KAUNEUS

paljonko

rahaa ja aikaa menee ? voitko mennä kauppaan ilman meikkiä ?
useinko kampaajalla ja mitä silloin tehdään?
eihän enää permanenttia?

45

1411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

yksi vastaus.
      Älä enää.

• namisuku

...olla ja usein olenkin ilman MakeUppia:)
      Kampaajanani on Yksi Parhaista Ystävistäni(entinen kampaamon omistaja)
      Kyllä se Permis on jonkinmoinen tuki näille SuomiHiuksille:)
      Eihän se enään ole sellainen palanut pörrö:)

Eniten kuluu Tuoksuvesiä ja Niveaa:)

• hiukset

sulla on ?
        lemppari hajuvesi?

• namisuku
        hiukset kirjoitti:

sulla on ?
        lemppari hajuvesi?

...lemppari Tuoksu tällä hetkellä Anais Anais=D

• Pirjoliisa

kuudessa viikossa hiusten leikkaus, joskus muutama raita.

Kauppaan ja töihinkin voin mennä ihan ilman meikkiä.

• G.J.

Kampaamokäynnit, peruspesuhygienia: iho, hampaat, hiukset, ja niiden erilaiset öljyt, voiteet, perspirantit, meikkivoiteet puuterit, kuorintaan merisuola etc. Kaikki yhdessä maksimissaan 330 euroa / vuosi. Suojavoiteita käytän mutta en meikkiä. Huulikiille ja joskus huulipunaa jos lähden esim kauppaan ja tosi harvoin meikkivoidetta ja puuteria. Ei koskaan silmämeikkiä, kokeillut olen mutta en osaa olla hämähäkkiripsin, sotkevat vain silmälaseihin mustia pystyraitoja. Ostan yhdellä kertaa monen kuukauden tarpeet.

• Eka kysymys, niin vastaus on meikkaan paljon ja rahaa menee paljon. Mutta puolustukseksi voin sanoa, ettei kummastakaan asiasta ole kukaan valittanut että olisivat liikaa.

Kaupassa käyn harvoin ilman meikkiä.

Kampaus kysymys, niin en käy kampaajalla, laitan ja leikkaan hiukseni itse.

• Menee siis myöskin paljon.

• Heikunkeikku

...tässä miettiä, että kehtaanko kirjoittaa, että en käy kampaajalla. Onneksi on muitakin, jotka leikkaavat itse hiuksensa.
        Siinä mielessäkin olen samanlainen, kuin sinä, että en mene edes kauppaan ilman meikkiä.
        Meikit maksavat, mutta eivät nyt sentäs niin mahdottomasti, että konkurssiin menee.
        Kun tottuu meikkaamaan päivittäin, niin aikaa ei kulu todellakaan paljoa.
        Pikkasen enemmän kulutan meikkaamiseen aikaa, jos menen ulos.

• -tiina

ainakin kuvan perusteella jos on vieläkin upeet pitkät hiukset ehkä niitä ei niin useesti tarvi leikatakkaan kun esimerkisk mun lyhyitä hiuksia ja näitä on tosi vaikeeta ite ruveta muotoileen.

• -tiina kirjoitti:

ainakin kuvan perusteella jos on vieläkin upeet pitkät hiukset ehkä niitä ei niin useesti tarvi leikatakkaan kun esimerkisk mun lyhyitä hiuksia ja näitä on tosi vaikeeta ite ruveta muotoileen.

Pitkät ovat vieläkin, mutta tummuneet ja harmaantuneet hieman, niin ja ohentunut.

• Heikunkeikku kirjoitti:

...tässä miettiä, että kehtaanko kirjoittaa, että en käy kampaajalla. Onneksi on muitakin, jotka leikkaavat itse hiuksensa.
        Siinä mielessäkin olen samanlainen, kuin sinä, että en mene edes kauppaan ilman meikkiä.
        Meikit maksavat, mutta eivät nyt sentäs niin mahdottomasti, että konkurssiin menee.
        Kun tottuu meikkaamaan päivittäin, niin aikaa ei kulu todellakaan paljoa.
        Pikkasen enemmän kulutan meikkaamiseen aikaa, jos menen ulos.

että vieraat ihmiset hipelöi minua, siksi leikkaan hiukset itse. Helppo homma.

Niin me ihmiset olemme erilaisia, naisetkin ja en tiedä toisia jotka leikkaa itse hiuksensa.

Sitten myös erikoisuus, en halua tuoksua millekkään. Siis en halua käyttää parfyymiä, vaan haluan haista niin neutraalille kuin mahdollista, vain pyykinpesuaineelle ja saippualle hieman. Siksi käytän hajusteettomia antiperspirantteja.

• Pirre*

No jaa, eihän sitä ilikiä enää ihan naturellina kauppaankaan :(

Mutta hintaa en tiä, kyllä nuo rasvapurkit on ollut jo aika kauan, mitähän sanoisi..

Tukan kanssa menee kyllä..kestovärjäys on kallista. Ei permanentteja enää vuosiin..

• silva46

menee kyllä paljon rahaa.Minulla on monta lempituoksua.Hiusmalli ja väri saattaa vaihdella aika tiheäänkin.Tytär on kampaaja ja kosmetologi.Meikkiä käytän tilanteen mukaan, en joka päivä.En tiedä kuinka paljon niihin rahaa menee, usein saan tyttäreltä meikkejä, ja hiustuotteet aina.Voin ihan hyvin mennä kauppaan ilman meikkiä.Muuten olemus on kyllä aina huoliteltu.

• Angel of The Morning

Meikit on kalliita mutta en meikkaa paljon
      eikä tarvitse jatkuvasti ostaa uusia.
      Hiukset on helppohoitoiset kun pidän ne
      melkein aina kiinni, ei kampaajakuluja
      juurikaan.
      kotioloissa en meikkaa, en kauppaan enkä
      muuallekkaan.
      Töihin kyllä meikkaan kevyesti.
      Halvaksi taitaa tulla minun kauneudenhoito eikä
      siihen aikaakaan juuri kulu.

• -tiina

menee vähän kun käytän vaan ripsaria mutta kaikkia muita kotkotuksia rakennekynnet sillon tällön kaikenlaisia kasvohoitoja useita kertoja vuodessa sattu kysymys hyvään saumaan tänään kävin just sellasessa lämpöhoidossa johon käärittiin koko kroppa pitäs tehdä hyvää tälle viiskymppisen hidastuneelle aineenvaihdunnalle rentouttavia mutahoitoja ym ym onks kukaan muu höyrähtäny tällaisiin.

• sirkku-leena.

kosmetologisia palveluja ym. Hemmottelen itseäni nyt, kun penskat omillaan ja lastenlapsiakaan ei ole syntynyt. Meikeistä ei niin väliä, mutta ihon perushoito tärkeää kuten hiuksetkin oltava hoidetut. Plus hyvä ravinto: paljon vihanneksia, hedelmiä, kalaa, hapankaalia :)

• -tiina
        sirkku-leena. kirjoitti:

kosmetologisia palveluja ym. Hemmottelen itseäni nyt, kun penskat omillaan ja lastenlapsiakaan ei ole syntynyt. Meikeistä ei niin väliä, mutta ihon perushoito tärkeää kuten hiuksetkin oltava hoidetut. Plus hyvä ravinto: paljon vihanneksia, hedelmiä, kalaa, hapankaalia :)

pitääkin hemmotella mutta mää petyin peurungassa johonkin uuteen rentouttavaan mutahoitoon sain sen lahjaksi levitettiin selkään mutaa peitettiin pyyhkeellä viistoista minsaa ja pyyhittiin pois ei mua rentouttanu vai enkö ymmärtäny ravinto on kaiken aa ja oo sen oon saanu iskostettua miehenikin päähän.

• -tiina

nää hiukset ei permanenttia blondaan ne säännöllisin väliajoin ja lyhyet on ja niin mukavan rapsakat.

• Sinimarjanen

paljoa rahaa mene. Kampaajalla säännöllisesti
      hiukset leikkauttamassa ja joskus siellä
      väriäkin laitetaan. Permistä en voisi ajatellakkaan,
      tulisi niin käkkärät hiukset,
      ettei kampakaan siihen pystyisi, harjasta puhumattakaan,
      kiharoista ei pääsisi eroon kuin kasvattamalla uudet hiukset.
      Kyllä kauppaan mennessä pitää olla vähän retuseerattu,
      ei paljoa, sen verran vain,että ilkiää ihmisten ilmoille.:))

• -tiina

että kohennetaan vähän ulkonäköö kun mennään kauppaan eikä voida mennä esim verkkareissa mulla on tällainen sisko ja ystäviä mää taas voin mennä millasena tahansa vähän ristiriitasta näihin mun rakennekynsiin ja unohtu vielä sanoo että oon kerran pikmentoinu silmät ja huulet sekin oli ihan hyvä juttu tällaiselle laiskalle ehostajalle mutta kyllä sit juhlaan valmistaudun viimesenpäälle muuten oon tämmönen luonnonlapsi ja sit kun oikeen panostaa ulkonäköönsä tuntuukin erillaiselta mut jos se olis jokapäivästä niin siihen tottus kaikkiin kun tottuu niin nopeesti eikä sit tunnu mikään enää miltään.

• -tiina kirjoitti:

että kohennetaan vähän ulkonäköö kun mennään kauppaan eikä voida mennä esim verkkareissa mulla on tällainen sisko ja ystäviä mää taas voin mennä millasena tahansa vähän ristiriitasta näihin mun rakennekynsiin ja unohtu vielä sanoo että oon kerran pikmentoinu silmät ja huulet sekin oli ihan hyvä juttu tällaiselle laiskalle ehostajalle mutta kyllä sit juhlaan valmistaudun viimesenpäälle muuten oon tämmönen luonnonlapsi ja sit kun oikeen panostaa ulkonäköönsä tuntuukin erillaiselta mut jos se olis jokapäivästä niin siihen tottus kaikkiin kun tottuu niin nopeesti eikä sit tunnu mikään enää miltään.

pikmentoiminen tuntui, koskiko se?

• Sinimarjanen
        -tiina kirjoitti:

voisin kauppaan lähteä, mutta ripsiväriä pitää kyllä olla ja hiukset siististi.
        Kiinnostaisihan minua kokeilla yhtä sun toista, kuten niitä rakennekynsiäkin, mutta
        sen verran maksaa, että en raatsi rahaa laittaa siihen.

• -tiina
        Pirrejuupas kirjoitti:

sellaisella rasvalla esim silmät ei kyllä puudu ihan kokonaan tuntuuhan se toki mutta kyllä tässä elämässä pahempiakin kipuja on ollut enkä mää tiedä onko se nyt niin kipua vaan pientä nipistystä kyllä sen kestää hyvin.

• -tiina
        Sinimarjanen kirjoitti:

voisin kauppaan lähteä, mutta ripsiväriä pitää kyllä olla ja hiukset siististi.
        Kiinnostaisihan minua kokeilla yhtä sun toista, kuten niitä rakennekynsiäkin, mutta
        sen verran maksaa, että en raatsi rahaa laittaa siihen.

hiukset hyvin ripsari ei välttämätöntä mutta hampaat puhtaat.

• -tiina
        Pirrejuupas kirjoitti:

että se silmien pikmentointi kirkasti katseen moneks vuodeks pitäis uusia.

• -tiina kirjoitti:

että se silmien pikmentointi kirkasti katseen moneks vuodeks pitäis uusia.

silmät kipeinä pitkään?

Niin, ja se ei siis olekaan sillä selvä loppuiäksi.., se pitää kestää uudelleen, ja maksaa :)

• Sinimarjanen
        -tiina kirjoitti:

hiukset hyvin ripsari ei välttämätöntä mutta hampaat puhtaat.

Siisti pitää olla, mutta ei karseeta "sotamaalausta.":)

• nimimerkiltä koska
        -tiina kirjoitti:

tää on vielä rasittavampaa kuin olla lukematta noita NaMIsiKUn SekAvia kirjaimia! Ihan yhtä rasittavaa on lukea tällaista ajatuspötköä jossa ei ole päätä ei häntää!
        Kas kun et kirjoitakaikkiasanojaritirimpssuunssästäsitsiinäkinvähänitteäs!

• ei sulta
        nimimerkiltä koska kirjoitti:

tää on vielä rasittavampaa kuin olla lukematta noita NaMIsiKUn SekAvia kirjaimia! Ihan yhtä rasittavaa on lukea tällaista ajatuspötköä jossa ei ole päätä ei häntää!

tsori!

• kirjoittaa,
        nimimerkiltä koska kirjoitti:

kirjoittaa mukavan virkistävästi, vilkkaasti, ei jauha samaa aina, kuin me vakiot.

• -tiina
        Pirrejuupas kirjoitti:

silmät kipeinä pitkään?

Niin, ja se ei siis olekaan sillä selvä loppuiäksi.., se pitää kestää uudelleen, ja maksaa :)

pitkään ollu kipeenä no se pikmentointointi kestää ehkä noin neljä vuotta kestää pitää uudelleen mutta entinen on jo unohtunu maksaahan se mutta ajattele miten kivaa melkein kun kauniissa ja rohkeissa heräät aamulla ja katot peiliin niin on niin huolitellut silmät yks mun kaveri sano mulle viime viikolla että se petty todella kampaajaan kun se sano että se haluaa sellaiset hiukset kun amerikkalaisissa elokuvissa mutta kun se aamulla heräs niin ne oli ihan sekaisin eikä ollenkkaan samanlaisen kun brookella tai taylorilla herätessä.

• -tiina
        ei sulta kirjoitti:

tsori!

tota edellistä valitusta lukee muuta toi sun viiva-stiina sai mut melkein nauraan varmaan pitää vaihtaa nimee toi on huippu.

• k/k
        -tiina kirjoitti:

tota edellistä valitusta lukee muuta toi sun viiva-stiina sai mut melkein nauraan varmaan pitää vaihtaa nimee toi on huippu.

ja kirjoittele erelleenkin kuten osaat ja haluut.
        Mä ainakin luen sun juttujas ja sun kannattaa lukee tarkkaan kaik.
        Määkin oon oppinu paris vuores et pilku jälkke täyty lyörä välilyönti,mää varma kuole paljo ilosempana kun ton tierän.

• -tiina
        k/k kirjoitti:

ja kirjoittele erelleenkin kuten osaat ja haluut.
        Mä ainakin luen sun juttujas ja sun kannattaa lukee tarkkaan kaik.
        Määkin oon oppinu paris vuores et pilku jälkke täyty lyörä välilyönti,mää varma kuole paljo ilosempana kun ton tierän.

ymmärrät viisaana ihmisenä että osaamisesta tässä ei ole kysymys vaan haluamisesta.

• k/k
        -tiina kirjoitti:

ymmärrät viisaana ihmisenä että osaamisesta tässä ei ole kysymys vaan haluamisesta.

tuolla mailmalla huomannut et ei ole kielimuuria jos haluaa ymmärtää toista.
        Oma paha mieli on vaan niin helppo kumota toisen niskaan,varsinkin kun täällä ei omat varpaat kastu,vaikka heittäis isommankin likasankon.

• -tiina
        k/k kirjoitti:

tuolla mailmalla huomannut et ei ole kielimuuria jos haluaa ymmärtää toista.
        Oma paha mieli on vaan niin helppo kumota toisen niskaan,varsinkin kun täällä ei omat varpaat kastu,vaikka heittäis isommankin likasankon.

sellanen juttu tää mun kirjoitus että tätä on vähän huono matkia kun alussa täällä huomasin että joku kirjotti mun puolesta mun nimellä mutta turha yrittää nyt jos mää sanon että joku juttu ikävä sellainen ei ollu mun kirjoittama niin jokainen joka mun juttuja on lukenu niin kyllä huomaa sen ainakin yhdestä jutusta tai useammastakin jutusta.

• -tiina
        kirjoittaa, kirjoitti:

kirjoittaa mukavan virkistävästi, vilkkaasti, ei jauha samaa aina, kuin me vakiot.

ensiks kun aloitin kask kertaa lopetin lopullisesti mutta kun tuli tää kone tänne kotiin hankittua kun vihdoinkin voin työpostit ja sun muut ketjunetit ym ym hoitaa täältä kotookin käsin ajattelin että vois tällä muutakin harrastaa kun työasioita ja ihan vahingossa sit kekkasin tällasen keskustelupalstan mutta ekaks ihan suorastaan järkytyin siitä kirjakielen ja oikeenkirjoituksen määrästä mitä täältä löytyy mutta pikkuhiljaa oon tottunu siihen enkä oikeesti vieläkään jaksa lukee kaikki pitkiä novelleja joita täällä joskus kirjoitellaan mutta nehän voi aina sivuutaa niinkun voi nää munkin jutut joissa ei oo joittenkin mielestä päätä ei häntää pötköö mitä pötköö mutta helppo kirjoittaa kun ei tarvi miettiä pilkun ja pisteen paikkaa .

• kuka oletkin
        -tiina kirjoitti:

sellanen juttu tää mun kirjoitus että tätä on vähän huono matkia kun alussa täällä huomasin että joku kirjotti mun puolesta mun nimellä mutta turha yrittää nyt jos mää sanon että joku juttu ikävä sellainen ei ollu mun kirjoittama niin jokainen joka mun juttuja on lukenu niin kyllä huomaa sen ainakin yhdestä jutusta tai useammastakin jutusta.

jyräsit vakinikkiläisen pois altasi, sovit hyvin tänne. Sinun olisi ehkä hiukan pitänyt kunnioittaa toisen jo olemassaollutta nikkiä. Tiedän että nämä sanat menevät sinulla kuin vesi hanhen selästä. Tavallinentiina huomautti sinulle nätisti, mutta sinä vain nostit nokkasi pystyyn.

• k/k
        kuka oletkin kirjoitti:

jyräsit vakinikkiläisen pois altasi, sovit hyvin tänne. Sinun olisi ehkä hiukan pitänyt kunnioittaa toisen jo olemassaollutta nikkiä. Tiedän että nämä sanat menevät sinulla kuin vesi hanhen selästä. Tavallinentiina huomautti sinulle nätisti, mutta sinä vain nostit nokkasi pystyyn.

rekisteröidyn nikin ottaminen kannattaa,kukaan ei voi sitä viedä.
        Sivun voi laittaa salaiseksi ja ei sieltä muutenkaan mitään selville saa,nimittäin sellaista mitä ei halua kertoa.

• -tiina
        kuka oletkin kirjoitti:

ja haluan olla tiina ikävä kyllä mulla ei oo ees mitään lempinimee että vois sitä käyttää ja jos nyt keksis ekan kerran viiteenkymmeneen vuoteen niin se ei tuntus omalta kun on ollu aina tiina yrittäkää tekin kunnioittaa sitä että mää olen oma itseni jokaisen sanan luen tarkasti ainakin ne mitkä on mulle tarkoitettu ja sit vielä sun viimeinen lause täytyy antaa kommentti siihen en oo vielä asiallista huomautusta löytänyt näistä kirjoituksista jos niissä arvostellaan kirjoittajaa tää on tietysti vaan mun mielipide äiti opetti käveleen selkä suorassa ja pää pystyssä ja suora ryhti kyllä vie mun pottunokkaa vähän pystyyn sun kirjoituksessa ei kyllä ollut mitään moitteen sijaa todettakoon nyt vielä näin lopuksi tähän pötköön anteeksi pyyntö niille jotka pötköttömisestä ärsyyntyvät mutta ovat kuitenkin lukeneet koko tekstin.

• meikkiä...

jo kaksikymmentäkaksi vuotta.
      Eikä haittaa tippaakaan.

• alle 100 euroo

vuodessa sekä meikkeihin että pehmennyksiin yhteensä, aikaa en ole laskenut. Kauppaan voin mennä ilman meikkiä, pehmennykset teen itse ja myöskin leikkaan lyhyet hiukseni itse tarpeen mukaan.

• vuodessa vai

kuukaudessa-?

• sinisilmäsini

kauneus on kun tutustut ihmiseen . Aito ihminen onkaunis kun puhuu normaalisti( ei rivoja )lainkaan mutta osaa olla huomioon ottava ja humoristinen
      Kauneus on sitä että et hauku ja moiti ja rähise ja pälätä aina .
      Niin kauneutta voi hoitaamonin tavoin meikkejä kaupat pullollaan jos ei naama tunnu kivalle
      On ollut onnea ei ole paljon ryppyjä edes vaikka olen jo 56 vuotias ja kyll silmäripsiin väriä pistän kun töihin lähden ja vähän huuliin punaa
      kasvoja hoidan vain tavallisilla päivävoiteella aamusella iltaisin myös joku voide ja hyvin on pärjännyt ja ei ole meikkiä muten tarvinnu
      tukka on välilä pidempi välillä vain tuohon olkapäivlle ulottuva . Vaalennusta kokeilin mutta kyllästyin heti ja totesin että oma tukkahan se on paras luonnoliinen tummanruskea mikä ois parempi
      ei ole hiusten väristä kiinni se oletko suosittu vaaleus ei vaikuta mitenkään eikä tummakkaan
      se on se jokun muu sinussa joka saa kiinnostumaan
      siis sinä itse muista että hymyilet ja katsot silmiin kun juttelet taitava olla nuo ne parhaat neuvot ja ole aito oma itsesi vaan
      Persoonallisuus sekin on kauneutta siis ei tarviste olla kaikkien samannäköisiä samanlaisia että joku kiinnostuu
      Ole siis oma itsesi se tehoaa parhaiten ja iloinen mieli mukaan se positiivinen asenne
      Hyvää Kevättä :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      617
      2340
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      27
      1166
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      109
      1128
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      9
      1008
    5. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      92
      916
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      875
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      91
      787
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      731
    10. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      29
      603
    Aihe