Käärmeen lihaa

Uksiw

Myydäänkö Tampereella missään käärmeen lihaa? En tarkoita ravintolaa, vaan kauppaa josta sitä lihaa voisi ostaa kotiin valmistettavaksi?

13

1922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että kaikee sitä

kuka nyt käärmettä syö, yök!!

• avioliittoa varten

sellaista polttariruokaa...

• tältä palstalta opittua

Kai jotku noista idän ihmeiden kaupoista myy. En tiedä. Mutta tällä palstalla olen oppinut, että Koikkarista Hervantaan menevällä lenkkipolulla, siinä Lahdesjärven kohdalla, on paljon käärmeitä kesäisin. Kannattaa sieltä käydä metsästämässä itselleen ateria.

• ravinteleista

Voisi ehkä ulosmyydä Sinullekin...

• ihan ilmatteks

kyitä vilisee tamperetta ympäröivien korpien kätköissä. Taidat olla joku kiinalainen kulinaristi, kun perus tamperelainen tyytyy mustaan pyyttoniin, eli tapolaan.

• Särkänniemi luopuisi

Särkänniemi voisi luopua ylitarjonnasta ihan kohtuuhintaan... kun lupaat kohdella hyvin tai jos otat raatona vastaan hiukan kalliimmalla hinnalla.

Ei sinne loputtomasti poikasia mahdu, kun niiden annetaan nauttia elämästä ja lisääntyä...

• gastronomian

alasta oli pitkällinen keskustelu viime kesänä soppa osastolla, meneppä nyt sinne kyy-seleen.

• sama juttu

Lupasin kyllä pyydystää kyitä, mutta syöjät "jostakin syystä" häipyivät. Ei täällä kauppaa ole mistä saisi käärmeitä, mutta minulta saa. Ensimmäisen kyyn tapasin perjantaina ylöjärvellä, jätin sen vielä lihomaan.

• lienee

oikea paikka erikoisille lihatuotteille.

• metsästämään...

Ei kai se niin vaikeaa ole... ja olisi sentään kotimaista, kunhan et sitten sitä rauhoitettua.

• eläinkauppaan

Menet vaan eläinkauppaan ostamaan kärmeksen ja pistät sen päiviltä. Problem solved! :-)

•     Mooses kielsi käärmeen syömisen. Afrikassa käärme on traditionalainen herkku ja maustettuna kuin kalaruoka, kertoivt Kenian lähetystyöntekijät.
      St. Pietari näki näyn jossa oli matelijoita eteen katettuna ja hänestä ne olivat hyh, mutta taivaasta käsin mainittiin, että niitäkin ihmiskunta Israelin ulkopuolella syö, mutta silti niitä ihmisiä voidaan valistaa evankeliumilla,-- vaikka ihminen on siitä, mitä syö.
      Kun on existenssistä kyse, ihminen voi syödä kaikenlaista ilman Luojan vihaa: elämä on tärkeä, Mutta perussäädökset pitäisi noudattaa ( ettei syö epäjumalan uhreja eikä verta) . Mutta kun on varaa ostaa hyvää elintarviketta, pitäisi pysytellä niissä.

• Ruotsissa on käärme katsottu niin hyödylliseksi myyrien ja pikkujyrsijöiden hävittäjänä, että se on ehdottoman suojeltu eläin. Sen saa kyllä nostaa pois omalta tontiltaan.
        Täällä on yliopistosta katsottu, mikä on käärmetiheys, tietty tiheys on edullinen maaperälle.
        Suomalasiena kyllä tunnen suomalaisen käärmeongelman, Aiemmin niitä oli runsaasti ja sitten niitä oli liian vähän. Tietääkseni Suomessa kuitenkaan ei käytetty ennen käärmettä ravintona. Joten tietysti artikkelin aihe on mielestäni poikkeuksellinen. Minusta käärme on hyötyeläin.
        http://www5.o.lst.se/projekt/frida/pdf/fridlyst_NV.pdf

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe