Minkä ikäisenä parta kasvaa kunnolla

mminkä

Minkä ikäsenä parta alkaa kasvaa kunnolla?

Ikää 17 ja tukan väri ruskehtava.

13

7641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viikset jo?

      Oletko kysynyt, miten isäsi ja äitisi suvussa parraskasvu on kiihtynyt.

    • kiinnostunut.

      Oletko kiinnostunut myös rintakarvojen kohtalosta. Entä käsivarsikarvoista.

      Säärikarvoilla on ehkä toisenlainen merkitys, enempi siellä lahkeiden suojissa.

    • parrasta

      Minkävärisestä parrasta haaveilet.

      Kelpaisiko myös punertava.

    • Turjake 

      Itse ostin ensimmäisen partakoneeni 17-vuotiaana. Aika vähän sillä silloin oli käyttöä.

      Pääsin Intistä 1970. Sen jälkeen olen ajanut leukani täysin sileäksi varmaan kaksi kertaa.

      Katselin taas tänään peilistä, että olisi taas aihetta siistiä.

    • oli melkoinen

      parta jo lukion alkaessa - itselläni alkoi kunnolla kasvaa vasta yli kaksikymppisenä. Poikani kanssa näyttää olevan sama juttu. Se vaihtelee meillä suomalaisilla aika paljon.

      Itselleni olen selittänyt niin, että jotkut suvut ovat vasta äskettäin laskeutuneet puusta ja he ovat siten paljon - ja nuorempina - karvaisempia.

    • poikani on jo 34-vuotias

      eikä hänelle kasvaa partaa, muutama haiven vain. Tiedän sen siitä, kun hän kerran kaikkien riemuksi yritti kasvattaa kesäparran. Tukka hänellä on paksu ja vaalea eikä hänellä ole esim rintakarvoitusta.

      Itsellänikään ei ole juuri mitään ihokarvoja erittäin paksua keskiruskeaa tukkaa lukuun ottamatta eli minultahan hän lienee perinyt tuon ominaisuuden. Naisihmistä karvattomuus ei haittaa.

      • murrosikäiselle pojalle?

        Poika näyttää kehittyneen aikaisin. Hänellä on pitkiä haivenia leuan alla jo 15-vuotiaana. Hänen täytyisi kai jo olla kiinnostunut jo partakarvoistaan ja ajaa niitä. Minulla ei ole aavistustakaan äitinä, mitä sen ikäiset pojat ajattelevat.

        Hänellä ei oikein ole miehen mallia ja olen neuvoton. Kenen tehtävänä on oikein ostaa partakone hänelle? Minunko? Vai annanko luonnon vetää tikanpojan puuhun ja annan pojan oppia kantapään kautta, kuten itse jouduin tekemään.


      • itse pojalta
        murrosikäiselle pojalle? kirjoitti:

        Poika näyttää kehittyneen aikaisin. Hänellä on pitkiä haivenia leuan alla jo 15-vuotiaana. Hänen täytyisi kai jo olla kiinnostunut jo partakarvoistaan ja ajaa niitä. Minulla ei ole aavistustakaan äitinä, mitä sen ikäiset pojat ajattelevat.

        Hänellä ei oikein ole miehen mallia ja olen neuvoton. Kenen tehtävänä on oikein ostaa partakone hänelle? Minunko? Vai annanko luonnon vetää tikanpojan puuhun ja annan pojan oppia kantapään kautta, kuten itse jouduin tekemään.

        siihen tyyliin, että "mitä tykkäisit jos ostasin sulle?" Jos poika on myöntyväinen, niin menkää yhdessä ostamaan (jos hän "kehtaa" liikkua äitinsä kanssa). Jos poika on vastaan, niin anna rauhassa luonnon hoitaa tehtävää. Kyllä se jossain vaiheessa tulee vastaan se hetki.


    • fkkfkfnfnnf

      Itsellä kasvaa parta jo aika hyvin noin 3kertaa viikossa ajan pois ja ikää vasta 15.

    • 5vjoulupukki

      Parta lapsilla tosi nuorina.

    • Anonyymi

      Voiko laitaa tähän viestiä

    • Anonyymi

      Ei se kasvunopeus nopeudu jos ei sheivaa se on pitkä vasta parin vuoden päästä

    • Anonyymi

      Minulla alkoi kunnolla kasvamaan 23 vuotiaana

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe