Minkä ikäisenä parta kasvaa kunnolla

mminkä

Minkä ikäsenä parta alkaa kasvaa kunnolla?

Ikää 17 ja tukan väri ruskehtava.

13

8638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viikset jo?

Oletko kysynyt, miten isäsi ja äitisi suvussa parraskasvu on kiihtynyt.

• kiinnostunut.

Oletko kiinnostunut myös rintakarvojen kohtalosta. Entä käsivarsikarvoista.

Säärikarvoilla on ehkä toisenlainen merkitys, enempi siellä lahkeiden suojissa.

• parrasta

Minkävärisestä parrasta haaveilet.

Kelpaisiko myös punertava.

• Turjake 

Itse ostin ensimmäisen partakoneeni 17-vuotiaana. Aika vähän sillä silloin oli käyttöä.

Pääsin Intistä 1970. Sen jälkeen olen ajanut leukani täysin sileäksi varmaan kaksi kertaa.

Katselin taas tänään peilistä, että olisi taas aihetta siistiä.

• oli melkoinen

parta jo lukion alkaessa - itselläni alkoi kunnolla kasvaa vasta yli kaksikymppisenä. Poikani kanssa näyttää olevan sama juttu. Se vaihtelee meillä suomalaisilla aika paljon.

Itselleni olen selittänyt niin, että jotkut suvut ovat vasta äskettäin laskeutuneet puusta ja he ovat siten paljon - ja nuorempina - karvaisempia.

• poikani on jo 34-vuotias

eikä hänelle kasvaa partaa, muutama haiven vain. Tiedän sen siitä, kun hän kerran kaikkien riemuksi yritti kasvattaa kesäparran. Tukka hänellä on paksu ja vaalea eikä hänellä ole esim rintakarvoitusta.

Itsellänikään ei ole juuri mitään ihokarvoja erittäin paksua keskiruskeaa tukkaa lukuun ottamatta eli minultahan hän lienee perinyt tuon ominaisuuden. Naisihmistä karvattomuus ei haittaa.

• murrosikäiselle pojalle?

Poika näyttää kehittyneen aikaisin. Hänellä on pitkiä haivenia leuan alla jo 15-vuotiaana. Hänen täytyisi kai jo olla kiinnostunut jo partakarvoistaan ja ajaa niitä. Minulla ei ole aavistustakaan äitinä, mitä sen ikäiset pojat ajattelevat.

Hänellä ei oikein ole miehen mallia ja olen neuvoton. Kenen tehtävänä on oikein ostaa partakone hänelle? Minunko? Vai annanko luonnon vetää tikanpojan puuhun ja annan pojan oppia kantapään kautta, kuten itse jouduin tekemään.

• itse pojalta
        murrosikäiselle pojalle? kirjoitti:

Poika näyttää kehittyneen aikaisin. Hänellä on pitkiä haivenia leuan alla jo 15-vuotiaana. Hänen täytyisi kai jo olla kiinnostunut jo partakarvoistaan ja ajaa niitä. Minulla ei ole aavistustakaan äitinä, mitä sen ikäiset pojat ajattelevat.

Hänellä ei oikein ole miehen mallia ja olen neuvoton. Kenen tehtävänä on oikein ostaa partakone hänelle? Minunko? Vai annanko luonnon vetää tikanpojan puuhun ja annan pojan oppia kantapään kautta, kuten itse jouduin tekemään.

siihen tyyliin, että "mitä tykkäisit jos ostasin sulle?" Jos poika on myöntyväinen, niin menkää yhdessä ostamaan (jos hän "kehtaa" liikkua äitinsä kanssa). Jos poika on vastaan, niin anna rauhassa luonnon hoitaa tehtävää. Kyllä se jossain vaiheessa tulee vastaan se hetki.

• fkkfkfnfnnf

Itsellä kasvaa parta jo aika hyvin noin 3kertaa viikossa ajan pois ja ikää vasta 15.

• 5vjoulupukki

Parta lapsilla tosi nuorina.

• Anonyymi

Voiko laitaa tähän viestiä

• Anonyymi

Ei se kasvunopeus nopeudu jos ei sheivaa se on pitkä vasta parin vuoden päästä

• Anonyymi

Minulla alkoi kunnolla kasvamaan 23 vuotiaana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      213
      6782
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      306
      4734
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      143
      3616
    4. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      115
      3434
    5. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      67
      3405
    6. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      49
      2876
    7. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      263
      2676
    8. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      83
      2449
    9. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      25
      2366
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      101
      1951
    Aihe