Minkä ikäisenä parta kasvaa kunnolla

mminkä

Minkä ikäsenä parta alkaa kasvaa kunnolla?

Ikää 17 ja tukan väri ruskehtava.

13

8586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viikset jo?

Oletko kysynyt, miten isäsi ja äitisi suvussa parraskasvu on kiihtynyt.

• kiinnostunut.

Oletko kiinnostunut myös rintakarvojen kohtalosta. Entä käsivarsikarvoista.

Säärikarvoilla on ehkä toisenlainen merkitys, enempi siellä lahkeiden suojissa.

• parrasta

Minkävärisestä parrasta haaveilet.

Kelpaisiko myös punertava.

• Turjake 

Itse ostin ensimmäisen partakoneeni 17-vuotiaana. Aika vähän sillä silloin oli käyttöä.

Pääsin Intistä 1970. Sen jälkeen olen ajanut leukani täysin sileäksi varmaan kaksi kertaa.

Katselin taas tänään peilistä, että olisi taas aihetta siistiä.

• oli melkoinen

parta jo lukion alkaessa - itselläni alkoi kunnolla kasvaa vasta yli kaksikymppisenä. Poikani kanssa näyttää olevan sama juttu. Se vaihtelee meillä suomalaisilla aika paljon.

Itselleni olen selittänyt niin, että jotkut suvut ovat vasta äskettäin laskeutuneet puusta ja he ovat siten paljon - ja nuorempina - karvaisempia.

• poikani on jo 34-vuotias

eikä hänelle kasvaa partaa, muutama haiven vain. Tiedän sen siitä, kun hän kerran kaikkien riemuksi yritti kasvattaa kesäparran. Tukka hänellä on paksu ja vaalea eikä hänellä ole esim rintakarvoitusta.

Itsellänikään ei ole juuri mitään ihokarvoja erittäin paksua keskiruskeaa tukkaa lukuun ottamatta eli minultahan hän lienee perinyt tuon ominaisuuden. Naisihmistä karvattomuus ei haittaa.

• murrosikäiselle pojalle?

Poika näyttää kehittyneen aikaisin. Hänellä on pitkiä haivenia leuan alla jo 15-vuotiaana. Hänen täytyisi kai jo olla kiinnostunut jo partakarvoistaan ja ajaa niitä. Minulla ei ole aavistustakaan äitinä, mitä sen ikäiset pojat ajattelevat.

Hänellä ei oikein ole miehen mallia ja olen neuvoton. Kenen tehtävänä on oikein ostaa partakone hänelle? Minunko? Vai annanko luonnon vetää tikanpojan puuhun ja annan pojan oppia kantapään kautta, kuten itse jouduin tekemään.

• itse pojalta
        murrosikäiselle pojalle? kirjoitti:

Poika näyttää kehittyneen aikaisin. Hänellä on pitkiä haivenia leuan alla jo 15-vuotiaana. Hänen täytyisi kai jo olla kiinnostunut jo partakarvoistaan ja ajaa niitä. Minulla ei ole aavistustakaan äitinä, mitä sen ikäiset pojat ajattelevat.

Hänellä ei oikein ole miehen mallia ja olen neuvoton. Kenen tehtävänä on oikein ostaa partakone hänelle? Minunko? Vai annanko luonnon vetää tikanpojan puuhun ja annan pojan oppia kantapään kautta, kuten itse jouduin tekemään.

siihen tyyliin, että "mitä tykkäisit jos ostasin sulle?" Jos poika on myöntyväinen, niin menkää yhdessä ostamaan (jos hän "kehtaa" liikkua äitinsä kanssa). Jos poika on vastaan, niin anna rauhassa luonnon hoitaa tehtävää. Kyllä se jossain vaiheessa tulee vastaan se hetki.

• fkkfkfnfnnf

Itsellä kasvaa parta jo aika hyvin noin 3kertaa viikossa ajan pois ja ikää vasta 15.

• 5vjoulupukki

Parta lapsilla tosi nuorina.

• Anonyymi

Voiko laitaa tähän viestiä

• Anonyymi

Ei se kasvunopeus nopeudu jos ei sheivaa se on pitkä vasta parin vuoden päästä

• Anonyymi

Minulla alkoi kunnolla kasvamaan 23 vuotiaana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe