Riittääkö yksi lämmin ruoka?

-kyselijä-

Mitä mieltä olette, riittääkö yksi kunnon lämmin ruoka päivässä? Syön siis toki muutakin, eli aamupalan, lounaan (lämmin ruoka tässä), päivällisen ja iltapalan. Olen jo pitemmän aikaa korvannut päivällisen kevyemmällä, "ei lämpimällä" ruoalla, koska yksinkertaisesti ei ole samalla lailla niin nälkä kuin lounasaikaan ja tuntuu jotenkin raskaalta, jos syö kunnon lämpimän ruoan päivälliselläkin. Päivällisellä syön yleensä leipää, tonnikalaa, jogurttia, hedelmiä, salaatteja tmv. Niin, ja kun liikun myös aktiivisesti, niin on paljon miellyttävämpi mennä liikkumaankin kun on syönyt kevyemmän päivällisen paria tuntia ennen treeniä - ei ole niin raskas olo.

Onko tämä mielestänne ihan ok? Itse olen ajatellut niin, että samalla laillahan sitä energiaa saa leivästä yms. kuin jostakin lämpimästäkin ruoasta, kunhan syö riittävästi. Pidän silmällä vain sitä, että saan riittävästi energiaa, tuli se sitten leivästä tai mistä hyvänsä.

7

2846

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestä

aikuisen tarvitse enää kahta lämmintä ruokaa syödä päivässä.

Koululaisilla on eri juttu kun syövät koulussa aamupäivällä niin tarvitsevat sit vielä iltapäivällä kotona lämpimän aterian. Kasvavat vielä.

Toisaalta jos haluaa kaks lämmintä ateriaa syödä, niin ei välipaloja tartte vetää sitten päivällä.

• -kyselijä-

...asiaa oon äidiltänikin kysellyt niin sen mielestä se on ihan ok, kuulemma monetkin aikuiset syövät samalla tyylillä... olen itse 18-vuotias opiskelija, normaalipainoinen ja kokoinen, ja on vaan tosiaan alkanut tuntumaan ettei toista lämmintä ateriaa tarvi...

• syödä

edes yhtä _lämmintä_ ruokaa, jos syö muuten riittävästi ja monipuolisesti. Siis oikeissa suhteissa ja riittävästi proteiineja, hiilareita, rasvoja, hivenaineita, vitamiineja yms.

• -kyselijä-

Ei oo tapana laskeskella hiilareita yms., mutta luulisin että syön silti ihan monipuolisesti ja terveellisesti - ainakin tähän mennessä on mennyt hyvin. Näillä mennään siis.

• onko...

...ruoka kylmää vai lämmintä ei ole mitään merkitystä, kunhan se on ravintoarvoiltaan sopivaa. Ihan varmasti on parempi esimerkiksi syödä ruisleipää vihannesten ja kinkun/juuston kanssa tai rahkaa, mysliä ja marjoja ("kylmä ruoka") kuin hampurilainen ja ranskikset tai pizza ("lämmin ruoka").

• experrrrtti

itse kun kävin punttisalia niin söin 4-6 kertaa päivässä joista lämpimiä ruokia ainakin 2, joskus 3. tuon lisäksi oli välipaloja jotka koostui esim 400g raejustoa tai 3 sardiinipurkkia tai proteinijuomaa.

keho kyllä tykkää mielummin syödä 4 pientä ateriaa kuin 1 iso myöskin

• mennessä........

kun 25 v olen, olen aina syönyt kaksi lämmintä ateriaa päivän aikana, murrosiässä 3. Murrosiässä meni lounas klo 11, kunnon päivällinen klo 16 aikoihin ja minipäivällinen kun iskä tuli kotiin ~ 19 aikoihin.

nykyään kun koulussa on hyvät sapuskat niin syön siellä ihan kunnolla ja kotona sitten keitän pienemmän annoksen esim. pastaa tai risottoa. Iltapala voi sitten olla vähän tuhdimpi, teetä ja ruisleipää, jugurttia ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1022
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      814
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      771
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe