Roskapankki

oluen ystävä

Olen yli kuusikymppinen ukonraakki. Yrittäessäni mennä perjantaina 4.4.2008 Helsingin Kalliossa sijaitsevaan Roskapankkiin oluttuopille ja pitsalle, minulle ilmoitettiin, että heillä "on tänään nuorisoilta" ja yli 40-vuotiaat eivät ole tervetulleita, enkä olutta saanut, vaan piti mennä pois ja että "ravintolalla on oikeus valita asiakkaansa". Missään oven ulkopuolella tai muualla ei tätä rajoitusta ollut mainittu. Ehdotan, että kyseinen ravitsemusliike muuttaisi nimensä Paskapankiksi.

21

6082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ETKÖ LÖYTÄNYT?

      Kalliosta muuta kapakkaa, kuin Roskapankin, johon et päässyt sisään. Sinua on kohdeltu ainaskin hyvin ja ovella on ollut tosi herrasmies, jos em. on syy, jonka takia et päässyt pnkkiin. Yleensä ovimiehet sanovat suoraan jurrisille ukonraakeille syyn miksi ovet ei aukene teille. Olisit mennyt ikäistesi seuraan Tenkkaan! Vai etkö enää muista, kävitkö senkin ovella! Olen itsekkin 60v ja taas viimeiset 10 v elämästäni kiskonut väkijuomia Kallion kuppiloissa, eikä minua ole vielä kertaakaan ikärasismin vuoksi käännytetty ovelta: Ei edes Roskapankissa. Jos punaista valoa on näytetty, on syynä ollut aina vahva humalatilani. Ja joka kerta on löytynyt vihreää, kun olen skarpannut seuraavalla ovella.
      Hyvää jatkoa vaan sinulle ukonraakki, ja yritä skarpata! Ja Roskapankkiin terveisiä, etenkin vilpittömälle oluen ystävälle taiteilija Shönille ja Kallion kuuluisimmalle pesäpalloilijalle.

      • ukonraakki

        olin vesiselvä ja kyllä löytyi kapakki, johon kelpasin. Mutta se, että minulle tarjottiin muualla ei tee Roskapankista sen parempaa.


      • minä kans
        ukonraakki kirjoitti:

        olin vesiselvä ja kyllä löytyi kapakki, johon kelpasin. Mutta se, että minulle tarjottiin muualla ei tee Roskapankista sen parempaa.

        Selvää ikärasismia, voit nostaa asiasta oikeusjutun, sehän on maan tapa nykyään
        toinen ukonraakki


    • J. Uristi

      Perusoikeudet
      6 §
      Yhdenvertaisuus

      Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

      Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, IÄN, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

      Juttu käräjille, saat varmaan vipin ja ilmasen pizzan.

    • se on

      Se on todellakin paskapankki. Myyjäki näytti kerran keskaria ku tilasin tuopin.

    • ilkeää

      palvelua olen myöskin saanut kyseisessä paikassa ilman syytä. En mene sinne enää ikinä.

      • Herra Hedman

        minua palveltiin kans siel ilkeesti. Olin menossa selvin päin pitsalle kun oli kova nälkä. Olen romani eli suoralla suomen kielellä mustalainen. Olen aina ollut omasta mielestä rehellinen ja työtä tekevä. Aiavn tosi. Niin tiskillä työn tekijä näytti mulle sormea ja sano että ovi on tuollapäin. Kysyin että miksi niin ja sitten sanoin että minulla on kova nälkä ja haluaisin pitsan. Sanoi vaan että täälä ei oo mitään muuta kun ulko ovi manneja varten että hän voi tuoda pitsan laatikossa mutta minun pitäisi odottaa sitä ulkona että sisälle ei ole mitään asiaa. No sanoin että tästä kuulet mies joko poliisin tai oman suvun taholta vielä, meillähän romaneilla sukulaisten puolia pidetään yleensä. Ja mies kuulee siitä vielä. No pitsa jäi ostamatta ja menin sitten jokon turkin poikien kebabbi puljuun pitsalle. Siellä ei onneksi kohdannut rasismia. ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET SYÖKÖ SIELÄ !!!


      • ronkukonku
        Herra Hedman kirjoitti:

        minua palveltiin kans siel ilkeesti. Olin menossa selvin päin pitsalle kun oli kova nälkä. Olen romani eli suoralla suomen kielellä mustalainen. Olen aina ollut omasta mielestä rehellinen ja työtä tekevä. Aiavn tosi. Niin tiskillä työn tekijä näytti mulle sormea ja sano että ovi on tuollapäin. Kysyin että miksi niin ja sitten sanoin että minulla on kova nälkä ja haluaisin pitsan. Sanoi vaan että täälä ei oo mitään muuta kun ulko ovi manneja varten että hän voi tuoda pitsan laatikossa mutta minun pitäisi odottaa sitä ulkona että sisälle ei ole mitään asiaa. No sanoin että tästä kuulet mies joko poliisin tai oman suvun taholta vielä, meillähän romaneilla sukulaisten puolia pidetään yleensä. Ja mies kuulee siitä vielä. No pitsa jäi ostamatta ja menin sitten jokon turkin poikien kebabbi puljuun pitsalle. Siellä ei onneksi kohdannut rasismia. ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET SYÖKÖ SIELÄ !!!

        Ainakin siellä vaikuttaisi olevan turvallista syödä. Pizzojen laatu tosin on pakastepizzaa, mutta menee oluen kyljessä.


      • sivusta seurannut
        ronkukonku kirjoitti:

        Ainakin siellä vaikuttaisi olevan turvallista syödä. Pizzojen laatu tosin on pakastepizzaa, mutta menee oluen kyljessä.

        Paskaa palvelua vuodesta toiseen varsinkin fiftarihenkiseltä naistarjoilijalta. Kyseessä ei ole ravintola saa valita asiakkaansa vaan kyseinen nainen valitsee ne kenen naamasta tykkää. Haukkuu epäsuosiossa olevia asiakkaita vakkareille (vaitiolovelvollusuushan ei koske ravintolatyöntekijöitä???) ja muille työntekijöille. Jopa itsevkeksimiään asioita kunhan nämä inhokit eivät tule hänen verkkokalvolleen. Missään muualla tällainen ei olisi mahdollista, vai liekkö niin vittumainen ämmä etteivät omat duunikaveritkaan viitsi huomauttaa asiasta?


      • hiemanhimmee
        Herra Hedman kirjoitti:

        minua palveltiin kans siel ilkeesti. Olin menossa selvin päin pitsalle kun oli kova nälkä. Olen romani eli suoralla suomen kielellä mustalainen. Olen aina ollut omasta mielestä rehellinen ja työtä tekevä. Aiavn tosi. Niin tiskillä työn tekijä näytti mulle sormea ja sano että ovi on tuollapäin. Kysyin että miksi niin ja sitten sanoin että minulla on kova nälkä ja haluaisin pitsan. Sanoi vaan että täälä ei oo mitään muuta kun ulko ovi manneja varten että hän voi tuoda pitsan laatikossa mutta minun pitäisi odottaa sitä ulkona että sisälle ei ole mitään asiaa. No sanoin että tästä kuulet mies joko poliisin tai oman suvun taholta vielä, meillähän romaneilla sukulaisten puolia pidetään yleensä. Ja mies kuulee siitä vielä. No pitsa jäi ostamatta ja menin sitten jokon turkin poikien kebabbi puljuun pitsalle. Siellä ei onneksi kohdannut rasismia. ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET SYÖKÖ SIELÄ !!!

        Suomeksi olet himmee ja minä olen hiukka himmee, koska sukuni on karjalasta ja etunimeni on romanien suosima.


      • Paskis666
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Paskaa palvelua vuodesta toiseen varsinkin fiftarihenkiseltä naistarjoilijalta. Kyseessä ei ole ravintola saa valita asiakkaansa vaan kyseinen nainen valitsee ne kenen naamasta tykkää. Haukkuu epäsuosiossa olevia asiakkaita vakkareille (vaitiolovelvollusuushan ei koske ravintolatyöntekijöitä???) ja muille työntekijöille. Jopa itsevkeksimiään asioita kunhan nämä inhokit eivät tule hänen verkkokalvolleen. Missään muualla tällainen ei olisi mahdollista, vai liekkö niin vittumainen ämmä etteivät omat duunikaveritkaan viitsi huomauttaa asiasta?

        Paskaronkki, juup se nainen on huonosti palvellut meitäkin. Meinasi heittää ulos kun emme osanneet kuulemma oiken tilata olutta. Asenneongelma on neidillä.


    • typerä juoppo kansa

      Suomalaiset ovat niin sika tyhmää kansaa. Vaikka ravintoloitsija haukkuis asiakkaansa joka päivä televisiossa niin tupa olis täynnä ja ravintoloitsija varakas kuin Roope Ankka.

    • roskis3

      ehkä maailman tylyinä palvelua tällä fittari kottaraisella.. ja vapaa aikana sama kottarainen hilluu omassa typaikassaan räkä poskella huutelemassa rivoja ja vittuilemassa asiakkaille.. tän oon nähny useammin kun kerran. on tosi rumaa katottavaa semmoinen habitus kännipäisellä tarjoililla. miksi se ees saa käyttää omaa duunipaikkaansa vielä dogailuun?? sen naisen takia lopetin käymisen siellä ja mene seuraavan kerran sisään vasta kun kuulen että se ei ole enää hommissa siellä.

      • Mökö

        No nyt taisi iskeä möksy


    • Napuribaariin

      Rasistimestahan Roskapankki on aina ollut.

    • steve3

      Älkää ny kitiskö. Se on hyvä mesta ja jos ei oo sisään päässy, niin on ollu liian jurrissa. Se on yks harvoja mestoja stadissa missä saa istua alakuloisena baaritiskillä ja vetää iltapäiväjurrit. Eikä kukaan tuu vittuilee. Ainakaan mulle.

    • Palkokasvi nenässä

      Hetkittäin sitä muistaa, miksi Suomalaisia sanottaan mielensäpahoittaja-kansalaisiksi.
      Ehkä Roskapankin henkilökunta ei ole sitä peruskauraa, ehkä he jopa käyttäytyvät yli yleisesti sallittujen rajojen. Mutta kuten sanottu, ravintolalla on oikeus valita asiakkaansa ja asiakkaalla on oikeus käännähtää ovelta jos ei palvelu miellytä. En välttämättä ymmärrä kitinää paskasta paikasta - mikä hinku sinne paskaan paikkaan kellään sitten on.

      Kanta-asiakkaista henkilökunta ainakin minun kokemusteni mukaan pitää ihan hyvää huolta ja vittuilee hellästi ja rakastavasti. ;)

      Ravintolatyöntekijöiden pomot myös yleensä päättävät sen, saako henkilökunta juoda siellä vapaa-aikanaan, ei asiakkaat.

      Roskapankki ei ole vain ravintola, se on elämäntapa.

      • onsevaanniinhurja

        No mutta "hellä" vittuilu ei aina ole se paras tapa tervehtiä uutta asiakasta, jos niinkuin tuototkin merkitsevät raflalle mitään.

        Toki asiakkaatkin voivat kääntyä ovelta ja jättää pytinki pärjäämään omillaan, mutta usein kanta-asiakkaille muodostuu tämä ihmeellinen tunneside tiettyyn paikkaan vaikka heitä olisi kohdeltu huonosti - ehkä huono kohtelu vain lisää tarvetta palata takaisin siihen juottolaan.

        Roskapankki EI ole elämäntapa vaan nykyään lähinnä elämänmeno.


    • Palkokasvi nenässä

      Niin, no tietääkseni kirjoitinkin kantiksista hellään vittuiluun liittyen, enkä uusista asiakkaista?
      Pikkuisen peräänkuuluttaisin sitä sisälukutaitoakin ennenkuin ryntäisin kirjoittamaan vastinetta. :P

    • Naapurin täti

      Siellä istuu se sama tutiseva kantajengi päivästä toiseen, aamuysistä pilkkuun saakka. Ne päättävät, ketä sinne saa tulla. Ulkopuolisilla ei ole sinne asiaa.

    • Roskishesarikö

      Epäkohtelias henkilökunta. Halpaa bissee tekee mieli, mutta paikka niin huono, että alkaa vatsassa kiertämään. Kakkakin dunkkaa, en tiedä tuleeko vessasta, asiakkaista, tai jonkun suusta. Lol.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe