna. Täytyy vaan luottaa siihen, että ne puut jaksaa tykyttää jopa viikonloppuna.
      Pitäisi pihkaakin kerätä, koska kansanradiosta tuli pihkavoideresepti ja pihkaa vain enää puuttuu.

      • j pihkala

        Eukko sanoi, ettei pihkaa saa kerätä ilman maanomistajan lupaa. Mie että saa.
        Sehän noruu puunrunkoa alaspäin helteillä enemmän puun kuoren vahingoittumisen takia.
        Mielestäni saa ottaa siinä kuin marjojakin eli jokatyypinoikeus.


      • mayanna
        j pihkala kirjoitti:

        Eukko sanoi, ettei pihkaa saa kerätä ilman maanomistajan lupaa. Mie että saa.
        Sehän noruu puunrunkoa alaspäin helteillä enemmän puun kuoren vahingoittumisen takia.
        Mielestäni saa ottaa siinä kuin marjojakin eli jokatyypinoikeus.

        Olen kyllä taipuvainen olemaan vaimos kanssa samaa mieltä. Puu kuolee, jos sitä liikaa kiusii. Ethän sä voi mennä oksiakaan sahaamaan naapurin puusta noin vaan.


      • j pihkala
        mayanna kirjoitti:

        Olen kyllä taipuvainen olemaan vaimos kanssa samaa mieltä. Puu kuolee, jos sitä liikaa kiusii. Ethän sä voi mennä oksiakaan sahaamaan naapurin puusta noin vaan.

        Puuta ei mitenkään tietenkään vahingoiteta. Luonnossa liikkuneelle tuttu ilmiö.
        Esim. kova pakkanen metsässä napsaessaan vioittaa puun kuorta.
        Siitä noruu kesän tullessa pitkinä noroina pihkaa, puun omaa lääkettä suojaamaan vaurioo.

        Pihka lähtee sormin sitten kun se on jämähtänyt kuivaksi. Nämä pihkanorot ovat terveellä rungolla.

        Isä opetti meitit jälkikasvun käyttämään pihkaa purukumin asemasta. Tosin omasta metsästä.


      • capt.cöpenick ekj

        Suurten lehtipuiden tyviosilla nyt jo hyvin vahvaa.
        Johtuu puunnesteestä sen noustessa uuden kasvun lehtien ja siementen tarpeisiin.

        Kyllä siellä latautuu. Linnut laulavat hävittömiä lauluja ja silleen.


      • j pihkala kirjoitti:

        Puuta ei mitenkään tietenkään vahingoiteta. Luonnossa liikkuneelle tuttu ilmiö.
        Esim. kova pakkanen metsässä napsaessaan vioittaa puun kuorta.
        Siitä noruu kesän tullessa pitkinä noroina pihkaa, puun omaa lääkettä suojaamaan vaurioo.

        Pihka lähtee sormin sitten kun se on jämähtänyt kuivaksi. Nämä pihkanorot ovat terveellä rungolla.

        Isä opetti meitit jälkikasvun käyttämään pihkaa purukumin asemasta. Tosin omasta metsästä.

        suuri,jos pihkassa ollaan.Tekee mieli silpaista uudelleen sitä runkoa.Kuka sitten todistaa oliko se kuivaa vai tuoretta jälkikäteen.

        Teimme joskus koivuun mahlareiän ja norotimme eliksiirit astiaan hetken mielijohteesta.
        Ei tykännyt vuoskymmenten nahka ja koivuparan kylki norotti kuin verta loppukesän.Kylki ei tullut ennalleen koskaan:(


      • mayanna
        j pihkala kirjoitti:

        Puuta ei mitenkään tietenkään vahingoiteta. Luonnossa liikkuneelle tuttu ilmiö.
        Esim. kova pakkanen metsässä napsaessaan vioittaa puun kuorta.
        Siitä noruu kesän tullessa pitkinä noroina pihkaa, puun omaa lääkettä suojaamaan vaurioo.

        Pihka lähtee sormin sitten kun se on jämähtänyt kuivaksi. Nämä pihkanorot ovat terveellä rungolla.

        Isä opetti meitit jälkikasvun käyttämään pihkaa purukumin asemasta. Tosin omasta metsästä.

        tuo onkin toinen juttu. Kuvittelin, että ämpärien kanssa kulkisit tekemässä viiltoja naapurin honkiin näin keväällä ja keräisit kuten Pohjois-Amerikkalaiset vaahterasiirappia.

        Me syötiin purkkana pikeä jalkakäytävän reunakivien kiinnityksistä. Pihkaa oli yleensä tukassa :D


      • eno & vene
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        suuri,jos pihkassa ollaan.Tekee mieli silpaista uudelleen sitä runkoa.Kuka sitten todistaa oliko se kuivaa vai tuoretta jälkikäteen.

        Teimme joskus koivuun mahlareiän ja norotimme eliksiirit astiaan hetken mielijohteesta.
        Ei tykännyt vuoskymmenten nahka ja koivuparan kylki norotti kuin verta loppukesän.Kylki ei tullut ennalleen koskaan:(

        He tekevät poralla koivujenrunkoihin reikiä letkuja varten.
        Japsit kuulemma ostavat kaiken puhtaan pakastetun koivunmahlan terveysjuomana.

        Näin olen TV:ssä nähnyt toimitun. (vain omista puista)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe